Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

JVC DLA-X95R, DLA-X75R, DLA-X55R och DLA-X35

1051 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 February 2013 - 16:02

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Tackar!

Dom väljer att köra super white istället för enhanced och då klipps BTB, vad beror detta val på?

Nu är jag en lekman men fattar det som att om man väljer super white så visar den video nivå 16/255, så att det inte klipper i färgerna vilket den gjorde i testet 1080i. Personligen tycker jag inte om det... Nån kalibrerare eller mera insatt får väl rätta mig om jag är ute och cyklar ;) Jag har i alla fall ställt kontrast/ljus/färger/ och skärpa, det duger åt mig. Anlitar man ett proffs så lär det bli ännu bättre, till ex att få gråskalan rätt m.m..

Redigerat av mcmike, 24 February 2013 - 17:54.

Postad 27 February 2013 - 14:41

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Paket pris med 3D kittet på http://www.hembiobut...p?pgrpnr=182890

Postad 03 March 2013 - 10:41

Unregistered8e48d42d
  • Unregistered8e48d42d
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Hejsan! Tänkte höra lite kring x35:an..
Har tidigare vart inne på HW30ES, TW8100 men så dök denna upp för rimliga pengar från staterna.
Hur står sig X35:an mot ovandtående ?

Räcker 1300lumen för ett relativt ljust vardagsrum utan direkt solljus in ?
Har ju mörkläggnings gardiner så kan mörka ned ganska bra, vill inte ha bat cave så man inte ens ser popcorn skålen :P

Postad 03 March 2013 - 10:59

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Hejsan! Tänkte höra lite kring x35:an..
Har tidigare vart inne på HW30ES, TW8100 men så dök denna upp för rimliga pengar från staterna.
Hur står sig X35:an mot ovandtående ?

Räcker 1300lumen för ett relativt ljust vardagsrum utan direkt solljus in ?
Har ju mörkläggnings gardiner så kan mörka ned ganska bra, vill inte ha bat cave så man inte ens ser popcorn skålen :P

Jvc mätningar är relativt exakta i kalibrerade lägen. Som jag skrev tidigare skulle jag valt Jvc, vilket jag baserar på min tidigare Epson 9000 som för övrigt var en riktigt bra projje och 8100 kan ju inte vara sämre direkt. Pixeltäthet/lugnare bild/svärtan enligt mitt tycke. Uppsök en handlare om du kan för demo är det bästa för att själv få en uppfattning, glöm ej dukens betydelse. Har själv ljust vardagsrum och X35:an fungerar lika bra där som Epsonen..Sony har jag aldrig sett så där kan jag inte uttala mig ;)

Postad 03 March 2013 - 11:03

Unregistered8e48d42d
  • Unregistered8e48d42d
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Jvc mätningar är relativt exakta i kalibrerade lägen. Som jag skrev tidigare skulle jag valt Jvc, vilket jag baserar på min tidigare Epson 9000 som för övrigt var en riktigt bra projje och 8100 kan ju inte vara sämre direkt. Pixeltäthet/lugnare bild/svärtan enligt mitt tycke. Uppsök en handlare om du kan för demo är det bästa för att själv få en uppfattning, glöm ej dukens betydelse. Har själv ljust vardagsrum och X35:an fungerar lika bra där som Epsonen..Sony har jag aldrig sett så där kan jag inte uttala mig ;)

Super :)
Jag har en budget duk - vit yta med gain 1 har jag för mig :P

Postad 03 March 2013 - 11:11

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Super :)
Jag har en budget duk - vit yta med gain 1 har jag för mig :P

Oki doki Får man fråga vad X35:an kostar från staterna?

Postad 03 March 2013 - 11:19

Unregistered8e48d42d
  • Unregistered8e48d42d
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Oki doki Får man fråga vad X35:an kostar från staterna?

Hittat för 20´000:- inkl. frakt.. Dealar om tull avgifter just nu :P Får se hur de går!

Postad 03 March 2013 - 11:24

Unregisteredc2edaed3
  • Unregisteredc2edaed3
  • Användare

• 181 inlägg
  • 1
Jag är mycket nöjd med x35. Finns några dukbilder under duk sektionen. Tittade på Sony och Epson men glad att jag valde rätt. Linsshift var helt avgörande för mig vs tex matchande Sony

Postad 03 March 2013 - 11:29

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Hittat för 20´000:- inkl. frakt.. Dealar om tull avgifter just nu :P Får se hur de går!

Glöm inte om produkten köps utanför Europa så måste det följa med ett internationellt garanticertifikat från JVC för att Garanti skall gälla.
Men även här finns konsumenträttsliga begränsningar då inte Svensk lag kan gälla... Bara en parantes ;)

Jag är mycket nöjd med x35. Finns några dukbilder under duk sektionen. Tittade på Sony och Epson men glad att jag valde rätt. Linsshift var helt avgörande för mig vs tex matchande Sony

Inte linsminnet då med tanke på din duk ;)

Redigerat av mcmike, 03 March 2013 - 11:27.

Postad 03 March 2013 - 11:35

Unregistered8e48d42d
  • Unregistered8e48d42d
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Glöm inte om produkten köps utanför Europa så måste det följa med ett internationellt garanticertifikat från JVC för att Garanti skall gälla.
Men även här finns konsumenträttsliga begränsningar då inte Svensk lag kan gälla... Bara en parantes ;)

Tack för infon! Inget jag visste om innan :P

Postad 03 March 2013 - 11:47

MitsubishiMan
  • MitsubishiMan
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Elgiganten hade x-35:an med 3D-kit för runt 25" för någon dag sedan, nya i öppnad kartong och uppdaterad firmware stod det i annonsen, antagligen återlämnade maskiner, skulle finnas flera. Jag skulle personligen aldrig chansa på att köpa en proj från USA, räknar kallt med att man får lämna in den på service någon gång under sin livstid. Priset kommer säkert gå ned till 23-25" under våren.

Postad 03 March 2013 - 11:59

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Elgiganten hade x-35:an med 3D-kit för runt 25" för någon dag sedan, nya i öppnad kartong och uppdaterad firmware stod det i annonsen, antagligen återlämnade maskiner, skulle finnas flera. Jag skulle personligen aldrig chansa på att köpa en proj från USA, räknar kallt med att man får lämna in den på service någon gång under sin livstid. Priset kommer säkert gå ned till 23-25" under våren.

Det skulle inte jag heller göra, för riskabelt och krångligt. Finns paket pris nu på HBB med 3D kittet för 27990kr http://www.hembiobut...p?pgrpnr=182890 om man nu är intresserad av 3D. Såg hela prometheus i 3D igår, riktigt trevlig bild var det :P

Postad 03 March 2013 - 12:08

Unregistered8e48d42d
  • Unregistered8e48d42d
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Njae.. får man med detta garanti bevis är de ju inga problem..
Ska projektorn in på service så skickas den ju direkt till JVC eller till outsourcat företag - antar att JVC använder svenska LetMeRepair som Epson.

Man behöver inte gå via återförsäljare ;)

Redigerat av Unregistered8e48d42d, 03 March 2013 - 12:09.

Postad 03 March 2013 - 12:17

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Detta gäller enligt tidigare svar jag fick från Jvc Sverige..

Det finns inga generella fabriksgarantier utan det varierar beroende på var du köper den.
Det finns en Europagaranti men den är avsedd för kunder som köper produkten ett land och sedan förflyttar
sig till annat land.
Exempelvis flyttat från land A till land B eller köpt produkten under semesterresa.
Garantin är alltså inte avsedd för business To business hantering.
Om ett företag tar in en produkt parallellt med generalagenten till Sverige och säljer den här är det dom som räknas som importör
och har då ansvaret för Garanti etc.

Kunden kan även ej heller hänvisa till Svenska konsumentregler då den inte är inköpt i Sverige.
Det betyder att det finns begränsningar i konsumenträtten vid reklamation om produkten inte är inköpt i Sverige.

Köps-rättsligt är det därför fördelaktigt att inköpa produkten i Sverige.
Om produkten köps utanför Europa så måste det följa med ett internationellt garanticertifikat från JVC för att Garanti skall gälla.
Men även här finns konsumenträttsliga begränsningar då inte Svensk lag kan gälla.

I Sverige säljs produkten med 1 års Garanti samt 2 års reklamationsrätt enligt Svensk lag gäller.
Det kan finnas avvikelse även i Sverige om någon butik lovar längre än 1 år, men det är minimum i alla fall vad butiker ger.

Redigerat av mcmike, 03 March 2013 - 12:25.

Postad 03 March 2013 - 12:35

Unregistered8e48d42d
  • Unregistered8e48d42d
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Detta gäller enligt tidigare svar jag fick från Jvc Sverige..

Det finns inga generella fabriksgarantier utan det varierar beroende på var du köper den.
Det finns en Europagaranti men den är avsedd för kunder som köper produkten ett land och sedan förflyttar
sig till annat land.
Exempelvis flyttat från land A till land B eller köpt produkten under semesterresa.
Garantin är alltså inte avsedd för business To business hantering.
Om ett företag tar in en produkt parallellt med generalagenten till Sverige och säljer den här är det dom som räknas som importör
och har då ansvaret för Garanti etc.

Kunden kan även ej heller hänvisa till Svenska konsumentregler då den inte är inköpt i Sverige.
Det betyder att det finns begränsningar i konsumenträtten vid reklamation om produkten inte är inköpt i Sverige.

Köps-rättsligt är det därför fördelaktigt att inköpa produkten i Sverige.
Om produkten köps utanför Europa så måste det följa med ett internationellt garanticertifikat från JVC för att Garanti skall gälla.
Men även här finns konsumenträttsliga begränsningar då inte Svensk lag kan gälla.

I Sverige säljs produkten med 1 års Garanti samt 2 års reklamationsrätt enligt Svensk lag gäller.
Det kan finnas avvikelse även i Sverige om någon butik lovar längre än 1 år, men det är minimum i alla fall vad butiker ger.

Ojj.. de va inga generösa garanti villkor de där..
Här har ju Epson klar fördel!

Får se om jag vågar chansa eller inte.Är nog inte många procentuellt sätt som havererar inom 1års garanti tiden men peppar peppar.

Postad 03 March 2013 - 12:39

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Ojj.. de va inga generösa garanti villkor de där..
Här har ju Epson klar fördel!

Får se om jag vågar chansa eller inte.Är nog inte många procentuellt sätt som havererar inom 1års garanti tiden men peppar peppar.

Det var just därför jag valde att köpa från butik med 3 års krångelfri garanti och inte på det billigaste stället ;) Men det är en riktigt go projje i alla fall..

Postad 03 March 2013 - 12:42

Unregistered8e48d42d
  • Unregistered8e48d42d
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Det var just därför jag valde att köpa från butik med 3 års krångelfri garanti och inte på det billigaste stället ;) Men det är en riktigt go projje i alla fall..

Aa såg HBB´s genrösa garanti paket ;)
Är nog väl värt priset!

BTW: svårt att uppdatera firmware ? Någon som provat darbee på x35:an ?
Någon som har en närbild på pixeltätheten ? Hur fungerar den med pc inkopplad, laggfri vid spel ?
Någon som provat montera starkare lampa för högre output lumen ? ;)

Redigerat av Unregistered8e48d42d, 03 March 2013 - 12:44.

Postad 03 March 2013 - 16:15

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 1
Köp inte från USA jag bytte min Jvc många gånger innan det blev rätt plus reperationer som hade blivit krångligt om jag köpt från usa så jag rekommenderar dig att köpa från Sverige ..
Tror inte du kan montera starkare lampa inte att rekommendera heller tror jag . Pixeltätheten är tätare än epson fördelen med d-ila som sony och Jvc kör. Tror svarstiden är runt 80 ms.

Redigerat av jimjans, 03 March 2013 - 16:20.

Postad 03 March 2013 - 17:08

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 1

Köp inte från USA jag bytte min Jvc många gånger innan det blev rätt plus reperationer som hade blivit krångligt om jag köpt från usa så jag rekommenderar dig att köpa från Sverige ..
Tror inte du kan montera starkare lampa inte att rekommendera heller tror jag . Pixeltätheten är tätare än epson fördelen med d-ila som sony och Jvc kör. Tror svarstiden är runt 80 ms.

Ett jättebra svar vill jag börja att skriva, så inga missförstånd uppstår att jag vill klanka eller liknande :)

Det är det sista med texten d-la jag vill reda ut lite snabbt. Det är vad JVC kallar sin modell av Lcos tekniken. Sony har sin motsvarighet som heter Sxrd. Båda är i grund o botten byggda på samma teknik (lcos)

Mvh :)

Postad 03 March 2013 - 17:15

Unregistered8e48d42d
  • Unregistered8e48d42d
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Vet inte om jag blandat ihopp de men är de inte jvc som lyckats använda över 90" utav panel ytan ?! :P

Postad 03 March 2013 - 17:37

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Här kan du fördjupa dig i tekniken om du vill http://www.bigscreen..._tech_guide.pdf

Postad 03 March 2013 - 19:46

macman
  • macman
  • Beroende

• 1078 inlägg
  • 0

Aa såg HBB´s genrösa garanti paket ;)
Är nog väl värt priset!

BTW: svårt att uppdatera firmware ? Någon som provat darbee på x35:an ?
Någon som har en närbild på pixeltätheten ? Hur fungerar den med pc inkopplad, laggfri vid spel ?
Någon som provat montera starkare lampa för högre output lumen ? ;)

Nu har jag bara en X30 men det var inga problem att uppdatera firmware och jag använder en Darbee utan problem.

Postad 04 March 2013 - 22:56

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3116 inlägg
  • 0
:wub:
Projector reviews har nu tittat på JVC DLA-35 i sin djup review: http://www.projector...a-x35/index.php

Postad 09 March 2013 - 18:58

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Någon mer än mig som har problemet som illustreras på bilderna nedan på en X35a?

Det är inte mina bilder men det syns väldigt tydligt för mig när det är ljus text mot en svart bakgrund, ser rätt illa ut. Vem tar man kontakt med för att kontrollera om det kan tas på garantin?

Postad bild

Postad bild

Redigerat av spuj, 09 March 2013 - 18:59.

Postad 09 March 2013 - 19:03

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3109 inlägg
  • 0

Någon mer än mig som har problemet som illustreras på bilderna nedan på en X35a?

Prova att reducera användningen av lensshift för att se om det försvinner/reduceras.

Vem tar man kontakt med för att kontrollera om det kan tas på garantin?

Någon speciell anledning till att du inte vill prata med din handlare som har sålt projektorn? MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Postad 09 March 2013 - 19:40

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0

Prova att reducera användningen av lensshift för att se om det försvinner/reduceras.Någon speciell anledning till att du inte vill prata med din handlare som har sålt projektorn? MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Det skall testas.

Någon speciell anledning till att du inte vill prata med din handlare som har sålt projektorn?

Nej inte direkt, tänkte väl mest att det inte är dom som reparerar projektorerna och att man kanske kan ta kontakt direkt med service-stället.

Men om det alltid är standardprocedur att gå igenom handlaren så självklart gör jag det :)

Redigerat av spuj, 09 March 2013 - 19:51.

Postad 09 March 2013 - 19:53

Dave R
  • Dave R
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Förändras det om du stänger iris mer?

Postad 09 March 2013 - 20:38

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Problemet kvarstår även om lensshift ej nyttjas.

Det blir lite bättre när iris är helt stängd men syns ändå tydligt.

Svårt att få bra bilder.

-15:

http://www.ladda-upp...der/80090/-15-1

0:

http://www.ladda-upp...er/80091/noll-1

http://www.ladda-upp...er/80088/noll-2

Redigerat av spuj, 09 March 2013 - 20:43.

Postad 09 March 2013 - 21:30

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Såg inte så kul ut :mellow: Använder själv ganska mycket lenshift och märker inte av det. Har du kollat skärpe inställningen, du hade väl dve skivan? Vad har du skärpan inställt på? Pixeljusteringen, blir det bättre om du pillar på den? Är det endast vid text eller gäller det även menyn när den är framme?

Postad 09 March 2013 - 21:59

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Hur många timmar har du på projektorn ? Kan lugna ner sig med tiden hade det på min x30 i början glowing effekten...

Postad 09 March 2013 - 22:40

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Jag har det fortfarande på min X30 och den har gått över 300h. Trodde att man helt enkelt inte kan kräva mer av en mellanklass proj?

Postad 09 March 2013 - 23:20

Unregistered8e48d42d
  • Unregistered8e48d42d
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Jag har det fortfarande på min X30 och den har gått över 300h. Trodde att man helt enkelt inte kan kräva mer av en mellanklass proj?

bara för att en tv är billig är den ju inte otittbar :P
densamma borde gälla projektorer!

Redigerat av Unregistered8e48d42d, 09 March 2013 - 23:20.

Postad 09 March 2013 - 23:33

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0
Kan det ha med LCOS tekniken att göra? Har själv en HW50 och kan ana det svagt om jag går fram till duken och letar efter det, men det är inte i närheten av hur det ser ut på spujs postade bilder. Har tidigare bara haft LCD projektorer men då aldrig tänkt på det.

Postad 10 March 2013 - 00:09

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Har det varit så här från början eller är det något som kommit?

Postad 10 March 2013 - 00:26

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Jag har 30 tim på projjen än så länge, det är även synligt i menyer etc. men blir som tydligast vid stor ljus text/objekt mot en mörk bakgrund.

Jag tänkte inte detta på början men det blev mer synligt efter att jag kört en basic kalibrering på projjen med DVE och ställt in rätt bildval etc.

Redigerat av spuj, 10 March 2013 - 00:47.

Postad 10 March 2013 - 01:26

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0
Såg det när jag precis fått projektorn men har inte bryt mig då det var så extremt lite. Ska kolla nästa gång jag använder projektorn.

Postad 10 March 2013 - 09:18

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Jag har 30 tim på projjen än så länge, det är även synligt i menyer etc. men blir som tydligast vid stor ljus text/objekt mot en mörk bakgrund.

Jag tänkte inte detta på början men det blev mer synligt efter att jag kört en basic kalibrering på projjen med DVE och ställt in rätt bildval etc.

Märkligt jag upplevde det till det bättre efter inställning av dve, fast det blev ju inga större justeringar med hc duken för mig. Ser inte detta i menyn, min har gått ca 50 timmar. Däremot så upplever jag meny fältet ljus svagare om man flyttar det ut på kanten, kanske är normalt..

Redigerat av mcmike, 10 March 2013 - 09:21.

Postad 10 March 2013 - 11:53

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0
Nu kanske fenomenet jag pratar om inte har så mycket med spujs problem att göra även om dem påminner om varandra. Upplever det inte som ett problem egentligen men fenomenet existerar ju. Böjar nästan undra om inte fenomenet mer eller mindre finns på alla LCOS projektorer likt det här med ljusläckaget som jag tog upp i tråden Ljusläckage på LCOS projektorer.

Postad 10 March 2013 - 11:55

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Ser det på min hw50 också men inte lika tydligt som min gammla x30:a ....

Postad 11 March 2013 - 18:50

Unregisteredc2edaed3
  • Unregisteredc2edaed3
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Letar man kan man nog hitta fel på allt. Inte alls tänkt eller tänker på detta. Som att leta clouding på LED TV. Finns där om man letar. ;-)

Postad 11 March 2013 - 18:58

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Just mitt fel behöver man definitivt inte leta efter för att hitta, men jag ska låta den gå lite mer timmar sen får vi se.

Postad 11 March 2013 - 19:01

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Har du satt fokus ordentligt? Jag höll på och trixade med det igår och jag lyckades faktiskt få bort det så pass att jag inte ser det från soffan utan bara när jag går riktigt nära.

Tyckte jag hade ställt in fokus ordentligt förut men icke.

Postad 11 March 2013 - 20:04

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0
Kollade tidigare idag och visst kunde jag se det, men man är tvungen att stå framme vid duken och leta efter det. Känns nästan löjligt att ta upp det men eftersom jag inte kan påminna mig om att jag tidigare sett det på dem LCD projektorer jag haft antar jag fenomenet har med LCOS tekniken att göra. Nöjer mig med det och tänker inte fortsätta diskutera frågan då det inte hjälper spujs verkliga problem.

Letar man kan man nog hitta fel på allt. Inte alls tänkt eller tänker på detta. Som att leta clouding på LED TV. Finns där om man letar. ;-)

Kan bara hålla med, ser man inga uppenbara fel på normalt tittavstånd är det inget att bry sig om.

Redigerat av Dr. Zaius, 11 March 2013 - 20:43.

Postad 11 March 2013 - 20:27

Unregisteredb6367e16
  • Unregisteredb6367e16
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Spju. Kan det vara så att du putsat linsen med något olämpligt. Det ser nästan ut som om det ligger en hinna på den....

Postad 08 April 2013 - 11:01

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
En fråga angående placering av projektorn.
Vad är optimalt i höjdled i förhållande till centrum på duken.

Postad 08 April 2013 - 11:51

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0
Optimalt lär vara i höjd med dukens centrum men det är ju sällan det är praktiskt. Så länge man undviker lens-shiftens ändlägen brukar det inte vara någon fara. En regel som jag tror många följer är att man försöker placera projektorn ungefär i höjd med dukens överkant och i linje med dukens mitt, på så sätt undviker man negativ påverkan på bilden som ökar ju mer lens-shift som används, samt att det ger utrymme att på ett enkelt och smidigt sätt få in bilden exakt på duken.

Postad 08 April 2013 - 12:54

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0

Optimalt lär vara i höjd med dukens centrum men det är ju sällan det är praktiskt. Så länge man undviker lens-shiftens ändlägen brukar det inte vara någon fara. En regel som jag tror många följer är att man försöker placera projektorn ungefär i höjd med dukens överkant och i linje med dukens mitt, på så sätt undviker man negativ påverkan på bilden som ökar ju mer lens-shift som används, samt att det ger utrymme att på ett enkelt och smidigt sätt få in bilden exakt på duken.

Ok tack.

Postad 11 April 2013 - 05:52

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3116 inlägg
  • 0
A Look at JVC "4K" E-shift2 Detail Enhancement Technology,video hära: http://www.projectorreviews.com/jvc/jvc-projectors-e-shift2-demonstration.php

Postad 11 April 2013 - 15:20

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0

Glömde fråga ska man vinkla projektorn mot dukens mitt eller ska den hänga spikrakt?

Postad 11 April 2013 - 16:11

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Spikrakt!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.