Xbox One
10195 svar till detta ämne
Postad 01 May 2014 - 17:10
apabepa12
-
apabepa12
-
Användare
-
-
131 inlägg
Jag har United Kingdom på boxen och kreditkortet är registrerat på adress i London. Kortet har aldrig fungerat, däremot fungerade PayPal utmärkt för en månad sedan. Nu får jag ständigt "Choose Another payment option", vilket är ett extremt värdelöst felmeddelande. Enligt MS support beror det på att ip-adressen är i Sverige, men man vet ju aldrig om man kan lita på dem. Försöker köpa Rayman Legends. Med mitt strul vågar jag inte sätta in pengar som riskerar att brinna inne. Nån som har engelska marketplace, svensk ip, paypal och som lyckats köpa spel, helst Rayman? Ser att ni som svarat verkar antingen ha US eller prepaid.
Kan vara någon antifraud grej kanske? Då brukar man iofs få ett telefonsamtal där dom frågar om man befinner sig i landet ifråga. Att du inte köper ett 5 punds giftcard ( http://www.cdkeys.co...bp-xbox-one-360) och testar köpa något billigt?
Postad 01 May 2014 - 17:11
SWarnberg
-
SWarnberg
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Nu remotade jag in på en kollegas dator som sitter i England, dvs med Engelsk ip. PayPal fungerade fortfarande inte, men däremot kredikortet!?
Finns ingen logik i detta och man blir föbannad på felmeddelandena.
Postad 01 May 2014 - 17:27
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Jag kör på gift cards. Funkar fint. Fick mail med qr-kod. Var bara zooma upp koden i telefonen och visa för Kinecten.
Postad 01 May 2014 - 19:29
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Senast jag köpte något var 26 april, då jag köpte Snoop Dogg Voice Pack till CoD Ghosts för £2,43. Svenskt kreditkort (eller nja, jag har ingen kredit på just det kortet), svensk adress men engelskt postnummer, UK på boxen.
Snoop Dogg voice pack? Haha vad är det?
Postad 01 May 2014 - 21:02
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Snoop Dogg voice pack? Haha vad är det?
http://www.youtube.com/watch?v=rRkNRizKecc
Postad 02 May 2014 - 17:55
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Spelade nyss o allt gick bra. Gick ur och skulle in i Netflix. Nu funkar inget. Kan inte ens logga in nu. Skitkonstigt. Nån mer med samma problem?
Ska rycka sladden och starta om nu
Postad 02 May 2014 - 18:04
apabepa12
-
apabepa12
-
Användare
-
-
131 inlägg
Spelade nyss o allt gick bra. Gick ur och skulle in i Netflix. Nu funkar inget. Kan inte ens logga in nu. Skitkonstigt. Nån mer med samma problem? Ska rycka sladden och starta om nu
Mina pins syns inte men jag kan logga in på Netflix. Det står att dom har problem med inloggning här:
xblstatus 2014-05-02 at 19.01.28 .png 91.3K
0 Antal nerladdningarhttp://support.xbox....box-live-status
Postad 02 May 2014 - 18:04
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Verkar funka igen. Kanske MS strul.
Köpte ett spel igår från Usa siten med mitt svenska kreditkort och det gick bra!
Postad 03 May 2014 - 07:13
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Nu är det dax för alla betatestare att få en ny uppdatering, tyvär var den inte speciellt rolig:
We have started to deploy the latest update for you to preview: 1405 (xb_rel_1405. 10938.0.140429-2200). Consoles that are in standby mode will be able to install the update starting at 4:00PM PDT on May 2nd. If you want it right away, feel free to use the new System Updates button! Simply check Settings>System, and if you see System update, click it to start your update. Consoles that have not received the update in standby mode or via the manual update button by 1:00AM PDT on May 4th will be prompted to install the update when they connect to Xbox Live.
Let’s take a look at some of the changes and fixes you’ll be seeing in the coming update!
Improvements and Fixes
Several improvements to Kinect gesture controls, including better tracking of hands, fingers, and a user’s head.
Updates to the Kinect IR blasting feature to address reported issues, resulting in better control over certain devices.
Underlying OS changes required to enable planned 1405 features.
New Additions
Snap and Kinect Audio Controls. We know you loved the brief view of the UI for this feature in the last wave, but it wasn’t quite ready. It’s now ready for everyone to give it a go! Adjust the volume differences between apps when you have one open in Snap, or adjust how much softer the audio is made when using Kinect for communication.
