Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa 50" bakproj som kan köpas i Sverige?

1324 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 november 2004 - 14:45

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Doggydoggen

Jag är spekulant på den box/switch i alla fall. Så jag är med om man kan pruta ner priset på den.

Postad 27 november 2004 - 20:37

Jonts
  • Jonts
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Oxå intresserad av boxen.. ! (gör det lite enklare att välja dvd spelare......)
Så blir det storköp e jag med.. :(

Postad 27 november 2004 - 20:38

Unregistered93802f50
  • Unregistered93802f50
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Hej på er, jag vill då åxå ni hojtar te till mej för jag lider ju åxå av att just nu inte kunna köpa en DVD me HDCP :( ..så PM:a mej så kan vi ju synco ihop oss, billigt å kvalité är jag ute efter, vill inte ha en Switch som ger sämre kvalité än att koppla rakt in, kan man sen koppla in 2 DVI å få ut en så vore de ju bäst om typ nästa Xbox har DVI eller nåt annat kommer, då vill men ju kanske ha en sån switch (eller köpa ny TV me 2 eller 3 DVI ingångar...ehm..not ? :(

Postad 27 november 2004 - 20:58

Knekten
  • Knekten
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej på er!

1:a posten för mej.
Ska oxå införskaffa en Sagem Axium och är då intresserad av boxen/switchen som eliminerar HDCP-"problemet". PM:a mej också om det blir gruppköp.
/P-A :lol:

Postad 28 november 2004 - 00:47

Unregistered4de6eba2
  • Unregistered4de6eba2
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Går det att hitta Sagemen med orginalbänk för under 30000 :- någonstans ?

Postad 28 november 2004 - 10:05

Doggydoggen
  • Doggydoggen
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
En fundering..när man matar sagem interlaced analogt med 480 signal scalar då sagem upp den till 576?..borde väll nästan vara så?

*Mada*

Det skall vara så..du får sorgligt nog sorgkanter precis som du säger
jag får 13 cm vid 4:3....6 cm vid 14:9

Redigerat av Doggydoggen, 28 november 2004 - 10:25.

Postad 28 november 2004 - 10:24

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Går det att hitta Sagemen med orginalbänk för under 30000 :- någonstans ?

Loudness har den med bänk, inkl. frakt för ganska exakt 30k, dessutom slängder de ju med en DVD-spelare och 15 filmer om man anger "prisjakt" när man lägger beställningen. :(

Funderar på att beställa just detta, spelaren kommer jag sälja till förmån för något med DVI/HDMI och är således intresserad av den här boxen om fler ska gå ihop och köpa den.

Sists men inte minst. Hur var det nu egentligen med Axium, skalar den upp material som matas in via VGA och/eller DVI?
Hörde att det var lite problem med det (dvs att man fick sorgekanter istället för uppskalning).
Optimalt för mig vore att mata med 576/480 p i 50/60 Hz och sedan låta TVn skala upp till 720p i respektive Hz.

Redigerat av Unregistered92d7e447, 28 november 2004 - 10:25.

Postad 28 november 2004 - 10:35

Unregistered93802f50
  • Unregistered93802f50
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Typ denna...

www2.dvigear.com

Mada, det finns många DVI switchar som tar flera input och har en output, DC har en http://www.digitalco...video/ds21r.asp som dessutom är betydligt billigare än DVIgear. Problemet som deras dd-d12p löste var ju dock att den tar bort HDCP. Det finns mig veteligen ingen 2-1 switch som gör det. Tyvärr. Jag funderar på att beställa en 12a bara för att vara framtidskompatibel när HDTV kommer. Såvitt jag kan förstå så bryter DC mot intels licensavtal när dom tar bort HDCP så det kan ju tänkas att produkten försvinner.

Jag fick just svar från DC, kan vara av intresse:

Thank you for your inquiry. The item you require is actually a DVI distribution amp, designed to take 1 signal in and send out either 2 (DD-12P) or 5 (DD-15P). In order to send signals to multiple displays, the amp decrypt HDCP prior to the output. My guess is that the shipping charge will run between $30-40 via DHL and will take 2-3 days to arrive in Sweden.

Postad 28 november 2004 - 11:36

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

*Mada*

Tack dogge...

men du har väll ingen midja va?
Lite grann kan man ju acceptera men inte 8 mm skillnad!!!

Postad 28 november 2004 - 11:49

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Lite irriterad är jag

Testade Enter The Matrix i 1080i på NTSC och xbox fick skifta till progressvice scan ingången men då ser jag inte dashboard störigt att jag måste skifta för de högt upplösliga spelen

Kör jag på interlaced fungerar allt men inte 1080i spelen

Någon som har något på detta eller idé
Spelet var gryyyyyyymt snyggt i 1080i färger skärpa allt super snyggt och inget hackar eller är slött!!!!!!

/Jörgen

Redigerat av Logisk IT Malmö, 28 november 2004 - 11:50.

Postad 28 november 2004 - 11:58

Doggydoggen
  • Doggydoggen
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
*mada*

Måtten är som följer

vänster sida uppe 13.2..mitten 13.3..nere 13.2
höger sida uppe 13.8..mitten 13.9..nere 13.8

detta vid 4:3 visning

Skiljer alltså 1 millimeter

//Dogge

Postad 28 november 2004 - 13:00

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Jag hittade i system settings på xbox för att få den att köra alla spelen normalt på en Sagem följande.

Sätt NTSC aktiverat och i game region sätt default så kör den alla, inte auto då hade jag problem med en del spel.

Det problem jag fortfarande har är...

Att jag måste köra in xbox på progressive scan ingång jag vill ha den på interlaced då min DVD kör snyggast på progressive scan

Anybody, någon idé????
JAg vil inte byta runt med kablar hela tiden
/Jörgen

Postad 28 november 2004 - 13:34

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Microsoft has just released a new update for Xbox, allowing users to switch between interlaced and progressive dashboards. Simply press both triggers and both thumbstick buttons simultaneously. Obviously, you'll need to be using the High Definition AV pack and have 480p enabled under the Xbox video settings.

This new feature is welcome for those users who own HDTV sets that only accept progressive signals or for those of us who have our Xboxes connected to a PC monitor using a VGA adapter

Hittade detta för oss med Sagem

Postad 28 november 2004 - 15:06

Unregistered8221d29b
  • Unregistered8221d29b
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

En fundering..när man matar sagem interlaced analogt med 480 signal scalar då sagem upp den till 576?..borde väll nästan vara så?

*Mada*

Tjena Dogge.

Alla apparater med fast upplösning skalar till just sin fasta upplösning.

Dvs Axium skalar alla signaler till 720P oavsett vad man matar in i den, 1080i eller 480p osv.

Undantaget kan vara den digitala signalen genom DVI porten då den ibland kan köras i något lägre upplösning utan att skalas om, vilket ger svarta kanter. Vet ej om det är så på Axiumen. Har du inga synliga svarta kanter och/eller analog signal in skalas det om till 720P. :(

Postad 28 november 2004 - 15:27

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Klarar Axium 720p i både 50 och 60 Hz?

Är så förbannat sugen på en sådan TV men vill vara säke rpå min sak, måste hitta en tillhörande DVD-spelare som kan mata bilden via DVI utan HDCP och se till att jag inte får problem med ryckighet eller så.

Postad 28 november 2004 - 17:08

Doggydoggen
  • Doggydoggen
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
jag matar ju den med 480P..hur menar du svarta kanter??..menar du sorgekanter?
jag har sorgekanter vid 16:9..men bara på ovansida och undersida..som man alltid har typ?
frågan är hur resultatet blir då..om man scalar upp en signal från 480p till 720..dvs låter tv:en sköta det
eller om man har en dvd som man kör progscan på scalar upp bilden i den till 576?

//Dogge

Postad 28 november 2004 - 18:49

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0
Jag är på väg beställa en Optoma RD50 från England, väntar dock på fraktkostnader som jag får svar på nästa vecka.

Det verkar lite missvisad information här vad gäller Optoma RD50 i denna tråd, inget konstigt eftersom USA modellen och den Europeiska ser likadana ut men skiljer sig åt rent tekniskt.

Först vill jag säga att Sagem Axium är en kopia av Optoma RD50 där Sagem tillverkar Axium på licens av Optoma, det är alltså Optoma som har utvecklat apparaten och inte Sagem som vissa påstår här inne.

För att nu få klart med vad som skiljer Sagem Axium och Optoma RD50 är följande:

Sagem Axium saknar HDCP på DVI-ingången, detta är mycket viktigt om ni vill se HDTV i framtiden då framtida mottagare för parabol och kabel endast kommer ha digitala gränssnitt vilket gör att det blir svart i rutan hos Sagem ägarna om inte Sagem rycker upp sig och gör en firmware uppgradering.

Sagem Axium har ett silvrigt skal medans Optoma RD50 har ett svart skal.

Andra skillnader är att Optoma RD50 även har HDMI genom en adapter som sätts på DVI-ingången, en snikvariant tycker jag.

Adressen till Europeiska Optoma är Optoma EU

Den felaktiga informationen vissa publicerat här kommer från Amerikanska Optoma USA

Priset på Optoma RD50 från England ligger på £1,999 plus frakt.

Man gör ett bättre val att köpa Optoman idag eftersom den redan idag har HDCP.

Och ja! HDCP är jätteviktigt mot vad vissa påstår om ni vill se högkvalitativt material i framtiden.

Gällande Sagem Axium också så finns det två olika revisioner, detta är mest en förbättring av designen och ses på den mittersta panelen på TVn där fram där den är rund i kanterna istället för fyrkantig.

Jag har tittat på Logisk IT Malmö's bilder av sin TV och det är den nya modellen.

Sagem Axium har även problem mata 720p/50 på DVI enligt Franska forum.

Redigerat av Optoma, 28 november 2004 - 18:56.

Postad 28 november 2004 - 19:29

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Varför har den bara 400 nits i USA och 450 i europa och sagem 500?

Är det bara för att få lampan till att hålla längre?
Fattar inte varför Optoma skiver sin lampa håller 8000 timmar på 400 nits och 10 000 timmar på 450 nits, jag är inte riktigt med här

Varför finns det inte en enda test av Optoma? Jag tror inte riktigt att man skulle testa en legotilleverkares produkt före orginalet om det stämmer vad du säger men vem vet mycket är skummt med Optoma framförallt om den nu kostar 19 000 kr mot sagem som har 25 000 är det också lite att reda ut *smile*

Jag tycker Sagem "rules" men var tillverkas Optoma?
/Jörgen

Redigerat av Logisk IT Malmö, 28 november 2004 - 19:40.

Postad 28 november 2004 - 19:36

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Om det är HDCP som är den stora käpphästen så blir det ju billigare att köpa en sagem plus en DD-D12p.

Jag skulle inte vilja köpa en så svår-fraktad sak från utlandet, optoma har ju ingen garanti i Sverige. Får jag problem med min blivande Sagem lyfter jag bara luren så kommer dom och kollar.

Frakten är ju den känsligaste saken i kedjan, både Dogge och Mada på detta forum har haft problem vid leverans. Jag antar att dom är nöjda att dom köpt lokalt.

Hur kan du veta att HDCP är jätteviktigt för HDTV i framtiden, du har väl knappast sett skillnaden mellan komponent- och DVI- matad HDTV?

Hm, jag har inte sett nåt om att det skulle vara problem med DVI 720p 50Hz. Det var dåliga nyheter. Kan du beskriva lite mer i detalj vad problemet är? Gäller det båda versionerna av Sagem?

Svart! -helt ute ;)

Postad 28 november 2004 - 19:41

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Men jag tycker det är super kul att det kommit in en Otpoma fan här, bra med andra också!!!

/Jörgen

Redigerat av Logisk IT Malmö, 28 november 2004 - 19:41.

Postad 28 november 2004 - 19:46

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Men jag tycker det är super kul att det kommit in en Otpoma fan här, bra med andra också!!!

/Jörgen

Appropå olika märken så var det länge sedan man såg nåt inlägg av en Thomson-ägare efter M3-testet ;)

Postad 28 november 2004 - 20:22

Doggydoggen
  • Doggydoggen
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Fick en fundering..om nu optima har det hdcp protokollet och i överigt är samma grejer som i sagem..så borde det ju gå att uppdatera..
måste försöka forska i det där..

jag måste greja fram en samsung hd 935:a hmm ..blir tokig av att inte få veta om dvi är så mycke bättre än komponent..jag tror jag blir tvungen å köpa en i veckan..då har man 4 dvd:s..man blir bara tokigare å tokigare..*s*

//Dogge

Bifogad fil(er)

Postad 28 november 2004 - 20:24

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0

Fick en fundering..om nu optima har det hdcp protokollet och i överigt är samma grejer som i sagem..så borde det ju gå att uppdatera..
måste försöka forska i det där..

jag måste greja fram en samsung hd 935:a  hmm ..blir tokig av att inte få veta om dvi är så mycke bättre än komponent..jag tror jag blir tvungen å köpa en i veckan..då har man 4 dvd:s..man blir bara tokigare å tokigare..*s*

//Dogge

Jo precis, det bör väl bara flasha ny firmware eller liknande i TVn så har den HDCP, förstår inte varför Sagem valde bort detta, kan ju inte ha varit kostnader.

Postad 28 november 2004 - 21:22

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Jag är på väg beställa en Optoma RD50 från England, väntar dock på fraktkostnader som jag får svar på nästa vecka.

Meddela gärna när du fått ett svar. Är själv sugen på en Optoma RD50 eller kanske tom. RD65 pga HDCP. Sen att RD50 är svart betyder också mycket för mig, silver/grått är så jäkla fult och stör också min uppfattning av kontrasten.

Har Optoma inte problemen med 50 Hz?

BTW enligt några engelska forumsinlägg jag läst påstås det att Optoma först aktiverar HDCP genom en firmwareuppgradering som en servicetekniker måste göra åt en mot betalning. Vet du något om sanningshalten i det?

Postad 28 november 2004 - 22:27

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0

Meddela gärna när du fått ett svar. Är själv sugen på en Optoma RD50 eller kanske tom. RD65 pga HDCP. Sen att RD50 är svart betyder också mycket för mig, silver/grått är så jäkla fult och stör också min uppfattning av kontrasten.

Har Optoma inte problemen med 50 Hz?

BTW enligt några engelska forumsinlägg jag läst påstås det att Optoma först aktiverar HDCP genom en firmwareuppgradering som en servicetekniker måste göra åt en mot betalning. Vet du något om sanningshalten i det?

Jag kan meddela att Sagem ser betydligt bättre ut i verkligheten än på bild, när du ser den i butik så är den inte ful utan faktiskt riktigt snygg.

Får svar nästa vecka, kanske vi kan slå en beställning ihop?.

Var bor du i landet nånstans?

Postad 28 november 2004 - 22:34

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Jag kan meddela att Sagem ser betydligt bättre ut i verkligheten än på bild, när du ser den i butik så är den inte ful utan faktiskt riktigt snygg.

Tycker inte den ser så illa ut rent designmässigt, har bara svårt för TV-apparater som inte är svarta. ;)

Om priset är rätt kan jag nog tänka mig att slå ihop en beställning. Bor dock i södra sverige.

vad tar den butik du är i kontakt med för en RD65 då?

Bor i Lund (Skåne) men kan ju tänka mig att maka på mitt arsle för en sådan här koloss. B)

Postad 28 november 2004 - 23:24

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0

Vad tar den butik du är i kontakt med för en RD65 då?

65:an kostar £3995, dvs runt 50300:- med dagens valutakurs.

Postad 29 november 2004 - 01:19

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Optoma

Dyr sak det där må jag säga, undra hur den står sig mot Thomsons dyrare serie som?
--------

Men jag lär aldrig få veta om man inte ser dom mot varandra eller läser något test.
----

Jag längtar efter min Sagem ;)

Men jag är lika mycket rädd att jag ska bli besviken B)

Postad 29 november 2004 - 01:28

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0

Optoma

Dyr sak det där må jag säga, undra hur den står sig mot Thomsons dyrare serie som?
--------

Men jag lär aldrig få veta om man inte ser dom mot varandra eller läser något test.
----

Jag längtar efter min Sagem  ;)

Men jag är lika mycket rädd att jag ska bli besviken  B)

Jo för dom pengarna så hade jag nog köpt en Panasonic 50" plasma.

När skulle du få din Sagem?

Jag läste i USA att Optomas äldre modell som heter RD50 så erbjuder dom uppgradering till HDCP för en liten kostnad, man tycker Sagem borde kunna göra samma sak.

Postad 29 november 2004 - 01:57

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Optoma

Nu luktar det lite uppgjort i förväg, dom vet säkert att hdcp kommer att bli frågad efter och sen erbjuder dom en uppgradering eller upplåsning? mot en mindre peng. Och självklart vill alla det så då tjänar dom en slant på det också.

Jag ska få min Sagem någon gång under denna vecka.

Postad 29 november 2004 - 08:58

Unregistered93802f50
  • Unregistered93802f50
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Optoma

Nu luktar det lite uppgjort i förväg, dom vet säkert att hdcp kommer att bli frågad efter och sen erbjuder dom en uppgradering eller upplåsning? mot en mindre peng. Och självklart vill alla det så då tjänar dom en slant på det också.

Jag ska få min Sagem någon gång under denna vecka.

Jag hoppas Sagem ringer mej idag för jag skickar tebaks min om dom inte kan fixa surret ;) , men frågan e ju om Thomson ÅXÅ surrar ******** (dvs högre än Xbox), ni som har en Thomson DLY644:a kan väl hojta te ?.

Postad 29 november 2004 - 09:13

Skyride
  • Skyride
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Logisk It Malmö:

/Jörgen

Då har du missat mitt intresse för den. Har skrivit om den i tråden.

Skyride

Postad 29 november 2004 - 09:26

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
ooops men vi har en låååång tråd att läsa in om man är ny *smile*

Jag väntar besked från Sagem och produktutveklare på licens tillverknings pratet och om att Sagem är en Otpoma eller vice versa. Jag fick av Optoma att likheten är för att skalet kommer från samma tillverkare så det skall bli intressant att höra vad som egentligen gäller.

Fläkt ljudet hoppas jag du anmält då en xbox i db är hög! En Sagem är inte så hög jag har också xbox och det är inte i närheten av varnadra och behöver du hjälp med ljud eller utlåtande till service så säg till mig!

Jag har inte märkt något fel eller problem på 720 men dock på 480 eftersom vi scalar uppåt i Europa PAL och att jag MÅSTE köra på prog ingång med xbox för att få allt att fungerera från 720 till 1080 och det vill jag INTE jag vill ha den på interlaced ingång, såhär får ni gärna hjälpa till!
/Jörgen

Postad 29 november 2004 - 10:01

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0
Detta löser inte ditt problem med prog/itnerlace ingång för xbox men varför har du inte 480p enabled också i dashboarden. När jag har alla 3 modes enablade så kör spelet i den högsta upplösningen det klarar av. Så har spelet inte stöd för 720p el 1080i så kör den 480p (alla spel har stöd för 480p) vilket ser MYCKE bättre ut än 480i. Sen är 720p och 1080i stödet inte sååå bra som man hade hoppats tex Soul Calibur 2 där får du en 4:3 bild (även fast du kör WS) med sorgkanter uppe och nere i 720p. Finns vissa spel som ser väldigt bra ut i 720p dock tex Tony Hawk men annars så är 480p en KLAR förbättring av bilden ungefär samma som att gå från dålig kompositkabel till bra scart kabel.
Enter the matrix verkar heller inte vara ett "riktigt" 1080i lir många andra lir i 480p ser bättre ut än detta ETM ser mer ut som det är uppscalat till 1080i (xboxen har inte prestanda att klara äkta 1080 spel och heller inte 720p spel i bra prestanda heller för den delen).

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 29 november 2004 - 10:10.

Postad 29 november 2004 - 10:18

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

jag vill ha den på interlaced ingång, såhär får ni gärna hjälpa till!
/Jörgen

Jörgen varför vill du ha den på interlaced? Då får du väl i praktiken en fps på 25/30 PAL/NTSC. Det är ju ansett som ganska lågt för 3d-gaming på PC.

Postad 29 november 2004 - 10:30

Unregistered93802f50
  • Unregistered93802f50
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

jag vill ha den på interlaced ingång, såhär får ni gärna hjälpa till!
/Jörgen

Jörgen varför vill du ha den på interlaced? Då får du väl i praktiken en fps på 25/30 PAL/NTSC. Det är ju ansett som ganska lågt för 3d-gaming på PC.

Tror han som jag vill ha DVD´n på Progresiva ingången (innan vi löst DVD me DVI utan HDCP ;) , så slipper vi kuta bakom TV´n å byta sladdar hela tiden...

Postad 29 november 2004 - 10:32

Unregistered93802f50
  • Unregistered93802f50
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

ooops men vi har en låååång tråd att läsa in om man är ny *smile*

Jag väntar besked från Sagem och produktutveklare på licens tillverknings pratet och om att Sagem är en Otpoma eller vice versa. Jag fick av Optoma att likheten är för att skalet kommer från samma tillverkare så det skall bli intressant att höra vad som egentligen gäller.

Fläkt ljudet hoppas jag du anmält då en xbox i db är hög! En Sagem är inte så hög jag har också xbox och det är inte i närheten av varnadra och behöver du hjälp med ljud eller utlåtande till service så säg till mig!

Jag har inte märkt något fel eller problem på 720 men dock på 480 eftersom vi scalar uppåt i Europa PAL och att jag MÅSTE köra på prog ingång med xbox för att få allt att fungerera från 720 till 1080 och det vill jag INTE jag vill ha den på interlaced ingång, såhär får ni gärna hjälpa till!
/Jörgen

Ok, bra, jag har ju bytt min fläkt i Xboxen te en dubbelkullagers 80mm fläkt som är tyst, och då överljuder Sagemen Xboxen (alltså inte Xbox orginal fläkt).
Har mailat Sagem får se om dom hör av sej idag (finns de nå nummer i Sverige te nån reparatör av Sagem ?)

Postad 29 november 2004 - 11:59

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0
Vet nån vem Sagem importören är i Sverige?

Postad 29 november 2004 - 12:21

Unregistered8221d29b
  • Unregistered8221d29b
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

jag matar ju den med 480P..hur menar du svarta kanter??..menar du sorgekanter?
jag har sorgekanter vid 16:9..men bara på ovansida och undersida..som man alltid har typ?
frågan är hur resultatet blir då..om man scalar upp en signal från 480p till 720..dvs låter tv:en sköta det
eller om man har en dvd som man kör progscan på scalar upp bilden i den till 576?

//Dogge

Hej Dogge.

1. TV:n kan inte visa annat än 720P. Det innebär att om du skalar om i DVD:n till 576 får du 2 skalningar. Det ska i teorin vara sämre, men vissa faktorer kan påverka, så det är bara att testa som gäller.

2. PS. Jag antar att du menar svarta kanter vid 1,85:1 och 2,35:1, för 16:9 är ju TV:ns format. Då ska du ha kanter eftersom chippets format är 16:9. Den visar fortfarande 720P men låter en del vara svart och använder inte hela upplösningen på höjden vid dessa format.

Postad 29 november 2004 - 12:27

Unregistered8221d29b
  • Unregistered8221d29b
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
En undran:

Alla som vill ha DVI, varför köper eller lånar ni inte nån bllig Momitsu, Brainwave eller Yamakawa och testar? För 1400 spänn kan det väl vara värt det? Duger det för grabbarna som har projektor och 4 ggr så stor bild så borde det väl funka rätt ok på dessa apparater med. Skalat till 720P i dvdn får man på köpet, om man gillar det. Stör man sig för mycket på deintelacingen kan man väl köra med komponent istället.

Lägger in EMU-mannens jämförelse mellan DVI och S-video på en TW100. (Kolla på bilden längst ned):

https://www.minhembio.com/emumannen

Redigerat av Unregistered8221d29b, 29 november 2004 - 12:36.

Postad 29 november 2004 - 12:37

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Momitsu tar 500 kr i frakt

Sagem där kan du ansöka om ÅF avtal för inmprt av större antal, Otpoma har minimum container antal för att det skall vara lönt

/Jörgen

Redigerat av Logisk IT Malmö, 29 november 2004 - 12:42.

Postad 29 november 2004 - 12:40

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Helt rätt jag vill ha min DVP-NS730P på progressive scan och xbox på interlaced med komponent HD kablar som jag har.

Interlaced i menyer på xbox splittas i 2 delar oavsett var jag ställer in
Jag har markerat i alla i NTSC meny nu.

Kör på prog scan ingång går allt superbra och Sagem växlar med allan lägen mycket bra. men byta klablar varje gågn ej kul fattar inte varför interlaced splittar skärmen i menyerna men inte i spelet

Matrix är inte äkta 1080 helt rätt men snyggt och snyggast tyckte jag xmen legends var i 720
/Jörgen

Redigerat av Logisk IT Malmö, 29 november 2004 - 12:41.

Postad 29 november 2004 - 12:58

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0
Vad kör du för dashboard på xboxen då.
I avalaunch eller xbmc bör du inte ha några interlace problem.
Tony hawk Underground ser också riktigt snyggt ut i 720p, dock går många 720 spel alldeles för trögt men vissa funkar ok.
Dragons Lair är dock ett spel som ser väldigt bra ut i 1080i och som flyter ok.

Är du annars nöjd med bilden från xboxen, jag ska till 90% chans beställa en Axium i Januari och är original bänken verkligen värd 4000:- ?

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 29 november 2004 - 13:00.

Postad 29 november 2004 - 13:18

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Helt rätt jag vill ha min DVP-NS730P på progressive scan och xbox på interlaced med komponent HD kablar som jag har.

OK, jag förstår. Om det inte löser sig kan du ju alltid köpa en 2-1 adapter för komponent. Många receivers har ju det inbyggt

Postad 29 november 2004 - 13:56

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
Nån som känner till nån återförsäljare för Axium i GBG så man kan ta sig en titt live?

Postad 29 november 2004 - 16:05

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0

....och är original bänken verkligen värd 4000:- ?

Nej det är den inte och dessutom är den ful som stryk, jag tänkte skaffa IKEAs Oppli bänk för 695:- och ta bort hjulen på bänken och ställa direkt på golvet.

Har sett denna kombination på andra forum och det ser väldigt snyggt ut.

Postad 29 november 2004 - 16:33

Unregistered93802f50
  • Unregistered93802f50
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

....och är original bänken verkligen värd 4000:- ?

Nej det är den inte och dessutom är den ful som stryk, jag tänkte skaffa IKEAs Oppli bänk för 695:- och ta bort hjulen på bänken och ställa direkt på golvet.

Har sett denna kombination på andra forum och det ser väldigt snyggt ut.

Hej.

Jag har en Opplibänk med 8st 16cm´s ben, ev. kan 11cm ben vara bättre om du har en låg soffa B) Tycker den e BRA å snygg (ok snygg å snygg, för 695:- e den TOKsnygg tycker jag ;), fixar bild nu så kan ni få se min nyinflyttade lya å totala sladdröra mm i mitt Galleri

Redigerat av Unregistered93802f50, 29 november 2004 - 16:42.

Postad 29 november 2004 - 16:52

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Svar från Sagem::

Återkommer om fläkten.

HDCP är INTE ett mjukvaruproblem. Det är hårdvarurelaterat!

/Jörgen

Postad 29 november 2004 - 16:57

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Logisk IT Malmö

Vilken adress skriver du till?
-----------

Samt så e jag lite nervös angående hur man ska göra med centern som när man får denna bakprojje. Menar centern kan man ju inte ha ovanpå den, så man måste ha den under tv`n eller har jag fel där?

Och då undrar jag dessutom om Oppli bänken fungerar bra i så fall om det ska rymma. video/dvd/receiver/digitalbox samt center då?

Postad 29 november 2004 - 17:09

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0

Logisk IT Malmö

Vilken adress skriver du till?
-----------

Samt så e jag lite nervös angående hur man ska göra med centern som när man får denna bakprojje. Menar centern kan man ju inte ha ovanpå den, så man måste ha den under tv`n eller har jag fel där?

Och då undrar jag dessutom om Oppli bänken fungerar bra i så fall om det ska rymma. video/dvd/receiver/digitalbox samt center då?

440mm är bredden på Oppli.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.