![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 27 februari 2016 - 09:23
Ue55ju7005 kör mediamarkt för 9990 just nu.
Intresserad av 7005 men många klagar på dåligt ljud glömde då bort 8005 men sämre bildkvalité med 720 material?
Postad 27 februari 2016 - 11:33
Kanske NetonNet följer efter, dom brukar göra det. Misstänkte en sänkning var på g, många på lager hos Webhallen.
Jag har ganska nära till en butik så jag får gå bort och prata med dem. Det är ju en del folk här på forumet som inte varit helt nöjda och då känns det lite trist om det inte finns möjlighet till en retur.
Postad 27 februari 2016 - 17:09
Intresserad av 7005 men många klagar på dåligt ljud glömde då bort 8005 men sämre bildkvalité med 720 material?
Jag måste ha missat något för specifikt denna modell. I vilket forum klagar dom på ljudet? En platt Tv är alltid dåligt ljud (beroende på ens preferenser). Extern anläggning är det som gäller.
Jag har hängt i denna tråd ett bra tag och inte sett någon som klagat men jag har inte tittat i AV forumet.
Åter igen, platt = dåligt ljud oavsett modell. Visst, vissa har en extra bas som JS9 serien men ärligt talat är det inte mycket att hänga i julgranen. Att utgå från ljudet från Tv:n så blir det nog inget platt Tv-köp överhuvudtaget.
Redigerat av Midnight, 27 februari 2016 - 17:17.
Postad 28 februari 2016 - 00:26
Jag beställde i förrgår en 8005 och har förväntansfullt kikat på recensioner osv.
Jag funderar lite över den One connect mini boxen, är det någon som vet storleken på kontakten till den? Och hur lång är den?
Jag har nämligen ett rör draget i väggen och blev lite orolig att kontakten är för stor eller kabeln för kort...
Tack på förhand!
Postad 28 februari 2016 - 12:54
Kollade igenom skillnaden 7005 8005
Det skiljer alltså vissa videoformat på 7005 som stöds på 8005?
7005 har skype och webbläsare men 8005 har inte?
Går inte surfa på 8005 om den saknar webbläsare?
7005
480i
480p
576i
576p
720p
1080i
1080p (Full HD)
2160p (4K Ultra HD)
DivX
Matroska (MKV)
MPEG2
MPEG4
TS
WMV
Xvid
HBO GO
Netflix
SF Anytime
Webbläsare
YouTube
8005
AAC
AIFF
FLAC
MP3
Ogg Vorbis
WAV (PCM)
WMA
AVI
DivX
FLV
Matroska (MKV)
MOV
MPEG2
MPEG4
TS
WMV
3GP/3GPP
HBO GO
Netflix
SF Anytime
Viaplay
Vimeo
YouTube
Redigerat av Ironse, 28 februari 2016 - 13:09.
Postad 28 februari 2016 - 13:15
Postad 28 februari 2016 - 15:04
Tycker du det känns det rimligt att 8005 klarar av mindre saker än 7005:an?
Därför den kostar några 1000kr mer?
Spela upp media format är 8005 mer av intresse
Men man vill ju kunna webbsurfa skypa med kanske
Redigerat av Ironse, 28 februari 2016 - 15:59.
Postad 28 februari 2016 - 17:32
Därför den kostar några 1000kr mer?
Spela upp media format är 8005 mer av intresse
Men man vill ju kunna webbsurfa skypa med kanske
Antar att du har kollat specarna på prisjakt.se ?
Dom specarna är inte alltid fullständiga, men de olika serierna "5-6-7-8-9 i detta fall" har mer funktioner/finesser ju högre serie du köper.
8-serien har smart-tv med webbläsare och en del andra finesser. Så oroa dig inte för den biten.
OM du ändå inte litar på en som säljer tv-apparater, åk in till närmsta elektronikvaruhus och be om att få navigera lite i smarthubben så kommer du se webbläsaren.
Postad 28 februari 2016 - 17:37
God afton!
Jag beställde i förrgår en 8005 och har förväntansfullt kikat på recensioner osv.
Jag funderar lite över den One connect mini boxen, är det någon som vet storleken på kontakten till den? Och hur lång är den?
Jag har nämligen ett rör draget i väggen och blev lite orolig att kontakten är för stor eller kabeln för kort...
Tack på förhand!
Kontakten är 25 mm bred och 10 mm tjock, kabeln är ca 2 meter lång.
/Hakvik
Postad 28 februari 2016 - 23:10
Kontakten är 25 mm bred och 10 mm tjock, kabeln är ca 2 meter lång.
/Hakvik
Tack så hemskt mycket! Då ska det inte vara några problem att få igenom kontakten i röret, då kan jag andas ut
Postad 29 februari 2016 - 01:54
Antar att du har kollat specarna på prisjakt.se ?
Dom specarna är inte alltid fullständiga, men de olika serierna "5-6-7-8-9 i detta fall" har mer funktioner/finesser ju högre serie du köper.
8-serien har smart-tv med webbläsare och en del andra finesser. Så oroa dig inte för den biten.
OM du ändå inte litar på en som säljer tv-apparater, åk in till närmsta elektronikvaruhus och be om att få navigera lite i smarthubben så kommer du se webbläsaren.
Ja prisjakt
Om skype, har sett vissa märken har inbyggd kamera man bara fäller ut men andra modeller är det bara mjukvaran som följer med kamera får man köpa fästa själv?
Postad 29 februari 2016 - 12:44
Någon som har lyckats para ihop Samsungs smart kontroll till ett Bose Cinemate GS Series II eller liknande system? Jag har en 55ju7005 och kör guiden och väljer mitt system, när jag får frågan att slå på och av ljudsystemet så fattar jag inte riktigt vilken knapp jag ska använda. Klickar jag på "Yes" eller No" när frågan "Does your home theater system turn on or off?" så slås ljudsystemet på. Jag fattar dock inte hur jag sedan använder kontrollern för att höja/sänka slå av/på ljudsystemet.
Om jag går till högtalarsymbolen på den vänstra sidan av bilden så väljer jag Optisk utgång och försöker höja sänka men inget händer. Vad gör jag för fel?
Postad 04 mars 2016 - 09:42
Postad 04 mars 2016 - 09:47
Har 7005 modellen stöd för Canal Digital Kabel ?. Vill slippa extern digital box en gång för alla
Postad 05 mars 2016 - 14:14
Postad 05 mars 2016 - 23:11
vilken av dessa 3: samsung anser ni vara bäst?.....bildmässigt om jag sitter ganska rakt framför?
är det 7505 jag ska satsa på då?
1:UE55JU7005
2:UE55JS8005
3:UE55JU7505
Postad 06 mars 2016 - 09:29
8005 vet jag inte har inte sett den i hemma miljö.
Postad 08 mars 2016 - 17:40
Jag kunde inte hålla mig, det blev ett köp av en Top of the line LED... 65JS9505. Än så länge slår den min 5 år gamla Sony HX823 i det mesta utom SD kanaler från marknät. Förstås det hinner hända mycket på fem år. Tog sport tittande till en ny dimension. Men jag har inte godkänt Smarthuben än, gillar inte villkoren. Har man köpt en TV för 30K då vill man bestämma själv vad som skall visas, inte få en massa reklam som tex. när man läser en viss getingtidning på nätet då blodtrycket når nya höjder. I stället kör jag med ATV4 som också där bildkvaliteten höjdes markant jämfört med HX823 fast den är en 55". Oled...Tyvärr tror jag man får vänta till minst 2019 innan priserna blir rimliga och panelerna tillförlitliga.
Postad 12 mars 2016 - 13:28
Jag kunde inte hålla mig, det blev ett köp av en Top of the line LED... 65JS9505. Än så länge slår den min 5 år gamla Sony HX823 i det mesta utom SD kanaler från marknät. Förstås det hinner hända mycket på fem år. Tog sport tittande till en ny dimension. Men jag har inte godkänt Smarthuben än, gillar inte villkoren. Har man köpt en TV för 30K då vill man bestämma själv vad som skall visas, inte få en massa reklam som tex. när man läser en viss getingtidning på nätet då blodtrycket når nya höjder. I stället kör jag med ATV4 som också där bildkvaliteten höjdes markant jämfört med HX823 fast den är en 55". Oled...Tyvärr tror jag man får vänta till minst 2019 innan priserna blir rimliga och panelerna tillförlitliga.
Har du provat detta. Den som inte vill bli avbruten i filmtittandet kan dock stänga av annonssystemet. Samsung är däremot inte särskild hjälpsamma och tillhandahåller inget rättframt menyalternativ. Istället gäller det att navigera till Smart Hub > Terms & Policy > Yahoo Privacy Policy och kryptiskt nog tacka nej till Yahoos integritetsavtal.
Taget från Sweclockers. Länk http://www.sweclocke...reklam-i-filmer
Redigerat av Unregistered4be4be0f, 12 mars 2016 - 13:32.
Postad 13 mars 2016 - 11:55
Postad 13 mars 2016 - 17:27
Har du provat detta. Den som inte vill bli avbruten i filmtittandet kan dock stänga av annonssystemet. Samsung är däremot inte särskild hjälpsamma och tillhandahåller inget rättframt menyalternativ. Istället gäller det att navigera till Smart Hub > Terms & Policy > Yahoo Privacy Policy och kryptiskt nog tacka nej till Yahoos integritetsavtal.
Taget från Sweclockers. Länk http://www.sweclocke...reklam-i-filmer
Tack för tipset, ska fixa det vid tillfälle. Började titta på mellon igår med hembio ljudet och då fick röststyrningen hjärnblödning. Fick stänga av mikrofonen på tvn som tydligen var på.
Postad 14 mars 2016 - 21:49
Hej,
Detta gäller UE55JS8005.
Har ett stort problem, bor i ComHem-hus och TV:n hittar ca 150 kanaler. Jag har tillgång till ca 8 av dessa då jag enbart har basutbudet och ej betalar extra för fler kanaler. Som standard är TV:n inställd att visa "Alla" kanaler, jag försöker hitta en lösningen så "Favoriter" är förvalt. Jag har lagt in mina 8 kanaler på Favoriter men för att komma åt dessa måste jag gå in i undermenyer men sedan ställer TV:n iaf om till "Alla" igen. Det betyder att jag måste bläddra bland de 150 kanalerna för att växla kanal. På min tidigare modell (också Samsung 8 serie) gick det att välja "Favoriter" som standardinställning och då bläddra enbart mellan dessa. Så som det borde fungera.
Hur gör jag för att få till detta på min nya modell?
Postad 15 mars 2016 - 17:13
hejsan..är det någon som har UE55JS9005 och tivo comhem?
nur tycker ni att bilden blir...
får ni till det bra när ni tittar på fotboll och så.....hackar det?
hur blir det i mörka scener på filmer..har ni clouding?
såg att webhallen säljer denna tv för 13490kr nu...verkar vara ett bra pris,med tanke på att den kostade 35000 för 1 år sedan
SamPostad 17 mars 2016 - 08:05
Hej,
Jag har fått problem med min JU7005 se bilder.
I det området flimrar det ibland vid vanligt tv tittande och det ser ut som dragit en vit roller mitt i skärmen vid mörk bild.
Den randen fanns inte i början utan har kommit nu.
Vet inte varför bilderna hamnar på sniskan.
Tänkte kolla med er innan jag tar det med Samsung.
7005.jpg 19,02K
6 Antal nerladdningar
Bifogad fil(er)
Postad 17 mars 2016 - 09:00
Hej,
Jag har fått problem med min JU7005 se bilder.
I det området flimrar det ibland vid vanligt tv tittande och det ser ut som dragit en vit roller mitt i skärmen vid mörk bild.
Den randen fanns inte i början utan har kommit nu.
Vet inte varför bilderna hamnar på sniskan.
Tänkte kolla med er innan jag tar det med Samsung.
[attachment=152068:7005.jpg
My god. Om du vet att du inte gjort något så kontakta supporten. Bor du i Stockholm, Malmö eller Göteborg. Kontakta Supporten så skickar dom ut en tekniker till dig. I annat fall brukar man få skicka Tv:n.
Postad 17 mars 2016 - 12:15
My god. Om du vet att du inte gjort något så kontakta supporten. Bor du i Stockholm, Malmö eller Göteborg. Kontakta Supporten så skickar dom ut en tekniker till dig. I annat fall brukar man få skicka Tv:n.
Jag bor i Gävle. Samsung skickade hit en tekniker när jag hade problem med min gamla 40" lcd.
Gjorde en hard reset på teven efter tips från Samsung supporten och det blev inte bättre. Jag ska skicka in bilderna som jag bifogade i inlägget till Samsung så får jag se va de säger.
Återkommer
Postad 18 mars 2016 - 08:30
Jag bor i Gävle. Samsung skickade hit en tekniker när jag hade problem med min gamla 40" lcd.
Gjorde en hard reset på teven efter tips från Samsung supporten och det blev inte bättre. Jag ska skicka in bilderna som jag bifogade i inlägget till Samsung så får jag se va de säger.
Återkommer
Skönt att veta att det inte gäller bara storstäderna som det var 2006 när jag köpte min första Samsung haha
Postad 19 mars 2016 - 16:55
Såg på samsung 7005 8005 som gallerian stockholm media markt hade bredvid varandra
Men de hade slinga inkopplad till 30 andra apparater med hur påverkar det kvaliten?
EX när man filmade solen zoomade ut såg det inte riktigt rent ut
På en annan tv var slingan så dålig kvalitet det såg som vcd format sent 90 tal
Redigerat av Ironse, 19 mars 2016 - 16:56.
Postad 19 mars 2016 - 18:35
Kvalitén på slingan är inge vidare tyvärr. Är du seriöst intresserad så be om en demo med en blu-ray skiva. Dock blir det svårt att jämföra ändå med den stora upplysta lokalen jämfört med ett mörkare vardagsrum.
Postad 19 mars 2016 - 20:01
Kvalitén på slingan är inge vidare tyvärr. Är du seriöst intresserad så be om en demo med en blu-ray skiva. Dock blir det svårt att jämföra ändå med den stora upplysta lokalen jämfört med ett mörkare vardagsrum.
Finns väl två butiker i Stockholm hembio och hifi men ligger en bit ifrån varandra om man ska ha bättre förutsättningar
Postad 20 mars 2016 - 09:28
Dock erbjuder Media Markt öppet köp så du kan prova den hemma. Vilket oftast är det bästa alternativet, då ditt exemplar som du får med dig hem kan skilja sig från exemplaret som är uppställt i butik.
Postad 22 mars 2016 - 18:53
Skönt att veta att det inte gäller bara storstäderna som det var 2006 när jag köpte min första Samsung haha
Samsung skulle boka in en service. Spelade Rise of the tombraider igår och det såg inte bra ut när man sprang i mörka skogen.
Postad 22 mars 2016 - 20:22
Samsung skulle boka in en service. Spelade Rise of the tombraider igår och det såg inte bra ut när man sprang i mörka skogen.
Jag hade också problem med samma spel i samma miljö, fast jag vet inte om det är samma problem som du har. Hos mig var det att allting blev extremt brusigt och fult.
Det visade sig vara skärpeinställningarna som orsakade detta. I spelet så finns där ett svagt, medvetet, filter som gör att bilden blir lite kornig och filmlik. Men skärpeförbättringen drog upp detta något helt radikalt så att det såg ut som skit. När jag drog ner skärpeinställningarna till ett minimum så försvann också problemet.
Postad 24 mars 2016 - 21:08
Någon som kan hjälpa mig lite. Jag är inte så haj på alla olika modeller men visst är UN48JU7500 och UN48JU7505 samma sorts modeller? Bara att 5an betyder något extra? Det är samma serie menar jag. Har tittat på rtings.com och där får 7500 väldigt bra betyg så jag tänkte om det är samma betyg på 7505?
Redigerat av Unregistered1594247d, 24 mars 2016 - 21:10.
Postad 24 mars 2016 - 23:37
Om jag inte minns helt fel så indikerar 5:an på slutet att den avser den europeiska marknaden. Allt annat lika.
Postad 25 mars 2016 - 14:19
Dock erbjuder Media Markt öppet köp så du kan prova den hemma. Vilket oftast är det bästa alternativet, då ditt exemplar som du får med dig hem kan skilja sig från exemplaret som är uppställt i butik.
Det som bör klaffa är öppet köp och eventuell avbetalning räntefritt
Blir inte klok på att 7005 ska ha webbläsare och uppspelning USB men inte 8005 som är dyrare och saknar skype
Hittade en dansk video review där finns webbläsaren
Redigerat av Ironse, 25 mars 2016 - 14:55.
Postad 25 mars 2016 - 17:10
Det som bör klaffa är öppet köp och eventuell avbetalning räntefritt
Blir inte klok på att 7005 ska ha webbläsare och uppspelning USB men inte 8005 som är dyrare och saknar skype
Hittade en dansk video review där finns webbläsaren
8005 har alla funktioner 7005 har
Postad 25 mars 2016 - 20:26
8005 har alla funktioner 7005 har
Varför uppgav media markt annat när de stod bredvid varandra?
Intresserad av 8005 nu när den är nere 2000kr billigare vissa butiker
Förresten finns irriterande symboler på tv om man tex har mute på eller annat?
Är detta problem vanligt bland UHR oavsett märke?
https://youtu.be/tbMJZhPmN9w
Redigerat av Ironse, 25 mars 2016 - 22:40.
Postad 26 mars 2016 - 15:00
Redigerat av Unregistered697ee3ef, 26 mars 2016 - 15:01.
Postad 29 mars 2016 - 10:11
Det kom en uppdatering idag till 1445. Ett tips är att strunta i den om ni har Canal Digital och HD-PVR 5720.
Ni får nämligen HDCP problem, som är ****t på jorden att lösa
Canal digitals kundtjänst rekommenderar i vanlig ordning fabriksåterställning, vilket i princip aldrig löser några problem.
Man tappar dessutom alla sina inställningar, kanallistor med mera.
I mitt fall funkade inte ens fabriksåterställning via fjärren, utan det måste göras via scart.
Scart??? Fan tror Canal Digital att jag kör ångmaskin också???
Någon som har en bättre lösning?
Postad 29 mars 2016 - 10:51
Köpte en Sony KDL-W808C häromveckan som jag tyvärr fick lite väl påfrestande clouding på nedtill (en bit nedanför mitten). När jag skulle returnera den hade dock Webhallen plötsligt chocksänkt 48"-tumsvarianten av JU7505 till samma pris (dvs 6990:-), så valde att testa den istället. Den bör väl anlända imorgon... Återstår att se hur den är.
Den har generellt sett fått bättre betyg, på Rtings finns ju recensioner av båda och då till Samsungens fördel, det enda jag är lite nervös över är hur 4k-uppskalningen kommer funka. Till vardags blir det ju mycket vanligt TV-tittande och än så länge är ju de filmer och serier man kollar på gjorda i 1080p. Vore förstås trist om den är uppenbart sämre i det avseendet än Sonyn.
Redigerat av The Dead Echo, 29 mars 2016 - 10:51.
Postad 29 mars 2016 - 18:21
AdMan, tråkigt att höra. Jag har dessvärre inbyggda kortet med ComHem. Uppdaterade till firmware 1445. Inga problem med ComHem eller med mina favoritlistor men å andra sidan är det inbyggt i Tv:ns Digitala Favoritkanaler. Uppdaterat på 65JU7005 om det är relevant för någon som läser detta hahaha
Postad 29 mars 2016 - 19:38
Postad 30 mars 2016 - 19:08
Köpte en Sony KDL-W808C häromveckan som jag tyvärr fick lite väl påfrestande clouding på nedtill (en bit nedanför mitten). När jag skulle returnera den hade dock Webhallen plötsligt chocksänkt 48"-tumsvarianten av JU7505 till samma pris (dvs 6990:-), så valde att testa den istället. Den bör väl anlända imorgon... Återstår att se hur den är.
Den har generellt sett fått bättre betyg, på Rtings finns ju recensioner av båda och då till Samsungens fördel, det enda jag är lite nervös över är hur 4k-uppskalningen kommer funka. Till vardags blir det ju mycket vanligt TV-tittande och än så länge är ju de filmer och serier man kollar på gjorda i 1080p. Vore förstås trist om den är uppenbart sämre i det avseendet än Sonyn.
Jag slog också till på deras erbjudande. Hoppas den kommer innan helgen. Såg att dom bara hade det erbjudandet i några dagar. Nu kostar den mer.
Postad 30 mars 2016 - 19:26
AdMan, tråkigt att höra. Jag har dessvärre inbyggda kortet med ComHem. Uppdaterade till firmware 1445. Inga problem med ComHem eller med mina favoritlistor men å andra sidan är det inbyggt i Tv:ns Digitala Favoritkanaler. Uppdaterat på 65JU7005 om det är relevant för någon som läser detta hahaha
Det visade sig att den nya uppdateringen funkar om jag kopplar förbi förstärkaren.
Dvs något strular med förstärkaren till TVn. Jag är inte superhaj på detta men kanske det är så att jag måste vänta på någon uppdatering av min Pioneer VSX-924.
Postad 31 mars 2016 - 12:58
Det visade sig att den nya uppdateringen funkar om jag kopplar förbi förstärkaren.
Dvs något strular med förstärkaren till TVn. Jag är inte superhaj på detta men kanske det är så att jag måste vänta på någon uppdatering av min Pioneer VSX-924.
Låter som HDMI ARC problem. Du kör via ARC på din tv till receivern?
Postad 31 mars 2016 - 19:56
Låter som HDMI ARC problem. Du kör via ARC på din tv till receivern?
Japp och allt funkade perfekt innan uppdateringen.
Funderar på om det kan vara problem med handskakningen.
Ska försöka ta mig ork att ta ut alla kablar stänga av allt i 20 min och sedan starta allt i rätt ordning.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar