Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *

2236 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 October 2008 - 18:40

Unregistered218a4a75
  • Unregistered218a4a75
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Verkar som att det strular från extern HD om jag fattar saken rätt?
Även andra mediaspelare har såna problem (inte för att jag fattar varför).
Varför inte använda den via nätverk istället? Tystare och man kan sätta den externa HD'n i datorn istället.
Jag har visserligen min dator igång alltid...

Nej det är från en dator jag streamar .iso filer, dock från en usb hårddisk.
Men det skall inte spela någon roll.
Det konstiga är att jag kan se på material från popcorn HD:n på min dator utan lagg.
Så hastigheten är det inget fel på. Nu skall jag se hur man kontaktar tillverkaren.
Är "[email protected]" det ända som finns att gå på? Eller skall jag kontakta Dustin först?

Postad 20 October 2008 - 20:35

Unregistered218a4a75
  • Unregistered218a4a75
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hårddisken är installerad och jag förmodar formaterad.
För jag har gjort detta via USB. Sedan kan jag se "film, foto etc" för HD under huvudmenyn-
Men den säger att det är tomt och det är korrekt, inget är inlagt än.

Prova att starta om den några gånger med reset knappen på framsidan.
Efter uppdatering och hårddisk installation dök det upp nya grejer i menyerna genom nya uppstarter(för mig).

Postad 20 October 2008 - 22:12

Unregistered29740
  • Unregistered29740
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
ni som har problem med .ISO, testa att ändra filändelsen till .IMG istället via utforskaren och se om det går bättre då.

Postad 20 October 2008 - 22:28

Fivi
  • Fivi
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Har precis beställt en PCH men inte fått hem den än och har lite funderingar.
Är det möjligt at intstallera tex iTunes, winamp eller nån annan vanlig musikspelare på PCH A-110?
Och går de att välja vad som startas när man knäpper igång den? (tex så att den går in i itunes direkt när den startas.)
Skulle detta funka så vore detta en klockren lösning för mig eftersom att jag skulle kunna styra musiken direkt från iPhonen utan att behöva ha projektorn igång.

Postad 21 October 2008 - 02:10

Unregistered9d1e05ef
  • Unregistered9d1e05ef
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har också haft strul med laggande .ISO och .Mkv filer fast från interna hd:n. Avi filer däremot har alltid funkat.
Några tips är att stänga av all sorts filkopiering från/till PCH när ni ska kolla på dessa.
Kolla även vad ni har för nätverkskablar (Minst kat5e och helst STP, för er som streamar).

Ett annat tips för er som sätter i 3.5" hårddiskar är att se över värmeutvecklingen i PCH. Både cpu:n och hd:n vart tokvarma efter att jag kollat på en .Mkv eller kopierat mängder med data.
Sätt in 30mm fläktar med häftkuddar på båda sidor (In/Ut blås) så behöver ni inte ha sönder nått. Det gjorde susen för min maskin.

Postad 21 October 2008 - 09:14

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Tjena grabbar !

Fick min PCH igår. Jag började med att uppgradera firmware till nyaste. Dock är där ett par saker som stör mig, men som kanske ni kan förklara.

1. Undertexterna till mkv (srt) hamnar alldeles för sent, har försökt att korrigera med subtitle knappen på fjärren, men texten förskjuts ytterligare ju längre filmen går.

2. Jag har en proj som hanterar alla upplösningar inkl 1080p 24. När jag kör igång någon mkv så blir där ofta judder. Jag har testat alla upplösningar, men de blir inte judderfritt ändå.

3. Varför kan inte PCH själv drutta in upplösning / hz beroende på filmen såsom tvix kan....eller har jag missat nåt ?

Postad 21 October 2008 - 10:23

Unregistered87144017
  • Unregistered87144017
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Har precis beställt en PCH men inte fått hem den än och har lite funderingar.
Är det möjligt at intstallera tex iTunes, winamp eller nån annan vanlig musikspelare på PCH A-110?
Och går de att välja vad som startas när man knäpper igång den? (tex så att den går in i itunes direkt när den startas.)
Skulle detta funka så vore detta en klockren lösning för mig eftersom att jag skulle kunna styra musiken direkt från iPhonen utan att behöva ha projektorn igång.

Nej, det går inte att få in iTunes i maskinen.

Postad 21 October 2008 - 10:26

Unregistered218a4a75
  • Unregistered218a4a75
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

2. Jag har en proj som hanterar alla upplösningar inkl 1080p 24. När jag kör igång någon mkv så blir där ofta judder. Jag har testat alla upplösningar, men de blir inte judderfritt ändå.

3. Varför kan inte PCH själv drutta in upplösning / hz beroende på filmen såsom tvix kan....eller har jag missat nåt ?

Ja det är konstigt att man måste manuellt kontrollera filen med mediainfo, och sen rätta uppdateringen på projjen/tv:n efter det. Annars juddrar det lika illa som när jag kör från min laptop med vga.
Det borde nog komma som fw uppdatering, för inte skall man ställa om Hz:n när filen man spelar upp inte är standard 25fps?
Eller hur funkar det? Jag tyckte att det blev bättre när jag körde 23.976 hz på lika mycket fps.

Postad 21 October 2008 - 11:42

Telekiter
  • Telekiter
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Två frågor angående A-110:

1. Kan man få ut 2-kanalsljud (från Mp3-biblioteket) genom optiska utgången?
(Jag vill nämligen låta min 5.1-förstärkare, eller annan DAC, sköta omvandlingen av ljudet).

2. Skulle "Swisscenter" vara (bra, bättre, sämre?) att köra på A-110:an, och i så fall varför?

/Urban.

Postad 21 October 2008 - 12:45

KnuckleSandwich
  • KnuckleSandwich
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Fråga angående A-110.

Kan man streama FRÅN en PH A-110 med hårddisk till ett Xbox 360?

Tacksam för svar!

Postad 21 October 2008 - 15:13

DaManne
  • DaManne
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hej igen! Har nu fått i en hdd i min poh och kopplat den i ett nätverk hemma och allt funkar bra. Nu till frågan....

har idag min pc kopplad till en Linksys router wrt54gx-v2 med kabel, från en av switsh portarna på routern en kabel till poh, allt funkar som det ska med fildelning osv... men! börjar tröttna på att dra fram 20m nätverkskabel varje gång jag vill tanka över något till min poh. Då tänkte jag så här... jag köper en Netgear w802 access punkt som jag trycker i min poh alltså från pc-n till routern med kabel, router till accesspunkt trådlöst, från accesspunkt till poh nätverkskabel, bode väl fungera?? ja enligt hanlaren... NÅGON vänlig människa här som kan ta mig igenom vad jag måste göra för att det ska funka?? inställningar i access punkten , routern osv...

Postad 21 October 2008 - 17:38

tjena
  • tjena
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
vilken är bästa hårddisken till popcorn110?
tystast och ej blir för varm

Postad 21 October 2008 - 18:30

daniel76
  • daniel76
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har haft min 110 i snart en vecka och jag tänkte sammanfatta vår första tid tillsammans.

- reset-knappen på boxen har använts väldigt många gånger, den hänger sig titt som tätt. Ska det verkligen vara så? Känns inte helt stabilt, trots att man har den senaste firmwaren. Har undrat flera gångar vad det är för maskin som man har slängt pengar på...

- visning av fotografier, inte imponerande! Inte ens smidiga övergångar mellan bilderna vilket borde vara en enkel sak att åtgärda. Skulle även önska att det fanns ett enkelt sätt att välja musik till en slideshow... Men det kanske det finns?

- musiken känns också lite "b". Hur gör man för att skapa spellistor och hur får man in coverart på varje album?

- filmen är den som jag har haft mest användning av, den funkar riktigt bra och ger grym bild.

- BitTorrent, funkar si så där. Den hänger sig ibland och nedladdningen strular titt som tätt.

- Varför hackar mina YouTube-klipp, de hänger sig ibland och vid vissa tillfällen så låser sig hela maskinen och man tvingas återigen trycka på "Reset". Någon som har liknande problem?

Postad 21 October 2008 - 18:53

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

På Forum sidan 17 så skrev jag denna länk om HDD till PCH 110

http://www.networked...ad.php?tid=7735

Läs hela forumet innan ni ställer samma frågor som andra redan gjort. Orkar ni inte läsa så sök inom tråden så bör ni hitta det ni söker :)

Postad 21 October 2008 - 19:29

Unregistered4e536cd8
  • Unregistered4e536cd8
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Här är en som haft A-110 hemma några dagar. Först hade jag de sedvanliga problemen med att få bild (LG 50" plasma, Onkyo HDMI reciver) och det löste sig först efter att jag använt komponent, via en scart adapter. Svor lite grann där.. Jag har den främst för MKV och det fungerar bra. Det stora bekymret är istället ISO och IMG som garanterat varje gång gör att jag förlorar bilden. Ingenting via komponent heller, däremot kan jag ibland höra ljudet. Har provat via intern disk som formaterats av A-110 och på en extern USB-disk. MKV fungerar bra med båda alternativen men inte ISO. Har provat båda firmware som finns tillgängliga.

Postad 21 October 2008 - 21:26

Unregistered5990ace4
  • Unregistered5990ace4
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Saken är att det finns lättare lösningar än så.
Han dubbelpostade och jag svarade i andra tråden, men rent generellt så borde denna tråden kanske inte finnas med tanke på likheterna med A-100 tråden. Nästan alla klassiska lösningar står på sida 1 i den tråden.

Du menar alltså att det funkar med lösningar till A-110 som från början var till för A-100 ?

Postad 22 October 2008 - 02:45

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Du menar alltså att det funkar med lösningar till A-110 som från början var till för A-100 ?

Om jag inte är helt fel på det så är skillnaden att man kan koppla A-110/B-110 med USB till datorn och dessa har hårdvarustöd för de nya HD-ljuden, men i övrigt nästan identiska burkar.

Postad 22 October 2008 - 06:59

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Har haft min 110 i snart en vecka och jag tänkte sammanfatta vår första tid tillsammans.

- reset-knappen på boxen har använts väldigt många gånger, den hänger sig titt som tätt. Ska det verkligen vara så? Känns inte helt stabilt, trots att man har den senaste firmwaren. Har undrat flera gångar vad det är för maskin som man har slängt pengar på...

- visning av fotografier, inte imponerande! Inte ens smidiga övergångar mellan bilderna vilket borde vara en enkel sak att åtgärda. Skulle även önska att det fanns ett enkelt sätt att välja musik till en slideshow... Men det kanske det finns?

- musiken känns också lite "b". Hur gör man för att skapa spellistor och hur får man in coverart på varje album?

- filmen är den som jag har haft mest användning av, den funkar riktigt bra och ger grym bild.

- BitTorrent, funkar si så där. Den hänger sig ibland och nedladdningen strular titt som tätt.

- Varför hackar mina YouTube-klipp, de hänger sig ibland och vid vissa tillfällen så låser sig hela maskinen och man tvingas återigen trycka på "Reset". Någon som har liknande problem?

Är det fler som har samma problem ?
Trodde att det vara i princip samma hårdvara som i A-100, då borde dom ha jobbat bort alla låsningar ,buggar osv.
Ska man vänta med ett köp ? orkar inte med en massa låsningar.
Vad tycker ni andra som har A-110 ?

Redigerat av nATAL, 22 October 2008 - 07:09.

Postad 22 October 2008 - 07:48

Unregistered4e536cd8
  • Unregistered4e536cd8
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
En sak är i alla fall säker, den uppför sig inte alls som min polares A-100. Ljud via HDMI har jag inte heller fått igång och det var givetvis en av de största vinsterna med A-110. Som ni har läst lite längre upp är iso helt kört eftersom bilden försvinner helt när man startar en sådan.

Och tips som t ex "Sätt igång en MKV, stoppa, ändra till 2-kanal, spela 1 min på en MP3-låt, sedan funkar det.." anser jag inte vara någon seriös lösning. Jag hade väntat med att köpa om jag fått göra om det... Tur att MKV (HDMI) samt ljud via optisk rullar på , annars hade det blivit en 1:a i betyg.

Redigerat av Unregistered4e536cd8, 22 October 2008 - 08:35.

Postad 22 October 2008 - 10:22

Unregistered28629
  • Unregistered28629
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Problem beträffande .ISO filer. :blink:

Om man vänder på frågan då många klagar att det strular eller inte fungerar alls med att titta på film i .iso format som det gör för mig. ÄR DET NÅGON SOM KAN TITTA PÅ .ISO UTAN PROBLEM OCH SÅ FALL HUR?

Postad 22 October 2008 - 10:22

Bletch
  • Bletch
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Hallå,

Har haft min PCH 110 ett dygn nu och jag är hittills jättenöjd. Allt funkar perfekt, via HDMI och allt.
Nu till min fråga, försökte spela upp en stor ISO fil igår (film) men det gick inte...klarar inte PCH 110:an filer med ändelsen .iso ??

Postad 22 October 2008 - 10:58

meph8
  • meph8
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Synd med alla som har problem. Har haft min A110 i en vecka.
Bild på en gång. Ljud via HDMI på enm gång. (förutom DTS då). DTs kodar jag snabbt om till AC3.

Torrent clienten klockren. Jag sätter på 4 torrents under natten. På morgonen är allt nedladdat.

Bild kvalitet är kanon.

Den synkar med mitt Itunes bibliotek så alla spellistor är enkelt valda för festen.

Har även streamt ett gäng 1080p filmer via trådbundet nät. Inte en enda glitch
Det ända som är segt är påloggningen av NMT samba server som tar 2 minuter. sen går det fort.

Jag råder alla med problems läsa igenom Wikin. ;-)

Postad 22 October 2008 - 11:16

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
är denna spelare verkligen värd 1000kr extra jämfört med föregångaren om man bara ska spela upp film ? ?

Postad 22 October 2008 - 11:42

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Synd med alla som har problem. Har haft min A110 i en vecka.
Bild på en gång. Ljud via HDMI på enm gång. (förutom DTS då). DTs kodar jag snabbt om till AC3.

Torrent clienten klockren. Jag sätter på 4 torrents under natten. På morgonen är allt nedladdat.

Bild kvalitet är kanon.

Den synkar med mitt Itunes bibliotek så alla spellistor är enkelt valda för festen.

Har även streamt ett gäng 1080p filmer via trådbundet nät. Inte en enda glitch
Det ända som är segt är påloggningen av NMT samba server som tar 2 minuter. sen går det fort.

Jag råder alla med problems läsa igenom Wikin. ;-)

Håller med helt och hållet, fungerar hur bra som helst, spelar allt utan problem som jag kollat på, mkv, .iso, .img
Ljud och bild fungerar utan problem från början förutom DTS men det kan man ju som sagt koda om.

Postad 22 October 2008 - 11:47

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
Hade inga problem med min ISO fil som jag spelade.. men å andra sidan så slutade min PCH 110 att fungera efter en omstart efter att jag tittat klart på en ISO film... Nu dröjer det bara 2,5vecka till innan jag får tillbaka min PCH 110, hoppas jag får min lagad och inte en helt ny, eftersom samma problem kan uppstå med dom nya PCH110

Postad 22 October 2008 - 11:53

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

är denna spelare verkligen värd 1000kr extra jämfört med föregångaren om man bara ska spela upp film ? ?

Om du läser inlägg #668 (ca. 1,5 sida upp) så ser du de större skillnaderna.
Annars är det bara att spara pengarna... nytt kommer hela tiden ändå.

Postad 22 October 2008 - 12:00

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
"Om jag inte är helt fel på det så är skillnaden att man kan koppla A-110/B-110 med USB till datorn och dessa har hårdvarustöd för de nya HD-ljuden, men i övrigt nästan identiska burkar."

vet inte riktigt om det e värt 1000kr .. ska ändå koppla in min externa hårddisk ...

finns ju ingen bra mediaspelare som inte kostar typ 10.000 :blink:

Postad 22 October 2008 - 12:06

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

vet inte riktigt om det e värt 1000kr .. ska ändå koppla in min externa hårddisk ...

finns ju ingen bra mediaspelare som inte kostar typ 10.000 :blink:

För min del är det knappast värt pengarna om jag var i köptagen.
Dyra/vassa mediaspelare lär man nog inte se på många år... de största märkena har intresse i filmindustri och på annat sätt drar nytta av filmerna. Hade varit omoraliskt att göra något som ändå riktar sig till gråzonen.

Dessa burkar rockar loss för de pengarna.
Jag tyckte själv att PCH är lite svårare att komma igång med och få fullt körbar än den Tvix jag har nu.
Läsa forumet och ha is i magen, är vad som krävs.

Postad 22 October 2008 - 12:15

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
har läst massa i forumen men blir inte minsta klok, snarare tvärtom ... :blink:

Postad 22 October 2008 - 13:13

Unregistered4e536cd8
  • Unregistered4e536cd8
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
USB-slave fungerar i alla fall bra. Också trevligt att man kan trycka på t ex 4 och direkt komma till 40% av filmen. Att installera ny firmware via internet var också busenkelt.

Postad 22 October 2008 - 13:27

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Problem beträffande .ISO filer. :blink:

Om man vänder på frågan då många klagar att det strular eller inte fungerar alls med att titta på film i .iso format som det gör för mig. ÄR DET NÅGON SOM KAN TITTA PÅ .ISO UTAN PROBLEM OCH SÅ FALL HUR?

Först streamde jag allt via programmet "myihome" och då kunde jag helt enkelt inte hitta vare sig iso eller img filerna! Men sedan delade jag ut mappar och sånt via nätverket och då fungerade det klockrent! Ska hänvisa till en guide som jag fick tidigare i denna tråden eller varför inte leta efter den själv? Det var en guide till PCH A-100 och erhölls på Kjell & Co hemsida!

Hoppas det löser sig för dig!

Postad 22 October 2008 - 14:08

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered6cc2d963, 22 October 2008 - 19:20.

Postad 22 October 2008 - 19:27

keenachi
  • keenachi
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
jag undrar om den tar även rar filer? jag har massa HD filmer jag har delat upp i Winrar format, så jag kunde överföra de till min extern HD (fat32). eller pallar popcorn hour till och med NTFS hårddiskar? om den gör det så den tagen!

Postad 22 October 2008 - 21:12

tjena
  • tjena
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
är lite sugen på popcorn110..men verkar ju vara en del problem med den..för en del..
men funderar om man skulle köpa en hd brännare till datorn istället..börjar ju bli ok pris på sådana nu..
och spela upp på ps3...hmm

Postad 22 October 2008 - 23:50

Unregistered608f44ce
  • Unregistered608f44ce
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Måste man på något sätt ha den uppkopplad? Självklart kan man ju koppla upp den ibland för att uppdatera firmware, men jag orkar inte ha en extra kabel i rummet. Hade tänkt trycka i en hårddisk, så behövs det verkligen nätverksuppkoppling? Kan man föra över från dator till HDD via USB?

Gäller samma för Tvix spelarna?

Postad 23 October 2008 - 10:34

DaManne
  • DaManne
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Ingen som orkar svara på mina problem.... Gör inget! För nu funkar ALLT!!

Så här gjorde jag , köpte Netgear HDXB101-100ISS och streamar nu allt uta problem!!

Redigerat av DaManne, 23 October 2008 - 10:36.

Postad 23 October 2008 - 11:01

jakerlund
  • jakerlund
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Ingen som orkar svara på mina problem.... Gör inget! För nu funkar ALLT!!

Så här gjorde jag , köpte Netgear HDXB101-100ISS och streamar nu allt uta problem!!

Jag har kört iso (dock bara ett par stycken....) utan problem... kör en linux burk med Samba som jag kör via SMB från....

Då la jag en sladd genom huset på golvet, till min netgear adsl-router (med inbygd switch), igår drog jag kabel på vinden och ner via teve-uttaget.

/Janne

Postad 23 October 2008 - 13:26

Unregistered218a4a75
  • Unregistered218a4a75
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Måste man på något sätt ha den uppkopplad? Självklart kan man ju koppla upp den ibland för att uppdatera firmware, men jag orkar inte ha en extra kabel i rummet. Hade tänkt trycka i en hårddisk, så behövs det verkligen nätverksuppkoppling? Kan man föra över från dator till HDD via USB?

Gäller samma för Tvix spelarna?

Man kan både uppdatera FW från usb sticka och använda den interna hd som extern usb enhet via en kabel. (kör med 6 meter usb kabel utan problem från datorn)

Jag har fått det här svaret ang. mitt .ISO problem: "There are couple of ISO playback fixes in current Beta firmware. Maybe you can try that with next firmware update."

Var får man tag på en beta version? Och vad vill de mena med "maybe"?? :)
Inga utförliga svar jag fått... Det är konstigt att inte alla har problem, kanske skall prova med en annan router.

Postad 23 October 2008 - 14:58

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
En sak till jag undrar, jag har satt en fjärrströmbrytare med fjärrkontroll (nexa) i väguttaget och sen strömkabeln i den, när jag stänger av pch med power och sen delete knappen och sen stänger av fjärrbrytaren så att man ska slippa rycka sladden så blinkar den gula power lampan på pch med ca 20-30 sek mellanrum hela tiden, men om jag struntar i att stänga av fjärrbrytaren och bara trycker power+delete så blinkar den inget men då svalnar kylflänsen aldrig under 20 grader. Någon som vet varför den blinkar för när man bryter strömmen på fjärströmbrytaren så borde det ju vara samma sak som att rycka ur sladden ur väggen. Den lilla lampan på transformatorn som sitter på sladden blinkar oxå när jag stänger fjärbrytaren så det borde ju inte finnas någon ström fram till pch. Någon som vet nått om detta??

Redigerat av Unregistered6cc2d963, 23 October 2008 - 14:59.

Postad 24 October 2008 - 08:10

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Har en fråga som jag gärna vill ha svar på. Har en router som har hastigheten 54 Mbps och jag streamar mina filmer till pchn via denna. Nu är det så här att jag upplever lite laggningar när jag ser HD film och någon enstaka gång när man ser på en vanlig DVD! Ska jag skaffa en router på 100mbps? Tror ni det kan lösa mina probs???

Postad 24 October 2008 - 12:22

KriztjanP
  • KriztjanP
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Det kan absolut göra skillnad, jag märker tex att ibland kan jag få lagg i väldigt snabba filmer som tex Cars, men bara om jag kör 1080p med DTS ljud. Filmer med hög bitrate dvs. Annars kan du alltid lägga över filmen på HDD och köra därifrån.

Eller stäng av torrentklienter vid filmvisning, allt för att inte belasta nätverket.

Bytte ut min A-100 mot en A-110 i går :)

Postad 24 October 2008 - 14:12

DaManne
  • DaManne
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Jag satte i en WD Green 1TB, funkar svalt och tyst!

Redigerat av DaManne, 24 October 2008 - 14:17.

Postad 24 October 2008 - 14:16

DaManne
  • DaManne
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Har en fråga som jag gärna vill ha svar på. Har en router som har hastigheten 54 Mbps och jag streamar mina filmer till pchn via denna. Nu är det så här att jag upplever lite laggningar när jag ser HD film och någon enstaka gång när man ser på en vanlig DVD! Ska jag skaffa en router på 100mbps? Tror ni det kan lösa mina probs???

Ja absolut, har en linksys 108mbps som jag kör med 2 Netgear powerline pluggar, inget lagg på hd film.

Postad 24 October 2008 - 16:58

Unregistered7d957022
  • Unregistered7d957022
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag har installerat myiHome som jag tänkte streama från datorn med, dock så får jag inte fram några filer som är i .img .iso och .mkv? funkar bara mpg och avi i det programet eller?

Postad 24 October 2008 - 18:24

Manon
  • Manon
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Problem beträffande .ISO filer. :(

jag har kollat flera .iso och .img då har jag bara packat upp en scenrelle av filmen på en extern hårddisk och tittat

min pch har senaste stabila firmwaren 01-17-080818-15-POP-403 testa uppgradera firmwaren på din om de inte funkar eller kolla dina iso/img filer om de är nått fel på dom

Postad 24 October 2008 - 18:31

dimaz
  • dimaz
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Hej! Har precis fått min PCH och jag får ingen bild.

Har kopplat in HDMI, Component & Composite för att prova.

Har provat enligt NMTWiki;

There is no video signal detected with HDMI connection during initial setup.

Workaround steps:
1. Connect your NMT to the Composite input of your TV
2. Boot up and you should see first boot up logo
3. Wait until the screen goes blank
4. Press TV Mode, release, wait 2 seconds, and press 1 for NTSC or 2 for PAL
5. If you see the color menu in Composite try to set the HDMI output at Setup -> Audio/Video and do a save.
6. Connect your NMT to an HDMI input of your TV.
7. Power up NMT

Men det händer inte något i steg 4.
Jag får upp popcorn loggan, och den försvinner efter ett tag, som den ska.
Därefter står det "ingen signal" på tv:n.
Då försöker jag steg 4, men det hjälper inte.
Har även provat TV mode + 2,4,7.

Snälla kan någon hjälpa mig :(

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Löste detta själv ;), fick lite panik faktiskt men på NMT forumet såg jag att man
kunde komma åt inställningarna i PCH vid http.
Provade och då löste jag problemet.

Skrivet det här ifall någon annan också får detta problem någon gång.
Anslut till: http://<ip address of pch>:8883/display.html
;)

Redigerat av dimaz, 24 October 2008 - 19:18.

Postad 25 October 2008 - 14:14

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Hej allihopa!
Undrar.. i en annan tråd så säjs det att man enkelt spelar upp film i 1080p trådlöst med denna apparat och WN-100.
Vågar man tro på det?! I så fall är detta mitt nästa köp =P
Har inget avancerat nätverk utan bara denna router http://www.tp-link.c..._des.asp?id=135

Postad 25 October 2008 - 14:36

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
OK - förmodligen är jag dum i huvudet, men jag fattar inte hur jag för över filer från min datorn till PCH:n.
Kollar jag mitt nätverk i datorn (har Vista 64bit) så hittar jag två ikoner för Popcorn Hour. Den första heter "PCH-A110 (00-06-DC-42-A5-5B)", och den andra heter "PCH-A110: UPnP AV Server". Båda är listade som "Mediaenheter" och när jag klickar på dem så startas Windows Media Player. Det vill jag ju inte, utan jag vill kunna använda utforskaren och öppna PCH:n hårddisk den vägen, och sedan bara dra över alla mina videofiler från datorn. Vad exakt gör jag för fel?!?

Postad 25 October 2008 - 15:16

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

OK - förmodligen är jag dum i huvudet, men jag fattar inte hur jag för över filer från min datorn till PCH:n.
Kollar jag mitt nätverk i datorn (har Vista 64bit) så hittar jag två ikoner för Popcorn Hour. Den första heter "PCH-A110 (00-06-DC-42-A5-5B)", och den andra heter "PCH-A110: UPnP AV Server". Båda är listade som "Mediaenheter" och när jag klickar på dem så startas Windows Media Player. Det vill jag ju inte, utan jag vill kunna använda utforskaren och öppna PCH:n hårddisk den vägen, och sedan bara dra över alla mina videofiler från datorn. Vad exakt gör jag för fel?!?

Använder man "javisstja" ska man svettas lite....*smile*

Skämt åsido högerklicka istället för vänsterklicka och välj motsvarande "öppnas med utforskaren" (heter det i XP) i "javisstja" har de istället flör nya funktioner ändrat färgen, vänt upp och ner på allting och kallar det i stället för "xyz & abc"

Javisstja - över min döda kropp....

Postad 25 October 2008 - 16:52

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Hej allihopa!
Undrar.. i en annan tråd så säjs det att man enkelt spelar upp film i 1080p trådlöst med denna apparat och WN-100.
Vågar man tro på det?! I så fall är detta mitt nästa köp =P
Har inget avancerat nätverk utan bara denna router http://www.tp-link.c..._des.asp?id=135

Har du ett perfekt fungernade nätverk som 100% av tiden klarar 54 Mbit/s, så fungerar det utan problem.
Trådlöst är däremot känsligt för störningar på ett sätt som är nästan omöjligt att fatta i vissa läge.
När du kopierar filer över det trådlösa så kan siffrorna bli hur btra som helst, medan en film gärna hackar till för minsta lilla "fnött" i överföringen. Trådat är kung!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.