X antal timmar i karriärläget slängda i sjön...
* Officiell tråd - Playstation 3*
Sony PlayStation 3 (PS3) 20GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(37)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010
(Spelkonsoler)
|
9
|
(140)
|
Inga priser |
Postad 14 March 2008 - 13:33
Postad 15 March 2008 - 00:50
Postad 15 March 2008 - 10:12
Igår upplevde jag första riktiga problemet med min PS3. Tänkte köra igång NeedForSpeed Pro Street som jag spelat så många gånger tidigare, klarat drygt 50% i karriärläget. Tryckte på "fortsätt" för att fortsätta min pågående karriär och spelet började ladda precis som vanligt några sekunder, men sen hände inget mer. Load-sidan hängde sig och inget mer hände. Försökte gång på gång och hela tiden samma sak. Testade även starta vanliga "snabb-spel" och liknande och då var det inga problem med att ladda och spela spelet, problemet dök enbart upp i karriärläget. Testade att starta en helt ny karriär och då gick det bra, spelet laddade på som vanligt. PS3an har hela tiden stått lugnt och fint på sin plats, jag har allts inte råkat välta den eller liknande som på så sätt skadat disken. I övrigt fungerar den perfekt. Kan sparade spel-filer skadas bara sådär? Hur är det möjligt!?!?
Låter som att save-filen blivit korrupt på något sätt, eller så är det någon märklig bugg i spelet.
Postad 15 March 2008 - 15:10
Menar du verkligen modem=uppringd telefonlina?en fråga för endast dem som får internet att funka och kan spela online på sin ps3a : vilket modem använder ni ? modell ? tack
Sorry, trodde inte det användes längre (Stockholmsyndrom).
Avvaktar först svaret...
Postad 15 March 2008 - 15:32
Har man ADSL eller Kabel-internet så har man ju fortfarande ett modem.Menar du verkligen modem=uppringd telefonlina?
Avvaktar först svaret...
Postad 15 March 2008 - 23:30
Postad 15 March 2008 - 23:34
Mjukvara 2.17 släppt idag...
OCH där kan man läsa ..
Viktiga funktioner i version 2.17 av systemprogramvaran
Stabiliteten har förbättrats för en del programvara till PLAYSTATION 3.
Någon som vet vad ?
Maveric
Postad 16 March 2008 - 20:59
Jag har tänkt att köpa mig en PS3:a mestadels för BR-filmer men även lite spel, men om bilden nu är "dålig" så bör jag kanske överge spel tankarna och istället lägga pengarna på en bra BR-spelare.
Så min fråga lyder: är ni (mer än) nöjda med bildkvaliten?
Postad 16 March 2008 - 21:24
Har läst lite omdömmen kring PS3:an och börjar nu undra om dem är väldigt kräsna eller om jag borde tänka om.
Jag har tänkt att köpa mig en PS3:a mestadels för BR-filmer men även lite spel, men om bilden nu är "dålig" så bör jag kanske överge spel tankarna och istället lägga pengarna på en bra BR-spelare.
Som BD-spelare i den här generationen är den kanon. Få som är lika bra.
Postad 16 March 2008 - 21:35
Bäst i test i flera tidningar och nu senast i Hembiotidningens jätte test av sammtlliga HD Dvd och Blue ray spelare där den fick högsta betyg, till och med bättre betyg en Pioneers 16 tusen kronors spelare, PS3an har den snabbaste laddningstiden av alla spelare som finns idag och fördelen att den alltid kan uppdateras via mjukvaran.Har läst lite omdömmen kring PS3:an och börjar nu undra om dem är väldigt kräsna eller om jag borde tänka om.
Postad 17 March 2008 - 19:07
Postad 17 March 2008 - 19:21
Har du missat att man kan byta ut den interna hårddisken i ps3an, vilket inte går på samma sätt i en 360. Om du verkligen vill ha dualshock går det att importera ifrån asien, snart även i usa om jag inte har helt felÄr stor spekulant på antingen xbox 360 eller playstation 3, dock tvekar jag lite på ps3 pga hårddiskens storlek (samt att dualshock inte kommit än). Hur fungerar det egentligen med en extern hårddisk, kan den fylla exakt samma funktioner som den ordinarie hårddisken? Vissa spel måste ju installeras osv, är det möjligt att göra det på en extern hårddisk och sen spela? Likadant med filmer, övriga filer osv?
Redigerat av eno, 17 March 2008 - 19:33.
Postad 18 March 2008 - 18:01
Sorry, så sant...glömmer lätt att man är 50+..."uppringd telefonlina" har väl de flesta aldrig hört talas omHar man ADSL eller Kabel-internet så har man ju fortfarande ett modem.Menar du verkligen modem=uppringd telefonlina?
Avvaktar först svaret...
Spelar det nån roll? Använd det du får av leverantörenett modem har man ändå
själv har jag adsl men vad använder ni för modem??
Att sen koppla PS3:an direkt i ADSL-modemet är väl ingen höjdare, då andra burkar kanske oxo vill dela på bredbandet...
Skaffa en router
Postad 18 March 2008 - 21:26
Postad 18 March 2008 - 21:31
Hej! såg att den här ratten Logitech G25 Racing Wheel ska funka till playstation 3, någon som kan bekräfta det och vill gärna veta vilka bil-spel den passar till.
Den ska fungera bra med Gran Turismo HD enligt en kompis, har inte provat själv än.
Postad 18 March 2008 - 21:48
Hej! såg att den här ratten Logitech G25 Racing Wheel ska funka till playstation 3, någon som kan bekräfta det och vill gärna veta vilka bil-spel den passar till.
I GT HD fungerar den fast man kan inte använda sig av 6 växlade lådan. I NFS Carbon fungerar 6 växlad låda så jag antar att det fungerar i NFS Pro street också. Kommande GT 5 prologue ska ha fullt stöd för den enligt vad jag har hört. De flesta bilspel bör man ju iaf kunna styra i även om inte 6 växlad låda fungerar.
Postad 25 March 2008 - 20:54
Postad 26 March 2008 - 12:12
Jag å en polare kör Resistance co-op på min PS3, finns det nån möjlighet att flytta över våra framsteg till
hans PS3a via ett USB minne eller liknande?
Tackar
Postad 26 March 2008 - 12:24
Hejsan, en fråga
Jag å en polare kör Resistance co-op på min PS3, finns det nån möjlighet att flytta över våra framsteg till
hans PS3a via ett USB minne eller liknande?
Tackar
Ta med hårddisken..... Man kan inte spara ut speldata.
Postad 26 March 2008 - 12:42
http://manuals.plays...pysavedata.html
Postad 26 March 2008 - 12:49
Jodå det går, vet inte om det går med alla saves men dom flesta tror jag fungerar...står i manualen:
http://manuals.plays...pysavedata.html
Va, jag har tryckt på "trekant" för att just kolla detta. Men det funkade inte. Det var iofs till Motorstorm å det funkade inte. Kom liksom inte upp något allternativ med valet "spara ut data".
Jaja, det är ju bra om det funkar. Kan ju vara bra om man byter hårddisk iofs.
Postad 26 March 2008 - 21:28
På baksidan av PS3 spel står det lite olika angående upplösning. Tänkte fråga om ni vet hur det ligger till.
Jag har sett två varianter
720p (den kan man förstå)
men när det står 576p 720p och 1080p i samma ruta, betyder det då att det är äkta 1080p i spelet?
Eller hur kan jag veta det?
Postad 29 March 2008 - 10:00
Postad 29 March 2008 - 10:05
Kan man stänga av PS3 med hjälp av handkontrollen och menyerna? Det är jobbigt att man måste trycka på knappen på själva konsolen varje gång man vill stänga av den...
Har du inte kommit på knappen i mitten av handkontrollen?? Liten svart PS logo, testa tryck på den så kanske händer nåt
Postad 29 March 2008 - 10:06
Postad 29 March 2008 - 10:07
Har en fundering
På baksidan av PS3 spel står det lite olika angående upplösning. Tänkte fråga om ni vet hur det ligger till.
Jag har sett två varianter
720p (den kan man förstå)
men när det står 576p 720p och 1080p i samma ruta, betyder det då att det är äkta 1080p i spelet?
Eller hur kan jag veta det?
Beror på spelet, det kan du se baksidan på spelet du köpt.
Postad 30 March 2008 - 18:17
Tänkte skaffa en extern Hårddisk och ha den inkopplad i både datorn och PS3an på samma gång
Någon som vet hur man löser det på smidigaste sätt?
Postad 31 March 2008 - 06:18
Finns det nån USB-swich man kan få tag i?
Tänkte skaffa en extern Hårddisk och ha den inkopplad i både datorn och PS3an på samma gång
Skaffa en nätverksdisk istället. Finns för 1500 kr å uppåt. Typ DNS-323.
Postad 31 March 2008 - 16:48
Finns det nån USB-swich man kan få tag i?
Okej bra tips! men min hemmabio är redan över min planerade budget
Hittade 500gb ext för 790 kr
Redigerat av Unregistered8de98e76, 31 March 2008 - 16:48.
Postad 01 April 2008 - 20:00
Postad 02 April 2008 - 08:16
Någon som vet om man kan via Tversity streama mkv-filer via PS3:an till TV:n?
Ja det kan man... finns en tråd angående detta här. Jag själv kör trådlöst och har lite problem med överföringshastigheten. Bilden har en tendens att hacka, samt att de lite större filerna får jag ofta ett felmeddelande om att filen inte vill starta pga "datafel". Gör man om filen till vob från mkv fungerar det klockrent men som sagt mer information i tråden ovanför.
Postad 02 April 2008 - 13:10
Just nu har jag 10GB kvar men har bara tagit ner ca 10 demos i storleksordningen 0.7-1.2Gb. Hur mycket ledigt utrymme hade jag från början på min 40GB Ps3?
Postad 06 April 2008 - 10:32
Postad 06 April 2008 - 11:08
Någon som vet någon bra sida man kan tanka ner sjyssta teman till sin ps3 ??
http://www.playstation3themes.com/
Postad 06 April 2008 - 11:28
Någon som vet någon bra sida man kan tanka ner sjyssta teman till sin ps3 ??
http://www.ps3-themes.com
Postad 06 April 2008 - 11:51
Edit. Fanns ju några sjyssta att ta hem
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 06 April 2008 - 14:55.
Postad 06 April 2008 - 18:27
Gick fram och satte på huvudstömbrytaren. Då hoppade den igång. Tydligen låg signalen från kontrollen kvar i luften
Tyckte att det var lite småroligt
Postad 06 April 2008 - 18:43
Skulle sätta på min PS3 idag. Tryckte på kontrollen men inget hände. Ja just det huvudstömbrytaren var av.
Gick fram och satte på huvudstömbrytaren. Då hoppade den igång. Tydligen låg signalen från kontrollen kvar i luften
Njaa, kontrollen fortsätter ju skicka ut "ON" signalen en stund tills den antingen slutar eller startar PS3an... Man ser hur den blinkar en stund.
Postad 06 April 2008 - 20:31
Skulle sätta på min PS3 idag. Tryckte på kontrollen men inget hände. Ja just det huvudstömbrytaren var av.
Njaa, kontrollen fortsätter ju skicka ut "ON" signalen en stund tills den antingen slutar eller startar PS3an... Man ser hur den blinkar en stund.
Det låter logiskt. Vi glömmer detta:)
Postad 07 April 2008 - 08:00
Tack för det! Ska läsa på där.Någon som vet om man kan via Tversity streama mkv-filer via PS3:an till TV:n?
Ja det kan man... finns en tråd angående detta här. Jag själv kör trådlöst och har lite problem med överföringshastigheten. Bilden har en tendens att hacka, samt att de lite större filerna får jag ofta ett felmeddelande om att filen inte vill starta pga "datafel". Gör man om filen till vob från mkv fungerar det klockrent men som sagt mer information i tråden ovanför.
Postad 08 April 2008 - 11:10
Jag har kopplat upp min PS3 till trådlöst nätverk... försöker använda Azureus som Media Server.
Jag ser Azureus i min PS3, kan tillomed bläddra bland mina filmer... MEN. jag kan inte spela upp en enda av dem... det står "Mediaformatet stöds inte" när jag trycker på nån film...
har sökt en del på nätet och läst att PS3an nu skall ha DIVX stöd... eller har det inte kommit ännu?
Tack på förhand // Peter C
Postad 09 April 2008 - 21:28
Finns det nån sida där man kan ladda hem lite sköj enkla spel gratis?
Nej.
På PSN finns det blilliga småspel dock.
Postad 10 April 2008 - 08:33
Du får väldigt gärna berätta för mig hur jag kan få PS3 att läsa från en NAS. Jag har foto/filmer/musik på en NAS men har tyvärr bara kommit på två dåliga sätta att visa media via PS3:
- Plugga in disken via USB porten på PS3, vilket leder till at Ethernet kopplingen på NAS:en inte funkar.
- Kör en mediaserver t.ex tversity på PC:n vilket betyder att PC:n måste slås på varje gång jag vill lysna på musik eller visa bilder på PS3.
Jag har förstått att det finns nätverksdiskar med inbyggd mediaserver (Twonky?), men den möjligheten saknas på min lågpris variant från Freecom.
Postad 10 April 2008 - 09:41
QNAPs NAS-enheter har massa skoj man kan använda sig utav bl a innehåller den senaste Firmwaren (Till 209 Pro som jag har): "Upgrade TwonkyMedia to v4.4.4 RC: Support DivX video playback on PS3.".Du får väldigt gärna berätta för mig hur jag kan få PS3 att läsa från en NAS. Jag har foto/filmer/musik på en NAS men har tyvärr bara kommit på två dåliga sätta att visa media via PS3:
- Plugga in disken via USB porten på PS3, vilket leder till at Ethernet kopplingen på NAS:en inte funkar.
- Kör en mediaserver t.ex tversity på PC:n vilket betyder att PC:n måste slås på varje gång jag vill lysna på musik eller visa bilder på PS3.
Jag har förstått att det finns nätverksdiskar med inbyggd mediaserver (Twonky?), men den möjligheten saknas på min lågpris variant från Freecom.
Den är barnsligt lätt att administrera och (i mitt tycke) perverst snabb. Att man kan RAIDa på två fysiska diskar är en stor fördel.
Redigerat av Ampeninjo, 10 April 2008 - 09:42.
Postad 11 April 2008 - 10:22
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
3 bilder
111 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?