Opt-In to help us improve Speech Recognition. We’re always looking to make Kinect Voice Recognition more accurate, and the more voices we have to fine tune our algorithms, the better it can be! As such, we’ve added an option under Settings>Privacy & Online Safety>Customizing privacy and online safety titled Share Voice Data. Setting this to “Allow” will send allow to use your voice data to make Kinect Voice Recognition better.
Test the System Update button! Now that the System Update button is available, we hope you’ll put it to use as new updates become available in this Wave! Try it out, and let us know of any issues you run into.
Postad 03 May 2014 - 09:28
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Har en kod till beta liggande sedan ett par veckor, har inte bestämt mig om jag vill betatesta eller inte
Koden kanske inte ens gäller längre haha
Postad 03 May 2014 - 09:33
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Jag har lagt in mitt svenska kort från Handelsbanken sen en adress till Carlifornien.
Har ingen VPN eller liknande och svenskt ip.
Kolla så ni inte ändrat i boxen så ni t ex kör GB på boxen och sedan en adress i US på kortet för då funkar det inte.
Och du har inte migrerat kontot till US? Är det så lätt?
Postad 03 May 2014 - 10:33
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Har en kod till beta liggande sedan ett par veckor, har inte bestämt mig om jag vill betatesta eller inte Koden kanske inte ens gäller längre haha
Är väl bara att testa :-) man kan alltid gå ut betan om man inte vill vara med. Efter ett tag med senaste betan så märker jag direkt att det är en stor skillnad på hastighet i operativsystemet. Allt är lite rappare än tidigare.
Postad 03 May 2014 - 14:48
Drey123
-
Drey123
-
Veteran
-
-
1960 inlägg
Genstruktur: Nej jag har inte migrerat det. Ja det funkar för mig i varje fall. Har köpt alla spel jag har över US marketplace förutom Titanfall som kom med i bundlen.
Har t om köpt min guld live där över. Blev bra mkt billigare än att köpa från Sverige.Jag hoppas att S inte kommer stoppa detta utan att de har en marketplace för spelen istället för regionala och att de verkar vågar utmana nationella skatter genom att sälja över nätet istället. Betalar redan tillräckligt med skatt, är egen företagare så ibland känns det som allt jag tjänar går direkt till pappa staten.
Spel jag har:
Child of light
Trails Fusion
AC4
Tombraider
Fifa14
Titanfall
Postad 03 May 2014 - 15:13
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Okej, skall byta region och lägga in mitt kontokort med amerikans adress då, Kalifornien.
Tack
Redigerat av genstruktur, 03 May 2014 - 15:13.
Postad 03 May 2014 - 18:46
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Okej, skall byta region och lägga in mitt kontokort med amerikans adress då, Kalifornien. Tack 
Hur länge sedan är det jag sa att du skulle göra detta?
Postad 03 May 2014 - 18:53
andyman84
-
andyman84
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Jag skulle också vilja vara betatestare, hur gör jag?
Någon som spelar Fifa här förresten som vill ta en match eller två.
Postad 03 May 2014 - 18:54
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Jag skulle också vilja vara betatestare, hur gör jag? Någon som spelar Fifa här förresten som vill ta en match eller två.
Man blir inbjuden av någon som redan är medlem. Om du addar mig som vän på xboxlive så kan jag bjuda in dig. Min gamertag är maccswe.
Postad 03 May 2014 - 23:09
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Hur länge sedan är det jag sa att du skulle göra detta? 
Jag vet inte, hur länge sedan var det du körde BF utan att testa olika mikrofoner-setups?  Edit: Nu har jag bytt!
Redigerat av genstruktur, 04 May 2014 - 10:45.
Postad 04 May 2014 - 09:52
Isaac_70
-
Isaac_70
-
Rookie
-
6 inlägg
Tjena, undrar ifall de är samma sak att importera en x1 från USA som att importera en från lått oss säga England?
Jag vet att de har andra uttag och sådant och att man måste skaffa en adapter men är det något annan märkvärd skillnad?
Postad 04 May 2014 - 10:38
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Köper du från england så behöver du bara byta sista kabeln från nätagget (går bra att ta den gamla till 360 eller från en pc) Köper du från USA måste du skaffa dig en elomvandlare vilket ligger på 4-500:-
Annars är det ingen skillnad på konsolerna.
Postad 04 May 2014 - 10:43
Isaac_70
-
Isaac_70
-
Rookie
-
6 inlägg
Köper du från england så behöver du bara byta sista kabeln från nätagget (går bra att ta den gamla till 360 eller från en pc) Köper du från USA måste du skaffa dig en elomvandlare vilket ligger på 4-500:-
Ok, tack för hjälpen
Postad 04 May 2014 - 10:46
Isaac_70
-
Isaac_70
-
Rookie
-
6 inlägg
Det står säkert redan innan men det är för många sidor att gå igenom, så det jag undrar är hur fungerar det egentligen med att köpa spelen med marketplace kopplat till USA samt vad är problemen som många andra börjar få med det. Och fungerar Live bra ifall man är kopplad till USA.
Redigerat av Isaac_70, 04 May 2014 - 10:47.
Postad 04 May 2014 - 11:16
danli560
-
danli560
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Ända skillnaden är väll att man får en reg 1/A spelare för dvd och Blu-ray. Spelen är regionsfria. Samt elen då.
Postad 04 May 2014 - 14:09
Grensman
-
Grensman
-
Användare
-
-
102 inlägg
Köpte mig en One idag, lite får man ju unna sig när man fyllt jämnt, och har en fråga. Finns det något sätt att styra min receiver via xboxen? Jar har ju konfigurerat tvn men efter som jag kör all volym och sånt via receiver så kan jag inte säga mute t.ex. för att få det tyst. Går det lösa på något sätt?
Sen har jag ju kopplat mitt gamla livekonto från 360n till One med. Om jag vill handla från USA, när och vart ska jag ställa in det? Första gången jag handlar eller någon annan stans?
Postad 04 May 2014 - 20:33
Drey123
-
Drey123
-
Veteran
-
-
1960 inlägg
Det skall gå - är dock osäker på om du behöver en remote för att styra din one remote dock.
Jag har gjort så med min boxer box så man kan styra den via remoten till xbox one.
Postad 05 May 2014 - 08:19
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Köpte mig en One idag, lite får man ju unna sig när man fyllt jämnt, och har en fråga. Finns det något sätt att styra min receiver via xboxen? Jar har ju konfigurerat tvn men efter som jag kör all volym och sånt via receiver så kan jag inte säga mute t.ex. för att få det tyst. Går det lösa på något sätt?
Sen har jag ju kopplat mitt gamla livekonto från 360n till One med. Om jag vill handla från USA, när och vart ska jag ställa in det? Första gången jag handlar eller någon annan stans?
Jag styr receivern genom Xboxen. Bara lägga till den som du gör med TVn. Funkade klockrent direkt.
Postad 05 May 2014 - 13:22
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1928 inlägg
En av fläktarna har nu börjat låta, som en symaskin. Bra kvalite  .
//Lorryquai
Postad 05 May 2014 - 14:21
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
En av fläktarna har nu börjat låta, som en symaskin. Bra kvalite .
//Lorryquai
Är nog inget fel på kvalitén, ibland har man otur. Spelar ingen roll om det gäller en ferrari eller en brödrost =) Har samma problem fast hela boxen låter som ett flygplan som håller på att lyfta. Har dock krigat med MS ett tag och har nu fått fraktsedlar för att få den reparerad!
Postad 05 May 2014 - 15:58
Drey123
-
Drey123
-
Veteran
-
-
1960 inlägg
Har upptäckt att aggregatet och boxen låter om man spelat eller haft den igång många timmar i rad och tur är det, annars kanske den blir överhettad.
Postad 07 May 2014 - 14:55
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Fick svar av Bahnhof per mail på en dag, bifogar guide från mailet så att andra kan ordna publik ip snabbare och smidigare:
För att aktivera publik IP behöver ni bara följa dessa steg. - Gå in på http://dhcp.bahnhof.se/
- Logga in med ditt kundnummer och kundlösenord (ni hittar dessa på er kundspecifikation).
- Väl inne i portalen så kommer ni se en sida som bilden här nedan.
- Först så skriver du in namnet på din dator under kategorin ”Benämning av dator” (1.). Det spelar ingen roll vilket namn ni skriver.
- Sedan så ser ni till att valet ”Publik ip-adress” (2.) är markerat med en punkt.
- Slutligen så klickar ni på knappen ”Ok, aktivera min dator” (3.).
- Nu skall ni ha fått en publik ip-adress igen. OBS! Det kan ta upp till 15 minuter innan förändringen träder i kraft.

Mitt ip hade ändrats tillbaka till privat ip märkte jag idag, och NAT strict på xboxen. Använde guiden ovan för att ordna publikt ip igen. Djävligt märkligt att det hände.
Postad 07 May 2014 - 15:16
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Mitt ip hade ändrats tillbaka till privat ip märkte jag idag, och NAT strict på xboxen. Använde guiden ovan för att ordna publikt ip igen. Djävligt märkligt att det hände.
Kan säga att jag gjorde detsamma häromdagen när jag av ren slump kollade om min NAT fortfarande var open. Tänker hålla lite koll i fortsättningen.
Postad 07 May 2014 - 15:26
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Kan säga att jag gjorde detsamma häromdagen när jag av ren slump kollade om min NAT fortfarande var open. Tänker hålla lite koll i fortsättningen.
Oh fan, ringde du också in för att ändrad initialt?
Redigerat av genstruktur, 07 May 2014 - 15:26.
Postad 07 May 2014 - 15:29
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Oh fan, ringde du också in för att ändrad initialt?
Ja jag ringde in först när vi snackade om det sist. Sen när jag kollade häromdagen såg jag att skiten var strict och att min router hade fått ett IP som började med 100 vilket var dåligt som jag förstod det. Vet inte hur länge jag suttit med strict men efter att ändrat via länken så har det iaf funkat ett par dagar. Ska kolla i helgen igen då jag inte är hemma.
Postad 07 May 2014 - 15:48
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Ja jag ringde in först när vi snackade om det sist. Sen när jag kollade häromdagen såg jag att skiten var strict och att min router hade fått ett IP som började med 100 vilket var dåligt som jag förstod det. Vet inte hur länge jag suttit med strict men efter att ändrat via länken så har det iaf funkat ett par dagar. Ska kolla i helgen igen då jag inte är hemma.
Kanske är så att det inte bli permanent om man ringer in? Kompisen gjorde enligt ovan och för honom har det inte återgått till privat ip.
Postad 09 May 2014 - 15:54
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1040 inlägg
Tänkte vänta till svensk release men har nu köpt en XB1 från Dustin med Titanfall för 4650:- Har haft en PS4 sen dag ett men tycker den känns som en PS3 med bättre grafik. Samma tråkiga sega gränssnitt. Kontrollen har blivit bättre och mer lik Xbox 360 men nya XB1 kontrollen har ju blivit ännu bättre så jag är nöjd  Sen gillar jag Titanfall! Jag orkade inte vänta till September längre utan ville njuta av det redan nu. Det var längesedan jag var så "beroende" av ett spel. "Bara en match till"  Det var första CoD: Modern Warfare som hade mig hooked senast tror jag. Hoppas fler med PS4 vågar chansa för jag tycker XB1 känns nyare än PS4. Synd att inte alla spelen har samma upplösning och framerate för många bryr sig ju endast om det och dissar den helt bara för det. Jag är nöjd iaf och skönt att kunna köpa billigare spel från US. Äntligen helg! Nu ska det spelas Titanfall hela natten!
Postad 10 May 2014 - 09:53
Unregistered429ed28e
-
Unregistered429ed28e
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Tänkte vänta till svensk release men har nu köpt en XB1 från Dustin med Titanfall för 4650:- Har haft en PS4 sen dag ett men tycker den känns som en PS3 med bättre grafik. Samma tråkiga sega gränssnitt. Kontrollen har blivit bättre och mer lik Xbox 360 men nya XB1 kontrollen har ju blivit ännu bättre så jag är nöjd Sen gillar jag Titanfall! Jag orkade inte vänta till September längre utan ville njuta av det redan nu. Det var längesedan jag var så "beroende" av ett spel. "Bara en match till" Det var första CoD: Modern Warfare som hade mig hooked senast tror jag. Hoppas fler med PS4 vågar chansa för jag tycker XB1 känns nyare än PS4. Synd att inte alla spelen har samma upplösning och framerate för många bryr sig ju endast om det och dissar den helt bara för det. Jag är nöjd iaf och skönt att kunna köpa billigare spel från US. Äntligen helg! Nu ska det spelas Titanfall hela natten! 
Samma här nu står ps4 och samla damm. Älska verkligen xbox one dosan.
Postad 11 May 2014 - 11:47
Grensman
-
Grensman
-
Användare
-
-
102 inlägg
Tänkte köpa mig en "kinecthållar" så jag kan sätta den på tvn, någon som har något tips på en bra, eller är det bara att köpa vilken som?
Postad 11 May 2014 - 12:31
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
En sån här köpte jag http://www.amazon.co...k/dp/B00GLPNJ10 ungefär 150:- kostade den 
Redigerat av Chrester, 11 May 2014 - 12:31.
Postad 11 May 2014 - 16:35
Unregistered9be4fd25
-
Unregistered9be4fd25
-
Användare
-
-
108 inlägg
Postad 11 May 2014 - 17:48
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Fler som har problem med live? Säger att jag ej är inloggad fast jag är det. Fifa startar inte alls
Postad 11 May 2014 - 21:37
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1040 inlägg
Kommer inte heller in på Live..
Postad 11 May 2014 - 22:06
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Har varit på Live hela dagen/kvällen, men haft mest Netflix igång. Ser dock att jag har 20 vänner online nu, där de flesta ser ut att spela. Lite blandat 360/One.
Postad 11 May 2014 - 22:15
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1040 inlägg
Skumt, ska prova igen sen.
Postad 12 May 2014 - 07:25
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Prövade starta om xboxen genom att dra ut sladden men hjälpte ej men gick in i inställningar och ändrade till att den ska stänga av sig helt och starta om den. Sen funkade det.
Postad 12 May 2014 - 08:08
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Då var det dags igen för oss betatestare: We have started to deploy the latest 1405 update (xb_rel_1405.140509-2200) for you to preivew! Please note, this update will be rolled out in two waves, with the first wave receiving it today, followed by the rest within the next few days. New version: 1405 (xb_rel_1405.140509-2200). How to get it:- Consoles that are in standby mode will be able to install the update starting at 4:00PM PDT on May 11th.
- After 4:00PM PDT on May 11th, feel free to use the new System Updates button! Simply check Settings>System, and if you see Update console, click it to start your update. If you see "No update available", then you will be receiving this update in the later wave.
- Consoles that are designated for the update (and say "Update console" in System settings) that have not received the update in standby mode or via the manual update button by 1:00AM PDT on May 13th will be prompted to install the update when they connect to Xbox Live.
New Stuff We’re at a stage in previewing this update where new updates will primarily contain fixes and improvements. The following changes are contained within this build:- Ongoing fixes and adjustments to the user interface.
- An update to fix an issue some users reported where content requiring a title update would need to be uninstalled and reinstalled after a System Update.
- An update to help resolve issues with playing disc-based games.
- Updates to resolve an issue where Party Chat would not work via headsets, only via surround sound speakers.
Ongoing Known Issues Being Investigated- Some consoles that have been fully powered off or are in Energy Saving mode may experience a slightly longer time to power on. These users may also note that a longer time without anything displayed on screen than normal.
- Some users may notice their Kinect sensor restarting in a loop. The team is actively working on a resolution to this issue. Please see this post for details.
Postad 12 May 2014 - 09:09
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Min kinect betedde sig konstigt i helgen. Xboxen sa att den var disconnected. Startade, stängdes av och startade igne om o om igen som sista knowing issues. Fick dra ut strömsladden och starta om hela konsollen 3 ggr. Kunde ej logga in några andra eller spela alls på konsollen ett tag men löste sig sen...
Postad 12 May 2014 - 10:12
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1040 inlägg
Du verkar ha mycket problem med din box just nu? Är du med i betan?
Postad 12 May 2014 - 10:30
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Du verkar ha mycket problem med din box just nu? Är du med i betan?
Jo från att ha funkat klockrent hela tiden i stort sett så har den senaste dagarna börjat strula massa. Japp är med i betan. Förhoppningsvis löser nya uppdateringen vissa problem.
Postad 12 May 2014 - 11:11
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1040 inlägg
Men det är inte pga betan som den strular tror du? Eller har du ingen beta installerad just nu?
Postad 12 May 2014 - 11:29
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Men det är inte pga betan som den strular tror du? Eller har du ingen beta installerad just nu?
Kan vara betan men har funkat bra tidigare. Har den installerad. Men tror nog nya uppdateringen kan lösa problem. Fick ju igång den till slut och då funkade den bra. Får se nästa gång jag testar.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|