Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG OLED 2018: W8 E8 G8 C8 B8

1370 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG W8 65" OLED (TV) 8 (0) Inga priser
LG OLED77W8 77" 4K Ultra HD OLED (TV) 8 (0) Inga priser
LG B8 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65B8 (TV) 8 8.333332 (2) Inga priser
LG C8 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65C8 (TV) 8 9.61111 (17) Inga priser
LG E8 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65E8 (TV) 8 8.75 (3) Inga priser
LG C8 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55C8 (TV) 8 8.999998 (36) Inga priser
LG B8 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B8 (TV) 7 8.833332 (5) Inga priser
LG E8 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55E8 (TV) 8 (0) Inga priser
LG C8 77" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED77C8 (TV) 5 8.333332 (2) Inga priser
20 relaterade trådar
75"+ (1660 inlägg) 3 år sedan
HDMI ARC eller Optisk? (29 inlägg) 6 år sedan
Val av tv, uppgradering från gammal Pioneer-plasma (74 inlägg) 6 år sedan
Vilken av dessa 2 (eller annan tv) för sport/film? (8 inlägg) 6 år sedan
Köpråd LG OLED55C8 eller Philips 55OLED803/12 (11 inlägg) 6 år sedan
Någon som har en soundbar till en LG 55" 4K OLED55C8? (6 inlägg) 6 år sedan
Samsung UE75NU8005 eller LG OLED65 B8 (0 inlägg) 6 år sedan
55" Billig OLED eller dyr LED? (5 inlägg) 6 år sedan
Philips OLED 803 vs LG C8 (8 inlägg) 7 år sedan
Reflexer/glossy OLED skärm LG/Panasonic (1 inlägg) 7 år sedan
Soundbar utan HDMI-växel till tv (4 inlägg) 7 år sedan
Philips 65OLED873 eller LG OLED65B8 köpråd (3 inlägg) 7 år sedan
Hjälp med tv köp! (5 inlägg) 7 år sedan
Vilken 65" OLED? (18 inlägg) 7 år sedan
Råd till mellandagsrean (47 inlägg) 7 år sedan
Inget surroundljud från externa enheter efter köp av ny TV (6 inlägg) 7 år sedan
LG 55” C8 bästa bildinställningar (7 inlägg) 7 år sedan
Köp av ny tv med ps4 pro (4 inlägg) 7 år sedan
LG OLED65C8 vs Philips 65OLED873 (7 inlägg) 7 år sedan
55" för max 15 000 kr? (8 inlägg) 7 år sedan

Postad 23 November 2018 - 10:14

robarth
  • robarth
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

77" OLED är inte illa, men varför 2 veckors väntetid?

Skickas från lager i asien. Dyrt att ha på lager i Sverige då dessa inte brukligt säljs till massan. . Var samma med min stora panasonic.  

Postad 23 November 2018 - 10:34

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Skickas från lager i asien. Dyrt att ha på lager i Sverige då dessa inte brukligt säljs till massan. . Var samma med min stora panasonic.  

Ok, så när det står +50 i weblager så betyder det inte alls att de har några i lager egentligen?

Postad 23 November 2018 - 10:47

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Jag får min 77C8 på torsdag iallafall.

Postad 23 November 2018 - 11:10

Mr EmCom
  • Mr EmCom
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Är detta acceptabelt?

OBS detta är en 55" c7, frågar här då jag är sugen på att uppgradera till c8.  

Bifogad fil(er)

Redigerat av Mr EmCom, 23 November 2018 - 11:11.

Postad 23 November 2018 - 11:22

Newman87
  • Newman87
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

:o

Postad 23 November 2018 - 11:29

Gallo69
  • Gallo69
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0

Nog har dom väl ett centrallager i Europa?

Postad 23 November 2018 - 11:46

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Nog har dom väl ett centrallager i Europa?

Det har dom garanterat. På 2 veckor får man ingen TV från Asien, möjligen 2 månader  ;)

Postad 23 November 2018 - 12:23

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 864 inlägg
  • 0

77" OLED är inte illa, men varför 2 veckors väntetid?

Jag tog snålfrakten. Ångrar mej en del, men har man tur så kan komma tidigare...

Postad 23 November 2018 - 12:34

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 864 inlägg
  • 0

Något avunds, men då får man en Sneak Peak av vad komma skall.

Postad 23 November 2018 - 12:56

crahamson
  • crahamson
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 1

Fick hem min 65C8 från elgiganten igår. Efter jag satt den på plats lyste jag på den med ficklampa för att torka bort lite fettfläcker som uppstått vid uppackning. Upptäckte massor av små repor på panelen. Hann gå runt i panik i säkert 10 min innan jag insåg att det såklart är en skyddsfilm på :D Bästa känslan på länge att dra av den.

Tänkte att det skulle vara kul att testa 4k HDR i 120fps. Någon som vet var man kan få tag på något sådant material?

Postad 23 November 2018 - 13:48

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Fick hem min 65C8 från elgiganten igår. Efter jag satt den på plats lyste jag på den med ficklampa för att torka bort lite fettfläcker som uppstått vid uppackning. Upptäckte massor av små repor på panelen. Hann gå runt i panik i säkert 10 min innan jag insåg att det såklart är en skyddsfilm på :D Bästa känslan på länge att dra av den.

Tänkte att det skulle vara kul att testa 4k HDR i 120fps. Någon som vet var man kan få tag på något sådant material?

Hehe :D

Är detta acceptabelt?

OBS detta är en 55" c7, frågar här då jag är sugen på att uppgradera till c8.  

Vad var det du tänkte på i den bilden?

Postad 23 November 2018 - 14:22

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

• 1051 inlägg
  • 0

Vad har jag för alternativ?
Kan någon hjälpa mig förstå lite bättre här?

Har jag möjlighet att använda en Hdmi-extractor med optisk eller koaxial utgång och koppla den på ett sätt så att alla källor anslutna till tvn, samt det interna ljudet går ut via Hdmi-ARC och att jag från denna "extractor" plockar en optisk eller koaxial signal?
Alla enheter anslutna direkt till tvn överför bilden direkt via Hdmi och har möjlighet att skicka ljudet över Hdmi-ARC om jag valt det i tvn, eller??
Har ni några rekommendationer på vad jag behöver för prylar (så små, smidiga, högpresterande och användarvänliga som möjligt gärna under 2000:-)?

Köpte en Hdmi audio extractor på Kjell och Company, som tyvärr behöver startas om i samband med uppstart av tvn. Så den ska jag lämna tillbaks.

Köpte istället en billigare (499:-) med bättre kvalitetskänsla på netonnet. Endast 1080p stöd men det kvittar ju, då den inte ska skicka bild, den ska bara hantera ljudet som returneras från hdmi anslutna till tvn. Än så länge funkar den bra. Är dock väl tidigt att dra slutsatser, jag får se framöver.

https://www.netonnet.../1004785.14524/
Än så länge tycks den göra exakt vad jag hoppats på. Nu får jag ut ljudet från alla övriga enheter anslutna via Hdmi till tvn.
Har svårt att förstå varför de utrustar tvn med toslink överhuvudtaget, om den håller så fruktansvärt låg kvalitet.
Men nu är problemet löst, med omvandlare kopplat till Hdmi-arc och från den vidare via optisk till dac. Liten diskret smidig plastdosa med strömadapter, som jag inte kommer att tänka på.

Redigerat av hampestampe, 26 November 2018 - 21:57.

Postad 23 November 2018 - 14:49

wennergrenare
  • wennergrenare
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Vad tror ni? Får man plats med C8 65"-kartong i en SAAB 93 Sport Combi? Har en jag kan hämta ut på Media Markt och orkar inte vänta på leverans nästa vecka. :)

Redigerat av wennergrenare, 23 November 2018 - 14:50.

Postad 23 November 2018 - 15:56

dileno
  • dileno
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Om ni ska handla i en MM-butik, tänk på att be om en okalibrerad om ni inte vill ta en kalibrerad för 1000 kr extra i butiken.
Det kan vara så att okalibrerade inte finns på lager heller så man måste ta en kalibrerad. Står inget om på hemsidan vad jag sett.

Postad 23 November 2018 - 16:04

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 864 inlägg
  • 0

Vad tror ni? Får man plats med C8 65"-kartong i en SAAB 93 Sport Combi? Har en jag kan hämta ut på Media Markt och orkar inte vänta på leverans nästa vecka. :)

Är den en meter bred så ska det gå bra att lägga den. Min 65E6 gick det bra med så.

Postad 23 November 2018 - 16:09

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Om ni ska handla i en MM-butik, tänk på att be om en okalibrerad om ni inte vill ta en kalibrerad för 1000 kr extra i butiken.
Det kan vara så att okalibrerade inte finns på lager heller så man måste ta en kalibrerad. Står inget om på hemsidan vad jag sett.

Om man vill ha sin TV kalibrerad, varför inte köpa den kalibrerad av MM? Naturligtvis finns det utrymme för förbättringar om man kalibrerar den i hemmet men med tanke på de förutsättningarna som MM har att kalibrera OLEDs mot satta standarder ser jag absolut inget fel i att köpa en TV som de har kalibrerat.

Det förutsätter förstås att man saknar utrustning och kunskap att kalibrera den, vilket många kunder också gör.

Postad 23 November 2018 - 16:20

dileno
  • dileno
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Om man vill ha sin TV kalibrerad, varför inte köpa den kalibrerad av MM? Naturligtvis finns det utrymme för förbättringar om man kalibrerar den i hemmet men med tanke på de förutsättningarna som MM har att kalibrera OLEDs mot satta standarder ser jag absolut inget fel i att köpa en TV som de har kalibrerat.

Det förutsätter förstås att man saknar utrustning och kunskap att kalibrera den, vilket många kunder också gör.

En snabb googling ger att många av de här kalibreringarna har känts som att kasta pengar i sjön - plus att man som jag t ex var intresserad av ett visst pris i butik och så har de kanske inte varan till det priset.

Postad 23 November 2018 - 16:20

Gallo69
  • Gallo69
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0

Kollar man på LGs hemsida så står det..

• Fraktmått (BxHxD)

1600x970x207

Postad 23 November 2018 - 16:23

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

En snabb googling ger att många av de här kalibreringarna har känts som att kasta pengar i sjön - plus att man som jag t ex var intresserad av ett visst pris i butik och så har de kanske inte varan till det priset.

Varför skulle det vara bortkastat? Jag har själv anlitat MM och de utför korrekta bildkalibreringar utifrån min erfarenhet, vilket inte är så konstigt då de har ISF-certifikat och använder certifierad programvara samt utrustning.

Elgigantens tjänst är däremot ett bondfångeri, men det är absolut inget skäl till att bespotta en seriös tjänst som MM erbjuder.

Postad 23 November 2018 - 16:36

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Hur gör mm kalibrering i butik,man bör ju köra/använda tv`n 100-200 timmar innan man gör en kalibrering.

Postad 23 November 2018 - 16:43

Newman87
  • Newman87
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Netonnet svarar!

https://www.netonnet...CFRrKsgodgfEO_Q

Postad 23 November 2018 - 21:29

dileno
  • dileno
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Varför skulle det vara bortkastat? Jag har själv anlitat MM och de utför korrekta bildkalibreringar utifrån min erfarenhet, vilket inte är så konstigt då de har ISF-certifikat och använder certifierad programvara samt utrustning.

Elgigantens tjänst är däremot ett bondfångeri, men det är absolut inget skäl till att bespotta en seriös tjänst som MM erbjuder.

OK, där ser man. Tyckte ändå det var lite fult att inte skriva det på hemsidan att de flesta tv-apparater säljs 1000 kr dyrare inkl kalibrering i butik.

Postad 23 November 2018 - 23:53

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

OK, där ser man. Tyckte ändå det var lite fult att inte skriva det på hemsidan att de flesta tv-apparater säljs 1000 kr dyrare inkl kalibrering i butik.

Då nästan alla som köper TV i den här kvalitetsklassen vill ha ut maximalt av sin nya TV väljer de till kalibrering. Dock finns inte möjlighet att ägna över en halvtimma per TV på Black Friday utan det görs under veckan innan då det är lugnare i varuhuset. Jag skulle heller inte vilja vänta på att få min nya TV så det är bra att det finns färdiga innan.

Då nästan ingen kund har mätutrustning, kunskap eller erfarenhet av detta är det en väldigt bra tjänst att få det gjort ordentligt från butik. Se det inte enbart som en onödig kostnad utan att din nya TV får förutsättning att ge dig absolut max!

Du kanske blandar ihop det med konkurrenternas ”optimering”!?

Postad 24 November 2018 - 18:44

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0

Hej måste få ställa en fråga till någon elkunnig person som äger en LG OLED C8, E8 eller B8. 

Jag har en kabelkanal infräst i väggen som leder upp till min existerande TV. Den är inte jättebred utan får plats med HDMI kabel, liten strömkabel och Optisk. På LGs OLEDs så kommer sladden ut ur baksidan på TV, bakom en liten lucka som inte är tänkt att öppnas. Mitt problem är att jag inte kan köpa en OLED, hänga upp den på väggen och sedan få igenom strömkabeln genom min trånga kabel-kanal. 

Går det att öppna elluckan på baksidan, ta ut kabeln, föra den igenom en smal kabel.kanal och sedan "terminera" om elkabeln tillbaka in i TVn? 

Har kollat i manualen men sägs inget om det här...

Postad 24 November 2018 - 21:38

Newman87
  • Newman87
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Hej måste få ställa en fråga till någon elkunnig person som äger en LG OLED C8, E8 eller B8.

Jag har en kabelkanal infräst i väggen som leder upp till min existerande TV. Den är inte jättebred utan får plats med HDMI kabel, liten strömkabel och Optisk. På LGs OLEDs så kommer sladden ut ur baksidan på TV, bakom en liten lucka som inte är tänkt att öppnas. Mitt problem är att jag inte kan köpa en OLED, hänga upp den på väggen och sedan få igenom strömkabeln genom min trånga kabel-kanal.

Går det att öppna elluckan på baksidan, ta ut kabeln, föra den igenom en smal kabel.kanal och sedan "terminera" om elkabeln tillbaka in i TVn?

Har kollat i manualen men sägs inget om det här...

Jag har likanade lösning med ”dold” kabel i väggen!
Klippte av kontakten på orginalkabeln från tv, lämnade ca 10 cm som jag skalade upp och skarvade på min kabel som kom från väggen!

Postad 24 November 2018 - 21:59

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

• 666 inlägg
  • 0

Jag har likanade lösning med ”dold” kabel i väggen!
Klippte av kontakten på orginalkabeln från tv, lämnade ca 10 cm som jag skalade upp och skarvade på min kabel som kom från väggen!

Och där rök alla former av garantier på TVn :)

Postad 24 November 2018 - 22:06

Newman87
  • Newman87
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Och där rök alla former av garantier på TVn :)

Haft panelbyte på min en gång, garantin funkade fint ;)

Postad 24 November 2018 - 22:16

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Då nästan alla som köper TV i den här kvalitetsklassen vill ha ut maximalt av sin nya TV väljer de till kalibrering. Dock finns inte möjlighet att ägna över en halvtimma per TV på Black Friday utan det görs under veckan innan då det är lugnare i varuhuset. Jag skulle heller inte vilja vänta på att få min nya TV så det är bra att det finns färdiga innan.
Då nästan ingen kund har mätutrustning, kunskap eller erfarenhet av detta är det en väldigt bra tjänst att få det gjort ordentligt från butik. Se det inte enbart som en onödig kostnad utan att din nya TV får förutsättning att ge dig absolut max!
Du kanske blandar ihop det med konkurrenternas ”optimering”!?

Är det nya regler för kalibrering av Oled, med ISF kalibrering direkt ur kartong i en butik? Min plasma, Oled och projje ISF-kalibrerades i hemmet efter ett antal 100 timmar och med ett betydligt högre pris. Känns märkligt.

Edit. Såg Filmsamlaren 1 kommenterade detta längre upp. Sorry, missade det. En bra svar varför man kan tänkas köpa denna tjänst. :)

Redigerat av Palle, 24 November 2018 - 22:25.

Postad 25 November 2018 - 11:02

Topeli
  • Topeli
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

4K UHD HDR material finns det gott om,
vet dock inte om de är 120 fps det man sett..

Postad 25 November 2018 - 11:28

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0

Haft panelbyte på min en gång, garantin funkade fint ;)

Tack för infon Newman87!

Postad 25 November 2018 - 11:34

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0

Grymt, lägg gärna upp en bild när du har installerat den! :)

Postad 25 November 2018 - 13:18

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0

Var på El-Giganten igår och beställde en 55" B8 från LG. 

Denna kommer att ersätta min gamla 46" från Sony (LED). 

Jag har ett äldre väggfäste "Thin" som jag köpte från Sony Center 2012, men antar att det även borde passa min nya LG. 

Vad jag däremot blir oroad över är den optiska utgången på B8:an eftersom den sitter direkt på bakstycket. På min Sony satt den också bak, men på en mindre flik på undersidan. Hoppas bara att det finns space mellan mitt tunna väggfäste och för HDMI kontakter + Optiskt ut, mellan tv och vägg. 

Jag har en integrerad Hegel H160, och kommer köra två kanaler. Hegeln har inbyggd dac med stöd för optiskt och coax, men inte HDMI. 

Tv: kommer att levereras på ons nästa vecka. 

Redigerat av Glidtassen, 25 November 2018 - 13:19.

Postad 25 November 2018 - 15:05

Gilgamesh1
  • Gilgamesh1
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
avboka den och kör på en C8 istället för 500kr mer.

Postad 25 November 2018 - 20:11

Topeli
  • Topeli
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

avboka den och kör på en C8 istället för 500kr mer.

+1 på den

Postad 25 November 2018 - 20:13

Mr EmCom
  • Mr EmCom
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hehe :D

Vad var det du tänkte på i den bilden?

Badningen.. Tittar man noga på högra delen av skärmen så syns det. Kvalitet på bilden blev ganska dålig..

Var på El-Giganten igår och beställde en 55" B8 från LG. 

Denna kommer att ersätta min gamla 46" från Sony (LED). 

Jag har ett äldre väggfäste "Thin" som jag köpte från Sony Center 2012, men antar att det även borde passa min nya LG. 

Vad jag däremot blir oroad över är den optiska utgången på B8:an eftersom den sitter direkt på bakstycket. På min Sony satt den också bak, men på en mindre flik på undersidan. Hoppas bara att det finns space mellan mitt tunna väggfäste och för HDMI kontakter + Optiskt ut, mellan tv och vägg. 

Jag har en integrerad Hegel H160, och kommer köra två kanaler. Hegeln har inbyggd dac med stöd för optiskt och coax, men inte HDMI. 

Tv: kommer att levereras på ons nästa vecka. 

Jag köpte en vinkel adapter, då jag hade exakt det problemet.

Postad 25 November 2018 - 20:16

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Det har dom garanterat. På 2 veckor får man ingen TV från Asien, möjligen 2 månader  ;)

Ja, självklart har dom det, vet inte vad @robarth hade rökt innan hen skrev det där. T.ex. Elgiganten omsätter bara i Sverige 10 miljarder per år, tanken på att dom skulle specialbeställa ett exemplar av en TV från Asien vid beställning är....intressant :D

Beställde min 77C8 från Elgiganten i början på veckan för att slippa hysterin och kunde fått den på 2 dagar har jag för mig så den finns/fanns nog i EGs egna lager. Dock funkade det inte av andra praktiska skäl (på min sida). 

Redigerat av improwise, 25 November 2018 - 20:19.

Postad 25 November 2018 - 20:58

Unregisteredd270430a
  • Unregisteredd270430a
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Beställde en C8 65", vilket väggfäste ska man köra på? Har ett fäste som går att vinkla sidledes idag till min 55" W905A, men är ute efter ett fast fäste.

Redigerat av Unregisteredd270430a, 25 November 2018 - 20:59.

Postad 26 November 2018 - 03:33

sune bejas
  • sune bejas
  • Beroende

• 1002 inlägg
  • 0

En snabb googling ger att många av de här kalibreringarna har känts som att kasta pengar i sjön

Enligt mig ja
ISF Expert med färgtemp Warm2 är redan nära referens eller så långt som wrgb oled kommer referens.(dom är bara stabila upp till 100nits sen går kalibreringen utför)
Tvivlar på att nån ser skillnad på det läget och ett kalibrerat läge från MM.

Visa kalibreringspapper från MM och där dom utgår ifrån ovan inställningar och inte Standard
som dom brukar göra jämföra så ska ni se att ändringarna är ytterst marginella.
Skit i kalibreringen och köp öl för pengarna istället ;)

Postad 26 November 2018 - 10:18

Unregistered9dec5957
  • Unregistered9dec5957
  • Forumräv

• 599 inlägg
  • 0

Enligt mig ja
ISF Expert med färgtemp Warm2 är redan nära referens eller så långt som wrgb oled kommer referens.(dom är bara stabila upp till 100nits sen går kalibreringen utför)
Tvivlar på att nån ser skillnad på det läget och ett kalibrerat läge från MM.

Visa kalibreringspapper från MM och där dom utgår ifrån ovan inställningar och inte Standard
som dom brukar göra jämföra så ska ni se att ändringarna är ytterst marginella.
Skit i kalibreringen och köp öl för pengarna istället ;)

Vad tror du om att de har ändrat pixelstrukturen på 2018 panelerna. Röda subpixel skall vara beydligt större än 2017. Kanske mer värme i bilden?

Postad 26 November 2018 - 10:37

nooz
  • nooz
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Beställde en C8 65", vilket väggfäste ska man köra på? Har ett fäste som går att vinkla sidledes idag till min 55" W905A, men är ute efter ett fast fäste.

Jag köpte detta: 

https://www.prisjakt...t.php?p=1944509

Kollade först på elgiganten, men där kostade det 479kr. Hittade det på prisjakt och beställde det från Ginza istället för 250kr.

Nu har jag det dock till min C7 65", så har inte kollat om det är samma VESA standard. Kan rekommendera det då det inte byggde så mycket på djup. Dock är det lite tajt att sätta fast kablarna, så dessa måste kopplas in innan. Du har viss möjlighet att vinkla tv:n uppåt innan du spänner fast den för att sätta in några kablar, men det är ändå svårt.

Vill även säga att du kan inte sätta in varken optisk, antennkabel etc utan att använda vinklade kontakter (i alla fall på C7an, vet inte hur den skiljer sig mot C8an på baksidan). För att spänna fast tv:n när den väl är på plats så måste du också ha en längre stjärnskruvmejsel.

Redigerat av nooz, 26 November 2018 - 10:38.

Postad 26 November 2018 - 11:53

migge1
  • migge1
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Någon som fått dena att fungera med (vu+ ) eller någon annan digitalbox?
Fjärren funkar att bläddra bland kanaler, men hjulet ”OK” knapen funkar inte för mig.

Postad 27 November 2018 - 08:15

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0

Ska bli kul att läsa era reflektioner ni som köpte 77C8. Gärna bilder om det finns möjlighet ;)

Blir en sådan 2020 eller 2021, får se om den går ner från BF-pris 55 555kr till kanske 30 000kr på den tiden. Runt där är min smärtgräns.

Postad 27 November 2018 - 10:38

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 1

Ska bli kul att läsa era reflektioner ni som köpte 77C8. Gärna bilder om det finns möjlighet ;)

Blir en sådan 2020 eller 2021, får se om den går ner från BF-pris 55 555kr till kanske 30 000kr på den tiden. Runt där är min smärtgräns.

Tror inte 77C8 finns kvar 2020.....

Postad 27 November 2018 - 15:31

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Får man med passande skruvar att stätta upp LG OLED på väggen? Kraftigt väggställ har jag redan.

Postad 27 November 2018 - 15:37

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Lika bra det, då dregglas det över 88X10 istället. :D

Postad 27 November 2018 - 18:00

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Och  följer mobil och grafikkortspriser med sina 100% prishöjningar.

Postad 27 November 2018 - 19:16

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0

;-)

Postad 27 November 2018 - 19:55

Szwuntex
  • Szwuntex
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Oooohhhh, du är min räddare!

Jag blev så besviken när jag såg att det var mängder med repor (en del riktigt grova) i panelen när jag packade upp den nya TV'n tidigare idag.
Jag var precis redo att skicka in ett ärende till säljaren när jag läste ditt inlägg.
Puh. Jag är så otroligt lättad!   :D

Postad 27 November 2018 - 19:56

migge1
  • migge1
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Får man med passande skruvar att stätta upp LG OLED på väggen? Kraftigt väggställ har jag redan.

Nej, m6x15 behöver du.

Postad 27 November 2018 - 20:31

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0

88" ja tack! :)

Redigerat av Prism, 27 November 2018 - 20:31.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.