* Officiell tråd - Playstation 3*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 02 maj 2008 - 06:59
Postad 02 maj 2008 - 21:50
Eftersom media center funkar så bra så kommer nog inte några filmer sättas in i ps3an.

Postad 04 maj 2008 - 12:25

Postad 04 maj 2008 - 18:51
Okej! Aja! Biffen är lugn iallafall och det blir en Ps3 från USA.
Eftersom media center funkar så bra så kommer nog inte några filmer sättas in i ps3an.
Tja det beror la på vilken aspekt av mediacentret du syftar på tycker jag...
Postad 12 maj 2008 - 21:38
på vg+ hemsida står de så här:
IMPORTANT NOTICE : The PlayStation 3 40GB is not backwards compatible to PlayStation 2 game software.
Kan man inte köra Ps2 spel på 40gbaren men på 60/80 gbarna?
Länk: http://www.videogame...oducts_id=13559
Men kan man göra så att det fungerar utan att chippa/flacha?
Postad 13 maj 2008 - 06:56
?Men kan man göra så att det fungerar utan att chippa/flacha?
60/80 GB hade bakåtkompatibilitet antingen i hårvara eller i mjukvara, beroende på var i världen du köpt den. 40GB har inte bakåtkompatibilitet.
Du kan inte cipa/flahsa PS3an ..... än.
Postad 13 maj 2008 - 09:37
Kanske en konstig fråga så sent in i tråden. Jag har fortfarande inte fattat vad en optisk utgång är för något. Är det digital eller analogt?
Min kompis hävdar nämligen att det är bättre att få ut ljudet optiskt till förstärkaren istället för genom hdmi. Nu förutsätter vi att stärkaren både har en hdmi-ingång samt optisk ingång.
Bilden i HDMI-signal är väl DVI, korrekt? Vad är då ljudet i en HDMI-signal? Läser lite på Wiki nu men skriv gärna något så jag får en lite bättre referens.
Help

Postad 13 maj 2008 - 09:42
Hallå där.
Kanske en konstig fråga så sent in i tråden. Jag har fortfarande inte fattat vad en optisk utgång är för något. Är det digital eller analogt?
Min kompis hävdar nämligen att det är bättre att få ut ljudet optiskt till förstärkaren istället för genom hdmi. Nu förutsätter vi att stärkaren både har en hdmi-ingång samt optisk ingång.
Bilden i HDMI-signal är väl DVI, korrekt? Vad är då ljudet i en HDMI-signal? Läser lite på Wiki nu men skriv gärna något så jag får en lite bättre referens.
Help
Optiskt är digitalt via ljus och hdmi är digitalt via elektriska signaler. HDMI klarar bättre ljudstandarder iom högre bandbredd.
Postad 13 maj 2008 - 09:47
?
60/80 GB hade bakåtkompatibilitet antingen i hårvara eller i mjukvara, beroende på var i världen du köpt den. 40GB har inte bakåtkompatibilitet.
Måste vara ett väldigt bra skydd de byggt in i PS3 då det inte är knäckt ännu.
Postad 14 maj 2008 - 00:41
Dum fråga, men det är safe att handla med visa på ps store?
Är väl lika safe som att handla från vilken nätbutik som helst...
Så..
Ja, det är safe. Kör hårt

Postad 14 maj 2008 - 10:25
Dum fråga, men det är safe att handla med visa på ps store?
Osäkert. Sony tömmer ditt konto innan du hinner säga "Yakuza".
Postad 14 maj 2008 - 15:56
Funderar på att köpa mig en PS3 för att främst spana på DVD, Blu-Ray och lyssna på CD. Kanske spela ett och annat spel, ok då!

Postad 14 maj 2008 - 16:09
Fråga.
Funderar på att köpa mig en PS3 för att främst spana på DVD, Blu-Ray och lyssna på CD. Kanske spela ett och annat spel, ok då!Det som är viktigt för mig är att maskinen är snabb i uppstart. Blir tokig på enheter som tar för lång tid på sig att boota upp, när man står där beredd med en CD/DVD/Blu-Ray i högsta hugg. Klart att den ska ge bra bild och ljud via HDMI, men det är väl inga problems... Är en PS3 ett bra val för mig?
Låter som ett perfekt val för dig, PS3an kör igång Blu-Ray och annan disc media riktigt snabbt.
Postad 14 maj 2008 - 16:34
Låter som ett perfekt val för dig, PS3an kör igång Blu-Ray och annan disc media riktigt snabbt.
Glöm inte att PS3an är ruskigt snabb ifrån "power on" tills man är inne i XMB menyerna, riktigt snabb "bootsekvens!" har inte timeat det, men det rör sig om sekunder
Postad 14 maj 2008 - 17:20

