Vart kan man köpa 250 GB hårddisk till PS3? Finns det även 500 GB?
Vet du om att Minhembio å Prisjakt är "samma" site?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Playstation 3*
Startad av
Squeezemaster
, May 17 2005 03:58
8507 svar till detta ämne
126 relaterade trådar
Postad 13 October 2008 - 07:49
Vet du om att Minhembio å Prisjakt är "samma" site? Postad 13 October 2008 - 08:05 Visste du att Luleå Hockey spelar i Elitserien? Nu åter till min fråga, är det någon som kan vara så snäll o säga mig vart man kan köpa en PS3 hårddisk på 250GB eller mer någonstans? Postad 13 October 2008 - 08:16 I denna tråden har du en del tips. Datorbutiken och dustihome hade väl lite att välja på. Gissar på att de flesta datorbutikerna har något som passar. Redigerat av Phindus, 13 October 2008 - 08:17. Postad 13 October 2008 - 08:21
Har en sån jag med, funkar rikitigt bra och är snygg, Pelican tror jag märket va på EB-games/Gamestop. Postad 13 October 2008 - 09:14
Men vad sjutton. En enkel sökning på 2.5" SATA diskar ger följande butiksresultat. Hur svårt kan det vara? Du har ju skrivit 4-siffrigt antal inlägg då borde du ju lärt dig att man skall söka först innan man skriver? https://www.prisjakt...kt.php?p=180716 Postad 13 October 2008 - 16:29
Hej!
Om ni skulle få välja att antingen köpa Playstation 3 80gb eller Playstation 3 60gb vilken skulle ni köpt? Samma pris på dem också och båda är i kartong! Postad 13 October 2008 - 17:19
80 definitivt, 65nm Cell och RSX på modellerna CECHJ till CECHP
enligt http://www.edepot.co...aystation3.html Redigerat av Unregistered8147b14e, 13 October 2008 - 17:20. Postad 13 October 2008 - 18:31
Men är det en stor grej? Alltså gör det stor skillnad på Ps3:ans prestanda? Eller det kanske är att den inte blir lika varm och mycket tystare? Postad 13 October 2008 - 18:53
Köp 60gb och sälj direkt för mer pengar. Köp sedan en 80gb =) Min 80gb är mycket tystare och svalare än den förra 60gb jag hade. Men vill du ha PS2 stöd så köp 60gb. Kan ju iofs hända att det kommer nån uppdatering som gör att 80gb klarar det också. Men vem vet när isåfall.
Postad 13 October 2008 - 20:04
Ojoj, får man så mycket för den? Postad 13 October 2008 - 20:37
ja jag sålde min 60gb men enbart 1 handkontroll för 5000:- Vet andra som fått mer för sina. En fick t.o.m 8000:-
Postad 13 October 2008 - 20:41
Är det något särskilt man bör tänka på om man köper en begagnad ps3 från tex blocket eller tradera?
Om de skulle finnas en tilläggs försäkring på typ 3år och man skulle behöva utnyttja den kan man få problem då när det står någonannans namn på kvittot? eller bör man lägga till några 100 lappar för att få en helt ny? Postad 13 October 2008 - 22:00
Du är körd om du köper en ps3 beg om den går sönder, speciellt om det finns någon annans namn och adress på kvittot så det är faktiskt en stor risk man tar
för 5000kr köpte jag min ps3 80gb på onoff med försäkring i 3 år, jäkligt skönt faktiskt så slipper man hålla på att skicka in om den skulle pajja. Postad 13 October 2008 - 22:15
Tror iofs sibas försäkring går att skriva över på andra om man tecknar köpebevis eller va det heter. Har för mig jag läste det på ett sådant kvitto jag hade från siba förut. Vet inte hur det är på andra ställen.
Postad 13 October 2008 - 22:34
tycker det är konstigt om man är körd om man köper ett beg ps3 pga annat namn på kvittot, kvittot ska ju gälla konsollen och ge skydd om konsollen går sönder oavsett vilket namn den är skriven på.
själv är jag inte ute efter 60gb. en annan fråga: är det värt att vänta på 160gb gentemot 80gb modellen? Redigerat av fidde78, 13 October 2008 - 22:36. Postad 14 October 2008 - 06:57
Det är bara snack att garantin försvinner. På mitt kvitto finns inget namn.
Garantin följer varan! Taget från: http://www.konsument..._svenska_06.pdf Garanti En garanti innebär att säljaren ansvarar för att varan ska hålla eller fungera under en viss tid. Enligt konsumentköplagen ska alla fel som visar sig de första sex månaderna efter köpet räknas som ursprungliga fel. Om sådana fel uppstår har man rätt att antingen få varan lagad, få en ny vara, eller få priset på varan nedsatt. Garantin kan gälla hela varan eller bara en del av den. Även om garantin inte gäller hela varan har du alltid rätt att reklamera om det är något fel på den. I praktiken ger lagen alltså en garanti på sex månader. Det är frivilligt för säljaren att lämna garanti för en längre tid. Säljaren slipper uppfylla garantin bara om felet beror på till exempel ● en olyckshändelse efter det att du har fått varan, ● vanvård, ● onormal användning, ● att du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningarna. Enligt konsumentköplagen kan du reklamera fel på en vara upp till tre år efter köpet. Även om garantin är på ett eller två år, är reklamationstiden fortfarande tre år. Under garantitiden ska säljaren reparera varan, oavsett när den går sönder. Du behöver inte bevisa att felet fanns redan från början. Men när garantin har gått ut måste du kunna styrka att felet fanns från början. Att du har kvittot kvar är inte obligatoriskt, om du på något annat sätt kan bevisa att du har köpt varan i butiken vid ett visst tillfälle. Men eftersom det är du som ska kunna bevisa det, är det alltid enklast om du spar kvittot. Postad 14 October 2008 - 06:57 Men vad tusan, för det första visste jag inte att PS3hårddisken hade ett namn vid 2.5 SATA, lite svårt då kanske att söka på dessa diskar. Postad 14 October 2008 - 09:47
Garanti och reklamationsrätt är inte samma sak. Garanti är frivilligt för handlaren efter 6 månader och gäller utöver den lagstadgade reklamationsrätten. Garanti gäller vanligtvis endast ursprungsköparen medan reklamationsrätten följer med varan. Postad 14 October 2008 - 11:18
Ja det har du ju rätt i, men det kvittar det följer varan iaf. Sen som de skriver så måste man ju kunna visa vart den handlades, därför behövs kvittot. Men det är inte bundet till person.
Har man däremot tecknat en tillägsgaranti/försäkring så måste den ju skrivas över på den nya ägaren. Postad 14 October 2008 - 15:59
Tja!
Funderar på om PS3 är lika bra på att spela upp canliga cd skivor elle rom man ska investera i en seperat stationär cd spelare att koppla in till receivern? Kan PS3 mäta sig med en cd spelare för ca 3000kr? Nackdelen med PS är ju att man måste sätta på tv:n varje gång man vill lyssna på en skiva. Kan detta avhjälpas med en PS3 fjärrkontroll köp? Postad 14 October 2008 - 17:30
Varför skulle du behöva sätta på TVn? PS3an kan ställas in att spela skivor du sätter i automatiskt.
Postad 14 October 2008 - 17:35 Finns en lite dyrare fjärrkontroll du kan köpa också så får du en flashig skärm samtidigt och kommer även åt alla andra inställnignar och doningar utan att ha en TV igång. (PSP) Postad 15 October 2008 - 06:33
Skit också!
Sparat skit länge för att kunna köpa ett playstation 3. Hittade sen ett på blocket och vi kunde använda internetgiro.se Något gick fel och jag har betalat in pengarna till ett annat konto. Han hade tydligen skickat ett mail med internetgirots e-mail ? Konstigt nog. Jag har meddelat internetgirot och dom säger att han är spärrad på deras känst sen tidigare och att jag bör ta kontakt med blocket/polisen. Antagligen bara till att börja spara i ungefär ett år igen! Postad 15 October 2008 - 09:37
Har en fundering på att sätta en USB-hubb bakom min PS3 80GB. Ska användas bl.a. till en extern disk.
Det hade varit skitsnyggt som det fanns en USB-sladd med en L-kontakt att koppla in på framsidan istället för dom vanliga som sticker rakt ut. Nån som har sett det nånstans? Postad 15 October 2008 - 14:42
riktigt surt, lider verkligen med dig får hoppas det löser sig och att du får dina pengar tillbaka inom en snar framtid. Man ska verkligen passa sig för blocket. Postad 15 October 2008 - 14:57
Det känns riktigt hemskt. Jag går ju fortfarande bara på högstadiet så det är ju inte så lätt för min del att jobba ihop dom pengarna. Som du säkert vet så är 4000 kr rätt mycket för en 14 åring att bara bli av. Min mamma säger att det är en mikroskåpisk chans att jag får tillbaka mina pengar. Men det är ju inget jag vill tro på Postad 15 October 2008 - 16:21
Hej. 246 sidor gör att jag misstänker att det finns en och annan åsikt om hur PS3 fungerar som mediacenter.
Jag hade i princip bestämt mig för att köpa en Popcorn Hour, men kom på att jag dessutom behövde köpa Wi-Fi och HDD till den. En PS3 har det där, plus att jag får en Blu-Ray och spelkonsol i sama maskin. Men som sagt det där är bonusar så länge, mina frågor rör framförallt maskinens funktioner som mediaspelare. Och bara för film. Jag har fattat att den inte stödjer .mkv - men att det ska komma stöd i DiVX 7. Och då blir det native stöd. Om nu inte Sony kräver en specialvariant av DiVX. Och att den heller inte stödjer subs (.srt). Både dessa "issues" kan man just nu komma runt med att streama från datorn med t ex TVersity om jag har förstått det rätt? Jag har mest läst de senaste sidorna och då verkar det som om det mest är problem med att spela upp filmer? En person jag pratade med sa att han hade provat att spela upp vanliga .AVI (DiVX/Xvid) från en USB-ansluten HDD och typ 60% hade fungerat? Just nu är jag väl mest intresserad av att spela "vanliga" 700MB .avi filmer. Jag tänker mig att det kanske inte går att göra det ens över Wi-Fi (har en slö gamal Belkin router) så tänkte nästan bara tanka över filmen lokalt till PS3s HDD, titta och sen radera. Fast jag kan väl iofs inte se med subs då om jag förstått rätt? Men, kommer jag att få mkt problem med detta? Vad är era erfarenheter? Är det verkligen såhär dåligt? Tusen tack för erfarenhetstipsen! Redigerat av Unregistered02d8e9f3, 15 October 2008 - 16:25. Postad 15 October 2008 - 16:53 Själv kör jag en enkel variant av mediautdelning på mitt nätverk. Har Media Delning aktiverat på min Vista-dator och delat ut min musik, video och foto-mapp. Filer som det inte finns stöd för konverterar jag. MKV filer t.ex med tsMuxer, sen går det utmärkt att spela dessa direkt via nätverket. Jag finner detta smidigt, hanterar alla filer på PCn och spelar upp dem på PS3an via nätverket. Bygger inget jättebibliotek utan det ändras konstant, därför lagrar jag inget lokalt på PS3an. Redigerat av Unregisteredf64a5233, 15 October 2008 - 16:55. Postad 15 October 2008 - 19:51
Jaha, vad skall jag göra nu? Känns helt tomt. Har precis sålt min PS3a 60 Gb å det dröjer ett helt dygn innan jag kan hämta den nya 80 Gb.
Snacka om abstinens. Helt förrvirrad. Vad har jag gjort. Det är ett stort hål i TV-bänken....Stöd mig i detta! Postad 15 October 2008 - 19:59
En stor flaska sprit och lite cola lär hålla dig sysselsatt ikväll/natt, sen lite sömn och några timmars må illa tills 80-gigaren dyker upp.... problem solved...!!
Postad 15 October 2008 - 20:46
Varför köpa en PS3:a begagnad på blocket för 4000:- när du kan köpa en ny för samma pris? No offence men det var rätt dumt gjort, speciellt med tanke på hur många oseriösa som annonserar på Blocket. Postad 15 October 2008 - 21:16
Antagligen så ville han åt bakåtkompabilliteten som 60Gb har. Dessutom kanske det även ingick spel i de 4000 som det var i detta fall. Sålde precis min 60gb för 5000kr inkl 1 spel. Det blir 1000 kr över när jag köpt en ny 80 Gb.
Tycker inte han är dum, bara otur. Alla på blocket är INTE oseriösa!!! Postad 16 October 2008 - 07:46
Dessa laddare, pluggar man in dom i USB porten eller går dom på vanlig nätström? Vill ladda i vardagsrummet, men PS3an står i ett annat rum - vill inte dra en lång USB kabel. Redigerat av Irganox, 16 October 2008 - 07:47. Postad 16 October 2008 - 10:22
Och du har inga problem, filer som inte fungerar osv? Kör du trådlöst? Postad 19 October 2008 - 11:51
Hej
Nybliven PS3-ägare ...ända fram tills jag märkte att den inte accepterar alla dvd-r-filmer. Min gamla Yamaha-dvd som jag köpte för 1500 spänn tar alla skivor utan att krångla men PS3an tar bara vissa. Jag har provat flera olika märken på DVD-R-skivorna. Det är "vanliga" DVD-filmer som är rippade till DVD-R. Har ni några tips. Grym maskin för övrigt. Tack för synpunkter o tips. /N Postad 19 October 2008 - 18:56
är det ett nerladdningsbart PSNspel så ser jag inga större problem med spelet, $9 kan det kanske vara värt.. Taskigt att dissa nånting utan att ens testat demot... (fast det kanske finns ute nu?) ser ut som en skojj "masken-klon"
Postad 20 October 2008 - 19:43
Hej ! Jag har en PS3 60GB och har inte haft problem med en endaste skiva oavsett märke/modell. Jag vet inte om läsaren i de nyare PS3:orna skiljer sig från de äldre, eller om det är något strul med din "burk". mvh Manor Postad 20 October 2008 - 20:16
HAHAHAHA.. Den har jag provat.. tycker att den va rolig.. men vet inte om jag skulle lägga ut pengar för den.. Postad 20 October 2008 - 20:20
Har samma problem med de skivor som jag bränt själv. Dock kan jag köra alla skivorna som en kompis bränner till mig. Han har skaffat en DVD-brännare speciellt för att bränna spel till X-box 360... så jag tror att det krävs en viss brännare för att PS3:an skall fixa skivorna. Dock kan jag köra de skivor jag själv bränt som innehåller avi eller Divx-filer! Postad 20 October 2008 - 20:58
Hmmm känns ju jäääkligt konstigt att skivor från vissa spelare funkar fast inte andra...vad är det för skillnad?
kanske kan prova att sänka brännarhastigheten så den inte "slarvar" så mycket i farten....kanske kan funka Tack så långt i alla fall. Finns det fler som har synpunkter/lösningar så mottages de å det varmaste //Najken Postad 20 October 2008 - 21:43
Jag har en fråga.. är det värt att vänta på 160Gb versionen? Hårdvarumässigt kommer den väl vara samma som 80Gb.
Skillnaden är väl bara större disk samt att man får med 4st spel. Postad 20 October 2008 - 21:43
vad har din polare för brännare? //N Postad 20 October 2008 - 21:57
Jag har en Samsung av senaste modellen och tro mig... har prövat allt... olika skivor olika hastigheter... men icke! Polarns skivor fungerar felfritt!! Postad 20 October 2008 - 22:02
FFS, vad gör man? Trött jag blir... Det är ju riktigt skumt att vissa av mina brända skivor funkar och vissa inte... :S //N Postad 21 October 2008 - 06:53
Väntar du så får du inte spela nu.... Det är enkelt att byta hdd. Inget annat skiljer. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |