Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande

1040 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB (Spelkonsoler) 4 9,2 (705) Inga priser
Microsoft Xbox 360 E 120GB 2007 (Spelkonsoler) 7 8,59 (249) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI 20GB (Spelkonsoler) 1 8,46 (157) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB (Spelkonsoler) 2 9,21 (530) Inga priser
76 relaterade trådar
Officiell Tråd- Xbox 360 (5039 inlägg) 4 år sedan
Playstation Store (2597 inlägg) 7 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 9 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 9 år sedan
PS3 Information (120 inlägg) 10 år sedan
Xbox 360- Problem (2051 inlägg) 10 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 11 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 11 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 11 år sedan
DualShock 3 (469 inlägg) 13 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 13 år sedan
Är PS3 40 GB tystare? (550 inlägg) 13 år sedan
Köpa ny PS3 eller laga (17 inlägg) 13 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 14 år sedan
Tipstråd/Bildtråd- Renovering vardagsrum (7 inlägg) 14 år sedan
Lackskada på Playstation 3 (9 inlägg) 14 år sedan
Elgiganten har tagit bort Xbox 360 ur sortimentet (64 inlägg) 14 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 "Jasper" (734 inlägg) 15 år sedan
Bildproblem med Denon AVR-1610 och PS3? (9 inlägg) 15 år sedan
Värde på Xbox360 paket? (20 inlägg) 15 år sedan
FPS-kontroll med mus och "frag-chuck"... (171 inlägg) 15 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg) 15 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 15 år sedan
Prissänkning Xbox Elite 360 (56 inlägg) 15 år sedan
Yellow Dog Linux (379 inlägg) 15 år sedan
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg) 16 år sedan
Playstation 3 som DVD spelare @ 1080p via HDMI (55 inlägg) 16 år sedan
24p med Samsung LE46A656 och PS3 (58 inlägg) 16 år sedan
PS3 - Bästa ljud system (30 inlägg) 16 år sedan
Sennheiser PC350 till xbox360 ? (1 inlägg) 16 år sedan
Varför kostar "gamla" PS3 nära 9000:-? (12 inlägg) 16 år sedan
PS2 emulering på 40GB i kommande FW? (56 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 Pro 60gb version (151 inlägg) 16 år sedan
2-kanalsljud via PS3 (2 inlägg) 16 år sedan
TVersity för PS3 (24 inlägg) 16 år sedan
Konvertera video för Playstation 3 (38 inlägg) 16 år sedan
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg) 16 år sedan
Samsung LE32S71B problem (2 inlägg) 16 år sedan
Pris/erbjudanden PS3 40GB (1316 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 med 60GB hårddisk och prissänkning på 20GB-versionen (14 inlägg) 16 år sedan
ps3: usa vs europa? (158 inlägg) 16 år sedan
Sony 40D3500 problem, grynighet samt flimmer vid Blu-Ray (9 inlägg) 16 år sedan
Premium med HDMI har kommit! (276 inlägg) 17 år sedan
Elgiganten säljer PS3 med GT5Prolouge för 3499! (4 inlägg) 17 år sedan
Koppla PS3 till Phlips HT-3115 (0 inlägg) 17 år sedan
PS3 ser ut att bli den ledande konsolen år 2011 (118 inlägg) 17 år sedan
Importera PS3 från USA (5 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 prissänkt (298 inlägg) 17 år sedan
PS3-ljud till både tv och förstärkare? (32 inlägg) 17 år sedan
Nya ps3 versioner (19 inlägg) 17 år sedan
Mitt Xbox 360 dog igen, får jag en ny med hdmi denna gången? (0 inlägg) 17 år sedan
Formatkriget över: Blu-ray segrade över HD DVD? (104 inlägg) 17 år sedan
Ny Hembio Förstärkare (2 inlägg) 17 år sedan
Ny TV (LCD,F-HD) samt Blu-Ray spelare (22 inlägg) 17 år sedan
Dimensioner på kartongen + vikt (2 inlägg) 17 år sedan
Play Station 3's prestanda. (125 inlägg) 17 år sedan
PS3 med 65nm! När? (43 inlägg) 17 år sedan
PS3 - 40gb eller 60 gb? (5 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 Premium -> Elite? (45 inlägg) 17 år sedan
Playstation 3 för 5690 kr på Media Markt! (83 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 Elite är släppt (824 inlägg) 17 år sedan
Söka bland mediafiler (0 inlägg) 17 år sedan
PS3-priset, kommer det sjunka (298 inlägg) 17 år sedan
Pioneer VSX-1016V - ljud från HDMI (1 inlägg) 17 år sedan
TX-SR605 + PS3 + LE-40M87 + Cinema XL + DV6515 (3 inlägg) 17 år sedan
Köpa Xbox 360 Elite. (65 inlägg) 17 år sedan
Vilken TV är bäst för Playstation 3 (9 inlägg) 17 år sedan
Playstation 3 erbjudande (4 inlägg) 17 år sedan
Onkyo TX-SR674E eller TX-SR605 (65 inlägg) 17 år sedan
PS3 firmware update 1.80 (216 inlägg) 17 år sedan
Så billig kan Playstation 3 bli (235 inlägg) 17 år sedan
Denon 2807 eller vänta på 3808? (5 inlägg) 17 år sedan
PS3 Priser i USA (29 inlägg) 18 år sedan
PS3 som cd-spelare? (4 inlägg) 18 år sedan
Blu-ray-spelare (38 inlägg) 18 år sedan

Postad 11 oktober 2007 - 16:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Och då sitta med massa spel som man köpt och får sälja till vrakpris? Jag har tyvärr inte ekonomin att köpa konsollerna vid launch men när jag väl lägger ut pengarna för en ny konsoll så vill jag att den skall vara så framtidssäker som möjligt. Mitt argumenterade runt detta var att jag anser att man inte bara köper en konsoll för "dagen" som du säkert tidigare läst. Jag säger inte att PS3 är det mest självklara valet om man vill ha en framtidssäker konsoll men mende på i mitt inlägg att det spelar roll vad som komma skall till konsollen.

<{POST_SNAPBACK}>

Varför ska du vänta med att sälja spelen? De säljer du direkt, och importera lite och köp beggat så tjänar du t o m på det i slutändan. Sen kommer PS3 spelen vara svinbilliga när du väl köper den, fast vad gör det eftersom du säljer dem efteråt :rolleyes:

Självklart spelar det roll vad som komma skall. Om du gillar PS3 titlarna bättre så ska du köpa PS3. Jag utgick bara från att det var en ekonomisk fråga och med mitt alternativ kan du faktiskt ha båda till samma pris. Även om du inte köpte/köper till launch.

Jag menar.. om du bara har din 360 i typ 2 år så är den framtidssäker för de 2 åren. Sen har du din PS3 som är framtidsäker resterande år. Sen beror det på vad du prioriterar för framtiden.

OK, back on topic...

Finns redan en tråd om det. Det är onödigt att späda ut diskussionen på två trådar.

Postad 11 oktober 2007 - 18:10

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

..., Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter,...Det är några av de spel som ej kan fås på PS3, visa kan hittas på PS2/Xbox o andra på PC.

<{POST_SNAPBACK}>

GRAW2 finns ju dock till PS3:an så den var väl inte helt rätt att ta med.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja tvåan ja, du har nog missat att det kom en etta innan också när PS3 inte fanns.

Postad 11 oktober 2007 - 18:17

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0

Den dagen du kan stava Blu-Ray rätt kan du kommentera fördelarna. Jag säger in te att 50gb är bra, för det är det, men de spel som har tagit upp mer space än en DVD skiva (T ex Heavenly Sword, Motostorm och Resistance) har inte fått en att gå "Wow allt utan Blu-Ray är skräp".

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för upplysningen angånde Blu-Ray.

Ett hett tips till dig är att du borde lära dig stava även andra ord rätt, först då blir nämligen din åsikt värd någonting.... :rolleyes:

Postad 11 oktober 2007 - 19:10

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Den dagen du kan stava Blu-Ray rätt kan du kommentera fördelarna. Jag säger in te att 50gb är bra, för det är det, men de spel som har tagit upp mer space än en DVD skiva (T ex Heavenly Sword, Motostorm och Resistance) har inte fått en att gå "Wow allt utan Blu-Ray är skräp".

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för upplysningen angånde Blu-Ray.

Ett hett tips till dig är att du borde lära dig stava även andra ord rätt, först då blir nämligen din åsikt värd någonting.... :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Det är iof sant, eller så får de införa stavningskontroll i forumet. Antar att de är särskrivningen på in te som du syftar på.

Postad 11 oktober 2007 - 19:31

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0

Det är iof sant, eller så får de införa stavningskontroll i forumet. Antar att de är särskrivningen på in te som du syftar på.

<{POST_SNAPBACK}>

bibioteket
större bred
Där har du svart på vit

Jag reagerade bara på att du anmärker på ett oförskämt sätt när du inte själv vare sig stavar ordentligt eller skriver grammatiskt korrekt svenska.

Men nu rotar vi inte mer i det utan kastar oss direkt in i "on topic"! :rolleyes:

Redigerat av Unregistered50fe2819, 11 oktober 2007 - 19:34.

Postad 11 oktober 2007 - 19:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Men nu rotar vi inte mer i det utan kastar oss direkt in i "on topic"!  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Indeed :rolleyes: . Har du några reflektioner över Lillkilles, Palmininos, Fiddeys och mina argument? Det är så tråkigt när allt bara stannar av.

Postad 11 oktober 2007 - 20:27

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0

Vidare är det som du säger heller inte "gratis" utrymme, utan det måste fyllas upp, vilket tar tid och kostar pengar. Samt att det gäller att utnyttja utrymmet rätt, och verkligen ge det den där avgörande skillnaden.. vilket vi alla nog kan hålla med om inte har hänt ännu.

Jag tror att det tar en hel del tid att få saker att få plats på DVD. Säg att t.ex. PGR4 skulle ha behövt 11 gb istället då hade de inte behövt tänka mer på den saken om det hade haft någon form av HD-disk istället. Spelen måste för övrigt inte innehålla 50gb. Det ger bara utvecklarna frihet att välja.

Detta är valida argument, Warcow, som tagits upp tidigare, men jag har inte sett dig föra en diskussion kring det. Du vill alltså inte föra en diskussion om något du påbörjar, utan säger bara att du tror att det kommer bli si och så och 360 ägarna är blinda och blir provocerade när de i själva verket argumenterar sakligt. Jag skulle vilja se dig diskutera lite kring de nyheter du postar, inte bara läsa nyheterna, posta text utklippt från Sonydefenceforce, och hålla med.

Point taken... ska rättas till!

Postad 11 oktober 2007 - 21:11

Swebreeze
  • Swebreeze
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
GADGET OF THE YEAR 2007

SONY PS3

"So, how come..." you're asking, "...this is Gadget O' The Year, when it's merely a runner-up in the Gaming category?" We say this: the PS3 doesn't so much move the goalposts for gadgets as hack them down and use them to build a very small shed with. In that shed is kept multimedia functionality the Xbox 360 can only dream of: one of the best Blu-Ray players to date, brilliant synergy with the PSP, and, just over the horizon, a stream of top add-ons, such as the TV tuner.

http://competition.f...ards/?result=21

Postad 11 oktober 2007 - 22:13

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

GADGET OF THE YEAR 2007

SONY PS3

"So, how come..." you're asking, "...this is Gadget O' The Year, when it's merely a runner-up in the Gaming category?" We say this: the PS3 doesn't so much move the goalposts for gadgets as hack them down and use them to build a very small shed with. In that shed is kept multimedia functionality the Xbox 360 can only dream of: one of the best Blu-Ray players to date, brilliant synergy with the PSP, and, just over the horizon, a stream of top add-ons, such as the TV tuner.

http://competition.f...ards/?result=21

<{POST_SNAPBACK}>

Indeed, förträfligt bra Blu-Ray spelare. Men som de säger, det är inte någon höjdare inom det område den var byggd för. Någon extremt bra multimedia-maskin vet jag dock inte, stödet för format ska vara öppen annars kommer de aldrig i närheten av vad jag kräver av en bra multimedia maskin. Dags att sluta hyckla och se till att maskin MINST kör Xvid/DivX som de flesta DVD-spelare där ute. Det tråkiga är att branschen vägrar acceptera att x.246/.mkv går exakt samma väg som DivX.

Postad 11 oktober 2007 - 23:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Jag tror att det tar en hel del tid att få saker att få plats på DVD. Säg att t.ex. PGR4 skulle ha behövt 11 gb istället då hade de inte behövt tänka mer på den saken om det hade haft någon form av HD-disk istället. Spelen måste för övrigt inte innehålla 50gb. Det ger bara utvecklarna frihet att välja.

Ja, det tar troligtvis (eller det gör det såklart) tid att hitta på lösningar när man har problem med diskutrymme. Saken är dock den att eftersom spelutvecklarna vet sina, eller rättare sagt, DVDns begränsningar så arbetar de med det i åtanke från första början och bör inte måla in sig i en vägg speciellt ofta. Visst, stöter man på patrull så får man fixa till det, men jag hör inte ofta talas om förseningar pga det. PGR4 blev då inte försenat, utan det problemet var redan löst när de gick ut i media om det. Att göra ett stort och majestätiskt spel till Blu-ray som utnyttjar en stor del av skivan kommer dock ta tid. Det är bara till att kolla på Metal Gear Solid :rolleyes:

Handen på hjärtat. Av alla de hundratals spel som kommer/kommit ut till Xbox 360 så tror jag inte du kan nämna tio titlar på rak arm där det klagats på platsutrymme. Jag kan det iallafall inte ;)

Jag har aldrig menat att det är en nackdel att ha friheten att välja, det är förstås en fördel. Men spel kommer fortsätta komma på DVD, och jag har ännu inte sett något spel som utnyttjar utrymmet till den grad att satsningen på Blu-ray till spel var värd det. Och det ska mycket till, de måste göra spel som vänder underläget de fått iom den försenade launchen och priset. Men jag själv är glad om de fixar ett 20-tal riktigt grymma spel som inte kunnat göras på 360. Då blir det fest när jag köper den för 1500 spänn i framtiden ;)

En fråga man kan fundera över är: Om det nu tar längre tid att få saker att få plats på DVD... varför är det spelen till PS3 som blir försenade?

Postad 11 oktober 2007 - 23:23

Unregisterede4733947
  • Unregisterede4733947
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Det är intressant hur en del 360-ägare blir extremt provocerade om man påtalar ett par fördelaktiga saker för PS3...

Om ni inte är helt blinda och döva så måste ni väl ändå inse fördelen med Blue-Ray samt i samma ögonblick inse nackdelen med DVD. Skillnaden mellan formaten tror jag kommer att vara påtaglig under 2008.

Om ni sen tycker att Heavenly Sword/Lair eller något annant lir inte var bättre än Gow så är väl det knappast relevant, då det knappast är det trånga utrymmet som skapar högkvalitativa spel.

Då jag har båda konsolerna så kan jag ta del av ett bra utbud på båda dessa trevliga maskiner... men jag tror att PS3 kommer att segla förbi innan 2008 är slut.

<{POST_SNAPBACK}>

Eller varför alla som bara äger PS3 eller önskar äga en PS3 måste lyfta fram allt annat än vad maskinen är gjord för, nämligen spel. "den kan spela Blu-Ray", "den har trådslöst", "du kan surfa" eller varför inte "gratis online".

Att man sen bara lyckas hitta BioShock, Halo 3 och Gears of War i Xbox 360 bibioteket gör det bara mer pinsamt. Den råa sanningen är fortfarande att iaf hela 2007 ut så kommer spelutbudet på Xbox 360 ha högre toppar, större bred samt få multuiplattforms titlar först.

Den dagen du kan stava Blu-Ray rätt kan du kommentera fördelarna. Jag säger in te att 50gb är bra, för det är det, men de spel som har tagit upp mer space än en DVD skiva (T ex Heavenly Sword, Motostorm och Resistance) har inte fått en att gå "Wow allt utan Blu-Ray är skräp". Det är därför jag tar orden från utvecklarna bakom LA Noir med en stor nypa salt, för sanningen är att bara för att de säger att spelet skulle vara omöjligt på DVD så betyder det inte att spelet lyfts till någon annan dimension.

Själv äger jag 3 PS3 spel på skiva, Ninja Gaiden Sigma - Motorstorm - Resistance. De enda titlarna jag tycker är värda sitt köp av de exklusiva spel som finns på PS3. Ska köpa Heavenly Sword sen men ger inte 600kr+ för 6h spelande. Resten av multiplattformspel går på 360 pga det kommer tidigare och bättre kontroll i mitt tycke.

Där har du svart på vit varför iaf jag i nuläget inte rekommenderar att pynta ut 4000kr+ för PS3 om man vill spela spel. Varför köpte jag då? för att köra Blu-Ray filmer i första hand.

<{POST_SNAPBACK}>

Fint sagt :rolleyes:
Precis så jag tycker. Vill man ha en blu-ray spelare så är PS3an nästan en självklarhet. Vill man ha en spelmaskin så är det inte ett särskilt smart köp i dagsläget, då är det istället 360n som är det självklara köpet.

Postad 12 oktober 2007 - 05:28

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0

GADGET OF THE YEAR 2007

<{POST_SNAPBACK}>

Det är just detta som är mitt problem. jag vill det ska stå...

GAMING CONSOLE OF THE YEAR 2007

..för som en sådan så misslyckas den kraftigt just nu.

Det är håller med deras motivering om att 360 möjligen inte följer med men det beror också på att den tillverkades med spel funktion som fokus.

Redigerat av basselito, 12 oktober 2007 - 05:30.

Postad 12 oktober 2007 - 08:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Största problemet är att Sony kan inte bestämma sig vad PS3 ska vara för ngt.
En BD spelare? En mediahubb? En TV-mottagare? En PC? En spelmaskin?
Jag ser inte den som en spelkonsoll längre och det verkar inte Sony heller göra.

Om PS3 ska komma i fatt 360 betyder det att den måste sälja 5 miljoner fler konsoller än 360 nästa år. Det tror jag inte är möjligt.

Postad 12 oktober 2007 - 09:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Mm är inte lika säker på det..
Tror att PS3 kan börja sälja ordentligt bara priset hamnar på rätt nivå + att det börjar komma lite exklusiva spel..

Tycker att PS3 borde slå världen med häpnad snart och visa vart skåpet ska stå.
Visa att Blu-Ray är den enda vägen att gå

Har hela tiden trott att det finns en chans att det kommer att hända,men ju längre tiden går ju mindre ser det ut att hända.

Hade nog varit lättare om inte Wii fanns dock..Dom säljer ju så inni hel*ete.

Postad 12 oktober 2007 - 09:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Då behöver de också få ut en titel som säljer konsoller. Möjligtvis i vår när Metal Gear Solid 4 släpps.

Postad 12 oktober 2007 - 09:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Joo...Men grejen enligt mig är att det måste vara ett spel som utan minsta tvivel visar att det inte vore möjligt på en 360...Det och ett pris på ca 3200 spänn skulle kunna göra mycket men frågan är ju om det är för sent ?

Än så länge ser det ut som att Microsofts tidiga lansering var ett bra drag..

Postad 12 oktober 2007 - 10:25

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1 475 inlägg
  • 0

Joo...Men grejen enligt mig är att det måste vara ett spel som utan minsta tvivel visar att det inte vore möjligt på en 360...Det och ett pris på ca 3200 spänn skulle kunna göra mycket men frågan är ju om det är för sent ?

Än så länge ser det ut som att Microsofts tidiga lansering var ett bra drag..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror att det enda sättet det kan hända på är om ett spel släpps som verkligen använder utrymmet till något vettigt, tänk ett FF-spel med typ 100 timmars speltid i unika högupplösta miljöer osv... Jag tror inte vi kommer få se något spel från PS3 som grafikmässigt "utklassar" 360, men jag kan ha fel, och det gör mig inget heller, kommer med största sannolikhet köpa ett PS3 ändå till slut... ;)

Postad 12 oktober 2007 - 10:58

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0

...tänk ett FF-spel med typ 100 timmars speltid i unika högupplösta miljöer osv...

<{POST_SNAPBACK}>

Tänk att någon ska utveckla ett sådant spel. Lär ta sin tid och fråga är om det skulle betala sig. ;)

Postad 12 oktober 2007 - 11:24

Swebreeze
  • Swebreeze
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
Detta är en lämplig allt-i-allo-tråd tycker jag! ;)

PS3 360 Wii: National Survey Shows Which Is Most Wanted For The Holidays

Top 10 Overall

1. Flat Screen High Definition TV 35%
2. New Laptop Computer (Windows) 20%
3. New Digital Camera 17%
4. New Desktop Computer (Windows) 14%
5. GPS Navigation System for the car 10%
6. New Cell Phone 10%
7. New Digital Video Camera 9%
8. Nintendo Wii 9%
9. Sony PS3 7%
10. Blu-ray or HD DVD High Definition DVD Player 6%

Top 10 For Men

1. Flat screen High Definition TV 37%
2. New Laptop Computer (Windows) 21%
3. New Digital Camera 16%
4. New Desktop Computer 15%
5. GPS Navigation System for the car 11%
6. Sony PS3 10%
7. New Cell Phone 9%
8. New Digital Video Camera 8%
9. Xbox 360 8%
10. Nintendo Wii 8%

Top 10 for Women

1. Flat screen High Definition TV 33%
2. New Laptop Computer 19%
3. New Digital Camera 18%
4. New Desktop Computer (Windows) 13%
5. New Cell Phone 12%
6. New Digital Video Camera 11%
7. GPS Navigation System for the car 10%
8. Nintendo Wii 9%
9. Apple Laptop Computer 7%
10. Tivo or another DVR 6%

http://www.srgnet.co...ber_10_2007.pdf

Postad 12 oktober 2007 - 11:25

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0

...tänk ett FF-spel med typ 100 timmars speltid i unika högupplösta miljöer osv...

<{POST_SNAPBACK}>

Tänk att någon ska utveckla ett sådant spel. Lär ta sin tid och fråga är om det skulle betala sig. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Det lönar sig alldeles utmärkt på Xbox 360, bara om man delar up spelet i 10 spel à 10 timmar och 600kr styck, bara det att det skulle ta typ 100 år, arbetet med Too Human har ju pågått i över 10 år (?) för ett enda spel på 9 GB DVD

Postad 12 oktober 2007 - 11:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Hade kunnat vara så, men verkligheten är ju trots allt så att det är PS3 som spelen blir försenade till hela tiden. Har dessutom aldrig hört någon klagat på formatet för att ett spel blir uppskjutet men ofta hör man hur jobbig PS3an är att fixa till och därav sena spel, senast Orange Box. Samma visa var det med Unreal 3 motorn till PS3.

Sen som sagt är det dagsläget, din teori kan mycket väl bli verklighet om låt oss säga 2 år.

Postad 12 oktober 2007 - 11:56

firefreak
  • firefreak
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Är det ingen som spelar PS2 spel på sin PS3. Dom spelen blev ju inte sämre bara för att PS3an släpptes. Vet inte om Buzz finns till xbox men barnsligt kul är det verkligen. Gran Turismo är mer underhållande än Forza nånsin kommer bli. Och vill jag ha verkliga bilspel kör jag GTR-2 eller RACE 07 på pc med min G25 ratt och playseat som jag dessutom kan använda med min PS3.

Och är det bara jag eller är utbudet till 360in mest rollspel och FPS?

Länge leve Tekken säger jag.

Men visst, det är tur att det finns mångfald så alla kan få vad dom behöver. Jag har haft en 360 hemma några gånger och tyckte inte det kändes som en färdig kvalitetsprodukt jag vill ha ihop med min exklusiva hemmabio. En PS3 passar däremot in perfekt ihop med min Xbox Crystal med XBMC i.

Postad 12 oktober 2007 - 11:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Nej. Jag spelar ps2 spel på min Ps2'a ;)

Postad 12 oktober 2007 - 13:07

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1 475 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Tänk att någon ska utveckla ett sådant spel. Lär ta sin tid och fråga är om det skulle betala sig. :o

<{POST_SNAPBACK}>

Oh I agree!! Så då kan man ju tänka sig hur troligt det är ;)

Men det skulle ju iallafall visa på att BluRay är bra till något mer än att lägga in timtals med cut-scenes på...

Men som sagt, för min del kvittar det nästan... Just nu finns det så sjukt mycket bra spel till 360 som antingen nyligen släppts eller som släpps inom kort, så vill någon vara tjurig och sitta och stirra på sin PS3:a eller Wii istället för att spela spel så är det dennes förlust :lol: ha ha... Närå, skämt åsido, finns säkert bra spel till PS3 och Wii också...

Postad 12 oktober 2007 - 13:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Är det ingen som spelar PS2 spel på sin PS3. Dom spelen blev ju inte sämre bara för att PS3an släpptes. Vet inte om Buzz finns till xbox men barnsligt kul är det verkligen. Gran Turismo är mer underhållande än Forza nånsin kommer bli. Och vill jag ha verkliga bilspel kör jag GTR-2 eller RACE 07 på pc med min G25 ratt och playseat som jag dessutom kan använda med min PS3.

Och är det bara jag eller är utbudet till 360in mest rollspel och FPS?

Länge leve Tekken säger jag.

Men visst, det är tur att det finns mångfald så alla kan få vad dom behöver. Jag har haft en 360 hemma några gånger och tyckte inte det kändes som en färdig kvalitetsprodukt jag vill ha ihop med min exklusiva hemmabio. En PS3 passar däremot in perfekt ihop med min Xbox Crystal med XBMC i.

<{POST_SNAPBACK}>

Mest FPS och Rollspel? Svar nej, störst är sport. Racing är också rätt stort. Dock tycker jag inte det finns så många rollspel. Saknar också pusselspel och plattform vilket det fanns gott om till PS2.

Buzz till 360 kommer detta året, under eget namn såklart. Tekken rocks, true true dock aldrig lirat Virtual Fighter som många anser vara bäst.

se här, lite eld på ditt argument redan nu:

http://www.pro-g.co....-2007-6670.html

Redigerat av PalmiNio, 12 oktober 2007 - 13:45.

Postad 12 oktober 2007 - 14:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Eller snarare mer eld, brasan tändes för länge sedan ;) . Det kom lägligt tycker jag.

Dock har de uppenbarligen problem med PS3an också.

Man kan säga att det kvittar om utvecklarna får dumba ner spelet lite (vilket betyder att samma sak händer för PS3 eftersom det är ett multiplattformsspel, och indeed så är versionerna lika bra nu). De kommer inte sluta göra spel på DVD för det, och AC kommer sälja överlägset mest på 360 ändå.

Postad 12 oktober 2007 - 15:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Jepp. Assasins Creed köper man givetvis till 360.

Postad 12 oktober 2007 - 15:24

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1 220 inlägg
  • 0
Nepp. Assasins Creed köper man givetvis till PS3.

Postad 12 oktober 2007 - 15:38

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0
Köp multiplattform spel på PS3? skulle aldrig falla mig in. Kontroll ska ha konkava trigger och ej konvexa, samt ska där vara gropar på spakarna. Sixaxis? snarare Glidaxis.

Sen vill man ju inte behöva vänta alltid heller.

Den dag PS3 får bättre multpiplattformspel än 360 går jag över direkt. Live och högt ljud gör ju knappast 360 till den ultimata konsolen.

Ne en PS3 där spelen kommer ut samtidigt och med en 360 kontroll hade varot bäst.

Postad 12 oktober 2007 - 16:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Den dag PS3 får bättre multpiplattformspel än 360 går jag över direkt. Live och högt ljud gör ju knappast 360 till den ultimata konsolen.

Lite konstiga meningar ;) . Den dag de får bättre multiplattformsspel går du över direkt, men det var ju kontrollen som var ditt största klagomål. Och är Live en nackdel, du menar att man får betala?

Postad 12 oktober 2007 - 16:38

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Lite konstiga meningar ;) . Den dag de får bättre multiplattformsspel går du över direkt, men det var ju kontrollen som var ditt största klagomål. Och är Live en nackdel, du menar att man får betala?

<{POST_SNAPBACK}>

Menar tekniskt. Majoriteten av spelen har på någon punkt varit sämre än på 360. Jag tror personligen att det är pga dåligt utvecklingskit på PS3 och att detta går över med tiden, fram tills dess blir det multi på Xbox 360.

Redigerat av PalmiNio, 12 oktober 2007 - 16:46.

Postad 12 oktober 2007 - 16:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Jo, jag förstod att du menade tekniskt bättre. Men kontrollen vs lite tekniskt bättre - måste ju vara en avvägningsfråga, men du får det att låta självklart. Thats all ;)

Postad 12 oktober 2007 - 18:05

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Eller snarare mer eld, brasan tändes för länge sedan ;) . Det kom lägligt tycker jag.

Man kan säga att det kvittar om utvecklarna får dumba ner spelet lite (vilket betyder att samma sak händer för PS3 eftersom det är ett multiplattformsspel, och indeed så är versionerna lika bra nu). De kommer inte sluta göra spel på DVD för det, och AC kommer sälja överlägset mest på 360 ändå.

<{POST_SNAPBACK}>

DVD-size problemet löses enkelt när Microsoft börjar tillåta "krav på hårddisk", men hur tusan ska PS3 fixa sitt minnesproblem? :o

Postad 12 oktober 2007 - 18:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Playstation 3 - Elite.

Postad 12 oktober 2007 - 18:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Kan sätta pengar på att prestandan kommer vara sämre på PS3 i vanlig ordning.

Postad 12 oktober 2007 - 18:27

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

...men hur tusan ska PS3 fixa sitt minnesproblem?  ;)

Problemet är inte mängden RAM-minne (för det är för lite på alla konsoller), utan hur det är upplagt - eller hur man lägger upp det. Eftersom det är delat minne på PS3an så blir det självklart problem om man bygger sin spelmotor utifrån ett unifierat minnessystem. En liknande situation kan ske åt andra hållet om man går ifrån PS3an upplägg till 360 då man tappar bandbredd istället.

Från början hade Sony reserverat 96MB totalt (64MB XDR och 32MB GDDR3) för framtida bruk. (videominne bland annat för PSP-connectivity) men har gradvis minskat detta under uppdateringarnas gång. Tror det är nere på ~54MB nu som är reserverat. Ett sätt att inte måla in sig i ett hörn för att kunna utöka funktionaliteten med andra ord.

Postad 12 oktober 2007 - 18:41

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

...men hur tusan ska PS3 fixa sitt minnesproblem?  ;)

Problemet är inte mängden RAM-minne (för det är för lite på alla konsoller), utan hur det är upplagt - eller hur man lägger upp det. Eftersom det är delat minne på PS3an så blir det självklart problem om man bygger sin spelmotor utifrån ett unifierat minnessystem. En liknande situation kan ske åt andra hållet om man går ifrån PS3an upplägg till 360 då man tappar bandbredd istället.

Från början hade Sony reserverat 96MB totalt (64MB XDR och 32MB GDDR3) för framtida bruk. (videominne bland annat för PSP-connectivity) men har gradvis minskat detta under uppdateringarnas gång. Tror det är nere på ~54MB nu som är reserverat. Ett sätt att inte måla in sig i ett hörn för att kunna utöka funktionaliteten med andra ord.

<{POST_SNAPBACK}>

Bandbreds skillnaden är ju inte direkt stor. XDR minnet ger en bred på 25,6 gb/s medans Xbox 360 ger 22,4 gb/s på sitt DRR3, samma hastighet som på PS3ans andra minnes kanal för RSX.

Glöm inte att PS3 spärrar 1 SPE också för XMB.

Båda GPUerna klockar 500mhz med samma hastighet mot minnet (GDDR3 på 700mhz) med skillnad att 360 delar på 512mb. Detta gjorde MS med vanliga xboxen oxkså med lyckat resultat.

Vilken som är bästa lösningen vet jag dock inte, men eftersom folk klagar så skulle man ju gissa 360. Dock med spel som Ratchet & Clank så verkar det ju knappast vara problem att göra PS3 spel som är stora, vackra och med stabil fps.

Postad 12 oktober 2007 - 18:59

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Bandbreds skillnaden är ju inte direkt stor. XDR minnet ger en bred på 25,6 gb/s medans Xbox 360 ger 22,4 gb/s på sitt DRR3, samma hastighet som på PS3ans andra minnes kanal för RSX.

Jo precis PS3an har dubbla kanaler så CELL kan jobba mot sitt minne oberoende vad RSX gör med sitt. 22,4GB/s för CELL och GDDR3 + 25,6GB/s för RSX och XDR.

360 är lite annorlunda då det systemet har 22,4GB/s för hela sin minnepol men där det även finns 256GB/s bandbredd för frambufferns 10MB EDRAM för HDR,AA etc.

Med såhär fundamentala skillnader så stöter dem på patrull oavsett åt vilket håll de ska porta.

På 360 är det förövrigt 32MB reserverat för systemet så det är inte många MB som skiljer totalt.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 12 oktober 2007 - 19:00.

Postad 12 oktober 2007 - 21:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

...men hur tusan ska PS3 fixa sitt minnesproblem?  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Glöm inte att PS3 spärrar 1 SPE också för XMB.

Båda GPUerna klockar 500mhz med samma hastighet mot minnet (GDDR3 på 700mhz) med skillnad att 360 delar på 512mb. Detta gjorde MS med vanliga xboxen oxkså med lyckat resultat.

Vilken som är bästa lösningen vet jag dock inte, men eftersom folk klagar så skulle man ju gissa 360. Dock med spel som Ratchet & Clank så verkar det ju knappast vara problem att göra PS3 spel som är stora, vackra och med stabil fps.

<{POST_SNAPBACK}>

Å andra sidan får vi aldrig vet hur Ratchet hade sett ut på 360. Kanske ännu bättre.

Postad 12 oktober 2007 - 22:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Radiozo for President :)

Redigerat av moparman, 12 oktober 2007 - 22:10.

Postad 13 oktober 2007 - 00:27

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Jo precis PS3an har dubbla kanaler så CELL kan jobba mot sitt minne oberoende vad RSX gör med sitt. 22,4GB/s för CELL och GDDR3 + 25,6GB/s för RSX och XDR.

360 är lite annorlunda då det systemet har 22,4GB/s för hela sin minnepol men där det även finns 256GB/s bandbredd för frambufferns 10MB EDRAM för HDR,AA etc.

Med såhär fundamentala skillnader så stöter dem på patrull oavsett åt vilket håll de ska porta.

På 360 är det förövrigt 32MB reserverat för systemet så det är inte många MB som skiljer totalt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jupp 32 mb oavsett vad. Problemet med PS3 är att i de vanligt reserverade minnena ingår inte hela paketet utan det växer beroende på vilka extra funktioner man vill lägga in som tex voicechatt.

Postad 13 oktober 2007 - 08:59

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0

Å andra sidan får vi aldrig vet hur Ratchet hade sett ut på 360. Kanske ännu bättre.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är något jag tänker på många gånger när det kommer till PS3:ns exlusiva titlar. Jag kom ihåg t ex Hideo Kojim i en intervjuv där han sa att tekniskt är det inget som hindrar MGS4 att köra på en 360. Med det menar han kvalitémässigt vad man ser på skärmen. Sen att storlekstmässigt det inte skulle få plats på en dvd skiva är en annan sak. Med andra ord så är det inte PS3:ns hårdvara som göra skillanden utan utrymment som kommer med bluray.

Postad 13 oktober 2007 - 10:16

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1 030 inlägg
  • 0
Tycker inte man hör att konsollen är på när man spelar, fast det är väl kanske för jag har ljud på TV'n också :) vet inte hur det är med andra. Har dock ingen konsoll själv utan lirar hos polare.

Just nu känns det iaf som att 360 är ledande, iaf i Sverige och det kommer det nog vara ganska så länge till.

Postad 13 oktober 2007 - 11:45

fusione
  • fusione
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
PS3´s stora problem är att den kom lite före sin tid och att de valt sida i ett formatkrig där inte många vet vart de står. Jag personligen vet fortfarande inte om jag ska välja blu-ray, hd-dvd eller alternativ 3 skita i båda och förlita mig på framtidens möjligheter med att ladda hem hd-film.

Spel i "Full HD" är jättefint, men hur många (bortsett från medlemmar på minhembio.com) har såna tv-aparater idag? 20-25 papp för en tv är rätt mycket för den genomsnittlige högstadiekillen..

Film i "Full HD" är också otroligt vackert om man lyckats fixa pengarna till tv:n ovan och sen mitt i ett formatkrig vill lägga 250kr per film.. Hyra filmer går knappt eftersom videobutikerna väntar ut formatkriget..

Om jag får gissa så tror jag att runt julen 2009 kommer det nog börja släppa för ps3:an, tv apparaterna kostar 50% av idag, blu-ray filmerna kommer börja komma ut i fynd hyllorna för runt 100-lappen. Utvecklarna kommer troligtvis tills dess lärt sig göra spel till maskinen då också.

Julpaketet blir något i stil med konsoll med 500gb 2 hk 3-spel och 5 filmer för 2995 - 3495:-
(Någon som minns paketet med PS2 + 25 dvd filmer som de stora elektronik kedjorna körde för några år sedan?)

DÅ kommer marknaden att vara redo.

Även så Microsoft och Nintendo som sitter med högar av vinstpengar, redo att släppa nästa maskin..

"Xbox vista 1080 ultimate premium make Bill som more cash edition.."

och

"WIIntendo 3, brainwave edition, now for pets and other beings that don´t realy like videogames but have alot of money.."

Tja, det var väl min åsikt i det hela.. :)

Redigerat av Zoiler, 13 oktober 2007 - 13:45.

Postad 13 oktober 2007 - 13:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Även så Microsoft och Nintendo som sitter med högar av vinstpengar, redo att släppa nästa maskin..

Hehe, det är för tidigt för det då :) . Wii som är marknadens populäraste konsol och en riktig kassako "läggs ned" efter 3 år på marknaden till förmån för en uppföljare :)

Postad 13 oktober 2007 - 14:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Julen 2010 gissar jag på att det bli ny xbox. Återstår att se om Nintendo och Sony orkar hänga med i den tidsplanen.

Postad 13 oktober 2007 - 21:24

Unregisterede4733947
  • Unregisterede4733947
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Julen 2010 gissar jag på att det bli ny xbox. Återstår att se om Nintendo och Sony orkar hänga med i den tidsplanen.

<{POST_SNAPBACK}>

Nintendo gör ju ingen större skillnad då det är en helt alternativ konsol (annorlunda publik, andra sorters spel). Frågan är bara om Sony orkar hänga med.

Postad 13 oktober 2007 - 22:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Det är inte säkert Nintendo satsar på samma sak nästa gång. Så mycket pengar som rullar in hos dem borde de med lätthet kunna göra ett grafiskt powerhouse + något nyskapande igen.

Postad 13 oktober 2007 - 23:40

Unregisterede4733947
  • Unregisterede4733947
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Det är inte säkert Nintendo satsar på samma sak nästa gång. Så mycket pengar som rullar in hos dem borde de med lätthet kunna göra ett grafiskt powerhouse + något nyskapande igen.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan inte riktigt få mig en bild av det, men det vore kul att se.

Postad 14 oktober 2007 - 09:19

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1 220 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nintendo gör ju ingen större skillnad då det är en helt alternativ konsol (annorlunda publik, andra sorters spel). Frågan är bara om Sony orkar hänga med.

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle vara kul att veta vad som händer hos SONY´s utvecklingsavdelning. Dom lär ju tänkt om sitt koncept en del, det lär ju vara säkert och jag tror inte heller att dom vill vara 1 år efter nästa gång.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.