Kom på en till sak. Är maskinen regionsfri? Vore ju trist om man inte kunde spela upp sina Reg1 DVD's...
Redigerat av Cameron, 14 maj 2008 - 18:16.
Postad 14 maj 2008 - 18:26

Postad 15 maj 2008 - 09:47
Men åhhhh... Då är det ju inget alternativ. Trist.
Men alltså, du får alla de andra funktionerna och blir jättepepp.. och sedan kommer en liten miss, som btw är extremt mikroskopiskt och inte alls olösbart... och du skiter i det bara sådär? Nästan som att du bara väntade på något negativt…
Some noseone säger... kopera din DVD till datorn och strömma!
Postad 15 maj 2008 - 16:59
?
köpte den via www.digitalboxen.com
Ok, men om det är mjuk varan så borde det att gå och göra något åt det.
Fann ett chip men det verkar lite skumt.
http://www.console.s...p/infectus.html
Redigerat av jammaren, 15 maj 2008 - 17:03.
Postad 15 maj 2008 - 17:05
Det tog ett tag innan jag förstod vad mjuk vara, var för någotköpte den via www.digitalboxen.com
Ok, men om det är mjuk varan så borde det att gå och göra något åt det.
Fann ett chip men det verkar lite skumt.
http://www.console.s...p/infectus.html

Postad 18 maj 2008 - 18:07
Har ev. ett problem med min PS3a, när jag stoppa in någon av Band of Brothers skivorna vill den inte ta emot den.. Den kan inte få tag i skivan och dra in utan man måste knuffa in skivan, och ibland så kan den ändå inte läsa skivan
Men det konstiga är att det hittils bara är dom skivorna som den har svårt att ta, te.x GTA4 går bra... Är det fel på PS3an eller BoB skivorna?
Verkar inte vara något generellt problem med Band of Brothers och PS3 - min box med DVD:er funkar i alla fall. Får väl förutsätta att vi har samma utgåva. Men kolla om det är någon skillnad i tjocklek t.ex. Hur funkar dina BoB-skivor i andra "slot in"-läsare? Hur fungerar andra DVD:er i din PS3? Mystiskt, måste jag säga...
Postad 18 maj 2008 - 19:00
Verkar inte vara något generellt problem med Band of Brothers och PS3 - min box med DVD:er funkar i alla fall. Får väl förutsätta att vi har samma utgåva. Men kolla om det är någon skillnad i tjocklek t.ex. Hur funkar dina BoB-skivor i andra "slot in"-läsare? Hur fungerar andra DVD:er i din PS3? Mystiskt, måste jag säga...
Det är enbart BoB som har bråkat, inga andra dvder, varken spel eller filmer har någonsin bråkat.. Kan tyvärr inte kolla BoB på någon annan dvd-spelare då jag inte har det just nu(förutom datorn, men det är itne slot-in)
Ska kolla ifall jag kan se någon skillnad på tjockleken på dom

Postad 19 maj 2008 - 16:13
Nämnvärt är att min PS3 kan stå på en mer fri yta än vad den gör idag... fast jag känner mig tveksam till att prova det eftersom jag får bra signalstyrka i WiFi 85%-100%. Detta har hänt med min nuvarande router (Time Capsule) samt min tidigare (D-Link 504).
Theories?
Postad 20 maj 2008 - 13:12
Är det någon annan som har upplevt hack och lagg vid strömmande av videofiler genom en UPnP server (som t.ex Tversity för Windows eller MediaLink för Mac)?
Nämnvärt är att min PS3 kan stå på en mer fri yta än vad den gör idag... fast jag känner mig tveksam till att prova det eftersom jag får bra signalstyrka i WiFi 85%-100%. Detta har hänt med min nuvarande router (Time Capsule) samt min tidigare (D-Link 504).
Theories?
Jag strömmar video och mp3 klockrent från min UPnP enablade server, och det funkar utan problem. MEN jag kör ju trådat (1 GBps). WLAN suger, är för övrigt min paroll........
Postad 20 maj 2008 - 22:32
Min gick sönder för drygt 6 veckor sedan, har fått brev vid 2 tillfällen där dom skjutit upp lagningstiden, men idag fick jag de slutliga beskedet, vi kan tyvärr inte laga din Playstation 3, ta med dig garanti och detta brev till din handlare (Där jag köpte min) så får vi lösa detta på annat sett.
Jag åkte dit och fick då veta att Sony inte längre lagar 60 gigs varianten utan dom har helt enkelt utbytes maskiner hos en del handlare dock inte där jag köpte min, jag fick helt enkelt pengarna tillbaka trots att jag hunnit använda min drygt 5 månader innan den gick sönder.
Sony har alltså skickat ut ett gäng 60 gigare till olika butiker som dom endast får använda som byte mot trasig 60 gigare, dock efter de att spelaren varit på lagning en viss tid eller så har dom presis i dagarna bestämt att inte laga någon i framtiden för de var just de handlaren sa, att dom lagar ingen 60gigare utan man får helt enkelt pengarna tillbaka.
Detta måste väl bero på att 60 gigaren var så dyr att tillverka, dom gick ju back ca 2000:- per enhet, då försår man ju att dom inte vill laga den på garanti för de blir väl helt enkelt för dyrt, för allt går ju att laga, men de blir billigare för sony att ge pengarna tillbaka.
Postad 21 maj 2008 - 07:58
Detta måste väl bero på att 60 gigaren var så dyr att tillverka, dom gick ju back ca 2000:- per enhet, då försår man ju att dom inte vill laga den på garanti för de blir väl helt enkelt för dyrt, för allt går ju att laga, men de blir billigare för sony att ge pengarna tillbaka.
De första enheterna av vad du än tillverkar är alltid dyrast per enhet eftersom OH-kostnader och fasta kostnader måste fördelas på färre enheter. Den som tror att 60 GB varianten är mer än 2 000 kr dyrare att tillverka än 40 GB versionen har helt enkelt gjort en tankevurpa eller litat för mycket på någon finnig 15-åring som skriver artiklar på nätet.
Postad 21 maj 2008 - 09:00
Minneskort läsare
4 USB
PS2 kompabilitet (lite hårdvara och en massa licens pengar)
Postad 21 maj 2008 - 09:26
Allt det där är ju bokföringtekniskt dravvel, det viktiga för Sony var ju att ta marknadsandelar å vinna HD-kriget. Det var nog en beräknad kostnad.
Sen gör man ju allt för att slimma å skära produktionskostnader. Jämför bara med vilken annan industri som helst. Volvo V70 är nog som dyrast att tillverka de första 10.000 exemplaren. Sen har man trimmat linan å fått in lite förbättringar/förenklingar.
Å vem behöver egentligen 4 USB ingångar när man kan köpa en USB-hub för 99 spän på Kjell&Co? Om konsolen blir billigare när man utesluter det så skulle jag iaf bli glad.
Postad 24 maj 2008 - 16:35
Det tog ett tag innan jag förstod vad mjuk vara, var för något
. Det chippet du länkar till ger dig inget direkt om du inte vill försöka hacka din egen PS3:an.
Haha förlåt

Postad 26 maj 2008 - 14:06
Har precis skaffat mig en ps3:a och undrar om någon skulle ha möjlighet att svara på följande frågor:
* Finns det någon möjlighet att ps3:an kommer att kunna läsa från NTFS-diskar?
* Läste att det kanske fungerar på Linux, vart kan jag få tag i det på smidigaste sätt, undrar också om det bara är att installera det från skiva som på en vanlig dator?
* Vill kunna spela upp mina dvd-filmer från min externa HDD, dem är sparade i orginal format, men ps3:an spelar bara var fil för sig, hade varit smidigt om den spelat mappen som en dvd-skiva, inget som går att lösa än eller?
Tack för hjälpen!!
Postad 26 maj 2008 - 14:16
PS3 är regionsfri.Hej!
Har precis skaffat mig en ps3:a och undrar om någon skulle ha möjlighet att svara på följande frågor:
* Finns det någon möjlighet att ps3:an kommer att kunna läsa från NTFS-diskar?
* Läste att det kanske fungerar på Linux, vart kan jag få tag i det på smidigaste sätt, undrar också om det bara är att installera det från skiva som på en vanlig dator?
* Vill kunna spela upp mina dvd-filmer från min externa HDD, dem är sparade i orginal format, men ps3:an spelar bara var fil för sig, hade varit smidigt om den spelat mappen som en dvd-skiva, inget som går att lösa än eller?
Tack för hjälpen!!
Installationsguide för YDL - http://firetraxx.se/...2_ps3_guide.pdf
Vet inte om den kan läsa imagefiler, får du säkert svar på strax.
Och nu till det jag tänkte skriva här egentligen.
Jag har precis fått ny PS3 eftersom att min gamla gick sönder, och jag har glömt lösenordet och frågan till mitt PSN-ID.
Kan man maila till någon på Sony och få lösenordet där?
För det gick ju självklart inte att skicka lösenordet till sin mail...
Postad 26 maj 2008 - 21:27
Jag har fundering om någon har haft samma fel som jag har med ps3, Bilden går bort någon sekund under spelet eller filmen gång, ibland flera gånger på en halv timme och i bland bara någon gång... Det har också blivit värre med tiden.
Jag har prövat att kablen sitter i och har även prövat tre hdmi kablar varav en helt ny. Har också prövat men digitalboxen med hdmi port och det fungera fint. Så det är bara ps3 som strulat för mig.
Tro ni att ps3 ( den gamla 60gig) börjar att gå sönder eller???
Tack på förhand
Postad 26 maj 2008 - 22:17
Den verkar vara slut på de flesta sidorna..
Någon som vet varför?
Kommer det en ny version eller så?
Postad 26 maj 2008 - 23:08
PS3 är regionsfri.
Installationsguide för YDL - http://firetraxx.se/...2_ps3_guide.pdf
Vet inte om den kan läsa imagefiler, får du säkert svar på strax.
Och nu till det jag tänkte skriva här egentligen.
Jag har precis fått ny PS3 eftersom att min gamla gick sönder, och jag har glömt lösenordet och frågan till mitt PSN-ID.
Kan man maila till någon på Sony och få lösenordet där?
För det gick ju självklart inte att skicka lösenordet till sin mail...
Har du provat den här sidan? https://store.playst...n.com/login.gvm
Glömde också mitt lösenord och hittade efter en del letande den här sidan.
Postad 06 juni 2008 - 15:59
jag har försökt hitta ps3 från min dator och därmed skicka över filer till den intärna hdd men hur gör jag för att hitta den?
Robert
Postad 09 juni 2008 - 12:57
Har tappat bort den...
Postad 09 juni 2008 - 13:02
I stort sett vilken datorbutik som helst, eller stormarknad för den delen. Det är en vanlig USB-kabel med mini-kontakt i ena änden.Vart kan man köpa "laddsladden" till handkontrollen?
Har tappat bort den...
Postad 09 juni 2008 - 15:24
Kan man koppla in en extern hårddisk till ett usb-uttag i ps3:an? Och en USB-hubb?
Postad 10 juni 2008 - 09:05
Postad 10 juni 2008 - 09:07
En sak som jag alltid undrat: Kan man bluetootha musik mellan ps3 å mobil eller dylikt?
Kan man koppla in en extern hårddisk till ett usb-uttag i ps3:an? Och en USB-hubb?
Tror inte man kan streama musik över bluetooth, däremot kan du koppla in externa hårddiskar och usb-hubbar.
Postad 11 juni 2008 - 15:22
Nej, det är ingen specialkabel mellan konsol och kontroll, det ska vara ens tarard usb hane i ena änden och en usbmini i andra änden, den sortens kabel brukar följa med kameror och kortläsare så de är väldigt vanliga...Tack för svaren, jag provade 3 olika USB sladdar där hemma men ingen passa så jag antog att det var en specialare för Sony.
Postad 13 juni 2008 - 10:46
Någon som vet vart man får tag i Wipeout HD? Har letat efter spelet på PS3 Store men kan inte hitta det
Har hört att man ska kunna ladda ner det för 200kr
Postad 13 juni 2008 - 11:02
Postad 13 juni 2008 - 11:19
Min son tjatar om att han vill spela sånna spel.
Postad 13 juni 2008 - 11:52
Eyetoy camera, finns det sånna spel som det fanns till PS2 på den. Alltså sånna rörelse spel, fånga bollar, m.m.m.m
Min son tjatar om att han vill spela sånna spel.
Om du har 60 gb så är det bara att sätta in PS2 spelen.
Annars har det inte komigt något än, förutom något typ av gratis spel på PS Store. Vet inte om det är ett spel eller inte.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar