88" ja tack!
Kommer nog redan nästa år deras 88" ![]()
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
20 relaterade trådar
Postad 27 November 2018 - 20:43
Det svaret tackar man för. Har dock inte bestämt om det blir något köp i år. BF priserna är gone men mellandagsrean och maj är ju kvar innan 2019 års dyra modeller rullar ut till butikerna. Redigerat av ruva, 28 November 2018 - 15:16. Postad 28 November 2018 - 18:35
Roligt för jag hade panik över samma sak idag, skärmen såg vidrig ut och repor på och gick runt och var helt nedstämd. Visade sig att det var skyddsplast. Konstigt för jag har ju haft en hel del OLEDs nu men kunde inte se någon plast, såg det endast för att jag skulle ta av dom där läpparna och så följde plasten med, lagom skön känsla ja.... Nöjd annars, tycker bilden är bättre än min C7. Postad 28 November 2018 - 22:29
Ta du en koll på din C7a och riv av plasten på den också Postad 29 November 2018 - 09:42
Jag slog till på en oled77c8
Är nu ute efter ett riktigt tunt väggfäste. Någon som har erfatenhet av denna? https://www.jula.se/...ggfaste-929078/ Postad 29 November 2018 - 09:47 Hej på er
Har nu smärtfritt satt upp min LG 55" B8 på väggen, och allt gick som smort.
Min PS4 Pro hoppade igång på vald linjeingång som vanligt, men när jag skulle spela Horizon Zero Dawn fick jag rekommendationer angånde min PS4:s inställningar och riktiga potential, varpå jag tappade signalen när jag väl skulle börja spela
Med tanke på att jag inte fått upp bilden igen har min PS4 jäklats när jag skall stänga av den med powerknappen, den har istället gått in i standby mm, men inte stängt av sig helt. Detta har medfört att jag tvingats dra ur sladden (som jag vet inte rekommenderas) flera ggr.
Nu behöver jag ställa den i SAFE MODE, gissar att jag där behöver växla om till 1080p. Jag använder ingångarna på sidan av min LG 55" B8, men har jag missat någon HDMI ingång som är optimerad för 4K?
Ställde min PS4 i 2160p och kanske HDMI porten inte stöder detta, eller har jag missat någon inställning? Redigerat av Glidtassen, 29 November 2018 - 10:04. Postad 29 November 2018 - 10:33 Någon som kan rekommendera en bra app till iphone Postad 29 November 2018 - 11:11 Är "HDMI ULTRA HD Deep Color" på för den aktuella HDMI ingången? Postad 29 November 2018 - 12:20
Leta upp LGs officiella app. Den funkar helt ok. Postad 29 November 2018 - 13:22
Grym TV Postad 29 November 2018 - 17:18
Har ett liknande och det funkar bra.
Synd bara att tvn är så tjock i underdelen:( Min gamle vt50 plasma var mer slimmad mot väggen.
Postad 29 November 2018 - 17:27
Är tvn gammal? Borde dom inte skicka en ny direkt?
Är tvn gammal? Borde dom inte skicka en ny direkt?
Ja nätverkskablen får vara lite special. Postad 29 November 2018 - 18:39
Tackar, tänkte inte på det, kollade bara runt på app store
Tv´n är ca 2 månader gammal, men MM vill ha in fjärrkontrollen Redigerat av Topeli, 29 November 2018 - 18:39. Postad 29 November 2018 - 18:53
Känns snålt, öppet köp funkar nog inte då heller;) Postad 29 November 2018 - 19:20
Stämmer bra, öppet köp var enbart månad 1 Postad 29 November 2018 - 19:55
Skall nu i helgen hänga upp min C8 på väggen, och innan dess förbereda.
Så därför tänkte jag om någon kan bekräfta dessa saker: •För väggfäste krävs 4st m6x15mm •Om man skickar in bild och ljud från exempelvis en spelkonsol via valfri hdmi så kan man skicka ut ljudet via en annan hdmi kabel kopplad till Hdmi ARC ingången på tv’en? •Dem inbyggda apparna så som netflix, youtube etc kan visa material i 4k med surroundljud 5.1? •Om jag tittar på dem inbyggda apparna så kan jag skicka ut ljud via hdmi arc? •finns det någon inställning man bara måste ändra innan man börjar kika på material just för att minsta risk för inbrändning? Ljusstyrkan? Tack på för hand! Postad 30 November 2018 - 06:53
Jag skickar ut ljudet från de inbyggda apparna på min C8 via hdmi arc till receivern. Någon annan standard (cec?) gör att tvns fjärrkontroll styr volymen på receivern istf tvn. Receivern startar och stängs av automatiskt när tvn startas resp. stängs av.
Postad 30 November 2018 - 09:47
- Ja
- Ändra texten på Netflix från gul till vit. Alternativt genomskinlig (det är nog ännu bättre). Postad 30 November 2018 - 10:46
Jag har läst flera som upplever det som dig, på vilket sätt är den bättre? Redigerat av mcmike, 30 November 2018 - 10:46. Postad 30 November 2018 - 11:16
Hmmm, kanske inte? Visste inte att man kunde välja HD deep color för enskilda ingångar?
Jag får gå igenom alla olika lägen på tv:n. Vad jag saknar är dock valörerna i dunkel och svärta från LED. När det är svart, så är det verkligen SVART på OLED, men jag måste försöka få fram alla schatteringar och nyanser.
Måste nu försöka väcka min PS4 PRO i felsäkert läge när jag kommer hem. Redigerat av Glidtassen, 30 November 2018 - 11:25. Postad 30 November 2018 - 13:27 Som föregående talare sa så måste du aktivera det i tvn på den aktuella Hdmi-porten. Du kan stänga pro ordentligt på knappen också. Håll inne power i (minns inte exakt men) 5-10 sek tills den piper till, sen kan du släppa. Då stängs den av på riktigt och inte bara viloläge Postad 01 December 2018 - 00:14
Beror väl på hur tjocka skenorna på just ditt fäste är. Det följer väl i princip alltid med massa olika skuvar till väggfästet så du köper inte det separat. Ta något smal och peta in i hålet på TV och mät längden först så vet du vilka du ska ta...inte kul om du drar in en för lång skruv (eller för kort - då rasar den ner). Rekommenderar starkt en kvalitetsfäste som t.ex. vogel 305/405/505 istället för Julas ranliga (som gör att överkanten hänger ut 2cm jämfört med nederdelen om du inte lägger egna mellanlägg mot väggen) Postad 01 December 2018 - 16:52 Nu har jag fått igång 2160p upplösningen på tv:n, funkar bra på spel. Jag kör på läget "Game" som föreställning på min B8, men då funkar inte HDR istället? Jag får ingen bild, och en programruta med info på tv:n kommer upp om att läget inte kan fungera, och med en uppmaning om att starta om i så fall.
När HDR automatiskt aktiveras via PS4 Pro så blir skärmen svart, funkar i 1080p men inte 2160 Postad 01 December 2018 - 17:35
Fick upp min c8 på väggen igår, så kan svara på lite av mina egna frågor:
M6x15mm blev perfekt. Julas 9mm väggfäste funkade prima, DOCK är man tvungen att använda vinklade kontakter eller göra som jag gjorde, göra hål i väggen där dem sticker ut. Ink vid elkabeln som har en klump på sig som är tjockare än 9mm. Oavsett vilken bildkälla man använder kan man få ut ljud via hdmi ARC till sin soundbar eller förstärkare Jag följde Rtings settnings som grund, skall kalibrera den bättre vid ett senare tillfälle, eventuellt köper jag den tjänsten av någon. https://www.rtings.c.../lg/c8/settings Jag satte också upp en extra skittv i barnhörnan där ungarna kan ha media spelandes med aggresiva loggor och som bakgrundsljud, så slipper dem slita på oleden. Ställde även ner undertextaggresiviteten på alla streamingtjänster. Är mycket nöjd med min köp! Är dock missnöjd med viaplay och netflix kvallitet, då man nu ser hur dålig bild det är jämnfört med ”riktigt” 4k material.
Postad 01 December 2018 - 18:18
Läckert Postad 01 December 2018 - 20:40
Kolla om din förstärkare har stöd för hdmi audioreturn (arc) Då kan du göra som jag gjort, koppla alla prylar direkt till tv, och sen en hdmi tillbaka till förstärkaren med endast ljudet. Har inte testat fullt ut, men ljud via hdmi är inte begränsat till 5.1 dolby som torslink/optiskt. Blev förvånad att min gamla onkyo tx sr608 hade stöd för det Till mitt gammla xbox, ps4pro och switch så kör jag med billiga 5m hdmi från biltema som bevisligen klarar jobbet bra till dem produkterna! Till datorn har jag en dyrare hdmi. Postad 01 December 2018 - 23:16 Läste nyss på AV-forum om en som satt upp sin B8 och skulle kolla på fotboll. Banding uppifrån och ner som ett stort fult streck. Han ringde om en ny och den skulle skickas genast även fast han klippt strömkabeln för att kunna dra den fint och satt ihop den igen. Nästa dag startade han upp den och allt såg normalt ut. Han misstänkte att det var kylan i förrådet där TV: n förvarats en halv dag. Fick ringa och avbeställa sin retur men den var redan på väg och sedan slutade tråden.
Fråga: Kan förvaring i kyla verkligen ställa till det så? Någon som upplevt detta?
Har själv en över 10 år gammal LCD monitor i ladugården som jag plockar fram ibland när jag ska testa någons dator. Har överlevt -20 grader och still going strong. Redigerat av ruva, 01 December 2018 - 23:18. Postad 01 December 2018 - 23:43
Jag hade förhoppningar om det, men dessvärre begränsade de Postad 02 December 2018 - 00:28
Någon som har tips på youtubevideos att prova sin panel om man har nå fel så som banding ect? Hur mycket felaktigheter i panel skall man tillåta? Inget? Lite? Skulle behöva vägledning vad som är normalt och inte
Har dock inte sett nått tokigt vid filmtittande, förutom artifekter i bild som beror på kraftig komprimering av streamingtjänster. I min favoritserie Outlander som vi kollar genom Viaplay så flimmrar mörka scener då det som skall vara svart är allt från 0-5% i svart—>vitskalan. Min gamla led ks9005 kom aldrig ner i närheten av 0-5% svart, så där såg det faktiskt bättre ut, även om det var grått, men det flimmrade varjefall inte. Kan man ställa upp tolleransen? Att tv bara skall gå ner till 5%? Iställer för att släcka alltså 0%? Postad 02 December 2018 - 06:48
Kolla inte slides, när man väl börjat så är det svårt att släppa det. Alla oleds har vertical banding i någon grad. Ser man det inte så gör Man bäst i att inte leta efter det Redigerat av Jaxione, 02 December 2018 - 08:42. Postad 02 December 2018 - 10:51
Fick tidigt veta att Qled/Led mm har x-xx antal nyanser av svart, men inte någon riktig svart Postad 02 December 2018 - 12:38
Jag har min LG 55" B8 ställt i läget " Expert Dark Room"
Men därefter går jag in och korrigerar resten av mina inställningar manuellt. Men jag har också svårt att få till nyanser/schatteringar/valörer av svart. Jag tror många hänförs av själva iden av kontrast/svärta. Men jag måste säga att jag saknar nyanserna som min gamla Sony LED kunder återge, men å andra sidan saknade den skärmen riktig svärta - antar att man inte kan få allt?
Har någon en ide om varför jag inte kan köra HDR i 4K trots att läget är aktiverat på min LG på resp. ingång. När min PS4 slår om till HDR på exemplevis Horizon Zero Dawn får jag upp en ruta med en uppmaningstext om mina inställningar, trots att jag ser spelet i bakgrunden. Så fort jag trycker bort meny-rutan så blir skärmen svart.
Redigerat av Glidtassen, 02 December 2018 - 12:38. Postad 02 December 2018 - 16:16 Fick ordning på HDR 4K, men krävdes att jag gick ur "Expert Dark Room-Mode"
Jeeeesus vad bra FarCry 5 ser ut i 4K HDR Postad 02 December 2018 - 17:34
Då skall du se hur snyggt det är att spela i Riktig 4K och inte bara uppskalat Redigerat av Newman87, 02 December 2018 - 17:34. Postad 02 December 2018 - 17:58 Skaffa en Xbox One x så får ni se på riktig 4k ;-) ps4 pro orkar inte med detta. Redigerat av Foxxy, 02 December 2018 - 17:58. Postad 02 December 2018 - 18:03
skaffa en PC med vettigt grafikkort så får ni se på ÄKTA 4K 60fps, spel ser grymt ut bla Far Cry 5. Redigerat av Gilgamesh1, 02 December 2018 - 18:04. Postad 02 December 2018 - 18:17
Varför försöka ta ifrån honom glädjen? Enda spelet jag blev besviken på med Xbox One X var Forza Horizon 3 som visserligen finns det HDR på Xbox och inte på PC men jämför jag med PC-versionen kan jag inte säga annat än att jag blev besviken på grafiken/flytet (Forza 7 tyckte jag inte var någon skillnad om man inte spelade bägge versionerna samma dag). Far Cry är nog enormt snyggt på hans PlayStation.
Någon som jämfört LG med Philips 803? Blev inte sugen alls när jag läste denna tråd: https://www.sweclock...m/post/17564490 och så har Philips bara 2 HDMI 2.0x. Redigerat av ruva, 02 December 2018 - 18:21. Postad 02 December 2018 - 18:30 4k 60fps får du på Xbox One x med men känner bara till Forza 7 och horizon 4. Har aldrig förstått varför man har en pc kopplad till en tv dock. Ser fånigt ut. Men visst PC kommer alltid vara superior. Om man kan leva med att ha en stationär dator bredvid tvn. Plus att leva med att vissa spel fördröjer sin lansering på pc typ rdr 2 som går i 4k native med 30 fps på Xbox One x. När Horizon 3 kom så fanns inte ens Xbox one x. Det hara bara blivit patchat med 4k men inget större arbete har gjorts. Testa Horizon 4 så lär du bli imponerad. Bjuds på 60fps utöver 4k dessutom. Redigerat av Foxxy, 02 December 2018 - 18:39. Postad 02 December 2018 - 21:01
Blir kanske ett GamePass någon gång. Men gillar inte riktigt FH sedan 1:an. Sämre grafik på den (Xbox 360) men lättare att förstå upplägget. Har fasiken inte orkat sätta mig in i FH 3 så inte många timmar där fast köp till PC på release (buggade inte hos mig). Mest åkt runt och busat.
Tillbaka till LG OLED... Blir det någon mellandagsrea i BF-klass eller tror ni det är maj som gäller? Fast då har 2019 kommit ut och man blir kanske sugen på att vänta till BF igen. Redigerat av ruva, 02 December 2018 - 21:03. Postad 03 December 2018 - 08:56 Ny uppdatering till tv´n installerad, Postad 03 December 2018 - 09:29
Har du fått den ännu? Redigerat av Prism, 03 December 2018 - 09:29. Postad 03 December 2018 - 11:17
Viaplay ser ut som skit, men Netflix tycker jag ser riktigt bra ut. Är du säker på att du har 4k abonnemanget? Postad 03 December 2018 - 15:24
Den blev försenad,men idag dök den upp : ) installerad o klar,har bara gjort lite basic inställningar ännu med ted`s calibration disc,fick ta ned kontrasten till 82 för att inte klippa peak white,samt lite lustigt höja brightness till 58 för att få fram lågdagrarna och det är lite banding o ”mörka partier” vid ire 5 men tänker ge det nån dag så kanske det rättar till sig,den känns faktiskt som en större uppgradering för min del (B6 innan) framför allt är skintones mer naturliga på denna än det var på B6 som jag retade mig mest på,fullkalibrering på denna så blir det nog riktigt jäkla bra samt om calman får ordning på 3dlut`en så vore det ännu bättre: ) Smyger igång filmtittandet med Baraka. Bifogad fil(er)Postad 03 December 2018 - 20:13
Kanske bäst du sätter dig ner....man kan ha en PC kopplad till en TV utan att den syns Postad 03 December 2018 - 21:02
hehe jo precis orkade inte svara på det, har min PC i rummet bakom vardagsrummet så inget syns, en xbox one kontroller på det, fungerar bra. Postad 03 December 2018 - 21:22
Fick precia hem c8 65" tagit av det uppenbara plastskyddet men är det ännu ett skydd på?! Det hårda runt ramen? Tog en bild så kan man se dessa mönster runt ramen! Rädd att jag skrapar upp tvn
Hjääälp 😀 Postad 03 December 2018 - 21:42 Om man har en garderob bredvid Tv:n ja. Alla vet att en PC ser ut såhär:
Postad 03 December 2018 - 21:45
Postad 03 December 2018 - 21:49
COMMODORE 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |