nVidia ION plattform
1279 svar till detta ämne
Postad 19 september 2009 - 18:32
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Frågan är om menar att det inte finns kapacitet i spdif eller hdmi, för spdif funkar inte med HD formaten men hdmi 1.3 ska fixa de.
Jo. Precis vad jag tänkte. Precis som du säger så finns det ju ingen spdif/koaxial som tar hd-formaten. Det är ju inte tekniskt möjligt. Dåliga recensenter i sånt fall. Men jag tänkte faktiskt likadant som du.
Redigerat av twebbas, 19 september 2009 - 18:33.
Postad 19 september 2009 - 19:07
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Du får det komprimerat ja. För tillfället verkar det bara finnas ett fåtal ljudkort som har PAP(protected audio path) som är det som krävs för okomprimerat HD-ljud. Dessa ljudkort finns bara som separata kort och ej integrerade på moderkort. Eftersom industrin envisas med DRM-skydd som gör allt komplicerat så blir det enlkare att använda rippat material med ljudet som flac och vips så funkar det att få okomprimerat lossless-ljud med en massa ljudkort.
M.a.o så är det kört att få ut Truehd eller DtsHD !!
Postad 19 september 2009 - 19:15
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
Postad 19 september 2009 - 19:27
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
LPCM ska funka: http://www.tomshardw...-htpc,2329.html
Jepp. Har läst det oxå. In order to play back TrueHD (with a maximum bitrate of 18 Mb/s) or DTS-HD (with a maximum bitrate of 24.5 Mb/s), you have to use an HDMI 1.3 connection. Hallelujah, Ion has that.
From there, you have two options. You can either pass the encoded Dolby TrueHD or DTS-HD signal to your receiver, which performs the decode and plays back the lossless studio soundtrack in all of its glory, or use your DVD software to decode the signal and pass multi-channel linear PCM over the HDMI output (so long as it’s supported).
The problem with the former is that it requires a protected audio path—otherwise your decoding software will fall back to lossy codecs like Dolby Digital and DTS. We’re still waiting on a chipset that’ll do this, but right now the only component in the lab capable of it is Asus’ Xonar HDAV 1.3 sound card, a $200+ add-on. Incidentally, this is how you get your receiver to light up with the TrueHD or DTS-HD logos (meaning the receiver is leveraging its built-in decoding capabilities).
The problem with the latter is that it requires specific platform support. For instance, ATI’s 780G/790GX will only pass stereo LPCM (you can do AC3 and DTS, though). Nvidia's GeForce 9300 and Intel's G45 both support 7.1-channel LPCM over HDMI.
Därför frågar vi folk som verkligen vet eller har testat ion burkarna.  1. Att skicka ljudet som bitstream funkar tydligen inte. Då måste man köpa nytt ljudkort ex Asus Xonar osv. 2. Att skicka ljudet som Linjär PCM (LPCM) ska fungera med Windows 7, build 1719 el. senare. Men jag har som sagt ingen ION. Så jag kan inte testa/verifiera. Eftersom folk verkar missförså begreppen här så länkar jag här till en tutorial jag gjort om hd-ljud och tjock-ps3. (som också bara kan skicka HD-ljudet som LPCM) http://www.tobiasgri...n...s&Itemid=14Det som hade varit skoj nu är om ngn vänlig själ, som har en ion-burk + en reciever som iaf hdmi, orkar lägga in windows 7 med build 1719 eller senare och se om recievern verkligen tänder upp LPCM i displayen när blu-ray film spelas. Så kan vi begrava den här diskussionen en gång för alla.
Redigerat av twebbas, 20 september 2009 - 09:47.
Postad 19 september 2009 - 20:33
asinus
-
asinus
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Jag har ingen asound.conf under /ect/ min ligger långt ner i en XBMC-mapp. Spelar det någon roll?
Jag hade inte heller någon /etc/asound.conf så jag skapade en ny fil. Min innehåller endast: pcm.!default {
type plug
slave.pcm {
type hw
card 0
device 3
}
}
Postad 20 september 2009 - 08:01
Göktytan
-
Göktytan
-
Användare
-
-
185 inlägg
Är det någon som har koll på vad som är bäst / sämst med Linux - Windows på en ion burk i kombination med XBMC?
Har inte koll på riktigt vad som är bäst att köra och administrera osv.
Tack på förhand
Postad 20 september 2009 - 09:13
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Eftersom folk verkar missförså begreppen här så länkar jag här till en tutorial jag gjort om hd-ljud och ps3. (som också bara kan skicka HD-ljudet som LPCM)
Nya PS3 slim kan skicka truehd/DtsHD som bitstream
Postad 20 september 2009 - 09:16
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Nya PS3 slim kan skicka truehd/DtsHD som bitstream
Jepp. My bad.  Gäller bara gamla tjock-ps3. Men principen är densamma.
Redigerat av twebbas, 20 september 2009 - 09:48.
Postad 20 september 2009 - 12:49
pdais97
-
pdais97
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Tackar. Står det LPCM i displayen på din Denon och tar du ljud och bild via hdmi endast?
Japp, endast hdmi och inget annat.
Postad 20 september 2009 - 14:19
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Betyder detta att asrock'en klarar att packa upp komprimerat HD-ljud(TrueHd,DtsHd) och skicka ut det i okomprimerat LPCM till stärkaren?
Eller är det bara passthrough av befintligt LPCM ljud från "skivan" du testat?
Postad 20 september 2009 - 19:09
Zaptor
-
Zaptor
-
Användare
-
-
110 inlägg
Får blandade svar på nätet och här på prisjakts produktinformation som säger att den klarar komponent men Asus hemsida säger nada om detta, så klarar AT3N7A-I komponent ut eller inte?
Postad 20 september 2009 - 20:21
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Betyder detta att asrock'en klarar att packa upp komprimerat HD-ljud(TrueHd,DtsHd) och skicka ut det i okomprimerat LPCM till stärkaren?
Eller är det bara passthrough av befintligt LPCM ljud från "skivan" du testat?
Enligt alla källor så skickar den ut LPCM nedkonverterat till 48 khz 16 bit, men det är som sagt bara ljudkort med PAP som klarar att bitstreama HD-ljud alternativt skicka ut ej nedkonverterat LPCM HD-ljud.
Postad 21 september 2009 - 04:46
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Enligt alla källor så skickar den ut LPCM nedkonverterat till 48 khz 16 bit, men det är som sagt bara ljudkort med PAP som klarar att bitstreama HD-ljud alternativt skicka ut ej nedkonverterat LPCM HD-ljud.
Hoppas verkligen du har fel.  The problem with the latter is that it requires specific platform support. For instance, ATI’s 780G/790GX will only pass stereo LPCM (you can do AC3 and DTS, though). Nvidia's GeForce 9300 and Intel's G45 both support 7.1-channel LPCM over HDMI.
Top: PS3, Middle: Onkyo SR507, Bottom: Ion in a mini-ITX chassis As an aside, and for the record, this is the way Sony’s Playstation 3 is able to serve up TrueHD and DTS-HD playback. You don’t get the little lights on your receiver flashing Dolby TrueHD or DTS-HD Master Audio, but you can view the playback status as a movie is playing and see the PS3 is doing the decoding, then sending uncompressed LPCM to your receiver.
Well, Ion supposedly supported multi-channel LPCM via HDMI. However, in my initial review, I revealed that, despite Nvidia’s claims, Ion wasn’t outputting multi-channel audio in either Windows Vista or Windows 7, in either PowerDVD 9 or TotalMedia Theater 3. Had it been a persistent flaw, that would have been a deal-breaker for Ion as an HTPC solution.
Fortunately, I was able to work with both Nvidia and CyberLink to get PowerDVD 9 working properly under Windows 7. The latest build, 1719, properly enables multi-channel LPCM output via HDMI (TotalMedia Theatre still doesn’t work).
Väntar fortfarande på ngn som orkar lägga in windows 7 med rätt build eller senare och testa. Skulle det trots detta visa sig att ljudet nedkonverteras till det sämre, trots att man lyckas skicka som LPCM.. Ja, då är det ju riktigt illa. Tänk att köpa blu-ray versionen för över 4k och sedan inte ens få hd-ljud. Riktigt uselt i så fall. De borde ta bort blu-ray varianten i så fall. De kan inte förutsätta att alla nöjer sig med dolby digital och vanliga dts. Jag kanske bara pratar för mig själv, men jag vill iaf ha full-hd både gällande ljud och bild.
Redigerat av twebbas, 21 september 2009 - 07:17.
Postad 21 september 2009 - 08:30
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Hoppas verkligen du har fel. 
Väntar fortfarande på ngn som orkar lägga in windows 7 med rätt build eller senare och testa. Skulle det trots detta visa sig att ljudet nedkonverteras till det sämre, trots att man lyckas skicka som LPCM.. Ja, då är det ju riktigt illa. Tänk att köpa blu-ray versionen för över 4k och sedan inte ens få hd-ljud. Riktigt uselt i så fall. De borde ta bort blu-ray varianten i så fall. De kan inte förutsätta att alla nöjer sig med dolby digital och vanliga dts. Jag kanske bara pratar för mig själv, men jag vill iaf ha full-hd både gällande ljud och bild.
Håller med dig på den punkten med att HD-ljudet är ett måste iaf på modellen med bluray spelaren inbyggd. Det var ju inte igår som HD-ljuden kom och det är stor skam att de inte är tydligare vad som stöds i ljudväg. HD-ljud 5.1 står det på asrocks hemsida vet inte riktigt vad dem menar, Dts, AC3, PCM? De finns ju på DVD också så vart får dem HD ifrån? Tyvärr är det nog så att man måste ha PAP(protected audio path) för att inte få ljudet nedgraderat ut till stärkaren.
Postad 21 september 2009 - 13:37
Johan_J
-
Johan_J
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Är det någon som har koll på vad som är bäst / sämst med Linux - Windows på en ion burk i kombination med XBMC? Har inte koll på riktigt vad som är bäst att köra och administrera osv.
Tack på förhand
ingen?
Postad 21 september 2009 - 14:45
Unregisteredca490738
-
Unregisteredca490738
-
Användare
-
-
155 inlägg
ingen?
Du måste köra xbmc i Linux för att få hårdvaruavkodning (VPDAU) av h.264 filmer.
Postad 21 september 2009 - 15:02
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Fick idag följande svar ifrån ASRock. Blev inte mycket klokare dock. Dear Sir,
Thank you for contacting ASRock. Yes, ION 330 does support LPCM 7.1 channel through HDMI. Please refer to the attached pictures for information. For your information, we tested with Windows 7 RTM 32 bit. Ap we used was Power DVD 9. Also,The drivers of Win 7 for ION330 will be released on our website around tomorrow.
Jag har svarat på mailet där jag specifikt frågar om ljudet och om det verkligen stämmer att ljudet försämras. Ska bli intressant att höra ASRocks svar.
Redigerat av twebbas, 22 september 2009 - 07:37.
Postad 21 september 2009 - 22:07
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Det är ju egentligen inte ett hårdvaruproblem eftersom hårdvaran klarar det utmärkt. Problemet är BD-spelarna (powerdvd, tmt etc) som nedkonverterar ljudet till och med om man använder anydvd och därigenom borde gå förbi DRM:et. Läs den här tråden på avsforum: http://www.avsforum....;highlight=9400Tydligen ska de senaste versionerna av ffdshow kunna leverera LCPM okomprimerat även med ljudkort utan PAP! Verkar bara funka med Dolby TrueHD och inte med dts-HD... Så det är vad man får använda tills Slysofts BD-spelare dyker upp som ska gå förbi PAP.
Postad 22 september 2009 - 07:40
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Det är ju egentligen inte ett hårdvaruproblem eftersom hårdvaran klarar det utmärkt. Problemet är BD-spelarna (powerdvd, tmt etc) som nedkonverterar ljudet till och med om man använder anydvd och därigenom borde gå förbi DRM:et. Läs den här tråden på avsforum: http://www.avsforum....;highlight=9400
Tydligen ska de senaste versionerna av ffdshow kunna leverera LCPM okomprimerat även med ljudkort utan PAP! Verkar bara funka med Dolby TrueHD och inte med dts-HD... Så det är vad man får använda tills Slysofts BD-spelare dyker upp som ska gå förbi PAP.
Nja. En sanning med modifikation. Det BLIR ju ett hårdvaruproblem om inte ngn mjukvara stödjer det.  Ingen vänlig skäl med ion-burk och hdmi-reciever som orkar slänga in windows 7 och kolla med nyaste ffdshow och powerdvd?
Postad 22 september 2009 - 09:26
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
IGP nVidia 9300/9400 stödjer ej Blu-ray 7.1 Lossless un-downconverted PCM Blu-ray 5.1 Lossless un-downconverted PCMstödjer 48 Khz 16 Bit Down Converted 7.1 Channel PCM 48 Khz 16 Bit Down Converted 5.1 Channel PCM men var det nedkonverterat man ville åt?
Postad 22 september 2009 - 11:08
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
IGP nVidia 9300/9400 stödjer ej Blu-ray 7.1 Lossless un-downconverted PCM Blu-ray 5.1 Lossless un-downconverted PCM
stödjer 48 Khz 16 Bit Down Converted 7.1 Channel PCM 48 Khz 16 Bit Down Converted 5.1 Channel PCM
men var det nedkonverterat man ville åt?
Det är kasst, då blir de ingen ION burk för mig.
Postad 22 september 2009 - 12:38
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1 117 inlägg
Stämmer detta verkligen? Har ni ngn källa där det står att lösning i Asrocken inte stödjer okomprimerat ljud från Blu-Ray?
Postad 22 september 2009 - 15:11
bran
-
bran
-
Beroende
-
-
1 033 inlägg
Stämmer detta verkligen? Har ni ngn källa där det står att lösning i Asrocken inte stödjer okomprimerat ljud från Blu-Ray?
Problemet i sig ligger inte i mobot, utan i kombination med mjukvaruspelare som nedsamplar. Slysofts spelare ska försöka kringgå detta när den släpps.
Postad 22 september 2009 - 15:47
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
IGP nVidia 9300/9400 stödjer ej Blu-ray 7.1 Lossless un-downconverted PCM Blu-ray 5.1 Lossless un-downconverted PCM
stödjer 48 Khz 16 Bit Down Converted 7.1 Channel PCM 48 Khz 16 Bit Down Converted 5.1 Channel PCM
men var det nedkonverterat man ville åt?
Inte helt korrekt. Detta stämmer med de vanliga kommersiella mjukvarorna. Det är mjukvaran som nedkonverterar och inte hårdvaran. Som jag skrev tidigare så finns det mjukvara (läs ffdshow) som går förbi PAP. Slysoft utlovar en spelare som ska gå förbi PAP helt. De har ju levererat tidiager (anydvd) så man kan ju hoppas på att de levererar igen. Ett annat sätt att gå förbi spärrarna som inte pratats om är ju att köra analogt ut....
Postad 22 september 2009 - 15:50
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Inte helt korrekt. Detta stämmer med de vanliga kommersiella mjukvarorna. Det är mjukvaran som nedkonverterar och inte hårdvaran. Som jag skrev tidigare så finns det mjukvara (läs ffdshow) som går förbi PAP. Slysoft utlovar en spelare som ska gå förbi PAP helt. De har ju levererat tidiager (anydvd) så man kan ju hoppas på att de levererar igen. Ett annat sätt att gå förbi spärrarna som inte pratats om är ju att köra analogt ut....
Och hur tänkte du att du skulle få ut 7.1 analogt från en ASRock?
Postad 22 september 2009 - 16:29
bran
-
bran
-
Beroende
-
-
1 033 inlägg
Ett annat sätt att gå förbi spärrarna som inte pratats om är ju att köra analogt ut....
Eh nej? Nedsamplingen gäller där också. Enda sättet att kringgå är att konvertera till FLAC.
Postad 22 september 2009 - 17:02
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Och hur tänkte du att du skulle få ut 7.1 analogt från en ASRock?
Genom de analoga utgångarna på baksidan?
Postad 22 september 2009 - 18:35
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Fick idag följade svar ifrån ASRock. Dear Sir, Thank you for contacting ASRock. Due to the chipset spec, the sampling rate of ION 330 LPCM output is 48kHZ/16bit.
Thank you for your feedback and have a nice day.
Your Sincerely, ASRock TSD
Redigerat av twebbas, 22 september 2009 - 18:36.
Postad 22 september 2009 - 20:36
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Eh nej? Nedsamplingen gäller där också.
Enda sättet att kringgå är att konvertera till FLAC.
Inte helt korrekt. Lite pillande med mpc-hc eller annan spelare som använder ffdshow och reclocks kernel streaming(XP) eller wasapi(Vista , win 7) så kan man få lossless. Åtminstone på vissa ljudkort.
Postad 22 september 2009 - 20:37
bran
-
bran
-
Beroende
-
-
1 033 inlägg
Inte helt korrekt. Lite pillande med mpc-hc eller annan spelare som använder ffdshow och reclocks kernel streaming(XP) eller wasapi(Vista , win 7) så kan man få lossless. Åtminstone på vissa ljudkort.
Nej, det kan du inte. Inte med DTS HD-MA.
Postad 22 september 2009 - 20:38
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Fick idag följade svar ifrån ASRock.
Jaha, stämmer det så är det ju kört. Debatten om man behöver mer än 48/16 nästa ?  Nej, det kan du inte. Inte med DTS HD-MA.
Korrekt
Postad 22 september 2009 - 20:51
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Är ljudchippet realtek ALC662 som det verkar vara på de flesta ION-moderborden så ska det stödja upp till 24 bit 96 khz. Tror nog att de gör det enkelt för sig asrock och säger att det inte går.
Nån med en asrock kan ju ganska enkelt kolla genom att spela nåt i flac och med reclock se vad som puttas ut genom de analoga utgångarna.
Postad 22 september 2009 - 21:09
bran
-
bran
-
Beroende
-
-
1 033 inlägg
AFAIK så är det formaten på Bluray som diskuteras? Dessa kringgås inte genom enbart analog anslutning whatsoever.
FLAC klarar den givetvis, men då får du ju rippa blurayn o muxa ur ljudspåret. Då funkar det å andra sidan med i stort sett vilket kort som helst. Sen är det långtifrån säkert att den klarar hög bitrates i flerkanal över. Finns en fin tabell på AVSForum om vilka format som funkar (funkade) med WASAPI. Där var ATIs kort bättre än nvidias. Men det kan mkt väl ha ändrats nu iom drivers. Analogt kan väl iofs även det vara en annan femma. Men återigen, du får ändå det nedsamplat via PDVD/TMT.
Postad 22 september 2009 - 21:37
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
AFAIK så är det formaten på Bluray som diskuteras? Dessa kringgås inte genom enbart analog anslutning whatsoever.
FLAC klarar den givetvis, men då får du ju rippa blurayn o muxa ur ljudspåret. Då funkar det å andra sidan med i stort sett vilket kort som helst. Sen är det långtifrån säkert att den klarar hög bitrates i flerkanal över. Finns en fin tabell på AVSForum om vilka format som funkar (funkade) med WASAPI. Där var ATIs kort bättre än nvidias. Men det kan mkt väl ha ändrats nu iom drivers. Analogt kan väl iofs även det vara en annan femma. Men återigen, du får ändå det nedsamplat via PDVD/TMT.
Ja men jag svarade på citatet från asrock. Det som då blev intressant var påståendet om den klarar hög bitrate i flerkanal (vilket den realteks spec:ar gör men inte enligt asrock:s svar). Analogt är högst intreassant tycker jag annars hade jag aldrig hoppat in i diskussionen. TMT nedsamplar inte om du har rätt build...Edit: Är osäker på om den funkar med annat än Asus Xonar dock
Redigerat av Unregistered35091, 22 september 2009 - 21:41.
Postad 23 september 2009 - 07:47
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Är jag helt knäpp här? För att få ut 7.1 analogt från ASRocken, måste den inte ha 8 analoga utgångar då (vilket den inte har)? Eller hur menar ni att man kan få ut hd-ljud analogt?
Postad 23 september 2009 - 14:53
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Är jag helt knäpp här? För att få ut 7.1 analogt från ASRocken, måste den inte ha 8 analoga utgångar då (vilket den inte har)? Eller hur menar ni att man kan få ut hd-ljud analogt?
Du får bara ut 5.1.
Postad 23 september 2009 - 14:56
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Du får bara ut 5.1.
Hur får du ens ut 5.1 då?
Postad 23 september 2009 - 20:07
NirreFirre
-
NirreFirre
-
Användare
-
-
222 inlägg
De små 3,5mm kontakterna brukar kunna ge två kanaler per kontakt med rätt 3,5mm plugg (Classe eller Kjell?), precis som på moderkort med 5.1 eller 7.1, de har ju aldrig RCA eller sällan enskilda kontakter för varje kanal. Detta borde väl ge hel ok ljud då man får HDljud->analogt och inte HD->DD/DTS->analogt.. eller beror det på spelaren/OS? Hur får du ens ut 5.1 då?
Postad 23 september 2009 - 23:21
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
De små 3,5mm kontakterna brukar kunna ge två kanaler per kontakt med rätt 3,5mm plugg (Classe eller Kjell?), precis som på moderkort med 5.1 eller 7.1, de har ju aldrig RCA eller sällan enskilda kontakter för varje kanal. Detta borde väl ge hel ok ljud då man får HDljud->analogt och inte HD->DD/DTS->analogt.. eller beror det på spelaren/OS?
Du får ut hd-ljud men nedkonverterat till 48 khz 16-bitar. De allra flesta skivor som getts ut är 48 khz, däremot har en hel del kommit med högre bitrate . Det går numera att spela blu-ray med MPC-HC och ffdshow. Den kombinationen tillsammans med reclock sägs kunna avkoda Dolby TrueHD i full kvalite. Om det funkar med något ljudkort bland ion-korten vet jag inte.
Postad 24 september 2009 - 18:09
tuppen
-
tuppen
-
Användare
-
-
208 inlägg
Hej!
Jag ska köpa denna burk imorgon och har några funderingar.
Vad sitter det för minne i burken default?
1*2Gb eller 2*1GB för det är väl 2 slot?
Vad jag undrar är om jag ska köpa 1*2Gb om jag vill upp till 4Gb (behövs det med Win7) eller om det blir att köpa 2*2Gb?
Ren hårddisk och inget OS är väl som burken kommer?
Mvh
Tuppen
Postad 25 september 2009 - 02:39
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Hej!
Jag ska köpa denna burk imorgon och har några funderingar. Vad sitter det för minne i burken default? 1*2Gb eller 2*1GB för det är väl 2 slot? Vad jag undrar är om jag ska köpa 1*2Gb om jag vill upp till 4Gb (behövs det med Win7) eller om det blir att köpa 2*2Gb? Ren hårddisk och inget OS är väl som burken kommer?
Mvh Tuppen
* Sitter väl 2*1GB.... så det blir att byta till 2*2GB * Min.krav Win 7 x32 behöver 1GB ram Win 7 x64 -"- 2Gb ram * utan OS ja
Postad 25 september 2009 - 02:45
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Postad 25 september 2009 - 08:55
paccc
-
paccc
-
Användare
-
-
196 inlägg
Vilken lättnad, hur får jag in Dolby True-HD kortet i min ION-låda?
Postad 25 september 2009 - 12:23
tuppen
-
tuppen
-
Användare
-
-
208 inlägg
* Sitter väl 2*1GB.... så det blir att byta till 2*2GB * Min.krav Win 7 x32 behöver 1GB ram Win 7 x64 -"- 2Gb ram
* utan OS ja
Fungerar Instant Boot m.m. för Win 7? Synpunkter om man ska välja Windows 7 - Home Premium x64 - Professional x64 - Ultimate x64
Redigerat av tuppen, 25 september 2009 - 14:11.
Postad 25 september 2009 - 17:08
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Vilken lättnad, hur får jag in Dolby True-HD kortet i min ION-låda?
Va. Är du allvarlig? Detta är ett nytt grafikkortschip som så småningom kommer komma integrerat på moderkorten direkt. Vet inte ens om det finns att köpa som det är nu som rent grafikkort. Och som rent grafikkort får du knappast in det in en ION-låda. Tyvärr. Jag kommer nu avvakta tills dessa dyker upp på allvar i moderkortsintegrerad form. Kommer skaffa mig en vanlig stationär blu-ray spelare så länge.
Redigerat av twebbas, 25 september 2009 - 17:09.
Postad 25 september 2009 - 18:39
deezel
-
deezel
-
Användare
-
-
237 inlägg
Va. Är du allvarlig? Detta är ett nytt grafikkortschip som så småningom kommer komma integrerat på moderkorten direkt. Vet inte ens om det finns att köpa som det är nu som rent grafikkort. Och som rent grafikkort får du knappast in det in en ION-låda. Tyvärr.
Jag kommer nu avvakta tills dessa dyker upp på allvar i moderkortsintegrerad form. Kommer skaffa mig en vanlig stationär blu-ray spelare så länge.
Heh, jag fick känslan av sarkasm när jag läste kommentaren.
Redigerat av deezel, 25 september 2009 - 18:40.
Postad 25 september 2009 - 22:11
Unregisteredeb04f3a7
-
Unregisteredeb04f3a7
-
Rookie
-
9 inlägg
Någon som vet vad som hänt med Asus eeebox? Det var 25 butiker som hade den på g för någon dag sedan. Nu är det tre.
Postad 26 september 2009 - 17:09
gusax
-
gusax
-
Beroende
-
-
1 425 inlägg
Någon som vet vad som hänt med Asus eeebox? Det var 25 butiker som hade den på g för någon dag sedan. Nu är det tre.
Finns väl vare sig officiellt pris eller releasedatum för b1012 ännu? Gissningsvis därför den försvunnit tillfälligt.
Postad 26 september 2009 - 19:45
loungepuppy
-
loungepuppy
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Tänkte beställa en Asrock och skulle gärna få lite tips om tillbehör:
- Wlankort
- TV-kort (ser bara Comhems gratiskanaler via det analoga urtaget)
- Tangentbord
- Fjärrkontroll
Tack!
Postad 27 september 2009 - 08:44
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Nya flashplayer ska kunna accelerera flash på ION
//www.youtube.com/watch?v=yuNrcB4NN6U&fmt=22
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|