Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - InFocus SP4805 *

1993 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 juli 2004 - 20:03

Unregistered92ec044a
  • Unregistered92ec044a
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jahopp, då har man äntligen lämnat "tv" världen bakom sig.
(inge mer film på min 29" philips 100Hz)
Nu är det en Infocus 4805 som regerar i mitt vardagsrum.

Gud så svårt det ska vara att möblera. Bildstorleken är avgörande för min del
och för att komma över 160cm i bredd så måste jag köra på längden av
vardagsrummet. Dryga 200cm i bredd är det som ser ut som bästa alternativet
just nu <_<

Jag vill ha en ramspänd duk. Har inga problem att mörklägga rummet.
vitgrå tapeter så lite ljus reflektioner. Då är min frågor till er gamla rävar

Vilken typ av duk? vit/greyline?
Gain på den?
Märke?
lämpligt ställe att handla ifrån?

Sen velar jag lite mellan att köpa en pioneer 668 eller 868...några hjälpsamma tips där
vore jag tacksam för.

För er som funderar på att köpa en 4805 kan jag VARMT rekommendera den, trots
att jag kör med en billig philips 737 med vanlig video kabel och ett välstruket vitt
lakan som duk så har jag väldigt svårt att slita mig från soffan numera.
Jag satt i 2 timmar och försökte hitta fel och inte var det mycket man fann, inte
ens fläktljudet (eco-mode) från den var det allra minsta störande förutom i väldigt tysta partier
i en del filmer...men åh andra sidan har man tid att sitta och lyssna på fläktljudet
kanske man ska slänga i en bättre film istället :)

/Glad Infocus 4805 ägare

Postad 24 juli 2004 - 20:40

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0
Har försökt hela kvällen nu och jag kan säga som så att jag ser ingen möjlighet att köra 854x480 på denna projektor! Blir tokig!!!

Ställer man in 854x480 manuellt i powerstrip så går den automatiskt över till 853x480 och då skalar Infocousen direkt om till 640x480. J*vla skit.

Trodde jag skulle kunna köra från PC:n för att få sjyst bild, men det ser dött ut....minst sagt.

Postad 24 juli 2004 - 21:17

silikonviktor
  • silikonviktor
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Dogge
Jag har en tupplur duk som jag spänt upp på duk hos en tavelbutik.Jag ska hämta den om 1½vecka därifrån (är bortrest för tillfället). Om du väntar med att köpaduk så jag kan berätta vad jag tycker om en ramspänd vit duk + 4805.
Dock måste jag säga att det enda jag har att jämföra med är väggar i olika färger och en euroline?(euroscreen kanske dom heter).

Återkommer med en liten recension på hur bra det passar ihop.

Postad 24 juli 2004 - 21:24

silikonviktor
  • silikonviktor
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Fredrik appropå pixelpolicyn 0 döda pixlar så vet jag med mig att sanyo bytt ut många Z1or med endast 1 död pixel. Detta vet jag från kamrater som haft det.

Postad 25 juli 2004 - 12:11

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3 247 inlägg
  • 0

Dags att bojkotta de firmor som inte kör med noll döda/llysande  i pixelgaranti. Det är trots allt en hel del pengar produkten kostar. på så sät kommer tillverkarna bli tvungna att ge efter för konsumenterna.

Vilka tillverkare har 0 död pixel policy?
På DLP, och för all del LCD?

Fredrik
InFocus

Optoma bla. Och jag hoppas fler tar efter. Ja menar ta att man går och handlar en Infocus eller maranz förmellan 60-120 tkr då skall man inte acceptera nåt ända fel. Man lägger alldeles för mycket pengar för det.

På InFocus ScreenPlay 110, 5700, 7200 och 7205 tillåts inga ljusa pixlar, men upp till 2 mörka (off) i utkanten av bilden, d v s i det området utanför 25 % räknat från centrum horisontalt och vertikalt.

Fredrik
InFocus

Postad 25 juli 2004 - 12:31

Unregisteredab1514eb
  • Unregisteredab1514eb
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
I Noooorje har projectiondesign hjulpet alle som har hatt døde pixler. Når det gjelder plasmaskjermer vet jeg at importøren til Samsung også har byttet ut alle skjermer med døde pixler.

Om man bestiller fra et sted med returrett er det bare å benytte denne retten om apparatet ankommer med døde pixler.

Robert-

Postad 25 juli 2004 - 15:32

Unregistered2e7a4186
  • Unregistered2e7a4186
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
När ni pratar om väsen från 4805 vänligen referera till vilken inställning Ni kör med.

Finns det någon som anser att den låter mycket när ni kör den i ECO-mode?

Att den låter rätt mycket de gånger som man ska se i icke nersläckta rum (high-power) håller jag med om.

Postad 25 juli 2004 - 15:48

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3 247 inlägg
  • 0

I Noooorje har projectiondesign hjulpet alle som har hatt døde pixler.

När du säger "hjulpet", vad menar du då?

Kompensation, utbyte av maskin och/eller utbyte av DMD?

Och under vilken tid från köp räknat?

Fredrik
InFocus

Postad 25 juli 2004 - 17:00

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

Fredrik
InFocus

Du kan gärna passa på att berätta hur Infocus tänkt sig att man ska kunna använda 854x480, eller iallafall 848x480 via VGA till infocusen....

Jag och många andra, t.ex. på avsforum.com har prövat utan framgång. Jag blir helt tokig snart....Sjukt att man kan släppa nånting som inte "tar emot" upplösningen som den är gjord för.

Postad 25 juli 2004 - 18:06

Unregisteredab1514eb
  • Unregisteredab1514eb
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Fredrik
InFocus

Jeg sier "hjulpet" da jeg ikke er sikker på om de bare har byttet chip eller om de har byttet hele projektoren(jeg kan godt spørre), men det skal ikke være noen i Noooorje med defekte projektordesign. Defekte InFocus derimot... ;)

Det er snakk om pixler som er døde ved ankomst. Tror det har vært 3 tilfeller i Noooorje med projectiondesign.

Robert-

Postad 25 juli 2004 - 22:05

silikonviktor
  • silikonviktor
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Du kan gärna passa på att berätta hur Infocus tänkt sig att man ska kunna använda 854x480, eller iallafall 848x480 via VGA till infocusen....

Jag och många andra, t.ex. på avsforum.com har prövat utan framgång. Jag blir helt tokig snart....Sjukt att man kan släppa nånting som inte "tar emot" upplösningen som den är gjord för.

---

Prova att ställa köra igång prollen koppla in kabeln å ställa in rätt upplösning.
Du kommer då få en felaktig upplösning som du säger.
Nu startar du om datorn med prollen ikopplad.
När du nu kommer in i windows provar du ställa in den widescreenupplösningen du vill ha.
Detta borde funka om du ställt in allt rätt i powerstrip. Datorn måste startas med projektorn ikopplad och igångkörd för att det ska bli rätt.

Tror jag, så var det förmig å min Z1:a

Postad 26 juli 2004 - 05:03

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

---

Prova att ställa köra igång prollen koppla in kabeln å ställa in rätt upplösning.
Du kommer då få en felaktig upplösning som du säger.
Nu startar du om datorn med prollen ikopplad.
När du nu kommer in i windows provar du ställa in den widescreenupplösningen du vill ha.
Detta borde funka om du ställt in allt rätt i powerstrip. Datorn måste startas med projektorn ikopplad och igångkörd för att det ska bli rätt.

Tror jag, så var det förmig å min Z1:a

Inte där det sitter, men tack för tipset. Saken är den att i princip alla upplösningar fungerar förrutom 848x480 eller andra därikring (+- några pixlar). Helt sjukt.

Folk verkar lyckas med DVI, men med VGA så vägrar den. Måste ju vara nått fel på den tycker man.

Postad 26 juli 2004 - 09:44

Unregisteredcaf76a05
  • Unregisteredcaf76a05
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Inte där det sitter, men tack för tipset. Saken är den att i princip alla upplösningar fungerar förrutom 848x480 eller andra därikring (+- några pixlar). Helt sjukt.

Folk verkar lyckas med DVI, men med VGA så vägrar den. Måste ju vara nått fel på den tycker man.

Har du någon länk dit folk har fått igång det med DVI?

Postad 26 juli 2004 - 10:21

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

www.avsforum.com, under digital displays om jag minns rätt. Sen under 3000$ and under. Där finns det en tråd som heter 1:1 mapping on 4805 eller nått sånt.

Alla där med DVI verkar ha fått det att fungera, INGEN med VGA....suck.

Postad 26 juli 2004 - 11:19

Unregisteredcaf76a05
  • Unregisteredcaf76a05
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

www.avsforum.com, under digital displays om jag minns rätt. Sen under 3000$ and under. Där finns det en tråd som heter 1:1 mapping on 4805 eller nått sånt.

Tackar, höll på att söka igenom den officiella tråden på avsforum men blev rätt trött då det var över 100 sidor! =)

Verkar fungera bra med DVI som sagt, så det lutar fortfarande åt denna projektor...

Trist att du inte får igång det med VGA, du kanske ska fundera på att köpa ett billigt PCI grafikkort med DVI utgång och köra DVI istället? Komplett har billiga 9200SE kort. Ska själv köra ett sånt har jag tänkt.

Postad 26 juli 2004 - 13:51

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

Tackar, höll på att söka igenom den officiella tråden på avsforum men blev rätt trött då det var över 100 sidor! =)

Verkar fungera bra med DVI som sagt, så det lutar fortfarande åt denna projektor...

Trist att du inte får igång det med VGA, du kanske ska fundera på att köpa ett billigt PCI grafikkort med DVI utgång och köra DVI istället? Komplett har billiga 9200SE kort. Ska själv köra ett sånt har jag tänkt.

Jag har ett 9800 Pro med DVI, problemet är att jag ska dra sladden genom en vägg....Så jag lödde min egen VGA, kan inte löda en DVI ;).

Blir även 10m+ vilket är i längsta laget för en DVI.

Postad 27 juli 2004 - 14:57

Dan.k
  • Dan.k
  • Lärjunge

• 397 inlägg
  • 0
någon som kör denna projektor på en 100" duk? blir det bra eller är det och föredra en mindre yta?? jag har inställt mig på en 100" yta :)

Postad 27 juli 2004 - 15:01

Unregistered9f972b61
  • Unregistered9f972b61
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

någon som kör denna projektor på en 100" duk? blir det bra eller är det och föredra en mindre yta?? jag har inställt mig på en 100" yta 

Hehe, det är nog snarare så att denna projektor mår bäst med en duk på minst 100" :)

Själv kör jag lite mindre bild och då upplevs projektorn som alldeles för ljusstark, så du kommer nog få en mycket fin bild vid 100" kan ja tänka mig. Bra balans mellan de ljusa och de mörka scenerna osv. Fan önskar att ja oxå hade möjlighet att köra så stor bild :P Funderar på ND-filter eller nåt nu för att få till det.

Screendoor osv. kommer du nog inte behöva oroa dig för heller, så det är bara att tuta o köra på din 100" duk :rolleyes:

Postad 27 juli 2004 - 16:03

Casper
  • Casper
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
håller med Xenod ju störe ju bättre, körde mot vit väg och körde med en bild på minst 120 tum
och bilden blev kanon, hade säker gått att dragit upp den endå störe men jag hade inte plats för det :)

det känns verkligen som man är på bio när man använder denna proj

Postad 27 juli 2004 - 21:43

Unregisteredeffc38ab
  • Unregisteredeffc38ab
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Är det någon som kör 4805:an med Pioneer DV-575?
Jag måste snart byta DVD.

Postad 28 juli 2004 - 18:34

Dan.k
  • Dan.k
  • Lärjunge

• 397 inlägg
  • 0
ok nu har jag lyssnat på er och beställt mig en InFocus SP4805 :wacko: men vad rekomenderar ni för takstativ.?!?

Postad 28 juli 2004 - 19:02

Unregisteredb56f9782
  • Unregisteredb56f9782
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Jag vill inte hålla på och tillverka egna takstativ som vissa gör. Så jag tänker iallafall skaffa detta SMS Aero
Verkar bra!

Postad 28 juli 2004 - 19:17

Unregistered9f972b61
  • Unregistered9f972b61
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Ingen som har utrustning för att mäta hur många ANSI denna projektor egentligen ger vid "normala" inställningar? Eller du fredrik kanske har närmre specifikationer?

Min är ju som sagt för ljusstark och jag har fortfarande inte fått några tips på om jag ska måla duken grå eller köpa 2x ND-filter.

Postad 28 juli 2004 - 19:25

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

ok nu har jag lyssnat på er och beställt mig en InFocus SP4805 :wacko: men vad rekomenderar ni för takstativ.?!?

Här är några bilder under byggets gång som visar mitt stativ. Kostade några kronor.

Bilder

På ovansidan så är stången också bockad, sen så sågade jag ut en rund skiva, i storlek av en CD-skiva ungefär som fördelar trycket mot taket.

Ingen av dessa delar är dyra :huh:. M4 skruvar, M4 muttrar, M4 brickor, en stång (24cm i mitt fall), en epoxyskiva (hårt) och nån skruv till taket.

Fungerar väldigt bra & kan justeras upp & ned och åt sidorna vid behov.

Tack Mattias för hjälp & lån av verktyg :lol:

Postad 28 juli 2004 - 22:30

Unregisteredb56f9782
  • Unregisteredb56f9782
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Jag har testkört mot väggen lite nu för att fastställa vilken storlek jag ska ha. Har kört mot en ljusgul-beige tapet. Nu är jag också lite orolig för att duken jag tänkt skaffa (Projecta pro-cinema high contrast, ljusgrå 1.0 gain) kommer skapa en för ljusstark bild? (1.90m bred eller 2.10m bred är det jag väljer mellan). Ska jag istället skaffa en 0.8 gain duk tycker ni? Kan ju säga att det lutar åt 1.90 och då blir ju bilden ännu ljusstarkare? Några tips?

Redigerat av Unregisteredb56f9782, 28 juli 2004 - 22:33.

Postad 30 juli 2004 - 12:54

Unregistered9f972b61
  • Unregistered9f972b61
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Sy-klone: Jag kör ca 180 cm bred bild på en ca 1.0 gain duk (hemmagjord MDF). Bilden är verkligen för ljusstark, så ska du köra 190 cm i dukbredd så tror jag du kommer få mycket bättre bild med en 0.8 duk. Högre kontrast och bekvämare ljusstyrka förmodligen.

Förresten, är ditt rum bra mörklagt? Mitt råd förutsätter det iaf :wub:

Postad 30 juli 2004 - 14:05

Unregisteredb56f9782
  • Unregisteredb56f9782
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Jo, jag har väl hyfsad bra mörkläggning. Är det ljust ute kanske inte jag får 100% mörkt. Men rätt så mörkt iallafall. :wub:

Hmm, men hur upplevs det negativt med ljusstyrkan? Får man ont i ögonen av det starka ljuset, eller "fräter" ljuset bort detaljer eller vad?

Hade ju verkligen velat ha Projecta duken eftersom den fått bra kritik. Alternativet är väl annars kanske ett gråfilter?

Postad 30 juli 2004 - 17:26

Unregistered9f972b61
  • Unregistered9f972b61
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Ser lite ut som ljusa partier så som himlen och sånt kan fräta ut lite. Har inte kalibrerat nåt än iofs så det kanske beror på dåliga inställningar.

Det som är riktigt störande är att det blir som "ljusstreck" som går från duken rakt till ögonen, ungefär som när man är trött som fan och går hem sent på natten bland alla lyktstolpar. Då får jag likadana streck från lyktstolparna till ögonen. Hoppas du fattar vad ja menar :wub:

Får även ont i huvudet och jag ser betydligt mer regnbågar i mörka scener där det använts ficklampor osv. Svärtan blir ganska dassig oxå...

Postad 01 augusti 2004 - 22:26

Unregistered92ec044a
  • Unregistered92ec044a
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hmm kom och tänka på något idag när jag skulle måtta upp min ramspända duk
(tupplur fixad :-), mbf skiva blir senare i veckan).

Så här kommer en riktig n00b frågeställning ;)
Hur vanligt är det med filmer i Letterbox format? I min lilla samling har jag inte hittat några. Anledningen till funderingarna är så klart att det är rätt stor skillnad på 16:9 och letterbox och skapar jag min ram för 16:9 så är det ju kört för kolla på film i letterbox format senare.

Vad har ni glada infocus ägare gjort?

ps. så kär i min infocus att det råkade bli en ny fotölj samtidigt som jag inhandlade tupplur. Gud så härlig den var..provsittningen varade en halvtimme ;)

Postad 01 augusti 2004 - 22:28

Unregistered92ec044a
  • Unregistered92ec044a
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Dogge
Jag har en tupplur duk som jag spänt upp på duk hos en tavelbutik.Jag ska hämta den om 1½vecka därifrån (är bortrest för tillfället). Om du väntar med att köpaduk så jag kan berätta vad jag tycker om en ramspänd vit duk + 4805.
Dock måste jag säga att det enda jag har att jämföra med är väggar i olika färger och en euroline?(euroscreen kanske dom heter).

Återkommer med en liten recension på hur bra det passar ihop.

Riktigt nyfiken på hur det blir. Vad får du pynta för det kalaset?

Postad 02 augusti 2004 - 09:53

Unregisteredf998178d
  • Unregisteredf998178d
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Anledningen till funderingarna är så klart att det är rätt stor skillnad på 16:9 och letterbox och skapar jag min ram för 16:9 så är det ju kört för kolla på film i letterbox format senare.

Förstår inte på vilket sätt det skulle vara kört att kolla på en film i letterbox format på en 16:9 display?

Mvh

The Reaper

Postad 02 augusti 2004 - 10:34

Unregisteredeffc38ab
  • Unregisteredeffc38ab
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Jag förstår inte heller på vilket sätt det skulle vara kört att kolla på en film i letterbox format på en 16:9 display.

På 4805 går det ju att köra 4:3 och då kan man se letterbox fast med betydligt mindre bild än med "äkta" 16:9.

På 4805 finns även formatet letterbox. Då zommar 4805 ut bilden så att den blir 16:9 på duken. Nackdelen med detta är att delar av texten försvinner i nederkant och att även en del av överkant kan förvinna (t ex loggon om man ser TV).

Postad 02 augusti 2004 - 11:01

Unregistered9f972b61
  • Unregistered9f972b61
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Hur vanligt är det med filmer i Letterbox format? I min lilla samling har jag inte hittat några. Anledningen till funderingarna är så klart att det är rätt stor skillnad på 16:9 och letterbox och skapar jag min ram för 16:9 så är det ju kört för kolla på film i letterbox format senare.

Hehe, du ska DEFINITIVT ha en 16:9 duk till denna projektor!!! Panelen är ju 16:9 så det är ju utifrån den alla andra konstiga format kommer att skalas. Med en 16:9 duk kan du se på vilket material du vill.

Menar du förresten 2.35:1 när du säger letterbox? På 2.35:1 får du bra svarta kanter nedanför och ovanfor bildfältet. Är det 4:3 icke anamorfisk letterbox du menar så finns det 4:3 läge för att visa det oxå.

Så fixa nu en 16:9 duk, ingenting annat ;)

Postad 02 augusti 2004 - 11:09

Unregistered92ec044a
  • Unregistered92ec044a
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Kanske jag som formulerade mig dumt.

Just nu testar jag bara med 160x90 cm och kör jag letterbox så fyller den ut hela den ytan. Medans i 16:9 så blir det en svart kant nedan och ovan á ca. 20cm eller så.
precis som det ska vara.

Innan jag lyckades få upp mörkläggningsgardinerna efter min förra post var det ett problem att de svarta kanterna i 16:9 inte blev så svarta på den vita duken. Nu med ett antal gardiner och mörkläggsningsgardiner så är det inte längre ett problem :-)

/D

Postad 02 augusti 2004 - 11:26

Unregistered9f972b61
  • Unregistered9f972b61
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
hehe, nu hänger jag inte med :(

Kör du letterbox så fyller den ut hela ytan? Tror du har blandat ihop de lite!

Iaf så ska både DVD-spelaren och projektorn vara inställda på 16:9.

När detta är gjort ska filmer i anamorfisk 1.78:1 och 1.85:1 fylla hela duken (okej pyttekanter på den senara), och 2.35:1 ska få svarta kanter ovanför och under!

Postad 02 augusti 2004 - 13:32

Unregistered92ec044a
  • Unregistered92ec044a
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

hehe, nu hänger jag inte med  :(

Kör du letterbox så fyller den ut hela ytan? Tror du har blandat ihop de lite!

Iaf så ska både DVD-spelaren och projektorn vara inställda på 16:9.

När detta är gjort ska filmer i anamorfisk 1.78:1 och 1.85:1 fylla hela duken (okej pyttekanter på den senara), och 2.35:1 ska få svarta kanter ovanför och under!

Då måste det vara min dvd som inte skickar rätt då. För letterbox fyller ut 160x90
helt och hållet och 16:9 fyller ut den på bredden men med svart under/överkant på dryga 20cm respektive.

Det stämmer ju med det du säger såvida alla filmer jag glott på är 2.35:1 men det vet i fan.

/D

Postad 02 augusti 2004 - 14:05

Unregistered9f972b61
  • Unregistered9f972b61
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Hehe, ta fram en 2 filmer med anamorfisk bild, en som det står 1.78:1 eller 1.85:1 på baksidan, och en som det står 2.35:1 på.

Den förstnämnda ska fylla hela duken, och 2.35:1 ska ha svarta kanter övanför och under :(

Postad 02 augusti 2004 - 20:16

Dan.k
  • Dan.k
  • Lärjunge

• 397 inlägg
  • 0
Så där nu har man fått sin projektor måste säga överförväntan.. trodde inte det skulle bli så bra bild. Nu får det bara ta o mörkna lite till :( enda jag har och klaga på (undrar) nä jag blundar till eller vänder blicken snabbt från och till bilden så kan jag se lite RGB färger lite störande :D men det händer inte alltför ofta, är det de som kallas för Regnbågseffekten??.

Jag skuter bilden på min grå tapetserade vägg, så det kan bara bli bättre. Körde först med s-video för att sedan köra komponent (PS) här kom det stora lyftet, Jäv***t bra bild :D måste bara köpa en M1-DA - DVI så får man se hur bra det blir med optimalt medium :wub:

Är det någon som vill dela med sig av sina inställningar ?? har inte hunnit fixa så mycket är redan ganska nöjd out of the box :P hur som helst måste jag säga att jag är väldigt nöjd, första proj !

Nä nu ska jag inte sitta och skriva här måst springa tillbaka och spana på Film B)

ska lägga upp lite bilder i mitt galleri.

Redigerat av Dan.k, 02 augusti 2004 - 22:02.

Postad 02 augusti 2004 - 21:06

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0
varför blir det ett annat meny val i advanced när man kör progressiv kontra interlaced?? möjligheten att justera sharpness t.e.x. försvinner ju i progressivt läge
:wub: :( :P

Postad 02 augusti 2004 - 22:19

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0
nån som vet vart på nätet man kan handla tillbehör till projen ??jag skulle behöva den där adaptern så jag kan gå in med en vga kontakt , är det nån som vet hur bilden blir av vga kontra component 480p ??????

börjar det inte bli dags för en shootout mellan 4805 och andra projjar upp till ....tja ska vi säga 30000:-
christer på Bigscreen får nog nyanställa så han hinner med alla tester!!! jag anmäler mig frivilligt :( :wub: :P
skulle va kul om nån som har tweaka till det och nått nirvana med projjen så man kan härma det receptet :D

Postad 03 augusti 2004 - 07:36

Unregisteredb56f9782
  • Unregisteredb56f9782
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
VGA sladden följer ju med? Så den behöver du ju inte köpa till.
Du menar DVI adaptern?

Postad 03 augusti 2004 - 14:30

Unregistered28144
  • Unregistered28144
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Var med kompisen igår när han inhandlade sin 4805:a. Får säga att jag var imponerad av bilden. Dock tyckte jag att fläktljudet var högt.
Är det ngn som vet hur fläktljudet är på 5700:an? T
ror att fläktljudet är det enda negativa jag kan säga om den här projektorn (4805 då vill säga)....

mvh
Mattias

Redigerat av Unregistered28144, 03 augusti 2004 - 14:31.

Postad 03 augusti 2004 - 15:41

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

VGA sladden följer ju med?  Så den behöver du ju inte köpa till.
Du menar DVI adaptern?

ja jag menar adaptern som behövs för att gå in med en vga kabel i M1-DA ingången

Postad 03 augusti 2004 - 16:24

Unregisteredd7f3e576
  • Unregisteredd7f3e576
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
VGA till M1-DA adapter följer ju med, iallafall till min 4805. Leta lite i kartongen...

MVH
Bosse

Postad 03 augusti 2004 - 20:32

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

Nja, tror inte det är för att "snika" som dom satt en M1-DA kontakt istället för DVI.  Det är för att få in ytterligare funktionalitet som inte finns i en vanlig DVI-kontakt.
Det som däremot är lite sniket är att det kunde gott följt med en DVI-M1-DA adapter. Det följer ju med en VGA adapter, så en DVI kunde där gott följt med också, helt klart.

Följer det med en M1-A till VGA adapter???
Trodde inte att det följde med nån adapter alls.
OM den nu gör det så blir jag lycklig, tänkte nämligen köra VGA pga avståndet till PC:n.

Inga adaptrar följer med.

Följande finns som tillval:
SP-HDMI-ADPT - HDMI till M1
SP-DVI-ADPT - DVI till M1
SP-M1-ADPT - Component till M1
SP-DVI-A-F - VGA till M1 (med USB i VGA ändan för musstyrning/mjukvaruuppgradering). Det är denna du skall ha om du vill köra VESA15 in i M1-A.

Fredrik
InFocus

;) öhhhh......fick du adapter med din ?????

Postad 03 augusti 2004 - 20:40

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0
en ljus kornighet uppstår ibland över mörka partier även ljusa , ser ungefär ut som man har dragit på sharpness på fullt ????

Postad 04 augusti 2004 - 07:04

Unregisteredb56f9782
  • Unregisteredb56f9782
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Japp, denna sladd fick jag iallafall med:

SP-DVI-A-F - VGA till M1 (med USB i VGA ändan för musstyrning/mjukvaruuppgradering). Det är denna du skall ha om du vill köra VESA15 in i M1-A.

Alltså, en sladd med M1-DA i ena änden, samt en VGA och en USB i andra änden.

Denna skall följa med?!

Postad 04 augusti 2004 - 15:31

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0
shit !!!!!!!!!! jag måste göra en djupdykning i kartongen ;) ;) ;)

Postad 04 augusti 2004 - 19:54

Dan.k
  • Dan.k
  • Lärjunge

• 397 inlägg
  • 0
InFocus SP-4805

Tungladdat :)

Postad 04 augusti 2004 - 20:49

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

shit !!!!!!!!!! jag måste göra en djupdykning i kartongen :D  :D  :D

i,ll rest my case ......jag hittade den efter min djupdykning i kartongen och oj va trevlig bilden ifrån datorn blev :P men hur i hela friden kan blåläpparna på infocus skicka med en kabel som e typ 2 meter !!!!!! måste ju sitta precis under projjen med datorn i knät för att den skall räcka :) ;)
så tips på adapter mottages gärna....

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.