Bästa 50" bakproj som kan köpas i Sverige?
Thomson 50DLY644
(TV)
|
1
|
(13)
|
Inga priser | |
Samsung SP-50L7HX
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung SP-50L3HX
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung SP-46L3HX
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Sagemcom Axium 50
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Thomson 50DLW616
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony KDF-E50A11
(TV)
|
1
|
(37)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Sony KDF-E42/E50A11 * (2934 inlägg)
|
11 år sedan |
SONY KDF-E50A11E svartnar (5 inlägg)
|
14 år sedan |
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg)
|
15 år sedan |
Thomson 50dlw616 (1 inlägg)
|
18 år sedan |
Lila "ghosting" på Sony KDF-E50A11 (2 inlägg)
|
18 år sedan |
DTS... Jag är en idiot - hjälp mig! (5 inlägg)
|
18 år sedan |
Officiell tråd - Sagem Axium (308 inlägg)
|
19 år sedan |
Sony KDFE50A11E (7 inlägg)
|
19 år sedan |
Hur ska jag välja? För och nackdel? (55 inlägg)
|
19 år sedan |
Gästbok för Dr. No ( inlägg)
|
20 år sedan |
Sony 50" Lcd (29 inlägg)
|
20 år sedan |
Triax UFO Digital" vs "Macab Mira" - eller annan? (1 inlägg)
|
20 år sedan |
LCD Viewpia LC-32IE21 eller Projektions-TV LCD? (2 inlägg)
|
20 år sedan |
Val av tv till min HTPC (2 inlägg)
|
21 år sedan |
Thomson 50" DLY644 DLP (37 inlägg)
|
21 år sedan |
Samsung SP-50L7HX SP-56L7HX HD2+ (59 inlägg)
|
21 år sedan |
SAMSUNG SP-46L3H (21 inlägg)
|
21 år sedan |
Sagem Axius 50" vs Thomson DLY644 50" (42 inlägg)
|
21 år sedan |
Postad 26 November 2004 - 01:02
Postad 26 November 2004 - 08:30
Sug kanonkula !Vill bara meddela att jag har fått reda på att Sagem ska släppa en ny bakprojje och den ska finnas i butikerna den 17,december i Frankrike
Postad 26 November 2004 - 09:17
Så du har den bästa ännu!
Jag är inte riktigt med när ni säger interlaced går inte på dlp men jag kör ju det på interlaced port menar ni projektorer inte de system vi har med Sagem?
/Jörgen
Postad 26 November 2004 - 09:37
Vad skiljer det i pris???Det är den nya som är bara mindre än 50" det skiljer endast HDCP och 500 i kontrast vad jag fått i info
Så du har den bästa ännu!
Jag är inte riktigt med när ni säger interlaced går inte på dlp men jag kör ju det på interlaced port menar ni projektorer inte de system vi har med Sagem?
/Jörgen
Finns det nån info, bild nånstans?
Postad 26 November 2004 - 09:41
En TV som visar interlacad bild ritar ju udda rader med en scanning, och jämna under scanningen efter. DLP projicerar ju alla pixlar samtidigt, alltså kan den inte vara interlacad, utan måste köra progressivt, annars skulle man få en blinkande skärm.Jag är inte riktigt med när ni säger interlaced går inte på dlp men jag kör ju det på interlaced port menar ni projektorer inte de system vi har med Sagem?
När man kör in en signal på interlaced så kör sagem prog scan internt. Prog scan betyder helt enkelt att man ritar upp alla rader i ett svep, om man nu kan tala om svep i detta fall.
Jag hittade förresten en länk som beskriver skillnaden mellan olika videosignaler på ett lättfattligt sätt, om det är nån som är intresserad att förkovra sig.
http://www.js-techno...ideosignals.pdf
Postad 26 November 2004 - 09:57
Det finns bilder och dylikt tillbaka i denna tråden på de nya som är mindre
/Jörgen
Postad 26 November 2004 - 10:23
Är det Optoma ni tänker på?Thanx,,, se man lär så länge man lever.
Det finns bilder och dylikt tillbaka i denna tråden på de nya som är mindre
/Jörgen
Är detta en kopia av Axium med HDMI (HDCP) så är det väl bättre att köpa en sådan.
Varför diskuteras inte denna modell mer???????
Postad 26 November 2004 - 14:11
Däremot har jag ett kul problem
Jag har nu HDTV kablar för xbox och det är kul för då kan man genom att aktivera NTSC välja 480-720-1080 i dashboard för spel
So far såo good!
1. Ansluter till Interlaced, aktiverar ntsc, reboot xbox, vips fel på menyer dubbel bild, spel kör dock!
2. Flyttar till prog scan ingång allt visas perfekt med spel kör inte alltså ingen bild på spel. Skitstörigt....
Någon som har någon idé
/Jörgen
Postad 26 November 2004 - 14:26
Postad 26 November 2004 - 14:31
Kör jag på prog har jag perfekta menyer i 720 men spelen kör ej bild
Postad 26 November 2004 - 14:54
enligt han så är det visst bara ett mjukvaru problem..dvs nå´n omprojning av nå´t chip eller dylikt..
man törs väll inte dra så stora växlar på det här men man kan ju alltid hoppas..
//Dogge
Postad 26 November 2004 - 15:04
Den tar in 1080i på komponentingångarna, så lite HDTV-exeperiment ska det kunna bli även med denna gamla teknik. Jag lär väl vara runt en del i HTPC-delen av forumet ang detta.
Postad 26 November 2004 - 15:46
Undrar om du kunde utveckla detta, vad jag vet har RD50 fått ganska bra kritik? Deras frontprojektorer anses ju dessutom vara bland de bästa. Men som sagt, skulle vara kul att veta vad du syftar på?snip..
Optoma är skit
snip
Postad 26 November 2004 - 15:49
Eftersom vi inte kör 480 utan PAL 576i progressive så stängde jag av i NTSC under MS Dashboard 480 och har endast 720 och 1080i aktiverat.
Då kör alla menyer i 720p och spel och allt annat om det är gjort i 720 och 1080 kör i detta format
Filmer kör alltid 480 och då går den över med auto till PAL standard 576i, finns även Pal60 för att störa till det för oss.
Sagem växlar nu galant och jag kör Xbox med HD kablar på Interlaced port då den också hanterar spelkonsol
Pust det var ett jäkla meckande men nu vet ni.....
Menyer och bilder är grymt stabila i detta läge, ni som har xbox skaffa enigma video change aktivera ntsc och sedan hdtv men ni bör köpa HD kablar med toslink inbyggd i box kostar 4oo kr på psxcare High Definition AV pack (original) det var vad jag betalade för advanced scart när den kom men den är scart och jag är nu såld på komponent
Jag hjälper er gärna med xbox också så maila! PS2 kan jag inte
Att använda Enigma är enkelt och snabbt, klicka in ntsc boota om, eller klicka i pal och boota om din xbox
Spel som har HDTV utgåva eller Highdefinition kan ni hitta på http://hdgames.net
Det är inte många som har men det kommer hela tiden då detta är snygt som sören på en Sagem!
Detta funkar bara när NTSC fungerar ej i PAL, xmod xbox och evox!
Sagem borde kunna hantera nedan men det krockar så därför fungerar ovan som bäst!
Dessa HDTV-upplösningar klarar xbox via komponenetanslutning:
480p, 720p och 1080i (alltså praktiskt taget alla förutom 576p som är progressiv PAL)
/Jörgen
Redigerat av Logisk IT Malmö, 26 November 2004 - 16:10.
Postad 26 November 2004 - 15:57
Visst kan det tyckas att 500 i kontrast inte är så stort men det är en del och priset lär bli högre varav jag tycker den är kass. Hd2+ har alla idag därför har de inte en chans om de inte dumpar priset eller trycker in bättre chip. TV är inte leksaker det är allvar!
Att sedan de inte har service avtalen klara för att kunna leverera till Sverige är också lite sent på det. Jag har lagt ner prjektet Optoma 61" test då de ej kan leverera till oss och vi får köpa dem direkt från England och det billigare än vad de kommer att kosta i Sverige.
Optoma och mig är som med Macintosh jag har allergi på dem *smile*
/Jörgen
Postad 26 November 2004 - 18:41
Logisk IT Malmö
Så jag vet inte vart du har fått din information ifrån faktiskt
---
Läst mer nu.
Det är Sagem som bygger på Optomas teknik och betalar en licens för den. Optoma har exakt samma specc "ej" usa version, som Sagem, samt så har den HDCP på dvi och hdmi. Men den verkar endast finnas i svart i dagens läge.
http://www.themescene.tv/TSindex.html
Sen får ni gå till RD50 DLP.
Redigerat av Camridge, 26 November 2004 - 18:47.
Postad 26 November 2004 - 18:48
Du har inte blandat ihop den Amerikanska och Europeiska versionen? Den Europeiska RD50 har nästan identisk spec som Sagem Axium, men den klarar HDCP: Themescene.tv, RD50 PDFOptoma släpper nya modeller i Sverige nästa år men de har sämre prestanda än dagens och framförallt Sagem som vi pressar här på denna tråden och mycket annat.
Visst kan det tyckas att 500 i kontrast inte är så stort men det är en del och priset lär bli högre varav jag tycker den är kass. Hd2+ har alla idag därför har de inte en chans om de inte dumpar priset eller trycker in bättre chip. TV är inte leksaker det är allvar!
Att sedan de inte har service avtalen klara för att kunna leverera till Sverige är också lite sent på det. Jag har lagt ner prjektet Optoma 61" test då de ej kan leverera till oss och vi får köpa dem direkt från England och det billigare än vad de kommer att kosta i Sverige.
/Jörgen
Här är den Amerikanska modellen: Optomatv.com RD50!
Den Europeiska är lite ljussvagare än Sagem men lampan är istället ratad till 10.000 timmar. Sedan är det frågan om bilden är lika bra som Sagems, men det återstår att se...
Redigerat av Tomas L, 26 November 2004 - 18:51.
Postad 26 November 2004 - 18:54
Mjo, Sagem har 500 Nit och Optoma 450 Nit. Jag undrar om det blir någon påverkan på bilden med en sådan liten skillnad, men man vet aldrig.
Men jag kan ju nog lugnt lova att det blir bättre bild på Optoman eftersom man kan köra med dvi utan problem. Med scart/komponent vet jag inte
Postad 26 November 2004 - 20:00
Lova inte för mycket CamridgeMen jag kan ju nog lugnt lova att det blir bättre bild på Optoman eftersom man kan köra med dvi utan problem. Med scart/komponent vet jag inte
För att vara på säkra sidan mailade jag till dc's support:
Hi, I have a HD-TV back-projector with a DVI connection but with no support for HDCP. I read in a forum that your DD-D12P can remove HDCP so that I can connect it to a HDCP-compliant settop box. Can you confirm whether this is true or not.
Best Regards
Mats
-----------------------------snip-----------------------
Dear Mats,
Thank you for your inquiry. Yes, it is indeed true.
Best Regards,
Customer Support
Digital Connection
Postad 26 November 2004 - 21:25
Jag ser din poäng med service och så, absolut. Men tyckte bara det var ett lite starkt ord att kalla Optoma för skit.Optoma släpper nya modeller i Sverige nästa år men de har sämre prestanda än dagens och framförallt Sagem som vi pressar här på denna tråden och mycket annat.
/Jörgen
Jag skulle nog kunna tänka mig att korrekt och likvärdigt kalibrerade kommer skillnaden mellan RD50 och en Axuim troligtvis att vara så liten att många inte kan se den.
Liknande saker har i vart fall rapporterats om HD2+ frontprojektorer, och då de har 4 gånger så stor bildyta borde det vara lättare att se skillnader.
Nä, att hävda att varken Axium eller RD50 ger bättre bild än den andra bara från några specifikationer är nog att ge sig ut på tunn is tror jag. Kontrastmätningarna är ju knappast genomförda på superstrikt vis i endara fallet, eller tror någon att de fick exakt numrena 2000 respektive 2500? Nej knappast, både det och till viss del ljusstyrkan (som för övrigt är mer än tillräcklig på nästan alla DLP maskiner) är nog mätta lika noggrannt som förstärkarwatt tror jag. OK det kanske var att ta i, men ni kan ana vad jag menar.
Slutligen så vill jag bara säga att åtminstone jag tror att Optoman och Axiumen nog har en "lightengine" som liknar varandra krafigt, det gör de flesta HD2 maskiner utom Infocus och Projectiondesign som valt en annorlunda design för att få ut mer ljus. Optoma gör dessutom bra många OEM produkter.....
Ps. Standard disclaimer: Jag försöker inte framhäva endera märken eller dissa någons apparat eller inköp.
Postad 26 November 2004 - 21:35
OK har nu fått min sagem, klart besviken
Varför ?, jo, jag tom slipa sönder Xboxen för jag tyckte fläkten väsnades för mycket & stoppa i en 80mm, men fan !, SAGEM´n väsnas ju MER än Xboxen !!!!, är de fel på min Fläkt elle ?!!, när jag går ut i Hallen, 20m därifrån hör ja fläkten (tyst rum), skare va såhär !, nån skrev att fläkten va totalt tyst å man var tvungen å lägga örat te för å höra den ?!, om så, borde man inte kunna byta ut fläkten enkelt mot en supersilent med dubbla kullager ?. (ser så ut att den enkelt borde kunna bytas)
Hmm, annars tycker ja den e snygg å ska koppla in HD packet nu te Xboxen på Interlaced ingången, å kommer nog få hjälpa av ovan info
Logistik har ju skreve massor om den å alla vet den e bäst så ja skippar nog min feedback om ingen vill ha den asså, men fan va den väsnas (tycker jag alltså)
Postad 26 November 2004 - 22:43
Skulle Xboxen få bäst bild via Progressiva ingången ? ( Den får ja inte nån bild på alls ?). (Har MS orginal HD pack)
Men på Interlaced ingången får ja bild, inte superbra men klart godkänd (jämför bilden på min gamle 29") (inte testat spel än) men körde me Enigma Video swicth, valde NTSC, å vips så dök en meny upp i MS Dashboard å slog av 480 & 1080i behöll bara 720p då 1080i visst skulle vara sämre kvalité ?.
Hur vet ja vicken signal ja kör me ? asså 720p eller 1080i ?
Men din DVD med enbart RGB Scart, SHIT! går inte å se på, allt bara smetar ihop sej och den ger "mouse-trails" så fort nån rör sej, MEN testa Xboxen med DVD, där blev bilden bra, kornig men mycke bättre, fråga:
DVD spelare med bra komponent ut (eller DVI) , blir den bilden då mycket bättre än Xboxens ? (för bilden på min gamle TV 29" är klart mycket bättre än den på Sagem med Xbox å HD kit), jag hoppas å ber att en DVD me DVI utan HDCP eller bra komponent ger mycket bättre bild än Xboxen annars så säljer ja TV´n.
Ler sorry men är inte med i matchen fullt ut
Redigerat av Unregistered93802f50, 27 November 2004 - 00:34.
Postad 26 November 2004 - 23:57
Den ska vara tyst, "fläkten" so jag sett o hört. Och om den väsnas mycket så borde folk ha skrevit något om det här tycker jag.
Nu blev jag orolig över oljudet på fläkten också hur det kommer att vara som för mig.
Postad 27 November 2004 - 00:27
Hm, jo det är precis det jag har läst åxå, men kan säga att min är absolut inte tyst, den väsnas inte som om den är trasig, utan den surrar bara dovt men högljutt så man störs av den i tysta partier i filmer, den surrar alltså högre än XboxenSurfGuru
Den ska vara tyst, "fläkten" so jag sett o hört. Och om den väsnas mycket så borde folk ha skrevit något om det här tycker jag.
Nu blev jag orolig över oljudet på fläkten också hur det kommer att vara som för mig.
I have just returned my Axium after having it for less than 1 day as the noise of the cooling fan was even worse than my SKY+ box. The retailer did not seem surprised and has since refunded the purchase price so I am unsure if this is a common problem - but when paying 2k for a TV I thought the noise levels were unacceptable.
Hmm, om inte jag kan få ner ljudet så ska ja se om jag åxå kan lämna tebaks den...fan va irriterande
Redigerat av Unregistered93802f50, 27 November 2004 - 00:56.
Postad 27 November 2004 - 00:33
http://www.digitalco...ideo/ddd12p.aspmcederva
fixa länk, pris m.m så beställer jag en ganska omgående
Postad 27 November 2004 - 01:06
Hej surfguru! Vill bara påpeka 2 saker som kanske är självklara, förlåt mig i så fall.Hej på er alla Sagem Freak
OK har nu fått min sagem, klart besviken![]()
Varför ?, jo, jag tom slipa sönder Xboxen för jag tyckte fläkten väsnades för mycket & stoppa i en 80mm, men fan !, SAGEM´n väsnas ju MER än Xboxen !!!!, är de fel på min Fläkt elle ?!!, när jag går ut i Hallen, 20m därifrån hör ja fläkten (tyst rum), skare va såhär !, nån skrev att fläkten va totalt tyst å man var tvungen å lägga örat te för å höra den ?!, om så, borde man inte kunna byta ut fläkten enkelt mot en supersilent med dubbla kullager ?. (ser så ut att den enkelt borde kunna bytas)
Hmm, annars tycker ja den e snygg å ska koppla in HD packet nu te Xboxen på Interlaced ingången, å kommer nog få hjälpa av ovan info
Logistik har ju skreve massor om den å alla vet den e bäst så ja skippar nog min feedback om ingen vill ha den asså, men fan va den väsnas (tycker jag alltså)
1. Har tyvärr inte personligen hört Sagemen så jag vet inte hur mycket den låter. Fläktljud är mycket indivduellt hur man upplever. En persons dödstyst kan vara en annans megabuller. Trist men så är det. Man måste ha ett uppmätt decibelvärde (inte från tillverkaren.....) att gå på när man köper saker som låter, det räcker inte med att någon säger att den är knäpptyst. Har själv köpt ett antal PC komponenter som skulle vara tysta men var väldigt väldigt långt därifrån, tyvärr. Men om du är missnöjd får du väl kolla upp någon annan och se om den låter lika mycket, aknske den är trasig trots allt.
2. Har du har tänkt på att du ser alla fel i bilden mycket tydligare med den större bilden, jämfört mot din 29"? CRT är i allmänhet oskarpa i bilden jämfört mot en DLP, även en mycket bra CRT. Det döljer ju vissa brister i signalen. Det och framförallt storleken som sagt. Det som ska vara sämre än din CRT är ju svärtan och kanske vissa fixed panel och DLP standarfel såsom dålig skalning och deinterlacing (borde inte vara mycket med DCDi), vissa släpningar, ryck och dithering och regnbågar. De flesta upplever de här problemen som ganska små trots allt, men de finns där. Alla bildteknologier har sina nackdelar. Ja, utom laserdriven LCOS då
Redigerat av Unregistered8221d29b, 27 November 2004 - 01:08.
Postad 27 November 2004 - 01:29
Ho is the king..*s*
men skönt att det fungerade..jag beställer en åxå...*s*
vita ryssen är god som fan..från det ena till det andra..*s*
Postad 27 November 2004 - 09:14
Doggy*Mcederva*
Ho is the king..*s*
men skönt att det fungerade..jag beställer en åxå...*s*
vita ryssen är god som fan..från det ena till det andra..*s*
Varför så förhastat???
Måste finnas nån som har fler ingångar och bara en utgång.
Postad 27 November 2004 - 10:16
Skönt det då finns prylar så man kan komma förbi DHCP krypteringen, synd bara dom e lite smådyraTyp denna...
www2.dvigear.com
Postad 27 November 2004 - 10:40
2. Xbox i NTSC läge kör menyer 720p och du skall inte ha med 480 markera de andra 2. Spelen skall ha stöd för 1080 så kör det med auto i det formatet jag letar efter 720 nu
Jag fick köra min i interlaced ingången och ej ha med 480. Men du måste ha HD kablar som jag sade det räcker inte med advanced scart om du skall trycka ut äver 480. Dessa kablar köpte jag orginal MS på psxcare.
3. Har du någon butik där du kan testa fläkt? Jag har ingen DB mätare.
4. Intressant med licens att Sagem skulle bygga på licens från Optoma, dock har jag fått från tillverkare Optoma att liknelsen är endast för att skalet kommer från samma tillverkare.
5. När projektor väljer källa och justerar sig så kommer det ett brummande ljud under en mycket kort period som jag beskrivet innan.
6. Mouse trails, du skall max ha LÅG på Brusreducering eller ingen. Tänk att du trycker all bildsignal genom ett chip *smile* och jag har klagat på att den inte hinner med när man kör medel eller hög.
7. Pallar din tv för HDTV? gammal 29" hmmmm tror inte....
8. Ändrar mitt "skit" på Optoma till lägre framstående produkt med icke adekvat prestanda mot vad dagens marknad skirker efter samt ej flexibel service lösning. Ursäkta ordvalet tidigare.
9. Anmäl in din fläkt eller båda som sitter på vänster sida som service.
/Jörgen
Postad 27 November 2004 - 10:50
Det är ju skönt att den inte ska låta så mycket i alla fall, för om den låter mer än en X-box som enligt mitt tycke låter förjävligt. Då är det skamligt.
Men förutom det så längtar jag väldigt mycket att Sagem ska hamna på min trapp, och snacka om att man räknar dagar. Om inte timmar
Postad 27 November 2004 - 10:55
1. Det finns 2 fläktar som är lågvarviga så något markant ljud skall du ej ha, min Samung väsnades mer när dvd snurrade inne i den.1. Det finns 2 fläktar som är lågvarviga så något markant ljud skall du ej ha, min Samung väsnades mer när dvd snurrade inne i den.
> OK, min surrar mycket, ljudbart in i ett annat rum!, ska se vad Sagem säger.
2. Xbox i NTSC läge kör menyer 720p och du skall inte ha med 480 markera de andra 2. Spelen skall ha stöd för 1080 så kör det med auto i det formatet jag letar efter 720 nu
Jag fick köra min i interlaced ingången och ej ha med 480. Men du måste ha HD kablar som jag sade det räcker inte med advanced scart om du skall trycka ut äver 480. Dessa kablar köpte jag orginal MS på psxcare.
> Nejdå, advance Scarten ligger nu i lådan, jag har HD Komponent kablarna MS orgianl från Kjell & Company
> Ingen aning just flyttat, men kan vara värt å kolla, enkelt å ta ut fläkten ? (då borde man ju enkelt kunna köpa en ny megasilent å sätta in ?).
5. När projektor väljer källa och justerar sig så kommer det ett brummande ljud under en mycket kort period som jag beskrivet innan.
> Min väsnas lika mycke konstant.
6. Mouse trails, du skall max ha LÅG på Brusreducering eller ingen. Tänk att du trycker all bildsignal genom ett chip *smile* och jag har klagat på att den inte hinner med när man kör medel eller hög.
> Enbart märbakt via gamla DVD spelaren me Scart
> Nej nej, men jag hajjar åxå att en 29" Tv är mindre & en större TV som får större pixlar etc, står jag 10m från Sagemen så e ju bilden bra, men sitter ja i soffan 3.4m ifrån så e de ingen höjdare, får backa soffan 4m bak tror jag helt enkelt.
> Kan du ge dej påMen då blir ja la utan TV nåra veckor
, Sagems hemsida verkar vara nere elle ?, jag kommer inte in på www.sagem.fr eller www.sagem.com
/Fredrik
> OK, min surrar mycket, ljudbart in i ett annat rum!, ska se vad Sagem säger.
> Nejdå, advance Scarten ligger nu i lådan, jag har HD Komponent kablarna MS orgianl från Kjell & Company
> Ingen aning just flyttat, men kan vara värt å kolla, enkelt å ta ut fläkten ? (då borde man ju enkelt kunna köpa en ny å sätta in).
> Min väsnas lika mycke konstant.
> Enbart märbakt via gamla DVD spelaren me Scart som jag ska sälja nu om jag behåller Sagemen
> Nej nej, men jag hajjar åxå att en 29" Tv är mindre & en större TV som får större pixlar etc, står jag 10m från Sagemen så e ju bilden bra, men sitter ja i soffan 3.4m ifrån så e de ingen höjdare, får backa soffan 4m bak tror jag helt enkelt.
> Kan du ge dej på
PS. Tack för all hjälp
/Fredrik
Postad 27 November 2004 - 10:57
Sant.., jag är mycke nyfiken över din reaktion sen, tjejen tyckte att "-Javisst surrar det mycket när de e tyst i filmen med de stör inte mej"....tjejerLogisk IT Malmö
Det är ju skönt att den inte ska låta så mycket i alla fall, för om den låter mer än en X-box som enligt mitt tycke låter förjävligt. Då är det skamligt.
Men förutom det så längtar jag väldigt mycket att Sagem ska hamna på min trapp, och snacka om att man räknar dagar. Om inte timmar
Postad 27 November 2004 - 11:07
mjo, man får se hur det är med ljudnivån sen.
---
Men angående tv`n så har du verkligen ett sådant stort rum att du kan sitta 10m ifrån
Samt över 3,meter ska ju räcka med måtta som jag förstått. Kollade på Thomsons 60" något och det var ju superb kvalite på lite över 2,meter.
Men man får se hur det blir som, har bara 2,5m ifrån tv`n nu tror jag, till min fotölj, och 3,m till soffan som e längst in i väggen.
-----------
Redigerat av Camridge, 27 November 2004 - 11:22.
Postad 27 November 2004 - 12:03
Min polare är som du med fläktar han köpte en dator och byggde in givare och steglösa potentionmeters för att få ner varv. Rör inte fläkt eller byta själv! Tänk på garanti. Men större skapar dovare ljud. men som sagt visst finns ljudet men inte skall man störas då verkar det högt.
Du skall väl anmäla service till där du köpte den.
Såg att vi är mesar i Sverige med HDTV det finns endast på xbox spel med NTSC lånade Enter The Matrix USA NTSC från en polare och den har 1080 skal testa senare, X-men legends har 720.
Men vad tycker du om bilden skit i fläkten, nej gör inte det det sprider sig....
*smile*
/Jörgen
Postad 27 November 2004 - 12:12
Ler, nej men om ja går in i sovrummet så e de 10m ifrån, sitter jag 2,5m ifrån så e de ju INTE snäll bild, flyttade tebaks 4m ifrån och ok, nu kan jag leva med bilden. Men återigen det är ju mina högst personliga åsikter, jag har aldrig haft annan TV än min 10 år gamle 29" are, men den hade knivskarp bild på Xbox & DVD med Scart, denna Sagem, hmmm, jag är inte nöjd..men ska man ha 50" så är det väl som folk skriver, samma Sagem med 29" hade väl vare överjävligt bra, 50" stora pixlar å allt syns mer, min gamle 29"are uppblåst te 50" hade säkert vare sämre än Sagem så....ler...ja e som sagt helt novis på BigScreens så ni ska kanske inte lyssna så mycke på mej..ja vet inte...irriterad på flytt å tjejen samtidigt så de blir ju inte bättre direkt..hahaSurfGuru
mjo, man får se hur det är med ljudnivån sen.
---
Men angående tv`n så har du verkligen ett sådant stort rum att du kan sitta 10m ifrån![]()
Samt över 3,meter ska ju räcka med måtta som jag förstått. Kollade på Thomsons 60" något och det var ju superb kvalite på lite över 2,meter.
Men man får se hur det blir som, har bara 2,5m ifrån tv`n nu tror jag, till min fotölj, och 3,m till soffan som e längst in i väggen.
-----------
Postad 27 November 2004 - 12:14
Haha jo, bilden på Xbox Fable helt OK, fick inte alla spel å funka, testa nåra olika ska testa mer ikväll, dom spelen som inte går igång vad gör man åt de ??Jag tycker på Sagem har man minst 3,40 till "rumpan" alltså 50% in på sittytan på soffan, men ner till 3 är också ok. Smaksak och vad man tycker är bra bild olika ögong olika känsligheter.
Min polare är som du med fläktar han köpte en dator och byggde in givare och steglösa potentionmeters för att få ner varv. Rör inte fläkt eller byta själv! Tänk på garanti. Men större skapar dovare ljud. men som sagt visst finns ljudet men inte skall man störas då verkar det högt.
Du skall väl anmäla service till där du köpte den.
Såg att vi är mesar i Sverige med HDTV det finns endast på xbox spel med NTSC lånade Enter The Matrix USA NTSC från en polare och den har 1080 skal testa senare, X-men legends har 720.
Men vad tycker du om bilden skit i fläkten, nej gör inte det det sprider sig....
*smile*
/Jörgen
Postad 27 November 2004 - 12:17
jag vet ju inte om jag fått ett bra exemplar som är tystare än normalt??
men visst..studerade fläkten..det skulle nog gå att byta ut den till en asykron fläkt
å slippa det lilla brummet man hör..men nå´n sån operation lär då jag inte göra..*s*
//Dogge
Postad 27 November 2004 - 12:26
Du verkar inte haft din tv mer än en vecka..säg att du vill ha en ny..
Ångerveckan..inte skall man acceptera att dom ska börja skruva i en ny tv..alldrig
å vill dom inte ge dig en ny tv..häv köpet å åk dit å köp en ny nästa dag..*s*
//Dogge
Postad 27 November 2004 - 12:37
Mada, det finns många DVI switchar som tar flera input och har en output, DC har en http://www.digitalco...video/ds21r.asp som dessutom är betydligt billigare än DVIgear. Problemet som deras dd-d12p löste var ju dock att den tar bort HDCP. Det finns mig veteligen ingen 2-1 switch som gör det. Tyvärr. Jag funderar på att beställa en 12a bara för att vara framtidskompatibel när HDTV kommer. Såvitt jag kan förstå så bryter DC mot intels licensavtal när dom tar bort HDCP så det kan ju tänkas att produkten försvinner.Typ denna...
www2.dvigear.com
Postad 27 November 2004 - 12:58
OK, jag förstår!!!Mada, det finns många DVI switchar som tar flera input och har en output, DC har en http://www.digitalco...video/ds21r.asp som dessutom är betydligt billigare än DVIgear. Problemet som deras dd-d12p löste var ju dock att den tar bort HDCP. Det finns mig veteligen ingen 2-1 switch som gör det. Tyvärr. Jag funderar på att beställa en 12a bara för att vara framtidskompatibel när HDTV kommer. Såvitt jag kan förstå så bryter DC mot intels licensavtal när dom tar bort HDCP så det kan ju tänkas att produkten försvinner.Typ denna...
www2.dvigear.com
Postad 27 November 2004 - 13:03
Om man har läget 4:3 skall det vara en svart kant som är typ ca 10 cm på bägge sidor, och om man har 14:9 skall det vara ca 5 cm. Stämmer detta???
Om ni tittar noga på era Sagem, finns det nån midja alls i dessa lägen?
Vill knäppa Samsung på näsan som säger att det inte är nått fel på min TV.
Har hittat en annan med en L3H:a och han har inte alls samma problem.
Mät, snälla!!!
Postad 27 November 2004 - 13:09
något slags zoom eller stretchläge (vilket varken 4:3 eller 14:9 är)
Alla 16:9 apparater jag har sett up to date har svarta kanter i dessa lägen.
Postad 27 November 2004 - 14:06
Man kanske blir van efter ett tag förstås.
Lg dpl anser jag har värsta myrornas krig i bilden när man sitter ungefär 2,meter ifrån och den bilden gillade jag inte alls. Och dessa ska ju vara vet inte hur många gånger bättre så, men ajja man ska inte göra sig orolig i förtid utan man får se hur det blir som.
Detta blir min första tv med en sådan stor yta så spänningen är olidlig, och jag lär ju hitta ganska många saker att anmärka på. Hittar alltid något eller några saker som jag irreterar/mindre nöjd med eller tycker kunde vart på ett annat vis.
Postad 27 November 2004 - 14:22
Men jag instämmer för nära är inte kul men det är det inte på bio heller man får ont i nacken av allt flyttande, såg Two Towers på Imeparial i Köpenhamn som tar in 1300 platser jag satt långt fram och man blev snurrig.
/Jörgen
Redigerat av Logisk IT Malmö, 27 November 2004 - 16:37.
Postad 27 November 2004 - 14:27
//Dogge
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
* Officiell Tråd - Sony KDF-E42/E50A11 *
55 bilder
42 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler