Uttömmande fråga? I vilken butik gäller det? Vad har du hört detta?
Jul 1 2008 ca kl20:21 så sökte jag på PS3 och de flesta butiker hade noll på lager enligt Prisjakt den tidpunkten.
Av den anledningen ställde jag fråga.
Mvh
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Playstation 3*
Startad av
Squeezemaster
, May 17 2005 03:58
8507 svar till detta ämne
126 relaterade trådar
Postad 03 July 2008 - 17:58
Jul 1 2008 ca kl20:21 så sökte jag på PS3 och de flesta butiker hade noll på lager enligt Prisjakt den tidpunkten. Av den anledningen ställde jag fråga. Mvh Postad 06 July 2008 - 18:50
men det stämmmer ju! finns ju inte i en enda affär, endast hittat en webbutik, o se hade inte många kvar! frågan är vad som händer!? jag som planerat att köpa denna månaden..
Postad 08 July 2008 - 10:47
Kommer att slå till på en PS3:a (när dom dyker upp i på billighetssajterna).
Kan man använda vilket tangentbord och/eller mus via USB som helst eller är det bara "certifierade" som funkar? Postad 08 July 2008 - 15:09 Vilka är "billigsajterna"? Postad 08 July 2008 - 16:47
Är säker på att jag var inne på en PS3 problem-tråd för ett par veckor sedan, nu hittar jag den inte, nån som vet?
Läste om PS3or där skiv-läsaren gått sönder bla, så som på min Postad 08 July 2008 - 22:38
Tack anteb91 Postad 09 July 2008 - 13:02 Med "billighetssajt" menade jag de som är listade som billigast på Prisjakt.se, tex www.ps3kungen.se. Redigerat av Ampeninjo, 09 July 2008 - 13:02. Postad 13 July 2008 - 20:23
När kan man få reda på något om en eventuell ny version? E3 håller väl på några dagar.....
Tänkte kanske att Sony har en speciell dag som de presenterar sina saker.... Eller är E3 bara en dag? Postad 13 July 2008 - 21:29
Lånat från en annan tråd: Sony E3 Media Briefing: Tisdag - 20:30. Postad 14 July 2008 - 07:44 Okej, tack så mycket. Postad 17 July 2008 - 15:07
En snabb fråga. Har precis hämtat nya FW 2.41 men när det är klart ska man ju trycka PS knappen för att sen inst. Men de händer inget när jag trycker PS knappen utan det står bara programvara för ps3 system version 2.41, tryck ps-knappen blabla.
Har min ps3 låst sig och kan man starta om den bara utan att det händer någe ? Postad 17 July 2008 - 15:23
Prova sätt i usb kabeln till kontrollen och tryck på ps knappen. Fungerar inte d så finns det inte så mycket annat o göra än att starta om och hoppas på d bästa.
Postad 17 July 2008 - 15:38
Tack för tipset nu funkade det
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 17 July 2008 - 15:38. Postad 17 July 2008 - 16:23
Beställde just en PS3 på spelbutiken.se, fanns i lager där runt en femhundring billigare än onoff/siba/elgiganten.
Känns som man är tvungen att skaffa någon konsol tills rockband kommer, å då passar det ju kanske bäst med en "3:a". Bluray är ju inte fel när man har projje. Verkar inte vara någon ide att vänta någon månad på 80-gigs versionen heller. Börjar semestern nästa vecka å man vill ju vara rustad för regnväder å ha en snabbt Blir väl att skaffa GH3 i väntan på Rock Band sen något bilspel måste man ju ha med, Grid verkar ju helt ok och Grand Turismo 5. Redigerat av HenkeEdge, 17 July 2008 - 16:25. Postad 18 July 2008 - 07:51
Svaret på varför PS3an är slut "överallt":
80GB PS3 Heading to All PAL Territories: Sony Computer Entertainment Europe has confirmed that an 80GB PS3 will be released in all PAL territories on August 27. The new unit, which will cost £299 (€399), will replace the existing 40GB model. The recommended retail price of the 40GB PS3, which is expected to be out of stock by the time the new model launches, will remain at £299. “There is more downloadable content than ever before, with the emphasis moving towards user generated content, something clearly seen this week in LittleBigPlanet,” said SCEE president David Reeves. “When you add this to the already compelling entertainment offering on PS3, where you can store games, music, videos and pictures, the extra storage becomes invaluable.” SCEE went on to reveal that new PSP and PS2 bundles will be introduced throughout PAL regions. The firm said that they will vary by territory, providing local content for local markets. Earlier this week SCEA announced that it would be also be replacing the existing 40GB PS3 with a new $399 80GB model this September. http://www.edge-onli...pal-territories Postad 18 July 2008 - 13:55
Intervju med chefen:
http://www.aftonblad...ticle2928231.ab Tycker om att de stödjer konsollerna så länge, ganska häftigt också att PS2 inte är långt efter Xbox360 i senaste försäljningssiffrorna. Jag tror att man ibland ser Playstation lite för mycket ur bara PS3synpunkt, Ps2 lever och frodas fortfarande och lär dra in ganska mycket stålar än idag. Postad 21 July 2008 - 18:11
Jag har alla mina hifi-prylar utom TV:n dolda bakom skåpdörrar och skulle vilja göra det samma med en PS3. Jag undrar därför om det finns det någon handkontroll som inte kräver "fritt synfält"? Eller måste man släpa ut PS3:an när man ska spela?
Postad 21 July 2008 - 18:12 Ingen handkontroll till PS3:an behöver fritt synfält. Blåtand. Postad 22 July 2008 - 08:48
Har sökt i tråden utan att hitta svar, hoppas någon kan hjälpa mig med detta. När jag kör 720p ut på min PS3 syns det lodräta linjer över hela skärmen, men jag ser dem bara i ljusa partier. Ränderna är några centimeter tjocka och väklar i nyans från varandra, ljusare-mörkare, ljusare mörkare. Någon som vet vad detta beror på? Det verkar inte sýnsas i 1080i, och jag märker det mest i spel. Har en Samsung LE 40 R89...
Tacksam för svar! Postad 22 July 2008 - 13:28
Nu har jag letat på nätet och diverse forum utan att hitta något svar. Hoppas på svar här! Jag streamar med Twonky till min PS3 för musiken. Jag har ändrat i Music tree inställningarna på Twonky men jag får inte till detta med "Personal rating". Vilken ID3-tag är det som ska sättas för att Twonky ska se det som en "Personal rating"? Jag har provat med en massa olika "rating xxx" varianter som jag anser borde vara dom riktiga enligt mp3tag programvaran men det verkar inte som om Twonky ser någon av dom. Någon som vet? Har fått detta att fungera?
Postad 22 July 2008 - 19:37
Spelar det verkligen någon roll om man ser vilket betyg man gett låten eller inte?
Postad 23 July 2008 - 22:35
Nej, inte för att se ratingen men om man använder rating för att skapa automatiskt spellistor så är den suverän. Jag ger dom "bra" låtarna en rating på 4 eller 5 och sedan använder jag automatiska spellistor för att t ex spela alla låtar i en genre som har en rating på 4 eller 5. En funktion som jag ständigt använde mig av i windows media player och den funktionen börjar även komma i andra program.
Fick svar av Twonky att personal rating för tillfället endast fungerar med iTunes ... Postad 24 July 2008 - 20:14
Det blir nog varmt å ha den instängd. Öppna dörrar när den är på är nog att rekomendera. Postad 24 July 2008 - 20:37 Öppna dörrar eller inbyggda fläktar i skåpet är ju att rekommendera. Det jag mest vill påpeka är att Bluetooth inte kräver fritt synfält, behöver inte ens vara i samma rum. Allt du behöver är att vara max ~10 meter ifrån konsolen med kontrollen. Postad 04 August 2008 - 19:14
görs ps3 spel i 60hz? ska köpa en ny tv och behöver veta om jag ska behöver en tv med 100hz eller om det räcker med 60
Postad 05 August 2008 - 09:20
Nån som kan berätta lite för mej vad jag kan tänkas vinna/förlora på att byta till PS3 , kör x360 nu och kommer inte ha båda. D självklara som BD behöver ni ju inte ta upp
Undrar rent generellt som spelmaskin. Redigerat av Unregisteredc00b10ee, 05 August 2008 - 09:20. Postad 05 August 2008 - 15:58
Hm, jadu. Du får lite sämnre grafik. Hundratals mindre spel att välja på. Sämre online-möjligheter. Jag har båda men skulle välja en så förstår jag inte hur någon skulle kunna välja Ps3an över 360n. Postad 05 August 2008 - 19:45
För mig har iaf onlinedelen fungerat bra på PS3 och dessutom är den gratis, så det är ett pluss enligt mig. Men annars är det väl inte så mycke skillnad. Självklart fler spel till 360 eftersom den funnits längre men det känns som det släpps ungefär lika många nya spel till respektive konsoll. PS3 är oftast tystare men 360 har väl hittills haft ett litet övertag i grafiken i vissa spel. Dom nyare stora spelen verkar vara mer likvärdiga i grafik.
Sen tycker jag 360 är drygt med sina specialkablar man behöver lägga pengar på för o få t.ex optisk till förstärkaren och hdmi till TV. Om man nu inte vill meka med kablarna själv, för då går det ju att fixa. 360 är ju billigare, hur mycke billigare beror ju på vilken verision man vill ha. Men iaf ett antal hundralappar. Sen får man ju tänka på att online och specialkablar kan kosta om man nu vill ha det. Men o andra sidan får man väl ingen HDMI kabel till PS3 heller vad jag minns. Tror du blir nöjd vad du än väljer. Jag är toknöjd med min PS3 men hade säkert varit nöjd med 360 också. Fast är glad att jag valde PS3 eftersom bluray är väldigt trevligt att ha Postad 12 August 2008 - 09:27
Postad 12 August 2008 - 10:30 Handkontrollerna till PS3:an tycker jag är mycket skönare än 306:ns. Postad 12 August 2008 - 20:31
Har förbokat en ps3 80gigs. Behöver jag köpa till några kablar till den när den kommer eller finns allt i paketet?
Har en 42" LCD HD TV. Postad 13 August 2008 - 02:09
En HDMI kabel behöver du.
Alternativt även en optisk ljudkabel om du inte kan ta ljudet via HDMI. Redigerat av l2ickard, 13 August 2008 - 02:11. Postad 13 August 2008 - 02:50
om du inte är så kräsen skit i optiska kabeln och sätt i rca kablarna vit,röd i förstärkaren och skit i din gula...Dem får du med i paketet...!!! Och kopplar den som vanligt i playstationet och sen vidare till recivern. Så kör jag och tycker de funkar bra.. Men de är de om du vill ha digitalt ljud skulle ja föredra en optisk om du inte har en förstärkare med hdmi ingång så du kan få jud via den...Som han skriver i inlägget tidigare. Riktigt fint med True hd ljud från recivern och sen ser du 300 på bluray med det ljudet.. Då kan ja lova att du får en underbar upplevelse...! Mkt fint när han kastar ut en gubbe i ett hål i marken och skriker.. This is spartan... Postad 14 August 2008 - 11:10
Med den kopplingen du har så får man ju bara stereoljud, har man 5.1 så vill man nog köra optiskt. Postad 14 August 2008 - 19:10
Tack. Hur vet om ljudet går att ta via HDMI? Och... går det inte alltid att ta ljud via HDMI? Postad 15 August 2008 - 07:21
Ljudet går alltid ut genom HDMI, men man behöver en förstärkare eller reciever som kan ta in det via HDMI vilket inte alltid är fallet. Ofta så skickar den bara signalen vidare. Man får kolla upp det för den man funderar på att köpa.
Postad 16 August 2008 - 18:03
"Man får kolla upp det för den man funderar på att köpa." "Den" är vad? Men jag har ingen reciever, funkar det inte att bara koppla med HDMI mellan TV och Ps3an då? Postad 16 August 2008 - 21:55
Det funkar men du får bara Stereoljud och högtalarna på en TV är sällan något att hänga i ljudgranen (rätt felstavat)
Postad 20 August 2008 - 22:14
Det där var ju en sjysst gadget.
"..The Wireless Keypad will launch in late November" Man kanske får ta och önska sig en sån till jul. Postad 21 August 2008 - 07:35
Förstår mig inte riktigt på den där Vidzone. Vad är det för material den kommer streama? Mitt material, något som ligger på Sonys servrar?
Postad 21 August 2008 - 07:57
Den=reciever/förstärkare. Och jo, det fungerar utmärkt att bara koppla HDMI från PS3 till TV och få ljud och bild. Jag är nog hembioskadad och börjar tro att alla sitter med eller planerar att köpa ett surroundsystem. Postad 21 August 2008 - 09:19
tangentbordet ser ju sjukt jobbigt ut att använda.. hur ska man hålla kontrollen när man skriver licksom??
Postad 21 August 2008 - 09:35
Tänkte samma sak. Hur sjutton har Sony tänkt det ska gå till? Postad 21 August 2008 - 09:41
Hej
Jag har en 60 GB ..funderar på att byta till en större hårdisk 300-400 GB Kan man på något set kopiera det man har på gamla disken till den nya eller måste man ladda ner allt igen från PSN Kan man kanke stoppa in gamla HD i en dator och göra en backup till datorns HD och sedan stoppa in den nya HD I dator och kopiera över alla filer till dem nya HD.... Försår ni hur jag menar ?? Postad 21 August 2008 - 09:43
de går bra det... men sen vet jag inte hur det e med drm skydd på psn material... de kan strula där men de känner den nog av. Postad 21 August 2008 - 10:21 Hade de satt tangentbordet under såsom på 360-kontrollen så hade man ju brutit tummarna av sig för att nå ner till space t.ex. Känns som det är bökigt oavsett. Tangentbordet känns rätt onödigt i varje fall då inga spel har text-chat (BT headset FTW), surfar gör jag aldrig och de gånger jag skickar meddelanden är jag ganska kort och då funkar onscreenbordet med predictive-funktionen tillräckligt bra och snabbt. Skulle inte förvåna mig om jag köper en i varje fall om det blir rätt kurs på den. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |