* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *
3968 svar till detta ämne
Postad 14 juli 2008 - 21:29
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Jag bockade också ur det där att den skulle skicka sms till dom man trycker upptaget på. Men var ju tur att man kunde välja senare om man vill det eller ej. Blir helt tokig på Opera i bokmärken. Har råkat lägga till 2 bokmärken med svt å vill ta bort det ena men får inte ner markören som står kvar på första bokmärket. Å drar jag med pennan i högerspalten för att få ner listen så går det ner en bit men sen trycks det in på nåt bokmärke på vägen. Har inte riktigt blivit van ännu hur hårt man kan trycka när man bläddrar genom sms å dylikt eller när man trycker för att gå in i något. Hur är snabbaste sättet att gå tillväga för att stänga av 3g och köra på gsm. Tror jag kan behöva göra det varje dag på jobbet där jag misstänker 3g täckning är katastrof. Har inte så bra i lägenheten heller, 1 pinne.
Vilka äckliga hörlurar som följde med. Försökte få in dem i örat men det gick inte, å då har jag ändå inte satt på muffarna som var med...då blir dom ju ännu större! Kommer aldrig att få in dessa i örongången, å då har jag ändå inte speciellt små öron. Nä får bli att köpa till headset.
Ja du dra ner Nadavi_HTC_Diamond_-_NEW_CommManager.cab sök efter den, den ändrar din communications tab och ger dig lite bredare spectrum... bild o länk. http://forum.xda-dev...ad.php?t=402012Och du... dom hörlurarna är störda, vart fan har man så stora öron? gör en mini telefon men hörlurarna gör dom giantiska -.-
Postad 14 juli 2008 - 21:35
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Lite OT:
Det här är min 8:e WM telefon sedan sommaren 2006 och jag har aldrig gillat de medföljande lurarna, utan jag kör med Koss Porta Pro, tillsammans med adapters. Jag har 4 stycken adapters. Hemma, i jackfickan och på jobbet.
Den adapter som jag gillar bäst är de som har multifunktion. Då kan jag ligga i sängen och lyssna på webbradio med mina Koss-lurar, samtidigt som telefonen laddas/har fullt batteri hela tiden.
Lite historik över mina Windows telefoner i kronologisk ordning sedan 2006:
HTC TyTN
HTC MTeoR
FujitsuSiemens LOOX T830
Samsung i600
HTC TyTN II
HTC Touch Dual
HTC Touch Cruise
HTC Touch Diamond
Däremmellan har jag hunnit med
SE K800i, Nokia N73 och LG Shine 3G
Redigerat av crest, 14 juli 2008 - 21:37.
Postad 14 juli 2008 - 21:38
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Faskiken vad avundsjuk jag är
Skulle också vilja byta mobil ofta...Helst var 6:e månad typ
Postad 14 juli 2008 - 21:45
qrojtz
-
qrojtz
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Shit vad bra gps:n fungerar! Kör tt7 och det fungerar perfekt, t.o.m. i klass med min navigon 2110 som helt plötsligt blev obsolet! Det scandinaviska mapp-packet tar ju bara 200mb i anspråk så det lämnar ju en stor andel kvar av det i övrigt ganska snåla minnet på 4gb.
Har tweakat och fixat lite men inte lagt på någon annan rom än. Är det någon som kan svara på om garantin går ut om man kör en annan rom?
Är det någon som har nyttiga/roliga program eller spel som ni kan rekommendera? Har upptäckt en värld full med skräp därute och lite kvalité efterfrågas?
(Btw. Stort tack till crest, för hjälpen med youtube ungefär halvvägs tillbaka i tråden!)
Redigerat av qrojtz, 14 juli 2008 - 21:47.
Postad 14 juli 2008 - 21:46
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag är fast i Windows Mobile.
Nu kommer jag leka med Diamond ett tag, men suktar efter en Samsung Omnia, mycket tack vara den större skärmytan plus att den ska vara bra på multimedia, men förhoppningsvis så kommer HTC med något bättre i vinter. Plus att man har Xperia X1 att frestas av.
Diamond är snygg, men ack så kladdig den blir.
qrojtz: Hoppas att du är nöjd med din Diamond.
Passa på att testa Resco Radio också till din telefon!
Redigerat av crest, 14 juli 2008 - 21:48.
Postad 14 juli 2008 - 21:47
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
http://forum.xda-dev...ad.php?t=406795Program du måste ha till din Diamond... och ja din garanti går ut ifall du flashar MEN... du kan dölja det ifall nått skulle hända  Läs mer på http://forum.xda-developers.com och lär dig allt om HTC Flashning
Postad 14 juli 2008 - 21:50
qrojtz
-
qrojtz
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Det enda med omnian är ju att upplösningen är urusel, samt att jag har hört att samsung skall vara mer begränsad till att tweaka, fast det kan ju ha ändrats med omnia. Anars verkar den läcker
Postad 14 juli 2008 - 21:53
qrojtz
-
qrojtz
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Ja jag har läst på en del på xda och att pilla in lite nya roms verkar ju inte vara så svårt, var dock lite osäker ang. garantin. Ok skall läsa mig till hur man döljer en flash. tack
Postad 14 juli 2008 - 22:07
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Föresten, här i sverige fick vi inte med Remote Desktop till denna mbil men den finns där ute som en CAB fil... den heter Windows Mobile Desktop 6.1.cab och bör finnas på rapidshare har jag för mig... den e ruggigt bra o ha under en semester då man ändå vill få kontakt med sin egna dator
Postad 14 juli 2008 - 22:41
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Vilken version av Touch Diamond har ni?
Min som kommer från Tre har "Build 19591.1.1.6"
Postad 14 juli 2008 - 22:49
Unregistered8d65c59c
-
Unregistered8d65c59c
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
En till dum fråga som kanske inte hör hit.
Har funderat på om man kan skaffa ett mobilt bredband och köra med IP-telefoni.
Jag vet att det är sådär teckning om man rör sig men skulle vara intressant om det skulle fungera i teorin...
Postad 14 juli 2008 - 22:54
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Menar du bredband till telefonen eller ett bredband till laptopen?
Skype funkar att köra med vanligt mobilt bredband samt även till Windows Mobiler fram till 6.0.
Diamond som har 6.1 har problem med Skype, men ny version till Windows Mobile 6.1 är på gång.
Jag har kört mycket ip-telefoni med Skype i mina Windowsmobiler.
Sedan finns det andra alternativ till Skype också, men jag överlåter till andra att kommentera det och kompabliteten till Windows Mobile.
Postad 14 juli 2008 - 22:56
JDanielsson
-
JDanielsson
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Gud sicket slött ###### fanskap. Första intrycket - jag överlever inte många veckor med denna mobben.
Får hoppas man kan boosta dne lite eller alternativt vänja sig vid slowmo glaskulan man lever i när man jobbar med diamonden.
Postad 14 juli 2008 - 22:58
Unregistered8d65c59c
-
Unregistered8d65c59c
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
jag tänkte man kunde använda simkortet som man använder till usb-modemet till laptopen...
det kommer ju inte att fungera att ringa till men sms fungerar och ip-telefoni då
har oxå läst om några alternativ till skype
Postad 14 juli 2008 - 23:04
ptp
-
ptp
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Touch Diamond har en AutoWizard som du kan använda. Finns under: Start/Inställningar/Anslutningar/Anslutningsinställningar. Sedan väljer du landet (Sverige) och sedan Operatören. Du kan välja mellan Tele2, Tre, Telenor och Telia. Telefonen ställer sedan in alla uppgifter som behövs för vald operatör.
Jag har samma problem med Tele2 och MMS. Har gjort inställningarna, Autowizard, men det vill inte funka. Kan inte ta emot några MMS, förmodligen inte skicka heller.Får bara ett SMS om att jag fått ett MMS som jag kan se om jag loggar in på Tele2 hemsida och anger en kod. Finns det nån som kör med Tele2/Comviq som skulle kunna skriva ner inställningarna, så man kunde jämföra. Eller finns nåt annat man ska bocka för/av? Tacksam för svar...
Redigerat av ptp, 14 juli 2008 - 23:06.
Postad 14 juli 2008 - 23:13
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag har samma problem med Tele2 och MMS. Har gjort inställningarna, Autowizard, men det vill inte funka. Kan inte ta emot några MMS, förmodligen inte skicka heller.Får bara ett SMS om att jag fått ett MMS som jag kan se om jag loggar in på Tele2 hemsida och anger en kod. Finns det nån som kör med Tele2/Comviq som skulle kunna skriva ner inställningarna, så man kunde jämföra. Eller finns nåt annat man ska bocka för/av? Tacksam för svar...
Jag ska stoppa in mitt Tele2 kort i min Touch Dual och kolla. Du har väl aktiverat GPRS från Tele2? Tvungen att fråga, eftersom dom har den rutinen... Edit: Funkade bra med Autowizard... Kunde sedan ta emot et MMS som jag skickade från mitt 3kort till tele2kort. Om du kan surfa med telefonen så se till att du har dessa inställningar i din mobil: Mina inställningar i min Touch Dual ihop med mitt Tele2 kort: Gå in på sms/mms Välj MMS-alternativ Klicka på servrar:Har du inget där väljer du NYTT och fyller i: SERVER NAMN: Tele2MMS GATEWAY: 130.244.202.30 PORTNUMMER: 9201 SERVERADRESS: http://mmsc.tele2.seANSLUT VIA: Tele2MMS GRÄNS FÖR SÄNDNING: 300K WAP-VERSION: Wap 1.2 Tryck sedan på klar. Gå tillbaka till inställnings sidan via MMS-alternativ och kolla att Tele2MMS står där.. Klicka sedan på VÄLJ SOM STANDARD. Starta om telefonen. Hoppas att det funkar. Jag har inga problem hos mig.
Redigerat av crest, 14 juli 2008 - 23:35.
Postad 14 juli 2008 - 23:39
ptp
-
ptp
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
måste man ringa Tele2 kundsupport ang GPRS... ? Kortet vart aktiverat igår den 14 juli, så det skulle kunna vara problemet.
Postad 14 juli 2008 - 23:42
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Tele2 har den rutinen att man måste beställa GPRS om man inte beställt det innan till sitt abonnemang. Det kan ta upp till 24 timmar innan dom aktiverar det.
Ring deras kundservice och be dom aktivera gprs åt dig.
Redigerat av crest, 14 juli 2008 - 23:43.
Postad 14 juli 2008 - 23:46
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
jag tänkte man kunde använda simkortet som man använder till usb-modemet till laptopen... det kommer ju inte att fungera att ringa till men sms fungerar och ip-telefoni då har oxå läst om några alternativ till skype 
Sorry, jag vet inte hur eller om det ens funkar... någon annan kanske vet? Jag vet att vissa operatörer har spärrat åtkomst till telefoni men även data tjänster om man stoppar i kortet i en telefon. Bäst är annars, om du inte får svar här, att ringa till din operatörs kundservice och fråga vilka begränsningar/regler/spärrar som dom tillämpar.
Redigerat av crest, 14 juli 2008 - 23:48.
Postad 14 juli 2008 - 23:47
ptp
-
ptp
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Tele2 har den rutinen att man måste beställa GPRS om man inte beställt det innan till sitt abonnemang. Det kan ta upp till 24 timmar innan dom aktiverar det. Ring deras kundservice och be dom aktivera gprs åt dig.
Jag ska göra det senare i dag... Jag hade samma inställningar som du så det måste vara supportens fel... Tusen tack för all hjälp så här på småtimmarna...
Postad 14 juli 2008 - 23:50
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Du kommer inte ut på internet heller då, med din Diamond, eller hur?
Isåfall behövs gprs verkligen aktiveras
Postad 15 juli 2008 - 00:10
Unregistered8d65c59c
-
Unregistered8d65c59c
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Sorry, jag vet inte hur eller om det ens funkar... någon annan kanske vet? Jag vet att vissa operatörer har spärrat åtkomst till telefoni men även data tjänster om man stoppar i kortet i en telefon. Bäst är annars, om du inte får svar här, att ringa till din operatörs kundservice och fråga vilka begränsningar/regler/spärrar som dom tillämpar.
Tack för svaren. Jag ska faktiskt kolla upp det bara för att jag började tänka tanken. Men det borde ju finnas en spärr som du sa.
Postad 15 juli 2008 - 06:23
figgeo
-
figgeo
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Har en liten fråga ang mediaspelarein i touch 3d raden.
Jag har fört över lite låtar enligt instruktionerna, alltså synkat med mediaplayer (hoppas man kan synka med itunes istället där man har alla låtar) men det har kommit ett litet problem. I själva mediaplayer så har jag bilder på alla album och när jag spelar låten så får jag upp albumet nere till vänster. Men efter jag har skickat över låtarna och skall bläddra i touch 3d så finns det inga albumbilder. Inte heller när man tittar i bibliotek. Lite trist att bläddra flashit när det inte ändrar bild... Någon som har samma problem alt har fått det att funka?
Postad 15 juli 2008 - 07:19
gockelinus
-
gockelinus
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Har en liten fråga ang mediaspelarein i touch 3d raden.
Jag har fört över lite låtar enligt instruktionerna, alltså synkat med mediaplayer (hoppas man kan synka med itunes istället där man har alla låtar) men det har kommit ett litet problem. I själva mediaplayer så har jag bilder på alla album och när jag spelar låten så får jag upp albumet nere till vänster. Men efter jag har skickat över låtarna och skall bläddra i touch 3d så finns det inga albumbilder. Inte heller när man tittar i bibliotek. Lite trist att bläddra flashit när det inte ändrar bild... Någon som har samma problem alt har fått det att funka?
Tjena!!! Har haft samma problem, prova att döpa bilden till FOLDER, det funkar på min diamond nu iallafall.
Postad 15 juli 2008 - 07:48
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Tog emot mitt första telefon samtal men nu ett problem.
Hur höjer jag volymen? Är det knapparna till vänster om den? För även fast jag har den på max så hör jag SKIT LÅGT!! Finns det nått sätt att höja den mer? Eller har jag missat nån inställning någonstans? För så lågt kan det inte va...
Postad 15 juli 2008 - 08:15
megabo
-
megabo
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Tog emot mitt första telefon samtal men nu ett problem.
Hur höjer jag volymen? Är det knapparna till vänster om den? För även fast jag har den på max så hör jag SKIT LÅGT!! Finns det nått sätt att höja den mer? Eller har jag missat nån inställning någonstans? För så lågt kan det inte va...
Kolla så du inte har kvar skydsplasten som sitter på telefonen då man plockar den ut kartonen den täcker "hör"delen lite  jag missade det iallafall först  följer med en plastfilm som du kan byta till som är vettigare i kartongen
Postad 15 juli 2008 - 09:48
r4venlord
-
r4venlord
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Är det någon som använder sig utav pTravelAlarm?
Jag har testat det ett tag nu men nu försvann min klocka så jag ser bara en svart bakgrund någon som vet hur man fixar detta?
Postad 15 juli 2008 - 10:50
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Lite OT: Det här är min 8:e WM telefon sedan sommaren 2006 och jag har aldrig gillat de medföljande lurarna, utan jag kör med Koss Porta Pro, tillsammans med adapters. Jag har 4 stycken adapters. Hemma, i jackfickan och på jobbet. Den adapter som jag gillar bäst är de som har multifunktion. Då kan jag ligga i sängen och lyssna på webbradio med mina Koss-lurar, samtidigt som telefonen laddas/har fullt batteri hela tiden.
Lite historik över mina Windows telefoner i kronologisk ordning sedan 2006: HTC TyTN HTC MTeoR FujitsuSiemens LOOX T830 Samsung i600 HTC TyTN II HTC Touch Dual HTC Touch Cruise HTC Touch Diamond Däremmellan har jag hunnit med SE K800i, Nokia N73 och LG Shine 3G
Haha tack Ebba Sydow för bloggen
Postad 15 juli 2008 - 10:52
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Tjena!!! Har haft samma problem, prova att döpa bilden till FOLDER, det funkar på min diamond nu iallafall.
Efter att ha testat diverse olika lösningar kan jag rekommendera Easy CD-DA Extractor om man vill ha pålitlig album art. Vissa program har svårt att få till detta på ett sätt som en lurs mediaspelare visar. Easy CD-DA Extractor adderar album art till själva musikfilen, alltså inte lösningen med en mapp och "folder.jpg".
Postad 15 juli 2008 - 11:53
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Kolla så du inte har kvar skydsplasten som sitter på telefonen då man plockar den ut kartonen den täcker "hör"delen lite jag missade det iallafall först 
följer med en plastfilm som du kan byta till som är vettigare i kartongen
omfg... jag springer o gömmer mig någonstans ffs. Hur kunde jag missa det...
Postad 15 juli 2008 - 12:42
-Patrik-
-
-Patrik-
-
Rookie
-
1 inlägg
Första dagen som jag leker med en nyinköpt HTC Diamond. Känns lite bekymmersamt när det verkar som att det mest grundläggande inte fungerar.
När 3G är aktiverat så blir det bara 1 stapel av 4 i mottagning och ibland tappar telefonen kontakt och söker nät på nytt. Ändrar jag till 2G så får jag full mottagning.
Använder Tele2 och bor centralt, så 3G sändaren är nära.
Mobilen blir inte så användbar om sökning av 3G nät sker flera ggr om dagen.
Testade min gamla Nokia och får full mottagning på samma ställe.
Min första HTC-lur, men kan det vara så att HTC-lurar generellt har problem med just 3G mottagning?
Postad 15 juli 2008 - 13:43
sektledaren
-
sektledaren
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Alltså, jag tror jag blir tokig
Hur f-n får man en mp3:a som ringsignal och meddelandesignal ?
Postad 15 juli 2008 - 13:57
r4venlord
-
r4venlord
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
För ringsignal: Leta upp filen med filutforskaren -> håll inne tills du får upp menyn -> använd som ringsignal För meddelandesignal: Lägg .mp3 filen i /Windows
Postad 15 juli 2008 - 14:01
abel7
-
abel7
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Klicka på Startmenyn -> Inställningar -> Ljud och meddelanden -> Meddelanden-fliken Här väljer du rätt händelse i händelse-drop-listen (t.ex. Telefon: Inkommande samtal) och sedan väljer du passande ringsignal i Ringsignal-drop-listen
Postad 15 juli 2008 - 14:07
yoniii
-
yoniii
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Är det värt att köpa en Diamond (helt ny) för 3000 kr, eller finns det en bättre lur för samma pris?
Postad 15 juli 2008 - 14:08
lalin1974
-
lalin1974
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag ska stoppa in mitt Tele2 kort i min Touch Dual och kolla. Du har väl aktiverat GPRS från Tele2? Tvungen att fråga, eftersom dom har den rutinen...
Edit: Funkade bra med Autowizard... Kunde sedan ta emot et MMS som jag skickade från mitt 3kort till tele2kort.
Om du kan surfa med telefonen så se till att du har dessa inställningar i din mobil:
Mina inställningar i min Touch Dual ihop med mitt Tele2 kort:
Gå in på sms/mms Välj MMS-alternativ Klicka på servrar:Har du inget där väljer du NYTT och fyller i: SERVER NAMN: Tele2MMS GATEWAY: 130.244.202.30 PORTNUMMER: 9201 SERVERADRESS: http://mmsc.tele2.se ANSLUT VIA: Tele2MMS GRÄNS FÖR SÄNDNING: 300K WAP-VERSION: Wap 1.2 Tryck sedan på klar.
Gå tillbaka till inställnings sidan via MMS-alternativ och kolla att Tele2MMS står där.. Klicka sedan på VÄLJ SOM STANDARD.
Starta om telefonen.
Hoppas att det funkar. Jag har inga problem hos mig.
Har samma problem med MMS. Surfa är inga problem för mig, samma gäller väder uppdateringen. När jag däremot får ett mms så får jag meddelandet att logga in på tele2.se och knappa in en kod. Vill gärna ha mmset direkt till mobilen.
Postad 15 juli 2008 - 14:17
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Har du kollat under MMS-alternativ att den ska hämta MMS automatiskt?. Du har några alternativ att välja mellan.
Har du de MMS inställningar som jag skrev om tidigare?
Har du kollat att du kan ta emot mms med ditt kort i en annan telefon?
Redigerat av crest, 15 juli 2008 - 14:18.
Postad 15 juli 2008 - 14:18
the-guvnor
-
the-guvnor
-
Användare
-
-
121 inlägg
Kan man inte ha ljud på alarmet utan att ha ljud på sms och meddelande.
Hade telefonen på ljudlös inatt och då gick inte alarmet?
Postad 15 juli 2008 - 14:21
JimmyG
-
JimmyG
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Kan någon förklara, steg för steg, hur man gör för att skriva ett "?" -tecken och ett "!" tecken när man kör full querty tangent bord?
Det är något med skift och nollan (?) men jag får inte till det.
Redigerat av JimmyG, 15 juli 2008 - 14:22.
Postad 15 juli 2008 - 14:28
sektledaren
-
sektledaren
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
För ringsignal: Leta upp filen med filutforskaren -> håll inne tills du får upp menyn -> använd som ringsignal
För meddelandesignal: Lägg .mp3 filen i /Windows
TACK Nu var ringsignalen fixad,men jag fattar inte hur du menar med meddelandesignalen.
Postad 15 juli 2008 - 14:35
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Kan man inte ha ljud på alarmet utan att ha ljud på sms och meddelande. Hade telefonen på ljudlös inatt och då gick inte alarmet?
Jag använder inte det vanliga alarmet eftersom den suger ganska hårt utan kör med pTravelAlarm, som jag skrivit om tidigare. Kör du med det programmet så kan du ha telefonen på tyst läge, och alarmet går ändå igång hörbart. Programmet är dock inte gratis utan kostar $12.50 (cirka 75kr)
Postad 15 juli 2008 - 14:39
abel7
-
abel7
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Jag kan inte ta emot VCards när jag får dem skickade som SMS.
SMS blir bara en text liknande
BEGIN:VCARD
VERSION:2.1
N:;Abel7
osv.
Är det nån mer som har detta problemet?
Beror det på telefonen eller på operatören? Känns som ett telefonproblem, men jag hade samma problem med min Qtek S200 innan.
Postad 15 juli 2008 - 14:40
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Kan någon förklara, steg för steg, hur man gör för att skriva ett "?" -tecken och ett "!" tecken när man kör full querty tangent bord?
Det är något med skift och nollan (?) men jag får inte till det.
! finns ovanför bokstaven a= håll bokstaven a nertyckt i någon sekund så väljer telefonen ! tecknet. Samma sak med ? som finns ovanför bokstaven k. Kort tryckning=nedre bokstaven, lång tryckning=övre tecknet.
Redigerat av crest, 15 juli 2008 - 14:42.
Postad 15 juli 2008 - 14:52
JimmyG
-
JimmyG
-
Amatör
-
-
67 inlägg
! finns ovanför bokstaven a= håll bokstaven a nertyckt i någon sekund så väljer telefonen ! tecknet. Samma sak med ? som finns ovanför bokstaven k.
Kort tryckning=nedre bokstaven, lång tryckning=övre tecknet.
Förlåt, mitt fel. ... Jag kör "Tangent bord" inte Full querty som jag sade. Hur skriver jag ? och ! då?
Postad 15 juli 2008 - 15:00
lalin1974
-
lalin1974
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Har du kollat under MMS-alternativ att den ska hämta MMS automatiskt?. Du har några alternativ att välja mellan. Har du de MMS inställningar som jag skrev om tidigare? Har du kollat att du kan ta emot mms med ditt kort i en annan telefon?
Jag har gått in på mms-alternativ och ställt in hämtläge automatisk. Startade om telefonen men får fortfarande samma meddelande. Ringde tele2 och de säger att de inte har mms-inställningar för denna mobil. Tydligen är den för ny. Jag har använt detta sim-kort tidigare med andra modeller och då har det fungerat.
Postad 15 juli 2008 - 15:06
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Förlåt, mitt fel. ... Jag kör "Tangent bord" inte Full querty som jag sade. Hur skriver jag ? och ! då?
Jag har inte lyckats hitta !? på den vanliga tangentbordet, så tips vore välkommet. Under de år jag haft WM mobiler så har jag istället använt Resco Keyboard Pro. Den har ett par utseenden som du kan välja mellan: iPhone liknande samt Basic Keyboard, som liknar det vanliga tangentbordet som finns i telefonen, med skillnaden att du lätt kommer åt !? Du kan ställa in fontstorleken på Basic Keyboard så det passar ditt tycke och smak. Programmet kostar dock $19.95 (cirka 120kr) Då ingår både iPhone liknande utseendet, samt Basic Keyboard. Du kan även kostnadsfritt ladda ner olika skins till Basic om du vill ha olika färger på tangentbordet. Skins laddar du ner via programmet i telefonen. Självklart kan du välja svenska som språk så du får upp åäö på tangentbordet. Prova deras 7 dagars Trial och se om det är något för dig.
Redigerat av crest, 15 juli 2008 - 15:11.
Postad 15 juli 2008 - 15:10
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag har gått in på mms-alternativ och ställt in hämtläge automatisk. Startade om telefonen men får fortfarande samma meddelande. Ringde tele2 och de säger att de inte har mms-inställningar för denna mobil. Tydligen är den för ny. Jag har använt detta sim-kort tidigare med andra modeller och då har det fungerat.
Väldigt dålig kundservice för det är samma inställningar till Diamond som det är till de andra HTC telefonerna som de säljer via sin webbplats! Konstigt att det inte funkar, eftersom det går bra för mig när jag körde Autowizard med min Touch Dual. Har du kollar att Tele2MMS står som förvalt alternativ och att telefonen ska hämta mms via just den adressen som står i den konfigurationen och inte via Tele2 Internet?
Postad 15 juli 2008 - 15:30
billycox1
-
billycox1
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Jag har samma problem med mms. har lagt in de uppgifter som du skriver men det är torsk totalt.
Postad 15 juli 2008 - 15:45
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Är det värt att köpa en Diamond (helt ny) för 3000 kr, eller finns det en bättre lur för samma pris?
Vart hittar du den för 3000:- helt ny? Jag skulel köpa f*nskapet bara för att se om den var bra om jag hade chansen... e den dålig sälj den som beggad för 3000:- efter en vecka och förlora inga pengar alls.
Postad 15 juli 2008 - 15:46
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Låter struligt att flera har det problemet.
Har man GPRS aktiverat så ska inställningarna hjälpa. Viktigt dock att man har ställt in Tele2MMS som förvalt så inte telefonen väljer Internetkopplingen.
Enda råd jag kan ge är att:
1. Kolla om du kommer ut på internet, för att se om du har GPRS aktiverat, om du är osäker.
2. Kör om Autowizard.
3. Kolla att mms ska använda sig av mmsc adressen.
4. Kolla under MMS-alternativ att Servrar när det gäller just MMS, att Tele2MMS är angiven som standard.
Eftersom autowizard funkar perfekt för mig och Tele2, så hoppas jag att någon annan kan hjälpa er om det inte funkar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|