Såg dina bilder med HDTV. Vilken tuner använder du?
Mvh
BENKE
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Northern Star 42" Plasma
Startad av
Unregistered11df8ac5
, Feb 06 2004 11:21
1070 svar till detta ämne
7 relaterade trådar
Postad 15 December 2004 - 00:15
Ok, tack för svaret. Tycker det kan bli lite irriterande men jag kanske är petig.
Såg dina bilder med HDTV. Vilken tuner använder du? Mvh BENKE Postad 15 December 2004 - 00:21 jag kör HDTV från PCn Postad 15 December 2004 - 10:54 Det stämmer, jag kommer ihåg samma sak från innan jag skaffade mig en digital-box, man fick välja "antenna" för marksända kanaler och "cable" för kabelkanalerna. En liten process helt klart., och det verkar inte finnas någon annan lösning än att köpa en extern tuner /Snurre Postad 16 December 2004 - 15:58
Hej Alla!
En fråga, någon som vet vilken kod det är på NS-PLA-42i, så man kan programmera en multifjärris? Vore super om nån ha den:) Postad 17 December 2004 - 01:15
jag har bara snålkört NSen vid digital TV det är en sak som är säker..hehe
jag höll på och fipplade med digitalboxen så att default inställningarna laddades in och där hajjade jag till direkt Vilket tryck och vilken svärta i bilden! jämfört med dom inställningarna jag trodde var hyffsade. förut körde jag bara med 50 i kontrast mot default som ligger på 72. att bara öka kontrasten funkar inte då sabbar man bilden och den blir bara jobbig att kolla på men följer man efter med Gamma inställningarna då blir det en helt annan sak. så därför så postar jag dom inställningarna jag kör med nu till Scart RGB från Digital boxen. testa dom! och jämför själva men skriv ner dom inställnigarna ni kör med innan om ni vill byta. man slutar aldrig imponeras av den här skärmen,alltid är det nån inställning man hoppar på som höjer bildkvaliteten Dock misstänker jag att dom här inställnigarna kostar på livslängden men va fasen har man outnytjad kontrast då ska man ju dra nytta av den inst-Scart Digital TV Picture/Brightness: 66 Picture/Contrast: 60 Picture/Hue: 64 Picture/Saturation: 34 Picture/Sharpness: 12 Color/Color Tp ( R ): 68 Color/Color Tp ( B ): 64 Color/Gamma/RED: 16 Color/Gamma/BLUE: 16 Color/Gamma/GREEN: 16 Color/Gamma/Intensity: 16 Color/ICC/RED: 12 Color/ICC/GREEN: 16 Color/ICC/BLUE: 16 Color/ICC/YELLOW: 16 Redigerat av Unregistered1008, 20 December 2004 - 16:08. Postad 20 December 2004 - 15:23
Helt rätt Patrik, kör så det ryker! Tack för inställningarna, skall testa dom jag också!
Har du också comhem digital-tv och sagem? Postad 20 December 2004 - 16:09 Sagem? vad är det för nåt jag kör Canal Digital Postad 21 December 2004 - 09:02 Canal Digital? Är det via parabol eller kabel? eller är det markbundet? Postad 22 December 2004 - 19:31
Jag har lite funderingar på hur mkt en plasma tål i form av stötar och vidröringar? Är lite orolig att jag satt plasman på ett ställe där en arm lätt kan komma och stöta emot osv.
Någon som vågar sig på en gissning? Äger en NS-PLA-42 Postad 26 December 2004 - 12:20
Hej Alla NS ägare!
Jag har en Ns-PLA-41i och skulle vilja styra den med min reciver kontroll, jag behöver då en Kod för att det ska funger, finns det någon här som har den? Postad 26 December 2004 - 12:31
Hej igen Alla!
Är det någon som råkat utför när man ser på DVD via RGB att bilden fryser sig men ljudet flyter på som vanligt? Postad 26 December 2004 - 12:36
Hej Alla!
Ja men den stoppar bilden där precis som om den pausa bilden men inte ljudet! Postad 26 December 2004 - 12:41 På den vanliga NSen kan det bli likadant men bara om man använder "scrolling"(förhindrar inbränningar) eller "normal" skalnings läget ,då kan bilden låsa sig. Johannes. det låter som du har stora problem med NSen...stämmer det Redigerat av Unregistered1008, 26 December 2004 - 12:42. Postad 26 December 2004 - 17:02
Hej Alla!
Hur menar du stora problem!? Jag tror det beror på DVD skivorna som kommer från Kina:) Även DVDn har problem att spela en del, annars vet jag inte vad det kan vara. Postad 26 December 2004 - 17:16 nja... jag började mest undra eftersom du tycks ha ett nytt problem för varje post i den här tråden Postad 27 December 2004 - 05:34
Hej Alla!
Ja du Patrik_G inte är det problemfritt med den i alla fall, tycker väl igentligen de är små saker MEN mycket surt att hålla på att jaga YE för särskilt när de aldrig får tag några svar om problemen:( Redigerat av Unregistered16e91aee, 04 January 2005 - 08:41. Postad 27 December 2004 - 12:26 Så det blev en ns till slut Gislo... Jag tror att den tål att du buffar till den lite, så länge du inte nitar den med en hammare så.. Patrik_G, jag testade dina inställningar i helgen. Bättre helt klart, jag hade nästan exakt samma men jag hade inte dragit ned saturation ända till 34, hade den på 45 nånting. Men det blev skönare bild med dina inställningar. Lova att höra av dig om du är där och pillar på nytt.. På tal om problem med plasman, det är ingen som har haft problem med att få bild på dvi-ingången eller? (även om man inte kör hdcp-krypterat). /Snurre Redigerat av Unregisteredac4639cc, 27 December 2004 - 12:26. Postad 28 December 2004 - 06:29
http://www.deal.no/kategori.cfm?kid=3
Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered16e91aee, 28 December 2004 - 12:30. Postad 28 December 2004 - 12:23
johannes67 : ÄR du 100 på att det är samma skärm , har du kollat på båda?
För jag har sätt skärma i asien , när jag sökte runt som ser samma ut och specen är liknande men efter att jag har maila dom så är det inte det. Specielt när specarna bara är grundliga och inte går in på vilka chip och sånt som sitter i dom. Bara att kolla på alfas sida , där finns/fanns en skärm som såg ut som NS både på bild & spec men efter att pratat med en som hade köpt en sån så kom vi fram att det inte va samma skärm då det skillde sig i menyer och sånt Postad 28 December 2004 - 12:30
Hej Alla!
I så fall ber jag om ursäkt för mitt påstående och tar tillbaka allt. Jag vill naturligtvis inte att det ska bli fel så jag tar bort ovanstående NU. Postad 28 December 2004 - 15:13
Jag skulle gissa på att det inte är samma/likadan skärm som Northern Star, då det på den andra norska sidan står att denna skärm (som säljs i norge) är av samma skärmtyp som LG, och NS är ju av Fujitsu siemens/Hitachi, om jag inte missminner mig..!?
Dock verkar det mesta väldigt lika på de "olika" plasma skärmarna. Postad 28 December 2004 - 15:23
OT: En petitess bara... Siemens har inget med Fujitsu/Hitachi-paneler att göra. Fujitsu och Siemens har enbart fusionerat PC-tillverkning vad jag vet
Back on topic Postad 28 December 2004 - 15:27
Det var av just den anledningen som jag la in - "om jag inte missminner mig"!
Redigerat av Unregistered1586716f, 28 December 2004 - 15:27. Postad 28 December 2004 - 15:36
Det var mer ämnat som ett klargörande än tillrättavisning
nuff said, back on topic Postad 28 December 2004 - 22:11
jag lånade hem en kamera som kan filma i 640*480 30fps och den var man ju tvungen att testa
några sekunders rörlig bild på NSen dock hade kameran problem med focusen så den suddar ut bilden. slutet på miss hawaiian tropic kan man ana lite bättre skärpa men det är ju inte i närheten av hur det ser ut i verkligheten. jaja en kul grej bara för er som vill se rörliga bilder från NSen (kika på dom med WMP9/WMP10 med 100% screen size för bäst resultat) NS-PLA-42 Digital TV Miss Hawaiian Tropic HDTV Redigerat av Unregistered1008, 28 December 2004 - 22:12. Postad 29 December 2004 - 01:43
Patrik_G: det där gav mersmak för att införskaffa denna plasma..Mycket roligare än screenshots..Finns det möjlighet att lägga upp nån mer, gärna med någon riktig film, så som tears of the sun, eller liknande? Gärna flera än en film.
Inget krav (såklart), men detta var kul att se. Redigerat av Unregistered1586716f, 29 December 2004 - 01:44. Postad 29 December 2004 - 10:45
Hej Alla!
Konstigt en del säger Hitachi/Fujitsu.
Och andra Hasper. Hm, jag tycker det finns skärmar som Relisys, QPVision, Northen Star m.m. som verkligen har lika specar samt design. Inte för att tala om priser som skiljer sig mycket. Redigerat av Unregistered16e91aee, 29 December 2004 - 10:48. Postad 29 December 2004 - 14:26 kameran är ju helt kass https://www.prisjakt...kt.php?pid=3259 den hittar inte focus när man filmar och det går heller inte att låsa focusen. låser man på nåt annat objekt då blir det väl lite bättre. men visst är det roligare med rörliga bilder,man skulle ha haft en bättre kamera bara sista filmvisningen med den här crap kameran Håll till godo ![]() NS-PLA Pioneer HDTV Demo ![]() NS-PLA Pioneer HDTV Demo 2 ![]() Miss Hawaiian Tropic HDTV ![]() NS-PLA-42 Digital TV Redigerat av Unregistered1008, 29 December 2004 - 15:15. Postad 29 December 2004 - 19:45
När jag försöker koppla datorn till min NS-PLA-42 så ställer jag om på datorn till 848*480 men när jag kör ut det på plasman så blir det bra bild men bara en ruta i mitten, svarta kanter runt hela bilden. Hur får jag det så att det är helskärm.
Jag har ati radeon 9800 pro Ojdå funkade visst nu. Sorry för detta. Har haft detta problemet länge men nu verkade det funka. Nu vill jag bara ha så att jag kan ha min vanliga skärm igång samtidigt och kunna titta på film på plasman och jobba på datorn. Var kan man ladda ner HDTV material. Redigerat av andersb79, 29 December 2004 - 19:53. Postad 29 December 2004 - 19:57 hur fixade du det? jag kan inte äns köra ut 848*480. man kan enbart kolla på film på 1 skärm men du kan ha båda igång samtidigt. försöker du köra film på 2 skärmar samtidigt så visas den bara på en skärm. HDTV material?...JESUS! den frågan har jag hört förut tror jag kolla PM.. http://www.wmvhd.com/ Redigerat av Unregistered1008, 29 December 2004 - 20:12. Postad 29 December 2004 - 23:43
Mr.Sprätt:
Jepp, minsann så blev det en NS-PLA-42 - efter en del hattade med YE och postbudet (!!!) Är iaf nöjd med mitt köp, även om min kära far ständigt påminner mig om hur dum jag är varje gång han kommer över eller läst en annons och sett en billigare plasma... *jeez* Antar att man kan stå ut med sånt - speciellt efter en lång dag på jobbet och man får komma hem bara för att slänga sig i sängen och slå på TVn tillsammans med en skön klassiker till film. Postad 30 December 2004 - 07:49
Om man tittar igenom det svarta gallret uppe till vänster, på baksidan av sin PLA-42, så står det vem som tillverkat den. Minns inte namnet nu, men det är ett företag som licenstillverkar plasmor från fujitsu/hitachi. Det såt även fujitsu/hitachi bakom gallret.
Företaget är inte harsper. Postad 30 December 2004 - 09:22
Hej Alla!
YES så vi har som sagt en kvalitets plasma då, götte! Nu hopas jag att JAG slutar att spekulera i vem som tillverka den då Postad 30 December 2004 - 13:05 läste texten spegelvänt iom att jag har en spegel precis bakom plasman men det här ska nog stämma FORMOSA PLASMA DISPLAY CORP Date: 2004 01 Formosa Plasma Display Corporation "The company is a joint venture between Formosa Group and Fuji-Hitachi in Japan." vad jag fattar så tillverkar dom enbart panelen till NS-PLA-42 här är specen(inget nytt iofs): http://www.fpdc.com.tw/spec.pdf Redigerat av Unregistered1008, 30 December 2004 - 13:36. Postad 04 January 2005 - 01:31
Tjenahejsan.
Är det någon som testat NS-PLA-42 med Denon 1910? Funderar på en DVD med DVI samt att HDCP inte nämns i varken NS eller 1910an så då borde det väl vara OK? Har sett tidigare i tråden om folk som får en sekunds bild, sen var det roliga slut problemet. Om jag minns rätt så hade dom en Denon 2910. Rätta mig om jag har fel men visst är HDCP någon form av krypteringsteknik eller dylikt? -------- Attans, såg nu att 1910 har HDCP. Är det ett problem, går HDCP att avaktivera på något sätt? Jag frågar eftersom jag redan har en Denon DVD-700 och jag gillar Denons produkter. Vill gärna fortsätta med ett vinnande koncept Redigerat av Racoon, 04 January 2005 - 01:37. Postad 04 January 2005 - 08:36
Hej Alla!
Nån som läst nya nummret av Hemmabio, testet mellan LG och NS? Vilken NS är det de testar och finns det nån som kan scana in det testet? Postad 04 January 2005 - 09:44
Racoon
http://www.hembiobut...an_hdmi_dvi.asp Citat om HDCP "Det är både ett hårdvaru- och mjukvaruskydd som ger tillverkarna av apparater och media möjlighet att välja om kodningen ska användas eller inte." Postad 04 January 2005 - 23:34
Det är 42i-varianten som de testat. /Jan Postad 05 January 2005 - 11:48
Hej Alla!
Skojar Ni vann NS-Pla-42i, hur KUL Postad 08 January 2005 - 13:11 aj då den vart kortlivad men varför NS-PLA-50 ? har du sett den live eller? du får en Pioneer PDP-505HDE för exakt samma pengar som NSen. frågan är om inte pioneeren spöar 50tums NSen där Postad 09 January 2005 - 11:41 aj då Tycker NS/YE har varit justa mot mig, så varför inte ställa upp på dem. Enligt specar är det ju en bra tv. Vi får se i veckan, får återkomma med lite bilder.. Postad 09 January 2005 - 13:23 jo det är sant men jag tycker fortfarande att det är ett högt pris för en så kallad no name plasma. även om den skulle vara lika bra som Pioneern så är ju andrahands värdet betydligt lägre när man väl ska sälja den. ett märke som Pioneer är aldrig svårsålt när det gäller plasma skärmar. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |