Vad har det med Playstation Move att göra? Ta sånt här snack i Sports Champions-tråden.Jag fick nyss stendiscar när jag körde sports champion
discgolf. Någon som vet om dom är bättre att använda än dom vanliga?
* Officiell tråd - Playstation Move - motion cont
Sony PlayStation Move Motion (PS3/PS4)
(Handkontroller)
|
3
|
(17)
|
Inga priser | |
Sports Champions (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(12)
|
243:- | |
Start the Party (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(0)
|
396:- | |
Sony PlayStation Move Navigation (PS3/PS4)
(Handkontroller)
|
4
|
(2)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation Move Starter Pack (PS3)
(Handkontroller)
|
2
|
(26)
|
Inga priser | |
EyePet - Move Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(2)
|
157:- | |
Sony PlayStation Move Sharp Shooter (PS3)
(Övriga spelkontroller)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
PS3 3D-kompatibla spel (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Sports Champions (20 inlägg)
|
15 år sedan |
Start The Party! (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Sports Champions (2 inlägg)
|
15 år sedan |
EyePet: Move Edition ( inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 29 September 2010 - 21:44
Postad 29 September 2010 - 23:27
Nice, då finns det hopp om att få innan helgenKlokt drag zoiler! Beställde starter pack+ extra motion kontroll+ sports champions, från Simplygames i söndags. Det skickades på måndag och kom idag. Allt för 95.55 £
Postad 01 October 2010 - 18:14
De kom igår för övrigt (två extra kontroller) från Simply. Vad kan det ha tagit.. 3 dagar eller nåt från beställning.Även jag hoppade på simply games tåget då Axel Music verkar dröja.
Simplygames - de gör det simpelt.
Postad 01 October 2010 - 21:30
Tycker alla grenar va mer eller mindra roliga speciellt om man kör mot en polare.
Någon som testat tiger woods? Hur fungerar det med move? Väntar på leverans från zavvi så jag har inte orkat installera demot. Vette fan om man kan hålla sig i helgen
Redigerat av Unregistered883bce2a, 01 October 2010 - 21:31.
Postad 02 October 2010 - 00:52
Har klarat guld, det är riktigt bra må jag säga (som gammal pingislirare). Inte speciellt realistiskt men bra.Är ganska impad av speciellt pingisen nu när man lirat en del. Tänker absolut ingenting på lagg. Det syns ju säkert om man tittar på men inget jag märker vid spel. Har börjat försöka köra på "guld" nu men jösses vad svårt det är. Men mer känsla i slagen istället.
Körde tvåplayer oflfine idag mot varandra och där är det svårare att slå eldbollar, svårare att kontrollera. Men roligt. Hade varit kul med online.
Edit: Det är ju ingen lagg som du märker av iaf vare sig du tittar på eller spelar.
Redigerat av Zoiler, 02 October 2010 - 00:53.
Postad 02 October 2010 - 07:52
Var ju riktigt kul också, nån som provat resident evil med move? Funkar det bra tro?
Är sugen på det eller Heavy rain.
Postad 02 October 2010 - 19:26
Postad 02 October 2010 - 19:41
Japp, sitter och funderar på det nu. Det var mest synd att det inte fanns i butikerna jag besökte idag menar jag, ville haft en denna helgen.Köp från England
Är start the party ett bra spel för en treåring?
Postad 02 October 2010 - 20:25
Fasen vad synd att det inte än finns att köpa enstaka kontroller i sverige, har ju redan kamera sen länge tillbaka.
Zavvi, runt 340kr inkl. frakt
Postad 02 October 2010 - 20:33
Simply games är out of stock ocksåÄven jag hoppade på simply games tåget då Axel Music verkar dröja.
Postad 02 October 2010 - 22:01
Va?Fasen vad synd att det inte än finns att köpa enstaka kontroller i sverige, har ju redan kamera sen länge tillbaka.
Postad 03 October 2010 - 10:56
Jag var inne på elgiganten, mediamarkt, expert, onoff, siba samt game. Ingen hade enstaka kontroller, dock hade dom starterpacken, enligt lagersaldo på prisjakt var det bara onoff samt cdon som hade på lager men då till priset av 480:- resp 500. Kändes lite väl saftigt.Va?
Var har du letat? Har sett det på flera ställen; MM och El Giganten t.ex., sen är det ju lite billigare om man importerar.
Redigerat av Termos, 03 October 2010 - 10:58.
Postad 03 October 2010 - 12:18
Postad 03 October 2010 - 12:46
Förstår, trodde faktisktatt dom flesta köpte starterpack. Dock kanske även dessa köper en extra kontroll också. Har iaf beställt från zavvi nu.Jo, det verkar som att det är slutsålt i stort sett överallt, men det har ju funnits iaf så den har ju släppts
Är det någon som har erfarenhet av "start the party"? Tänkte mest till sonen som är 3, snart 4.
Postad 03 October 2010 - 14:04
Tänkte prova det idag.Är det någon som har erfarenhet av "start the party"? Tänkte mest till sonen som är 3, snart 4.
Postad 03 October 2010 - 22:24
Kung Fuck Rider kommer senare.
Move @ Minhembio
Postad 04 October 2010 - 18:34
Tackar, det får nog bli ett start the party till sonen, han kör ju på fast det är repetetivt. Undras vad man skall köpa till sig själv? Kanske skall vänta till SC 2 kommer eller liknande sportspel.Hmm, nu är recensionen upplagd ihop med Sports Champions och EyePet.
Kung Fuck Rider kommer senare.
Move @ Minhembio
Om man redan har eyepet, kan man uppdatera det för att få move kompabilitet eller måste man köpa move versionen? Samma fråga gäller little big.
Postad 04 October 2010 - 21:05
Man laddar ned en patch så den blir move-kompatibel.Om man redan har eyepet, kan man uppdatera det för att få move kompabilitet eller måste man köpa move versionen? Samma fråga gäller little big.
Postad 04 October 2010 - 22:36
http://blog.us.plays...ns-haunted-dlc/
Man får väl se om det dyker upp snart i Europa i vanlig ordning...
Postad 05 October 2010 - 10:32
Postad 05 October 2010 - 11:29
Postad 05 October 2010 - 20:04
Jag backar också. Problemet är att kameran inte har tillräcklig vidvinkel så kontrollen kommer lätt utanför synfältet när man spelar spel med stora rörelser. Badminton i racket sport är ett t.ex. helt hopplöst - där får man stå mer än 3 m bakomDet fungerar även vid 2m, men det är absolut inte optimalt. Jag märker ganska stor skillnad på att flytta soffan en halvmeter bakåt när jag ska spela Sports Champions.
EDIT: Jag menar att jag i vanliga fall har ca 2m till TVn, men när jag ska spela Sports Champions så flyttar jag bak soffan till väggen så att jag får ytterligare 0.5m att röra mig på.
Jag har letat och letat, men vart tusan hittar man tiger woods demot? ursäkta OTÄr ganska impad av speciellt pingisen nu när man lirat en del. Tänker absolut ingenting på lagg. Det syns ju säkert om man tittar på men inget jag märker vid spel. Har börjat försöka köra på "guld" nu men jösses vad svårt det är. Men mer känsla i slagen istället.
Tycker alla grenar va mer eller mindra roliga speciellt om man kör mot en polare.
Någon som testat tiger woods? Hur fungerar det med move? Väntar på leverans från zavvi så jag har inte orkat installera demot. Vette fan om man kan hålla sig i helgen
Little big planet har väl inte move stöd? Vart hittar du den patchen? DÄremot så kommer det väl i LBP 2Man laddar ned en patch så den blir move-kompatibel.
Postad 05 October 2010 - 20:11
Pratade enbart om EyePet.Little big planet har väl inte move stöd? Vart hittar du den patchen? DÄremot så kommer det väl i LBP 2
Postad 06 October 2010 - 11:43
Postad 06 October 2010 - 15:31
Alltid lite nervöst att beställa från utlandet, men nu ser jag ingen anledning att inte göra det igen, spel den här gången.
Ikväll blir det premiär att veva lite med leksakerna, tur att inga grannar ser!
Postad 08 October 2010 - 08:43
Postad 08 October 2010 - 15:07
https://www.minhembio.com/spelrec/2194
Vi körde en andra åsikt på den också
Så nu är alla 4 launchspelen recenserade. Ganska misslyckat utöver Sports Champions om man inte är ett barn. Men tekniken är ju bra så det kommer säkert ta sig.
Postad 08 October 2010 - 15:24
Postad 08 October 2010 - 16:12
Postad 08 October 2010 - 16:58
Redigerat av defiant, 08 October 2010 - 17:01.
Postad 08 October 2010 - 20:30
Ok, tur att man är föräldraledig så kanske man hinner spela på vardagarna ocksåBeställde en move motion för ca:380sek inkl. frakt från Simplygames i måndags innan lunch fick mail 16:30 på måndagen att det var skickat men har inte fått paketet ännu så det är inte alltid det går blixtfort.
336 med frakt fick jag betala på zavvi
Postad 09 October 2010 - 08:27
tyvärr har mina spel inte kommit än. får väl se om jag hinner testa Heavy rain. Har spelet sen tidigare, det borde väl gå att uppdatera bara så att det blir move kompatibelt?
Hoppas de kommer med mer move spel.
enda trista är att kameran inte är särskilt bra. det blir väldigt pixligt och mörkt trots att jag på kvällen tänder alla lampor. tänkte mest på när man spelar Start the party där man ser sig själv.
Trist att det inte följde med ett fäste att sätta fast ps eye på tvn. som det är nu får jag ha den på tv bänken. under tvn. Är det bättre att ha den ovanpå tvn? Kör med en vägghängd 50 tums Panasonic,
Postad 09 October 2010 - 10:17
Det låter som när jag fick mitt wii 2006, jag hade fruktansvärd träningsvärk överallt efter spelat bowling.Testade lite demon igår. och vad snabb man blir biten av detta. Man vill inte sluta... spelade lite pingis och fick ont i axeln direkt... man borde nog ta det lite lugnt i början.
tyvärr har mina spel inte kommit än. får väl se om jag hinner testa Heavy rain. Har spelet sen tidigare, det borde väl gå att uppdatera bara så att det blir move kompatibelt?
Hoppas de kommer med mer move spel.
enda trista är att kameran inte är särskilt bra. det blir väldigt pixligt och mörkt trots att jag på kvällen tänder alla lampor. tänkte mest på när man spelar Start the party där man ser sig själv.
Trist att det inte följde med ett fäste att sätta fast ps eye på tvn. som det är nu får jag ha den på tv bänken. under tvn. Är det bättre att ha den ovanpå tvn? Kör med en vägghängd 50 tums Panasonic,
Jag har min kamera uppe på min 52:a (ej väggmonterad), har satt fast den temporärt med häftmassa, dock har den en tendens att ramla ner ibland, din kanske håller sig bättre då den kan stödja mot väggen bakom lite. Även jag får väldigt pixlig bild, tror mest att det handlar om att det är vga upplösning man blåser upp på en 50 tummare som gör det, sen är den som du säger väldigt känslig för ljus, har aldrig fått en vettig bild i kameran.
Jag har väldigt sällan använt min kamera hittills då den är så dålig men nu känns det som att med move kan man få nytt liv i den.
Postad 09 October 2010 - 13:32
Vet du vad som är konstigt? Kameran är lika dålig för mig - i alla spel utom ett. Döm om min förvåning när jag spelar EyePet och får samma korniga bild fram tills professorn i spelet "kalibrerat" kameran och det helt plötsligt blir klar bild.enda trista är att kameran inte är särskilt bra. det blir väldigt pixligt och mörkt trots att jag på kvällen tänder alla lampor. tänkte mest på när man spelar Start the party där man ser sig själv.
Varför fungerar kameran sämre i vissa (majoriteten av alla) spel än vad den kan prestera?
Redigerat av Zoiler, 09 October 2010 - 13:33.
Postad 09 October 2010 - 13:37
Postad 09 October 2010 - 13:58
Kameran går vad jag vet endast konfigurera i Eyepet och där mycket bra.
http://www.youtube.c...v&v=H7NzV4gb_HQ
Där ser man till vilken gräns kameran går att ställa.
Får hoppas att fler spel tar efter detta och utnyttjar kameran till fullo
Hittade även en länk om kalibrering:
http://www.youtube.c...u/2/22YoHk0Yi2I
Redigerat av Pip, 09 October 2010 - 14:04.
Postad 09 October 2010 - 14:06
Postad 09 October 2010 - 18:35
jag slår ett slag för matt tejp dubbelhäftande tejp som man sätter under golv för att dom inte ska fara omkring. Sitter som ********!! billigt ocksåDet låter som när jag fick mitt wii 2006, jag hade fruktansvärd träningsvärk överallt efter spelat bowling.
Jag har min kamera uppe på min 52:a (ej väggmonterad), har satt fast den temporärt med häftmassa, dock har den en tendens att ramla ner ibland, din kanske håller sig bättre då den kan stödja mot väggen bakom lite. Även jag får väldigt pixlig bild, tror mest att det handlar om att det är vga upplösning man blåser upp på en 50 tummare som gör det, sen är den som du säger väldigt känslig för ljus, har aldrig fått en vettig bild i kameran.
Jag har väldigt sällan använt min kamera hittills då den är så dålig men nu känns det som att med move kan man få nytt liv i den.
Postad 09 October 2010 - 18:57
Då skulle man kunna tejpa en move motion på varje fot och göra roundkicks hemma i vardagsrummet.
Postad 09 October 2010 - 19:22
Det kommer ju snart... ett spel som het.. eller just det, det var nog till kinect =P. Fanns väl ett spel som heter The Fight? Men borde inte kunna läsa fotrörelser förstås.Jag ser fram mot ett Tekken med move stöd.
Då skulle man kunna tejpa en move motion på varje fot och göra roundkicks hemma i vardagsrummet.
Postad 09 October 2010 - 19:30
nej nej nej the fight: lights out är från coldwood(umeå självklart!!!!!) ps3 exklusive tror jag tomDet kommer ju snart... ett spel som het.. eller just det, det var nog till kinect =P. Fanns väl ett spel som heter The Fight? Men borde inte kunna läsa fotrörelser förstås.
Postad 09 October 2010 - 19:32
Jo det vet jag, men jag tänkte på ett annat spel också.nej nej nej the fight: lights out är från coldwood(umeå självklart!!!!!) ps3 exklusive tror jag tom
Detta alltså:
http://www.crunchgea...-we-all-wanted/
Postad 09 October 2010 - 19:34
ok jag var bara snabb på att promota UMEÅJo det vet jag, men jag tänkte på ett annat spel också.
Detta alltså:
http://www.crunchgea...-we-all-wanted/
Postad 10 October 2010 - 11:21
LänkIn the interest of full disclosure, I was not terribly fond of the campaign in "Killzone 2," and one of the issues I had was the controls, which felt slow and stiff. The standard controls for "Killzone 3" feel a bit tighter than its predecessor, but it turns out the best way to play Guerrilla's anticipated shooter is with PlayStation Move, which is something I did last night.
There's never really been a first-person shooter that worked well with motion controls. "Metroid Prime 3" is probably the best example of motion controls working for an FPS, but that game didn't require the fast reflexes and precision associated with the genre. "Killzone 3" is all about fast reflexes, headshots and using cover, all of which are made even easier with "PlayStation Move."
Aiming works as you'd expect. Point the Move remote around the screen to move an enlarged reticule where you want and pull the trigger to fire. Moving around the center of the screen only changes the location of your gun, whereas moving to the sides will start to spin your character. Because your point of view is mostly stationary, you're able to jump from target to target as quickly as you would in a light gun game.
You have the option of going into iron sights, but more often than not the standard reticule works fine for close and medium range targets. Better than fine, in fact, as I was able to clear a room of Helghast in mere seconds, lining up headshots which normally would've required careful cover and preparation. Suddenly close-range combat, which was a bit clumsy in "Killzone 2," feels a lot more like an option.
I would definitely say that your aiming will improve dramatically when using PlayStation Move with "Killzone 3." Movement, admittedly, is going to be a bit trickier, as turning your character around takes more time than it would with a standard analog. But you gain the benefit of being able to run in one direction and fire at enemies in your periphery, without having to turn the camera towards them. It's a move that Arnold patented with his M60 in "Commando" and finally you get to replicate it in a video game.
Throwing grenades works great with Move, as well. No silly throw-movement is required. You simply hit the L1 button on your sub-controller and point your reticule where you want things to explode. It's way faster than throwing an accurate grenade with the Dual Shock, and feels more fluid as well.
Lastly, props to Guerrilla for the best motion-based reload function I've ever used. A simple twist of the Move remote tilts your gun to the side for a quick reload. It's intuitive as you're matching the action on screen, and it's quick enough to not be annoying after the first 10 times.
Frankly I didn't expect to be so impressed by the Move controls in "Killzone 3." For hardcore gamers, this will be the best use of PlayStation Move when it launches in 2011. We'll just have to wait and see how Guerrilla plans on supporting Move in multiplayer, as the difference with and without motion aiming is wide enough to cause a gap in player ability. Move-only servers, perhaps?
Move verkar funka bra i fps
Postad 10 October 2010 - 11:53
http://blog.eu.plays...‘kung-fu-live’/
För dom som känner sig lite avis på Kinecten
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
PS3 3D-kompatibla spel
28 bilder
54 filmer