Dream Multimedia DreamBox DM8000S
(Digitalboxar)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Dream Multimedia DreamBox DM800 HD
(Digitalboxar)
|
3
|
(33)
|
Inga priser | |
Dream Multimedia DreamBox DM800 HD se
(Digitalboxar)
|
6
|
(7)
|
Inga priser |
Skaffa en ny digitalbox.,ja eller nej? (6 inlägg)
|
8 år sedan |
Dreambox DM800HD se (58 inlägg)
|
12 år sedan |
Bästa boxen Canal Digital 2011 (18 inlägg)
|
13 år sedan |
Dreambox 8000 installation, Canal Digital. Extrem noob varning utfärdas (24 inlägg)
|
13 år sedan |
DreamBox 8000 (31 inlägg)
|
13 år sedan |
Val av digitalbox för DVB-C (3 inlägg)
|
14 år sedan |
dreambox dm8000 (483 inlägg)
|
15 år sedan |
DVD-inspelare med inbyggd digitalmottagare (100 inlägg)
|
15 år sedan |
Dreambox dm800hd (3 inlägg)
|
15 år sedan |
Maximum 8000 eller Dreambox 8000 (28 inlägg)
|
17 år sedan |
DM800 finns nu att köpa!? (29 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 20 September 2009 - 17:28
Eh - tror Letherface tänkte på DM8000 (inte 800) när han svarade, 800 har inte mer än en tuner samtidigt. Se till att du beställde satvarianten om du ska ha den till CD (parabol) nu.
Flasha den bör du göra - finns drösvis med forum med info om hur man gör detta och vilket image som passar dina behov. http://www.google.se... +dreambox +800
Jag beställde http://www.digitalbo....php?artnr=0129 så det borde ju vara Sat eller hur?
Redigerat av Wallen, 20 September 2009 - 17:36.
Postad 20 September 2009 - 17:52
eller så sätter du upp parabol på balkongen istället...
Postad 20 September 2009 - 20:28
Ja som sagt du skaffar bara en DVB-C tuner och byter ut DVB-S tunern i den så funkar den för kabel....
eller så sätter du upp parabol på balkongen istället...
okej, hoppas det inte är någon svår procedur!
Jag såg att många använder Gemini 4.4, vart hittar jag en säker download? Vad rekommenderar du för image leatherface på en 800hd? Hoppas inte jag tröttar ut er med dumma frågor.
Redigerat av Wallen, 21 September 2009 - 06:10.
Postad 21 September 2009 - 07:39
Jag rekomenderar LT5 SP8 som du hittar här http://www.ltteam.org..
LT6 kommer vara ännu bättre och mer anpassad för HD boxar...
Men det går ladda ner en del HD skins och köra även på LT5 SP8...
Men som sagt vilken image som är bäst får du pröva dig fram för det är väl lite av en religion precis som windows vs linux
Redigerat av Leatherface, 21 September 2009 - 07:40.
Postad 21 September 2009 - 11:21
Funderar på en 800 och har lite frågor:
Hur är det med textning av kanaler (CD och Viasat)?
Funkar det på alla kanaler?
Jag har en homeserver på nätverket hemma.
Går det att använda den till att pausa/spela in på istället för att sätta i en disk i 800n?
Går det sedan att plocka upp filerna till min stationära PC och bränna en DVD på det man spelat in?
Pairing? Antar att svaret är att CD troligtvis sätter på pairing på HD-kanalerna inom kort?
Vore ju i så fall döden om man köpt en DM HD-box!
Risken att de sätter på pairing för alla SD-kanaler är rätt liten?
Ingnen nyhet ang. EU och pairing? Har för mig jag hörde något om att EU skulle pröva detta?
Vad är sannolikheten att det "knäcks" så att det går att köra dreambox på HD-kanaler i alla fall?
Är det ens teoretiskt möjligt?
Funderar på att köpa flera boxar till huset. Vilka modeller stöder CS?
Postad 21 September 2009 - 14:49
Det är ju en smaksak vilken man gillar...
Jag rekomenderar LT5 SP8 som du hittar här http://www.ltteam.org..
LT6 kommer vara ännu bättre och mer anpassad för HD boxar...
Men det går ladda ner en del HD skins och köra även på LT5 SP8...
Men som sagt vilken image som är bäst får du pröva dig fram för det är väl lite av en religion precis som windows vs linux
Jag uppskattar verkligen att du svarar snabbt och orkar förklara
Men nu när min box anländer, vad behöver jag göra innan det "borde" fungera? Ansluta den mot internet, flasha och...? Borde det fungera efter man har flashat den? Och vad menar du med "ladda ner HD skins" ? Tack på förhand
Postad 21 September 2009 - 17:00
HD skins är ifall man vill ha skins med HD upplösning...
Redigerat av Leatherface, 21 September 2009 - 17:02.
Postad 21 September 2009 - 17:07
Ja textning funkarHej!
Funderar på en 800 och har lite frågor:
Hur är det med textning av kanaler (CD och Viasat)?
Funkar det på alla kanaler?
Ja det går om nätverket funkar som det ska men rekomenderar nog antingen intern eller extern disk kopplat till boxen..Jag har en homeserver på nätverket hemma.
Går det att använda den till att pausa/spela in på istället för att sätta i en disk i 800n?
Ja det går och man kan även bränna direkt från boxen om du har dm8000 eller extern usb dvd brännare kopplad...Går det sedan att plocka upp filerna till min stationära PC och bränna en DVD på det man spelat in?
Ja den dan CD slår på pairing kommer det bli svart på alla HD kanaler..Pairing? Antar att svaret är att CD troligtvis sätter på pairing på HD-kanalerna inom kort?
Vore ju i så fall döden om man köpt en DM HD-box!
Risken att de sätter på pairing för alla SD-kanaler är rätt liten?
Ingnen nyhet ang. EU och pairing? Har för mig jag hörde något om att EU skulle pröva detta?
Vad är sannolikheten att det "knäcks" så att det går att köra dreambox på HD-kanaler i alla fall?
Är det ens teoretiskt möjligt?
Men SD kanalerna kommer du kunna fortsätta se..
Finns lite hopp med DM8000 då det verkar funka med conax pairing cam hos norska RiksTV som är kör med pairing...
CS frågor är inget jag kommer svara på...Funderar på att köpa flera boxar till huset. Vilka modeller stöder CS?
Redigerat av Leatherface, 21 September 2009 - 17:11.
Postad 21 September 2009 - 17:32
CS frågor är inget jag kommer svara på...
Inte ens CS inom det egna hushållet?
@P Jay, CS fungerar med alla DM modeller...
Postad 21 September 2009 - 18:20
Varför rekommenderas egen disk till boxen istället för homeserver?
Har hyggligt stabilt nät hemma så det rä jag inte speciellt orolig för.
Ja, det var CS inom hushållet jag menade!
Så en DM-100 (för ca 1300:-) funkar alltså?
Kom på en fråga till:
Jag kan få svårt att dra nätverkskabel till alla boxar.
Funkar det med en wifi USB-dongel istället? Finns ju rätt billiga sådana...
Postad 21 September 2009 - 21:32
Tja du måste ju ladda ner nån softcam t.ex CCcam eller newcs/mgcamd eftersom dm800 modellen saknar plats för riktiga CA moduler... annars kommer du bara ha fria kanaler på den...
HD skins är ifall man vill ha skins med HD upplösning...
Är det svårt att installera CCcam på dm800 hd?
Postad 21 September 2009 - 22:00
Tackar för svaren!
Varför rekommenderas egen disk till boxen istället för homeserver?
Har hyggligt stabilt nät hemma så det rä jag inte speciellt orolig för.
Ja, det var CS inom hushållet jag menade!
Så en DM-100 (för ca 1300:-) funkar alltså?
Kom på en fråga till:
Jag kan få svårt att dra nätverkskabel till alla boxar.
Funkar det med en wifi USB-dongel istället? Finns ju rätt billiga sådana...
PJay
Jag kör också en homeserver och har samma funderingar som du. Är ganska så säker på att inspelningen kommer att gå mot homeservern istället för en internt alt. ext disk. Många pratar om värmeproblem med de interna diskarna och ext. disk tar upp extra plats vid tv:n i vrd.rummet som man vill hålla lite snygg från sladdar så det blir via nätverket istället.
Din fråga kring DM 100 på de andra apparaterna är jag också intresserad av. Det verkar dock i andra trådar vara lite småstrul med image till denna... buggigt osv. men det kanske är övergående. Kommer inte heller ihåg hur anslutningarna var på DM100 då DM själva på sin web inte visar baksidan bland produktbilderna. Det ska väl dock utredas i en annan tråd egentligen. Vore dock kul att veta om något fått Dm100 att funka som den ska mot en 800:a.
Lurade lite på en DM600PVR istället för 800:an men när man läser på om 800:an verkar den ha kommit bra mycket längre.
Postad 22 September 2009 - 13:58
Värmeproblemen är historia...
DM100 funkar med CS även mot en DM800 eller en annan modell...
Vissa USB WiFi dongles fungerar med DM800 vet jag, hur det är med andra modeller vet jag ej. (Här blir det iaf problem med inspelning/uppspelning till tex en NAS)
Är det svårt att installera CCcam på dm800 hd?
Nope, lätt som en plätt...
Redigerat av bpl, 22 September 2009 - 13:57.
Postad 22 September 2009 - 14:35
Ja men jag tycker inte man ska syssla med olagligheter för det...Inte ens CS inom det egna hushållet?
Du är ju emot tvillingkort ju
![]()
@P Jay, CS fungerar med alla DM modeller...
Jag vill hellre se en lösning som både operatör och kunder kan acceptera...
Redigerat av Leatherface, 22 September 2009 - 14:38.
Postad 22 September 2009 - 15:48
Nope, lätt som en plätt...
Är det något man ladda ner från sin image? Hur laddar man in den i boxen?
Postad 22 September 2009 - 15:58
För att programkortet ska kunna läsas av boxen behövs en server-del och en klient-del.
CCcam är server och klient i en applikation.
NewCS är en server application.
MgCamd är en klient applikation.
För att server och klient ska kunna prata med varandra måste uppgifterna i konfigurations filerna överensstämma med varandra.
Redigerat av bpl, 22 September 2009 - 15:58.
Postad 22 September 2009 - 16:17
CCcam och andra soft cams laddas ner via boxens menyer.
För att programkortet ska kunna läsas av boxen behövs en server-del och en klient-del.
CCcam är server och klient i en applikation.
NewCS är en server application.
MgCamd är en klient applikation.
För att server och klient ska kunna prata med varandra måste uppgifterna i konfigurations filerna överensstämma med varandra.
Okej, så då borde ju CCcam vara absolut enklast att installera eller? Tack för att du förklarar som om jag vore ett barn, för jag är just det inom det här
Redigerat av Wallen, 22 September 2009 - 16:24.
Postad 22 September 2009 - 17:07
Har du 2 boxar måste du konfigurera båda boxarna.
Filen som ska konfigureras finns i mappen /etc och heter CCcam.cfg
Postad 22 September 2009 - 17:19
CCcam behöver inte konfigureras om du bara har 1 box där programkortet sitter i.
Har du 2 boxar måste du konfigurera båda boxarna.
Filen som ska konfigureras finns i mappen /etc och heter CCcam.cfg
Okej, jag har bara en box så då behövs det inte. Tackar. Får min box imorgon, ett mirakel om jag får det att fungera på en gång
Redigerat av Wallen, 22 September 2009 - 17:30.
Postad 22 September 2009 - 17:43
Men jag har i dagsläget ändrat till att köra den ena boxen mot en separat E-Sata disc,anledningen till detta är att jag inte alltid har servern igång.
Testa att kör mot era servrar först, blir det inte bra sätt en intern eller en E-sata disc istället .
Postad 22 September 2009 - 19:44
Tackar för den infon!Kan tillägga att jag testkört 2st DM 800 mot min FreeNas server ,både att spela in och streama HD-film på båda boxar samtidigt,detta funkar utmärkt.Nu har jag trådat LAN och kör NFS mot server.
Men jag har i dagsläget ändrat till att köra den ena boxen mot en separat E-Sata disc,anledningen till detta är att jag inte alltid har servern igång.
Testa att kör mot era servrar först, blir det inte bra sätt en intern eller en E-sata disc istället .
Jag kommer ha homeservern i källaren och påslagen 24/7.
Kommer göra som du säger, att testa mot servern först.
Tackar igen för feedback.Intern disk är helt klart stabilast och har bäst prestanda om man ska spela in två program samtidigt från samma tranponder eller spela in och titta på en inspelning samtidigt.
DM100 funkar med CS även mot en DM800 eller en annan modell...
Vissa USB WiFi dongles fungerar med DM800 vet jag, hur det är med andra modeller vet jag ej. (Här blir det iaf problem med inspelning/uppspelning till tex en NAS)
Har lagt ner planerna på USB wifi. Får dra kabel kors och tvärs genom huset istället.
Det var ju lovande att DM100 funkar! Då kanske man kan komma billigt undan med en 3-box-lösning ändå.
Fast jag är fortfarande inte säker på vad jag skall ha/behöver.
Har hittat ett paket hos digitalboxen.com.
1 DM800HD PVR
2 DM500S Plus
Parabol
2 Quad LNB
3 switchar
100 m kabel
En drös F-kontakter
Totalt 9990:-
Vad jag gärna vill kunna göra är att spela in på en av boxarna (DM800) för att sedan kunna spela upp det på valfri box i huset. Därför har jag snöat in totalt på homeserver-lösningen.
Men går det att göra så med DM500S+?
Eller behövs det DM600 för det?
Eller går det rent av med en DM100!?!
Eller går det att komma åt inspelat material på en av boxarnas disk från en annan box i huset?
Uppskattar om någon väl insatt kan tala om för mig vilka boxar jag behöver!
Är det olagligt med cs inom hushållet då?Ja men jag tycker inte man ska syssla med olagligheter för det...
Jag vill hellre se en lösning som både operatör och kunder kan acceptera...
Annars håller jag i princip med dig. Problemet är bara att operatörernas syn på acceptabel lösning skiljer sig ganska mycket från MIN syn. Om jag betalar för ett utbud så vill jag kunna se det på valfri burk och hela utbudet samtidigt i huset!
(eller skall PiP förbjudas också!?!)
TV-bolagen borde se det som positivt också. (ibland har TV-bolag och operatör samma ägare)
Jag menar, med flera kanaler igång samtidigt per hushåll så ökar total (unik)reklamtid för hushållet och därmed ökar reklamintäkterna...
Nu har väl CD ingen kortavgift för extra-kort, men priserna är ju därefter! 180:- per kort för hela utbudet!
Redigerat av Unregistered7c5139ba, 22 September 2009 - 19:46.
Postad 22 September 2009 - 20:01
Och visst är det så att TV kanalerna förlorar intäkter om hushållen bara ser på 1 kanal åt gången...
Jag själv spelar in flitigt och spolar förbi reklamen istället men det kommer väl snart pairade boxar där man inte kan spola förbi reklamen...
TV kanalerna får ju heller inga pengar för tvillingkorten utan det går direkt ner i operatörens och möjligen krypteringsleverantörens ficka...
Skulle vara intressant faktiskt och se statistik på hur mycke pengar dom förlorar på alla tvillingkort som folk tecknar till sina kompisar istället för att dom skaffar ett fullt abbonemang jämfört med kortdelningen inom hushållet...
När det gäller spela in över nätverk så sa jag aldrig att det går...
Det jag menade var bara att nätverket måste vara ok för det finns många med skräprouters och icke optimerade windows maskiner osv som har problem med det...
Här har det funkat utan problem med inspelning på min gamla DM500T över nätverk på linuxserver....
Och kan även streama SVT HD till datorn utan problem från min DM7025...
Du kan mounta en annan box interna disk i t.ex dm500+ och spela in direkt på en annans box disk...Eller går det att komma åt inspelat material på en av boxarnas disk från en annan box i huset?
Redigerat av Leatherface, 22 September 2009 - 20:32.
Postad 23 September 2009 - 12:51
Jo, den taktiken brukar jag också köra! Jag pausar ca 20 minuter i början och jobbar mig sedan ikapp genom att spola förbi reklamen. Undrar hur de skulle få till en box som inte tillåter pausning vid reklam? Nästa steg blir väl att skicka med ett stativ som håller huvudet i exakt rätt position mot TVn så att man inte ens kan titta bort vid reklam!Jag själv spelar in flitigt och spolar förbi reklamen istället men det kommer väl snart pairade boxar där man inte kan spola förbi reklamen...
Nej, det är lite min poäng också! TV-bolagen borde också ligga på operatörerna att få till en annan lösning för att maximera tittandet. Alternativt kan operatörerna förhandla fram bättre priser från TV-bolagen om de kan påvisa att reklamen kommer ut bättre till tittarna.TV kanalerna får ju heller inga pengar för tvillingkorten utan det går direkt ner i operatörens och möjligen krypteringsleverantörens ficka...
När det gäller Viasat så är det en rätt stor mängd egenägda kanaler i deras utbud. I det fallet skulle operatören tjäna MER pengar genom att tillåta fler kanaler samtidigt genom ökade reklamintäkter...
Absolut! Tror operatörerna biter sig i svansen med detta upplägg...Skulle vara intressant faktiskt och se statistik på hur mycke pengar dom förlorar på alla tvillingkort som folk tecknar till sina kompisar istället för att dom skaffar ett fullt abbonemang jämfört med kortdelningen inom hushållet...
Nice, det var det jag hoppades på!Du kan mounta en annan box interna disk i t.ex dm500+ och spela in direkt på en annans box disk...
Så med andra ord går det att spela in ett program från min DM500 på disken som sitter i DM800?
Samtidigt som jag tittar på en annan kanal på DM800?
Det är precis så man vill ha det! Om det går två program samtidigt så vill jag kunna välja vilket program jag skall se och vilket program som skall spelas in, för jag vill garanterat titta på det program som körs på min DM800, som jag kommer ha kopplad i hemmabion, istället för att behöva "ockupera" DM800an bara för att spela in ett annat program. Med andra ord blir DM800 i princip en twin-tuner med denna lösning?
Går det i så fall att "fjärrstyra" en av DM500-boxarna från DM800 för att starta en inspelning, eller måste man dra igång TVn vid DM500-boxen och starta inspelningen manuellt mot HDn i DM800an?
Antar att det inte går att göra detta emd en DM100?
Trodde inte man hade inspelningsmöjligheter på en DM500+ då den saknar plats för HDD. Då kan jag garanterat stryka DM600 från listan i alla fall.
Tror nog att jag kommer köra på paketet för 9990:- (DM800, 2xDM500S+)
Eller vad säger du om det paketpriset Leatherface?
Postad 23 September 2009 - 14:32
Går det i så fall att "fjärrstyra" en av DM500-boxarna från DM800 för att starta en inspelning, eller måste man dra igång TVn vid DM500-boxen och starta inspelningen manuellt mot HDn i DM800an?
Antar att det inte går att göra detta emd en DM100?
Möjligt du kan göra det från DM800 på ngt sätt, men lättare är nog att använda DM500s webgränssnitt (webif). I detta kan du byta kanal, spela in och schemalägga timers etc. DM100 vet jag inget om.
Edit: Utgår iaf att detta går på en 500 också, har ingen sådan.
Redigerat av MartinG, 23 September 2009 - 14:34.
Postad 23 September 2009 - 15:18
Annars kan man som sagt styra över webif också...
Fast rekomenderar nog ändå en DM600 istället för DM500+ för då kan du byta ut tuner sen nån gång om det skulle behövas och sen kan du stoppa in en hdd i den senare... det skiljer bara några 100 lappar mellan dom så ser ingen anledning att köpa DM500+ istället...
Redigerat av Leatherface, 23 September 2009 - 15:22.
Postad 23 September 2009 - 15:52
Redigerat av Wallen, 23 September 2009 - 15:57.
Postad 23 September 2009 - 16:14
Vet Ni kanske något om den nya HD-boxen Dream Multimedia 500S HD???
När kommer den till Sverige???
DM 500 HD presenterades ju i Maj/Juni 2009 i Berlin om jag minns rätt...
Och jag har info att denna HD-box kommer att kosta mellan 3000 kr och 3 500 kr!
Postad 23 September 2009 - 16:17
Priset är ju satt till 300€ så kring 3000:- borde den hamna på...
Faktiskt ett bra alternativ för dom som går i DM500+/DM600 tankar...
Ser också ut som att DM500 HD kommer att ersätta DM500+ modellen med...
Redigerat av Leatherface, 23 September 2009 - 16:20.
Postad 23 September 2009 - 16:52
Själv har jag original DM 500S (3 år gammal box) och den funkar mycket bra!
Men, jag är sugen på HD-kanalerna via satellit. Hoppas att DM 500HD kommer ut snart.
Det är värt att vänta och det är smart att vänta...
Postad 23 September 2009 - 16:54
Största nackdelen med 500hd är dock att ingen vet när den kommer. Med DMMs track record kan det ju bli om ett par år.
Postad 23 September 2009 - 17:01
Har ingen betydelse... dm800/dm8000 skickar med en DVI-HDMI kabel som skickar HDMI signal med både bild och ljud så det enda som skiljer är kontakten...DM 500HD har till och med en HDMI-ingång, vilket DM 800HD och DM 8000HD saknar! (de körs via DVI)
Redigerat av Leatherface, 23 September 2009 - 17:01.
Postad 23 September 2009 - 22:14
Varför kan jag inte sätta i min WD Passport rätt in i USB:n i Dreamboxen o försöka köra filer? (Och det i "mediaplayer" i DB då.... )
Vad behöver jag göra för att kunna köra mp3/mkv/xvid/mpeg osv på ett enkelt sätt?
Har letat ihjäl mig, men misstänker att svaret är FÖR ENKELT för att hitta
Har en DM8000 för info.
Redigerat av Seabaz, 23 September 2009 - 22:16.
Postad 24 September 2009 - 05:38
Postad 24 September 2009 - 07:21
på dm7025 kan man ladda ner en äldre 2sub som funkar bättre men tyvärr är den versionen inte kompatibel med dm800/dm8000...
Annars behöver man bara aktivera den inbyggda textningen en gång och sen spara alla inställningar genom och starta om boxen eller GUI från menyn...
Textningen är väl en av dom dåliga sakerna men det går åtminstone ändra färg, storlek och font bla i skinnet i nyare images...
Med 2sub finns det ett plugin där man kan konfigurerera allt sånt och den är egentligen perfekt om det inte vore för att kodaren inte har tid längre med utvecklingen och fixa till problemet vid inspelning...
Redigerat av Leatherface, 24 September 2009 - 07:39.
Postad 25 September 2009 - 14:07
Ja om man laddar ner 2sub men tyvärr buggar den på inspelningar...
på dm7025 kan man ladda ner en äldre 2sub som funkar bättre men tyvärr är den versionen inte kompatibel med dm800/dm8000...
Annars behöver man bara aktivera den inbyggda textningen en gång och sen spara alla inställningar genom och starta om boxen eller GUI från menyn...
Textningen är väl en av dom dåliga sakerna men det går åtminstone ändra färg, storlek och font bla i skinnet i nyare images...
Med 2sub finns det ett plugin där man kan konfigurerera allt sånt och den är egentligen perfekt om det inte vore för att kodaren inte har tid längre med utvecklingen och fixa till problemet vid inspelning...
Okej tack!
Alltså visst är det omöjligt att få in TV6 på min sat box?
Postad 25 September 2009 - 16:59
Med ett Viacrap abb får du in TV6
![]()
Asch, förstod det. Är det det bara på det viset man kan få in den?
Postad 25 September 2009 - 18:43
Asch, förstod det. Är det det bara på det viset man kan få in den?
Via satellit - japp.
Postad 25 September 2009 - 21:47
Postad 26 September 2009 - 09:44
Då är det inget frikanalspaket... TV6 i marknätet kostar 0:- och inga kortavgifter eller nåt annat..Du kan skaffa frikanalpaketet från viasat, kostar bara kortavgift
Redigerat av Leatherface, 26 September 2009 - 09:44.
Postad 26 September 2009 - 12:49
Du kan skaffa frikanalpaketet från viasat, kostar bara kortavgift
Frikanalspaketet kostar ingenting - bara att ringa och uppge boxID så får man ett gäng kanaler. Tror dock de plockat bort TV6 därifrån nu?
Funkar inte med box-id på Dreambox dock, men tror ngn cam emulerar frikanalspaketet.
Postad 27 September 2009 - 05:55
svt=gratis inget kort behövs i org.box
4:an och 6:an = kort+kortavg.som kan användas i dm
Postad 27 September 2009 - 07:52
är nog inte intressant då han har parabol och isf tappar allt annatOm man har dm8000 så kan man stoppa in en DVB-T tuner och ta in TV6 den vägen...
Postad 27 September 2009 - 08:53
DM8000 har plats för två extra tuners utöver de två DVB-S2 som sitter fastlödda. En av dessa lediga platser kan ju med fördel upptas av en DVB-T-tuner.är nog inte intressant då han har parabol och isf tappar allt annat
Postad 27 September 2009 - 09:00
DM8000 har plats för två extra tuners utöver de två DVB-S2 som sitter fastlödda. En av dessa lediga platser kan ju med fördel upptas av en DVB-T-tuner.
japp. vi är dock i 800 tråden och 8000 kostar bra många tusenlappar till.
Postad 27 September 2009 - 10:13
Helt sant. Missade det, sorry :-(japp. vi är dock i 800 tråden och 8000 kostar bra många tusenlappar till.
Postad 30 September 2009 - 10:28
Har en 800hd och allt fungerar perfekt. Hittade en gammal hårddisk hemma som jag inte använder längre.
Hur gör jag för att använda den till boxen? Extern hdd usb utan strömtillförsel.
Postad 01 October 2009 - 11:37
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Skaffa en ny digitalbox.,ja eller nej?
8 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?