EDIT: Föresten, hörde ni nyheten, Denna mobil kommer till USA nu oxo men gissa vad...
Med 1350mAh som standard... ... ner köp här i EU med andra ord...
Redigerat av Gucci, 13 juli 2008 - 16:25.
3 relaterade trådar
Postad 13 juli 2008 - 15:55 ![]() EDIT: Föresten, hörde ni nyheten, Denna mobil kommer till USA nu oxo men gissa vad... Med 1350mAh som standard... ... ner köp här i EU med andra ord... Redigerat av Gucci, 13 juli 2008 - 16:25. Postad 13 juli 2008 - 16:40 Postad 13 juli 2008 - 16:50 http://youtube.com/watch?v=IJ6XTjWD1i8 Så finns det en grejj som får 2st Sim-Kort att funka till denna mobil redan ( Dual SIM Card Simore for HTC Diamond)... Ooo... Kan starkt recomendera S2P Player 0.4 ... Funkar tydligen felfritt... med den så har inte iPhone nått som denna mobil inte kan ha .. . ( Förutom minne ROFL) Redigerat av Gucci, 13 juli 2008 - 17:38. Postad 13 juli 2008 - 17:53 Postad 13 juli 2008 - 18:12 Tacksam för svar Postad 13 juli 2008 - 18:53
jajamen. en sådan: http://www.dustinhom...5010140838.aspx sen vet jag inte hur ljudet är i originallurarna, då jag inte har fått min telefon än, men jag antar att det är katastrof. Jag är lite nyfiken på ifall det finns någon liknande denna produkt, fast med fjärris. Någon som vet? Postad 13 juli 2008 - 19:49
Uhm menar du att en sån kommer med eller att det finns o köpa? Svara snabbt helst eftersom jag fortfarande har tid att avbeställa den isåfall >_< rofl... Postad 13 juli 2008 - 19:50
En sådan medföljer inte.. =) Postad 13 juli 2008 - 19:53
Thx för extremt snabbt svar =) då e ordern hos Dustin kvar =) Postad 13 juli 2008 - 19:58 Är mest intresserad av att kunna editera adressbok od. från dator'n. Jag kan inte använda Outlook till detta eftersom det inte finns i Office2007, dessutom använder jag gMail så jag är inte intresserad av att installera det heller... Postad 13 juli 2008 - 20:01 Postad 13 juli 2008 - 20:07 1. Hur kan jag göra så att telefonen verkligen kommer ihåg ett trådlöst nätverk? Jag får hela tiden skriva i nycklarna de trådlösa nätet jag brukar använda. Det är extremt jobbigt då nycklarna är väldigt långa... Skulle vilja kunna en gång för alla mata i nyckeln för ett visst SSID och sen aldrig mer. 2. GPS'en hittar aldrig några sateliter, provat med Google Maps (ja, jag har varit utomhus) men den hittade aldrig någon, det var klarblå himmel också. Även provat med TomTom men den hittar inte heller något... Finns det någon hemlig menu där man ska ställa in något för GPS som jag kan ha missat?? Tack på förhand! Postad 13 juli 2008 - 20:20 Sen vill jag kunna se tydligt att jag antingen har obesvarade samtal eller meddelande stort o tydligt på "idag skärmen" nu ser jag dom bara som små ikoner uppe i hörnet eller liknande..Idagskärmen eller Touchflo skärmen är inte alls möjlig att ändra tycker jag. Jag vill kunna lägga dit saker så jag ser tydligt om vad som hänt...Inte ha en stor ful klocka eller ingenting alls..Det finns visst bara bara pest eller kolera att välja imellan? Postad 14 juli 2008 - 00:06 Har ställt in smptrelay1.telia.com i epostklienten men ska jag använda SSL och behövs autentisering för att skicka mail från Telia? Har prövar alla tänkbara varianter som jag kan komma på men får det inte att lira. När jag kör via Bredbandsbolaget och mitt Wlan är det inga problem men när jag vill kunna skicka via Telias 3G så får jag inte till det utan får bara synkroniseringsfel hela tiden. Tips? Postad 14 juli 2008 - 00:26
Löste det. Använde inställningarna smtp.bredband.net, autenticering (samma som för pop), SSL En annan fråga då: (Får se om jag svarar själv på den med :-) Nu när jag var uppkopplad med Telias mobila bredband och Edge så får jag meddelandet att kommunikationen roamas och att det kan tillkomma kostnader??? Varför får jag det meddelandet? Jag är ju inte utomlands. Roamar Telia trafiken med någon svensk operatör ? Varför i så fall och vilka är kostnaderna för det? Redigerat av matte01, 14 juli 2008 - 00:27. Postad 14 juli 2008 - 00:29
smtprelay1.telia.com port 25 ingen ssl Fungerar inte det gör du nått galet Postad 14 juli 2008 - 06:23
Jag har sett det meddelandet oxå på min Dual... eller tja, jag har sett roaming-symbolen i verktygsfältet, men det var bara av en slump som jag råkade se i manualen vad den betydde. Hur som helst får jag den ibland när jag har lite dålig täckning. Vet inte om det är så att telefonen försöker köra på någon annans nät, men jag är nyfiken på svaret. Hur som helst har jag aldrig sett någon post på min faktura om extra kostnader för detta. --Aengeln Postad 14 juli 2008 - 08:14 Någon som provat, Diamond TF3D Config från xda forumet? Funkar det bra isåfall? Vad gör Performance 1 & 2? Postad 14 juli 2008 - 08:47
Håller på att bli tokig, jag får över kalenderuppgifter via Activiesync, men inte kontakterna. Jag vill kunn redigera kontakterna i outlook 2007 för att sedan flytta över dem till telefonen. Har någon annan haft/har detta problem? Postad 14 juli 2008 - 08:48 Det är inte konstigt att ni som har Telia och Tele2 får upp en roaming symbol. Telia och Tele2 har egna gsm nät och ett gemensamt 3G-nät: Sweden 3G som det kallas för när man söker nät i telefonen. (Svenska UMTS-Nät AB heter det juridiska bolaget). Det är när telefonen befinner sig på Sweden 3G-nätet som roaming upstår: givetvis utan kostnad eftersom er operatör är delägare i det nätet. Redigerat av crest, 14 juli 2008 - 08:54. Postad 14 juli 2008 - 09:05
Det bör vara en enkel inställning som du måste ha missat så att telefonen och datorn byter information med varandra åt båda/ena riktningen via activesync. Andra kanske kan tala om hur dom har sina inställningar, jag kommer inte ihåg hur det såg ut i Activesync eftersom jag använder Windows Vista och Windows Mobile Device Center (som är så lätt att ha med att göra.) Redigerat av crest, 14 juli 2008 - 09:09. Postad 14 juli 2008 - 12:29
Jag fick det inte att fungera med det utan var som sagt använda Bredbandsbolagets egna smtp med SSL för att kunna skicka via Telias mobila bredband. Skulle inte det kunna fungera också? Jag tyckte det funkade, om jag inte slarvade och körde med WLAN:et från BBB men det är jag ganska säker på att jag inte gjorde. Och förresten finns det någon möjlighet att ställa in olika portar i WM6? Har inte hittat det men port 25 är väl standard så det är väl minget problem, men tänkte bara om man skulle behöva ändra. Postad 14 juli 2008 - 12:33
OK Då är jag med. Tack för svaret. Någon som har några ideer varför jag inte lyckas ta bort mina mail på servern, trots att jag markerat att jag vill det i mailklienten? Varje gång jag kollar nya mail får jag ned de jag rensat bort igen. Postad 14 juli 2008 - 13:18 ![]() Postad 14 juli 2008 - 13:56 Några tankar och kanske svar till de som undrat lite blandat (orkar dock inte citera ihjäl mig) ![]() Seghet: Njae, jämfört med min gamla K750i så visst är den långsammare, vande mig dock snabbt och stör mig nu bara om jag är stressad (väder animationen tar lite tid dock vilket är irriterande om man bara ska bläddra förbi). Ska testa de inställningar som postats här tidigare också så kanske det blir ytterligare lite bättre. Form/Färg: Den är banne mig snygg! Smalare än jag trodde också och ligger avsevärt mycket bättre både i fickan och handen än mina tidigare "vanliga" telefoner. Gränssnitt: Säkerligen en smaksak, men nu när jag börjar fatta hur htc tänkt med menyer osv. trivs jag riktigt bra. hittar det jag söker osv. Skriva SMS och söka i adressboken var riktigt krångligt i början men nu börjar jag vänja mig och med inställningen för större skrivfält som postades här någon sida bakåt blir det troligen ännu bättre (Tack för den!). Du som var upprörd över startsidans ovilja att ändra sig: Du verkar ha lyckats, iaf. om du bara ser på de små ikonerna i hörnet om någon ringt/smsat. Samtalshistorik har jag under klockan tydligt som få och med en klar markör om jag missat något. SMS ser du ju på den stora ikonen i nedrelisten (får en grön markering, omöjlig att missa?). Synkning: Fungerat klockrent sen första försöket. Vet inte om jag hade tur, å andra sidan har jag jobbat med Palmsupport så en eller två synkprogram har man ju tittat på ![]() Headset/Musik: Det medföljande headsetet är (åtminstone för mina öron) fruktansvärt obehagligt. Sitter riktigt dåligt och är obekvämt på gränsen till smärtsamt. Blev dock mycket positivt överraskad av ljudkvaliteten som vida överträffar alla standard headsets jag fått tidigare, men vad hjälper det när det gör ont att använda det? ![]() Har hittat några alternativ för byte: http://www.dustin.se...5010131826.aspx - Bluetooth, snyggt och matchar, 3,5 uttag om man vill byta lurar http://www.webhallen...od.php?id=84015 - Mic, 3,5 plugg och rätt schyssta lurar, riktigt billigt med 179! http://www.dustin.se...5010140838.aspx - Samma som ovan men med (verkar enligt mitt tycke) sämre lurar http://www.dustin.se...5010133782.aspx - Oklart om kontrollen fungerar, ser ut som man kan byta lurar men oklart. Har stött på ett problem med musikuppspelningen. Om jag går hemifrån och glömmer stänga av WLAN så hackar/hoppar musiken och ger ifrån sig ett litet pip när den försöker behålla kontakten med nätet hemma. håller på i flera minuter och jag blev riktigt orolig första gångerna. Men som sagt, stänger jag av WLAN (alternativt kopplar från nätverket) är det inga problem. Batteritid: Omöjligt att säga något rättvist så här i början när man leker konstant. Övrigt: Teeter är ett riktigt skojigt spel! 8) Hoppas det gav någon något, annars får ni ursäkta mig. Om någon vill att man ska testa något får ni väl säga till (långa belastningstest och dyl. undanbedes ![]() Glad och nöjd i alla fall! Postad 14 juli 2008 - 14:11 Men jag SKA lära mig... Postad 14 juli 2008 - 15:59 ![]() Telefonen får heller inte ha allt för mycket finesser så man bara blir förvirrad. Men hur fungerar det där med WM? Det står för Windows Mobile om jag inte minns fel? ÄR det bra? Ser det ut ungefär som på en dator, med startmenyn? Vad är så speciellt med just det? Såg även att minnet var lite, men det får man leva med. Ska nog ta och beställa en hursomhelst, fast jag inte har riktigt alla kort hemma ang telefonen! Postad 14 juli 2008 - 16:15 ![]() Ioförsig har jag bara haft en Smartphone med WM5 men jag tyckte de va coolt. Med denna ska du kunna köra allt som går på en PocketPC så möjligheterna är oändliga... Jag menar kom igen, göra mobilen till en Router ... sweet. Eller köra en massa emulatorer... som sagt, du gör den till det du vill... Redigerat av Gucci, 14 juli 2008 - 16:15. Postad 14 juli 2008 - 16:43 Om man väljer inmatningsmetod "Keyboard" och sedan vill skriva ett frågetecken skall man trycka på 0-knappen och ge SHIFT-funktionen genom att hålla inne pennan och dra uppåt. Då får man ett = (likamedstecken) istället för ? (frågetecken) . Nån mer av er som har detta fel? Postad 14 juli 2008 - 17:01
Äntligen fick jag det att funka. La in en kontakt på telefonen och vips så fanns det kontakt mellan datorn och htc:n. Tack för hjälpen Postad 14 juli 2008 - 17:39
Har du kollat i kontoinställningarna att när du deletar så ska telefonen även plocka bort från servern? Det brukar vara default. För att göra delete på e-post meddelanden från pop3 server (typ om man har lagt in sitt Comhem konto i telefonen) : Inne i telefonens epostklient för t.ex Comhem, klicka på att ta bort meddelandet tryck på "Meny" "Verktyg" "Töm mappen borttaget" klicka sedan på "skicka/ta emot, så rensas meddelanderna från servern. Klart! Postad 14 juli 2008 - 18:31 jag har Tele2 som operatör och kan inte hämta hem mms och gprs inställningarna. Ringde Tele2 och de sa att de inte har några till diamanten ännu utan att jag får hämta dem från htc´s hemsida. Kunde inte hitta något så jag undrar om någon har liknande problem och ´förhoppningsvis en lösning till detta. Tack på förhand. Christos Postad 14 juli 2008 - 18:32 Vad skulle det kosta att köpa till det? finns det gratis alternativ? Postad 14 juli 2008 - 18:46 Jag funderar på att skaffa mig en HTC daimond. Jag undrar om ni har någon efrarenhet av att köpa dem som abonemang och i sådana fall använder ni TRE eller Telenor. Ser att båda företagen erbjuder en rad olika abonemang, jag vill gärna ha ett där man ger 0:- för telefonen. Tacksam för svar ![]() Postad 14 juli 2008 - 19:12
Är det inte så att luren blir tjockare med det större batteriet?? Postad 14 juli 2008 - 19:57 MICROSOFT WINDOWS MOBILE DEVICE CENTER 6.1 Så ActiveSync funkar inte på Vista eller? Heter det MICROSOFT WINDOWS MOBILE DEVICE CENTER 6.1 på Vista? ffs... UUUuuuuush vad snygg den ÄR!! Jag dör!! As enkel o jobba med och sätta igång! Sweet... nu istallera program... Postad 14 juli 2008 - 20:05 Touch Diamond har en AutoWizard som du kan använda. Finns under: Start/Inställningar/Anslutningar/Anslutningsinställningar. Sedan väljer du landet (Sverige) och sedan Operatören. Du kan välja mellan Tele2, Tre, Telenor och Telia. Telefonen ställer sedan in alla uppgifter som behövs för vald operatör. Det ingår INGEN programvara för GPS, utan du har valfriheten att själv välja vilken leverantör du vill ha. Några av oss kör med TomTom, andra med Garmin, IGO8 mfl. Upp till dig vilken du vill använda, telefonen har gps:en inbyggd, men programvaror och kartor får du köpa själv. Telefonen är så tunn från början för att vara en pocket pc, så om den blir lite större tycker inte jag är så farligt. Ett kraftfullare batteri behövs verkligen, jag använde min Diamond som jag fick i dag och batteriet tog slut på "nolltid" efter laddning... men jag använde den ordentligt också. ![]() Redigerat av crest, 14 juli 2008 - 20:36. Postad 14 juli 2008 - 20:22 ![]() Jag eftersöker en bra alarm klocka till Diamond, den som finns i WM6.1 suger. Bör vara en som man kan snoza genom att bara röra skärmen och vill man sedan stänga av den behöver man vara lite mer vaken. Någon som har lite bra tips? Postad 14 juli 2008 - 20:24 Postad 14 juli 2008 - 20:28 Tre har det billigaste alternativet om du ser vad du får för pengarna. Tar du t.ex 399Bomben i 24 månader, får du Diamond för 0kr och INGEN förhöjd månadsavgift. 18 månader med en mindre månadsavgift. Du kan använda dessa 399kr för att tecka till 7.2Mbit/s datatrafik - 199kr - (då har du 200kr kvar) sedan kan du lägga till Bomben Friends -69kr - så du kan ringa för 0kr i minuten till alla inom 3, till alla fasta telefoner samt kunna skicka 3000 sms/mms inom 3 (så har du 131kr kvar) sedan kan du lägga till musik paketet eller sms till andra nät eller ringa upp resten. 69 öre tillkommer i uppkoppling på alla samtal... fast dessa 69öre dras av från din avräkningspott. ![]() Hos andra operatörer för du köpa telefonen från 0kr men med förhöjda månadsavgifter för själva telefonen, därtill kommer du att få lägga på datatrafik på räkningen, lägga till uppkopplingsavgifter, etc... Telenor har också en pott, men du slipper inte undan den förhöjda månadsavgiften. Datatrafiksabonnemanget som du kanske vill ha till din Diamond, så du kan surfa med den: kolla med Telenor om den räknas av från månadsavgiften eller om den läggs ovanpå den vanliga månadsavgiften. Så räkna ut vad som passar dig bäst. Det är så simpelt att använda Windows Mobile Device Center på Windows Vista. Allt strul som man hade med Activesync på XP är som bortblåst. Laddade också ner den nya Device Center 6.1 i dag, när jag ändå fick hem min Diamond. Den förra funkade lika bra och det är några nya förbättringar som kommit. Activesync för XP uppdateras inte längre av Microsoft, har jag för mig och 4.5 har funnits ute länge nu utan nya förbättringar. Jag kan rekommendera pTravelAlarm. Den kostar en liten slant, men jag är jättenöjd med den. ![]() Redigerat av crest, 14 juli 2008 - 20:44. Postad 14 juli 2008 - 20:35 Såg på min Diamond att det har kommit till en extra flik under telefoninställningarna, så om en ruta är ibockad, kan telefonen skicka iväg sms till alla personer som man avvisar samtalet på. Det kan bli en hel del sms om man inte tänker sig för! Gå in och kolla och gör era egna inställningar: Klicka på antenn-symbolen högst upp på skärmen, tryck sedan på Inställningar. Nertill så har ni en massa flikar: Tjänster, band, nätverk etc... klicka på pilen så ni kommer längst ut till höger... till fliken:Avancerat. Kolla in dom inställningarna som finns där!!! Postad 14 juli 2008 - 20:40 ![]() ![]()
SHIT det där borde fan va en sticky! Sjukt!! Min var ikryssad av default... Postad 14 juli 2008 - 20:41
Det går inte iväg ett SMS om du bara trycker på "lägg på" eller avvisa men om du däremot trycker på "skicka SMS" går det iväg ett SMS med den förinställda texten :-) Smart funktion Postad 14 juli 2008 - 20:48 AHA!... då kan man andas ut. Jag blev lite förvånad när jag såg att min ruta var ibockad. Men måste jag själv göra ett aktivt val för att skicka iväg sms:et så är det lugnt. ![]() Postad 14 juli 2008 - 21:24 Blir helt tokig på Opera i bokmärken. Har råkat lägga till 2 bokmärken med svt å vill ta bort det ena men får inte ner markören som står kvar på första bokmärket. Å drar jag med pennan i högerspalten för att få ner listen så går det ner en bit men sen trycks det in på nåt bokmärke på vägen. Har inte riktigt blivit van ännu hur hårt man kan trycka när man bläddrar genom sms å dylikt eller när man trycker för att gå in i något. Hur är snabbaste sättet att gå tillväga för att stänga av 3g och köra på gsm. Tror jag kan behöva göra det varje dag på jobbet där jag misstänker 3g täckning är katastrof. Har inte så bra i lägenheten heller, 1 pinne. Vilka äckliga hörlurar som följde med. Försökte få in dem i örat men det gick inte, å då har jag ändå inte satt på muffarna som var med...då blir dom ju ännu större! Kommer aldrig att få in dessa i örongången, å då har jag ändå inte speciellt små öron. Nä får bli att köpa till headset. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |