* Officiell tråd - BenQ PE7800 *
1230 svar till detta ämne
Postad 14 september 2004 - 21:04
fiend
-
fiend
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
Fjärrkontrollen är en bra uppfinning .
Ah.. man har ju en sån ja  Fast den kan man inte köra den manuella zoomen och fokuset med? Blir nog den enklare varianten utan skruva fast den, och bara lägga projektorn uppochned. Med 4 st "gummifötter" / 2 st "gummisidor" så man får upp den och kan placera den vågrätt. Mvh Fredrik
Postad 14 september 2004 - 22:48
Daniel.N
-
Daniel.N
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Du får fixa jetestooooja suddgummin så du når in under projjen  . Nejmen .. fokus+zoom ställer du en enda gång, och det kan du ju om du vill göra med projektorn rättvänd stående på soffkanten eller så, bara du har samma avstånd mellan projjen och väggen sen när du lägger upp den på hyllan. Annars får du väl tippa upp fronten lite och pilla, testa, repetera tills nöjd.
Postad 15 september 2004 - 00:12
Unregisteredebdbf243
-
Unregisteredebdbf243
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
Jag tror du överarbetar problemet lite fiend. Att sätta upp en hylla är inga problem alls (ett vattenpass underlättar mycket). Sen skruvar du bara fast projen på undersidan en bit ut från väggen så ventilationen fungerar ordentligt. Hålbilden på projen finns på sista sidan i manualen (du vet det där häftet som följer med, och som man ALLTID ska läsa igenom grundligt...  ) Tänk på att linsen inte sitter i mitten av denna hålbild, utan är förskjuten ca 4 cm... Jag grejade själv för mycket med hur och var jag skulle sätta mitt takfäste. Jag mätte och mätte och MÄTTE vart jag skulle borra...sen blev jag irriterad och satte det på ett ungeför och anpassade duken efter bilden istället. Någon centimeter hit eller dit ser man ändå inte på 3 meters avstånd...
Postad 15 september 2004 - 16:18
Unregistered6675e297
-
Unregistered6675e297
-
Forumräv
-
-
921 inlägg
Weee, tänkte bara meddela att ekonomin kanske går ihop trots allt  , semesterjobbandet gav mer utdelning än jag först trodde.
Så jag kanske får behålla projjen..!  .
//Cineoholic
Postad 15 september 2004 - 17:51
Fletcher
-
Fletcher
-
Användare
-
-
241 inlägg
Trevligt. Vi håller tummarna.
Postad 15 september 2004 - 22:00
Unregistered47efd78c
-
Unregistered47efd78c
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
Hoppas du får behålla den. Fan skulle nästan heldre sälja bilen än projjen nu när man vant sig
Finns fasen få saker som går upp mot en riktigt bra rulle, med bra ljud, hemma och på en pe7800!
Postad 15 september 2004 - 23:09
fiend
-
fiend
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
Sådärja, då har man just sett första filmen med BenQn. Körde från datorns videout (komposit) med en 10m kabel. Stereoljud 
Inte bästa förutsättningarna.
Är det bara jag som upplever projektorn som riktigt högljudd?
Stör mig faktiskt en hel del på den. Tänkte om man bygger en hushbox till den. Ska man bygga typ på undersidan och på sidorna och lämna bak och fram öppna för ventilationen? Ger detta mkt, eller ska man helst bygga in hela?
BenQn har ju uttag och utblås framtill /=
Mvh Fredrik
Postad 15 september 2004 - 23:16
Unregistereddc3da2df
-
Unregistereddc3da2df
-
Lärjunge
-
-
296 inlägg
Sådärja, då har man just sett första filmen med BenQn. Körde från datorns videout (komposit) med en 10m kabel. Stereoljud  Inte bästa förutsättningarna.
Är det bara jag som upplever projektorn som riktigt högljudd? Stör mig faktiskt en hel del på den. Tänkte om man bygger en hushbox till den. Ska man bygga typ på undersidan och på sidorna och lämna bak och fram öppna för ventilationen? Ger detta mkt, eller ska man helst bygga in hela? BenQn har ju uttag och utblås framtill /=
Mvh Fredrik
Med tanke på vilken tid på dygnet du har sett din första film kan man ju anta att du inte hade möjlighet att ha volymen så högt? Någon annan kanske sover??? Så fort du har på lite volym glömmer man snart bort fläkten/färghjulet. Se några filmer till innan du ger dig ikast med boxen är mitt tips.
Postad 16 september 2004 - 06:47
fiend
-
fiend
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
Med tanke på vilken tid på dygnet du har sett din första film kan man ju anta att du inte hade möjlighet att ha volymen så högt? Någon annan kanske sover??? Så fort du har på lite volym glömmer man snart bort fläkten/färghjulet. Se några filmer till innan du ger dig ikast med boxen är mitt tips.
Jag hade inte möjlighet att ha så hög volym. Satt och såg filmen 22-00 nu i natt. Men saken är ändock den att under lugnare perioder då de pratar eller om det är någotsånär lite effekter i filmen så är ljudet från projektorn ändå rätt markant. Verkade också som det var starkare ibland och lägre ibland ifall man satt och lyssnade efter ljudet. Går fläktens effekt upp och ned under en film? Funderar ändock på att bygga en hushbox för projen inom en snar framtid. Det är inte så himla roligt om den ska leva om som den gör. Mvh Fredrik
Postad 16 september 2004 - 09:02
Unregistered47efd78c
-
Unregistered47efd78c
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
Min har ett konstant väsande ljud som från en fläkt, ljudet går inte upp eller ner. Jag upplever den som rätt tyst faktiskt och stör mig inte ens på den om jag ser film utan ljud.
Men med tanke på var du har den stående, bakom ryggen i soffan så kanske det inte är så konstigt för du får ju fläkten rätt i ryggen. När den är upphängd så går luften ut över en själv och blir inte alls lika markant.
Postad 16 september 2004 - 10:13
Unregistered6675e297
-
Unregistered6675e297
-
Forumräv
-
-
921 inlägg
Är nog som havocsi säger, fläktljudet blir nog mindre påtagligt när den väl kommer upp i taket, jag kan själv höra fläkten om jag ser en film med för lågt ljud.
Dock står min som i ditt fall fiend, typ i öronnivå på datorbordet,, ca 30cm ifrån öronen,, så självfallet kan man tycka att den låter om man lyssnar efter just detta, men så fort man har lite lagon filmvolym så glömmer jag direkt bort det.
Verkar även som mitt skrivbord ökar ljudet lite,, vibrerar lite om man känner på det, lite resonans där av fläktarna kanske, detta lär försvinna iom takmontering.
Jag prövande att ställa projekotorn en våning upp på datorbordet, så projektorn inte är i samma höjd som öronen, och ljudet minskade lite, iaf märkbart, dock så hamnar bilden i taket då, så det är inte något alternativ  .
//Cineoholic
Postad 16 september 2004 - 16:20
fiend
-
fiend
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
Cineholic & havocsiHej! Jag har numera monterat den hängande uppochned i en hylla ca 30-40 cm från taket. Så den är betydligt högre upp nu. Det var nu under denna filmvisning som jag upplevde ljudet, sen jag höjt upp den  Testade inte ljudet då jag satt upp projektorn på den provisoriska saken. Nu är projektorn ungefär "en meter" högre upp mot taket. Ska fundera lite på en hushbox sen. Funderar på att göra en som är öppen framåt och bakåt, men täcker på sidorna. Och på sidorna och under i hushboxen montera nån form av dämpmatta som man har i datorerna. Eller kommer allt ljud bara att strömma rakt ut och låta ändå? (fram och bak alltså) Mvh Fredrik
Postad 16 september 2004 - 19:09
Unregistered45ae8c3e
-
Unregistered45ae8c3e
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej alla !
Igår fick jag äntligen min ögonsten (PE7800) genom "brevinkastet".
Första intrycket var: Helsicke va stor den är
Kommer i helgen att montera en ramspänd duk från ikea (tupplur), blir 84-89" från 3.5 meters håll
Projjen kommer att takmonteras från ett hemma gjort stativ.
Har tänkt koppla [Xboxen] - [High Definition AV Pack] - [3RCA-3BNC] - [Projjen]
Eller är det bättre att koppla den via [X2VGA adapter] - [vga-5BNC (RGBHV)] - [Projjen] ?
Ger det andra alternativet mycket bättre bild så man ska lägga ut det dubbla på få xboxen inkopplad lr ?
Blir en ny DVD via DVI-projjen . Hoppas på att Denon DVD-2910 kommer att vara nått att hänga i julgranen
Har läst varje inlägg och måste tacka er alla för vägledning och hjälp till en mycket bra projektor.
Postad 16 september 2004 - 20:00
Unregistereddc3da2df
-
Unregistereddc3da2df
-
Lärjunge
-
-
296 inlägg
Cineholic & havocsi
Hej!
Jag har numera monterat den hängande uppochned i en hylla ca 30-40 cm från taket. Så den är betydligt högre upp nu. Det var nu under denna filmvisning som jag upplevde ljudet, sen jag höjt upp den  Testade inte ljudet då jag satt upp projektorn på den provisoriska saken. Nu är projektorn ungefär "en meter" högre upp mot taket.
Ska fundera lite på en hushbox sen. Funderar på att göra en som är öppen framåt och bakåt, men täcker på sidorna. Och på sidorna och under i hushboxen montera nån form av dämpmatta som man har i datorerna. Eller kommer allt ljud bara att strömma rakt ut och låta ändå? (fram och bak alltså)
Mvh Fredrik
Troligen, jag har dock ingen sådan öppen hushbox som du ritar på. Jag har dock en riktigt hushbox till PC:n i arbetsrummet (se sista bilden i mitt galleri) och det är ganska stor skillnad på bullret om jag har frontdörren öppen eller stängd på den. Framför allt lite högre frekvenser dämpas mycket bra. Det enda som hörs när lådan är stängd är dess egen fläkt som är stor tyst lågfrekvent sak på baksidan. Från PC:n hörs ingenting men om jag öppnar hör man den direkt oavsett var jag har öronen. Så (äntligen kommer vanilla till sin slutsats  ) om du ändå ger dig i kast med en box så skulle nog jag göra en helt sluten låda.
Postad 17 september 2004 - 11:18
Daniel.N
-
Daniel.N
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Goda tider, fick just veta av Benq själva att det finns en 1.03 firmware för 7800 som borde lösa ditheringproblemet. Dock är den tydligen svårinstallerad och projektorn måste därför skickas in för uppgradering om man vill ha fixen.
För är det viktiga detta: nu kan man spontanköpa en Benq 7800. Skulle det mot förmodan vara så att man stör sig ohyggligt på ditheringproblemet så är det fixbart, men jobbigt (eftersom man lär skicka). Men, bara att det GÅR, gör ju att projektorköpet blir tryggare.
Hur kollar man firmware rev på sin Benq? Vad har ni som köpt den för firmware?
(Huruvida detta applicerar på 8700 också har jag inte fått bekräftat, men jag ANTAR det)
Postad 17 september 2004 - 11:43
Fletcher
-
Fletcher
-
Användare
-
-
241 inlägg
Vad är ditheringproblemet för något?
Postad 17 september 2004 - 11:54
Unregistered47481920
-
Unregistered47481920
-
Användare
-
-
139 inlägg
Dithering
Dithering is the attempt by a computer program to approximate a color from a mixture of other colors when the required color is not available. For example, dithering occurs when a color is specified for a Web page that a browser on a particular operating system can't support. The browser will then attempt to replace the requested color with an approximation composed of two or more other colors it can produce. The result may or may not be acceptable to the graphic designer. It may also appear somewhat grainy since it's composed of different pixel intensities rather than a single intensity over the colored space.
To understand the colors available with Web browsers, see palette. Also see 216-color browser-safe palette.
Dithering also occurs when a display monitor attempts to display images specified with more colors than the monitor is equipped to handle.
Dithering is rather easy to confuse with antialiasing.
In sound and image generation, aliasing is the generation of a false (alias) frequency along with the correct one when doing frequency sampling. For images, this produces a jagged edge, or stair-step effect. For sound, it produces a buzz.
Redigerat av kompo, 17 september 2004 - 12:01.
Postad 17 september 2004 - 12:19
Fletcher
-
Fletcher
-
Användare
-
-
241 inlägg
Jag vet vad dithering innebär men tack för infon i alla fall. Vad jag undrar är hur den uppenbarar sig på 7800?
Postad 17 september 2004 - 12:30
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3 439 inlägg
Fletcher: Gå fram till duken och kolla på det svarta i bilden. Syns lättast där. Blir som bildbrus, typ. Kan "tweakas" bort till viss del, men då klipper du det svarta i bildsignalen (IRE 0). Så uppenbarar det sig på PE8700 och jag antar att det syns på samma sätt på PE7800.
Postad 17 september 2004 - 12:42
Unregistereddc3da2df
-
Unregistereddc3da2df
-
Lärjunge
-
-
296 inlägg
Fletcher: Gå fram till duken och kolla på det svarta i bilden. Syns lättast där. Blir som bildbrus, typ. Kan "tweakas" bort till viss del, men då klipper du det svarta i bildsignalen (IRE 0). Så uppenbarar det sig på PE8700 och jag antar att det syns på samma sätt på PE7800.
Enkel fråga så man känner sig absolut säker på att det är dithering jag ser. Igår satt jag och tweakade mha DVE- skivan och redan första tweakning (brigthness) med testbilden: svart bakgrund + 3 stycken vertikala fält på vänster sida och 3 stycken på höger sida där det yttersta fältet är under svartnivån (vilken jag f.ö. inte ser alls..  ) så gick jag närmast duken och ser då ett slags flimmer i det 3:e fältet (det fält som man precis ska kunna ana för att sätta rätt svartnivå). Ser ut som att titta på myrornas krig på en vanlig crt-TV genom väldigt mörka solbrillor ungefär. Är de dithering jag ser då eller nåt annat??
Postad 17 september 2004 - 12:47
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3 439 inlägg
[Percy Nilegårdröst on] Svar JA!...broder. [Percy Nilegårdröst off]
Speglarna hinner inte med och gråskalan blir lidande.
Postad 17 september 2004 - 13:04
Unregistereddc3da2df
-
Unregistereddc3da2df
-
Lärjunge
-
-
296 inlägg
[Percy Nilegårdröst on] Svar JA!...broder. [Percy Nilegårdröst off]
Speglarna hinner inte med och gråskalan blir lidande.
Tack Percy LiteOT (7800tråden): Hur kommer det sig att en firmware uppdatering eller säg en annan projje med samma HD-chip inte har detta eller åtminstone lite mindre av detta problem? Man tycker ju att chipet inklusive sina speglar borde sätta gränsen själv för hur snabbt dessa speglar kan vara och inte omkringliggande HW alt. SW. Jag menar att om man har konstruerat elekroniken omkring chipet inklusive mjukvaran på ett sätt som inte uttnyttjar (eller kan uttnyttja) den fulla potentialen för spegelförändringar så har man ju missat en riktigt vital funktion i själva chippet. Det motsvarar ju ungefär den här idiotiska begränsningen: "max 250km/h" sen stryps V12 motorn i min nya BMW M5:a....ungefär...ehh!!
Postad 17 september 2004 - 17:23
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1 267 inlägg
Om jag skulle få fatt i en 7800 blir den monterad framför min bakvägg och det blir ett avstånd mellan lins och duk på 3.3m vilket ger 75'' (165cm) till 95'' (202cm). Jag vill ha en bild som är 170-180cm bred och undrar då om det är några nackdelar med att befinna sig så pass långt ut i zoomens omfång!
Redigerat av ippo, 17 september 2004 - 17:24.
Postad 17 september 2004 - 21:45
Unregistered47efd78c
-
Unregistered47efd78c
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
Zoomen är optisk och det ska inte ha någon betydelse. Jag har provat att både zooma ut och zooma in helt med min 7800 och märker ingen direkt skillnad alls i kvalitet.
Postad 17 september 2004 - 23:23
Unregisteredebdbf243
-
Unregisteredebdbf243
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
Dock är den tydligen svårinstallerad och projektorn måste därför skickas in för uppgradering om man vill ha fixen.
Vad anser dom vara svårt? Att använda HyperTerminal? Jag har ingen lust att skicka iväg min och vara utan under tiden.... Fast å andra sidan lyckades jag ju bränna min Philips 963SA när jag skulle uppdatera den...
Postad 19 september 2004 - 17:38
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
Goda tider, fick just veta av Benq själva att det finns en 1.03 firmware för 7800 som borde lösa ditheringproblemet. Dock är den tydligen svårinstallerad och projektorn måste därför skickas in för uppgradering om man vill ha fixen.
För är det viktiga detta: nu kan man spontanköpa en Benq 7800. Skulle det mot förmodan vara så att man stör sig ohyggligt på ditheringproblemet så är det fixbart, men jobbigt (eftersom man lär skicka). Men, bara att det GÅR, gör ju att projektorköpet blir tryggare.
Hur kollar man firmware rev på sin Benq? Vad har ni som köpt den för firmware?
(Huruvida detta applicerar på 8700 också har jag inte fått bekräftat, men jag ANTAR det)
Hej Intressant. Var skickar man det då? Adress?
Postad 21 september 2004 - 11:45
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1 267 inlägg
"Storlek: 400x136x292 mm (bredd/höjd/djup)"
Med tanke på informationen ovan har jag en fråga.
Hur mycket plats tar projektorn i anspråk med kablar inräknat?
Skiljer det mycket på hur mycket utrymme en DVI kabel/kontakt kontra component kablar tar?
( Jag syftar på djupet såklart!  )
Anledningen till att jag undrar är att den skall monteras i ett skåp som öppnas och projektorn dras fram/ut på en konsolmonterad hylla vid användning...
Postad 21 september 2004 - 23:42
Unregisteredebdbf243
-
Unregisteredebdbf243
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
Räkna med ca 5 cm för strömkontakten.
Övriga anslutningar sitter lite längre in så dom borde klara sig på det också.
Om du tänker köra HDMI - DVI adapter tar den nog mer plats...
Postad 22 september 2004 - 11:43
jg83610
-
jg83610
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Någon som vet var man kan få 7800 demad i Skåneland?
Har bestämt mig för DLP efter jag sett InFocus SP4805 vs Hitachi PJ-TX100. Jag vill se om de extra tusenlapparna som 7800 kostar motiverar ett köp.
Postad 22 september 2004 - 12:00
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4 536 inlägg
Enligt The Rocks hemsida har de fått in den för demo nu. The Rock är en tokbra affär i Lund.
Utan att ha sett IF4805 och Benqen bredvid varandra kan jag lätt säga att bara skillnaden i upplösningen är värd mellanskillnaden. Utan snack för min del. SHIT vad mycket det gjorde!!!!
Postad 22 september 2004 - 13:09
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1 267 inlägg
Räkna med ca 5 cm för strömkontakten. Övriga anslutningar sitter lite längre in så dom borde klara sig på det också. Om du tänker köra HDMI - DVI adapter tar den nog mer plats...
Oki... då borde det finnas marginal. Kommer isånt fall mata den från Htpc och en ren dvi kabel. Man kan kanske till och med få dit en vinklad ström kontakt....
Postad 22 september 2004 - 14:20
Unregistered47efd78c
-
Unregistered47efd78c
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
HTPC och DVI älskar denna projektor kan jag tillägga. När man kör 1:1 pixel mapping blir bilden sanslöst bra.
Postad 22 september 2004 - 16:35
fiend
-
fiend
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
HTPC och DVI älskar denna projektor kan jag tillägga. När man kör 1:1 pixel mapping blir bilden sanslöst bra.
