Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Hitachi PJ-TX200 *

1232 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 juli 2006 - 14:57

Unregistered42654
  • Unregistered42654
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Kan man bestämma själv om man vill köra 576p eller 720p osv på projen eller är det endast automatiskt?

Postad 31 juli 2006 - 17:11

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1 174 inlägg
  • 0

Kan man bestämma själv om man vill köra 576p eller 720p osv på projen eller är det endast automatiskt?

<{POST_SNAPBACK}>

Projektorn har en faktisk ("native") upplösning på 720p, det kommer man aldrig ifrån. Däremot kan man mata den med flera andra olika upplösningar (576p, 1080i m.fl.) Det som händer är att projektorn skalar om och eventuellt deinterlace:ar till 720p.

/BB

Redigerat av boombaaz, 31 juli 2006 - 17:12.

Postad 01 augusti 2006 - 02:04

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1 058 inlägg
  • 0
En halvintressant funktion hade dock varit att man kunde välja att den INTE skalade om automatiskt och istället visade svart på överflödiga native pixlar och att man därmed kunde zooma in t ex 576p eller 480p till full storlek på duken oskalat.
Så är dock inte fallet vad jag vet...

Postad 01 augusti 2006 - 10:07

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1 229 inlägg
  • 0

En halvintressant funktion hade dock varit att man kunde välja att den INTE skalade om automatiskt och istället visade svart på överflödiga native pixlar och att man därmed kunde zooma in t ex 576p eller 480p till full storlek på duken oskalat.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle tro att digital omskalning är att föredra över optisk dito. Med optisk så kommer du bara se ökad pixelering och screendoor-effekt.

Redigerat av Unregisteredc6f44378, 01 augusti 2006 - 10:07.

Postad 01 augusti 2006 - 10:31

Daniel86
  • Daniel86
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Hur tror ni 200an kommer visa bilden från en Harmankardon DVD 47??

Spec:
HDMI; 576p, 720p, 1080i HDMI Version 1.0-compliant HDCP Version 1.1-compliant
Composite Video Output : 1V p-p/75 ohms, sync negative polarity
S-Video Output : Y/Luminance: 1V p-p/75 ohms, sync negative polarity
C/Chrominance: 0.286V p-p
Component Video Output : Y: 1V p-p/75 ohms, sync negative polarity
Pr: 0.7V p-p/75 ohms
Pb: 0.7V p-p/75 ohms

Någon som prövat med den här dvdn??

Tack för svar
Mvh Daniel

Postad 01 augusti 2006 - 16:16

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1 058 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle tro att digital omskalning är att föredra över optisk dito. Med optisk så kommer du bara se ökad pixelering och screendoor-effekt.

<{POST_SNAPBACK}>

Japps, ökad pixelering, större fysiskt mellanrum mellan pixlarna och massa halvbelyst vägg utanför duken, samt besväret att zooma in och ut vid behov hade troligen avskräckt de flesta. Skilnden som uppstår vid zoomning från 720->576 på samma yta är dock ungefär lika mycket som man minskade screendooren från D4->D5 och fyllnadsgraden hade ju förblivit konstant så helt fruktansvärt skulle det nog inte se ut.

Hade mest varit kul att ha den möjligheten trots att troligen ingen skulle använda den i praktiken... I annat fall än om denna person störde sig väldigt mycket på projektorns digitala scalning och saknade möjlighet till alternativ skalning från källan.

Postad 02 augusti 2006 - 09:38

Unregistered2f34c133
  • Unregistered2f34c133
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Var ska man köpa den egentligen?

Förlorar man något på att handla utomlands när det gäller Hitachi? Är det värt tvåtusen extra (samma kostnad som en lampa) att köpa i Sverige? Är det värt ytterligare en tusenlapp att köpa i affär med utökad pixel- och lampgaranti?

Postad 02 augusti 2006 - 10:21

donfalcon
  • donfalcon
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag frågade Pixmania specifikt vad som gäller för Hitachi TX200:an när det gäller pixel- och lampgaranti. Här är svaret jag fick:

Vi har en 0-pixelpolicy, om det skulle vara några problem när du mottager produken så kommer vi att hämta upp projekorn och byta ut den.

Vi har tyvärr ingen lampgaranit på våra produkter.

Vänliga Hälsningar

PIXmania Teamet

Postad 02 augusti 2006 - 10:24

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1 229 inlägg
  • 0

Jag frågade Pixmania specifikt vad som gäller för Hitachi TX200:an när det gäller pixel- och lampgaranti. Här är svaret jag fick:

Vi har en 0-pixelpolicy, om det skulle vara några problem när du mottager produken så kommer vi att hämta upp projekorn och byta ut den.

Vänliga Hälsningar

PIXmania Teamet

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan dock upplysa dem om att du kan reklamera produkten om den går sönder i förtid (vet inte vad specifikationen på lampan till TX200 är, men det är den som gäller och uppfylls den inte kan du reklamera produkten).

Postad 02 augusti 2006 - 14:01

Unregisteredbbaa3706
  • Unregisteredbbaa3706
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Men 10cm från tak låter lite, hur har du tänkt montera den?

<{POST_SNAPBACK}>

Hade tänkt mig Vogel´s 4010 så det blir väl uppåt 20 cm vilket borde fungera.

Så du använder ingen keystone-korrigering själv?

<{POST_SNAPBACK}>

Tänk på att Vogel 4010 INTE passar till TX200 (utan modifiering).

- P.

Postad 02 augusti 2006 - 14:23

Unregistered2f34c133
  • Unregistered2f34c133
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Har köpt en Vogelkopia på Misco för 400 kr. Modifiering är inga problem om det skulle behövas.

Postad 03 augusti 2006 - 15:17

tobias80
  • tobias80
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Ännu en dum fråga...... Har ca 3m mellan linsen på min nuvarande proj och duk.
Går det och få 79"på det avståndet med denna projektor och kommer jag se pixlighet på detta avståndet? Har projen precis bakom nacken så sitter 2.5-3 m från duken.

Mvh/Tobias

Redigerat av tobias80, 03 augusti 2006 - 15:18.

Postad 03 augusti 2006 - 20:27

donfalcon
  • donfalcon
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Har köpt en Vogelkopia på Misco för 400 kr. Modifiering är inga problem om det skulle behövas.

<{POST_SNAPBACK}>

Är det "Multibrackets M Universal Projector mount II - monteringssats" du menar?

Funkar den med Hitachin? Vad för modifiering behövs i så fall?

Tacksam för svar!

Postad 03 augusti 2006 - 20:35

Unregistered2f34c133
  • Unregistered2f34c133
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Ja, det är den. Har inte köpt någon TX200 än. Blir så fort Försäkringskassan behagar göra en utbetalning av föräldrapenningen... Kan ta ett tag.

Men är det någon som har mått mellan skruvhålen och gängstorlek så kan jag kolla om det verkar passa.

Postad 03 augusti 2006 - 22:42

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1 058 inlägg
  • 0

Går det och få 79"på det avståndet med denna projektor och kommer jag se pixlighet på detta avståndet? Har projen precis bakom nacken så sitter 2.5-3 m från duken.

Mvh/Tobias

<{POST_SNAPBACK}>

Borde gå finfint med avståndet.
Tror inte du kommer att störa dig på pixligheten. Däremot kan du garanterat utan större svårighet urskilja pixlarna, specielt vita sådana.

Postad 04 augusti 2006 - 06:12

tobias80
  • tobias80
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0

Mvh/Tobias

<{POST_SNAPBACK}>

Borde gå finfint med avståndet.
Tror inte du kommer att störa dig på pixligheten. Däremot kan du garanterat utan större svårighet urskilja pixlarna, specielt vita sådana.

<{POST_SNAPBACK}>

Blir det stor skillnad att uppgradera till denna projen jämfört med min DLP LG RD-jt92:a?
Den ser jag inga pixlar på från detta avståndet. det är en 840*480 proje

Postad 04 augusti 2006 - 11:41

Unregistered531bcbd5
  • Unregistered531bcbd5
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Mvh/Tobias

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har en tx200 på just det avståndet med projektorn stående bakom nacken nå en hylla. Du störs ej aj projektorns ljud (wisper mode) och jag kan ej se några pixlar p ådet avståndet på min 79" duk.

Avståndet från öga till duk är cirka 2,8 meter och avståndet från projektorlinsen till duken är cirka 3,1 meter.

Så ett enkelt svar, nej det är inga problem med en 79" duk från 3m.

Postad 04 augusti 2006 - 11:52

Unregistered531bcbd5
  • Unregistered531bcbd5
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Vänliga Hälsningar

PIXmania Teamet

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan dock upplysa dem om att du kan reklamera produkten om den går sönder i förtid (vet inte vad specifikationen på lampan till TX200 är, men det är den som gäller och uppfylls den inte kan du reklamera produkten).

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade ett ärende angående en lampa som gått sönder i förtid men efter garantitiden gått ut på min gamla projektor för ungefär ett år sedan. Hade köpt min projektor på NetOnNet, naturligtvis krånglade de och ville inte ge mig någon ny lampa, men efter att jag kontaktat min konsument ombudsman där jag bor och skrivit ett långt och utförligt brev till NetOnNet om detta så fick jag en ny lampa.
Det där med garanti är bra, men inte nödvändigt... med garanti så får du den utbytt utan bekymmer, med reklammationsrätten kan du få processa en månad eller två... ditt val.

Redigerat av Unregistered531bcbd5, 04 augusti 2006 - 11:53.

Postad 04 augusti 2006 - 12:22

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1 229 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade ett ärende angående en lampa som gått sönder i förtid men efter garantitiden gått ut på min gamla projektor för ungefär ett år sedan. Hade köpt min projektor på NetOnNet, naturligtvis krånglade de och ville inte ge mig någon ny lampa, men efter att jag kontaktat min konsument ombudsman där jag bor och skrivit ett långt och utförligt brev till NetOnNet om detta så fick jag en ny lampa.
Det där med garanti är bra, men inte nödvändigt... med garanti så får du den utbytt utan bekymmer, med reklammationsrätten kan du få processa en månad eller två... ditt val.

<{POST_SNAPBACK}>

Eller 6 månader, vilket det tog för mig då butiken inte lyssnade på konsumentvägledaren på orten. Fick driva det via ARN. Men man behöver ju inte vänta på att få lampa för den sakens skull, man får betala lampbytet sen får säljaren betala tillbaks pengarna till dig.

Postad 04 augusti 2006 - 13:48

tobias80
  • tobias80
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0

Mvh/Tobias

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har en tx200 på just det avståndet med projektorn stående bakom nacken nå en hylla. Du störs ej aj projektorns ljud (wisper mode) och jag kan ej se några pixlar p ådet avståndet på min 79" duk.

Avståndet från öga till duk är cirka 2,8 meter och avståndet från projektorlinsen till duken är cirka 3,1 meter.

Så ett enkelt svar, nej det är inga problem med en 79" duk från 3m.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad har du för dvd spelare??
Mvh/Tobias

Postad 04 augusti 2006 - 14:03

Unregistered531bcbd5
  • Unregistered531bcbd5
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Jag använder enbart en HTPC för TV/DVD/Film/Musik uppspelning, använder mig av ett program som heter Media Portal vilket fungerar helt problemfritt för mig. Kör både analog och digital TV uppskalat till 720p, mycket bra bild blir det då. :-)

Kopplingen mellan dator och projektor är via DVI-HDMI och upplösningen är givetvis 1280*720p. Fördelen med detta är att datorn är den som skalar och sköter all form av bearbetning av bilden vilket projektorn inte fixar lika bra.

Har du en bra DVD spelare som kan skala bilden till 720p så får du det bästa resultatet. Mina rekommendationer är att använda en HTPC som enligt mig ger det absolut bästa resultatet för dina dolleros. En vettig HTPC kanske kostar cirka 6-12 tusen, med denna kan du sedan göra allt du önskar till din hemmabio. =-)

Redigerat av Unregistered531bcbd5, 04 augusti 2006 - 14:06.

Postad 04 augusti 2006 - 18:37

Unregistered6a9ec56a
  • Unregistered6a9ec56a
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hittade en tx-200 för 7000:- på blocket! Vilket fynd! Kontaktade säljaren o han ville ha förskott, ska strax sätta in pengarna o hoppas på att han är ärlig nog, annars ryker mina projektordrömmar!

Postad 04 augusti 2006 - 18:52

Unregistered2f34c133
  • Unregistered2f34c133
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Hittade en tx-200 för 7000:- på blocket! Vilket fynd! Kontaktade säljaren o han ville ha förskott, ska strax sätta in pengarna o hoppas på att han är ärlig nog, annars ryker mina projektordrömmar!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag såg annonsen och avstod. Jag är för feg. Men önskar dig lycka till med affär och projektor!

Postad 04 augusti 2006 - 19:50

jonitz
  • jonitz
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Finns en från skellefteå som lurar folk genom att låtsas sälja Hitachi- och Sanyoprojjar för omkring 7000kr. Nu står det inte vart han är i från (nummret finns ej på eniro eller hitta.se) men den är ju inlagd på västerbotten... jag skulle nog inte våga.

EDIT: Hans användarnamn här på minhembio.com var "jonte_e", annonsen på blocket har signaturen "Jonathan" :blink:

Redigerat av jonitz, 04 augusti 2006 - 20:02.

Postad 04 augusti 2006 - 20:08

Unregistered6a9ec56a
  • Unregistered6a9ec56a
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jäkla skit! Han här var från ursviken i skellefteå. :/
Det verkar som om jag kommer bli blåst. O jag som satt in pengar innan ditt inlägg kom fram.
Är det ngn mer som blivit lurad här? Han sa att vi kunnat ta via blockets betalnings garanti efter helgen om ingen köpt den innan. Dum som jag är så skickade jag in pengar ivrigt eftersom jag blev rädd att någon skulle hinna före.

Att jag inte la märke till att han skrivit västerbotten :C, Hur gör jag nu, går pengarna att dras tillbaka från hans konto?

Annars lär det väl bli en polisanmälning mot honom eftersom jag har hans kontouppgifter o namn. Kommer ihåg ett liknande fall som en kompis var med om. Han var en av flera som blivit utsatt för bedrägeri när han köpte en mp3spelare, bedrägaren blev dömd i domstol o fick betala skadestånd samt sitta finkan.. perfa! Får väl hoppas på något sådant om han inte leverar projjen.

Fattig student som man är så sätter man sina surt förvärvade sommarjobbspengar till en projektor
o satsar på begagnat. lär bli en deppig höst :/

Redigerat av Unregistered6a9ec56a, 04 augusti 2006 - 20:21.

Postad 04 augusti 2006 - 20:33

Unregistered2f34c133
  • Unregistered2f34c133
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Har ni samma bank? Annars tar det ju en stund innan pengarna förs över. Försök att få kontakt med din bank omgående!

Postad 04 augusti 2006 - 20:49

Unregistered6a9ec56a
  • Unregistered6a9ec56a
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
pratade med banken nyss. inget att göra. Blir en polisanmälning framåt slutet av nästa vecka.
typiskt... förstår inte hur jag kan vara så dum.. nu blir det inte ngn projje en på ngt år :/
*snyft*

Postad 04 augusti 2006 - 21:17

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Herre jisses ...

Vem skulle sälja en tx200 för 7000

Vill inte strö salt i såret även om jag gör det nu ..

Men :blink:

MaVeRiC :lol:

Postad 04 augusti 2006 - 21:35

Unregistered6a9ec56a
  • Unregistered6a9ec56a
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
MaVeRiC: ja vet inte :/.. men tack för saltet du..

Sitter redan här o mår jävligt dåligt eftersom pengarna gått till en bedragare.
Vet o tusan om man kan sova lungt inatt. Finns det ingen fond eller ngt för dem som har blivit bestulen på projektor pengar? :C

Postad 04 augusti 2006 - 22:14

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0
Jag vill inte heller strö salt i såren men varför använde du inte blockets tillhandahållna tjänst för överföring av pengar istället för direkt in på hans konto? Som det står längst ner på blockets sidor:
"Betala aldrig i förskott, använd Internetgirot istället.".
För om nån vägrar att använda internetgirot så är det ju bara att skita i köpet, ärlig säljare kan använda internetgirot.

Redigerat av testsmurf, 04 augusti 2006 - 22:14.

Postad 04 augusti 2006 - 22:26

Unregistered6a9ec56a
  • Unregistered6a9ec56a
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jo det tänkte jag göra. Han ville ha pengar snabbt så han sa så här: Vi kan använda den garantin men då väntar vi tills på måndag om jag inte får sålt den i helgen. Dum som jag var skyndade jag på affären :/..

Sörjer bekymret med ett par kalla öl just nu. Ngn som vill sponsra till en ny projje ;D...
hopplöst.. :C

Först blev bilen stulen tidigare i sommar o nu detta.

Postad 04 augusti 2006 - 23:59

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1 058 inlägg
  • 0

MaVeRiC: ja vet inte :/.. men tack för saltet du..

Sitter redan här o mår jävligt dåligt eftersom pengarna gått till en bedragare.
Vet o tusan om man kan sova lungt inatt. Finns det ingen fond eller ngt för dem som har blivit bestulen på projektor pengar? :C

<{POST_SNAPBACK}>

Är inte 100% säker men visst är det väl så att brottsofferfonden går in och betalar i det fall han blir dömd att betala tillbaka pengarna men saknar betalningsförmåga?

I så fall är det ju bara att ha tålamod så kommer pengarna tillbaka förr eller senare.

På den ljusa sidan... Vid det laget så kan man säkert köpa en tx200 för 7.000 utan att det är någon bedragare som säljer :blink:

Postad 05 augusti 2006 - 00:11

dida05
  • dida05
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
:blink: Tycker synd om dig.Starkare.Jag är en ärlig säljare på tradera.Förskottbetalning är ett krav för mig ,men mina grejer kostar inte över 1000 lapp.Hopppas du kommer att få dina pengar tillbaka.eller om han vänder sig till seriös säljare.
mvh
dida05

Postad 05 augusti 2006 - 01:31

Unregistered6a9ec56a
  • Unregistered6a9ec56a
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Brottsofferjouren är inte o leka med va jag har hört :C..
ska väl mkt till om jag ska få något där.

Gud vilken tråkig dag det här blev.. Visst, en del tycker 7000 inte är ngt men för mig var det allt.
Efter massa utgifter så hade jag skramlat ihop en del pengar till en projektor, ###### studentliv :/

Har drömt om en projje länge nu och kikat ivirgt på era andras bilder ska jag säga.. Får hoppas detta löser sig och han sätts bakom lås o bom.

Pratade med honom på telefon förut, konstigt nog svara han. Sa att det fanns fall där han varit bedragare förut, självklart visste han inte vad jag pratade om och sa att jag inte skulle vara orolig för projjen skulle skickas rekommenderat på måndag o vara framme tisdag.

yeaaaaah right. :blink:

Postad 05 augusti 2006 - 09:11

Daniel86
  • Daniel86
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Hur kan ni garantera att han inte får projektorn?
har du pratat med killen som skulle sälja den?

Lycka till

Postad 05 augusti 2006 - 18:40

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1 058 inlägg
  • 0
Personligen skulle jag prova att kontakta banken igen och istället för att säga att du tror du blivit lurad uppge något av följande alternativ:

A. Du har satt in fel belopp! Istället för 70,00 kronor har det nu dragits 7000 kronor!
B. Du har av misstag satt in rätt belopp på FEL KONTO!

I båda fallen ovan borde banken ha rutin för hur sådana ärenden hanteras och med lite tur kan dom i dessa fall även återkalla överföringen om pengarna inte hunnit försvinna vidare någonstans.

Måhända är det olagligt eller oärligt att gå den vägen, men om det är en bedragare lär du knappast få några efterräkningar från polisen och sömnen kan ju knappast bli sämre heller.

Skulle det sedan plötsligt mot förmodan dyka upp en projektor så är det väl bara att skicka pengarna igen och be om ursäkt.

Postad 05 augusti 2006 - 18:45

majoh
  • majoh
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Här kommer en liten länk om bedragaren i Skellefteå.
http://home.online.no/~pier/henrik/

Postad 06 augusti 2006 - 20:50

Neelo
  • Neelo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
kan bara beklaga trefemma ;)

Postad 07 augusti 2006 - 18:54

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

• 940 inlägg
  • 0
Hej hopp.
Har försökt läsa igenom tråden efter tips på projektorduk till denna projektor som jag förmodligen kommer att köpa i slutet av augusti.

Vilka dukar är bra för denna projektor? Hade tänkt mig en bild på minst 200cm.
Gör inget om duken inte är allt för dyr heller. Hade tänkt mig en rullduk manuell.
Tacksam för hjälp.
edit: Läste om bedragaren nu. FYFAN vad förbannad man blir när man läser sådant. Har inte folk nåt samvete längre?? Kan inte annat än hoppas att du får tillbaka dina pengar!

Redigerat av trickyhed, 07 augusti 2006 - 19:00.

Postad 07 augusti 2006 - 19:51

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

• 757 inlägg
  • 0
En rullduks kvalitet är helt beroende på mekaniken, rullen och väven.
Bäst på alla tre är XUS! :)

Det är den rullduken jag ABSOLUT rekomenderar, då det är helt outstanding i pris/prestanda.
Var bor du? XUS har återförsäljare över hela Sverige.

MVH
/Jakob

Postad 07 augusti 2006 - 19:59

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

• 940 inlägg
  • 0

En rullduks kvalitet är helt beroende på mekaniken, rullen och väven.
Bäst på alla tre är XUS!  :)

Det är den rullduken jag ABSOLUT rekomenderar, då det är helt outstanding i pris/prestanda.
Var bor du? XUS har återförsäljare över hela Sverige.

MVH
/Jakob

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för svaret.
Jag bor i Örebro.
jag vill ha en duk som gör att svärtan blir bättre. Har läst att man skall ha gråmatt duk då. Är inte så hemma på det här med Gain osv. Vet inte riktigt vilken duk som passar denna projektorn fint.

Postad 07 augusti 2006 - 22:58

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

• 757 inlägg
  • 0
Örebro, ajdå...
Kan inga hembiobutiker i Örebro.
Pac eller PeterM kanske kan hjälpa???

Xus finns i både vitt och grått material. Dock bör du fundera på om det är grått du vill ha. Grå duk kommer visserligen förbättra svärtan men även minska intensiteten i färgerna. En klarblå himmel blir mulen, en klarröd ros blir matt, osv, osv. Jag tycker inte TX200 gör sig bäst med en grå duk och skulle således ha kört den med vitt dukmaterial.

Visserligen ser Hitachin fantstisk ut på en FireHawk, men då pratar vi grå duk med mycket speciella egenskaper och helt andra priser. Med FH blir svärtan bättre samtidigt som vitt behåller sin intensitet. Färger blir mycket bättre än på andra grå dukmaterial och den hanterar sekundära reflektioner på ett utmärkt sätt. Men så kostar den mer än din proj oxå.
Stewart må vara bäst men XUS är ruskigt prisvärd.

There is no excuse - only XUS :)

MVH
/Jakob

Postad 07 augusti 2006 - 23:35

topz
  • topz
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Det verkar som om jag kommer bli blåst. O jag som satt in pengar innan ditt inlägg kom fram.
Är det ngn mer som blivit lurad här? Han sa att vi kunnat ta via blockets betalnings garanti efter helgen om ingen köpt den innan. Dum som jag är så skickade jag in pengar ivrigt eftersom jag blev rädd att någon skulle hinna före.

Att jag inte la märke till att han skrivit västerbotten :C, Hur gör jag nu, går pengarna att dras tillbaka från hans konto?

Annars lär det väl bli en polisanmälning mot honom eftersom jag har hans kontouppgifter o namn. Kommer ihåg ett liknande fall som en kompis var med om. Han var en av flera som blivit utsatt för bedrägeri när han köpte en mp3spelare, bedrägaren blev dömd i domstol o fick betala skadestånd samt sitta finkan.. perfa! Får väl hoppas på något sådant om han inte leverar projjen.

Fattig student som man är så sätter man sina surt förvärvade sommarjobbspengar till en projektor

<{POST_SNAPBACK}>

Hur går det med din projektor??

Redigerat av topz, 07 augusti 2006 - 23:37.

Postad 08 augusti 2006 - 12:09

Daniel86
  • Daniel86
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Hej!
jag vill koppla min projektor till datorn. Hur blir detta?

Datautgång - DVI
Projingång - VGA

Hur har ni gjort för att få databilden till projektorn??

Tack
Daniel

Postad 08 augusti 2006 - 12:16

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Hej!

Datautgång -  DVI
Projingång  -  VGA

Tack
  Daniel

Eftersom detta är TX200-tråden så förmodar jag att det är en sådan du har, och då finns det två alternativ som du kan använda dig av, antingen så sätter du en liten dvi->vga plugg bak i datorn, brukar följa med de flesta grafikkort eller så köper du en i första bästa datorbutik för nån 20:a eller vad de nu kostar, nackdelen är ju att du då kör analogt till projektorn, vill du köra digitalt så skaffar du en kabel som är dvi->hdmi eftersom TX200 har hdmiingång...då får du digitalt hela vägen vilket är det sätt jag kör på nu.

Postad 08 augusti 2006 - 12:47

Daniel86
  • Daniel86
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Hej!

Datautgång -  DVI
Projingång  -  VGA

Tack
  Daniel

Eftersom detta är TX200-tråden så förmodar jag att det är en sådan du har, och då finns det två alternativ som du kan använda dig av, antingen så sätter du en liten dvi->vga plugg bak i datorn, brukar följa med de flesta grafikkort eller så köper du en i första bästa datorbutik för nån 20:a eller vad de nu kostar, nackdelen är ju att du då kör analogt till projektorn, vill du köra digitalt så skaffar du en kabel som är dvi->hdmi eftersom TX200 har hdmiingång...då får du digitalt hela vägen vilket är det sätt jag kör på nu.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det är en 200 jag har ! :)
Jag har tänkt att använda HDMI ingången från DVD spelaren.

Ska kolla upp det och tack för det snabba svaret!!
MVH Daniel

Postad 08 augusti 2006 - 15:00

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0

Örebro, ajdå...
Kan inga hembiobutiker i Örebro.
Pac eller PeterM kanske kan hjälpa???

Xus finns i både vitt och grått material. Dock bör du fundera på om det är grått du vill ha. Grå duk kommer visserligen förbättra svärtan men även minska intensiteten i färgerna. En klarblå himmel blir mulen, en klarröd ros blir matt, osv, osv. Jag tycker inte TX200 gör sig bäst med en grå duk och skulle således ha kört den med vitt dukmaterial.

Visserligen ser Hitachin fantstisk ut på en FireHawk, men då pratar vi grå duk med mycket speciella egenskaper och helt andra priser. Med FH blir svärtan bättre samtidigt som vitt behåller sin intensitet. Färger blir mycket bättre än på andra grå dukmaterial och den hanterar sekundära reflektioner på ett utmärkt sätt. Men så kostar den mer än din proj oxå.
Stewart må vara bäst men XUS är ruskigt prisvärd.

There is no excuse - only XUS  ;)

MVH
/Jakob

<{POST_SNAPBACK}>

Hejsan. Jag själv bor i örebro och ska förhoppningsvis köpa projektorn om pengarna räcker. Vi har hifi huset bakom träffpunkt som är en riktigt bra affär med trevlig personal.

Jag undrar hur mkt en XUS duk ligger på, eftersom jag har en väldigt tajt budget. Har tidigare läst om "invideo projector frame screen home cinema gray" som är en billig rackare. Undrar vad du, jakob, kan tycka om denna till 200:an. Eftersom du verkar ha lite koll på projektorerna :D

det är ramspänd jag letar efter :)
MVH Oskar

Redigerat av Shrimpii, 08 augusti 2006 - 15:01.

Postad 08 augusti 2006 - 19:04

tobias80
  • tobias80
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hur går det med din projektor??

<{POST_SNAPBACK}>

Är det denna annonsen? isåfall borde du skriva till blocket och förklara din situation.
Dom kan ju iallafall ta bort annonsen innan fler blir lurade.

http://www.blocket.s...4.htm?ca=23_3_s

Postad 08 augusti 2006 - 19:53

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

• 757 inlägg
  • 0
Hej Oscar!

När man väljer duk så finns det tre alternativ:
Ramspänd, Manuell, Motor.
Av dessa blir ramspänd alltid bäst! Detta pga av materialet kan sträckas ut och bli 100% slätt.
För att kunna prestera optimalt behöver därför dukväven vara elastisk. Annars blir det svårt att få ytan slät. Därför går alla ramspända dukar med stumt material bort för mig.

Har man bara en vettig konstruktion så fungerar de flesta dukar med en bra elastisk väv.
Jag har inte koll på "invideo projector frame screen home cinema gray" så jag kan inte uttala mig i det fallet. Däremot vidhåller jag att vitt 1.0 gain dukmaterial är det som passar bäst till Hitachin.

Jag kan varmt rekommendera ADEO Plano som ramspänd duk. Den har ett elastiskt dukmaterial med goda återgivningsegenskaper och en otroligt hög finish. Bred svart sammetsbeklädd ram med fasade kanter för minimalt med reflexer och högre upplevd kontrast. Den kostar från ca: 7000 och uppåt och är värd varenda krona.

Försök absolut få tag i ett elstiskt material till din ramspända duk! :)

Tricky ville ju ha neddragbar och då är XUS outstanding.
(De gör även väldigt bra ramspända dukar och den handgjorda Luxus serien börjar runt 9000kr)

MVH
/Jakob

Postad 08 augusti 2006 - 21:13

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0

Hej Oscar!

När man väljer duk så finns det tre alternativ:
Ramspänd, Manuell, Motor.
Av dessa blir ramspänd alltid bäst! Detta pga av materialet kan sträckas ut och bli 100% slätt.
För att kunna prestera optimalt behöver därför dukväven vara elastisk. Annars blir det svårt att få ytan slät. Därför går alla ramspända dukar med stumt material bort för mig.

Har man bara en vettig konstruktion så fungerar de flesta dukar med en bra elastisk väv.
Jag har inte koll på "invideo projector frame screen home cinema gray" så jag kan inte uttala mig i det fallet. Däremot vidhåller jag att vitt 1.0 gain dukmaterial är det som passar bäst till Hitachin.

Jag kan varmt rekommendera ADEO Plano som ramspänd duk. Den har ett elastiskt dukmaterial med goda återgivningsegenskaper och en otroligt hög finish. Bred svart sammetsbeklädd ram med fasade kanter för minimalt med reflexer och högre upplevd kontrast. Den kostar från ca: 7000 och uppåt och är värd varenda krona.

Försök absolut få tag i ett elstiskt material till din ramspända duk!  :)

Tricky ville ju ha neddragbar och då är XUS outstanding.
(De gör även väldigt bra ramspända dukar och den handgjorda Luxus serien börjar runt 9000kr)

MVH
/Jakob

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter bra det. Men är på jakt efter en så billig rackare som möjligt. Därav tankarna kring invideon. skulle max kunna slänga upp 4000kr om allt går riktigt bra med säljning av moped och hembion som används för nuvarande. Då är det väl projecta och kingpin som ligger i dessa klasser. Storleken jag söker är 160*90 cm (72" tror jag) så förhoppningsvis blir det billigare. Skulle gärna lägga mera pengar, men man måste ju ha råd med högtalare med:P

/Oskar

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.