Får man då fråga vilka du köpt, vartifrån och om du vill priset
Det är några små burkar som heter F2.2F till frontar och "lilla" kartongen bredvid pallen är lilla centern 2.3C.
Detta är nog ganska mycket overkill för min lgh, men overkill är kul

trots det är ju ljudet det viktigaste.
Har aldrig haft så stora hgt hemma så det ska bli intressant om man kan få till ljudet/basen utan att den blir mullrig.
Tanken var från början att köpa hgt med mindre baselement för jag tror det är lättare att få till basen då, allt blir inte som man tänkt sig.
Skulle jag inte få till det med ljudet så är tanken att jag nog kan sälja dom till samma pris jag själv köpt dom för, jag handlade dom med 45% rabatt (centern 50%) från L-sound när dom hade sin utförsäljning av Swans.
Ja jag är i alla fall jättenöjd med mina Swanar. De fick helt nytt liv när jag pensionerade min Yamaha-receiver och bytte till separat slutsteg (Emotiva UPA-7) och processor (Anthem AVM50). De kräver helt klart med effekt än vad receivern klarade av.
Här ska det inte bytas högtalare på länge än!
Låter trevligt det!
Själv matar jag mina frontar med XPA-2. Är glad att jag inte köpte ett mindre steg med tanke på hur stora hgt jag "råkade" köpa!
Processorn är en Onkyo PR-SC5507, men i dagsläget är jag inte riktigt nöjd med den, få se om jag kan lösa mina problem eller om det är byte av processor som gäller, men det hör inte hemma i denna tråden.
Innan jag kan ge någon dom om hur dom låter så ska rummet möbleras om och akustikfixas är det tänkt.
Det kommer ta ett tag innan allt är klart, gamla möbler ska ut och nya ska in, ska lära mig om hur det här med akustiken funkar nu när anläggningen börjar bli lite seriösare. Min tidsplan är: Sakta men säkert...