Måste typ vara en av de få som fått problem å då lyckats få det dubbelt. huga..
* Officiell tråd - BenQ PE7800 *
Benq PE7800
(Projektorer)
|
1
|
(35)
|
Inga priser |
BenQ-klubben (200 inlägg)
|
12 år sedan |
Eagle kabel + converter supra 12 m - BENQ PE 7800 (0 inlägg)
|
19 år sedan |
BenQ PE7800 vs Sharp Z201E (9 inlägg)
|
20 år sedan |
Toshiba MT-200 vs Benq 7800 (5 inlägg)
|
20 år sedan |
BenQ PE7800 (0 inlägg)
|
21 år sedan |
Efterföljare till BenQ 7800/8700 (157 inlägg)
|
21 år sedan |
HTPC till BenQ PE7800 (24 inlägg)
|
21 år sedan |
TEST: Benq PE7800 (27 inlägg)
|
21 år sedan |
Plv-Z2 vs Benq PE7800? (3 inlägg)
|
21 år sedan |
Dukstorlek med BenQ PE7800 (17 inlägg)
|
21 år sedan |
Vilken DVD-spelare till BenQ PE7800? (3 inlägg)
|
22 år sedan |
Benq PE7800 eller Hitachi PJ-TX100? (8 inlägg)
|
22 år sedan |
Postad 10 August 2004 - 21:22
Måste typ vara en av de få som fått problem å då lyckats få det dubbelt. huga..
Postad 10 August 2004 - 22:18
Om jag får två som det är fel på betyder det ju att nån annan slipper en i alla fall...
Postad 11 August 2004 - 23:12
Efter att ha bestämt mig för att skaffa projektor till mitt musikrum har jag försökt läsa in mig på ämnet, tittat på Infocus 4805 i butik samt läst hela denna tråd (puh!). Jag har ett par frågor innan jag springer iväg och handlar en Benq 7800:
- Jag äger en Pioneer DV-668 som, förutom fantastisk ljudåtergivning, ger 720x540P på HDMI-utgången. Kan jag köra den pixelmappat till Benq 7800 med dess 1024x540? Får man fortfarande äkta 16x9 mot bakgrund av att 720x540 ju borde motsvara 4:3? Skalar projektorn ner den horisonella upplösningen för att ge 16x9?
- Keystonekorrigering för att fixa rätt bild är visst negativt för bildkvaliteten. Hur högt resp lågt kan jag, utan digital justering, montera projektorn med tanke på att jag vill ha duken med mittpunkten ca 96 cm över golvet? Jag vill mao varken stirra uppåt eller nedåt, utan rakt fram när jag tittar på film. Kan tänka mig att offra mittplatsen i bakre raden för ett litet projektorhus med glasruta ut i rummet.
- Finns det någon vänlig själ som kan visa mig Benq-projektorn i aktion i Stockholmsområdet? Jag tar med mig ett par oförglömliga musik-DVD:s samt Titanic, vilket är ungefär vad min DVD-samling består av i dagsläget...
Med vänlig hälsning
DJPJ
Postad 12 August 2004 - 00:14
- Jag äger en Pioneer DV-668 som, förutom fantastisk ljudåtergivning, ger 720x540P på HDMI-utgången. Kan jag köra den pixelmappat till Benq 7800 med dess 1024x540? Får man fortfarande äkta 16x9 mot bakgrund av att 720x540 ju borde motsvara 4:3? Skalar projektorn ner den horisonella upplösningen för att ge 16x9?
Ja och nej.
Så länge du inte kör i läget "Through" så skalar projen (drar ut) till 16:9.
"Through" går förbi projens bild-chip, och är till för bildkällor som skalar till 1024x576.
- Keystonekorrigering för att fixa rätt bild är visst negativt för bildkvaliteten. Hur högt resp lågt kan jag, utan digital justering, montera projektorn med tanke på att jag vill ha duken med mittpunkten ca 96 cm över golvet? Jag vill mao varken stirra uppåt eller nedåt, utan rakt fram när jag tittar på film. Kan tänka mig att offra mittplatsen i bakre raden för ett litet projektorhus med glasruta ut i rummet.
Du får räkna ut offset på den: Bildbredd x 0.12.
Då ser du hur mycket högre/lägre linsen hamnar från över/underkant av bilden.
Exempel med en 2 m bred bild: 200cm x 0.12 = 24cm.
Redigerat av Unregisteredebdbf243, 12 August 2004 - 00:57.
Postad 15 August 2004 - 12:01
Billigaste är 600 kr mer än i förrgår och t.ex. Inet som var billigast innan ahr plötsligt höjt priset med 2000kr
Postad 15 August 2004 - 12:54
Var in och snackade med en lokal handlare här och han sa att priserna inte kommer sjunka, utan snarare höjas över 20k för att vi i Sverige har haft för lågt satta priser =/Vad ahr hänt med priset på projektorn nu då??
Billigaste är 600 kr mer än i förrgår och t.ex. Inet som var billigast innan ahr plötsligt höjt priset med 2000kr![]()
Vi får se om han har rätt. Hoppas inte det.
Postad 17 August 2004 - 07:04
Jämförde den med en TX-100 Hitachi.
Detta var inget ordentligt test då de bara haft en kväll då de lekte och ställde in den "på måfå" som man tyckte det såg bra. Och inte med nån kalibreringsskiva direkt.
Jag blev mäkta imponerad av bilden. Det var så man satt och dregglade konstant och tänkte "this is as good as it can get".. jisses! =)
Då man sen jämförde samma scener med TX100an så kändes bilden något plattare och kanske lite mattare i färgerna. Men även TX100an hade en helt otroligt bra bild!=) *wow*..
En annan sak som imponerade mig var den otroliga kvaliten i projektorn. Jämförde på bordet med en Infocus 4800 och då upplevdes BenQn som en stridsvagn. Infocusen kändes som en plastig liten legobil.
Fläktljudet från BenQn var inte störande, även om den lät lite. Jag satt (under demovisningen) ca 40 cm från BenQn vid fläktutblåset (tusan vad den blåser varmt.. haha) och den var inte störande.
I veckan så kommer man kanske att ha en BenQ 7800.
Det nya priset som handlaren kommer ha ligger på 21.900:-
Men jag skulle kunna få den till bättre pris om jag var snabb.
Håller tummarna!=)
Denna projektor är suvverän!
Mvh Fredrik
Postad 17 August 2004 - 09:23
Har inte hittat någon butik än som har dom för demo
Postad 17 August 2004 - 10:06
RC Ljud & Bild i UmeåVilken butik demade Bengan projjen ?
Har inte hittat någon butik än som har dom för demo
De tyckte att bilden var så bra att de ska sätta upp den i det större biorummet (där värstingarna sitter) så man kan se att den skiljer sig från Z2, Z1, TX100, Infocus 4805 mm
Coolt.
Mvh Fredrik
Postad 17 August 2004 - 10:16
Det som är skönt som jag tycker, är att det i stort finns 2 lägen hur man vill ha bilden.
Via komponent->BNC progressivt ifrån min H/K DVD-22 så är bilden mycket bra, med lite(näst intill inga) artefakter såvitt jag kan se efter ha detaljgranskat bilden, bilden är dock lite softad, som hos en CRT projektor, eller liknande Panasonics smoothscreen fast inte lika uppenbart, detta är "absolut" inget negativt, utan mer en smaksak, detta är med sharpness inställt på "0", höjer man den några snäpp så blir bilden något skarpare, men med risk för artefakter om man höjer för mycket.
Nu har jag även prövat med DVI ifrån datorn 1024*576 är det jag föredragit mest, projektorn rapporterar dock 1024*768 om man tittar under active knappen, gör den det för er andra??
Via DVI blir bilden mycket skarp och faktiskt känns den något mer detaljerad, det som känns som nackdel är det blir lite mera orolig bild i vissa andra delar, artefakter, ser nästan ut som komprimerings artefakter.
Detta är nog för att jag inte laddat hem några bra deinterlacing filter som tydligen finns och endast kör via powerdvd via ett geforce Ti4200 till projektorn.
Dock så skulle jag aldrig tänka mig att köra med htpc pga av allt bök det blir med detta, så när Denon eller möjligtvis något annat märke med HDMI/DVI kommer med sjysst deinterlacer så kan det möjligen bli en sådan, har dock inte bestämt mig ännu om jag vill köra med den lite mera softade bilden eller skarpare med DVI.
Har även prövat PAL filmer via DVI och 1024*576p och 720p och det blir inga ryckigheter i bilden, så projektorn verkar inte ha några problem med att äta PAL 50Hz över DVI.
So far, so friggin good!
Längtar till jag får köra projektorn mot en riktig duk.
//Cineoholic
Redigerat av Unregistered6675e297, 17 August 2004 - 10:17.
Postad 17 August 2004 - 10:35
Rapporterar projjen 1024x576@50hz för dig?Har även prövat PAL filmer via DVI och 1024*576p och 720p och det blir inga ryckigheter i bilden, så projektorn verkar inte ha några problem med att äta PAL 50Hz över DVI.
So far, so friggin good!.
Längtar till jag får köra projektorn mot en riktig duk.
//Cineoholic
Jag har bara lyckats få till följande:
1280x720@50hz, 60hz
1024x576@60hz
756x576@50hz, 60hz
720x576@50hz, 60hz
Vilket även BenQ support verifierade i senaste mailet jag fick från dem;
> We do support PAL 50Hz at resolution 576i , 576p and 720p50. But about
> the higher higher resolution just like 1080i or 1024*576 50Hz, it just
> because it is not a standard output spec.
> We will support the timing when the high resolution standard of PAL
> 50Hz is fix.
Så för mig så funkgerar 720x576@50hz bäst för PAL filmer (skickar bilden anamorphiskt till projector som sedan drar ut bilden)
[edit]
Tråd på avsforum som tar upp samma sak: http://www.avsforum....threadid=432961
Redigerat av Unregisteredff1e5825, 17 August 2004 - 10:43.
Postad 17 August 2004 - 19:46
Dock står det 60Hz under avancerade egenskaper för bildskärm, men i powerstrip står det 25Hz,, minst sagt lurigt, men bilden är iaf inte ryckig, kollade just efter detta.
//Cineoholic
Postad 17 August 2004 - 22:48
Sen kör jag min vanliga pc som en "HTPC" där den står i ett annat rum med kablage genom väggen till projjen. Ingen ful pc i Vardagsrummet som låter. Kör IMON mot den vilket är grymt bra, man får så mycket mera kontroll än med bara en "vanlig" fjärr.
Har programerat den så jag bara trycker på en knapp på remoten så byter datorn upplösning och trycker ut bilden på projjen. Sen med theaterTek är det bara å stoppa i DVD:n i datorn och den går igång. Super smidigt, till å med frugan klarar det.
Postad 17 August 2004 - 23:56
Gärna på barnspråk, för jag är verkligen lost på hur jag skall göra, på något sätt verkar det fungera men ändå inte, jag har prövat 1024*576 predefined som finns i powerstrip, men projektorn säger not supportive, men skrivbordet ändras endå och känns skarpare, möjligen för att ikonerna blir större.
I egenskaper för bildskärmen står det 576 och powerstrip även där 576, men när man går in under custom resolutions under timings så står det att det är 1024*768.
Vad är detta, vad är det som verkligen är.
Den enda 16:9 upplösningen den käkar utan problem är 1280*720, då säger inte projektorn DVI not supportive.
Men om någon har lust att beskria step by step hur ni ställt om i powerstrip till 605 totala linjer så vore jag glad, se om man kanske får det att fungera.
Hursomhelst under DVI blir bilden väldigt orolig, den blir skarp men orolig, kryper konstant i bilden, när jag kör med DVD spelaren är bilden helt lugn i samma scener.
//Cineoholic
Postad 18 August 2004 - 00:22
Kan kanske ha med grafikkortet och göra då ATI alltid prioriterat bildkvaliten högre än Nvidia, specielt i de andra utgångarna som DVI och S-video.
Redigerat av Unregistered47efd78c, 18 August 2004 - 00:23.
Postad 18 August 2004 - 07:04
Jag har själv en BenQ 7800 och den lider av väldigt mycket rörelse oskärpa, så man stör sig när man kollar på film. Jag skulle behöva se någon annan BenQ 7800
så man kan se om det är mitt ex som är dåligt eller om det är så det är på BenQ 7800.
Postad 18 August 2004 - 07:30
Då har man fått ett pris på BenQn mm av lokala handlaren.
Detta ingår:
1 st BenQ 7800
1 st 4m DVIkabel (nåt supra?)
1 st 10m optisk kabel till ljudet (tydligen nån bra kvalitetskabel)
1 st konverter till dataljudkortet för ljudkabeln
2 st Beta 10 - Infinityhögtalare (baksystemet)
1 st nytt element till min Alpha 10- Infinityhögtalare + rep av den
Summa: 24.900 kr.
Det tycker jag var ett riktigt bra pris?
Anledningen till att jag köper med 2 st nya Beta 10 är att min ena Alpha-högtalare är rejält skadad efter ett fall nedför en stentrapp (därav rep också). Verkligen inte vacker. Så då ska jag ha mina gamla Alpha 10:or som datorhögtalare istället
Om jag beställer det idag, så har jag nog min BenQ nästa vecka. Skulle ta ca 2-3 dagar att få in den sa han.
Mvh Fredrik
Postad 18 August 2004 - 08:23
Hittar du någon lösning, hör av dig!
//Biggles
Postad 18 August 2004 - 10:36
//Cineoholic
Postad 18 August 2004 - 21:32
Jag har hittills i princip bara gjort de grundläggande funktionstesterna med komposit och s-videosignal från DVD och S-VHS-maskiner.
Bilden är bra! Klar, fina färger, lugn och absolut jämn över hela bilden (inga ljus- eller färgskiftningar). Om man sitter på plats i soffan vill säga.
Men! När jag närgranskar mörka scener (både rörliga och stillbilder) verkar vissa färgnyanser vara rastrerade med något rörligt raster (ser närmast ut som en svärm ljusa knott som flyger omkring mot en mörk bakgrund). Det uppträder bara i vissa nyanser och därmed fläckvis i bilden. Det har ingen likhet med vanligt brus som ligger som en matta i alla mörka partier. Jag känner inte igen detta fenomen från inläggen här på forumet.
Kan tänka mig några alternativ för detta fenomen.
1) En medveten åtgärd för att locka fram de finaste nyansskiftningarna. Bilden ser ju som sagt bra ut på tittaravstånd (>1.6 ggr bildbredden). Då är det ju bara att se glad ut
2) Jag har någon inställning som "står fel". Tips?
3) Bildbehandlingen "spårar ur" vid vissa svåra fall, särskilt om det finns brus i signalen. Då finns det hopp om bättring när jag börjar köra komponent eller DVI.
4) Det är ett fel på min projektor.
Känner någon av er andra igen fenomenet?
Postad 18 August 2004 - 22:03
Så när jag kör ntsc är jag riktigt nöjd.
Däremot när jag slår över till PAL så är det inte lika kul längre *suck*
Då ser det inte kul ut vid rörelser
NTSC : Det blir mjuk oskärpa vid panoreringar, inget man stör sig på eller tänker på direkt.
PAL : Störande hackig Oskärpa vid rörelser och panoreringar.
Hur ska man kunna få bilden mjuk på PAL filmer och inte denna hackiga Oskärpan?
Det är väll inte så att BenQ:n bara klarar av att spela upp NTSC mjukt utan hackighet????????
Postad 18 August 2004 - 22:19
Välkommen till forumet SundaySailor!Men! När jag närgranskar mörka scener (både rörliga och stillbilder) verkar vissa färgnyanser vara rastrerade med något rörligt raster (ser närmast ut som en svärm ljusa knott som flyger omkring mot en mörk bakgrund). Det uppträder bara i vissa nyanser och därmed fläckvis i bilden. Det har ingen likhet med vanligt brus som ligger som en matta i alla mörka partier. Jag känner inte igen detta fenomen från inläggen här på forumet.
Det du beskriver låter väldigt mycket som dithering som tydligen är en av de än så länge ofrånkomliga nackdelarna med DLP (fick jag lära mig för bara någon månad sen
Sök på dithering här i forumet så hittar du säkert en del info om det.
Som jag förstått det så brukar det inte förekomma så jätteofta och inte på alla filmer osv, så har du det hela tiden kanske det däremot är något annat.
Postad 18 August 2004 - 23:18
När du PMa mig igår blev jag lite fundersam till detta och satta mig ner och kolla lite på film och jag kan banne mig inte se att oskärpa i bilden
Såg på T2 Dir cut, tittade noga på scenen där john connor blir jagad av t-1000 med moppe, då är det mycket rörelser och panoreringar och så vitt jag kan se är det lika bra skärpa som min tv, då jag körde filmen till både tvn och projektorn samtidigt.
Kom ihåg själv när jag såg en film på min polares PS2 och bilden var inte specielt imponerande.
En riktig DVD är ju att föredra till en projektor, då dom garanterat har bättre Decoder och bildhantering.
Jag märker ju själv av en försämrad bild över DVI ut till projektorn ifrån min dator, visserligen är bilden skarpare, men i övrigt är bilden långt ifrån bilden ifrån min dvd spelare i stabilitet dyl.
Kanske kan va nått?
Se om du kan få hem en rejäl dvd spelare med komponent och kör PS så kanske det löser sig.
//Cineoholic
Postad 18 August 2004 - 23:20
//Cineoholic
Postad 18 August 2004 - 23:31
Så jag undrar har ni detsamma på era, att Meny panelen är en aningens ur fokus.. iaf enligt mitt tycke,, känns helt strange, det är alltså väldigt marginellt.
Kanske bara mina ögon som spelar mig ett spratt, men jag tänkte bara höra med er andra BenQ ägare
//Cineoholic
Postad 18 August 2004 - 23:46
Är du nyfiken på hur DLP-projektorer fungerar är www.bigscreen.se ett bra ställe att börja på, där finns det en beskrivning av olika bildtekniker (klicka på "Allt om bild" på fjärrkontrollen).
Postad 19 August 2004 - 00:04
Då är allt som det ska och jag håller mig kvar i soffan framöver, där bilden är njutbar.
De som går i köptankar och vill blåsa upp en riktigt stor bild (tittavstånd <1,5 ggr bildbredden) bör nog kolla upp om detta blir ett synligt problem.
Redigerat av SundaySailor, 19 August 2004 - 00:07.
Postad 19 August 2004 - 05:52
Jag anväder mig av både xbox och en pioneer 370 DVD spelare. Har bara kört min Pioneer vis S-video och komposit än sålänge och då rör sig inte bilden mjukt vid rörelser (Hackig oskärpa) och detta gäller vid PAL, NTSC från DVD:n har jag inte provat.Dino: använder di dig av en Xbox som dvd källa, då kanske det är möjligt att du ser någon sorts oskärpa vid rörelser.
När du PMa mig igår blev jag lite fundersam till detta och satta mig ner och kolla lite på film och jag kan banne mig inte se att oskärpa i bilden, kollade xtra noga vid panoreringar och dylikt.
Såg på T2 Dir cut, tittade noga på scenen där john connor blir jagad av t-1000 med moppe, då är det mycket rörelser och panoreringar och så vitt jag kan se är det lika bra skärpa som min tv, då jag körde filmen till både tvn och projektorn samtidigt.
Kom ihåg själv när jag såg en film på min polares PS2 och bilden var inte specielt imponerande.
En riktig DVD är ju att föredra till en projektor, då dom garanterat har bättre Decoder och bildhantering.
Jag märker ju själv av en försämrad bild över DVI ut till projektorn ifrån min dator, visserligen är bilden skarpare, men i övrigt är bilden långt ifrån bilden ifrån min dvd spelare i stabilitet dyl.
Kanske kan va nått?
Se om du kan få hem en rejäl dvd spelare med komponent och kör PS så kanske det löser sig.
//Cineoholic
Xboxen den har jag provat med komposit och komponent. Vid Pal ser det ut som från min Pioneer DVD vid rörelser, kasst (Hackig oskärpa) men från NTSC så blir alla rörelser mycket bättre.
Ikväll får jag prova och köra med Komponent till BNC och progresivscan från min DVD spelare och se om det blir likadant.
På min förra projektor Sharp Z91 var det inte alls denna hackiga oskärpa när jag körde PAL från Xbox eller min DVD spelare och det är det inte heller på min tv.
Så det borde ju inte bero på DVDn eller Xboxen.
Men som sagt NTSC klarar min BenQ 7800 av gallant.
Kan det ha något med att göra att projen har 3:2 pulldown för ntsc,
men det står inte att den har 2:2 pulldown för pal?
Redigerat av _Dino_, 19 August 2004 - 07:07.
Postad 19 August 2004 - 10:47
Har du prövat att mickla lite med sharpness och filter inställningen, bara en tanke om det kanske kunde vara nått där.
//Cineoholic
Postad 19 August 2004 - 10:58
Jag har provat med olika filter inställningar osv men ser ingen skillnad på just det.Jag har kört PAL material, interlaced över komponent och låtit projektorn(Sil504) sköta deinterlacingen, och blir inte hackigt.
Har du prövat att mickla lite med sharpness och filter inställningen, bara en tanke om det kanske kunde vara nått där.
//Cineoholic
Jag får kolla vidare efter jobbet. Ska koppla in DVDn med Komponent och köra interlaced så som du säger och se om det blir bättre. För från S-video är det inte snyggt när det rör sig.
Postad 21 August 2004 - 10:28
Postad 21 August 2004 - 10:45
Urrkas burkas. Jag vill ju inte ha IF 4805 heller. För mycket regnbågar och alldeles för pixlig...
Postad 21 August 2004 - 10:48
Postad 21 August 2004 - 10:58
Jag har redan beställt en 7800.Ja, detta är inte alls bra.. Man kanske helt enkelt får se sig om efter nåt alternativ till 7800:an ist
I det paketpriset jag fick av den lokala handlaren så ingår det DVI-kabel (supra), 10m optisk ljudkabel, 2 st infinity BETA-10-bakhögtalare, ny alpha10-högtalare, konverter och självklart en 7800.
Fick allt detta för 24.900 kr.
Tyckte jag fick ett bra pris (med tanke på att kablarna kostade typ 1300 kr, alphahögtalaren 900 att laga, beta-högtalarna 2800 kr nya) mm..
Mvh Fredrik
Postad 21 August 2004 - 11:03
Redigerat av Unregisteredc503a2a1, 21 August 2004 - 11:04.
Postad 21 August 2004 - 11:04
Ja, det ser ut som ett bra pris men jag behöver inget av dom sakerna förutom BenQ:nJag har redan beställt en 7800.Ja, detta är inte alls bra.. Man kanske helt enkelt får se sig om efter nåt alternativ till 7800:an ist
I det paketpriset jag fick av den lokala handlaren så ingår det DVI-kabel (supra), 10m optisk ljudkabel, 2 st infinity BETA-10-bakhögtalare, ny alpha10-högtalare, konverter och självklart en 7800.
Fick allt detta för 24.900 kr.
Tyckte jag fick ett bra pris (med tanke på att kablarna kostade typ 1300 kr, alphahögtalaren 900 att laga, beta-högtalarna 2800 kr nya) mm..
Mvh Fredrik
Postad 21 August 2004 - 11:05
Det tvivlar jag starkt på.. Vilken handlare skulle sänka priset med 2k bara för att det var billigare förr?Tysken77>> Hänvisa till förra veckans all-time-low, så får du det säkert till det priset
Postad 21 August 2004 - 11:08
Tyvärr behöver jag kablarnaJa, det ser ut som ett bra pris men jag behöver inget av dom sakerna förutom BenQ:n
Och högtalarna behöver jag just för att jag råkade sparka ned min ena ALPHA-högtalare nedför stentrappen på andra våningen då jag flyttade =/
Så den ska repas och 2 nya ska inköpas. Just för att det blir väldigt fult då en högtalare snurrar och hoppar nedför en trapp. Tyvärr.
Verkar som jag får hämta ut min projektor näst nästa vecka
Mvh Fredrik
Postad 21 August 2004 - 11:11
Tji fick jag.
Postad 21 August 2004 - 11:36
Mmm. tji fick viDet som retar mig mest är att jag var inne på Inets sida och tittade på den när den var nere i 16995:- (varade bara en dag) och tänkte "Härligt, nu är den verkligen på väg ner i pris"..
Tji fick jag.
Men projektorn är enormt bra.. och gedigen som få. Tror inte jag kommer bli missnöjd. Priset är dock just ovanför det jag tänkt mig som maxpris. Men vad gör man? Vill man ha det bästa så.. ja =/
Hade även funderat på en TX-100, men valet föll tillslut på BenQn.
Mvh Fredrik
Postad 21 August 2004 - 13:06
Snart skiljer det ju inget i pris dom två emellan ändå
Postad 22 August 2004 - 12:19
Postad 24 August 2004 - 14:00
hejJag har fått ett metalliskt ljud som uppstår ibland. Ringde till Benq idag och dom bytar tydligen ut alla dessa med detta "felet". Men är det nån som exakt vet vad det är som ÄR fel?
när uppstår detta ljud?
kan du mer beskriva hur det låter?
Jag kanske har det men inte vet om det...
Postad 24 August 2004 - 14:44
Jag ringde BenQ i fredags och dom kommer med en ny projektor, jag väntar bara på ett samtal från dem för att bekräfta tidpunkten.
Redigerat av Drem, 24 August 2004 - 14:45.
Postad 24 August 2004 - 19:34
Det ska vara på platsen service första åretDrem: Kommer dom hem till dig med en projektor? Jag skulle behöva skicka iväg min och det skulle ta ca:2 veckor. Vilket nummer ringde du?
Postad 24 August 2004 - 19:37
3 års garanti,
1 år på-platsen (utbyte),
2 år inskick
Technical Support Helpdesk:
08-519 92048
RMA Helpdesk: 08-519 92054
Felanmälan och retur direkt till BenQ.
Ha modellbeteckning, serienummer, inköpsdatum och felbeskrivning tillhands.
Postad 24 August 2004 - 20:01
Det numret som Anathema postade (08-519 92054). Där satt en jättegullig norska och var så goDrem: Kommer dom hem till dig med en projektor? Jag skulle behöva skicka iväg min och det skulle ta ca:2 veckor. Vilket nummer ringde du?
Postad 25 August 2004 - 11:05
Inte så stor skillnad men ändå. Bor man i stockholm går det ju att hämta den så slipper man frakten.
Mycom
Håll till godo!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
BenQ-klubben
4 bilder
46 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler