JVC DLA-X95R, DLA-X75R, DLA-X55R och DLA-X35
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 09 februari 2013 - 12:57
Postad 09 februari 2013 - 21:47
Linsminnet e verkligen +1 , e dom relativt lika annars?Kör x35! Linsminnet var killern för mig vs Sonyn...
Postad 09 februari 2013 - 22:32
x35
+kontrast, se speciellt djupet i mörka scener
+skärpa
+autozoom 1.78-2.35
+mindre tydliga dubbelkonturer i 3D (obs enbart om enheten har uppdaterad firmware, annars är den hemsk i 3D)
+RF 3D glasögon
HW50
+rörelseskärpa
+ljusstyrka 3D
+frameinterpolation 3D
+något mindre avstånd mellan pixlarna s.k. screendoor effekt.
+har ett mindre ljuskorrekt läge med mycket hög ljusstyrka. Kan vara användbart vid mindre nogräknat tittande i ett upplyst rum.
Du kommer nog att uppleva dem som väldigt lika. Största skillnaden du ser är förmodligen det ökade djupet i mörka scener hos JVCn samt den högre ljusstyrkan i 3D hos sonyn.
Postad 09 februari 2013 - 23:24
Ljustyrkan är +1 på sonyn,jag ska använda projektorn i vardagsrum som går att mörklägga och ska självklart välja projektorn med en passande duk till mitt rum,men om jag inte kommer uppleva x35 så mycke ljussvagare o bilden i sig ganska lika så kommer de nog bli att jag väljer x35 med tanke på linsminnet.Hur vet man att x35:an har en uppdaterad firmware eller ej?Som jag har förstått det från reviewers och användare. Har sett dem själv men inte detaljgranskat dem:
x35
+kontrast, se speciellt djupet i mörka scener
+skärpa
+autozoom 1.78-2.35
+mindre tydliga dubbelkonturer i 3D (obs enbart om enheten har uppdaterad firmware, annars är den hemsk i 3D)
+RF 3D glasögon
HW50
+rörelseskärpa
+ljusstyrka 3D
+frameinterpolation 3D
+något mindre avstånd mellan pixlarna s.k. screendoor effekt.
+har ett mindre ljuskorrekt läge med mycket hög ljusstyrka. Kan vara användbart vid mindre nogräknat tittande i ett upplyst rum.
Du kommer nog att uppleva dem som väldigt lika. Största skillnaden du ser är förmodligen det ökade djupet i mörka scener hos JVCn samt den högre ljusstyrkan i 3D hos sonyn.
Postad 09 februari 2013 - 23:39
Ljustyrkan är +1 på sonyn,jag ska använda projektorn i vardagsrum som går att mörklägga och ska självklart välja projektorn med en passande duk till mitt rum,men om jag inte kommer uppleva x35 så mycke ljussvagare o bilden i sig ganska lika så kommer de nog bli att jag väljer x35 med tanke på linsminnet.Hur vet man att x35:an har en uppdaterad firmware eller ej?
Inga problem att köra Jvc i vardagsrum, välj duk med omsorg tilsammans med handlaren. Be denne om att få en uppdaterad om den inte är det helt enkelt..Annars är den märkt på emballaget bredvid serie nummret, dock så är nog de flesta vid det här laget klara skulle jag tro..
Postad 10 februari 2013 - 08:24
Postad 10 februari 2013 - 09:17

Postad 10 februari 2013 - 10:40
ok,ja jag får helt enkelt se själv vilket som kommer passa mig,tänkte kolla om man kunde svänga inom The Rock redan nu i veckan för en visning..Många gillar väl inte hc duk med tanke på ev bieffekter. Har själv just nu en sådan, skulle vilja jämföra bilden som plasma vs led men det lär du väl märka vilket du gillar vid demo. Jag tycker bilden blir riktigt bra i mitt rum med hc duk, men kommer att gå till en grå duk nu. Projjen är i alla fall riktigt bra
rekommenderar jag...Vitt är säkert kanske därför..
Postad 10 februari 2013 - 10:48
Linsminnet e verkligen +1 , e dom relativt lika annars?
När jag såg demo var båda bra. Ingen avgörande skillnad i bild i mina ögon. Men notera att jag inte är någon guru bara vanlig dödlig nybörjare. Såg även linsminnet vs manuellt meck med Sonyn vid demon och det var för mig avgörandet. Haft min x35a utan duk i snart en månad. Klart nöjd men skall bli skönt när duken kommer...
Postad 11 februari 2013 - 11:18
Citerar mig själv här. Ingen som har testat att styra Power på en X35:a (eller annan JVC-projje) mha HDMI eller trigger på en Pioneer-receiver? Hur gör ni annars för att styra power? Använder D-ILA-appen från JVC? Använder vanliga fjärren? Man vill ju gärna minimera antalet fjärrar/appar man behöver använda.En liknande fråga: Jag skulle egentligen vilja trigga X35:an så att den gör Power On när jag väljer dess HDMI-utgång på receivern (Pio LX86). Trodde först jag kunde använda Pions trigger out, men det verkar som att X35:ans triggerport också är en utgång.
Någon gjort detta eller liknande och har koll?
Tack på förhand!
Postad 11 februari 2013 - 14:30
Citerar mig själv här. Ingen som har testat att styra Power på en X35:a (eller annan JVC-projje) mha HDMI eller trigger på en Pioneer-receiver? Hur gör ni annars för att styra power? Använder D-ILA-appen från JVC? Använder vanliga fjärren? Man vill ju gärna minimera antalet fjärrar/appar man behöver använda.
tips :-)
http://www.iruleathome.com/
Postad 11 februari 2013 - 17:53
Oj vad priserna wobblar upp och ned varje vecka... De var uppe över 27990 och nu ned till 24805 igen... ;-)Tips X35 nedsatt på HBB 24805kr http://www.hembiobut...p?pgrpnr=177430
Postad 12 februari 2013 - 15:36

Hoppas jag får tid i helgen (har små barn) och titta på film.
Postad 12 februari 2013 - 20:41
Riktigt tung!
Tyvärr har inte duken kommit än så det är test på lakan som gäller, men ännu värre.... En stackars död, eller snarare väldigt blå, pixel.... Tråkigt! Nu blir det till att testa pixelgarantin...
Också väldigt glad över chief-fästet! Och mitt rejäla betongtak från 10 talet (förra 10 talet, inte detta)
Postad 12 februari 2013 - 21:47
Samma sak här. Fått upp den nu.
Riktigt tung!
Tyvärr har inte duken kommit än så det är test på lakan som gäller, men ännu värre.... En stackars död, eller snarare väldigt blå, pixel.... Tråkigt! Nu blir det till att testa pixelgarantin...
Också väldigt glad över chief-fästet! Och mitt rejäla betongtak från 10 talet (förra 10 talet, inte detta)
Tråkigt:( Jvc har någon slags indelning av zoner vid pixelfel, ju närmare mitten desto bättre för kunden...
Postad 12 februari 2013 - 22:53
Postad 13 februari 2013 - 00:28
Min sitter så den är kanske 30 pixlar inne i 1:2.35 området vertikalt och tämligen centralt horisontellt....Tråkigt:( Jvc har någon slags indelning av zoner vid pixelfel, ju närmare mitten desto bättre för kunden...
Postad 13 februari 2013 - 08:02
Postad 13 februari 2013 - 11:18
Postad 13 februari 2013 - 13:05

Postad 13 februari 2013 - 13:18
Postad 13 februari 2013 - 17:24
Fick du 1 par eller 2 par glasögon? Jag beställde och hade för mig att det stod 2 par glasögon, men jag kanske minns fel...yepp jag köpte där pgr av det. Var snabb hemleverans av allt. HBB har kört ett pris på projjem som var lika bra om man lägger till glasögon och RF så vart det någn hundring längre än EG. Men nu har HBB höjt priset igen så EG är billigast.
Postad 13 februari 2013 - 18:34
Ett par glasögon och RF adaptern (inte två par)Fick du 1 par eller 2 par glasögon? Jag beställde och hade för mig att det stod 2 par glasögon, men jag kanske minns fel...
Postad 13 februari 2013 - 20:01
Postad 13 februari 2013 - 22:15
Min sitter så den är kanske 30 pixlar inne i 1:2.35 området vertikalt och tämligen centralt horisontellt....
Var har du köpt den?
Testat den grå duken nu. Rent spontant bättre bild än med hc duken i 2d dock kanske lite för ljussvag i 3D lär nog testa mer..
Postad 14 februari 2013 - 00:55
Var har du köpt den?
Testat den grå duken nu. Rent spontant bättre bild än med hc duken i 2d dock kanske lite för ljussvag i 3D lär nog testa mer..
Hembiobutiken. Så vi får se var det slutar.
Otroligt nöjd för övrigt. Makalös bild och härlig svärta. Tittade till och med på lite 3D fast jag alltid ogillat det på bio, och det är ett helt gäng steg bättre på JVCn än på bio tycker jag. Jag är dock helt frälst i svärta. Ljustyrka är inte alls centralt, och det var knappt jag ville gå upp i 3d läget för ljusstyrkan.
Fast lite deprimerad bev jag
1. Efter att ha tittat på hela Dark Knight rises (Blueray), så tänkte jag mig få lite Fylke kärlek. Ajajaj... Jissis vad uruselt Sagan om Ringen på DVD blir i den jämförelsen. Kändes som att titta på ett gammalt VHS band (påminn mig att aldrig titta på VHS på denna). Tittade för någon månad sen på filmen på gamla projen och var nöjd då, så referensen höjdes snabbt. All DVD investering borta??
2. Hade köpt en ny 5 meters HDMI, men den tappade synken var 5e minut i någon sekund. Fick gå tillbaka till min tre-meters som man måste dra mindre elegant...
Redigerat av jonkol, 14 februari 2013 - 00:55.
Postad 14 februari 2013 - 19:14
Måste man inte tjäna pengar för att det skall vara en investering?Fast lite deprimerad bev jag
1. Efter att ha tittat på hela Dark Knight rises (Blueray), så tänkte jag mig få lite Fylke kärlek. Ajajaj... Jissis vad uruselt Sagan om Ringen på DVD blir i den jämförelsen. Kändes som att titta på ett gammalt VHS band (påminn mig att aldrig titta på VHS på denna). Tittade för någon månad sen på filmen på gamla projen och var nöjd då, så referensen höjdes snabbt. All DVD investering borta??
2. Hade köpt en ny 5 meters HDMI, men den tappade synken var 5e minut i någon sekund. Fick gå tillbaka till min tre-meters som man måste dra mindre elegant...

Postad 14 februari 2013 - 19:56
Måste man inte tjäna pengar för att det skall vara en investering?
Jag kör en 12 meter no-name kabel anno 2007, funkar fint.
Ok, då får kabeln åka tillbaka.Hoppas på en annan modell....
Tjäna pengar på en investering? Inte med mina aktie investeringar. Lyd en regel, Gör inte aktieffärer som jag så kommer det gå bra :-)
Postad 14 februari 2013 - 21:14

Postad 14 februari 2013 - 21:51
Postad 14 februari 2013 - 22:26
ja fast i EG kitet är det bara ett parNär jag köpte 3dkitet fick jag 2glasögon och sändare iaf..
Postad 15 februari 2013 - 08:46
high-speed hdmi kabel
Då klarar du dig förhoppningsvis. Gå inte på försäljarnas knep med hdmi 1.4 då det inte finns någon sådan märkning för hdmi kablar igentligen.
Självklat hade jag köpt en highspeed... Men det hjälpte ju inte... :-)
Postad 15 februari 2013 - 09:00
Ni som har x35. Hur mycket plats behöver man ha från hyllan till taket?
Min 150mm från ovan kant av projektorn.
Postad 18 februari 2013 - 07:30
Postad 20 februari 2013 - 20:42
Postad 21 februari 2013 - 01:10
Postad 24 februari 2013 - 10:22
Har också ett högfrekvent ljud som låter lite granna, inget jag stör mig på men hör det om jag mutear hela systemet här hemma
Ja så är det ju

Inget problem med ljud. I 3D går,dock fläktarna på högvarv
Där kommer hc duken till sin rätt. Behöver inte köra på högt lampläge i 3D, räcker till ändå

Postad 24 februari 2013 - 10:32
Postad 24 februari 2013 - 14:20
Vilket bildläge är det mest korrekta att utgå ifrån? Cinema?
Var är det man ska justera för att få "färgrutorna" rätt när man tittar igenom färgfiltren?
Postad 24 februari 2013 - 14:30
http://translate.goo...ved=0CFkQ7gEwBA
Se till och få det blå fältet så rätt som möjligt så följer de andra med hyfsat, för mig räckte det med färg justering bara..
Postad 24 februari 2013 - 14:48
Okej, men jag hittade inget om bildläge på den länken.
Under testresultat fliken finns det...
Postad 24 februari 2013 - 15:33
Dom väljer att köra super white istället för enhanced och då klipps BTB, vad beror detta val på?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar