Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic TH-42PA30 *

1301 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 November 2004 - 12:24

Unregistered7f4b346b
  • Unregistered7f4b346b
  • Lärjunge

• 493 inlägg
  • 0
Kari: Vad kör du för DVD-spelare?

Postad 05 November 2004 - 13:30

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Okidoki. Bra bild är det i alla fall oavsett om jag kör interlaced eller progressive. Tänkte jämföra med RGB på scart i helgen bara på skoj.

Jag tycker dock att plasman surrar lite väl mycket när det är väldigt ljus bild. Är det normalt?

:D På DVD spelare fungerar det i alla fall såhär

Scart RGB = - RGB omvandlas inte till progressive i DVD spelaren utan skickas direkt som RGB till TV - TVn tar därefter hand om RGBn direkt - om det sker en omvandlig till progressive här hänger på TV´n eller projen men jag har aldrig hört om det.

Komponent Y, Pb, Pr - omvandlad progressive från DVD skivans komponent format - när signalen kommer till TV´n omvandlas denna till RGB för att kunna fungera med elektronkanon (då denna skjuter på blå röd och grön fosforfält).
Är signalen progressive omvandlad i DVDn behöver TVn inte göra denna omvandling.

Har man matat med interlaced via Y, Cb, Cr så måste TVn ha en progressive omvandlare för att bilden skall bli progressive.

Vissa TV apparater är bara progressive kompatibla dvs de kan ta emot en progressive signal men de kan inte själv omvandla (finns inget de-interlacer i tvn)

Boogie

Redigerat av bigbadboogie, 05 November 2004 - 13:31.

Postad 05 November 2004 - 14:15

radiuz
  • radiuz
  • Lärjunge

• 412 inlägg
  • 0
Någon som hört något mer från fyndbörsen ang PA30? Nu har NetonNet ändrar datum till slutet av denna månad. Börjar bli lätt irriterad nu! Otroligt dålig service fyndbörsen har, dom svarar knappt på mail.

Edit : Fyndbörsen ringde mig idag. Dom skulle ha fått in ett flertal Plasmor denna vecka, men det hade förekommit en brand där i Tyskland. Dom beställer tydligen där ifrån! Detta låter onekligen skumt. Och jag har redan betalat, men kommer inte få original stativ eller Plasman för samma pris som jag köpte för. :D Detta är ju fan skandal! För dom göra såhär? När man redan betalat i förskott..

Redigerat av radiuz, 05 November 2004 - 14:29.

Postad 05 November 2004 - 15:28

LemonDog
  • LemonDog
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jeg fikk samme beskjeden fra Fyndbørsen. Jeg synes det høres veldig merkelig ut at de bare kan sette opp prisen etter at man har betalt på forskudd. Er ikke det kontraktbrudd?

Postad 05 November 2004 - 15:35

radiuz
  • radiuz
  • Lärjunge

• 412 inlägg
  • 0
Jo dom bryter kontraktet! Detta är fan det värsta jag varit med om. Kommer kräva tillbaks pengarna om jag inte får min TV för samma pris som jag betalat den för.

Postad 05 November 2004 - 16:05

Unregistered32592
  • Unregistered32592
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Kari: Vad kör du för DVD-spelare?

Jag har en Kiss Dp-500. Kanske inte världens vassaste, men inte dålig heller enligt olika tester. Bilden är alltså inte dålig, tvärtom. Den är kanon, men kan inte riktigt se några skillnader mellan de olika sätten.

Redigerat av Unregistered32592, 05 November 2004 - 16:07.

Postad 05 November 2004 - 16:41

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Jo dom bryter kontraktet! Detta är fan det värsta jag varit med om. Kommer kräva tillbaks pengarna om jag inte får min TV för samma pris som jag betalat den för.

Ja, det är verkligen "ett fall för Sverker". Man räknar ju normalt med en skriftlig orderbekräftelse som bindande när det gäller priset, är det sedan kombinerat med en full förskottsbetalning så är hävande av köpet för billigt för dem.

Postad 05 November 2004 - 19:49

Unregistered32592
  • Unregistered32592
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Jag tycker ni sabbar tråden med köpesnacket. Starta en ny !

Postad 05 November 2004 - 20:12

radiuz
  • radiuz
  • Lärjunge

• 412 inlägg
  • 0
Kari Lindstrom : Detta är allvarligt det som fyndbörsen gör. Handlar inte om bara mig, utan över 50pers till (om inte mer) som ska behöva behöva betala mer än vad dom redan betalat för. Ska gå till botten med det här och ringa konsumentverket. Sedan får man se hur mycket fyndbörsen kräver.

Tyckte det passade bra att nämna detta i denna tråd då vi många gånger har pratat om priser / leveranser medmer om just denna TV i den här tråden.
Men visst, en ny tråd om just Fyndbörsens fiffel borde någon starta (kanske jag).

Snacket som fyndbörsen kör med ang "brunnit upp skärmar i tyskland" tar jag med en nypa salt. Det kan mycket väl vara försäjlnings-trick för att PA30 är en bristvara och dom vill säkert minska på alla som beställt.
Att få betala mer än vad som redan betalats är kontraktsbrott, inget mer!
Nu kan det vara så att Fyndbörsen har kanske inte sina avtal bindande men många har redan betalat i förskott och fått orderbekräftelse. Det anser jag som bindande.

Postad 06 November 2004 - 00:10

Unregistereddae7cbc8
  • Unregistereddae7cbc8
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Ett avtal är bindande när man tackat ja till det, punkt slut.

Mvh
Andreas

Postad 06 November 2004 - 09:36

PlasmaKrille
  • PlasmaKrille
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag tycker att det är mycket bra att vi diskuterar priser / leveranser medmera om just denna TV i den här tråden så fortsätt med det!

/Krister

Postad 06 November 2004 - 13:38

Unregistered71093fd7
  • Unregistered71093fd7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Jag tycker att det är mycket bra att vi diskuterar priser / leveranser medmera om just denna TV i den här tråden så fortsätt med det!

/Krister

Instämmer med föregående talare, jag tycker att det är jätteviktigt att detta tas upp! Nu kommer jag iaf ALDRIG att handla från ovan nämda butik :D

Postad 06 November 2004 - 13:51

Unregistered32592
  • Unregistered32592
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
suck...vill ni ha uppmärksamhet, så starta en ny tråd, så att alla kan få del av det, istället för att förstöra för andra som behöver diskutera teknik och funktionalitet.

Redigerat av Unregistered32592, 06 November 2004 - 14:06.

Postad 06 November 2004 - 17:37

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Måste säga att jag håller med Kari. Inte kul när man ser hur många inlägg som helst med att jag har beställt den där eller här och inte fått den än men den ska komma typ då. Kanske bättre att starta en NY tråd om detta då ???

Postad 06 November 2004 - 18:31

Unregistered71093fd7
  • Unregistered71093fd7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

suck...vill ni ha uppmärksamhet, så starta en ny tråd, så att alla kan få del av det, istället för att förstöra för andra som behöver diskutera teknik och funktionalitet.

Uppmärksamhet? Skämtar du eller? ;)

Om jag inte är helt blind så är undertiteln till denna officiela tråd: "En tråd för allt som berör TH-42PA30E!". Sen så har jag tidigare sett en hel del inlägg som handlar om saker och ting runtom denna underbara plasma men inte har folk reagerat då, så varför reagera nu?

Men allvarligt talat...orka tjafsa! <_<

Postad 06 November 2004 - 18:40

Unregistered74ee4d9f
  • Unregistered74ee4d9f
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

/Krister

Instämmer med föregående talare, jag tycker att det är jätteviktigt att detta tas upp! Nu kommer jag iaf ALDRIG att handla från ovan nämda butik ;)

Är det några arga kunder till Fyndbörsen som har lest på deras hemsida?
Där står det under Köpvilkor: "Priset som gäller vid beställningstillfället gäller även vid fakturerningstillfället, oavsett om priserna förändras efter att beställningen gjorts."
Det vill ju säga att det priset vi har på våran beställning är det som vi skall betala eller hur?
Jag väntar gärna några veckor på denna fina plasma <_<

Postad 07 November 2004 - 16:26

drdos
  • drdos
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Vilken SCART? ;)
Min DVD resp. Nokia digitalTV-box har bara SCART utgång. Ska man köpa en "kvalitets SCART" eller finns "SCART => Component" -sladdar.

Vad ger bäst bild? Några tips vore kanon, resp var man ska köpa dom <_<

Postad 07 November 2004 - 20:49

Unregisteredb82ce8ab
  • Unregisteredb82ce8ab
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
drdos

jag skulle köra på scart med RGB vilket räcker, har inte din dvd redan komponent så kommer du säkert inte få en bättre bild med en scart -komponent kabel.
Scart som du kan köpa är supras RBG scart vilket funkar helt ok för mig mellan digital boxen och plasman.

/Martin

Postad 08 November 2004 - 12:47

Unregistered44335
  • Unregistered44335
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Någon som hört något mer från fyndbörsen ang PA30? Nu har NetonNet ändrar datum till slutet av denna månad. Börjar bli lätt irriterad nu! Otroligt dålig service fyndbörsen har, dom svarar knappt på mail.

Edit : Fyndbörsen ringde mig idag. Dom skulle ha fått in ett flertal Plasmor denna vecka, men det hade förekommit en brand där i Tyskland. Dom beställer tydligen där ifrån!  Detta låter onekligen skumt. Och jag har redan betalat, men kommer inte få original stativ eller Plasman för samma pris som jag köpte för.  :D Detta är ju fan skandal! För dom göra såhär? När man redan betalat i förskott..

Slutet av november alltså ... F*CK!

Detta skall bli riktigt spännande, jag köpte den för 28.000kr med stativ och frakt. Det paketet sjönk till 26.500kr. Då mailade jag och frågade ifall jag skulle cancellera ordern och lägga en ny, även om jag betalat förskott. Då fick jag som svar (över e-post) att eftersom jag redan hade betalat så skulle jag givetvis få den till det nya priset. Skall bli spännande och så vad som händer nu. Undrar ifall de ber mig köra upp mailet i röven eller inte när jag påminner dem om det.

triDave

Postad 08 November 2004 - 19:37

x-dream
  • x-dream
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Hej.
Jag funderar på att köpa denna tv men 37" och jag undrar om jag kan köra progressive scan från min pioneer dv-575 den har väl inga R G B komponenter? Tack på förhand.

Postad 08 November 2004 - 20:05

Unregistered32592
  • Unregistered32592
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Pioneeren har väl scart-ut och då kan du köra med scartkabel. Bliden blir hur bara som helst. Dock beroende av DVD:n kvaliteter. Pannan tar också mot 480p och 575p över komponent, men då kan du inte ändra bildformat, utan det gäller som DVD:n är inställt på.

Postad 08 November 2004 - 22:23

drdos
  • drdos
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

drdos

jag skulle köra på scart med RGB vilket räcker, har inte din dvd redan komponent så kommer du säkert inte få en bättre bild med en scart -komponent kabel.
Scart som du kan köpa är supras RBG scart vilket funkar helt ok för mig mellan digital boxen och plasman.

/Martin

Tack för tipset Martin. Såg att Marcuscables har en SCART för 380:-, vad kostar en dito från Supra (var köpte du den?). Vilken är bäst?

Postad 08 November 2004 - 22:47

piddepan
  • piddepan
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Någon som har lust att ta ett foto på baksidan av plasman så man kan se hur kontakterna och de ser ut, är lite nyfiken och har inte hittat det någon stans!
Är så förbenat sugen på att handla en plasma nu men ekonomin tillåter ju inte det egentligen så jag får väl se hur länge jag kan hålla mig! :)

Postad 09 November 2004 - 07:07

Unregisteredb82ce8ab
  • Unregisteredb82ce8ab
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
drdos

Jag köpte scarten hos Reference Audio på Götgatan i Sthlm för några år sedan. Då kostade kabeln 400:-. Det är kanske inte den billigaste affären men på kablar så tycker jag att dom kan ge bra priser. Sedan finns det flera bra scartar mellan 300-700. Dock så har inte alla RGB.

/Martin

Postad 09 November 2004 - 09:16

Xiter
  • Xiter
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Jag har hängt med i tråden sedan begynnelsen men har inte registrarat mig förrän nu. Har gått och suktat efter plasma det senaste året faktiskt utan att komma till skott. Just nu står det mellan NS-PLA-42, TH-42PA30 och den inte släppta vad jag kan förstå PW7:an.

Jag ser långsiktigt på mitt ägande och kommer om jag känner mig själv inte byta plasman innan den går sönder, vilket inte kanske är så där självklart enkelt att beräkna i förväg, men räkna med 10-15 års ägande minimum. Jag vill därför att den ska vara någorlunda framtidssäker. Spelkonsoller typ Xbox kommer alltid att vara en del i mitt liv samt digital-TV. Har boxer nu. Har lite frågor som tär på mig och som gör att jag inte kan bestämma mig. Hoppas det finns hjälp här ute...

Det som avskräcker från NS är den varierande kvaliteten. Fördelar att den kan ta emot HDTV. DVI ser jag inte som någon nödvändighet just nu.

Det som avskräcker från TH-42PA30 är att den inte är HDTV-kompatibel. Om 15 år, kan den överhuvudtaget användas till vanligt TV-tittande tror ni? HDTV är väl minimum 720p eller 1080i och vad jag kan förstå blir det ingen bild alls om plasman matas med sådant?

Kommer "vanlig" TV att försvinna inom överskådlig framtid?
Kan HDTV-signaler omvandlas till något som går att se på PA30? Om än med sämre bildkvalitet.

PW7:an ser jag fram emot med stort intresse. Om priset inte blir alltför avskräckande ser den ut att motsvara mina krav för framtiden eller är det någon annan som har en annan åsikt?

//

Xiter

Postad 09 November 2004 - 09:37

Unregistered7f4b346b
  • Unregistered7f4b346b
  • Lärjunge

• 493 inlägg
  • 0
Jag skulle avråda dig att köpa 42PA30. Även att jag har en själv och tycker det är den absolut bästa som går att få tag på idag gällande TV-tittande.

Eftersom du ser inköpet så pass långsiktigt som 10-15 år ska du titta på en högupplöst skärm med HDMI. Dels för HD-TV, samt att spelkonsolerna säkerligen går över till digitalt gränssnitt om ett par år.

Varför inte vänta med handlandet något år?

Postad 09 November 2004 - 10:49

Unregistereddae7cbc8
  • Unregistereddae7cbc8
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Håller nog med Jesterton. Jag köpte min 42PA30 och hade tänkt ha den i ca 5-6år.

mvh
Andreas

Postad 09 November 2004 - 11:19

Xiter
  • Xiter
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Tack för svaren. Jag är lite rädd att det blir att vänta in i döddagar innan något prisvärt och samtidigt långsiktigt alternativ dyker upp. Jag har redan läst in mig, väntat och grunnat i ett år utan att ha kommit till beslut.

Har mailat Panasonic med mina frågor angående om tex HDTV kan visas på PA30 överhuvudtaget med någon sorts omvandling. Ingen med kunskap om detta på forumet för en "second opinion"?

/

Xiter

Postad 09 November 2004 - 11:22

Unregistered7f4b346b
  • Unregistered7f4b346b
  • Lärjunge

• 493 inlägg
  • 0
Enligt de engelska"experterna" på avforums.com fungerar det inte med 720p, dom kör förvisso med PE30-modellen men det borde vara samma prestanda. Vill prova personligen men har inte fått hem DVD-splaren än.

Postad 09 November 2004 - 11:39

Unregistered32592
  • Unregistered32592
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Jag har testat och köra 720p från min DVD och det fungerar inte.

Vad beträffar valet av min PA30, så köpte jag den för bildkvalitetens skull. Mest för att den har den bästa tvbilden och (näst)bästa DVD-bilden i kombination med rätt pris. Jag hade Pioneers 435:a som alternativ, men kom i insikt att HDTV:n var inget jag ville just nu satsa på med tanke på den ovissheten som gäller bl.a beträffande standards. För nytt helt enkelt. Alltså, beslöt jag mig avvakta några år. Mitt plasma innehav är därför kortsiktigt tills nästa tekniknivå visar sig bära. Hur många år det sedan kommer dröja tills jag byter plasma, vet jag inte. Framtiden kommer visa det.

Redigerat av Unregistered32592, 09 November 2004 - 11:40.

Postad 09 November 2004 - 18:28

Unregistereddd2519c1
  • Unregistereddd2519c1
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Äntligen kommit till skott med beställning
beställde min PA30 i söndags hos Netonnet för 24790:-
och när jag tittade på deras hemsida igår måndag så har dom tagit bort 42PA30
snacka om flyt.

Postad 09 November 2004 - 20:33

Unregistered71093fd7
  • Unregistered71093fd7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Äntligen kommit till skott med beställning
beställde min PA30 i söndags hos Netonnet för 24790:-
och när jag tittade på deras hemsida igår måndag så har dom tagit bort 42PA30
snacka om flyt.

Ja där ser man vilket flyt man kan ha, det gäller att komma till skott innan dom tar slut! B)
Själv ska min levereras denna vecka om man nu vågar lite på det B)

Vill ha den NU! :)

Postad 10 November 2004 - 00:07

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
GAAAH!!! GAAAH!!! GAAAH!!!

Ok, nu när jag fått ut mig det så vill ni säkerligen veta vad som fick mig
att starta ett inlägg så dramatiskt! Svaret är: Shrek 2

Alltså, vi vet alla att plasma är grymma på hantera datoranimerad film.
Jag tyckte Monsters Inc var sjukt snygg, men alltså... Shrek 2 på
min Panasonic 42PA30... Det går inte att beskriva hur grymt krispigt, vackert,
underbart härlig bild det var... Nu tyckte jag inte filmen var sådär jättebra, men
jävuliskt vilken bra bild det var. Om ni ej har sett den, gör det. NU!

Redigerat av tsartiis, 10 November 2004 - 04:13.

Postad 10 November 2004 - 04:12

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Till dig som har Xbox och skall skaffa Halo 2

Posta gärna dina kommentarer om hur spelet ser ut på
denna plasma skärm. Prövade spela lite Halo för en stund sedan,
och "jaggiesarna" man såg nu när skärmen var så stor var inte att leka med!
Såg inte bra alls bra ut...

Postad 10 November 2004 - 14:04

Xiter
  • Xiter
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Tsartiis, jag är väl inte lika hipp som du så vad är "jaggiesarna"?
Eftersom jag spelar mycket Xbox och funderar på vilken plasma som är bra för det är jag intresserad av vad som inte såg bra ut på Panasonicen?

Har spelat mycket Halo på den vanliga CRT:n och vill verkligen inte att det ska vara något problem med att få Xbox att se bra ut på plasman.

Hur funkar snabba spel typ Burnout 3 på Panasonicen? Någon som vet?

/

Xiter

Postad 10 November 2004 - 21:07

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Xiter: "Jaggies" är...Hmm... Du vet när man ser hackiga kanter istället för silkeslena kanter (kolla bild). Tyckte Halo led svårt av detta. Sen var det något annat oxo som jag ej kan sätta fingret på, kan vara att man på något konstigt sätt märker att bilduppdatering per sekund är så låg nu när skärmen är så stor.

Men jag ha spelat Burnout III på min Panasonic och det gick fin fint, har spelat lite splintercell oxo, det gick sådär. Men skulle nog gå att fixa om jag lekt lite med skärminställningarna! Amped II funka oxo bra! Så alla spel är det inte fel på.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  test.gif   3.7K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av tsartiis, 10 November 2004 - 21:08.

Postad 10 November 2004 - 21:34

radiuz
  • radiuz
  • Lärjunge

• 412 inlägg
  • 0
tsartiis : Du har en PA30 eller vaddå? Sedan, ang jaggies.. Vad kör du med för kablage?

Postad 10 November 2004 - 23:00

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Radiuz: Jo, jag har en 42" pa30! Jaggiesarna beror på xbox'ens prestanda. Den klarar helt enkelt inte av att köra spel i 16*AA, är iof inte ens många nya datorer som klarar det (AA=anti alising). Blir nog ändring på det när nästa konsol generationsskifte kommer. Kablar, köpte någon hyfsad scart med optisk utgång från webhallen!

Men det lär väl bli att man drar ned till "GAME" imorgon och skaffar HALO 2 ändå, har ett presentkort där nämligen, och det enda andra spel jag är intresserad av är Half Life 2 och det har jag redan köpt över nätet... Väntar bara på koden som gör att jag kan starta spelet!

Redigerat av tsartiis, 10 November 2004 - 23:03.

Postad 10 November 2004 - 23:26

radiuz
  • radiuz
  • Lärjunge

• 412 inlägg
  • 0
Modda din box och köp en komponent kabel istället! Dessa "jaggies" tror jag är mer pga att du ej kör progressivt, du får garanterat bättre bild med komponent än rgb och slipper kantigheter.

Låt mig demonstrera!

Interlaced (det du kör med din xbox)
http://www.bigscreen....y...erlace.jpg]

Progressive
http://www.bigscreen....y...essive.jpg]

Väntar ivrigt på min PA30 själv och kommer genast att testa boxen med monster kablarna som väntar.

Redigerat av radiuz, 10 November 2004 - 23:32.

Postad 11 November 2004 - 07:44

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Radiuz ::: Det där låter kostigt, på bilden ser det ut som som den bara skalar om bilden fel på interlaced. Men du kan ju om du vill ta foton på både prog. & interlaced när du fått din PA30, så vi får se om det är värt att modda sin box!

För om skillnaden är sådär stor :) , tjaa... Då måste jag helt enkelt modda den!

Och jag kör ju vanlig (rätt dyr iof) scart från min DVD till plasman och då är bilden grymming.

Redigerat av tsartiis, 11 November 2004 - 07:46.

Postad 11 November 2004 - 11:01

Unregisteredf361f3f4
  • Unregisteredf361f3f4
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Lite offtopic:

RBG via scart misslyckades, S-VHS via Radeon 9800PRO misslyckades... :)

... så är nu är det dags för att ta mig an VGA-ingången på framsidan. Någon som vet om följande kabel skulle fungera med DVI-utgången på ett ATI Radeon 9800PRO?

Aesp DVI-A -> VGA Cable (M/M) 10m Black (DVI-A -> VGA)

DVI monitorkabel, DVI-A ha tillj VGA HD15 ha 10m.

http://www.webhallen...od.php?id=30367

http://www.aesp.se/

Grymt nöjd med bilden på analog kabel-tv (undantag Eurosport och TV4+) och så fort jag listat ut om min Harman Kardon DVD klarar av RGB via scart så blir det "Pianisten".

Postad 11 November 2004 - 11:17

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Hallå!

Säkerligen varit uppe på tapeten redan, men i det senaste nummret av tidningen "Hemmabio" så testar dom en panasonic 42" PA30 mot en Pioneer plasma. Pioneer skärmen vinner testet, men när man kollar priset så står det 50.000:- för Panasonicen & 55.000:- för Pioneer plasman... Har dom så illa kolla på priserna på en sådan stor tidning?

Jag tycker nog att Panasonicen borde fått lite + för att den faktiskt inte kostar 50 tusen utan att man kan lätt få loss en för ca: 26-27 tusen med bordstativ. Jaja, inge biggie, var bara tvungen att skriva av mig lite irritation!

Postad 11 November 2004 - 13:09

Unregisteredc76d9563
  • Unregisteredc76d9563
  • Beroende

• 1048 inlägg
  • 0
tsartiis: Det är alltid leverantörens rekommenderade kundpris som sätts ut.

Postad 11 November 2004 - 14:05

radiuz
  • radiuz
  • Lärjunge

• 412 inlägg
  • 0
tsartiis : Du verkar ha missat något! :) Nog för att PA30 har en riktigt bra de-interlacer men bilden blir iaf bättre med komponent givetvis.
Modda, köp monster kabeln (då MS original är inte direkt bra), finns hos webhallen för 900kr.

Postad 11 November 2004 - 14:12

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Radiuz: Om du tar bilder från något xbox spel (gärna Halo 2), så att jag kan se hur stor skillnad det verkligen är... Är så fattig just nu så moddning och kabel för 900:- :) Står ej högst upp på prioriteten.

PS: Köpte Halo 2, lirat 1 timme än så länge. Och det är grymt bra!

Postad 11 November 2004 - 14:19

radiuz
  • radiuz
  • Lärjunge

• 412 inlägg
  • 0
Finns en bild här på forumet som visar precis skillnaden mellan RGB och komponent på Xbox. Dock var bilden bättre på RGB då den kabeln är bättre än original komponenten (om man inte uppgraderar kablarna till den adaptern). Skillnaden är att man blir av med "tv linjerna" helt och på så sett försvinner viss kantighet och "brus".

Ska försöka leta efter bilden så lägger jag in den här.

Edit : http://www.engman.de...oxprogscan4.jpg (Obs! Väldigt inzoomade bilder)

Som du själv kan se, interlaced (bilden till vänster) har "linjer" och kantigheter på t.ex bilen medmer. Och med progressiv blir bilden mjuk och skarp utan dessa linjer. Att färgerna är olika beror på kvalitén som MS HD-Packet har.

Redigerat av radiuz, 11 November 2004 - 14:28.

Postad 11 November 2004 - 14:24

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Du e snäll du!

:)

Postad 11 November 2004 - 16:01

K Soze
  • K Soze
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som drabbats av försenade leveranser? :)

Postad 11 November 2004 - 16:05

radiuz
  • radiuz
  • Lärjunge

• 412 inlägg
  • 0
K Soze : Väntat på min PA30 snart i 4 veckor! Fyndbörsen ska höra av sig denna vecka (dom har ännu inte gjort det). Fick höra av en polare också som beställt från netonnet att den är försenad till början av December. Detta är verkligen illa!

Postad 11 November 2004 - 16:09

Unregistereda1c326c3
  • Unregistereda1c326c3
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Nån mer än jag som drabbats av försenade leveranser?  :)

Verkar vara ett allmänt inköps- och leveransstopp nu. Beställde precis själv hos InWarehouse, och de trodde själva de var de enda som fick köpa in för tillfället. De får en leverans på 50 skärmar om ca två veckor, och jag blev nummer 26 på restorderlistan. Alltså 24 kvar där om någon vill ha denna skärm någorlunda "snabbt".

PS -- Passade på att beställa Panasonics hemmabiosystem SC-HT1500 också. Finns på:
http://www.panasonic..._l15/index.html

Denna beställning ska jag bekräfta eller avbeställa senast tisdag. Om någon har något bra (eller kanske ännu viktigare: *dåligt*) att säga om detta system innan dess blir jag tacksam!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.