Låter ju riktigt bra. Det är så som jag ska köra sen då jag fått igång HTPCn (DVI med ett ATI 9200) och fått tag på kabeln till den (4m Supra DVI-kabel)  Nu kör jag med video-ut på mitt Geforce2 med en 10m komposit (video?)-kabel till projektorn och tycker det blir hyffsad bild iaf. Kommer bli stor skillnad? Vad är 1:1 pixel mapping för nåt? Mvh Fredrik
Postad 22 september 2004 - 18:53
Unregistered47efd78c
-
Unregistered47efd78c
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
1:1 pixelmapping är när du kör ut en pixel från datorn per pixel på projektorn. Dvs precis 1024*576 i upplösning, bilden blir ordentligt mycket bättre då. Man behöver göra det via tex powerstrip.
ATI korten är mycket bra på att hantera DVI ut mot projektorn så du lär inte bli besviken. Det verkar också vara betydligt lättare att få ett ATI kort att vilja köra just 1024*576 också.
Jag tror du kommer bli rätt överaskad när du går från komposit ut till DVI
Postad 22 september 2004 - 18:56
Unregistered47efd78c
-
Unregistered47efd78c
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
Är det bara jag eller har prisjakt varit helt grymt segt senaste dagarna? Blev dubbelpost pga att inget hände..
Redigerat av Unregistered47efd78c, 22 september 2004 - 19:25.
Postad 22 september 2004 - 19:20
fiend
-
fiend
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
1:1 pixelmapping är när du kör ut en pixel från datorn per pixel på projektorn. Dvs precis 1024*576 i upplösning, bilden blir ordentligt mycket bättre då. Man behöver göra det via tex powerstrip.
ATI korten är mycket bra på att hantera DVI ut mot projektorn så du lär inte bli besviken. Det verkar också vara betydligt lättare att få ett ATI kort att vilja köra just 1024*576 också.
Jag tror du kommer bli rätt överaskad när du går från komposit ut till DVI 
Aha, då har man lärt sig något nytt idag =) 1:1 pixelmapping låter ju logiskt, annars måste det ju göras massa konverteringar och grejor däremellan och då kanske det påverkar resultatet. Hoppas att min DVI-kabel kommer snart. Håller på att längta ihjäl mig!=) Sen ska det bara installeras Powerstrip till HTPCn och en haklapp till mig  Mvh Fredrik
Postad 23 september 2004 - 08:23
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1 267 inlägg
Det är så som jag ska köra sen då jag fått igång HTPCn (DVI med ett ATI 9200) och fått tag på kabeln till den (4m Supra DVI-kabel) 
Vet inte hur det är med BenQ 7800, om den är känslig på DVI ingången, jag skulle behöva ha ca 8-10 meter dvi kabel... Hur har ni era HTPC's just med tanke på kabellängder? All elektronik nära projjen? Eller långa coax/optiska kablar till reciever?
Postad 23 september 2004 - 08:51
Unregistered47efd78c
-
Unregistered47efd78c
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
Jag kör en 5 meters DVI kabel själv, men har förstått att man bör kunna köra uppåt en 8-10 meter. Där börjar dock gränsen gå och man bör ha en "bra" kabel för det.
Kör man en 3-6 meter typ så funkar det med en DVI kabel man lika väl kan köpa på claes ohlsson eller netonnet utan någon försämring alls. Ingen mening att lägga ut dyra pengar när man kan få lika bra prestanda för en 300-400 kronor.
Postad 23 september 2004 - 09:42
pgpg
-
pgpg
-
Användare
-
-
216 inlägg
Jag har en total längd på 8 meter på DVI kabeln, är två kablar som är skarvade, en 3 meter och en 5 meter. Båda köpta på Kjell & Co. Fungerar hur bra som helst.
Postad 23 september 2004 - 09:55
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1 267 inlägg
Jag har en total längd på 8 meter på DVI kabeln, är två kablar som är skarvade, en 3 meter och en 5 meter. Båda köpta på Kjell & Co. Fungerar hur bra som helst.
Ok! Det låter betryggande!! I sånt fall borde det inte vara något problem med en 10meters kabel av hyffsad kvalitet!! Vad kör du med HTPC eller Stationär DVD (märke/modell)?
Postad 23 september 2004 - 10:08
pgpg
-
pgpg
-
Användare
-
-
216 inlägg
Vad kör du med HTPC eller Stationär DVD (märke/modell)?
Jag kör med HTPC, är ett ATI 9600 kort i den. Kör 1024x576@60Hz och 1280x720@50Hz utan problem.
Postad 23 september 2004 - 13:21
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
Vad kör du med HTPC eller Stationär DVD (märke/modell)? Jag kör med HTPC, är ett ATI 9600 kort i den. Kör 1024x576@60Hz och 1280x720@50Hz utan problem.
Jag kör med htpc ati 9700pro, 10 meter dvi-kabel och jag kör också de olika upplösningarna. har aldrig kollat på hz dock. kollar man det också i powerstrip? /eric
Postad 23 september 2004 - 16:57
Unregistered628988a8
-
Unregistered628988a8
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag köpte först en 7 meters kabel från Datorbutiken men det gick inte alls, väldigt skumma färger oavsett upplösning. Nu kör jag med en Suprakabel istället, inga problem och underbar bild.
Postad 23 september 2004 - 17:29
fiend
-
fiend
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
Jag ska ha min HTPC vid soffan / under soffan och projektorn är rakt ovanför soffan. Så det blir ungefär 4 meter =)
Sen har jag en 10m optisk kabel till förstärkaren.
Inga andra kablar går det hållet sen. Trådlöst nätverk och hela kittet. Enkel kabeldragning med 1 kabel
Mvh Fredrik
Postad 23 september 2004 - 18:56
Unregisteredad1a5709
-
Unregisteredad1a5709
-
Användare
-
-
106 inlägg
Jag var på the rock i lund samma dag som benq kom och jämförde den med infocus 4805 sharp för 27000kr och hitachi pj 100.
Benq led av alldels för mycket rödstick en mycket högljudfläkt,men det var lite mer tryck i bilden.
Men infocus tog längsta strået dom två emellan enligt mig.
Men personligen gillade jag sharp XV-Z201E.
Postad 23 september 2004 - 20:18
Unregistered47efd78c
-
Unregistered47efd78c
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
Det är typiskt att du får rödstick med den om du använder grundinställningen. Den är på tok för röd, extremt enkelt att ändra på dock och då kan jag säga att den är rätt mycket vassare än Infocusen och i mina ögon likvärdig med Sharpen.
Redigerat av Unregistered47efd78c, 23 september 2004 - 20:19.
Postad 23 september 2004 - 20:38
Unregisteredad1a5709
-
Unregisteredad1a5709
-
Användare
-
-
106 inlägg
Dom försökte ändra på det men då blev dom andra färgena lidande särkilt svärtan.
Det största minuset var ju fläkten som verkligen väsnades
Annars var det en trevlig projektor
Postad 23 september 2004 - 21:17
Unregistered47efd78c
-
Unregistered47efd78c
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
Ok, för mig är inte fläkten speciellt högljudd.
Dom kan inte kunna projektorn speciellt bra om dom inte kan fixa bilden från rödsticken utan att de andra blev lidande. Den är faktiskt väldigt lätt att ställa in.
Postad 23 september 2004 - 22:18
fiend
-
fiend
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
Ang inställningarna.
Har kikat lite tidigare och sett nån som publicerat sina inställningar till BenQn. Kan ni inte göra det igen så behöver jag inte gå igenom 28 sidor med trådar i mitt sökande?
Jag har ingen aning om vad jag ska ha för inställningar. Har ingen skiva att ställa in efter, men den var iaf för röd nu då jag kikade på Ice Age. Mammuten och allt blev på tok för rött 
Har en tillfällig tupplur som dukalternativ just nu.
Tack på förhand.
Mvh Fredrik
Postad 23 september 2004 - 22:25
pgpg
-
pgpg
-
Användare
-
-
216 inlägg
kollar man det också i powerstrip?
Jupp det gör du. I samma dialog som du ställer in upplösning etc.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|