Det fanns ingen i varken min 60Gb eller 40Gb-låda.Det var med en HDMI kabel i min låda när jag köpte min PS3'a iaf....
* Officiell tråd - Playstation 3*
Sony PlayStation 3 (PS3) 20GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(37)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010
(Spelkonsoler)
|
9
|
(140)
|
Inga priser |
Postad 18 January 2009 - 14:25
Postad 18 January 2009 - 14:26
I see. Hur gör man enklast för att föra över flertalet filer till den interna disken då? Låt säga att jag har 10 st HD-filmer som jag konverterat ifrån MKV till Vob så att de kan läsas av enheten. Hur lägger man över dessa från datorn till PS3:an? TVersity eller PS3 mediaserver gör ju filerna tillgängliga men jag har liksom bara sett hur man klickar på filen man vill ha och sedan för över en och en utan att kunna göra det i bakgrunden. Det är ju ett väldigt bök om man vill föra över många filer och samtidigt göra något annat.
Med TVersity lägger jag dem i en undermapp i min utdelade videomapp. Sen går man på "Folders" i PS3an och trekant+kopiera på undermappen så tar den alla filer. Det går iofs inte att köra det i bakgrunden men det tycker jag kvittar.
Postad 21 January 2009 - 11:31
Postad 21 January 2009 - 13:13
Är det någon som kan berätta för mig vad skillnaden är?
Postad 21 January 2009 - 13:51
En dum fråga kanske men jag satt och jämförde 40 och 160 gb, på hdmi verision står det 1.3a och 1.3
Är det någon som kan berätta för mig vad skillnaden är?
Kolla här:
http://tinyurl.com/8h6jmg
Postad 22 January 2009 - 10:24
Hörde rykten om prissänkning på PS3 i Mars, stämmer detta?
Bara ett rykte...stämmer inte.
http://www.edge-onli...h-ps3-price-cut
Postad 22 January 2009 - 10:29
Postad 22 January 2009 - 10:46
Nu har jag inte läst tråden i fråga, men i regel så brukar det stå Multi Channel eller liknande på förstärkaren iom att PS3:an skickar den som en "multikanalström" (LPCM). Förstärkaren bryr ju sig inte om det är Dolby True HD, DTS HD-MA eller något annat ursprungligen. Den får bara in x antal kanaler "uppackat" och gör ingen dekoding.så om jag förstod det hela rätt i den tråden på engelska, så om jag har en onkyo 606 och PS3 160gb. Om jag då kör en bluray film med HD ljud på ps3an, så kommer det lysa på förstärkaren "true hd"? eller har jag missuppfattat skillnaden mellan 1.3a och 1.3?
Enda som verkar skilja 1.3 och 1.3a är att den senare stödjer "Updated list of CEC commands".
Postad 22 January 2009 - 11:16
1. Är det någon mening att kör genom en router för att streama film från dator till PS3 om jag har en extern usb-hårddisk där filmerna & musiken finns?
2. Vart hittar jag billigaste stället att beställa Dual Shock 3-dosan på? Fungerar alla DS3 på svensk PS3?
3. Är det någon skillnad på spel från tex UK gentemot svenska spel?
Tack på förhand!
Postad 22 January 2009 - 12:29
Det är många sidor att läsa igenom så jag provar att ställa några frågor direkt, även om de besvarats tidigare
1. Är det någon mening att kör genom en router för att streama film från dator till PS3 om jag har en extern usb-hårddisk där filmerna & musiken finns?
2. Vart hittar jag billigaste stället att beställa Dual Shock 3-dosan på? Fungerar alla DS3 på svensk PS3?
3. Är det någon skillnad på spel från tex UK gentemot svenska spel?
Tack på förhand!
1. Ja, det tycker jag. Prova Playstation 3 Media Server så kan du ju bestämma själv vad du tycker!
http://code.google.c...ps3mediaserver/
Den kör ju "Real-time video transcoding" vilket betyder att du kan ha i princip vilket format som helst på datorn och du kan ändå, tack vare PMS, spela upp det på PS3:an. Förrutom MKV då...
2. Prisjakt.nu och ja alla DS3 funkar på svensk PS3.
3. Det ska inte vara det men det får du nog kolla upp för respektive spel.
Postad 22 January 2009 - 12:55
1. Ja, det tycker jag. Prova Playstation 3 Media Server så kan du ju bestämma själv vad du tycker!
Den kör ju "Real-time video transcoding" vilket betyder att du kan ha i princip vilket format som helst på datorn och du kan ändå, tack vare PMS, spela upp det på PS3:an. Förrutom MKV då...
Tack för det snabba svaret!
1. Vad finns det för begränsningar i att köra filerna från en extern USB-hdd över till PS3:ans hdd? (har nämligen inte köpt router än & tänkte spara 1100:-.)
2. Prisjakt för sverige ja
3. tack
Postad 22 January 2009 - 12:58
Tack för det snabba svaret!
1. Vad finns det för begränsningar i att köra filerna från en extern USB-hdd över till PS3:ans hdd? (har nämligen inte köpt router än & tänkte spara 1100:-.)
2. Prisjakt för sverige jaMen tjänar man något på att beställa utomlands?
3. tack
1. Ja, filerna kan max vara 4Gb stora.
2. Du kan säkert spara nån hundring men inte mer än så tror jag. Så om du bara ska beställa en handkontroll så är det nog inte värt det. Men jag är fel person att svara på det. Finns säkert nån här på forumet som köpt sin DS3-kontroll utomlands.
3. Vassgoo!
Postad 22 January 2009 - 13:14
Nu har jag inte läst tråden i fråga, men i regel så brukar det stå Multi Channel eller liknande på förstärkaren iom att PS3:an skickar den som en "multikanalström" (LPCM). Förstärkaren bryr ju sig inte om det är Dolby True HD, DTS HD-MA eller något annat ursprungligen. Den får bara in x antal kanaler "uppackat" och gör ingen dekoding.
Enda som verkar skilja 1.3 och 1.3a är att den senare stödjer "Updated list of CEC commands".
Såhär står det i tråden jag läste i. Jag är inte direkt vass på engelska, så någon kunnig får gärna förklara vad det innebär
"HDMI 1.3a supports output of Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio streams for external decoding by AV receivers. TrueHD and DTS-HD are lossless audio codec formats used on HD DVDs and Blu-ray Discs. If the disc player can decode these streams into uncompressed audio, then HDMI 1.3 is not necessary, as all versions of HDMI can transport uncompressed audio"
Postad 22 January 2009 - 13:53
Iom att PS3:an inte kan skicka HD-ljuden som bitstream och låta förstärkaren avkoda ljudet utan enda sättet du kan uppleva dem (med en PS3:a) är som en "okomprimerad ljudström", dvs du låter Ps3:an sköta avkodningen så spelar den inte så stor roll vilken version av HDMI du använder. Du skulle i regel kunna använda HDMI 1.0. Dock finns det andra fördelar med de senare versionerna och de kan du läsa på wikipedia sidan jag länkade till i förra inlägget.Såhär står det i tråden jag läste i. Jag är inte direkt vass på engelska, så någon kunnig får gärna förklara vad det innebär
"HDMI 1.3a supports output of Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio streams for external decoding by AV receivers. TrueHD and DTS-HD are lossless audio codec formats used on HD DVDs and Blu-ray Discs. If the disc player can decode these streams into uncompressed audio, then HDMI 1.3 is not necessary, as all versions of HDMI can transport uncompressed audio"
Postad 22 January 2009 - 16:24
Med PMS funkar mkv-filer bra så länge datorn orkar transcoda dem "on the fly".
Postad 24 January 2009 - 14:55
Jag äger ingen PS3 men undrar hur långt ned i menyerna man måste för att byta utbild från HDMI till component? Hur många knapptryck blir det? WAF?
Någon?
Postad 25 January 2009 - 07:58
Du måste ut i huvudmenyn och greja. Det är inte svårt men det är inte smidigt.Någon?
Postad 25 January 2009 - 09:40
Det är ju enorma prisskillnader så det känns inte så värt att köpa spel här i vårat kära dyra land.
Postad 25 January 2009 - 10:06
PS3 spel är regionsfria i hela världen.Går det bra att köpa spel från UK och köra i en svenskköpt ps3 ?
Det är ju enorma prisskillnader så det känns inte så värt att köpa spel här i vårat kära dyra land.
Postad 26 January 2009 - 08:21
SVT plays BETA vekar heller inte funka i webläsaren, vad beror det på?
Postad 26 January 2009 - 20:59
Weeee
Postad 26 January 2009 - 21:02
Onödigt inlägg men måste bara skriva att jag sitter som ett barn på julafton och väntar på min ps3 som jag äntligen beställt från webhallen
. Den är skickad idag så förhoppningsvis har jag den imorgon, äntligen får man testa alla härliga spel som man spanat på sedan xbox360/ps3 släpptes. Det jobbiga nu är bara att det finns så många spel som jag skulle vilja ha, och inte så mycket pengar kvar som jag vill spendera, så jag kan inte bestämma mig för vilka jag ska köpa (dagens i-landsproblem
). Lutar åt GTA IV och eventuellt LBP. Jag kommer nog kunna roa mig med den ett tag utan att köpa något spel dock, fixa med ngt mediaserver-program, lira demos o s v.
Weeee
Postad 26 January 2009 - 21:25
Call of Duty 4 o World at War är ett måste! Om man då gillar fps-spel...
Jo, jag ska köpa det också tror jag, har spanat på det och det verkar riktigt bra. Du menar Modern Warfare va? Billigt också
Redigerat av cwolf, 26 January 2009 - 21:26.
Postad 26 January 2009 - 21:25
Postad 27 January 2009 - 00:02
På mig så funkar den vanliga "helskärmsknappen" spelaren bra på dom flesta klippen.På dom andra kan du helt enkelt göra din egen helskärm genom att zooma genom att trycka på r3 och sen reglera med l2 och r2. Bilden blir lite kornigare för mig men inte mkt.Någon som vet hur man gör för att få "fullskärm" när man tittar på SVT play via PS3ans webläsare?
SVT plays BETA vekar heller inte funka i webläsaren, vad beror det på?
Postad 27 January 2009 - 07:20
Verkar va ett väldigt hattande fram och tillbaka.
Själv tycker jag de verkar otroligt idiotiskt att inte inkludera den funktionen efter som det finns 4.000.000.000 ps2 spel som dom skulle kunna sälja via PSN.
Nån som vet?
Redigerat av MrRob, 27 January 2009 - 07:21.
Postad 27 January 2009 - 08:02
På mig så funkar den vanliga "helskärmsknappen" spelaren bra på dom flesta klippen.På dom andra kan du helt enkelt göra din egen helskärm genom att zooma genom att trycka på r3 och sen reglera med l2 och r2. Bilden blir lite kornigare för mig men inte mkt.
Jaha, det funkar alltså bara på vissa klipp? För när jag tryckte på helskärm så ploppar "pilen" bara till, inget händer.
Får prova lite fler helt enkelt.
Postad 27 January 2009 - 09:39
Troligtvis kommer det inte tillbaka, för dyrt skulle jag tro. Men vem vet, Sony har inte sagt något officiellt så vitt jag vet.Vad säger Sony om ps2 bakåtkompatibla ps3or, kommer dom införa dom igen?
Verkar va ett väldigt hattande fram och tillbaka.
Själv tycker jag de verkar otroligt idiotiskt att inte inkludera den funktionen efter som det finns 4.000.000.000 ps2 spel som dom skulle kunna sälja via PSN.
Nån som vet?
Postad 27 January 2009 - 12:54
Postad 27 January 2009 - 13:17
kabel
Postad 27 January 2009 - 13:21
Skapa flera användare i systemet så kan du välja en sån till kontroll 2.Någon som vet om det går att ändra namn på kontrollen från player 2 till något eget när man anslutit två kontroller till ett spel?
Postad 27 January 2009 - 13:39
Är det en sån här USB-kabel (A till mini-usb) som är modellen som man ska ha för att ladda handkontrollen?
kabel
Japp
Postad 27 January 2009 - 13:49
Jepp, en sån kabel...men checka så du inte redan har en - de flesta prylar idag kommer med dito kabelÄr det en sån här USB-kabel (A till mini-usb) som är modellen som man ska ha för att ladda handkontrollen?
kabel
Postad 27 January 2009 - 15:36
Jo, jag ska köpa det också tror jag, har spanat på det och det verkar riktigt bra. Du menar Modern Warfare va? Billigt också
. Jag vill inte köpa för många spel samtidigt dock, utan helst ngt i taget och spela klart det, annars blir det lätt att maan bara halvspelar alla och inte riktigt kommer in i dem tycker jag
Japp Modern Warfare menar jag. Man gör ju det misstaget att man köper ett gäng spel samtidigt.
Kör mest World at War nu eftersom jag spelat Modern Warfare ett tag nu. LAdda hem extra banorna till CoD4.
Creek är rätt kul.
Postad 27 January 2009 - 17:31
Vad jag dock blev förvånad över var ljudet på den. Jag tycker att jag stör mig en del på ljudet två meter ifrån, och har jag inget annat igång så hör jag playstationet bra i hela mitt (lilla) vardagsrum. Högre ljud än min laptop. Ljudet ligger lika från start och hela tiden. Dock är detta säkert delvis för att man är orolig för att det ska vara ngt fel på den i början så man är överkänslig.
Jag fick inte den nyaste versionen från webhallen för övrigt, utan CECHL03
Redigerat av cwolf, 27 January 2009 - 17:33.
Postad 27 January 2009 - 22:10
Redigerat av cwolf, 27 January 2009 - 22:29.
Postad 27 January 2009 - 22:43
Postad 28 January 2009 - 08:02
Jag har inga som helst problem att höra min fyra meter bort med både min dator och projjen på.
Okej, va bra då (eller vad man ska säga
Postad 28 January 2009 - 09:47
Edit: Går det att på något sätt få reda på vilken hastighet fläkten har? Det skulle vara intressant om fläkten (jag antar att det är de/den jag hör) går på hör- eller lågvarv. Den står fritt i ett rum med 20 grader.
Redigerat av Doublefix, 28 January 2009 - 10:06.
Postad 29 January 2009 - 00:12
Postad 29 January 2009 - 10:56
160Gb finns inte att tillgå och 80Gb verkar svår att få tag på...
Någon som vet om det är något på gång? Eller är det bara att efterfrågan är större än tillgången
Kanske en ny PS3'a version på G?
Bara en undran
/Stefan
Postad 29 January 2009 - 15:50
Ett annat alternativ är att ta bort hela baksidan så att det är fritt luftflöde där, då måste väl det vara lungt?
Postad 29 January 2009 - 15:54
Postad 29 January 2009 - 18:19
Ska köpa mig en optisk kabel imorgon fredag.
Så jag kan koppla in ljudet i förstärkaren.
Någon som har förslag på en bra optisk kabel för ps3?...
tackar för svar.
Postad 29 January 2009 - 19:58
Postad 30 January 2009 - 12:52
Hur stor risk är det att man överhettar sitt playstation om den står instängd, och får man någon varning innan det är för sent?
Har aldrig sett det själv men jag har sätt screenshots på att den varnar och sen stänger av sig om den blir för varm. Dock känns det som det är nåt man vill undvika att se till varje pris.
Postad 30 January 2009 - 12:59
Hur stor risk är det att man överhettar sitt playstation om den står instängd, och får man någon varning innan det är för sent? Funderar lite på att ha playstationet i ett utrymme som är runt 40 cm högt (playstationet stående, så runt 6-7 cm tillgodo), 35 cm brett och kanske 45 cm djupt. Tror ni att den skulle ta skada av att stå i detta utrymme om man enbart har en dörr på framsidan öppen en bit?
Ett annat alternativ är att ta bort hela baksidan så att det är fritt luftflöde där, då måste väl det vara lungt?
Har min i ett liknande utrymme där jag tagit bort baksidan.
Inte haft några problem över huvudtaget och den har stått där i ca 4-5 månader.
Dock ligger min ner men det borde inte göra någon skillnade.
//Andreas
Postad 30 January 2009 - 16:09
Köp den billigaste du hittar, så länge det inte är några extrema längder du ska ha.
Ja då får de bli en Supra ZAC Toslink den ligger på 349:- borde duga.
För den är
- störimmun
- Strålningsfri
- Icke-ledande; oberoende av spänningspotentialer
vet ej om de allra billigaste kablarna är det. Har en del kablar bakom förstärkaren så de får inte störa varann..
Redigerat av sith_lord_99, 30 January 2009 - 16:25.
Postad 30 January 2009 - 17:21
Att poängtera är att kontakten på optiska kablar är viktig för överföringen. Ljus ska ju överföras från spelaren in i kabel och sedan ur kabeln. Utan att ge mig in på digitala kablars inverkan på ljudet, är enbart detta anledning att inte köpa de allra allra billigaste. Supra borde inte vara något problem.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
23 bilder
87 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?