Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dustin AB/Dustin home AB, vad kan vi göra bättre?

1017 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 augusti 2009 - 14:44

cartmanume
  • cartmanume
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Tja,

Jag undar hur lång tid jag ska vänta på svar på fråga som jag skickat till kundtjänst. Senaste jag skickade var för två veckor sen och fortfarande inget svar, det har ett trackid i subject som är JN10473860. Det det handlar om är ett garantiärende. Men jag har även skickar tidigare där Ni säger att det är Samsung som inte svarar, Ni påstår att ni skickat frågan vidare den 15:e maj i ett mail. Jag tycker det känns som ni bara förhalar och inte har gjort ett dyft, men jag kan ju ha fel och det är Samsung som inte svarar till er trots flera försök.

Synd, Dustinhome funkar bra när det funkar, men är det nåt som inte fungerar så blir det genast oerhört bökigt.

/Erik

Postad 06 augusti 2009 - 14:46

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Tja,

Jag undar hur lång tid jag ska vänta på svar på fråga som jag skickat till kundtjänst. Senaste jag skickade var för två veckor sen och fortfarande inget svar, det har ett trackid i subject som är JN10473860. Det det handlar om är ett garantiärende. Men jag har även skickar tidigare där Ni säger att det är Samsung som inte svarar, Ni påstår att ni skickat frågan vidare den 15:e maj i ett mail. Jag tycker det känns som ni bara förhalar och inte har gjort ett dyft, men jag kan ju ha fel och det är Samsung som inte svarar till er trots flera försök.

Synd, Dustinhome funkar bra när det funkar, men är det nåt som inte fungerar så blir det genast oerhört bökigt.

/Erik

Hej!

Finns inga ohanterade mail som är så gamla i kundserviceboxen, så jag vet tyvärr inte vad som hänt med ditt mail. Skicka gärna över frågan till mig så får du ett svar från mig med en lösning på problemet.

[email protected]

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 11 augusti 2009 - 16:05

Michell
  • Michell
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Tja,

/Erik

Är samma här, skickat två mail men inget svar. Dom är helt ointersserade när det gäller service på nya prylar. Nya prylar som måste skickas på service så man får vänta själv... värdelöst!

Postad 11 augusti 2009 - 16:06

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Är samma här, skickat två mail men inget svar. Dom är helt ointersserade när det gäller service på nya prylar. Nya prylar som måste skickas på service så man får vänta själv... värdelöst!

Hej!

Vilket ärende gäller det? Maila mig så kollar jag upp det.

[email protected]

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 11 augusti 2009 - 16:15

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Ställer mig oxå frågandes till detta med frakt.
Vet att ni har haft tidigare fraktfritt vid belopp över 1000:-.

Men själv så tycker jag att man sätter ett pris på sin sida och det är det priset som gäller för kund oavsett vad man handlar och oavsett kostnad på vara.

Finns ju flera näthadlare som även bedriver lokalbuitk och de har fraktfritt på allt. Och deras priser är inte högre pga utav det heller.
Och varor under 1000:- brukar i regel inte vara stora varor och går säkert att skicka billigare.

Så kollar man t.ex hä på prisjakt så kan flera som är billigast på en viss produkt bli ändå bra mycket dyrare pga frakten som tillkommer från de som har absolut lägsta pris.

Att inte bjuda på frakten anser jag bara vara dumsnålt, speciellt från ett större företag.

Postad 11 augusti 2009 - 17:49

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Att inte bjuda på frakten anser jag bara vara dumsnålt, speciellt från ett större företag.

Nej?

Varför skulle den branchen med minst marginaler "bjuda" på frakten?

There are no free lunches.

Kan du nämna alla dessa butiker som bjuder på frakten till alla kunder förutom inet och indomo. ?

Postad 11 augusti 2009 - 21:47

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
hemmabiocenter, hembioconsult, hembiobutiken, etc

Postad 12 augusti 2009 - 09:06

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hej igen!

Har kollat upp ditt ärende, produkten togs emot 2009-07-30 och skickades därefter till service för utbyte. Kan se att ditt första mail med statusbegäran (som kom in till oss 2 arbetsdagar efter att vi tog emot produkten) har blivit besvarat med informationen om att vi skulle kolla upp saken, vilket du har besvarat med ditt andra mail som inte innehåll några ytterligare frågor att besvara. Ärendet är i alla fall klart, en ny enhet kommer skickas från oss, förhoppningsvis under dagen.

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 12 augusti 2009 - 15:56

Michell
  • Michell
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Hej igen!

Har kollat upp ditt ärende, produkten togs emot 2009-07-30 och skickades därefter till service för utbyte. Kan se att ditt första mail med statusbegäran (som kom in till oss 2 arbetsdagar efter att vi tog emot produkten) har blivit besvarat med informationen om att vi skulle kolla upp saken, vilket du har besvarat med ditt andra mail som inte innehåll några ytterligare frågor att besvara. Ärendet är i alla fall klart, en ny enhet kommer skickas från oss, förhoppningsvis under dagen.

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja
Dustin AB

Hej ok, ja det var jue precis att det blev klart nu, det var bra.;) Men att det ska ta två veckor är mindre bra.

Postad 12 augusti 2009 - 16:04

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hej ok, ja det var jue precis att det blev klart nu, det var bra.;) Men att det ska ta två veckor är mindre bra.

Hej!

Sådana byten är beroende av serviceverkstädernas hanteringstid, tyvärr. Men vi är alltid tacksamma för att få reda på ärenden som gått lite "snett" just för att följa upp dessa och se om det finns något som kan förbättras :lol:

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 12 augusti 2009 - 18:31

Michell
  • Michell
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Hej!

Sådana byten är beroende av serviceverkstädernas hanteringstid, tyvärr. Men vi är alltid tacksamma för att få reda på ärenden som gått lite "snett" just för att följa upp dessa och se om det finns något som kan förbättras ;)

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Ja det kan jag förstå, om det måste gå den "långa" vägen. Men när man tex DOA'r en telefon så byts den direkt i butik.

Postad 12 augusti 2009 - 18:37

Volvow
  • Volvow
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Ställer mig oxå frågandes till detta med frakt.
Vet att ni har haft tidigare fraktfritt vid belopp över 1000:-.

Men själv så tycker jag att man sätter ett pris på sin sida och det är det priset som gäller för kund oavsett vad man handlar och oavsett kostnad på vara.

Finns ju flera näthadlare som även bedriver lokalbuitk och de har fraktfritt på allt. Och deras priser är inte högre pga utav det heller.
Och varor under 1000:- brukar i regel inte vara stora varor och går säkert att skicka billigare.

Så kollar man t.ex hä på prisjakt så kan flera som är billigast på en viss produkt bli ändå bra mycket dyrare pga frakten som tillkommer från de som har absolut lägsta pris.

Bra att det är någon fler som tyckte som jag! Tycker att man kan bjuda på frakten vid köp över 1000kr

Postad 12 augusti 2009 - 19:29

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

hemmabiocenter, hembioconsult, hembiobutiken, etc

Ingen "bjuder" på frakten, dvs avstår vinst för att leverera gratis.
Det man förlorar på karusellerna, tar man igen på gungorna.
(möjligtvis under en period tar man kostnaden för att locka kunder)

Den som idag beställer en Onkyo TX-SR607 betalar 5049:- INKL FRAKT på Dustin.
Hammabiocenter tar 6495:-!
Inte konstigt att de kan "bjuda" på frakten! Eller hur?

"Gratis" frakt eller inte, det är vad man betalar som gäller.
En del ser sig blinda på frakten.

När det gäller Dustin Home så har de ändå subventionerad frakt 59:-
och fri frakt samt lägre priser för att fjäska för studenter.

Dustin Home (77%) 113 23 (16%) Hembioconsult
https://www.prisjakt...2=Hembioconsult
Dustin Home (72%) 134 32 (17%) Hembiobutiken
https://www.prisjakt...2=Hembiobutiken

Redigerat av Unregistered1d36b31d, 12 augusti 2009 - 19:38.

Postad 13 augusti 2009 - 20:39

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Verkar inte riktigt som Dustin håller vad de lovar med de gråimporterade samsungerna?!
https://www.minhembi...s...t&p=2530502

Postad 11 september 2009 - 12:32

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Jag har suttit och svävat med fingret över "skicka beställning"-knappen på dustin.se nu ett tag. Är en dator som ska användas till videoredigering (certifierad HP workstation) och den finns såklart inte på dustinhome. Det som stör mig lite grann är att när man registrerar sig som privatperson endast får möjlighet att betala mot postförskott och enda frakten är Företagspaket...
Varför företagspaket när det är till privatperson undrar man ju då? Dustin erbjuder ju postpaket till Företag. Och varför inte VISA-betalning. Är ju inte jättesugen på att vandra in med ca 20'000:- på tobaksaffären där jag hämtar paket. Företagspaket ska ju dessutom delas ut till företagsadressen, men när posten upptäcker att det är en privatperson så ändras det till postpaket och får hämtas ut med avi, vilket försenar leverensen.

Vad har ni för erfarenhet av detta? Eller är det inga privatpersoner här som beställt från dustin.se? Är det inget jag ska bry mig om. Och vad säger ni på dustin? Ni har ju bra utbud och priser, är egentligen bara detta som kan irritera mig.

Postad 11 september 2009 - 13:52

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Jag har suttit och svävat med fingret över "skicka beställning"-knappen på dustin.se nu ett tag. Är en dator som ska användas till videoredigering (certifierad HP workstation) och den finns såklart inte på dustinhome. Det som stör mig lite grann är att när man registrerar sig som privatperson endast får möjlighet att betala mot postförskott och enda frakten är Företagspaket...
Varför företagspaket när det är till privatperson undrar man ju då? Dustin erbjuder ju postpaket till Företag. Och varför inte VISA-betalning. Är ju inte jättesugen på att vandra in med ca 20'000:- på tobaksaffären där jag hämtar paket. Företagspaket ska ju dessutom delas ut till företagsadressen, men när posten upptäcker att det är en privatperson så ändras det till postpaket och får hämtas ut med avi, vilket försenar leverensen.

Vad har ni för erfarenhet av detta? Eller är det inga privatpersoner här som beställt från dustin.se? Är det inget jag ska bry mig om. Och vad säger ni på dustin? Ni har ju bra utbud och priser, är egentligen bara detta som kan irritera mig.

Hej!

Det kan vi säkert ordna ändå :P Maila mig artikelnumret på produkten du önskar, så löser vi det på ett bra sätt.

Mvh,
Jüri Martoja ([email protected])
Dustin AB

Postad 14 september 2009 - 13:12

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Riktigt bra kundservice av Juri. Har fått iväg min beställning nu genom dustinhome. VISA-betalning och SMS-avisering. Måste bara vänta på lite "ej i lager"-varor. Hoppas jag kan hämta ut det innan helgen.

Tack igen Juri.

Postad 22 september 2009 - 15:58

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Jag har en fråga till Juri (skickade även denna till kundservice igår men har ännu inte fått svar, kanske är för ivrig :)): Jag är lite sugen på HP DV3-2080 laptopen som ni har kampanj på just nu, men jag blir lite förbryllad angående en sak, på produktsidan står det enbart att den levereras med Vista Home Premium, inte om det är 32-bit eller 64-bit. På HPs egna sida, hos prisjakt och andra butiker står det att det är 64-bitsversionen (vilket ju är vad jag vill ha), så jag vill bara kolla om det är det hos er med?

Vore trevligt om man hann beställa innan kampanjen tar slut isåfall.. :)

[EDIT] Beställde den igår ändå, trots att jag inte fått något mailsvar från Dustins kundservice. Nu står det dock på hemsidan att den har utgått ur sortimentet (vilket det inte gjorde igår). Jag får hoppas att datorn kommer levereras till mig iaf, vore trist om jag missat chansen pga att jag väntade för länge på ett svar från kundservicen. [/EDIT]

Redigerat av Hellberg, 23 september 2009 - 18:01.

Postad 25 september 2009 - 09:31

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Jag har en fråga till Juri (skickade även denna till kundservice igår men har ännu inte fått svar, kanske är för ivrig :)): Jag är lite sugen på HP DV3-2080 laptopen som ni har kampanj på just nu, men jag blir lite förbryllad angående en sak, på produktsidan står det enbart att den levereras med Vista Home Premium, inte om det är 32-bit eller 64-bit. På HPs egna sida, hos prisjakt och andra butiker står det att det är 64-bitsversionen (vilket ju är vad jag vill ha), så jag vill bara kolla om det är det hos er med?

Vore trevligt om man hann beställa innan kampanjen tar slut isåfall.. :angry:

[EDIT] Beställde den igår ändå, trots att jag inte fått något mailsvar från Dustins kundservice. Nu står det dock på hemsidan att den har utgått ur sortimentet (vilket det inte gjorde igår). Jag får hoppas att datorn kommer levereras till mig iaf, vore trist om jag missat chansen pga att jag väntade för länge på ett svar från kundservicen. [/EDIT]

Hej!

Sorry för sent svar, varit hemma @VAB hela veckan så haft lite att ta ikapp nu. Jag svarar på ditt mail.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 28 september 2009 - 20:40

oskja738
  • oskja738
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Imorrn läggar jag min första beställning hos DustinHome någonsin, så svik mig inte nu B) ! D.v.s. om ni har ändrat min registrering till studentkund då. Jag har precis skickat mail till kundservice om detta.

Har jag förstått det rätt om att det är fraktfritt till studenter? Och är det någon studentrabatt på Panasonic DMP-BD80?

Postad 28 september 2009 - 20:47

Unregistered2316b843
  • Unregistered2316b843
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Imorrn läggar jag min första beställning hos DustinHome någonsin, så svik mig inte nu B) ! D.v.s. om ni har ändrat min registrering till studentkund då. Jag har precis skickat mail till kundservice om detta.

Har jag förstått det rätt om att det är fraktfritt till studenter? Och är det någon studentrabatt på Panasonic DMP-BD80?

Stämmer bra att det är fraktfritt från dustinhome för studenter.

Postad 29 september 2009 - 11:53

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Imorrn läggar jag min första beställning hos DustinHome någonsin, så svik mig inte nu :lol: ! D.v.s. om ni har ändrat min registrering till studentkund då. Jag har precis skickat mail till kundservice om detta.

Hej!

Du kan se om du har studentpriser eller ej när du loggar in (det kommer stå att du har studentkonto på sidan du landar på).

Annars kan du alltid maila mig ditt kundnummer så kan jag verifiera :) Eller kontakta orderavdelningen på 08-553 44 900 (de sköter denna hantering), så kan de kika på det.

Mvh,
Dustin AB

Postad 29 september 2009 - 14:30

oskja738
  • oskja738
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Hej!

Du kan se om du har studentpriser eller ej när du loggar in (det kommer stå att du har studentkonto på sidan du landar på).

Annars kan du alltid maila mig ditt kundnummer så kan jag verifiera :) Eller kontakta orderavdelningen på 08-553 44 900 (de sköter denna hantering), så kan de kika på det.

Mvh,
Dustin AB

Det där med studentkonto är fixat nu. Gick väldigt snabbt och smidigt från eran kundservice. Det var jag som skrev fel kundnummer från första början. :lol:

Edit: Nu är beställningen lagd!
Edit2: Och som förväntat gick det GALET fort! Bara ett par timmar efter beställningen var den i postens ägo. Fick den idag strax innan lunch! Ni kan räkna med flera beställningar från min sida i framtiden.

Redigerat av oskja738, 30 september 2009 - 15:49.

Postad 02 oktober 2009 - 22:09

Unregistered812928d1
  • Unregistered812928d1
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hejsan Jüri,

har testat att maila er kundtjänst men som många andra påpekat verkar det vara ganska lång väntetid där...:lol:

Men du verkar ju ge utmärkt kundservice via den här tråden så jag gör ett försök;

Har tänkt att handla en panasonic 50" G10 hos er då ni ligger bra i pris på denna, och jag har tidigare haft bra erfarenheter av att handla från er.

Har två st frågor:
Hur ställer sig dustinhome till detta:
https://www.minhembi...howtopic=240377?

Har tänkt att köpa ert billigaste 37-63" fäste. Panasonic säger att felet är vanligt, min gissning är att det är ovanligt, men kan ändå vara bra att veta vilket ansvar ni tar för fästena ni säljer.

Är G10:an en "gråimport" ? Hur påverkar det isåfall garantiärenden?

mvh Martin

Postad 05 oktober 2009 - 11:21

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hejsan Jüri,

har testat att maila er kundtjänst men som många andra påpekat verkar det vara ganska lång väntetid där...:blink:

Men du verkar ju ge utmärkt kundservice via den här tråden så jag gör ett försök;

Har tänkt att handla en panasonic 50" G10 hos er då ni ligger bra i pris på denna, och jag har tidigare haft bra erfarenheter av att handla från er.

Har två st frågor:
Hur ställer sig dustinhome till detta:
https://www.minhembi...howtopic=240377?

Har tänkt att köpa ert billigaste 37-63" fäste. Panasonic säger att felet är vanligt, min gissning är att det är ovanligt, men kan ändå vara bra att veta vilket ansvar ni tar för fästena ni säljer.

Är G10:an en "gråimport" ? Hur påverkar det isåfall garantiärenden?

mvh Martin

Hej!

Våra Panasonics vi säljer kommer från svenska distributörer, så garantin för dessa hanteras enligt de rutiner som Panasonic i Sverige har satt för sina produkter. Angående problemet med väggfästena - det är ingenting som vi kan ta ställtning till "generellt", då det handlar om fysisk åverkan.

Alla ärenden som handlar om några som helst former av fysisk åverkan (oavsett härkomst) hanteras individuellt. Har vi gjort fel någonstans så löser vi det, precis som vanligt. Vad som gäller problemet i fråga så kan jag inte se ett enda case där vi har sålt en Panasonic TV som gått sönder p.g.a. felaktigt väggfäste. Skulle det börja dyka upp sådana RMA's så får vi se hur vi ställer oss till det.

Mvh,
Dustin AB

Postad 05 oktober 2009 - 15:46

cartmanume
  • cartmanume
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Alla ärenden som handlar om några som helst former av fysisk åverkan (oavsett härkomst) hanteras individuellt.

Jag lånar den här lite. Hur lång tid beräknar ni att en sådan individuell hantering ska ta? (Om det nu kommer räknas som fysisk åverkan, men det är väl det som ska utredas.)
Jag har väntat på mitt ärende i 2 månader nu och varit utan tv hela tiden. Känns lagom kul att inte ens få ett datum utan bara "så snart vi har mer information om ditt ärende så återkommer vi" vid varje kontakt med kundtjänst.

Mvh
/Erik

Postad 05 oktober 2009 - 16:05

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Jag lånar den här lite. Hur lång tid beräknar ni att en sådan individuell hantering ska ta? (Om det nu kommer räknas som fysisk åverkan, men det är väl det som ska utredas.)
Jag har väntat på mitt ärende i 2 månader nu och varit utan tv hela tiden. Känns lagom kul att inte ens få ett datum utan bara "så snart vi har mer information om ditt ärende så återkommer vi" vid varje kontakt med kundtjänst.

Mvh
/Erik

Hej!

Skälig tid för individuell bedömning är också lite individuellt, beroende på vad det gäller. Två månader låter ju lite långt för ett någorlunda normalt ärende, om det gäller ett ärende du har hos oss får du gärna skicka mig ärendenumret, så tar jag en titt på det. När det gäller någorlunda vanligt förekommande fel och/eller fysisk åverkan bör produktens öde avgöras inom mindre tid än så, så länge man inte har efterfrågat någon speciallösning av tidskrävande natur.

Mvh,
Dustin AB

Postad 06 oktober 2009 - 09:06

Unregistered812928d1
  • Unregistered812928d1
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hejsan och tack för ett snabbt svar! Pannan är nu påväg hem till mig...

Passar på att ställa ytterligare en fråga, kan nog vara av allmänintresse här på prisjakt också;

Ni säljer en tilläggsförsäkring för 1299:- som skyddar tv:n i 3 år mot diverse hemskheter som kan kan hända...[edit]Jag tog inte denna försäkring utan hoppas att nedanstående resonemang fungerar: [/edit]

Det står att tv:n har 2 års garanti (inskicksservice), så så länge jag inte tappar den i golvet har jag alltid dessa två år att räkna med ifall något händer. Det tredje året täcks ju av konsumentköpslagen ifall felet är ett tillverkningsfel, dvs, ifall jag inte gör någon åverkan på tv:n och den ändå går sönder så har jag rätt att reklamera år 2-3?

Detta i kombination med en drulleförsäkring hos mitt försäkringsbolag borde täcka det mesta resonerar jag (med undantag för att försäkringsbolaget skriver ned värdet på tv:n efter år 1).

Frågan är alltså hur dustin ser på reklamationsrätten år 3?

mvh Martin

Redigerat av Unregistered812928d1, 06 oktober 2009 - 09:07.

Postad 06 oktober 2009 - 10:25

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hejsan och tack för ett snabbt svar! Pannan är nu påväg hem till mig...

Passar på att ställa ytterligare en fråga, kan nog vara av allmänintresse här på prisjakt också;

Ni säljer en tilläggsförsäkring för 1299:- som skyddar tv:n i 3 år mot diverse hemskheter som kan kan hända...[edit]Jag tog inte denna försäkring utan hoppas att nedanstående resonemang fungerar: [/edit]

Det står att tv:n har 2 års garanti (inskicksservice), så så länge jag inte tappar den i golvet har jag alltid dessa två år att räkna med ifall något händer. Det tredje året täcks ju av konsumentköpslagen ifall felet är ett tillverkningsfel, dvs, ifall jag inte gör någon åverkan på tv:n och den ändå går sönder så har jag rätt att reklamera år 2-3?

Detta i kombination med en drulleförsäkring hos mitt försäkringsbolag borde täcka det mesta resonerar jag (med undantag för att försäkringsbolaget skriver ned värdet på tv:n efter år 1).

Frågan är alltså hur dustin ser på reklamationsrätten år 3?

mvh Martin

Hej!

Du har redogjort det ganska utförligt och korrekt, vad exakt är frågan? :)

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 06 oktober 2009 - 11:03

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Snabb fråga (fånga om du kan, hehe) ...

När får ni in flera länk sådana här? Är väldigt sugen på att beställa men vill att det ska gå fort!

Postad 06 oktober 2009 - 11:12

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Snabb fråga (fånga om du kan, hehe) ...

När får ni in flera länk sådana här? Är väldigt sugen på att beställa men vill att det ska gå fort!

Ingen ETA just nu, kollar upp och återkommer.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 06 oktober 2009 - 11:15

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Okej, vore toppen om ni hade det ganska snart. Isåfall ligger en order och väntar hos er från mig =)

Postad 06 oktober 2009 - 11:42

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Okej, vore toppen om ni hade det ganska snart. Isåfall ligger en order och väntar hos er från mig =)

Hej!

ETA - de som har beställt sina bör få de nu på torsdag som det ser ut. Så om inte du redan har beställt den så gör det snabbt, så kanske du hinner få din tills dess också. Om du inte skulle få den i tid så kan du alltid avbeställa ordern :)

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 06 oktober 2009 - 11:44

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Hej!

ETA - de som har beställt sina bör få de nu på torsdag som det ser ut. Så om inte du redan har beställt den så gör det snabbt, så kanske du hinner få din tills dess också. Om du inte skulle få den i tid så kan du alltid avbeställa ordern :)

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Hej Jüri, om man lägger beställningen efter 16:00. Har man ändå chansen att få den på torsdag då?

Postad 06 oktober 2009 - 11:47

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hej Jüri, om man lägger beställningen efter 16:00. Har man ändå chansen att få den på torsdag då?

Så länge de beställda enheterna inte blivit uppbokade av någon annan innan dig så kommer du i alla fall få tilldelning på din order. Förutsatt att vi får in de idag eller imorgon, vilket i och för sig inte är spikat i sten men det är vad ETA'n är på idag, så bör du ha det tills på torsdag, ja.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 06 oktober 2009 - 18:05

Unregistered812928d1
  • Unregistered812928d1
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hej!

Du har redogjort det ganska utförligt och korrekt, vad exakt är frågan? :D

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Frågan var ifall det var ett korrekt resonemang, vilket du ju bekräftade, så får tacka för svar. :D Kanske var OT... mvh Martin

Postad 07 oktober 2009 - 18:32

- Christoffer -
  • - Christoffer -
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Hej!

Ville fråga en sak; Har fått hem min Acer Timeline 3810TZ (ni benämnde den som 3810T C2D) som jag beställt från er, men såg att ni plötsligt inte säljer den längre. Tydligen har andra butiker också slutat sälja den vilket naturligtvis får mig att undra om Acer har dragit tillbaka datorerna på grund av något fel eller liknande, och att det är därför ni slutat sälja den? Vågar inte öppna förpackningen än :P

/Christoffer

Redigerat av - Christoffer -, 07 oktober 2009 - 18:33.

Postad 12 oktober 2009 - 08:34

cartmanume
  • cartmanume
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Hej!

Skälig tid för individuell bedömning är också lite individuellt, beroende på vad det gäller. Två månader låter ju lite långt för ett någorlunda normalt ärende, om det gäller ett ärende du har hos oss får du gärna skicka mig ärendenumret, så tar jag en titt på det. När det gäller någorlunda vanligt förekommande fel och/eller fysisk åverkan bör produktens öde avgöras inom mindre tid än så, så länge man inte har efterfrågat någon speciallösning av tidskrävande natur.

Mvh,
Dustin AB

Lite uppföljning på detta. Jag har nu fått en ny TV som fungerar, tråkigt bara att det skulle ta sån tid. Men efter mitt inlägg här så tog det fart.

För att återknyta till tråden. Vad kan göras bättre?
Supporten borde vara mer synkad. 2-3 dagar innan jag gjorde inlägget i den här tråden så hade jag ett telefonsamtal med supporten, som då sa att det bara var att vänta och det fanns absolut inget att göra i det här fallet, att det dragit ut på tiden var inget som spelade någon roll.
Däremot när det görs ett inlägg här så är det som att det går en helt annan väg och då är inget omöjligt längre.

Postad 13 oktober 2009 - 20:48

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Har idag, en månad efter att jag lade min order på en dator från dustinhome, avbeställt den då grafikkortet som ingick i paketet aldrig kommit i lager. Har upprepade gånger fått nya datum när det beräknas komma in i lager och de datumen har kommit och gått utan att något händer.
Har tröttnat på väntan, och inte minst behöver jag datorn då den ska arbetas med. Juri har inte heller svarat på mitt senaste mail i fredags där jag frågade om vi kunde byta ut grafikkortet som aldrig dyker upp mot ett de har i lager för 130:- mindre. Kanske beror det på att han inte är på jobbet just nu, eller så blir jag ignorerad.
Surfade runt lite och upptäckte dessutom att jag får samma prylar på inWarehouse för närmare 2000:- mindre, och de har allt i lager. Så nu väntar jag på återbetalningen från Dustin.

Oerhört blandade känslor inför detta. Dustin har bra utbud och Juri var oerhört trevlig och hjälpte mig med beställningen, men samtidigt så kan de inte leverera saker i tid, och jag har inte ens blivit meddelad när datumen ändrats (förutom första gången). Jag tänker inte bojkotta dustin, men jag kommer definitivt leta efter alternativa leverentörer i framtiden.

Något de kan göra bättre är ju just att inte flagga ut nya datum för beräknad leverens. Och kanske hålla lite koll på när sånt här händer och skicka ett "förlåt oss, vi fixar så fort vi kan"-mail efter 2-3 veckor. Bara så man inte känner sig bortglömd. Speciellt när man redan betalat 19'000:- i förskott.

Postad 14 oktober 2009 - 09:34

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Har idag, en månad efter att jag lade min order på en dator från dustinhome, avbeställt den då grafikkortet som ingick i paketet aldrig kommit i lager. Har upprepade gånger fått nya datum när det beräknas komma in i lager och de datumen har kommit och gått utan att något händer.
Har tröttnat på väntan, och inte minst behöver jag datorn då den ska arbetas med. Juri har inte heller svarat på mitt senaste mail i fredags där jag frågade om vi kunde byta ut grafikkortet som aldrig dyker upp mot ett de har i lager för 130:- mindre. Kanske beror det på att han inte är på jobbet just nu, eller så blir jag ignorerad.
Surfade runt lite och upptäckte dessutom att jag får samma prylar på inWarehouse för närmare 2000:- mindre, och de har allt i lager. Så nu väntar jag på återbetalningen från Dustin.

Oerhört blandade känslor inför detta. Dustin har bra utbud och Juri var oerhört trevlig och hjälpte mig med beställningen, men samtidigt så kan de inte leverera saker i tid, och jag har inte ens blivit meddelad när datumen ändrats (förutom första gången). Jag tänker inte bojkotta dustin, men jag kommer definitivt leta efter alternativa leverentörer i framtiden.

Något de kan göra bättre är ju just att inte flagga ut nya datum för beräknad leverens. Och kanske hålla lite koll på när sånt här händer och skicka ett "förlåt oss, vi fixar så fort vi kan"-mail efter 2-3 veckor. Bara så man inte känner sig bortglömd. Speciellt när man redan betalat 19'000:- i förskott.

Hej!

Inga av våra ordrar blir bortglömda, vissa ärenden är bara svårare att lösa än andra. Ditt önskemål om att få det andra kortet istället var under hantering (det är tyvärr inte bara att ta bort en produkt och lägga till en annan), så det hade vi kunnat lösa, givetvis är det trist när ETA-datumen spricker och det gillar ju ingen. Den biten är alltid under kontinuerlig proaktiv förbättring, men förr eller senare står man i en situation där man ska få välja att presentera ett ETA-datum för produkt X eller inte, och oavsett vilket man väljer så kan det uppstå missnöje från något håll, så det är en fin balansgång.

Ska ta vidare dina synpunkter, och hoppas att din nästa order skickas på ett för oss mer sedervanligt sätt :D

Generell FYI - Andra inlägg här kommer besvaras så fort som möjligt, har tyvärr varit extremt upptagen denna vecka.

Postad 14 oktober 2009 - 19:27

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Jovisst, jag förstår att det finns förmildrande omständigheter, men svaret jag fick när jag själv mailade och avbokade var ju att Grafikkortet inte längre tillverkas och därför inte kunde levereras... Den informationen vet jag inte när Dustin fick. Kanske vart det samtidigt som jag avbeställde, men annars är hade jag uppskattat den informationen tidigare...

Som sagt, jag tänker inte hålla det emot er. Har redan dragit iväg en beställning på lite smått och sitter och plockar ihop en kundvagn till i detta nu. Fast numer tänker jag beställa mot faktura... Så att om det händer igen så har jag iaf inte bundit pengarna som den här gången.

Postad 15 oktober 2009 - 08:31

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hej!

Ville fråga en sak; Har fått hem min Acer Timeline 3810TZ (ni benämnde den som 3810T C2D) som jag beställt från er, men såg att ni plötsligt inte säljer den längre. Tydligen har andra butiker också slutat sälja den vilket naturligtvis får mig att undra om Acer har dragit tillbaka datorerna på grund av något fel eller liknande, och att det är därför ni slutat sälja den? Vågar inte öppna förpackningen än :)

/Christoffer

Hej!

Ledsen för sent svar. Jag känner inte till att de har stoppat några enheter p.g.a. några fel, datormodeller har kommit och gått snabbare än någonsin under senaste tiden. Det enda generella problemet 3810-serien hade på sina burkar tillverkade innan 15e sept var ett kabelfel, man kan kolla om ens modell är drabbad här: http://customercare....r...&IType=JM31 och felanmäla det till Acer-supporten för en proaktiv reparation om man vill göra det.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 19 oktober 2009 - 10:03

dasboot76
  • dasboot76
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

För elva dagar sedan beställde jag två mobiltelefonladdare. Vid beställningstillfället fanns båda laddarna i lager, och borde väl således ha skickats iväg tämligen snabbt. Jag har mailat kundservice två gånger och Juri en men fortfarande inte fått svar från någon av dem. Tilläggas bör är att Dustin har dragit pengarna för laddarna från mitt konto.

Ska jag räkna mina knappa 500 kronor som förlorade, eller kommer jag någonsin få mina laddare. Jag, som tidigare har jobbat på Dustin, börjar bli rejält förbannad på er. Jag tycker ju att ni i alla fall borde svara på de mail jag skickar.

Med vänliga hälsningar

Christian

Postad 19 oktober 2009 - 14:17

Danne24
  • Danne24
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
En fråga till...
Två gånger nu har jag varit inne på hemsidan för att beställa två stycken Samsung N140, men precis när jag har tänkt lägga min order har de plockats bort eller stoppats. Vill ni inte sälja till mig?? :lol:
Men hur som helst, när kommer det gå att lägga en beställning och finns det någon möjlighet att få leverans innan den 4:e?
Tack på förhand!

Postad 22 oktober 2009 - 09:55

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hej!

För elva dagar sedan beställde jag två mobiltelefonladdare. Vid beställningstillfället fanns båda laddarna i lager, och borde väl således ha skickats iväg tämligen snabbt. Jag har mailat kundservice två gånger och Juri en men fortfarande inte fått svar från någon av dem. Tilläggas bör är att Dustin har dragit pengarna för laddarna från mitt konto.

Ska jag räkna mina knappa 500 kronor som förlorade, eller kommer jag någonsin få mina laddare. Jag, som tidigare har jobbat på Dustin, börjar bli rejält förbannad på er. Jag tycker ju att ni i alla fall borde svara på de mail jag skickar.

Med vänliga hälsningar

Christian

Hej!

Du kan alltid avboka en order om den inte är skickad, oavsett om du har förskottsbetalat den eller beställt mot faktura. Den enklaste (och inte minst snabbaste) lösningen är att slå en signal till vår orderavdelning.

Jag har fått ett 150-tal mail under senaste tre dagarna som jag tyvärr inte hunnit hantera ännu, du får gärna maila mig en gång till för säkerhets skull.

Mvh,
Dustin AB

En fråga till...
Två gånger nu har jag varit inne på hemsidan för att beställa två stycken Samsung N140, men precis när jag har tänkt lägga min order har de plockats bort eller stoppats. Vill ni inte sälja till mig?? :rolleyes:
Men hur som helst, när kommer det gå att lägga en beställning och finns det någon möjlighet att få leverans innan den 4:e?
Tack på förhand!

Hej!

Kontakta mig om problemet kvarstår, det ser ut att fungera för mig.

Mvh,
Dustin AB

Postad 22 oktober 2009 - 17:55

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Hämtade min duk just som jag köpte genom Dustin allt funkade klockrent fast den inte var på lager så hade jag den på 3 dagar det är ruggit bra tycker jag. :)

Postad 22 oktober 2009 - 17:56

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hämtade min duk just som jag köpte genom Dustin allt funkade klockrent fast den inte var på lager så hade jag den på 3 dagar det är ruggit bra tycker jag. ;)

Härligt när det flyter på :)

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 23 oktober 2009 - 09:19

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Kan man fråga här ifall ni kommer få in en produkt i lager?

Produkten är: Asus Eee Box EB1501.

Postad 23 oktober 2009 - 12:38

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Kan man fråga här ifall ni kommer få in en produkt i lager?

Produkten är: Asus Eee Box EB1501.

Hej!

5010367302 ASUS EEEBOX 1501 1.6 2GB/250GB WLAN W7HP SVART
5010367303 ASUS EEEBOX 1501 1.6 2GB/250GB WLAN W7HP VIT

Information kommer snart men de finns rent tekniskt online. Exakt när vi får in de till lagret är i skrivande stund okänt.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 24 oktober 2009 - 11:41

ondskan
  • ondskan
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
hej
såg att ni öppnat norsk nät butik !

kan jag köpa svensk windows 7 på er norska sida då jag bor i norge ?
eller måste jag till sverige för att handla ??

mvh jimmy

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.