Nya Panasonic Blu-ray spelare DMP-BD35/55
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 30 december 2008 - 20:35
Postad 30 december 2008 - 21:48
Köp och njut av blu-ray filmer så länge

Postad 30 december 2008 - 21:57

Postad 30 december 2008 - 23:40
Slog till på en BD35 idag. Har tyvärr inte kopplat in den än men efter nyår så då jäv...
Samma här! Hur stort minneskort rekommenderas, någon?
Edit: då var allt inkopplat och klart! Både bild och ljud på den medföljande National Treasure 2 är riktigt bra. Har kopplat in nätverkskabeln till min Squeezebox som i sin tur pratar trådlöst med routern i ett annat rum. Det gick förvånansvärt snabbt tack vare den här instruktionen: Brygga Squeezebox
Ny FW-version är därmed 1.2.
Redigerat av Saturnus, 31 december 2008 - 13:02.
Postad 31 december 2008 - 13:06
Håller med Jonasprivate. Köp nu! skit i vad som kan komma och när det kommer! Bor själv i en sprillans lägenhet i Hammarby Sjöstad med allt nytt inom IT, 100 mbits lina, IPTV (de installerar ju inget annat nu), och det suger, Viasat iptv har inga planer på att sända HD tv via iptv de närmsta året, canaldigital har provat och det funkar om man har en 100mbit lina, kolla vilka kanaler som erbjuds via HD? inte sådär många man vill spela in! Det kommer väll så småningom men vi är säkert 2-4 år från det.
Köp och njut av blu-ray filmer så länge
Ok, då slår jag till!

Tack alla för hjälpen!
HDMI-kabel...någon att rekommendera, eller spelar det mindre roll vilken? Det skiljer ju sig åt ganska rejält prismässigt.
Annat att tänka på, köpa till?? Vad ska man alltså tänka på för att kunna utnyttja spelaren till max!? Det enda jag har nu är en HD-tv 42 tum.
Förresten, GOTT NYTT ÅR :-)
Redigerat av sutcher, 31 december 2008 - 13:26.
Postad 31 december 2008 - 13:33
Detta vill jag gärna dubbelkolla med er som äger denna, för jag vill bestämt minnas att jag läst i någon tråd att det är fullt möjligt.
Hur ligger det till med detta egentligen?
Postad 31 december 2008 - 13:45
Ok, då slår jag till!
![]()
Tack alla för hjälpen!
HDMI-kabel...någon att rekommendera, eller spelar det mindre roll vilken? Det skiljer ju sig åt ganska rejält prismässigt.
Annat att tänka på, köpa till?? Vad ska man alltså tänka på för att kunna utnyttja spelaren till max!? Det enda jag har nu är en HD-tv 42 tum.
Förresten, GOTT NYTT ÅR :-)
Jag tycker Supra gör bra HDMI kablar.Du behöver inte köpa till något annat.
Bara tuta och köra.

Postad 31 december 2008 - 14:02
Jag blir fundersam när jag läser senaste numret av Ljud & Bild (elektronikvärlden). Där kan man läsa att Panasonic BD-55 INTE har möjlighet att justera nivå, avstånd och storlek på högtalarna i "speaker setup" om man ska använda sig av de analoga 7.1 utgångarna.
Detta vill jag gärna dubbelkolla med er som äger denna, för jag vill bestämt minnas att jag läst i någon tråd att det är fullt möjligt.
Hur ligger det till med detta egentligen?
Det går på min BD-55 i alla fall. Fördröjningen mäts i millisekunder.
Postad 31 december 2008 - 14:08
Jag blir fundersam när jag läser senaste numret av Ljud & Bild (elektronikvärlden). Där kan man läsa att Panasonic BD-55 INTE har möjlighet att justera nivå, avstånd och storlek på högtalarna i "speaker setup" om man ska använda sig av de analoga 7.1 utgångarna.
Har den inte själv, men ser ut som det går att göra det enligt manualen sida 105:
Manual: http://www.panasonic...1406/index.html
Postad 31 december 2008 - 14:36
Varför millisekunder istället för avstånd?
Postad 01 januari 2009 - 20:22
enligt manualen ska det gå bra att använda DVD -RW (inte +RW) skivor. Men när jag provar att lägga in divx filer på en sådan skiva så kommer det upp att skivar är felaktigt formaterad, oavsett hur jag försäker lägga över filerna. Någon som vet hur det ska göras?
Det går ju inte heller att spela filmfiler via SD-kortet, vilket ju är synd eftersom det inte finns någon usb-ingång.
Är dock i det stora hela ganska nöjd. Lite svår med inställnignar och menyer, men den ger bra bild och ljud.
Postad 01 januari 2009 - 20:47
Har ni fått den att fungera med DivX filer?
enligt manualen ska det gå bra att använda DVD -RW (inte +RW) skivor. Men när jag provar att lägga in divx filer på en sådan skiva så kommer det upp att skivar är felaktigt formaterad, oavsett hur jag försäker lägga över filerna. Någon som vet hur det ska göras?
Det går ju inte heller att spela filmfiler via SD-kortet, vilket ju är synd eftersom det inte finns någon usb-ingång.
Är dock i det stora hela ganska nöjd. Lite svår med inställnignar och menyer, men den ger bra bild och ljud.
Ingen DivX för mig heller!
Postad 02 januari 2009 - 17:35
Det är så att jag har en Panasonic Dvd/Hdd DMR EH-57 + en BluRay BD-35.
Det som är problemet är att det är nästan exakt samma fjärrkontroller till båda och dom stör varandra. Den ena funkar till den andra och vise versa och detta driver mig till vansinne snart.
Någon som har någon ide??

Postad 02 januari 2009 - 20:52
När du bytt till kod 1,2 eller 3 måste du även byta koden på fjärrkontrollen. Tryck på "OK" samtidigt som du håller ned 1,2 eller 3 i mer än 5 sekunder.
Denna information finns även i instruktionsboken på sidan 33

Postad 02 januari 2009 - 22:18
Du kan prova med att gå in i Setup - General - Remote Control. Där finns det tre olika koder du kan prova med.
När du bytt till kod 1,2 eller 3 måste du även byta koden på fjärrkontrollen. Tryck på "OK" samtidigt som du håller ned 1,2 eller 3 i mer än 5 sekunder.
Denna information finns även i instruktionsboken på sidan 33
Man får tacka så mycket. Kanske ska läsa instruktionsboken först innan jag postar massa dumma frågor.

Postad 03 januari 2009 - 12:22
Jag menar den man beställer för 649kr och löder dit själv.
I så fall vore det mkt intressant med kommentarer.
Hur bökigt är det?
Hur klantig måste man vara för att förstöra spelaren:)
En bild eller två vore kanon.
Postad 03 januari 2009 - 14:15
Någon som installerat DVDirect's regionsmod kit för BD35/55 ännu?
Jag menar den man beställer för 649kr och löder dit själv.
I så fall vore det mkt intressant med kommentarer.
Hur bökigt är det?
Hur klantig måste man vara för att förstöra spelaren:)
En bild eller två vore kanon.
Jepp vore även kul att veta om nåt funktion strular efter installationen.
Minns när man fick löda in chip på DVD i början och det var nån funktion som gick åt **** då chippet även råkade hoppa över den med eller att nåt i setupen nollställdes varje gång man startade om spelaren

Föredrar om man kan göra den regionsfri genom nån knapptryckning med special fjärr än att man börjar löd och ha sig och garantin går åt ****

Fast det var väl bara på DVD man kunde göra reg fri med fjärr kanske?
Redigerat av Svante Skoog, 03 januari 2009 - 14:17.
Postad 03 januari 2009 - 16:42

Postad 03 januari 2009 - 17:03
Usch vilken köpångest jag har på BD35an

Redigerat av genstruktur, 03 januari 2009 - 17:44.
Postad 03 januari 2009 - 18:10
Klart du ska köpa BD35an.

Postad 03 januari 2009 - 19:20
Jupp min är inte regfri på DVD, fast gör mig inget.
Klart du ska köpa BD35an.
Suttit och suktat efter först BD30 och nu BD35 i 6mån. Egentligen är det inte utgiften på spelaren utan all film jag kommer vilja köpa sen som avskräcker mig lite

Postad 03 januari 2009 - 19:48
MVH
Postad 03 januari 2009 - 20:23
Fick nyligen hem min DMP-BD35k från staterna och insåg snabbt att de inte gick att använda BD live. Antar att jag måste ladda ner någon uppdatering så att jag kan använda Bd live, vart kan jag ladda ner det? Någon länk, letade runt lite på panasonics hemsida utan lycka..
MVH
Har du ett minneskort isatt ?
Postad 03 januari 2009 - 23:10
Har du ett minneskort isatt ?
Nej vet inte ens vad det ska vara för minneskort?
Postad 03 januari 2009 - 23:35
Nej vet inte ens vad det ska vara för minneskort?
Ett vanligt SD-minneskort. Måste ha ett sånt för att BD-live ska funka. Är typ en del av definitionen av BD-live.
Lycka till!
Postad 03 januari 2009 - 23:56
Hur är det med detta egentligen?
Postad 04 januari 2009 - 10:54
Ett vanligt SD-minneskort. Måste ha ett sånt för att BD-live ska funka. Är typ en del av definitionen av BD-live.
Lycka till!
Spelar de någon roll hur stor SD minneskortet är?
Postad 04 januari 2009 - 11:13
Spelar de någon roll hur stor SD minneskortet är?
Tror jag inte, jag har ett 1gb.
Postad 04 januari 2009 - 11:22
Okej nu har jag 1 gb minneskort vad gör jag nu?
Det finns en lite lucka som sitter längst ner till höger på spelaren. Öppna den och där hittar du en plats för SDkortet. Sen ska de funka. Annars står allt i instruktionsboken, inge mysigt som pågår hära

Postad 04 januari 2009 - 12:42
Det finns en lite lucka som sitter längst ner till höger på spelaren. Öppna den och där hittar du en plats för SDkortet. Sen ska de funka. Annars står allt i instruktionsboken, inge mysigt som pågår hära
Så du menar att jag ska stoppa in ett tomt 1 gb SD kort i min BD 35 och sen när jag kollar på film så ska BD live fungera? För jag får upp Ip adress och allt.
Postad 04 januari 2009 - 13:16
Jag har redan sett att det går med sqeezebox men jag har ingen och vill gärna ha billigare alternativ om det finns.
Vet inte om det skulle funka med att koppla in en trådlös router och köra den som en switch i nätverket, eller om det finns trådlösa switchar.
Kanske skulle funka med en accesspunkt också?
Vill inte gärna dra 50-60 meter TP-kabel genom lägenheten
Mvh / Christian
Postad 04 januari 2009 - 16:23
Tjena .... är det någon som vet om man kan koppla in Spelaren trådlöst för att få BD-live??
Jag har redan sett att det går med sqeezebox men jag har ingen och vill gärna ha billigare alternativ om det finns.
Vet inte om det skulle funka med att koppla in en trådlös router och köra den som en switch i nätverket, eller om det finns trådlösa switchar.
Kanske skulle funka med en accesspunkt också?
Vill inte gärna dra 50-60 meter TP-kabel genom lägenheten
Mvh / Christian
Hej,
jag har min BD-55 kopplad med en vanlig Ethernetkabel till en Airport Express (trådlös router) som i sin tur används för att utöka ett AirportExtreme-nätverk (Vanligt 802.11g WiFi 54 Mbit/s via WDS, krypterat med WPA2) och det fungerar utan problem. Ingen konfiguration alls krävdes, det var bara att stoppa in sladden och tuta och köra. Jag kör dynamisk tilldelning av IP-adresser från huvudbasstationen med DHCP.
Så om du har en trådlös station av något slag så är det bara att koppla in Pannan till denna och köra på.
Postad 04 januari 2009 - 16:24
Så du menar att jag ska stoppa in ett tomt 1 gb SD kort i min BD 35 och sen när jag kollar på film så ska BD live fungera? För jag får upp Ip adress och allt.
Det ska det vara, för min egen del så behövde jag inte konfigurera nätverket utan det funkade direkt när jag satte i nätverkskabeln. BD-live funktioner finns ju inte på alla filmer så var säker på att ta en film med BD-live prylar.
Postad 04 januari 2009 - 18:30
När jag testade mitt trådlösa nätverk i det rummet med laptopen så låg det på ca:9Mbit i hastighet.
Så det jag undrar nu är om det är stora filer som man hämtar hem för man har ju inte lust att sitta och vänta halva timmar för lite BD-live material.
Tar gärna emot andra tips också på hur man kan koppla det ...... bara ös på ..

Postad 04 januari 2009 - 19:18
Tack för det Jocke31 då vet man att det skulle funka i alla fall.
När jag testade mitt trådlösa nätverk i det rummet med laptopen så låg det på ca:9Mbit i hastighet.
Så det jag undrar nu är om det är stora filer som man hämtar hem för man har ju inte lust att sitta och vänta halva timmar för lite BD-live material.
Tar gärna emot andra tips också på hur man kan koppla det ...... bara ös på ..
Bara laddat hem en firmware, tog inte så lång tid. Tar nog längre tid för att spelaren att uppgradera sig. Det rör sig om minuter. Tror du kan vara lugn!
Postad 04 januari 2009 - 22:36
Uppgradera firmware och kanske lite extramaterial till filmer?
Eller kan man rent av hyra filmer över nätet direkt in i boxen? Eller hur är tanken?
By the way - jag har en BD55a på ingång och jag är väldigt nyfiken

Redigerat av Alban, 04 januari 2009 - 22:41.
Postad 04 januari 2009 - 23:56
Vad är egentligen tanken med bredband i spelaren?
Uppgradera firmware och kanske lite extramaterial till filmer?
Eller kan man rent av hyra filmer över nätet direkt in i boxen? Eller hur är tanken?
By the way - jag har en BD55a på ingång och jag är väldigt nyfiken
Som det är nu är det så. Men tanken är väl att det ska bli mer extramaterial till filmer och mer "lull lull".
Men kan inte hyra filmer nej, men det kanske en del i framtiden säkert. Tror det fanns någon märket som
hade lite snack med typ sf eller så.
Grattis till spelaren! Utmärkt val och du kommer bli riktigt nöjd! Köpte några filmer till den?
Postad 05 januari 2009 - 00:14

Jo, jag tror också mycket på denna spelare. Passar nog mig riktigt bra.
Nej, det blev inga filmer än. Jag har precis köpt en projektor, så filmerna får nog vänta lite. Jag får nog vänta på nästa löning
Postad 05 januari 2009 - 14:12
Vet ni vad det är för nyheter och fixar mm i firmware 1.2 till 55:an? Hittar inget på Panasonics hemsida.
MVH
N
Postad 05 januari 2009 - 16:03
I zip filen man laddar ner så finns det beskrivet vad som "hänt"!Hej!
Vet ni vad det är för nyheter och fixar mm i firmware 1.2 till 55:an? Hittar inget på Panasonics hemsida.
MVH
N
Som du ser nedan är det inte så mycket som hänt:
Postad 05 januari 2009 - 16:30
Såg att i USA så fanns det firmware v1.5 ut. Är det helt olika firmvare mellan USA och Europa? Vad menas med
BD-V Playability?
///Niklas
Postad 05 januari 2009 - 17:35
BD-V betyder väl BluRay Video.Hej!
Såg att i USA så fanns det firmware v1.5 ut. Är det helt olika firmvare mellan USA och Europa? Vad menas med
BD-V Playability?
///Niklas
Så denna uppgradering är för att förbättra kompabiliteten med nyare bluray filmer.
Redigerat av TomasL, 05 januari 2009 - 19:00.
Postad 05 januari 2009 - 18:13
Skall bli kul att få se en ny lampa lysa på min reciever imorgon, lite nya ljudformat!

Avkodar nog i min Denon 2808a tror jag, borde ge bäst resultat. För det går väl att välja vart man vill att avkodningen sker?
Måste införskaffa ett SDminneskort på 1GB också, för det fungerar inte med mindre?
/Genis
Redigerat av genstruktur, 05 januari 2009 - 18:17.
Postad 05 januari 2009 - 18:30
Verkar bli en BD35a imorgon för mig. Lite konstigt att man har en ethernetport men inte kan få senaste firmware genom den. För man måste väl ladda ner den och bränna på CDR och köra i spelaren?
Skall bli kul att få se en ny lampa lysa på min reciever imorgon, lite nya ljudformat!
Avkodar nog i min Denon 2808a tror jag, borde ge bäst resultat. För det går väl att välja vart man vill att avkodningen sker?
Måste införskaffa ett SDminneskort på 1GB också, för det fungerar inte med mindre?
/Genis
Ehh? Jag uppdaterade min BD55 genom ethernetport (vanligt internet), funkade fin fint!
Funkar nog bra med mindre än 1gb (går nog inte att hitta nån som säljer mindre). Kan ju vara kul
att få lite plats på kortet med

Postad 05 januari 2009 - 19:03
Precis, både bd35 och bd55 går att uppgradera direkt via nätet.Ehh? Jag uppdaterade min BD55 genom ethernetport (vanligt internet), funkade fin fint!
Funkar nog bra med mindre än 1gb (går nog inte att hitta nån som säljer mindre). Kan ju vara kul
att få lite plats på kortet med
Redigerat av TomasL, 05 januari 2009 - 19:10.
Postad 05 januari 2009 - 20:45
Ska väl göra den med någon multifjärr. Detta gäller DVD-delen. För att göra den regfri på Blu-ray måste du inte och löda.Hej
Går DMP-BD35 att göra regionsfri hemma?
Hur i sånna fall?
Magnus
Postad 05 januari 2009 - 21:13
Det är väl löda man måste?Ska väl göra den med någon multifjärr. Detta gäller DVD-delen. För att göra den regfri på Blu-ray måste du inte och löda.

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar