LG:s PG6000 plasma
2138 svar till detta ämne
Postad 14 mars 2008 - 11:47
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Edit: Såg att Benky redan svarat ang 360:t
Redigerat av Fredrik HL, 14 mars 2008 - 11:48.
Postad 14 mars 2008 - 11:54
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
Edit: Såg att Benky redan svarat ang 360:t 
? Jag har inte svarat något gällande 360, vad jag kan påminna mig iaf
Postad 14 mars 2008 - 12:04
D.Man
-
D.Man
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
(...) Jag upptäckte av en händelse att upplösningen för 42pg6000 är 1024*720 enligt LG. Kanske kan detta spela roll när nu beräknar proportionerna? 720 linjer??? Det är väl fel, tänkte jag. 768 brukar det ju vara på 42-tums plasmor. Kollade på http://www.lgenordic...0-Full-Spec.pdf och där står det mycket riktigt att den har en upplösning på 1024*720. Står det fel i LG:s egen spec eller förenklar de för konsumenten nu igen (p s s som de brukar ange 100 Hz i st f 150/180 Hz)? Eller... har det till slut trillat ut en 720-linjes plasmapanel ur fabrikerna?
Det är 1024 x 768 och inget annat. Det står 1024 x 720p på den svenska sidan, vilket är ett minst sagt konstigt sätt att ange upplösning på. På den tyska står det 1024 x 768.
Postad 14 mars 2008 - 12:36
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
OT:
Härlig impulskontroll man har  . Det blev en 50" Kuro till ett MYCKET bra pris  .
Hoppas man kan sova ostört nu.......
Postad 14 mars 2008 - 12:39
D.Man
-
D.Man
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Japp gott folk. Då var min nya TV beställd. Får den om 2 veckor. 42 tum. Fullvärdesförsäkring 5 år med 200 i självrisk. TV 12 500:- Försäkring 995:- Euronics 
Varför tog du en försäkring? Dom ersätter ju bara upp till det värdet den har vid skadetillfället och då kan du ju räkna ut själv vad det blir om du får en skada efter typ 3 år. Kan ju vara tryggt med en försäkring. Men jag tar aldrig en extraförsäkring när jag köper nåt. Känns ganska dyrt i förhållande till den risk man tar.
Postad 14 mars 2008 - 12:39
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Jag har inte svarat något gällande 360, vad jag kan påminna mig iaf 
Uräkta 1080P?? du menar väll 1080i?? Detta är jhu ingen FULLHD. blir denna tv snart tror jag
//Bjarne30
Benky Tv' kan ju fortfarande matas med 1080p även om den inte kan visa det native.
Postad 14 mars 2008 - 12:48
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
OT:
Härlig impulskontroll man har . Det blev en 50" Kuro till ett MYCKET bra pris .
Hoppas man kan sova ostört nu.......
Vad blev ett MYCKET bra pris då?
Postad 14 mars 2008 - 12:54
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
Lite mindre än vad en mod tidigare nämnt....
Redigerat av Unregistered5480a0bb, 14 mars 2008 - 12:55.
Postad 14 mars 2008 - 12:55
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Postad 14 mars 2008 - 13:08
Zworykin
-
Zworykin
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Kollade hockeyn igår på kompisens nyinköpta 50". Han hade inte hunnit med att ratta in den och jag måste säga att det var rätt skuggit runt spelarna. Vi satt på 3 meters avstånd. Knappt godtagbart i mina ögon. Är det någon som har någon kunskap om bra inställningar för sportsändningar typ fotboll och hockey? Vore bra om du kan fylla på med lite info. Vad matade han tv'n med? Digitaltv via extern box (hd ellervanlig) eller den interna? Användes läget "sport"? Hur var skärpan inställd. Ofta är det hög skärpeinställning som bidrar till falska konturer, om det nu vad du avser när du skriver skuggigt. Förutom detta, hur upplevde du tv'n exempelvis i reklampauser osv?
MvH / Andreas
ComHem-box. Är ärligt talat inte säker på viken typ av box. Hann knappt få upp tv'n innan matchen började och boxen lånad av tv-säljaren. Sportläget användes inte. Jag vill minnas att filmläge användes. Tyckte att skärmen presterade väldigt bra med sina grundinställningar i reklampauser och vid en snabb titt på filmkanaler. Får kolla upp box och inställningar innan jag frågar vidare. Nära nu att köpa en 42:a
Postad 14 mars 2008 - 14:56
stretzko
-
stretzko
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Japp gott folk. Då var min nya TV beställd. Får den om 2 veckor. 42 tum. Fullvärdesförsäkring 5 år med 200 i självrisk. TV 12 500:- Försäkring 995:- Euronics 
Varför tog du en försäkring? Dom ersätter ju bara upp till det värdet den har vid skadetillfället och då kan du ju räkna ut själv vad det blir om du får en skada efter typ 3 år. Kan ju vara tryggt med en försäkring. Men jag tar aldrig en extraförsäkring när jag köper nåt. Känns ganska dyrt i förhållande till den risk man tar.
Hej. Som jag skrev är det en fullvärdesförsäkring. Det vill säga ingen värdeminskning under kommande 5 år. Tappar jag TV:n i golvet eller barnen råkar slå sönder panelen eller välta TV:n, hälla något dumt på den (man vet ju aldrig vad barn kan hitta på), så får jag en ny TV eller så lagar dom den jag har. Så om nåt inträffar efter 4 år får jag den lagad eller ny TV till en självrisk på 200:- Denna försäkring kostar mig 995:- Tycker jag är för min del en riktigt prisvärd och bra försäkring. Tycker inte ni andra det? Hej, hej!
Postad 14 mars 2008 - 15:13
Fiddler
-
Fiddler
-
Rookie
-
5 inlägg
Nu har jag lagt en beställning på denna, går från en LE-40N71 så förhoppningsvis kommer denna stå sig bättre. Bör få den levererad på Tisdag alt, Onsdag. Har alltid kört LCd tidigare så detta blir min första plasma vilket är lite extra roligt. Kommer i huvudsak använda Tv´n till TV då man trots allt ser mer på TV än spelar på sin 360, eller PS3. Koppla datorn kommer jag inte göra, men det kommer bli en hel del 360 samt ps3 på den.
Det jag saknar från dem som köpt TV´n 'är bilder på TV´n när den visar film, eller TV´n från håll. Kommer detta inte upp innan min blir levererad kommer jag slänga upp lite kort för er andra.
Postad 14 mars 2008 - 15:13
UrsaMajor
-
UrsaMajor
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Det jag framför allt undrar med min fråga om upplösningen är: Om jag snålar och köper 42-tummaren, kommer jag att vara missnöjd med den utdragna eller suddiga bilden från datorn när jag kör textmaterial som t.ex. internet? För med 50-tummaren så slipper man ju de problemen eftersom den har kvadratiska pixlar.
Postad 14 mars 2008 - 15:21
stretzko
-
stretzko
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Grattis tll TV:n! Vad är det som är så farligt med att nämna priset?
Postad 14 mars 2008 - 15:24
pelmar
-
pelmar
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej allihopa! Är lycklig ägare till min första "platt-tv"! Har nyss fått hem min LG42PG6000 och det verkar vara ett bra val enligt vissa recensioner och gensvaret på detta eminenta forum! Däremot börjar en viss panik smyga sig på när jag läser denna tråd.....att inställningarna kan vara väldigt betydelsefulla för en optimal bild!!! Shit, hur gör jag? Vilket läge ska den vara inställd på? Vågar man "ratta" på expertlägena? Finns det ingen hyfsad "mall "som nån snäll själ kan dela med sig av? Sen undrar jag vad en break-in dvd är? Såg att den fanns utlagd på en tidigare sida,. Hur länge ska jag köra den? Hur länge ska man "köra in" en plasma om man inte använder en sån? Ska kontrasten vara på typ 50 % eller 70 %? Många frågor jag vet, men det är mycket pengar för mig och det skulle vara kul att få ut så mycket av tv:n så möjligt! Hoppas nån orkar/tar sig tid att hjälpa en lallare som jag:-)!!! Snääääälla!
Mvh/ Pelle
Postad 14 mars 2008 - 15:30
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
Grattis tll TV:n! Vad är det som är så farligt med att nämna priset?
Pioneer har en ganska strikt policy kring prissättning. En del handlare har dock möjlighet att erbjuda lägre priser om man kontaktar dem personligen. Står till och med att läsa på flera av de stora näthandlarnas hemsidor..... har jag hört  . Nu släpper vi mina förehavanden och återgår till den pris/prestandebomb som tråden handlar om! Sorry alla för OT Hej allihopa! Är lycklig ägare till min första "platt-tv"! Har nyss fått hem min LG42PG6000 och det verkar vara ett bra val enligt vissa recensioner och gensvaret på detta eminenta forum! Däremot börjar en viss panik smyga sig på när jag läser denna tråd.....att inställningarna kan vara väldigt betydelsefulla för en optimal bild!!! Shit, hur gör jag? Vilket läge ska den vara inställd på? Vågar man "ratta" på expertlägena? Finns det ingen hyfsad "mall "som nån snäll själ kan dela med sig av? Sen undrar jag vad en break-in dvd är? Såg att den fanns utlagd på en tidigare sida,. Hur länge ska jag köra den? Hur länge ska man "köra in" en plasma om man inte använder en sån? Ska kontrasten vara på typ 50 % eller 70 %? Många frågor jag vet, men det är mycket pengar för mig och det skulle vara kul att få ut så mycket av tv:n så möjligt! Hoppas nån orkar/tar sig tid att hjälpa en lallare som jag:-)!!! Snääääälla!
Mvh/ Pelle
Hänvisar till denna tråd som är ganska uttömmande när det gäller kalibrering av din nya tv. Grattis förresten till vad som verkar vara ett mycket bra köp!
Postad 14 mars 2008 - 16:17
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1 429 inlägg
Var det idag, fredag, som Havocsi skulle posta någon form av recension av denna tv?
Någon som fick nån uppfattning om han tänkte posta den direkt i denna tråd, eller någon annanstans (typ hans blogg nånstans)?
Postad 14 mars 2008 - 17:03
Unregistered47efd78c
-
Unregistered47efd78c
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
Var det idag, fredag, som Havocsi skulle posta någon form av recension av denna tv?
Någon som fick nån uppfattning om han tänkte posta den direkt i denna tråd, eller någon annanstans (typ hans blogg nånstans)?
Kommer inte hinna färdigställa den innan helgen tyvärr, har haft lite för mycket att göra denna vecka. Behöver ta en del kompletterande mätningar samt korrigera kalibreringen lite för att motverka lite effekter i gråskalan. Blir nog först nästa vecka tyvärr, sorry..
Postad 14 mars 2008 - 17:23
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1 429 inlägg
Kommer inte hinna färdigställa den innan helgen tyvärr, har haft lite för mycket att göra denna vecka. Behöver ta en del kompletterande mätningar samt korrigera kalibreringen lite för att motverka lite effekter i gråskalan.
Blir nog först nästa vecka tyvärr, sorry..
okejokej, ingen brådska.
Postad 14 mars 2008 - 18:54
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Kommer inte hinna färdigställa den innan helgen tyvärr, har haft lite för mycket att göra denna vecka. Behöver ta en del kompletterande mätningar samt korrigera kalibreringen lite för att motverka lite effekter i gråskalan.
Blir nog först nästa vecka tyvärr, sorry..
Härligt. Jag undrar hur jag hittar till din blogg? Jag trycker på ditt namn och sedan blogg men då dyker det upp andras bloggar, ingenting av det du har skrivit. :/ Mvh Albin
Postad 14 mars 2008 - 19:08
Unregisteredd878f44c
-
Unregisteredd878f44c
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Ursäkta,, men har ngn testat att spela xbox360 på denna skönhet?? Ghosting ?? hack??
Får pengar tillbaka från Inwarehouse på Måndag (Lämnade tillbaka Samsung M87).
Så det kommer antingen bli denna LG eller Pannan Px80.
Vill bara veta hur Lg:n presterar i xbox360 lir.
m.v.h Bjarne
Postad 14 mars 2008 - 19:28
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
Jag undrar hur jag hittar till din blogg? Jag trycker på ditt namn och sedan blogg men då dyker det upp andras bloggar, ingenting av det du har skrivit. :/
Mvh Albin Havocsis blog
Postad 14 mars 2008 - 23:45
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Ursäkta,, men har ngn testat att spela xbox360 på denna skönhet?? Ghosting ?? hack?? Får pengar tillbaka från Inwarehouse på Måndag (Lämnade tillbaka Samsung M87). Så det kommer antingen bli denna LG eller Pannan Px80. Vill bara veta hur Lg:n presterar i xbox360 lir. m.v.h Bjarne
Utan problem då jag spelat iaf.
Postad 15 mars 2008 - 00:04
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Jag undrar hur jag hittar till din blogg? Jag trycker på ditt namn och sedan blogg men då dyker det upp andras bloggar, ingenting av det du har skrivit. :/
Mvh Albin
Havocsis blog
Tackar Monsieur! EDIT: Skulle någon via PM kunna förklara för mig varför jag skulle vilja ha projektor mot Plasma eller tvärtom? För & nackdelar vore super (tänker endast på bild och anslutningar samt kanaler). A!
Redigerat av Unregistered98025e06, 15 mars 2008 - 02:04.
Postad 15 mars 2008 - 18:35
Mr_Foppa
-
Mr_Foppa
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Var och kikade på en 42" PG6000 på MM idag och den såg riktigt bra ut. Matades med någon fuskversion av SVT 1 (Tror den var uppskalad från någon central uppskalande switch?) och såg riktigt bra ut. Fanns en del hårda konkurrenter runtomkring men LGn såg nog vassast ut. Imponerande faktiskt. Nu var det bara Antikrundan i reprís, hade inte tid att requesta något annat. Hade varit trevligt att se lite sport också.
Ett krux dock. Rejält mycket reflektioner i glaset. Hur funkar detta för er som fått hem ett ex? Förstår att detta helt beror på hur rummet ser ut, men vore ändå skoj att få höra hur det känns när den står i vardagsrum istället för butik. Allt annat blev en rejält boost för köp, men reflektionerna gjorde mig lite osäker.
Postad 15 mars 2008 - 19:44
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Var och kikade på en 42" PG6000 på MM idag och den såg riktigt bra ut. Matades med någon fuskversion av SVT 1 (Tror den var uppskalad från någon central uppskalande switch?) och såg riktigt bra ut. Fanns en del hårda konkurrenter runtomkring men LGn såg nog vassast ut. Imponerande faktiskt. Nu var det bara Antikrundan i reprís, hade inte tid att requesta något annat. Hade varit trevligt att se lite sport också.
Ett krux dock. Rejält mycket reflektioner i glaset. Hur funkar detta för er som fått hem ett ex? Förstår att detta helt beror på hur rummet ser ut, men vore ändå skoj att få höra hur det känns när den står i vardagsrum istället för butik. Allt annat blev en rejält boost för köp, men reflektionerna gjorde mig lite osäker.
Det blir ju helt annorlunda hemma eftersom en normal människa inte har den belysingen inomhus i sitt hem och bara alla prylarna som Media Markt har i sin butik i den stora lokalan speglar sig på TV'n vilket det inte kan göra hemma såvida man inte har en lika stor lokal med lika mycket prylar och belysning.  Ingen har klagat så du kan nog vara lugn.  Mvh
Postad 15 mars 2008 - 20:47
Marcus B.
-
Marcus B.
-
Forumräv
-
-
829 inlägg
Börjar kännas som ett AA möte där alla skall dela med sig..
Så nu är det min tur att "share".
Var förbi Hemmabiocenter på Lidingö idag och tittade på deras kalibrerade 50tum PG6000.
Jag kom när de öppnade och de har inte hunnit klart med sin ombyggnation, så det var stökigt och de höll på att koppla om bland tv-apparaterna, jag kom ju innan lördagsrusningen börjar. Peter som jobbade där var dock snäll och kopplade snabbt upp LG:n mot Blu-ray, och sedan även de 2 PIO 42:orna som fanns bredvid.
Vet inte riktigt var vi skall börja, men först slogs jag av hur bra Blu-ray är. Sedan tyckte jag att LG:n var riktigt bra.
Tyckte den såg lite gul ut i bilden. Sedan slog Peter på de 2 Pio:s, den ena kalibrerad, den andra out of the box.
LG: får stryk bildmässigt. Nu kanske ni funderar på varför jag jämför med en så mycket dyrare tv. Jo för att jag har trott att det är Pio jag skall köpa, men tyckt att de varit dyra och snart är de ett år gamla och jag tänkte att detta (LG) kan vara frälsningen som gör att de billigare plasmorna kommit ikapp. Men det är så att Pio är tamej fasen bäst på i stort sett allt.
(Jag vet att en del har problem med buzz). Pio:n har bättre svärta och bättre färger. Men jag inser då att det är naivt att komma med för högt ställda förväntningar. Det är ingen slump att Pio är så pass mycket dyrare.
Men nu skall vi fokusera på LG:n.
Det är en snygg skärm. Ljudet struntade jag i att lyssna på. Bilden var det som jag var intresserad av att få en uppfattning om. Enligt Hemmabiocenter så lider skärmen av att den har för lite blått i sig, jag tror Havocsi kommer att kunna utveckla detta senare när han känner att han utforskat den klart. Men jag misstänker att det var det som gjorde att jag uppfattade tv:n som lite "gulaktig" i tonen. Vidare så var det grönstick i vita partier ibland.
Pio:s Kuro serie "äter" liksom upp ljuset från reflektioner när de träffar skärmen, det gör inte LG:n, men reflektionerna är nedtonade iallafall.
Svärtan i LG:n är inte Pio svart, men jag tycker ändå att den är "good enough".
Summa sumarum: Om man vill köpa sig en "budget-Pio" så finns tyvärr inte den tv:n än.
Men jag tycker LG:n är en riktigt fin tv för pengarna. Det finns hitintills ingen perfekt tv, och LG har sina brister precis som Pio och Panasonic har sina. Efter en eftermiddag i ångest och Pio suktande, så har jag dock nestämt mig för att
LG:n är "good-enough" för mig, och att pengarna som det skiljer till en Pio kan jag slänga in i en förstärkar uppgradering istället.
...men fy fasen vilken sjukt bra bild Pio har....
/ Over and out
Mac.
Postad 15 mars 2008 - 21:10
hellacopters
-
hellacopters
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Efter en eftermiddag i ångest och Pio suktande, så har jag dock nestämt mig för att LG:n är "good-enough" för mig,
Nej den ångesten är inte kul men ändå ett steg framåt när man rannsakar sig själv lite som du till slut verkar gjort. AA-mötet kanske inte e så långt bort ändå Hur uppfattar du den i jämförelse med konkurrenter som q96 och px80? iofs svårt att svara på eftersom dom inte fanns bredvid och kalibrerade etc. men om du spånar lite fritt/tänker högt?
Postad 15 mars 2008 - 21:33
Marcus B.
-
Marcus B.
-
Forumräv
-
-
829 inlägg
Samsung är jag tyvärr skeptisk mot av tradition, precis som jag tidigare varit mot LG som jag nu omvärderar. Har via en av mina vänner extremt dålig erfarenhet av Samsungs lcd kvalite, vilket smittat av sig på mig. Det behöver inte vara rättvist, men så är det tyvärr. Samsung har längre tid på nacken, så skall det vara intressant så får det vara deras nya kommande serie.
Panasonic PX80 stannade jag till och kikade på i vanlig butik (expert). Den satt för det första på 2,5 meters höjd, så det var svårt att se vettigt. Men jag ser den först och främst som en TV de släppt lite uppgraderad, då de har en framgångsrik PX70 sedan tidigare, lite av bara farten. Tror inte de släpper så många fler generationer med den upplösningen heller, max en PX90.
Med Panasonic får man en tv som man inte behöver pilla så mycket med för att den skall ge så bra bild som den kan, och den är väl förmodligen nästan likvärdig med Lg:n. Förmodligen har PX80 lite bättre svärta. Men jag tror den förlorar mot LG:n i andra grenar, färgkorrekthet..mer vågar ag inte säga då jag inte har på fötterna om detta.
LG:n känns mer spännande, fräschare, lite trevligare design osv..
Men det är ju apparater som kostar ungefär lika mycket, med samma teknik, så det är inga mil emellan dem, snarast 100 tals meter.....
Postad 16 mars 2008 - 07:40
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Var det någon som har denna TV som var uppe och kollade på F1 nu inatt/tidig morgon? Är ju en del snabba panoreringar med mera. Hur upplevde ni det isåfall på denna TV?
Postad 16 mars 2008 - 15:24
Unregistered98025e06
-
Unregistered98025e06
-
Användare
-
-
167 inlägg
Postad 16 mars 2008 - 16:29
hallon11
-
hallon11
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Nu när Benky (som skrev vartannat inlägg  ) har köpt en Pio.tar det väl lite längre tid mellan inläggen...
Postad 16 mars 2008 - 16:48
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1 429 inlägg
de är väl bra också om det är lite kvalitet på inläggen (dvs sånt som rör just denna tv), och inte bara massa skitsnack som ofta förekommer när folk postar var 10e minut.
Postad 16 mars 2008 - 16:58
hellacopters
-
hellacopters
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Får försöka liva upp den då. Funderade lite på det här med garantin, har inte hitta någon info på LGs hemsida eller försäljningsställa. Mr. LG skrev följande: vi har på dem flesta större orter hemma hoss service på tv från 32" och större, Enligt min erfarenhet så är dom kunderna som upplever att det är "strul" med servicen dom som inta har köpt varan i en fysisk butik, dom flesta kedjorna tillämpar 30dagars öppet köp samt utbyte om produkten skulle gåsönder innom 30 dagar, är du osäker så kontrollera med din butik vad som gäller.
Hemma-hos-service är ju riktigt fint att få!! Har sett att dustin köper av LG Nordic så då förstår jag inte vad skillnaden skulle vara mot att köpa den hos tex. Elgiganten. När det gäller garantiärenden vänder man sig väl direkt till tillverkaren/generalagenten? vilket i detta fall är samma. Anledningen till att jag kom att tänka på detta är ju att man läst rätt mycket om Samsungs importpaneler och allt garantisnack runt detta.
Postad 16 mars 2008 - 16:59
Unregisteredfbdb34a6
-
Unregisteredfbdb34a6
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
håller helt med, inlägg som "jag ska beställa den imorgon" osv är totalt ointressanta för dom flesta och skräpar bara ned tråden. Jag kan även tycka att det är lite för mycke citerande som gör att trådarna blir onödigt långa.
Postad 16 mars 2008 - 17:11
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
OT!
Alltid lika härligt när själva tanken med ett forum, att kunna fråga om det man vill och dela med sig av det man vill, tappas för att folk vill ha "kvalitet". Hur får en fråga kvalitet?
Ska lämna er surkottar i fred nu
Redigerat av Unregistered5480a0bb, 16 mars 2008 - 17:14.
Postad 16 mars 2008 - 21:30
Unregisteredd878f44c
-
Unregisteredd878f44c
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
ngn som har denna hemma och orkar skriva lite vad ni tycker om den? kanske fota lite screens??
//Bjarne
Postad 16 mars 2008 - 22:13
Mr_Foppa
-
Mr_Foppa
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Som föregående talare:
Ni som köpt, skriv ner lite tankar. Ingen (?) har skrivit något om hur den är att använda inom vissa områden, t.ex. hur snabb den är på kanalbyten eller på att bläddra texttv. Två viktiga faktorer!
Postad 16 mars 2008 - 23:11
Unregisteredd878f44c
-
Unregisteredd878f44c
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Ngn mer än jag som väntar förbrilt på Havoscis betyg(test) av denna tv??
Får denna(PG6000) ett tillräckligt bra betyg från han blire denna framför PX80 för min del iallafall.
Hoppas 42 tummaren är samma tv som 50 tummarn nu bara!!!
Skall nämligen ha en 42" . Såg nyss att 42 " ej hade THX cert??
Men under tiden gubbar ni som har den ut med så mkt info och intryck som ni bara orkar he he ,, de är alltid kul.
//Bjarne
Redigerat av Unregisteredd878f44c, 16 mars 2008 - 23:13.
Postad 17 mars 2008 - 00:09
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1 040 inlägg
Ngn mer än jag som väntar förbrilt på Havoscis betyg(test) av denna tv?? Får denna(PG6000) ett tillräckligt bra betyg från han blire denna framför PX80 för min del iallafall. Hoppas 42 tummaren är samma tv som 50 tummarn nu bara!!! Skall nämligen ha en 42" . Såg nyss att 42 " ej hade THX cert??
Men under tiden gubbar ni som har den ut med så mkt info och intryck som ni bara orkar he he ,, de är alltid kul.
//Bjarne
Jag tror att 42" inte fick THX cert för att den inte har tillräckligt hög upplösning (enligt THX-standard). Måste ju klara vissa krav för att få bära THX-loggan. Tror det är samma tv annars...förutom storleken då
Postad 17 mars 2008 - 07:28
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Jag måste säga att jag väntar inte på Havoscis test.
Har kommit fram till att detta är en utmärkt TV till det priset.
Jag tror att det han kommer fram till i testet är på en sådan nivå att gemene man inte märker av detta.
Speciellt när man får hem TV'n och det inte står någon Pio bredvid att jämföra med.
42'an är beställd!
Postad 17 mars 2008 - 08:41
Marcus B.
-
Marcus B.
-
Forumräv
-
-
829 inlägg
Jag måste säga att jag väntar inte på Havoscis test. Har kommit fram till att detta är en utmärkt TV till det priset. Jag tror att det han kommer fram till i testet är på en sådan nivå att gemene man inte märker av detta. Speciellt när man får hem TV'n och det inte står någon Pio bredvid att jämföra med. 42'an är beställd!
HEHE! Jodå, det är bäst så. Rätt ovanligt oxå att släpa hem 2 så fina apparater och ha bredvid varandra i vardagsrummet. Det föder dock vissa idér hos mg, att slippa Idol och liknande program som frun tittar på, men jag tror inte att det blir så väl mottaget hemma... Och det är viktigt att det går fram.. Det är en fin plasma för pengarna!!
Redigerat av Marcus B., 17 mars 2008 - 11:58.
Postad 17 mars 2008 - 13:00
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Rätt ovanligt oxå att släpa hem 2 så fina apparater och ha bredvid varandra i vardagsrummet.
Nu var det ju inte riktigt så jag menade som du säkert förstod. Utan jag menade ju när denna TV står uppställd i affären bredvid en Pioneer så syns ju då små svagheterna bättre. Har du TV'n för sig själv t.ex hemma så tror jag inte att man blir missnöjd.
Postad 17 mars 2008 - 13:11
Marcus B.
-
Marcus B.
-
Forumräv
-
-
829 inlägg
Självklart!
Men jag kunde inte låta bli att spinna iväg på tanken med 2 stycken 42 plasma inklämda på vardagsrumsväggen, och den absurda tanken skulle leda till just det du sa. Man tar hem LG:n och är glad som en lax istället, i en Pio befriad miljö.
Det är iallafall så jag tänkt göra...
/Mac.
Redigerat av Marcus B., 17 mars 2008 - 13:11.
Postad 17 mars 2008 - 13:47
Unregisteredd878f44c
-
Unregisteredd878f44c
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Bild mässigt mellan pg6000 och Panna PX80 .
Ngn som sett dem in action bredvid varandra?
//Bjarne
Postad 17 mars 2008 - 16:24
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1 887 inlägg
Bild mässigt mellan pg6000 och Panna PX80 . Ngn som sett dem in action bredvid varandra?
//Bjarne
Jag har sett dem bredvid varandra och tyckte inte att det var så stor skillnad mellan dem bildmässigt. Sen tycker jag LGn hade klart mkt bättre inställnings/kalibreringsmöjligheter samt lite snyggare design med glasskivan fram och kurvan längst ner. Så det blir en LG har jag bestämt mig för!
Postad 17 mars 2008 - 17:41
kristofer2
-
kristofer2
-
Rookie
-
9 inlägg
Bild_4193.jpg 1,32MB
4 Antal nerladdningar
Bild_4163.jpg 2,04MB
8 Antal nerladdningar
Out of the box, har ingen aning om hur jag kalibrerar tv:n så jag får sätta mig in i detta när jag får tid.
Har lite småproblem att få min dator att skicka en rätt skalad bild (7900gt-kort). Bilden har en liten tendens att hacka via datorn, + ge mig linjära ojämnheter vid rörelser. Via analoga kabeln ser jag inget hack men bilden är ju självklart mycket sämre. Så just nu är det väl avsaknaden av bra källor som sätter stopp för vad denna tv kan prestera hos mig.
Postad 17 mars 2008 - 18:13
Unregistered18158689
-
Unregistered18158689
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Hej! Med risk för att göra er upprörda (att jag inte har läst alla trådarna) så ställer jag ett par frågor...
Vad är skillnaden melllan 42 och 50tummaren (förutom storleken)? Ser att upplösningen skiljer från 1366x768 (50") samt 1024x720 (40"). Med tanke på att 720p är 1280×720 pixlar vilken tv ger då bättre bild?
Har någon jämfört denna tv mot panasonic px80? synpunkter?
Postad 17 mars 2008 - 18:33
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1 887 inlägg
Det är samma upplösning på 42" och 50" varianten. Ingen skillnad där. Att det är 1024x720 på 42" är fel.
Bildmässigt så tycker jag att den är snarlik PX80 fast enligt mig snyggare design samt många fler kalibreringsmöjligheter samt dealbreakern för mig....Den är riktigt platt. 7,8 cm tjock bara.
Postad 17 mars 2008 - 18:37
Unregisteredcab460d8
-
Unregisteredcab460d8
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Det är samma upplösning på 42" och 50" varianten. Ingen skillnad där. Att det är 1024x720 på 42" är fel.
Ha, du skojar.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|