/Gattbo
* Officiell tråd - TViX M-6500A *
TViX HD M-6500A
(Mediaspelare)
|
4
|
(168)
|
Inga priser | |
TViX HD M-7000
(Mediaspelare)
|
5
|
(33)
|
Inga priser |
Postad 19 February 2008 - 20:12
/Gattbo
Postad 19 February 2008 - 21:52
Postad 19 February 2008 - 22:20
aac ljud spelar inte upp, hårt komprimerade MKV H264-rippar får enheten att låsa sig. Ta till exempel en 2GB rip på Ratatouille, 720p. Där går det inte heller att stänga av de felvisande undertexterna som finns inbyggd i MKV'n. Och fiffar man runt för mycket med subtitleknappen så stannar tillslut filmen , och man återgår till mappen, varpå det inte går att spela upp någon film alls. De säger bara please wait, och sedan återgår de till mappen. Startar man om Tvixen fungerar det bra.
Tomb Raider 2 i H264 TS, hög bitrate, med AC3 ljud (?) samt DTS-HD, spelar uppp utan ljud. Infocheck på filen i tvixen säger att den har audio 01/00 AC3 med 0kHz och 700 miljoner kanaligt ljud. Stärkaren får ingen signal.
Generella klagomål rör oförmågan att spela upp WMA Pro digitalt pga licenstrassel hos DViCo. Jag har många filmer i Windows Media som jag måste kolla på i stereo... måttligt kul.
Väntar ivrigt på NÄSTA firmware!
Postad 20 February 2008 - 07:00
/Johan
<EDIT> Ber om ursäkt, är kanske lite offtopic nu </EDIT>
Redigerat av jsturess, 20 February 2008 - 07:07.
Postad 20 February 2008 - 08:29
Postad 20 February 2008 - 08:38
Har du en förstärkare som du vet till 100 % (!) klarar att spela upp AAC-ljud?aac ljud spelar inte upp
Postad 20 February 2008 - 08:47
Jag vet inte någon produkt på rak arm som klarar att spela upp WMA Pro. Ingen MP3-spelare på marknaden kan det. Det är ett speciellt ljudformat som det är extremt få, som har licens för att använda. Har du filmer eller filer med sånt ljud, byt ut, gör om, rippa igen eller ja, du förstår nog vad jag menar. WMA Pro bör du undvika över huvud taget. Har du en HTPC eller vanlig dator så går det alltid att lira sånt ljud med det har ju mest med att du kör allt i Windows ändå och eventuellt, WMP. Så att WMA Pro inte fungerar, är inget du behöver vara så där oerhört kinkig över tycker jag, eftersom i princip ingen har stöd för det.Generella klagomål rör oförmågan att spela upp WMA Pro digitalt pga licenstrassel hos DViCo. Jag har många filmer i Windows Media som jag måste kolla på i stereo... måttligt kul.
Postad 20 February 2008 - 10:18
Vart har du beställt ifrån?Jaha, då fick man ett telefonsamtal kvart i fem igårkväll och var inte hemma då. Idag är man på jobbet och då undrar jag hur i **** jag ska kunna få nåt gjort idag på jobbet med tanke på att jag ska hämta min Tvix direkt efter jobbet??!! Nyförälskelse? Ja kanske.
Postad 20 February 2008 - 10:34
Postad 20 February 2008 - 10:46
Vart har du beställt ifrån?Jaha, då fick man ett telefonsamtal kvart i fem igårkväll och var inte hemma då. Idag är man på jobbet och då undrar jag hur i **** jag ska kunna få nåt gjort idag på jobbet med tanke på att jag ska hämta min Tvix direkt efter jobbet??!! Nyförälskelse? Ja kanske.
Reference audio.
Postad 20 February 2008 - 10:51
Jag blir lite fundersam när jag läser manualen....Aktivera Guest kontot och stäng av firewallen
![]()
![]()
Det är väl om du väljer att köra samba (windows fildelning). Använd NFS (tex netshare) istället så behöver du inte lämna din dator vidöppen.
edit: dessutom är ju NFS snabbare än samba.
Redigerat av distortion2, 20 February 2008 - 10:52.
Postad 20 February 2008 - 11:03
Nu när ni som fått 6500 kan ni väl komma med omdömmen om denna apparat.
Postad 20 February 2008 - 12:45
Jag undrar vad det är för skillnad på en tvix 6500A och en tvix 6500SH?
Jag kollade på fyndbörsen och där hette tvixen 6500SH
Någon som vet ?
Är fyndbörsen seriöst att handla ifrån?
Postad 20 February 2008 - 13:01
Jag har läst tråden men inte riktigt förstått, klarar man av både ISO och mkv med 6500? Som jag förstod så klarade inte dom tidigare modellerna(4100 & 5100) av det med samma firmware.
Det funkar utmärkt på min 6500.
Postad 20 February 2008 - 13:22
Postad 20 February 2008 - 13:22
Hej!
Jag undrar vad det är för skillnad på en tvix 6500A och en tvix 6500SH?
Jag kollade på fyndbörsen och där hette tvixen 6500SH
Någon som vet ?
Är fyndbörsen seriöst att handla ifrån?
Det står att fyndbörsen är en certifierad återförsäljare till canman (agenten för TViX), vilket borde kännas tryggt.
Mina erfarenheter av dem vad gäller övriga produkter är bara positiva. De har även en fysisk butik i Torup utanför Halmstad. Läs under omdömen (de har över 900 sådana här).
Skillnaden mellan A och SH vet jag inte. Men på deras hemsida använder de båda beteckningarna för samma produkt. Kanske är en felskrivning helt enkelt.
Postad 20 February 2008 - 14:04
Kört ifrån inbyggd hdd eller över nätverk????Jag har läst tråden men inte riktigt förstått, klarar man av både ISO och mkv med 6500? Som jag förstod så klarade inte dom tidigare modellerna(4100 & 5100) av det med samma firmware.
Postad 20 February 2008 - 14:18
Jag kommer bara använda den för att se på filmer, vill helst bara streama direkt över nätverket. Det blir DVD-iso, mkv och ev. divX-filmer. Det ska väl inte vara problem med dom formaten?
Sitter just nu och funderar över antingen 6500 eller popcorn.
Postad 20 February 2008 - 14:31
Hewi:s fråga är intressant, det ska väl inte spela någon roll tycker jag om det går över nätverket eller över den inbyggda hdd?
Jag kommer bara använda den för att se på filmer, vill helst bara streama direkt över nätverket. Det blir DVD-iso, mkv och ev. divX-filmer. Det ska väl inte vara problem med dom formaten?
Sitter just nu och funderar över antingen 6500 eller popcorn.
Anledningen till frågan är att de gamla modellerna hade problem att köra från intern HDD.
Problemet var inte med Tvixen, utan att de inte hade fått tillgång till de rätta uppgifterna för att göra korrekt support för läsning av vissa format. Antagligen är detta löst nu och i såna fall kommer det även i en ny firmware för 4100 & 5100.
Redigerat av Unregistered2b81a10f, 20 February 2008 - 14:31.
Postad 20 February 2008 - 15:23
Hur "ofta" brukar det komma fw updates ?
Får känslan av att Dvico inte är jätte engagerade att släppa fw releaser (får pch100 fw rellar oftare ?)
Postad 20 February 2008 - 15:27
Kört ifrån inbyggd hdd eller över nätverk????Jag har läst tråden men inte riktigt förstått, klarar man av både ISO och mkv med 6500? Som jag förstod så klarade inte dom tidigare modellerna(4100 & 5100) av det med samma firmware.
Nätverk
Postad 20 February 2008 - 16:02
Ja, jag protesterar, vilt. För det ÄR inte speciellt svårt att göra en batchfil i ett bildprogram som sedan sparar om ALLA dina semesterfoton genom ett enda klick (sedan går du och kokar kaffe eller lyssnar på musik medan datorn jobbar), i den upplösning och det format som FUNGERAR för TViX:en. Du kommer inte se någon skillnad på 10 megapixlar jämfört med 5 megapixlar på TV:n osv. Det är väldigt väldigt enkelt men det är oerhört många som bara ser problemen och inte lösningarna. Då kommer ALLA foton att fungera och du har gjort det med ett klick.
1. Jag har ingen mediaspelare att själv testa med.
2. Jag har bara gått efter erfarenheter från andra männsiskor som HAR spelaren. De har skrivit 5-7 sekunders fördröjning på bilder som är 3-5 MB stora.
3. Om detta inte är korrekt Sean så får du härmed ett uppdrag: skala ett knippe JPEG-bilder till en kvalitet som inte återges sämre på en 37" 1920x1080-skärm än vad bilderna skule gjort obearbetade. (Jag har en kvalitetskamera och många bra bilder så jag vill självklart ha en bra bildkvalitet när jag kollar dom på teven också. Så inga 500 kb-bilder tack.)
Kör sen en visning/bildspel och rapportera fördröjningen. Det skulle jag uppskatta!
4. Jag har flera program att skala om bilder med -det är knappast problemet. Och självklart hade jag tänkt skala ner dom lagom för Tvix-visning. Det är bara det att testare säger att det inte spelar så stor roll. SÅ VAD GÄLLER?
Jag inväntar med spänning också vad Kimo och tommypeters kommer fram till.
/Per
Redigerat av cosmicp, 20 February 2008 - 16:03.
Postad 20 February 2008 - 16:18
Jag testade det här redan den 3 november, typ. För att citera mig själv och mitt resultat då:Ja, jag protesterar, vilt. För det ÄR inte speciellt svårt att göra en batchfil i ett bildprogram som sedan sparar om ALLA dina semesterfoton genom ett enda klick (sedan går du och kokar kaffe eller lyssnar på musik medan datorn jobbar), i den upplösning och det format som FUNGERAR för TViX:en. Du kommer inte se någon skillnad på 10 megapixlar jämfört med 5 megapixlar på TV:n osv. Det är väldigt väldigt enkelt men det är oerhört många som bara ser problemen och inte lösningarna. Då kommer ALLA foton att fungera och du har gjort det med ett klick.
1. Jag har ingen mediaspelare att själv testa med.
2. Jag har bara gått efter erfarenheter från andra männsiskor som HAR spelaren. De har skrivit 5-7 sekunders fördröjning på bilder som är 3-5 MB stora.
3. Om detta inte är korrekt Sean så får du härmed ett uppdrag: skala ett knippe JPEG-bilder till en kvalitet som inte återges sämre på en 37" 1920x1080-skärm än vad bilderna skule gjort obearbetade. (Jag har en kvalitetskamera och många bra bilder så jag vill självklart ha en bra bildkvalitet när jag kollar dom på teven också. Så inga 500 kb-bilder tack.)
Kör sen en visning/bildspel och rapportera fördröjningen. Det skulle jag uppskatta!
4. Jag har flera program att skala om bilder med -det är knappast problemet. Och självklart hade jag tänkt skala ner dom lagom för Tvix-visning. Det är bara det att testare säger att det inte spelar så stor roll. SÅ VAD GÄLLER?
Jag inväntar med spänning också vad Kimo och tommypeters kommer fram till.
/Per
http://www.component...=...ost&p=90667Jag testade två bilder som jag själv har tagit med min Canon EOS 350D, vilka respektive var:
3,6 MB (22,8 MB okomprimerad data i Photoshop), 2304 x 3456 pixlar.
3,3 MB (22,8 MB okomprimerad data i Photoshop), 2304 x 3456 pixlar.
Från dess att jag startade första bilden så tog det 3,2 sekunder och tiden till nästa bild blev 2 sekunder (klockat med min klocka manuellt så du får ta tiden på en höft, även om jag har väldigt bra reaktionstid). Kanske kan det vara en bättre uppfattning av vad TViX:en klarar.
Angående punkt 4 så hänger det tydligen ÅTERIGEN på vad för material man har. Jag har ISO-filmer som fungerar galant med senaste firmware, och en del kan inte ens få en enda film att fungera med samma firmware. Jag har bilder som går hur bra som helst att visa, och vissa bilder går inte att visa (till största delen har dessa varit progressiva och detta står klart och tydligt i specifikationen från DViCO - inte går). Så you be the judge. Jag hävdar att det oftast handlar om materialet. Sedan om det är "dåligt" eller inte, att de som inte får det att fungera, medan andra får det att fungera - det är upp till dig att bedöma.
Redigerat av sean.wiklund, 20 February 2008 - 16:20.
Postad 20 February 2008 - 16:34
Jag testade det här redan den 3 november, typ. För att citera mig själv och mitt resultat då:
Jag testade två bilder som jag själv har tagit med min Canon EOS 350D, vilka respektive var:
Från dess att jag startade första bilden så tog det 3,2 sekunder och tiden till nästa bild blev 2 sekunder (klockat med min klocka manuellt så du får ta tiden på en höft, även om jag har väldigt bra reaktionstid). Kanske kan det vara en bättre uppfattning av vad TViX:en klarar.
Angående punkt 4 så hänger det tydligen ÅTERIGEN på vad för material man har......
2 sekunder mellan bilderna är uthärdligt. Men det vara en enda bildväxling det. Hur blir det efter 5-20-100 bilder? Saggar spelaren då?
Din mätning avviker från alla andras, så jag inväntar otåligt ytterligare rapporter innan jag försöker bedöma. Fast det kanske inte går att göra vettiga bedömning längre i dessa alfa-beta-theta-produktsläppstider... och i fullmåne och månförmörkelse.
F ö misstänker jag starkt att mänskligheten skulle vara lyckligare utan allt oändligt teknikstrul
Slut på filosofitimmen.
/Per
Postad 20 February 2008 - 16:36
Jag blir lite fundersam när jag läser manualen....Aktivera Guest kontot och stäng av firewallen
![]()
![]()
Det verkar dessvärre vara standardlösning för att komma år filer via smb för de flesta mediespelare...
Postad 20 February 2008 - 16:39
Postad 20 February 2008 - 16:41
Varför min tid avviker från andras är kanske för att de inte sitter och klockar utan uppskattar. Tror du mig inte (vilket verkar vara fallet), så kan jag spela in det på film åt dig och försöka lägga upp (men jag känner att det är lite overkill). Eller så får du ta och göra ett besök i någon butik som har en TViX för demo (finns som sagt minst i alla städer som har en BRL-butik med flera). Du kan ju ta med dig bilder själv på ett USB-minne och drämma i baktill på TViX:en. Det borde lösa dina tvivel om min test...Jag testade det här redan den 3 november, typ. För att citera mig själv och mitt resultat då:
Jag testade två bilder som jag själv har tagit med min Canon EOS 350D, vilka respektive var:
Angående punkt 4 så hänger det tydligen ÅTERIGEN på vad för material man har......
2 sekunder mellan bilderna är uthärdligt. Men det vara en enda bildväxling det. Hur blir det efter 5-20-100 bilder? Saggar spelaren då?
Din mätning avviker från alla andras, så jag inväntar otåligt ytterligare rapporter innan jag försöker bedöma. Fast det kanske inte går att göra vettiga bedömning längre i dessa alfa-beta-theta-produktsläppstider... och i fullmåne och månförmörkelse.
F ö misstänker jag starkt att mänskligheten skulle vara lyckligare utan allt oändligt teknikstrulNåja, vi behöver tydligen gå igenom det också.
Slut på filosofitimmen.
/Per
Kan väl tilläggas att testen av ovanstående bilder var för den äldre generationen och enligt någon som hade testat den nya (M-6500) så tyckte den personen inte att det var någon hastighetsskillnad. Det jag vill påstå är då att M-6500 genom sin snabbare processor och dubbla minne m.m. defintivt inte bör vara långsammare än de 3,2 och 2 sekunder som jag klockade, vilket jag räknar som snabbt. TViX:en visar bilder snabbare än många datorer gör idag (alla har inte monsterdatorer som vi entusiaster).
EDIT: Jag kanske tolkar dig fel, men det känns som om du inte "tror" på min klockning. Det gör mig faktiskt lite ledsen. Nog för att jag förespråkar TViX framför andra alternativ just nu, men jag ljuger inte i tester. Troligen skulle det vara ännu kortare tid egentligen eftersom min reaktionsförmåga bygger på att jag först måste se bytet och sedan reagera genom nervimpulser med muskler och tumme på klockan för att stanna tidtagningen osv.
Redigerat av sean.wiklund, 20 February 2008 - 16:56.
Postad 20 February 2008 - 17:07
Jag fattar inte riktigt det här...
Jag har en Tvix 5000. Dvs en stenåldersmaskin i mediespelartidmått.
Den sätter jag "bildväxlingseffekt" (eller vad dom nu döpt det till) till "slumpad" och bildvisningshastighet till 7 sekunder (eller möjligen 5). Man vill ju ändå hinna se vad en bild föreställer.
Den spelaren visar då snällt bilden i 7 sekunder och växlar sedan med nån växlingseffekt och den nya bilden kommer fram direkt utan någon längre tid av svart emellan.
Exvis om bild 1 åker ut åt höger, så kommer sen bild 2 tillbaks (eller hur den nu gör. minns inte exakt)
Dvs bild2 är inladdad över nätverket i "bakgrunden".
Är detta sämre på de nya spelarna?
Eller är det som "folk" klagar på när man sitter och bläddrar bilder manuellt?
Vilket ju är en helt annan sak... den funktionen är rutten på 5000-modellen också.
Kan någon förklara.
/J
Postad 20 February 2008 - 17:12
Varför min tid avviker från andras är kanske för att de inte sitter och klockar utan uppskattar. Tror du mig inte (vilket verkar vara fallet), så kan jag spela in det på film åt dig och försöka lägga upp (men jag känner att det är lite overkill). Eller så får du ta och göra ett besök i någon butik som har en TViX för demo (finns som sagt minst i alla städer som har en BRL-butik med flera). Du kan ju ta med dig bilder själv på ett USB-minne och drämma i baktill på TViX:en. Det borde lösa dina tvivel om min test...Jag testade det här redan den 3 november, typ. För att citera mig själv och mitt resultat då:
F ö misstänker jag starkt att mänskligheten skulle vara lyckligare utan allt oändligt teknikstrulNåja, vi behöver tydligen gå igenom det också.
Slut på filosofitimmen.
/Per
Kan väl tilläggas att testen av ovanstående bilder var för den äldre generationen och enligt någon som hade testat den nya (M-6500) så tyckte den personen inte att det var någon hastighetsskillnad. Det jag vill påstå är då att M-6500 genom sin snabbare processor och dubbla minne m.m. defintivt inte bör vara långsammare än de 3,2 och 2 sekunder som jag klockade, vilket jag räknar som snabbt. TViX:en visar bilder snabbare än många datorer gör idag (alla har inte monsterdatorer som vi entusiaster).
EDIT: Jag kanske tolkar dig fel, men det känns som om du inte "tror" på min klockning. Det gör mig faktiskt lite ledsen. Nog för att jag förespråkar TViX framför andra alternativ just nu, men jag ljuger inte i tester. Troligen skulle det vara ännu kortare tid egentligen eftersom min reaktionsförmåga bygger på att jag först måste se bytet och sedan reagera genom nervimpulser med muskler och tumme på klockan för att stanna tidtagningen osv.
Sean, du behöver väl inte vara så paranoid! Inte alla här på forumet är ute efter din skalp - snarare ingen! Vad jag och förmodligen många andra söker är emellertid fakta - och helst att prylarna funkar... Jag uppskattar mycket dina inlägg och alla kunskaper du har samlat på dig. Det är därför jag frågar bl a dig.
Jag ställde bara en enkel, som jag tycker högst berättigad fråga: "... det vara en enda bildväxling det. Hur blir det efter 5-20-100 bilder? Saggar spelaren då?"
Det betyder ju en hel del när man har 200 bilder i en mapp och vill titta på.
Sen begär jag inte att du ska ha alla svar. Men med alla svar tillsammans så finns det en chans att skaffa sig en bild av saker och ting.
peace
/Per
Postad 20 February 2008 - 17:57
Så vitt jag har hört (för jag vill minnas att jag har sett den här frågan tidigare), så ska den klara så många bilder utan problem. Jag vet också att jag lät TViX:en köra igenom ett bildspel på jobbet en dag med över 200 bilder på rad och den gnällde aldrig, just för att någon hade haft problem med att TViX:en hängde sig på någon bild. Jag tror att vi kom fram till att det var bilden som bråkade.Jag ställde bara en enkel, som jag tycker högst berättigad fråga: "... det vara en enda bildväxling det. Hur blir det efter 5-20-100 bilder? Saggar spelaren då?"
Det betyder ju en hel del när man har 200 bilder i en mapp och vill titta på.
Sen begär jag inte att du ska ha alla svar. Men med alla svar tillsammans så finns det en chans att skaffa sig en bild av saker och ting.
peace
/Per
Förlåt, jag blir faktiskt lite paranoid ibland. Peace!
Postad 20 February 2008 - 18:20
Såg på lite 720-klipp som test när jag fick igång burken - snacka om uppköp från Mac Mini:n som stod på samma plats innan. Riktigt stor skillnad på bildkvllen där!
Postad 20 February 2008 - 18:29
.........
Förlåt, jag blir faktiskt lite paranoid ibland. Peace!
Dä ä lugnt hörru. Vi måste tillåta den förmörkade månen att leka lite med oss också
/Per
PS Faktum är att jag just nu, när jag fick ett litet jobbglapp efter att ha jobbat varenda dag i 16 dagar, håller på att sparka liv i min gamla avlagda föredettingdator under skrivbordet. Jag tänkte att, för tusan, den har ju nätverk, grafikkort med DVI-utgång och så har jag en gammal HD i lådan. Kanske blir en HTPC ändå, i alla fall tills krutröken i firmwareutvecklingsbetakrigethar skingrats något lite mer. DS
Postad 20 February 2008 - 19:02
Ni råkade inte skicka en sändning till Dustin?Nu har vi dragit iväg alla maskiner vi fick in i första sändningen, så nu finns dom där ute
Postad 20 February 2008 - 19:11
Hur sätter man igång och stylar sin nya 6500a? I min 4100 hade jag tjusiga egenhändigt ihopsnickrade bakgrunder och i denna kan man ju även ändra systemteckensnittet, även om jag inte (utan manual givetvis) kommit på hur man gör detta...
Edit: Borde inte FTP-överföringen gå snabbare än ca 2 Mb/s?
Redigerat av Grief, 20 February 2008 - 19:13.
Postad 20 February 2008 - 19:16
att sitta vid datorn som den är ansluten till och bestämma vad som ska spelas upp på den, t.ex. om man spelar musik i winamp eller någon annan mediaspelar skicka ljudet direkt till tvixen utan att behöva navigera med fjärkontrollen. skulle i stort sett vilja använda den som länk mellan min pc och mitt hemmabiosystem när det kommer till att lyssna på musik.
Om det inte går, finns det någon produkt som klara det?
Hoppas ni försår frågan, kanske inte vart den bästa förklaringen av vad jag hade tänkt mig men..
/tesslan
Postad 20 February 2008 - 19:23
Finns det möjlighet att styra Tvixen från datorn?
att sitta vid datorn som den är ansluten till och bestämma vad som ska spelas upp på den, t.ex. om man spelar musik i winamp eller någon annan mediaspelar skicka ljudet direkt till tvixen utan att behöva navigera med fjärkontrollen. skulle i stort sett vilja använda den som länk mellan min pc och mitt hemmabiosystem när det kommer till att lyssna på musik.
Hoppas ni försår frågan, kanske inte vart den bästa förklaringen av vad jag hade tänkt mig men..
/tesslan
TViXen klarar rätt mycket, men den är ingen mediabrygga. Förstår inte riktigt vad nyttan i det du beskriver ovan är, låter som ett onödigt steg.
Postad 20 February 2008 - 19:30
/tesslan
TViXen klarar rätt mycket, men den är ingen mediabrygga. Förstår inte riktigt vad nyttan i det du beskriver ovan är, låter som ett onödigt steg.
Okey tack för svaret, grejen är den att jag tycker det blir besvärligt när man vill byta låtar mellan olika olika album.(när man vill byta låt ofta:)) då blir det mycket smidigare när man kan sitta med mus och tangentbord och söka låtar ist för att använda fjärrkontrollen, särskillt när man har några hundra olika album.
Redigerat av tesslan, 20 February 2008 - 19:32.
Postad 20 February 2008 - 19:41
/tesslan
Har en soundbridge kopplad i nätverket som kan styras på detta sätt från vilken dator som helst i nätverket.
//Thorax
Postad 20 February 2008 - 19:44
Jag tycker också att det är synd om den här funktionen saknas.Finns det möjlighet att styra Tvixen från datorn?
/tesslan
Jag sitter ofta nedsjunken i min TV-fåtölj i allrummet med min bärbara dator i knät. Det skulle vara jättebekvämt att kunna skifta låt från datorn utan att behöva stirra på TVIX display eller slå på TVn. Som det är nu spelar jag nästan aldrig musik på TVIX. Jag tycker det är lite för bökigt.
En användarvänlig möjlighet hade varit om TVIX haft ett WEBinterface så att man kunde använda sin browser för att styra TVIX.
/Göran
Postad 20 February 2008 - 19:49
/tesslan
Har en soundbridge kopplad i nätverket som kan styras på detta sätt från vilken dator som helst i nätverket.
//Thorax
Okey, måste kolla in det, frågan är om man har råd med båda prylarna. Vill ju ha möjlighet att kolla på film oxå, så man kan få bort datorn från tvn. tack för tipset iaf!
Postad 20 February 2008 - 20:16
När vi dunkade in en extern HDD (via USB) så fungerade allt klockrent.
GRYM bild och grymt ljud! Me mucho nöjd.
Mvh Nybliven TVIx-ägare
Redigerat av 11433, 20 February 2008 - 20:42.
Postad 20 February 2008 - 20:50
Dum fråga, när jag ska spela upp denna fil: Lost.S04E01.HDTV.XviD-XOR (ja, jag har packat upp den) så visar Tvixen bara Loading.....och sen filnamnet. Vad gör jag för fel?
Mvh Nybliven TVIx-ägare
Bara så du vet så är det där inte ett "riktigt" hd klipp utan omkodat till xvid
Postad 20 February 2008 - 21:20
Dum fråga, när jag ska spela upp denna fil: Lost.S04E01.HDTV.XviD-XOR (ja, jag har packat upp den) så visar Tvixen bara Loading.....och sen filnamnet. Vad gör jag för fel?
Mvh Nybliven TVIx-ägare
Jag vet. Vi körde Shoot 'em up direkt från en extern HDD och då blev bilden grym.
Vi får upp bilden genom en Extern HDD men inte från datorn genom en router. Tvixen hittar mappen med filmer men står bara och laddar i evigheter när man vill spela upp en fil från mappen.
Postad 20 February 2008 - 22:03
Mvh Nybliven TVIx-ägare
Jag vet. Vi körde Shoot 'em up direkt från en extern HDD och då blev bilden grym.
Vi får upp bilden genom en Extern HDD men inte från datorn genom en router. Tvixen hittar mappen med filmer men står bara och laddar i evigheter när man vill spela upp en fil från mappen.
Kollat så filen inte används i ett annat program (ex uTorrent)?
Postad 20 February 2008 - 22:20
På kartongen till denna underbara skapelse så står det så här: "Resolution up to 1920x1080P" men i Användarboken så står det: "TViX HD spelar upp högupplöst video (upp till 1920x1080i) och stillbilder".
Vad ska man tro??
Postad 21 February 2008 - 11:56
http://www.dustinhom...5010129421.aspx?
Flera dagar "för tidigt"?!
Då kan man ju kanske se fram emot en helg fylld av buggar, strul, värmeproblem och annat krångel!
Om det nu inte bara är ett saldofel?
Redigerat av MikoSad, 21 February 2008 - 11:59.
Postad 21 February 2008 - 12:10
Postad 21 February 2008 - 12:16
Din order är på väg !
1 0 SUPRA HDMI - HDMI KABEL 2.0M #KAMPANJ 5010106643 199,20 199,20
1 0 TVIX M-6500A (UTAN DISK) 5010129421 3 192,00 3 192,00
1 0 WESTERN DIGITAL CAVIAR GP 500GB 5400-7200RPM SATA/300 16MB 5010124960 796,00 796,00
Varuvärde: 4 187,20
Frakt: 78,40
Moms tillkommer med: 1 066,40
Att betala: 5 332,00
Dock hade dustin "råkat" tagit betalt för Suprakabeln trots "Kampanj", så efter 10 min i telefonkö så fick jag dra av en 300:- av priset.
tur att man har jobbarkompisar som har koll.
Redigerat av ferran, 21 February 2008 - 13:43.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
TViX N1
14 bilder
36 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?