Finns ett gäng spel på PS-store som passar med Playstation Eye.Eyetoy camera, finns det sånna spel som det fanns till PS2 på den. Alltså sånna rörelse spel, fånga bollar, m.m.m.m
Min son tjatar om att han vill spela sånna spel.
* Officiell tråd - Playstation 3*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 13 juni 2008 - 12:49
Postad 15 juni 2008 - 22:02

Postad 16 juni 2008 - 06:08
Postad 16 juni 2008 - 07:50
Min går offline när jag kollar på film, men jag har inte gjort några speciella inställningar för detta vad jag vet.När man spelar, surfar, kollar på film etc. så får man ju upp meddelanden om när ens Friends är online/offline. Kan denna funktion stängas av så man slipper detta vid filmtittande?
Postad 16 juni 2008 - 07:56
Beror nog på om du tittar på skivor eller på fil.Min går offline när jag kollar på film, men jag har inte gjort några speciella inställningar för detta vad jag vet.
Postad 16 juni 2008 - 08:11
Du kan ju gå offline... Annars tror jag att det fanns ett alternativ under setting att stänga av notifications. Men jag har aldrig brytt mig då jag endast tittar på skiva på PS3:an.Jag strömmar en hel del så den ligger online för min del.
Postad 18 juni 2008 - 07:38
Hur ska man koppla PS3 till en plitter ny receiver för att få bästa ljud? Är det hdmi som gäller eller optiskt? Jag vill kunna ha DTS-HD men PS3 kodar ju ändå om signalen innan den skickar ut den så behövs det verkligen hdmi ändå?
Det är nämligen så att försäljaren jag pratade med tyckte att jag skulle ha hdmi direkt till tv:n från PS3:an för att få bra bild men att jag skulle ha digital optisk till receivern. På detta sättet trodde han att jag skulle ha bästa ljud och bästa bild. Men han var lite osäker och nu blev jag ännu mer osäker.
Postad 18 juni 2008 - 07:44
Inte för att jag vill vara sådan, men detta har tagits upp mååååånga gånger. Det är HDMI in i förstärkaren som ger bäst ljud, om din förstärkare klarar av flerkanal som PCM via HDMI. Sök lite så finner du svar på dina frågor.Hej!
Hur ska man koppla PS3 till en plitter ny receiver för att få bästa ljud? Är det hdmi som gäller eller optiskt? Jag vill kunna ha DTS-HD men PS3 kodar ju ändå om signalen innan den skickar ut den så behövs det verkligen hdmi ändå?
Det är nämligen så att försäljaren jag pratade med tyckte att jag skulle ha hdmi direkt till tv:n från PS3:an för att få bra bild men att jag skulle ha digital optisk till receivern. På detta sättet trodde han att jag skulle ha bästa ljud och bästa bild. Men han var lite osäker och nu blev jag ännu mer osäker.
Postad 18 juni 2008 - 08:18
Skriv vad du har för stärkare så hjälper vi dig. Men som Phindus skriver. Sök lite själv i forumet.
Postad 18 juni 2008 - 11:51
Inte för att jag vill vara sådan, men detta har tagits upp mååååånga gånger. Det är HDMI in i förstärkaren som ger bäst ljud, om din förstärkare klarar av flerkanal som PCM via HDMI. Sök lite så finner du svar på dina frågor.
Postad 18 juni 2008 - 12:06
Ja, så svårt är det inte. Du kan ju tex söka på bäst ljud i denna tråden (längst ned till vänster) så får du massa matnyttig info. Sedan finns det många fler trådar om ämnet. Det är ju onödigt att återupprepa samma sak gång på gång på gång på gång....Roligt att söka igenom 300 sidor............?
Postad 18 juni 2008 - 12:08
Postad 20 juni 2008 - 14:39
Vet att folk här har köpt till sina handkontroller och tycker ju att funkar det med dessa så bör det ju fungera med kameran också :S
Postad 21 juni 2008 - 08:55
Postad 23 juni 2008 - 11:40
Jag har en LG32LC51 som jag har i TV-rummet där jag använder PS3:an för tillfället.
Den är inkopplad via HDMI direkt till TVn.
Jag verkar vara drabbad av något slags "overscan"-problem.
Exempel:
När jag kör igång webbläsaren så kan man se vilken länk man klickar på längst ned till vänster. Där ser jag t ex inte https://www.minhembio.com utan bara "tp://www.minhembio.com".
Går jag in i TV-menyn så kan jag justera bilden till vänster och höger samt upp och ned och då ser jag att det finns mer av bilden som inte syns.
Det spelar ingen roll vilken upplösning jag provar.
"Felet" uppträder även när jag t ex ska spela Warhawk. Då ser jag inte hela mitt användarnamn längst upp till vänster eller statistik och så till höger.
Någon som vet hur man löser detta delikata problem?
Jag skall prova att koppla PS3:an till min projektor för att se ifall detta även finns där, men under tiden kan väl ni ge lite förslag?
Postad 23 juni 2008 - 11:59
Det låter mer som om det är en inställning på din TV.Är det någon som har samma problem som jag?
Jag har en LG32LC51 som jag har i TV-rummet där jag använder PS3:an för tillfället.
Den är inkopplad via HDMI direkt till TVn.
Jag verkar vara drabbad av något slags "overscan"-problem.
Exempel:
När jag kör igång webbläsaren så kan man se vilken länk man klickar på längst ned till vänster. Där ser jag t ex inte https://www.minhembio.com utan bara "tp://www.minhembio.com".
Går jag in i TV-menyn så kan jag justera bilden till vänster och höger samt upp och ned och då ser jag att det finns mer av bilden som inte syns.
Det spelar ingen roll vilken upplösning jag provar.
"Felet" uppträder även när jag t ex ska spela Warhawk. Då ser jag inte hela mitt användarnamn längst upp till vänster eller statistik och så till höger.
Någon som vet hur man löser detta delikata problem?
Jag skall prova att koppla PS3:an till min projektor för att se ifall detta även finns där, men under tiden kan väl ni ge lite förslag?
Postad 24 juni 2008 - 08:43
Tyvärr verkar det inte finnas något sätt att ta bort det på heller.

Postad 24 juni 2008 - 13:25
Provade koppla PS3:an till projjen igår och visst verkar det vara som att det ligger overscan på TVn.
Tyvärr verkar det inte finnas något sätt att ta bort det på heller.
Har du provat alla bildlägen med fjärrkontrollsknappen RATIO? De flesta teveapparater överskannar ju mer eller mindre, men så mycket överskanning som du beskriver borde det inte vara på en så pass ny tevemodell - i alla fall inte i HD-bildlägen.
Ladda ner tevemanualen här (pdf):

(hämtad från http://se.lgservice.com/)
Kolla på sidan 46 (BILDKONTROLL) och framåt. Hjälpte något annat bildläge?
Tydligen kan man justera "förstoringsproportionen" (överskanningsnivå?) med pil upp respektive ner?
Postad 24 juni 2008 - 14:21
Men eftersom all teknik utom datorer skickar enligt TV-standard där overscan finns med i beräkningen så blir det oftast rätt ändå...
Postad 24 juni 2008 - 14:32
Har du provat alla bildlägen med fjärrkontrollsknappen RATIO? De flesta teveapparater överskannar ju mer eller mindre, men så mycket överskanning som du beskriver borde det inte vara på en så pass ny tevemodell - i alla fall inte i HD-bildlägen.
Ladda ner tevemanualen här (pdf):swe_1.pdf 3,62MB 9 Antal nerladdningar
(hämtad från http://se.lgservice.com/)
Kolla på sidan 46 (BILDKONTROLL) och framåt. Hjälpte något annat bildläge?
Tydligen kan man justera "förstoringsproportionen" (överskanningsnivå?) med pil upp respektive ner?
Jag satt och lusläste manualen igår för att hitta något och tittar man på s.47 så står det att det inte går att välja dessa lägen med HDMI, där kan man bara skifta mellan 4:3 och 16:9 vilket är surt.
Men nu ska vi inte ta och urholka denna tråd med TV-frågor! Trodde det var något i PS3:an som ställde till det.

Postad 24 juni 2008 - 18:13
Jag har varit med om det två gånger, att jag gått förbi och den har vart igång utan att jag gjort något. Flickvännen eller hunden har inte startat den så jag börjar misstänka spöken. Märkligt värre.
Postad 24 juni 2008 - 18:25
Postad 24 juni 2008 - 18:48
Det är nämligen som så att jag nyligen skaffat mig en liten hembioanläggning. Slog till på ett erbjudande där man fick en projektor och en ps3 tillsammans och till detta skulle jag givetvis ha lite högtalare och en förstärkare till.
Så nu har jag kopplat in hela rasket och allt är frid och fröjd.
Men! Själva problemet är dock att när jag antingen försöker köra ett spel (GTA4, enda spelet jag äger än så länge) eller se på en HDtrailer exempelvis genom konsolen så används endast fronthögtalarna och jag kan inte få igång någon form av 5.1 ljud.
Dessutom så står det MULTI CH IN på förstärkarens display och det går inte att ändra.
Konsolen är kopplad genom HDMI kabel till förstärkaren.
Jag har verkligen ingen aning om vad problemet kan vara och jag tycker att jag sökt som en galning över forum men vet inte riktigt vad jag ska leta efter om jag ska vara ärlig, men här inne känns det som att det finns en hel del kunnigt folk eventuellt kan hjälpa mig.
Lite frustrerande att inte kunna använda ens anläggning fullt ut.
Mycket tacksam för hjälp, och om det spelar nån roll så är förstärkaren som jag har en Denon 2808.
Postad 25 juni 2008 - 08:38
Jag har sett frågan om Denon här på forumet tidigare men jag har ingen själv så jag har tyvärr inte brytt mig om att läsa dem. Om du vill bli klokare så lusläs manualen för förstärkaren för att se om du måste göra nån speciell inställning. PS3ans "riktiga" manual ligger online och kan läsas via dator eller direkt från PS3ans meny om den är uppkopplad.
Hjälper den här tråden?: https://www.minhembi...howtopic=195138
Redigerat av DanielSchenström, 25 juni 2008 - 08:41.
Postad 25 juni 2008 - 18:11
Under ljudinställningarna på PS3:an så kan du ställa in om ljudet ska sändas ut som Bitstream eller PCM. (PCM ska den stå på i ditt fall. Sitter inte vid maskinen nu så jag vet inte om du också måste ställa in det i DVD/BD-inställningarna.) Du kan också ställa in vilka ljudformat din förstärkare accepterar.
Jag har sett frågan om Denon här på forumet tidigare men jag har ingen själv så jag har tyvärr inte brytt mig om att läsa dem. Om du vill bli klokare så lusläs manualen för förstärkaren för att se om du måste göra nån speciell inställning. PS3ans "riktiga" manual ligger online och kan läsas via dator eller direkt från PS3ans meny om den är uppkopplad.
Hjälper den här tråden?: https://www.minhembi...howtopic=195138
Det vet jag vart jag ställer in, har testat båda men kan inte få någon skillnad. Men skönt att få ett konkret svar på vilken man ska välja.
Bitstream och PCM väljer man under BD/DVD inställningarna, under ljudinställningar väljer man vilka ljudformat förstärkaren väljer, dock så gick det att göra ett automatisk val på, och det var det jag gjorde och då bockade den för alla utom AAC.
Nu märkte jag att varenda trailer jag har faktist har just AAC som ljudcodec, kan det ha någonting med att jag bara får ut ljudet i 2 kanal?
För jag kan se klart och tydligt när jag trycker på select i en trailer att ljudet går ut i 2 kanal 48khz.
Med spelet har det visserligen löst sig, det var ju så enkelt som att ställa in inne i options på spelet.
Redigerat av Unregistered96d31ba3, 25 juni 2008 - 18:12.
Postad 25 juni 2008 - 18:35

Postad 26 juni 2008 - 09:17
Postad 26 juni 2008 - 09:37
Du har garanterat fjärrstart på. Kolla så att det inte lyser en liten grön diod när PS3:an är avstängd. Dioden skall finnas strax över den "gula" HD dioden.
Naaa, det lyser bara rött när den är avstängd så det är det icke
Postad 26 juni 2008 - 11:44
HTML format
PDF format
Ser riktigt bra ut och man bara hoppas att dom kan hålla nere kostnaderna på film, musik m.m.m.
Postad 26 juni 2008 - 11:57
Jag hoppas bara på att film kommer hit överhuvudtaget.Intressant läsning som PS3bloggen.se länkar till
HTML format
PDF format
Ser riktigt bra ut och man bara hoppas att dom kan hålla nere kostnaderna på film, musik m.m.m.
Postad 26 juni 2008 - 12:28
Jag hoppas bara på att film kommer hit överhuvudtaget.
Ja, det hoppas jag med. Vi får vänta och se, helt enkelt.
Man ska väl tyvärr inte ha allt för stora förhoppningar om en videoaffär här, men jag kan inte undvika att ha förhoppningar ändå...
Postad 26 juni 2008 - 15:27
Får du bara 2-kanal om du kör DVD, BD??
Jag ska vara helt ärlig, va så inne på att jag inte hade någon BD film att jag inte ens tänkt tanken på att testa en vanlig DVD.
Det har jag gjort nu och då funkar 5.1 ljudet.
Jag har för mig att XMB och trailers är i stereo på PSN. Antar att man sparar en del utrymme på det sättet.
Så det stämmer nog att det dom har på PSN är enbart två kanal.
Det stör jag mig för övrigt på.
Fan, lägger man ner energi på å fixa en trailer med HDkvalitet så borde man väl göra detsamma med motsvarigheten för ljud. Kan man tycka.
Postad 28 juni 2008 - 12:32
Jag spelar just nu upp ljud (musik och filmer) via datorn med X-Fi Xtreme Audio Notebook till förstärkaren (som inte har hdmi ingångar). Men eftersom detta inneburit fula kabeldragningar tvärs hela golvet funderar jag på att göra detta via min ps3 istället (som ligger på posten sen igår och jag inte kan hämta ut förrän tidigast på måndag!!

Jag undrar då vad för slags ljudkort en ps3 har. Alltså om den kommer leverera bättre ljud eller sämre ljud? Kommer fortfarande koppla vidare till förstärkarn.
mvh
Postad 29 juni 2008 - 12:17
Jag har en fråga om ps3 som mediaspelare.
Jag spelar just nu upp ljud (musik och filmer) via datorn med X-Fi Xtreme Audio Notebook till förstärkaren (som inte har hdmi ingångar). Men eftersom detta inneburit fula kabeldragningar tvärs hela golvet funderar jag på att göra detta via min ps3 istället (som ligger på posten sen igår och jag inte kan hämta ut förrän tidigast på måndag!!).
Jag undrar då vad för slags ljudkort en ps3 har. Alltså om den kommer leverera bättre ljud eller sämre ljud? Kommer fortfarande koppla vidare till förstärkarn.
mvh
Nu fattar jag inte rikigt hur du vill ha det. Men så här gör jag. Jag har musik etc på datorn som jag strömmar trådlöst till PS3an som i sin tur är kopplad med optisk kabel till min förstärkare. PS3an å stärkaren står nära varandra så där blir det inga problem med fula långa sladdar. Datorn i ett annat rum. Så jag vet egentligen inte vilken maskin som kodar ljudet/bilden men det blir iaf bra.
Postad 29 juni 2008 - 13:21
Nu fattar jag inte rikigt hur du vill ha det. Men så här gör jag. Jag har musik etc på datorn som jag strömmar trådlöst till PS3an som i sin tur är kopplad med optisk kabel till min förstärkare. PS3an å stärkaren står nära varandra så där blir det inga problem med fula långa sladdar. Datorn i ett annat rum. Så jag vet egentligen inte vilken maskin som kodar ljudet/bilden men det blir iaf bra.
mm..exakt detta är det jag funderar på att göra. Och det borde ju innebära att man använder PS3:ans ljudkort till musiken. Och då var min fråga om det skulle ge bättre eller sämre ljud än mitt andra ljudkort som var till laptopen?
Antar att PS3:an har riktigt bra ljud men det var mest en fundering för att kanske kunna jämföra PS3:an ljudmässigt mot dator.
Postad 29 juni 2008 - 17:03
Postad 29 juni 2008 - 17:26
Den skickar väl signalen obehandlad till din förstärkare om du kör optiskt så det blir väl så bra det kan bli antar jag. Precis som om du skulle dra optiskt direkt från datorn till förstärkaren. Sen beror det på din förstärkare hur det låter.
Hmm...nu är jag inte så jättehaj på sånt här. Men om nu signalen skickas obehandlat borde den ju även skickas obehandlat om man kör från datorn antar jag. Och då skulle det ju isåfall inte finnas någon anledning att köpa bättre ljudkort om det ändå bara beror på förstärkaren?! Eller har jag jättefel?
Känns ju som om ps3 måste behandla ljudet på något sätt innan den skickar vidare. Jag tänker nu främst på om man spelar mp3:or eller divx filmer utan äkta surround och sånt.
Redigerat av aidin, 29 juni 2008 - 17:29.
Postad 29 juni 2008 - 18:18
Hmm...nu är jag inte så jättehaj på sånt här. Men om nu signalen skickas obehandlat borde den ju även skickas obehandlat om man kör från datorn antar jag. Och då skulle det ju isåfall inte finnas någon anledning att köpa bättre ljudkort om det ändå bara beror på förstärkaren?! Eller har jag jättefel?
Ja jag vet inte vad ljudkorten har för uppgift egentligen. Är väl om man använder dom analoga utgångarna för respektive högtalare eller om man vill ha några speciella funktioner som ett bra ljudkort behövs. Vet inte säkert. Nån annan här kanske vet bättre?
Hur det låter har mest med kvalliten på Mp3:an o göra, tror inte PS3:an gör något med ljudet när man spelar upp 2-kanals stereo. Är väl om du ska ha ut 5.1 ur en film med 2-kanals ljud som det krävs massa behandling men det gör nog inte ps3:an vad jag vet utan det gör ju förstärkaren
Postad 29 juni 2008 - 18:42
Då är kablarna på golvet historia från imorgon då mitt ps3 kommer

Postad 02 juli 2008 - 07:20
Vad är anledningen till taskig tillgång på PS3 ???
Mvh
Uttömmande fråga? I vilken butik gäller det? Vad har du hört detta?
Postad 02 juli 2008 - 09:59
Vad är anledningen till taskig tillgång på PS3 ???
Mvh
Tja, jag misstänker att det är ny modell på g - framåt hösten eller så.
Det är inget jag har hört utan det är ren spekulation från min sida.
Tycker att det är konstigt att PS3 bundlas med MGS4 och säljs i 3 veckor för att sen utgå ur sortiment... Lika konstigt att sixaxis-kontroller bundlas med spel, dvd-kontroller etc.
Känns som att de gör sig av med gammalt lager.
Men som sagt, det är ren spekulation från min sida.
Postad 02 juli 2008 - 18:57
Jag uppdaterade till den nya versionen 2.40 och nu när jag väljer att jag ska avsluta ett spel så blir det bara en svart skärm?! den går alltså inte tillbaka till den vanliga menyn (inställningar mm) utan den blir bara svart?!
någon som har samma problem?
Postad 03 juli 2008 - 01:18
Lite tungt allt jag trodde de skulle va grönt me de filmerna eftersom de såldes på tradera för ett tag sedan som det.
Tacksam för svar. Eller helst en bra lösning på mitt stora i-landsproblem.. =)
Postad 03 juli 2008 - 09:35
Nej finns inget sätt.......än. Om det kommer något.Hejsan! Inte någon som vet om man kan göra sin PS3 regionsfri..? Har nämligen köpt en o annan film som icke är regionsfri typ hela Die Hard Collections BOxen på Blu-Ray o Cast Away från USA.. =(
Lite tungt allt jag trodde de skulle va grönt me de filmerna eftersom de såldes på tradera för ett tag sedan som det.
Tacksam för svar. Eller helst en bra lösning på mitt stora i-landsproblem.. =)
Du får helt enkelt köpa en svensk DVD:P
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar