LG LF65 42" TV - 42LF65
(TV)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
LG LY95 47"
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
LG LF66 47" TV - 47LF66
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
LG LF66
(TV)
|
1
|
(12)
|
Inga priser | |
LG 37LF66 TV
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
LG 37LY95
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
LG LY95 42"
(TV)
|
1
|
(22)
|
Inga priser | |
LG LF65 47" LED TV - 47LF65
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
LG 37" LED TV
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
LG LY95
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
1080p-skärmar - vilka finns det? (293 inlägg)
|
17 år sedan |
uppdaterad: Bärbar som HTPC (2 inlägg)
|
17 år sedan |
LG 47LF66 (9 inlägg)
|
17 år sedan |
Varför startar min TV? Någon som kan ge svar? (2 inlägg)
|
18 år sedan |
LG 42LF65/LF66 - omdömen sökes! (26 inlägg)
|
18 år sedan |
Hjälp mig i LCD-djungeln (7 inlägg)
|
18 år sedan |
Köpråd! (13 inlägg)
|
18 år sedan |
Min tv startar inte som den ska (0 inlägg)
|
18 år sedan |
Lite Full hd guidning? (12 inlägg)
|
18 år sedan |
LG 42LF66 (1 inlägg)
|
18 år sedan |
Svårt val inför TV-köp (12 inlägg)
|
18 år sedan |
HTPC (11 inlägg)
|
18 år sedan |
Sony KDL-46D3000 vs Sharp LC-46XD1E vs LG 42LY95 (4 inlägg)
|
18 år sedan |
LG 42LF66 eller Samsung LE-40M86BD (1 inlägg)
|
18 år sedan |
Face to face Full-HD tv (14 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 20 July 2007 - 12:22
Postad 20 July 2007 - 22:50
Vad är det som skiljer LF66 från LY95, bortsett från annan design och maffigare ljud i LY95?
Är bilden bättre i LY95?
Postad 21 July 2007 - 05:16
I stort är det detta som Y-serien har som inte F har:
*WCG (Wide Color Gamut) - Ny bakgrundsbelysning som ger bättre färgåtergivning, återger hela 92% av alla färger, jämfört med 72% på en konventionell backlight
* 10 speakers (istf 2 stycken på F)
* Intelligent Eye
* Vridbart bordsstativ (30 grader)
Utöver det är det olika design på de båda serierna där F har mindre antal högtalare, pga detta lite mindre yttermått
Postad 21 July 2007 - 22:05
Postad 22 July 2007 - 08:22
Postad 22 July 2007 - 09:15
Fortfarande inte fått klart för mig vad pure black är och varför den inte finns på 37" modellen
Postad 24 July 2007 - 12:50
Jag har satt Ps3an i tvingat 24-läge och på den film jag testade innan jag stack till jobbet var hackningen borta på det stället jag vet att dom fanns innan 1.90???
Antagligen bara önsketänkande men man vet ju aldrig...
Postad 24 July 2007 - 15:41
Är ni fortarande nöjda med TVn?
Johan
Postad 24 July 2007 - 21:42
Idag har jag beställt en 42LF65 från Expert.se Med Coop rabbat på 5% blev priset 14199 inklusive frakt. Hoppas att ni andra som harköpt av LF serien är nöjda med era. I mitt tycke är det den mest privärda fullHD skärmen idag. Hur är det för er som har haft tjut och andra problem har de löst sig?
Är ni fortarande nöjda med TVn?
Johan
har inte fått tillbaks min tv än, hoppas på senare i veckan, skulle få en ny.
Toknöjd med TVn förutom felen jag hade, hoppas på en felfri.
Postad 24 July 2007 - 22:30
Johan
Postad 25 July 2007 - 03:49
Såg precis på Experts sida att de inte längre hade den i lager.... Antar att den kommer blirestad för mig nu då... så man får väl vänta en månad till eller nått... tragiskt hoppasjag får något besked från Expert under morgon dagen... man kan ju altid hålla tummarna..
Johan
1 månad, isf skulle jag avbryta köpet och beställa någon annan starns.
Postad 25 July 2007 - 09:33
Postad 25 July 2007 - 12:39
Såg precis på Experts sida att de inte längre hade den i lager.... Antar att den kommer blirestad för mig nu då... så man får väl vänta en månad till eller nått... tragiskt hoppasjag får något besked från Expert under morgon dagen... man kan ju altid hålla tummarna..
Johan
1 månad, isf skulle jag avbryta köpet och beställa någon annan starns.
Pratade med experts kundtjänst som bekräftade att det fanns en TV reserverad till mig och att den skulle skickar i morgon... hoppas det inte är en förvirrad själ som inte har koll bara...
Kommer den på fredag blir det en lyckligt person till på Västkusten :-)
Postad 26 July 2007 - 00:09
Postad 26 July 2007 - 22:59
tittade på en LY95-37 men ja upplever brus/gryn i bilden när man kör tv bild från digitalbox. butiken hade även en LB2R-37 tyckte bilden var mycket bättre på denna tv,kan det var uppskalningen på LY95:an som gör bilden grynig?
Jeg opplever ikke kornete bilde, er du sikker på digitalboxen var tilkoblet digitalt og ikke analogt(rgb, composit, svideo), dvs. analogt behøver ikke være dårlig om component brukes.
Postad 26 July 2007 - 23:18
tittade på en LY95-37 men ja upplever brus/gryn i bilden när man kör tv bild från digitalbox. butiken hade även en LB2R-37 tyckte bilden var mycket bättre på denna tv,kan det var uppskalningen på LY95:an som gör bilden grynig?
Jeg opplever ikke kornete bilde, er du sikker på digitalboxen var tilkoblet digitalt og ikke analogt(rgb, composit, svideo), dvs. analogt behøver ikke være dårlig om component brukes.
det var genon en canaldigtal hd box men inte med hd kanal
Postad 27 July 2007 - 09:26
Redigerat av Viz, 27 July 2007 - 09:27.
Postad 27 July 2007 - 11:20
Jag har en 47LY95 och är jättenöjd med svärtan. Har du kör nån kalibreringsskiva?
Postad 29 July 2007 - 01:14
Vilken Tv har du?
Jag har en 47LY95 och är jättenöjd med svärtan. Har du kör nån kalibreringsskiva?
Jag har ett 42ly95, jag är inte riktig nöyd med svartan, men tänker det blir svårt göra det bättre på en lcd?! Vad för kalibrerings skiva snackar du om?
Jag har märkd sista dagarna att jag har clouding(är dte det det heter, svart bild har vita 'skuggar' som rör lite på sig - från och till), särskilt i hörnen oppe..
Någon andra?
Postad 30 July 2007 - 16:09
Angående den "gryniga bilden" i vanlig teve så förstår jag inte vad alla klagar på. Visst är det inte världens bästa bild när man ser på teve, men det är ju fasen inte HD signal man får in i tv'n heller, så vad kan man vänta sig? Alla LCD-skärmar är huvudsakligen gjorda för HD/Full HD material, då presterar dom som bäst. En vanlig tv-sänding är rätt så liten och måste därför skalas upp av tvn.... Ja, ni fattar vad jag menar. Dessutom har alla olika kanaler olika kvalité, slår jag på Eurosport så vill jag bara kräkas eftersom dom verkar hårdkomprimera sina sändningar. Alla andra kanaler jag har via ComHem grundutbud ser riktigt bra ut och jag har inga problem att se på dom.
Så slutsatsen är att det är en riktigt fin och bra teve för sitt pris. Jag kommer utan tvekan att behålla den.
Redigerat av Unregistered1004f393, 30 July 2007 - 16:17.
Postad 30 July 2007 - 22:59
Men jag har en fråga till er där ute som har lyckats hänga upp apparaten på väggen...
Vad har ni använt för vägg fäste..
Fungerar det med universal varienten som ex finns på Kjell o C/o
http://www.kjell.com...299995,21299998
Eller måste man har specialvarianter?
Vågar man chansa LG:s hemsida ger inga vettiga svar
Hoppas någon av er kan göra det
Johan
Postad 30 July 2007 - 23:21
Nu har jag äntligen fått min TV och är helt nöjd med den eftar att ha flippat runt under kvällen... Något HD material har ännu inte testats men jag har en känsla av att det kommer att se acceptabelt ut det med.
Men jag har en fråga till er där ute som har lyckats hänga upp apparaten på väggen...
Johan
[/quote]
Jag använder följande väggfäste. Bygger inte så mycket, några centimeter bara och jättesmidigt att sätta upp. Det behövs inga specialfästen. Jag köpte mitt från Dustinhome.
Postad 30 July 2007 - 23:33
quote=maresdyk,Jul 30 2007, 23:59 ]
Nu har jag äntligen fått min TV och är helt nöjd med den eftar att ha flippat runt under kvällen... Något HD material har ännu inte testats men jag har en känsla av att det kommer att se acceptabelt ut det med.
Johan
[/quote]
Jag använder följande väggfäste. Bygger inte så mycket, några centimeter bara och jättesmidigt att sätta upp. Det behövs inga specialfästen. Jag köpte mitt från Dustinhome.
[/quote]
Tackar
Ser utt att vara ett enkelt och smidigt fäste... Jag vill dock ha ut min TV aningen från väggen så jag kan tilta ner TVn mot soffan så den kommer i rättvinkel.
Men ett snabbt svar var det det gillar jag
Tack
Johan
Postad 01 August 2007 - 22:45
Alla andra inputs går att nå direkt...
Nån som har fått igång det?
Postad 02 August 2007 - 08:59
Postad 02 August 2007 - 19:37
Jag kopplade in min bärabara som har ett ATI Mobil Radeon x1600 kort i sig Jag fick inte TV:n att pixelmmapp i 1080P Läge Det står ju att den skall klara det. Vilka inställningar skall jag ha kan det vara mipp Grafikkort/driv rutiner som strular?
Johan
Postad 02 August 2007 - 19:53
Jag fick köra 1080P 50Hz för att få rull bild innan...
Postad 04 August 2007 - 00:06
Om du fikk underscan har jeg en .exe fil som fikser dette, eller google på FixMyUnderscan.exeNu kommer en fråga ompixelmappning.
Jag kopplade in min bärabara som har ett ATI Mobil Radeon x1600 kort i sig Jag fick inte TV:n att pixelmmapp i 1080P Läge Det står ju att den skall klara det. Vilka inställningar skall jag ha kan det vara mipp Grafikkort/driv rutiner som strular?
Johan
Postad 04 August 2007 - 21:38
Johan
Postad 06 August 2007 - 21:57
kör vga till felligt skulle testa skärpan är de inget fel på men men känndes typ som ja kunde lika väl köpa anderson full hd..
fråga två vad använder ni för sladdar tex digital boxen samt dator?
Postad 08 August 2007 - 09:18
/Patrik
Postad 08 August 2007 - 10:09
Jag undrar om det går att köra pixelmappat med 720*1366 pixlar med 42lf65 tv:n över VGA, eller om det bara är med 1080 som det går att köra pixelmappat. Fungerar det med vanlig VGA-kabel om datorn klarar detta (jag har en bärbar som tyvärr inte har hdmi eller dvi).
/Patrik
Pixelmappat betyder eg att varje punkt som ditt grafikkort ger ut motsvaras av en fysisk lcd-"punkt" i skärmen.
Så svaret är NEJ
För att köra pixelmappat med en upplösning på 720*1366, så måste skärmen ha exakt det antalet fysiska pixlar (horz & vert)
Men du kan ju fortfarande köra upplösningen, men inte pixelmappat = lite sämre/"suddigare" bild
Redigerat av BulanS, 08 August 2007 - 10:10.
Postad 11 August 2007 - 18:50
Postad 12 August 2007 - 17:42
Jag har liksom andra här på forumet uppmärksammat ett irrerande pip när LCD är i standby-läge. Annars kan kag säga att svärtan inteärhelt 100 men fair för att vara LCD Biden pixelmappat är lysande men digitalboxen har vissa brister. Kanlabyten går ok fort men man kan inte stuva om bland kanalerna så man får dem i den ordningen som man vill, visst man kan göra favoriter men det är en klar brist.
När jag spelade DVD via HDMI var bilden faktiskt riktigt bra. Min DVD en Philips skalade upp bilden till 1080p med för mig godkänt resultat. Och till sist.... för några timmar sedan kollade jag på Million Dollar Baby via datorn i 1080i och så sa det bara Svip! i TVn och så var den död inte någon ting fukgreade inte ens lysdioden fram. så det är helt enkelt dags att reklamera den och då har det inte ens gått en måndad sedan jag fick den.
Surt sa räven.
Johan
Postad 15 August 2007 - 08:17
Jag undrar om det går att köra pixelmappat med 720*1366 pixlar med 42lf65 tv:n över VGA, eller om det bara är med 1080 som det går att köra pixelmappat. Fungerar det med vanlig VGA-kabel om datorn klarar detta (jag har en bärbar som tyvärr inte har hdmi eller dvi).
/Patrik
Pixelmappat betyder eg att varje punkt som ditt grafikkort ger ut motsvaras av en fysisk lcd-"punkt" i skärmen.
Så svaret är NEJ
För att köra pixelmappat med en upplösning på 720*1366, så måste skärmen ha exakt det antalet fysiska pixlar (horz & vert)
Men du kan ju fortfarande köra upplösningen, men inte pixelmappat = lite sämre/"suddigare" bild
Vilka upplösningar kan jag pixelmappa? Dessa lägen som måste finnas på TV som du sa... Eftersom jag kanske inte har världens vassaste grafikkort i min laptop...
Tänkte slå till på en LG 42 LY95, nåt mer jag borde tänka på? Ska koppla ljudet från TV:n till en förstärkare som har ett surround högtalarpaket, men kan jag få in ljud och bild från Tv:n till förstärkaren? Eller behöver jag dra en till kabel från TV:n till förstärkaren?
Redigerat av Benji_9, 15 August 2007 - 11:03.
Postad 15 August 2007 - 10:26
otur, jag hade också det där pipet + lite annat.Nu har TV Jä***n slocknat helt.
Jag har liksom andra här på forumet uppmärksammat ett irrerande pip när LCD är i standby-läge. Annars kan kag säga att svärtan inteärhelt 100 men fair för att vara LCD Biden pixelmappat är lysande men digitalboxen har vissa brister. Kanlabyten går ok fort men man kan inte stuva om bland kanalerna så man får dem i den ordningen som man vill, visst man kan göra favoriter men det är en klar brist.
När jag spelade DVD via HDMI var bilden faktiskt riktigt bra. Min DVD en Philips skalade upp bilden till 1080p med för mig godkänt resultat. Och till sist.... för några timmar sedan kollade jag på Million Dollar Baby via datorn i 1080i och så sa det bara Svip! i TVn och så var den död inte någon ting fukgreade inte ens lysdioden fram. så det är helt enkelt dags att reklamera den och då har det inte ens gått en måndad sedan jag fick den.
Surt sa räven.
Johan
min har vart på service 6 veckor nu, men nu verkar det som den e klar äntligen
Postad 15 August 2007 - 13:09
otur, jag hade också det där pipet + lite annat.
6 veckor... Helt sanslöst. Var köpte du din? Jag hoppas inte Expert agerar likadant efterom jag sett fram emot att se friidrotts VM på TVn. Pratade förövrigt med Kundjänst idag och killen jag pratade med trodde att servicen skulle bedömma TVn som DOA eftersom den var under två veckor gammal. Då skulle den bytas ut till en likadan eller en med motsvarande prestande... frågan är bara vilka andra 42" med pixelmappning som klarar 1080p de saluför på Expert?
Johan
Postad 15 August 2007 - 16:01
otur, jag hade också det där pipet + lite annat.
6 veckor... Helt sanslöst. Var köpte du din? Jag hoppas inte Expert agerar likadant efterom jag sett fram emot att se friidrotts VM på TVn. Pratade förövrigt med Kundjänst idag och killen jag pratade med trodde att servicen skulle bedömma TVn som DOA eftersom den var under två veckor gammal. Då skulle den bytas ut till en likadan eller en med motsvarande prestande... frågan är bara vilka andra 42" med pixelmappning som klarar 1080p de saluför på Expert?
Johan
köpte den på dustinhome, men det är powermill som sköter servicen på LG i norden så de skickar nog din dit me om du inte får en ny på än gång. powermill e riktigt värdelösa...
men ringde dom nyss, då skulle dom skicka den imorn, och det ska va en ny tv, så 6 veckor för att skaffa fram en ny tv, det e bra jobbat
Redigerat av Unregistereda7124cf7, 15 August 2007 - 16:02.
Postad 15 August 2007 - 20:07
Det kallar jag hygglo, och att dom värnar om kunderna.
Postad 16 August 2007 - 13:19
fortsättning följer
Johan
Postad 16 August 2007 - 13:58
Man börjar ju bli lite tveksam på kvalitén på LGs skärmar
Postad 16 August 2007 - 14:00
Men visst, tanken har slagit mig med. Jag har haft en LG LP1 och den har fungerat perfekt, i den tråden som också var mycket lång var det inte många som hade problem.
Postad 16 August 2007 - 14:33
Det var ju Just utav Dustin. Min TV blir upphämtad av företaget som skulle reparera... kommerinte ihåg vad de hette.. Manen i telefon påstod attdet max skulle a en vecka... om det verkligen blir så får vi väl se. Om den inte är tillbak om en vecka, dvs lagom till VM kmmer jag att diskutera med expert om att den skall bedömmas som DOA och antingen få pengarna tilbaka eller en ny motsvarande produkt
fortsättning följer
Johan
dom kom å hämta min me, nån skum gubbe i en rostig skåpbil, powermill sa typ 2-3 veckor.
hoppas det går fortare för din, det verkar som jag får tillbaks min imorn.
Postad 16 August 2007 - 19:42
hoppas det går fortare för din, det verkar som jag får tillbaks min imorn.
[/quote]
Jadu
Det återsår att se. Funderade lite på alla spekulationer om kvalitén på LGs produkter... Som på så mna andra ställen är det den som skriker mest som hörs... Det är ju sellan de som är nöjad med produkterna som som utrycker sig i forumen utan snarare vi som har råkat ut för något.. Med tanke på att det varit ganska lång leveranstid på LF skärmarna a 42" kan man kanske gissa att det har rullat ut en och annan i de svenska/nordiska hemmen. Så visst kan det vara så att man har råkat ut för ett måndagsex. Detta är förövrigt min första LG produkt. jag har därför beslutat mig att se hur detta fortlöper innan jag ger dem tumme uppe eller ner. Får se om den rostiga skåpbilen kan hitta fram till mitt hem i morgon... Kan eventuellt hindras av ett annalkande barn som skulle ha dykt upp idag enligt MVC
Johan
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
1080p-skärmar - vilka finns det?
10 bilder
359 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?