den är köpt i början av augusti 09. så det är gott om garantitid kvar.
* Officiell tråd - Sony VPL-HW10 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 16 november 2009 - 16:32
Postad 16 november 2009 - 16:34
Har tagit kontakt med åf idag nu när jag har kunnat säkerställa var problemet ligger, annars är jag rätt säker på att den hade felsökts utan att problem hittats, (been harman done kardon.......)
Så du har hunnit med 450h på mindre än 4 månader? Inte dåligt..
Vad sade ÅF? Skulle du skicka in den? Reparation eller ny?
/ZooZ
Postad 16 november 2009 - 17:45
Så du har hunnit med 450h på mindre än 4 månader? Inte dåligt..
Vad sade ÅF? Skulle du skicka in den? Reparation eller ny?
/ZooZ
hehe ja, jag trodde jag skulle snitta 100h i månaden, men vi har haft 3veckor av influensa i familjen 2v vab och 1v själv, så då har projjen gått väldigt mycket

men sett över ett år kommer det nog att snitta 1000-1200h, det har mina tidigare projjar gått på ett ungefär.
Den ska skickas in, men vet inte om det blir utbyte, förmodar service, men det antar jag serviceverkstaden kommer att uttala sig om. så man kan ju hoppas på en hw 15

Postad 09 december 2009 - 13:12
hehe ja, jag trodde jag skulle snitta 100h i månaden, men vi har haft 3veckor av influensa i familjen 2v vab och 1v själv, så då har projjen gått väldigt mycket
men sett över ett år kommer det nog att snitta 1000-1200h, det har mina tidigare projjar gått på ett ungefär.
Den ska skickas in, men vet inte om det blir utbyte, förmodar service, men det antar jag serviceverkstaden kommer att uttala sig om. så man kan ju hoppas på en hw 15
Har du hört nåt mer?
Kan för övrigt nämna att jag fick rengöra filtret igår vid 1303 timmar. Var jätteenkelt att plocka ut. Var jättedammigt, men jag sköljde av det med varmt vatten o lite lite diskmedel. Största problemet var att mitt specialgjorda väggfäste omöjliggjorde att ta bort filtret utan att först plocka ner projektorn, vilket är ganska mycket bök. Men nu sitter den uppe igen :-)
Mvh ZooZ
Postad 09 december 2009 - 13:40
Postad 11 december 2009 - 12:42

Är det någon som kan guida mig till en sida där det finns riktigt bra inställningar till projjen eller har några tips på hur jag bäst ställer in den? Längesen jag kalibrerade en proj nu, sist va nog när jag köpte min 02-03 nån gång.
Postad 11 december 2009 - 13:54
Här finns lite förslag på inställningar: http://www.projector...calibration.phpIdag ringde jag och bokade mig en HW10 från NetOnNet, orkar inte vänta på Epsons 3500:a
. Hoppas och tror att jag kommer att bli väldigt nöjd med den, speciellt då jag tar klivet upp från min stenålders Hitachi PJ-10TX som är 480p.
Är det någon som kan guida mig till en sida där det finns riktigt bra inställningar till projjen eller har några tips på hur jag bäst ställer in den? Längesen jag kalibrerade en proj nu, sist va nog när jag köpte min 02-03 nån gång.

Postad 11 december 2009 - 13:59
Här finns lite förslag på inställningar: http://www.projector...calibration.php
Du menade den här eller?
http://www.projector...calibration.php
Den du länkade till gällde för HW15 men tack ändå

Hittade en på avsforums.com också har jag för mig, de skriver lite olika men jag får väl testa båda två.
Postad 11 december 2009 - 14:48
HoppsanDu menade den här eller?
http://www.projector...calibration.php
Den du länkade till gällde för HW15 men tack ändå.
Hittade en på avsforums.com också har jag för mig, de skriver lite olika men jag får väl testa båda två.

Postad 13 december 2009 - 22:45
Jag använder mig av XBMC under ubuntu på en ASRock ION 330 och allt jag spelar upp hackar, vare sig det är 480p, 720p eller 1080p. Finns det några inställningar man måste göra för att det ska flyta på?
Har försökt o söka en del o det är mycket om att man ska ändra i xorg.conf o ställa in upplösningar manuellt. Är det någon mer än jag som har samma setup och kan guida mig hur man gör? Hade ju sett fram emot att se en film ikväll men det blev inget av, jag klarar inte av småhack hela tiden.
Postad 14 december 2009 - 15:46
Postad 16 december 2009 - 11:09
Har fått igång min HW10 nu och bilden är ju kanon, men jag har ett problem.
Jag använder mig av XBMC under ubuntu på en ASRock ION 330 och allt jag spelar upp hackar, vare sig det är 480p, 720p eller 1080p. Finns det några inställningar man måste göra för att det ska flyta på?
Har försökt o söka en del o det är mycket om att man ska ändra i xorg.conf o ställa in upplösningar manuellt. Är det någon mer än jag som har samma setup och kan guida mig hur man gör? Hade ju sett fram emot att se en film ikväll men det blev inget av, jag klarar inte av småhack hela tiden.
Det har ju ingenting med projektorn att göra. Det där är en fråga för HTPC forumet. Eftersom att processorn är alldeles för klen för att koda av materialet på egen hand så måste du se till att hårdvaruacceleration är aktiverat och används, och att du använder rätt refresherate (24, 50 eller 60hz) beroende på vilket material du spelar.
Postad 16 december 2009 - 13:07
Det har ju ingenting med projektorn att göra. Det där är en fråga för HTPC forumet. Eftersom att processorn är alldeles för klen för att koda av materialet på egen hand så måste du se till att hårdvaruacceleration är aktiverat och används, och att du använder rätt refresherate (24, 50 eller 60hz) beroende på vilket material du spelar.
Nej det har du helt rätt i, men jag tänkte om någon HW10 ägare kan dela med sig av sina inställningar för xbmc. Borde ju vara någon som kör den kombinationen.
Postad 18 december 2009 - 11:40
Jag har två frågor
Lamp livstid? - Står inte i manualen
Finns Eco läge??
Postad 18 december 2009 - 12:06
Jag har köpt en HW10.
Jag har två frågor
Finns Eco läge??
Eco läge ska väl finnas, lampläget går att ändra från normal eller nåt sånt. Har inte kollat närmare på det.
Däremot så uppger inte Sony några lamptider men på netonnets hemsida står det 3000h
Postad 19 december 2009 - 07:50
Jag har köpt en HW10.
Jag har två frågor
Finns Eco läge??
I menyerna kan du välja fan mode high low, samt styrka på lampa. En del av de förinställda valen som du kan justera baseras på olika inställningar, dynamic t.ex var med lamp high medans dom andra var low. Men det är inte jättestor skillnad mellan high och low med hw10
Postad 19 december 2009 - 17:03
Jag skulle behöva 100% lensshift som på min HS VPL60 för att kunna använda samma hylla och dukhöjd som idag.
Kommer bilden att försämras markant eller är det försumbart.
Postad 19 december 2009 - 22:13
Lensshift vertikalt är 65% men kan man tilta bilden mer genom att vicka projen framåt och sedan räta upp bilden med keystonefunktionen.
Jag skulle behöva 100% lensshift som på min HS VPL60 för att kunna använda samma hylla och dukhöjd som idag.
Lensshiften är inte bra alls märkte jag, använder man horisontell så kan man inte justera vertikal och tvärtom. Väldigt begränsad och beroende av varandra

Postad 20 december 2009 - 10:37
Duken sitter idag med nederkant 59 cm över golvet och projektorhyllan sitter 200 cm från golv. Duken är en Adeo plano 183x103 bildyta
Postad 22 december 2009 - 10:59
Lensshift vertikalt är 65% men kan man tilta bilden mer genom att vicka projen framåt och sedan räta upp bilden med keystonefunktionen.
du bör under inga omständigheter använda keystone, då det försämrar bilden nämnvärt!
Postad 22 december 2009 - 13:07
Lensshiften är inte bra alls märkte jag, använder man horisontell så kan man inte justera vertikal och tvärtom. Väldigt begränsad och beroende av varandra
Förtydligare det med att man kan använda lensshift både horisontellt och vertikalt samtidigt, bara att rörelsemönstret blir som en fyrkant vriden 45 grader.
Se sida 14 och sida 24 i manualen.
Mvh ZooZ
Bifogad fil(er)
Postad 23 december 2009 - 19:45
Postad 01 januari 2010 - 09:41
Hur gör ni andra som har en HW10 och kör xbmc på ASRock ION 330.. för någon mer måste det väl finnas?
Jag har precis beställt en hw10 och har en asrock.
Är det problem med den setupen?
Postad 01 januari 2010 - 09:49
Hur gör ni andra som har en HW10 och kör xbmc på ASRock ION 330.. för någon mer måste det väl finnas?
edit: hittade svaret i en av dina andra trådar.
Postad 19 januari 2010 - 14:01
Något att se fram emot.
Postad 30 januari 2010 - 13:21
Har hittat en perfekt för film, kör ni på samma till både film och spel ?
Tacksam för svar.
Postad 01 februari 2010 - 08:49
Vad kör ni för inställningar när ni spelar Xbox/Ps3 osv.
Har hittat en perfekt för film, kör ni på samma till både film och spel ?
Tacksam för svar.
Samma settings.
/Markus
Postad 27 februari 2010 - 13:45
Postad 01 maj 2010 - 18:47
Hittar inget men det borde väll gå ?
Den är större både ner och upp så att säga.
Tack för hjälpen.
// mike
Postad 02 maj 2010 - 10:33
Bilden är större på höger sida av duken, går det att ändra i inställningarna eller ?
Hittar inget men det borde väll gå ?
Den är större både ner och upp så att säga.
Tack för hjälpen.
// mike
Skulle tippa på att det är så att projektorn inte hänger rakt mot duken, och att du därför får en större bild på ena sidan. Andra alternativet är om något varit där o fipplat med keystone.
Postad 02 maj 2010 - 11:26
Postad 16 maj 2010 - 14:34
Skulle vara kul att se vad ni har.
Är inte helt nöjd med mina nämligen,
// mike
Postad 27 maj 2010 - 00:13
Ha i åtanke att en helt ny HW15 bara kostar 21490:- i dagsläget.
Postad 27 maj 2010 - 01:02
Postad 21 juli 2010 - 23:27
Hur gick det för dig, vad var det som var trasigt??jag var lite långsam på att skicka på service, men nu servas den, spontant trodde dom det var bravia engine som behövde bytas. Men december månad, vet inte hur smabba dom är, min 42tums panna är rätt liten framför duken.
Postad 07 augusti 2010 - 16:32
Vad tycker ni är rimligt för en begagnad HW10 som har gått 200 timmar?
Utgå från att en ny HW15 bara kostar 18990:- (hos PCCity, dock ej i lager för tillfället).
Postad 08 augusti 2010 - 11:50
Tänkte sälja min HW10, runt 150h på lampan. Har bytt den en gång. Tillsammans med Chief-fästet , 90" KingPin ramspänd & en 12m Supra HDMI-kabel.
Vad tror ni är rimligt att sätta för pris?
Tack på förhand.
Postad 08 augusti 2010 - 16:17
Du har alltså kört slut på originallampan eller? Hur länge gick den? Det är ju rätt viktig info.Då passar jag på att fråga er andra också.
Tänkte sälja min HW10, runt 150h på lampan. Har bytt den en gång. Tillsammans med Chief-fästet , 90" KingPin ramspänd & en 12m Supra HDMI-kabel.
Vad tror ni är rimligt att sätta för pris?
Tack på förhand.
Postad 08 augusti 2010 - 18:21
Du har alltså kört slut på originallampan eller? Hur länge gick den? Det är ju rätt viktig info.
Slut var den inte, men jag tyckte bilden saknade lite tryck i dagsljus.
Den lampan hade 2200h på samvetet.
Postad 10 oktober 2010 - 15:45
Postad 10 oktober 2010 - 19:46
tänkte investera en beg Sony VPL-HW10 som brunnit 900h, hur mkt ska man pröjsa? 7k?
På blocket ligger de på 11,500-12,000 o det får man väl bedöma som rimligt. Det är under halva priset mot vad de som köpte den gav för den för 2 år sen...
Postad 19 januari 2011 - 22:20
Har länge gått och funderat på vad man ska skaffa men detta blir ett perfekt mellansteg innan man skaffar sig en fin 3d-projje när de kommit ner i pris lite.
Postad 12 augusti 2011 - 18:57
Vad tror ni man kan få för en HW10 som brunnit ca 900h?
Utan garanti.. 8-9 papp kanske?
Postad 11 juli 2012 - 20:30
Hur mycket är den värd och vart köper jag en ny lampa i Sverige?
Tacksam för svar!
MVH
Emil
Postad 11 juli 2012 - 21:53
Postad 18 oktober 2016 - 14:34

Några idéer på vad det kan bero på?
Ska försöka få upp lite bilder ikväll
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar