![]() |
![]() |
![]() |
469:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 16 november 2010 - 23:30
Postad 17 november 2010 - 03:14
Jag hade exakt samma problem med Live tidigare idag vid 12:00, tänkte lira några matcher innan jobbet men det kunde jag glömma med tanke på att först loggades jag ut några ggr sen hade svårt att hitta/joina matcher.Sorry guys, men nu var det tredje gången live loggade ut mig mitt i en match. Går och lägger mig istället.
Vet inte om det var problem med Live eller uppkopplingen som spökade, några minusgrader då ingenting fungerar i sthlm

Nu är jag äntligen ledig tills på måndag, ses imorgon under dagen och kvällen (efter 22:00).
Postad 17 november 2010 - 06:24
Någon som har koll på hur det blir när man går prestige? Får man cash? Får man behålla något? tänkte mest camon och cashen man har över...
Bumpar min egen fråga lite, någon som har ett svar ?
Postad 17 november 2010 - 07:37
"Everything players unlock will reset when they enter Prestige, including CoD points. However, emblems will remain the same."
Vid första prestige låser man ju upp Custom class 6 samt också "Prestige playlists" vad nu det är för något.
Postad 17 november 2010 - 08:07
Redigerat av jarre008, 17 november 2010 - 08:08.
Postad 17 november 2010 - 09:37
YEEES!!
Nu har jag hittat ett nytt spel i spelet..haha, sjukt rolig Zombie-spel, man dödar zombies med olika grejer och roliga vapen. Ni måste testa det.
Gör såhär:
Huvudmeny: där man väljer, Campaign, Multiplayer, Zombies och Option. Klicka på båda LT och RT samtidigt tills snubben tar sig lös från tortyrstolen. Bakom tortyrstolen finns en liten ensam dator (med en massa text, sista raden på testen blinkar). Gå fram till lilla datorn och klicka på X (blåa knappen), ett litet tangentbord öppnas där ska du slå in koden "DOA" och klicka på Enter.
Edit: man öppnar även två achievements "Ask me nicely = Break free from the torture chair" och "Insert Coin = Access the terminal and battle the force of the Cosmic Silverback in Dead Ops Acarde".
Bumpar detta, fan va skoj det var

Ni som inte provat bara måste göra det

Postad 17 november 2010 - 11:42
Sorry guys, men nu var det tredje gången live loggade ut mig mitt i en match. Går och lägger mig istället.
Har stora problem just nu, knappt en match hinner jag lira innan jag loggas ut...
Postad 17 november 2010 - 11:52
Postad 17 november 2010 - 11:56
Postad 17 november 2010 - 12:32

Redigerat av Unregistered1b562105, 17 november 2010 - 12:33.
Postad 17 november 2010 - 12:38
Postad 17 november 2010 - 13:09

Postad 17 november 2010 - 13:23
Någon annan som kör trådlöt och får felmeddelande på MTU settings? Nu blommar min irritation gällande xboxlive upp igen
Jag kör med kabel och får samma meddelande, så det är något vajsing med Live...
Postad 17 november 2010 - 13:29
Jag blir så förbenad på xboxlive. Jag har blivit invitad på partys men kan inte joina, när jag söker matcher hittar den ingenting sen när jag stänger av och på routern hittar jag matcher.
kör xboxlivetestet och den säger att mina NAT inställningar är för restricted. Va faen ska man ha doktorerat i nätverk för att få xboxlive att funka GRRRRRRRRRRR!!!
Trådat kan jag inte heller köra, för lång avstånd....SUCK i dubbel bemärkelse...
Redigerat av Ebola, 17 november 2010 - 13:29.
Postad 17 november 2010 - 13:40
Postad 17 november 2010 - 13:45
Postad 17 november 2010 - 13:45
Han kör trådad.
Redigerat av Lias08, 17 november 2010 - 13:47.
Postad 17 november 2010 - 13:47
Ni som har Com Hem som leverantör kommer att ha problem under dagen det gäller även NAT inställningar.
Com Hem jobbar på det, ska ringa dem...
Com Hem = ytterligare ett irritationsmoment
Redigerat av Ebola, 17 november 2010 - 13:50.
Postad 17 november 2010 - 13:52
Com Hem = ytterligare ett irritationsmoment
Polaren har också Comhem, tack för informationen.
Det är just därför man ska ha BBB!

Postad 17 november 2010 - 13:58
Det är t o m så att de kopplat in Microsoft för att Com hem kommer inte eller vill inte ändra inställningar för MTU, det är för känsligt...Det betyder i praktiken att vi kan räkna med att xboxlive ligger nere ett tag för oss med Com Hem. Grattis ni som kör annat och jag ska överväga att byta...
Vad gäller NAT inställningar kommer det inte att kunna lösas så länge man kör trådlöst enligt Com hem, för man kan endast ändra om man kör trådat, någon duktig som kan bekräfta?
Redigerat av Ebola, 17 november 2010 - 13:58.
Postad 17 november 2010 - 14:02
Vadå ligger nere ett tag, snackar vi dagar här?
Postad 17 november 2010 - 14:11
Postad 17 november 2010 - 14:19

Nåt jag verkligen gillar med blackops är att det finns stöd för både 2 guldprofiler på live och en gäst, mera sånt i xbox spelen!
Postad 17 november 2010 - 14:28
Har också testat dettaBumpar detta, fan va skoj det var

Förövrigt så måste jag säga att jag är rätt så besviken på Treyarch eftersom att de har förstört allt vad gäller sniper i detta spel

Postad 17 november 2010 - 14:40
Jag tycker att detta är skönt som fasen.Förövrigt så måste jag säga att jag är rätt så besviken på Treyarch eftersom att de har förstört allt vad gäller sniper i detta spel
Körde i går och dom går ju knappt att spela med om man jämför med t.ex. intervention. Riktigt tråkigt tycker jag. Och det lär ta ett bra tag innan man lärt sig att bli bra med dom som finns, om man nu någonsin kommer lyckas.....
Antalet campande snipers är på en bekväm nivå i Black Ops. Det blir mycket bättre och roligare matcher i detta än i MW2.
Postad 17 november 2010 - 15:16
Postad 17 november 2010 - 15:59
Förövrigt så måste jag säga att jag är rätt så besviken på Treyarch eftersom att de har förstört allt vad gäller sniper i detta spel
Körde i går och dom går ju knappt att spela med om man jämför med t.ex. intervention. Riktigt tråkigt tycker jag. Och det lär ta ett bra tag innan man lärt sig att bli bra med dom som finns, om man nu någonsin kommer lyckas.....
Håller med till fullo där, tråkigt att dom har gjort så..
Postad 17 november 2010 - 17:53
Bumpar detta, fan va skoj det var
Glöm inte att spela Zork eller att logga in som JFK och läsa hans mail.

Postad 17 november 2010 - 18:04
Klart att man kan snipa, krävs lite träning bara!Förövrigt så måste jag säga att jag är rätt så besviken på Treyarch eftersom att de har förstört allt vad gäller sniper i detta spel

http://www.youtube.c...h?v=iXGHh8drE5s
Postad 17 november 2010 - 22:35

Postad 17 november 2010 - 23:01
Postad 17 november 2010 - 23:55

Postad 18 november 2010 - 07:23
For those of you with a copy of Call of Duty Black Ops and are still noticing some connection-related problems in the game, we want to know how badly are the problems affecting your in-game experience.
Would you consider it to be unplayable, or do the connection problems just serve as a slight annoyance whilst playing? The good news, is that a patch update is on the way for the console versions of the game, and we’d like to think that Treyarch are now focusing their efforts on fixing up the Xbox 360 and PS3 versions of the game, now that the PC patch update has already been released.
When we wrote about our initial connection problems thread for Black Ops, we received around 250 comments from you so far, so it is obviously one of the major talking points about the game at the moment. Don’t forget to check the official Call of Duty boards daily, so you know when an update is due to go live and what will be fixed in the update.
Treyarch’s community manager Josh Olin has been providing rolling updates on the list of issues that will be fixed in future updates, we’ll be bringing you more details on that shortly.
Postad 18 november 2010 - 08:21
Postad 18 november 2010 - 09:00
Postad 18 november 2010 - 09:49
Ja hakkors och penisar ser man i nästan varje match.Fan vad alla har Hakkors och skit i sina Playercards, skumt att det verkar vara ok med treyarch.
Tror inte det är okej varken för Treyarch eller Xbox Live. Ser du något du tycker är olämpligt så finns det ju ett alternativ under varje spelares playercard att anmäla denne för bland annat fusk eller olämplig playercard. Det är nog bara efter såna anmälningar som dom jobbar skulle jag tro.
Postad 18 november 2010 - 10:24
Vilket är bästa allroundvapnet som ger bäst skada, har hyfsat bra range och inte är burst?.... Har verkligen inte hittat "mitt vapen" än och det stör mig lite... I COD4 var det M4 Carbine... i WAW var det STG-44... och i MW2 var det ACR...
Just nu kör jag Submachine gun AK74u, det är den som känns bäst hitils.... dock så kör jag med Steady Aim annars är det svårt och pricka folk på längre avstånd! Kört Famas lite också men tycker nog AK74u är bäst ändå...
Spontant känns det som att Commando kan vara ganska skön?? Dock inte testat.... men den ser go ut

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 18 november 2010 - 10:32.
Postad 18 november 2010 - 10:36
Fan vad alla har Hakkors och skit i sina Playercards, skumt att det verkar vara ok med treyarch.
Ja, lite Hyckleri iom att man itne ens kan döpa sin klass till "Assult"! Helt sjukt att det ordet "stoppas" (Troligen p.g.a "Ass" i ordet) när den fördefinerade klassen för Assult Rifle heter just "Assult"!?
Så Hakors är ok, men itne ordet "Assult"

Postad 18 november 2010 - 10:37
"Tyvärr" så fastnar jag lätt för enstaka vapen, man skulle ge andra inköp mer tid/chans.
Postad 18 november 2010 - 11:13
Famas: Red dot+silencer
Enfield: Red dot+ext mag
Stoner63: Red dot+ext mag
AK74u: Grip+Rapid fire
Kört mycket med Famas'en men på sistånde har det blivit Enfielden.
Postad 18 november 2010 - 12:26
Redigerat av Lias08, 18 november 2010 - 13:16.
Postad 18 november 2010 - 12:29
Ja, lite Hyckleri iom att man itne ens kan döpa sin klass till "Assult"! Helt sjukt att det ordet "stoppas" (Troligen p.g.a "Ass" i ordet) när den fördefinerade klassen för Assult Rifle heter just "Assult"!?
Du menar Assault

Har också försökt döpa mina klasser till Assault men undrat varför det inte fungerar men då vet jag. Lite märkligt för det är ju bara en själv som ser vad man döpt sina klasser till så bara man själv som drabbas!
Angående Hakkorsen så är det ganska svårt och stoppa dessa då man har så fria händer när man gör sin bild till Gamercardet.... Ord och nummer är ju lättare och stoppa men hur ska man göra här? ha ett filter som läser av allt som är format som kors och är rött/vitt/svart?... Nazistiska budskap och symboler är ganska lätt och smyga in med om man är kreativ.... de får nog svårt och få stopp på det!
Postad 18 november 2010 - 12:31
Ja, det är väl lättare att styra över vilka bokstavskombinationer man kan ha men inte vad för bilder.
Märkte också det med assault, sjukt att det inte var tillåtet. Nu heter klassen Pangpang

Postad 18 november 2010 - 12:50
11/17 (full title update)
· Improved matchmaking to find matches significantly faster
· Improved matchmaking to ensure that players are more effectively matched to games with the best networking conditions
· Improved host selection to ensure that the best host is always selected in the pre-game lobby
· Improved party system to ensure that parties don’t get broken apart
· Disable ability to join Private Match, Combat Training and Theater lobbies when searching for Player Match games
· Server-side and game-side changes to decrease the amount of failed Film uploads
· Weekly and Monthly leaderboards will now track all kills, deaths and assists properly (All Time leaderboards were not affected by this)
· Prevention of Combat Training stats getting crossed with Player Match stats under rare conditions
· Prevention of temporary loss of functionality when a button was being held down at the point of a disconnect
· Additional fine-tuning of audio levels and ranges for footsteps and gunfire
· Additional fine-tuning of audio levels for bomb plants/defuses
· Additional online security enhancements
IN PROGRESS
· Prevention of Valkyrie rocket exploding upon release under rare conditions
· Prevention of Gunship failing to give player full control under rare conditions
· Prevention of a rare issue where a player will get teleported outside the map boundaries under very specific circumstances
Postad 18 november 2010 - 13:20
Postad 18 november 2010 - 13:42
Jag fick en uppdatering till spelet för ca 10min sen.Verkligen? Var inte det bara PC patchen som kom igår? PS3 och framförallt 360 brukar ta längre tid.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar