Någon som har liknande problem eller har tips på hur man kan avhjälpa det?
* Officiell Tråd - Denon AVR-4310, 3310 *
Denon AVR-2310
(Förstärkare)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
Denon AVR-1610
(Förstärkare)
|
2
|
(20)
|
Inga priser | |
Denon AVR-1910
(Förstärkare)
|
2
|
(16)
|
Inga priser | |
Denon AVR-3310
(Förstärkare)
|
4
|
(5)
|
Inga priser | |
Denon AVR-4810
(Förstärkare)
|
6
|
(3)
|
Inga priser | |
Denon Avr-4310
(Förstärkare)
|
0
|
(13)
|
Inga priser |
Postad 19 June 2010 - 14:46
Någon som har liknande problem eller har tips på hur man kan avhjälpa det?
Postad 21 June 2010 - 17:58
Tacksam för all input.
Postad 22 June 2010 - 06:02
Jag förmodar att du använder HDMI och jag skulle börja med den mellan TV och reciever.
Jag har sjäv en Denon 4310 och har inte sett tillstymmelse av sådana problem som du verkar ha.
Postad 19 July 2010 - 10:52
Alla ingångar, både via HDMI och optisk, saknar ljud. det är endast via tuner som jag får ljud i högtalarna.
Jag har nollat samtliga inställningar och kontrollerat att förstärkaren är inställd på ljud via amp. Inte ens test-signalen för inställning av högtalarna hörs...
Någon som har någon ide eller är det bara att traska in till HK och göra garanti-ärende av det?
Postad 22 July 2010 - 17:00
Tänkte först att det var audessy (hur det nu svatas?), men det fortsatte även i pure-läget och har kört en hel del olika skivor mm.
Kan det likförbannat vara kalibreringen som spökat?
Postad 24 July 2010 - 22:35
När jag kör WAV så brusar det något fasansfult och FLAC säger den att det är fel fil format.
WAV körde jag både från CDex, WMP och AVS Audio Converter.
FLAC från AVS.
Har den senaste programvaran i 3310.
Fick FLAC att fungera nu, WAV knastrar fortfarande. Så jag hoppar de två formaten och kör MP3 320 istället.
Redigerat av a_Warlock, 29 July 2010 - 08:04.
Postad 29 July 2010 - 09:33
Då jag hade pc på (Win 7) så såg jag min 3310 där och starta då webbgränsnittet (detta var ju balt) kollar runt lite då jag inte läst på mig än. När jag sen (efter ca. 20 min) kommer ner till 3310 som fortfarande spelar.
MEN, nu till det kluriga... När jag suttit där och bara lyssnat så går ju skärmsläckaren igång och skärmen blir svart. Inga problem med att väcka den då det bara är att göra något på fjärren.
Men nu när jag kom ner så fick jag inte tillbaka bilden på skärmen som 3310 är kopplad till.
Kan det ha något med att jag var inne i webbgränsnittet?
Finns det någon special knapp på fjären för att väcka skärmen ur detta mörker?
Man ser på 3310 vad man gör så den är inte släckt.
Postad 01 August 2010 - 22:33
Edit: Hittade det under Audio Adjust->Surround Parameters->Surround Back.
Vilken skillnad det blev.
Redigerat av SpeederT5, 01 August 2010 - 23:05.
Postad 17 August 2010 - 11:48
Jag har ett liknande problem med min AVR-4310, men tyvärr ingen lösning.Ingen hjälp där.. Ett andra problem jag har är att datorn hänger sig om jag slår på tv:n när receivern är igång. Har HDMI från datorn till förstärkaren och sen HDMI från förstärkaren till tv:n. Grafikkortet är ett ATI HD4850, kör windows 7 och tv:n är en Samsung LE40A656. Allt är uppdaterat till senaste firmware och drivrutiner.
Tacksam för all input.
Då jag har igång PS3 via förstärkaren till projektor och sätter på eller stänger av tv:n (också en Samsung) försvinner bild och ljud från projektor respektive förstärkaren i ett par sekunder. Detta sker 2 ggr och sedan är allt normalt.
Det kan jag leva med, men det som är störande är att detta ibland även sker då jag inte rör tv:n.
Jag misstänker dock att det då är hd-boxen (som är kopplad via förstärkaren) som skickar information och som förstärkaren och därmed projkejtorn "plockar upp" tillfälligt.
Oerhört irriterande!
Postad 27 August 2010 - 23:11
Edit: Verkar som det är Popcornen som strular. Det är flera med liknande problem i Popcorn-forumet.
Redigerat av blackburn_, 22 November 2010 - 22:54.
Postad 30 August 2010 - 19:03
Hade tidigare en Yamaha RXV496-RDS stärkare som jag var nöjd med men ville byta upp mig till något som lät trevligare i 2 kanalsläge än den, så valet föll på Denon AVR2310, låter kalas! Däremot så hade jag massor av problem med att stärkaren inte ville spela upp mina digitala signalkällor som den skulle så den hamnade på reparation.
HK var vänliga att låna ut en 1611 som ersättningsförstärkare under reparationstiden.
Men OJ! vilken skillnad det är på dessa två stärkare.
Ljudet är helt platt och saknar totalt tryck i basen på 1611 jämfört med 2310.
Visst det skiljer en hel del pengar mellan dessa spelare, nypriset var ca 3ggr högre på 2310 mot 1611.
Konstigt nog så spelade min gamla Yamaha från ca 2002-2003 nångång mkt bättre än en sprillans 1611. Yamahan var ingen dyr reciver på sin tid heller.
Intressant hur mycket bättre det blir med en kraftigare förstärkare.
Setup i övrigt:
Högtalare: Ino piP
Signalkälla: Bärbar dator med spotify premium via HDMI,
Postad 11 October 2010 - 23:55
Måste jag hålla mig till en viss typ av högtalare eller tror ni det går bra att blanda mellan märkena?
Postad 15 October 2010 - 13:11
Postad 10 November 2010 - 22:13
Postad 11 November 2010 - 07:57
Jag tror att det är på följande vis, att det är beroende på inställningar. Dels kan du ju styra inställningen om frontarna ska räknas som "small" eller "large". Du kan också ställa in brytfrekvens, och du har dessutom någon inställning för hur basljudet ska skickas, "LFE" eller "LFE+Main". Kika i manualen, och lyckas du inte tolka Denon-engelskan, så har du här en manual, som bör täcka in det mesta även för 4310:an:Någon som vet om förstärkaren klipper bort de lägsta frekvenserna eller fortfarande skickar hela registret till fronthögtalarna när man kör stereoläge med subwoofer på en 4310.
http://batpigworld.com/setup.html
Postad 12 November 2010 - 21:05
Jag tror att det är på följande vis, att det är beroende på inställningar. Dels kan du ju styra inställningen om frontarna ska räknas som "small" eller "large". Du kan också ställa in brytfrekvens, och du har dessutom någon inställning för hur basljudet ska skickas, "LFE" eller "LFE+Main". Kika i manualen, och lyckas du inte tolka Denon-engelskan, så har du här en manual, som bör täcka in det mesta även för 4310:an:
http://batpigworld.com/setup.html
Tack för länken, den guiden förklarar en hel del. Hittade den info jag sökte.
Mains - Large
Sub - LFE+Mains
In this setup, the mains run full-range as before, the sub gets the LFE channel. However, in this arrangement the frequencies below the mains crossover setting are sent the mains AND the sub. This is the so-called "double bass."
Vilket är exakt som jag vill ha det.
Postad 13 November 2010 - 08:47
Har en Denon AVR-4310.
Finns det någon kunning som kan hjälpa mig med ett "litet"problem.
Wi-fi kopplning av AVR-4310 till nätet.
Finns möjlighet att koppla denna via PS3 till nätet? Finns det någon WI-FI USB adapter? Annan lösning?
Tack på förhand.
Postad 13 November 2010 - 16:46
Behöver hjälp!
Har en Denon AVR-4310.
Finns det någon kunning som kan hjälpa mig med ett "litet"problem.
Wi-fi kopplning av AVR-4310 till nätet.
Finns möjlighet att koppla denna via PS3 till nätet? Finns det någon WI-FI USB adapter? Annan lösning?
Tack på förhand.
Förklara dig gärna lite bättre så man förstår vad du menar. Både PS3 och Denon 4310 kan du koppla upp mot ett nätverk, men jag förstår fortfarande inte vad du vill ha hjälp med.
Postad 15 November 2010 - 21:42
vad jag menar: jag vill koppla AVR-4310 via wireless Wi-fi som på avr-4810 till internet och inte via LAN kabel. Om man skulle kunna använda USB ingången för Wi-Fi USB connector ex.? Min Router finns i ett annat rum och min fru kommer att döda mig om jag drar en kabel till till rummet. Jag vill så gärna ha min Denon uppkopplad till nätet.
Redigerat av STRANOX, 15 November 2010 - 21:44.
Postad 23 November 2010 - 09:06
Postad 23 November 2010 - 09:41
Jag som trodde att 4310 redan hade trådlös uppkoppling. Men jag hade nog fel. Jag tror inte det funkar med någon usb wireless internet. Då receivern inte är uppbyggd som en dator men jag kan ha fel. Däremot finns det andra usb apparater som man kan koppla mellan dator och receiver för att spela upp ljud.
Jag använder denna för min Xbox för att komma åt det trådlösa nätet: DWL-G810
Kapel från Xbox till DWL-G810.
Redigerat av a_Warlock, 23 November 2010 - 09:43.
Postad 16 December 2010 - 20:16
Postad 21 December 2010 - 15:00
Vad jag vet så skall det inte göras någon bildbehandling i stärkaren men på något sätt tar TV:n ändå emot en manipulerad signal. Någon som stött på något liknande eller någon som vet vad jag kan göra? Jag kan naturligtvis koppla HDMI direkt till TV och optiskt till stärkaren men då blir ljud och bild osynkad.
Postad 21 December 2010 - 22:22
Postad 22 December 2010 - 17:13
Har precis köpt en dac till min denon 3310. Frågon som gäller är hur man bäst kopplar in den? Hade tänkt koppla den mellan bd spelaren (när jag spelar cd skivor) och avr.
Postad 26 December 2010 - 18:13
Mitt förslag:Hej
Har precis köpt en dac till min denon 3310. Frågon som gäller är hur man bäst kopplar in den? Hade tänkt koppla den mellan bd spelaren (när jag spelar cd skivor) och avr.
Helst Coax, eller optisk mellan BD'n och DAC'en. Analog (RCA) mellan DAC'en och 3310'an. Det sista ett måste.
Postad 25 February 2011 - 10:06
Jag har nätverk, jag hittar min dator och ett par mappar med musik i MEN de vill inte spelas upp, det står bara connection lost/error, varför???
Sen lyckas jag inte hitta mina utdelade mappar med musik, jag kör win 7.
Det lustiga är att om jag kör PMS (Plastation media server) så hittar jag allt som jag delat ut och det spelas upp utan några problem.
Finns det någon som vet vad jag gör för fel så skriv gärna vad jag skall göra.
Tack på förhand.
*edit*
Ominstallation löste biffen... .. .
Redigerat av susP, 08 March 2011 - 20:57.
Postad 14 July 2011 - 22:18
Jag har köpt ett par Sennheiser RS-170 som jag tänkte använda med min AVR-1610. Jag vill helst inte använda hörlursuttaget, eftersom jag då måste hålla på och koppla in och ur den beroende på om jag vill lyssna i högtalarna eller i lurarna. Hörlurarna har förstärkare och kan kopplas in med RCA till lågnivå, dock lyckas jag inte få något ljud i någon av de två analoga ljudutgångar som finns på 1610:an (DVR och VCR). Är det någon som vet under vilka förutsättningar som ljudet skickas ut där? Jag hade hoppats att de var konstant "på", men så verkar inte vara fallet. Jag har provat att använda DVR-källan för input, för att se om det var hårdkodat dit, men det funkade inte heller.
Tacksam för tips.
Postad 15 November 2011 - 23:36
det är så när jag slår på för att se tv så slår jag på min comhem box sen denon och tv denon ska vara inställd på sat/cbl .
men den är det i några sec sen slår den om till tv så måste jag välja på kontrollen igen sat/cbl.
tv hdmi är på hdmi 2 och hifi klubben sa även att jag ska ha på hbmi control men det hjälper inte .vet ej va felet ligger
Postad 17 April 2012 - 07:14
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000
1 film
28 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?