* Officiell tråd - Sony VPL-HS50 *
1887 svar till detta ämne
Postad 31 januari 2005 - 09:24
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1 907 inlägg
Jag var nyss i en butik där de hade båda AE700, Z3 och HS50 uppsatta bredvid varandra.
I min mening var den bästa bilden enligt följande:
1.) HS50 (väldigt lugn och fin bild utan några orenheter) 2.) AE700, kändes lite piggare än Z3, kan bero på kalibreringen förstås 3) Z3
Det verkar som många här i forumet säger att HS50 är för ljussvag. Tyckte också att den kändes lite ljussvagare i butiken. Men detta är konstigt, har inte HS50 1200 Ansi medan Z3 + AE700 har 1000 Ansi? Vad är nu detta?
<{POST_SNAPBACK}>
Vilken nivå kvalar HS50 in på bland DLP? Är den jämbördig med Infocus 5700 eller någon BenQ? Är det någon som har en referens från demo?
Postad 31 januari 2005 - 11:12
Horrabin
-
Horrabin
-
Lärjunge
-
-
402 inlägg
Jag har haft lite problem med min HS50, ljudnivån har varit rätt så irriterande. Inte så att den har varit alltför hög, den har legat på en lägre nivå än min gamla Panasonic PT-AE300, men det har varit ett ojämt ljud vilket gjort att jag hört den mycket mer än om den legat på en konstant nivå. Ljudet var ett slags vinande, som om fläkten eller någon liten motor inne i projektorn gick ojämnt. Så i helgen tog jag ner den från min hylla och tittade och lyssnade om jag kunde hitta någon lösning på problemet. Jag testade att ta bort luckan på baksidan för att se om det var problem med att det inte kom in tillräckligt med luft, men det verkade inte vara problemet. Så testade jag att ställa den upp och ner och genast blev det en annan ljudbild. Så jag provade att ställa upp den på min hylla ovanför fönstret där den ska vara, fast upp och ner denna gång och även om det lät lite svajigt i början när jag satte igång den så blev det snart en stabil och låg ljudnivå. Jag ska testköra lite mer och se om det håller i sig eller om det bara var i går som jag lyckades. Om det håller i sig kan jag äntligen börja göra lite inställningar för att få bästa bilden (jag har kört på grundinställningarna hittills).
Postad 31 januari 2005 - 11:41
Unregistered29199
-
Unregistered29199
-
Användare
-
-
214 inlägg
Vilken hade Ni valt, Sony VPL-HS50 eller äldre yamha DPX-1000 om de hade kostat lika mycket?
Postad 31 januari 2005 - 16:27
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Detta med att den är fel alignade i färgerna är det något alla ni som har denna sony kan se?
Studerade min igår och såg att min har en pixel grön åt vänster och en pixel röd åt höger.. Inget man ser på håll, men går man fram till duken och tittar ser man tydligt.. Ni som har sonyn kan väl kolla hur mycket ni har.
Postad 31 januari 2005 - 20:17
Unregisteredf0dd0039
-
Unregisteredf0dd0039
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Nu verkar det som Big Screen har fått sin HS50 skall bli kul och läsa hans syn punkter på i denna i mina ögon super proj...
Postad 31 januari 2005 - 22:55
Unregistered1cc871ee
-
Unregistered1cc871ee
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Håller med.. Även om det nu finns ett antal eminenta tester av HS50 så är det ju ändå roligt att kolla vad mr. bigscreen tycker  . Spännande att se hur den står sig mot exempelvis HC900 etc. etc.
Postad 01 februari 2005 - 10:50
micm
-
micm
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
TESTET snart klart.
Saxat från BigScreen - PROJEKTORFORUM
-----------------------------------------------------------------------------------------------
"Japp, sitter med HS50 nu sedan i fredags och efter en hård testhelg så är nu testet nästan klart. Nu skall det renskrivas, fotas, bildbehandlas, layoutmonteras, korrläsas och laddas upp - så det blir onsdag som gäller!
Säger just nu bara en sak om HS50: "
-----------------------------------------------------------------------------------------------
(Smilies som vi ej har här på prisjakt "ROCKAR")
Blir spännande att läsa!!!
Postad 01 februari 2005 - 12:10
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
oj då  kanske hinner med detta test också innan min månadsavgift gått ut då har jag fått läsa 5 recentioner för 19 kr MYCKET BRA JOBBAT BIGSCREEN
man kan inte klaga på att det inte är prisvärt i alla fall
Redigerat av ZoomAir, 01 februari 2005 - 15:18.
Postad 01 februari 2005 - 12:24
Unregistered10f106ca
-
Unregistered10f106ca
-
Användare
-
-
242 inlägg
Kan jag få addressen till Big Screen?
Postad 01 februari 2005 - 14:04
Unregistered47353d73
-
Unregistered47353d73
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Postad 01 februari 2005 - 21:25
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3 439 inlägg
ÄNTLIGEN! Nu har man en fungerande HS50a utan fläkt- och pixelfel (som det ser ut). Testade den nyss som jag fått tillbaka från Sonys Inside Service i Stockholm. De enda de behövde göra var att byta en fläkt i projektorn.  Bra det! Snabbt gjorde de det också, med tanke på att de fick den i torsdags. Fick tillbaka den idag, tisdag, med posten. Ikväll ska jag dra upp den i min "projektorhylla" och sedan ska den köra mot det nya dukmaterialet jag har. Imorgon jobbar jag, men på torsdag är jag ledig. Då ska den hårdtestas! Känner mig lite gladare nu efter nästan tre månaders väntan! Projen går tyst också och det är ju guld! Trodde den skulle låta mer faktiskt.
Postad 01 februari 2005 - 21:53
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3 967 inlägg
Grattis Peter, det var skönt att höra att det äntligen har ordnat sig för dig.
Ser fram emot lite intryck och bilder från din "hårdtestning" på torsdag.
Hoppas du förblir nöjd ett tag nu i alla fall
Postad 02 februari 2005 - 00:06
dannyboy
-
dannyboy
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Är det någon som har en Sony VPL-HS50 tillsammans med en grå duk typ Euroscreen Frame Greyline?
Ni som har en grå ramspänd duk tillsammans med denna projektor kan väl bemöda er och skriva ett inlägg om hur ni tycker dessa presterar ihop..
Vore kul att få lite feedback så det känns att man har gjort ett bra val angående projektor och duk
Postad 02 februari 2005 - 00:09
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3 439 inlägg
Tack ska ni ha! Sitter och testar bilden direkt ur kartong med Gladiator Superbit R2UK (vilken annars) och bilden nu slår faktisk min tidigare PE8700+ fullt kalibrerad(!). Iaf om man ser till antalet punkter jag har för vad som utgör en bra bild. Det säger inte lite det. Iofs en bättre signal nu med digital komponentsignal (Y Cb Cr) från min Denon DVD-3910. Kör 1080i nu. Fick "bara" ut RGB (720p och 1080i) via DVI till min förra projektor. Inte dåligt! Grymt impad! Grymt stabil och fin bild med HS50an! Skönt att slippa dithering och RBE. Ska inte dissa min förra DLP-projektor helt, men just nu saknar jag den inte direkt. Det sjuka är ju att denna proejktor är billigare(!). Just nu är den långa väntan värd kan jag säga. HS50an går tyst med och vissa bonuser jag jag märkt. Med HDMI-signal kan man te.x. flytta runt bilden inom pixelmatrisen. Exakt hur detta funkar i praktiken kan jag återkomma om. Inga jaggies med 1080i-signal som jag fick tidigare, utan bara grymt bra bild. Projektorns interna Pixelworkschip fixar bilden bra tycker jag. Blankingen kan jag faktiskt inte se med 1080i-signal heller. Den ska tydligen finnas där, men den är minimal. Jag ser den inte just nu, men jag har inte räknat pixlarna än. Skönt att 1080i-signal funkade bättre till HS50an än med min förra projektor. Mitt största orosmoment efter att ha läst om 720p-problemen. 720p-signal är dock en liten desvikelse. Grym blankning där och det är synd! Sony ska ju tydligen fixa detta, men när denna uppgradering kommer tll sverige återstår att se. Jag kommer köra med 1080i-signal från DVDn (HDMI och YCbCr dvs digital komponentsignal) och sedan en Marcuscables VGA-kabel (D-sub>D-sub) på 10 meter från datorn. Där jag man ju få en 720p-signal helt pixelmappad utan blanking osv. 480/576i och p har lite blanking, dock inte alls lika mycket som 720p-signalen har. Vem var det som sa att man inte kunde köra te.x 576p via HDMI och Denons DVD-3910/DVD-2910??? Inga problem. Bara så ni vet.  Angående alignmentfel så verkar min projektors gröna panel liiite aningens förskjuten åt vänster. Nästan en pixel till vänster. Så lite att jag inte bryr mig om det. Hade större alignmentfel på min förrförra projektor (Sanyo PLV-Z2) så detta "problem" är ganska uppförstorat tycker jag. De flesta LCD-projektorer dras med detta och det är inget direkt problem som är specifikt för denna projektor. Kolla detta på en LCD-projektor så kanske ni ser att de flesta har det. Menyerna är "gosiga" tycker jag. Gillar att de tonas ut och in. He he. Lätt att hitta det man vill åt tycker jag. Testningen fortsätter...... Återkommer imorgon. Edit för dannyboy: Jag kör med ett liknande material som greyline nu och jag tycker det funkar bra. Jag har SMS nya HD Greymaterial på gain 0.8 som funkade kanon! Ingen hotspotting längre!! Trodde det skulle bli mörkt, men det funkar bra tycker jag. Dock har jag som sagt inte gjrt någon full kalibrering ännu. Kan inte fota bilden något nu, men jag hoppas kunna göra det på torsdag.
Redigerat av Unregistereda0ef723f, 02 februari 2005 - 09:31.
Postad 02 februari 2005 - 00:45
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
HAAAAAAAAAAHAHAHAHAHA alignment fel, fattar inte hur en sådan sak ens disskuteras, blanking på 720p ok det är rätt uppenbart men att en sådan sak som någon väääääääälllldigt liten förskjutning på panelerna blir en sådan stor sak är ganska så roligt faktiskt.
hmmmmm, undra vad nästa grej att klaga på är
så peter med andra ord har du en projj som är "bättre" än din gamla HD2+ DLP och som är billigare, och då har du bytt till en LCD.
BRA JOBBAT SONY
Redigerat av ZoomAir, 02 februari 2005 - 00:49.
Postad 02 februari 2005 - 09:09
Unregistered29199
-
Unregistered29199
-
Användare
-
-
214 inlägg
alltså går det att få 1280x720 från datorn via DVI utan blanking också? Jag funderar som sagt på HS50 men blankingen i 720p stör mig rätt bra så tänkte köra 1080i från en 3910 vilket jag tyckte såg rätt likt 720p fast utan blanking men sedan kommer jag nog mest köra från en dator med DVI ut så då kommer väl man inte undan blanking om man inte lyckas köra sin dator i 1900x1080 fast då måste man väl få datorn att visa interlaced
Postad 02 februari 2005 - 09:29
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3 439 inlägg
Kör du VGA>VGA och använder PowerStrip m.fl. program så kan man få 720-signal att bli pixelmappat med progressiv signal, JA.
VGA-ingången lider inte av blankning om man kör nativeupplösning dvs 1280x720 iaf.
Dock har jag inte testat detta än själv, men jag ska göra det i morgon. Flera olika personer som testat detta (och fått till pixelmappning) så jag tror inte det är något problem.
Postad 02 februari 2005 - 12:25
Unregistered47efd78c
-
Unregistered47efd78c
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
Pixelmapping fungerar alldeles utmärkt via VGA ingången, ingen blanking eller problem. Ett intressant fenomen jag märkte när jag provade lite olika konstellationer var att bäst bild får jag om jag kör DVI ut, via en DVI till VGA omvandlare och sen vidare med VGA kabel till VGA ingången på projektorn.
Bilden via DVI utgången, på mitt ATI radeon 9800pro, ger en betydligt stabilare bild än VGA utgången. Intressant är också att när bilden blev stabilare så syntes screendooren mindre.
Postad 02 februari 2005 - 12:38
Unregistered29199
-
Unregistered29199
-
Användare
-
-
214 inlägg
undras hur det fungerar med DVI-hdmi ut från datorn? har nämligen en DVI splitter som jag tänkt använda
Postad 02 februari 2005 - 13:18
mikeett
-
mikeett
-
Veteran
-
-
1 825 inlägg
Pixelmapping fungerar alldeles utmärkt via VGA ingången, ingen blanking eller problem. Ett intressant fenomen jag märkte när jag provade lite olika konstellationer var att bäst bild får jag om jag kör DVI ut, via en DVI till VGA omvandlare och sen vidare med VGA kabel till VGA ingången på projektorn.
Bilden via DVI utgången, på mitt ATI radeon 9800pro, ger en betydligt stabilare bild än VGA utgången. Intressant är också att när bilden blev stabilare så syntes screendooren mindre.
<{POST_SNAPBACK}>
Nice lösning för blanking. Kör man då DVI-I eller DVI-D till DVI-VGA omvandlaren?
Postad 02 februari 2005 - 15:54
sunqan
-
sunqan
-
Lärjunge
-
-
299 inlägg
Iofs en bättre signal nu med digital komponentsignal (Y Cb Cr) från min Denon DVD-3910. Kör 1080i nu. Fick "bara" ut RGB (720p och 1080i) via DVI till min förra projektor. Inte dåligt! Grymt impad!
Digital komponentsignal??? Komponent (Y Cb Cr) är väl analog???
Postad 02 februari 2005 - 16:18
prosen
-
prosen
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Digital komponentsignal??? Komponent (Y Cb Cr) är väl analog???
Du kan tydligen skicka en digital komponentsignal(Y Cb Cr) via HDMI istället för RGB. HDMI stöder både RGB och Y Cb Cr till skillnad från DVI som bara stöder RGB. Till slipper således en konvertering från Y Cb Cr till RGB efterssom formatet på en DVD är lagrat i Y Cb Cr. Frågan är om signalen inte konverteras till RGB när den kommer till projjen istället, efter som panelerna är RGB, eller vad har man att vinna på detta?
Redigerat av prosen, 02 februari 2005 - 16:22.
Postad 02 februari 2005 - 16:24
lunkwill
-
lunkwill
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Det finns ingen blanking i 1080, dock lite overscan. Att köra över VGA-porten löser nästan blanking i 720, men bara nästan då vissa på AVS-forum har rapporterat att 1280x720@50Hz kickar igång bildbehandlingen. :-/ Sedan har jag en uppdatering för de som jag väntar på en projektor från Gultronics. Jag beställde för snart fyra veckor sedan, den 7:e januari. Efter att ha ringt dem igen nu så fick jag ett "slutgiltigt" datum. Tyvärr är det långt ifrån något kul datum; den 18:e februari (+frakttid till Sverige). Med andra ord minst tre veckors väntan till... Han kunde inte svara på om den då skulle komma med den nya mjukvaran eller inte. Men en sådan här lång delay måste ju bero på att Sony har hållt på att göra något iaf. Skulle ha köpt Z3:an istället som jag var på väg att göra den 7:e Januari innan Techistore (tror jag det var) dummade sig.
Postad 02 februari 2005 - 17:48
dannyboy
-
dannyboy
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Peter M tack för din extensiva recension.. ser fram emot att äntligen prova projjen
lunkwill tråkigt att höra.. jag ringde Gultronics först oxo men dom lät riktigt oseriösa och hade för lång leveranstid så jag beställde av Megapreis istället som är en österrikisk nätbutik.. endast en veckas väntetid inkl. frakt och allt gick på futtiga 21500!
Postad 02 februari 2005 - 20:31
Unregistered1cc871ee
-
Unregistered1cc871ee
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
HAAAAAAAAAAHAHAHAHAHA alignment fel, fattar inte hur en sådan sak ens disskuteras, blanking på 720p ok det är rätt uppenbart men att en sådan sak som någon väääääääälllldigt liten förskjutning på panelerna blir en sådan stor sak är ganska så roligt faktiskt.
hmmmmm, undra vad nästa grej att klaga på är 
så peter med andra ord har du en projj som är "bättre" än din gamla HD2+ DLP och som är billigare, och då har du bytt till en LCD.
BRA JOBBAT SONY 
<{POST_SNAPBACK}>
Alignmentfelet är väl upp till projektorägaren att avgöra hurpass allvarligt man ser på det. Skulle jag ha 2-3 pixlar fel som tydligen en hel del haft på AVSForum och ser tunna tunna artefakter kring vissa konturer etc. så tror jag inte att jag skulle känna mig vidare nöjd heller. Det är väl ungefär som med RBE eller dylikt, upp till användare hurpass påverkad man blir. Det säger sig ju själv att det inte kan vara bra med pixelförskjutning. Vissa får projjar som är perfekt alignade medans andra får projjar med ganska grov förskjutning. En del personer som trots allt investerar ganska stora pengar i denna projektor vill ju att den skall vara perfekt, något man kan ha förståelse för. PS. Personligen tror jag säkerligen att man skulle överleva alldeles utmärkt med nån pixels förskjutning på denna i övrigt så fina projje, men vi är ju alla olika. DS
Postad 02 februari 2005 - 22:15
Unregistered29199
-
Unregistered29199
-
Användare
-
-
214 inlägg
förseningen från Sony tror jag inte beror på att de fixar felet, mer på att efterfrågan är långt större än vad de kan producera nu i början av en ny produktcykel
Postad 02 februari 2005 - 22:23
Horrabin
-
Horrabin
-
Lärjunge
-
-
402 inlägg
Enligt Jimmy på Hemmabio.nu så var det uppehåll i produktionen för att Sony tydligen skulle byta fabrik där HS50 producerades. Varför detta gjordes visste han inte, men jag antar han fått denna info från Sony i Sverige. Om det innebär att de passar på att fixar blankingen eller inte låter jag vara osagt tills dess vi ser den nya omgången komma ut på marknaden.
Postad 02 februari 2005 - 23:38
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
Postad 02 februari 2005 - 23:46
Unregistered10f106ca
-
Unregistered10f106ca
-
Användare
-
-
242 inlägg
Har många här köpt sina HS50 från gultronics? Jag skulle vilja veta om det är en smart idé? Jag menar får man sakerna i tid och vad kostar frakten? Som jag fattat det är de billigast på HS50 på hela nätet just nu (har jag rätt?). Räknade ut att de kostar ganska exakt 20 000 kr nu... med en GBP på 13,15 kronor... Först var jag inne på en AE700 men det verkar ju bara skilja 5000 kr isåfall... det kanske är värt den mellanskillnaden? Men blir priset 1,499 pund eller måste man t.ex. räkna till frakt och andra avgifter?
Postad 02 februari 2005 - 23:48
Unregistered1cc871ee
-
Unregistered1cc871ee
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Har många här köpt sina HS50 från gultronics? Jag skulle vilja veta om det är en smart idé? Jag menar får man sakerna i tid och vad kostar frakten? Som jag fattat det är de billigast på HS50 på hela nätet just nu (har jag rätt?). Räknade ut att de kostar ganska exakt 20 000 kr nu... med en GBP på 13,15 kronor... Först var jag inne på en AE700 men det verkar ju bara skilja 5000 kr isåfall... det kanske är värt den mellanskillnaden? Men blir priset 1,499 pund eller måste man t.ex. räkna till frakt och andra avgifter?
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns en egen tråd för detta. Den som söker skola finna
Postad 02 februari 2005 - 23:50
Unregistered1cc871ee
-
Unregistered1cc871ee
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Nu är förresten HS50-testet uppe på bigscreen. Blev rätt så besviken på testets grundlighet etc. inte alls lika utförligt som andra tester jag sett om denna maskin + att det kostar pengar. Däremot så fick ju HS50 drömbetyg vilket kan vara skönt för er spekulanter...
Postad 03 februari 2005 - 00:27
Unregistered47efd78c
-
Unregistered47efd78c
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
HS50 har så gott som inte fått en enda negativ review utan alla har varit rörande överens om att den är något utöver det vanliga och att den verkligen är en klar "nästa generations projektor".
Jag har generellt inga problem att betala för bra Internettjänster, utan tycker det kan vara helt ok om det verkligen tillför något...Däremot är bigscreen så förbaskat ful, ser ut som en site man kunde se för en 3-4 år sen. Det tar liksom emot att betala för en sådan site, även om informationen är bra.
Postad 03 februari 2005 - 13:44
Unregistereda0ef723f
-
Unregistereda0ef723f
-
Mästare
-
-
3 439 inlägg
havocsi: Du vet att man kan högerklicka på testlänken och välja "Öppna länk i nytt fönster" va?  Då ser det ganska bra ut tycker jag. Sitter och läser testet nu. Synd att jag inte mår så bra idag. Jag som skulle kalibrera upp projektorn i brygga. Får se vad jag hinner med idag.
Postad 03 februari 2005 - 14:30
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Bästa bilden på HS50 via min 2910 (denon) är 720P via HDMI alternativt DVI.
Kör man på 1080i blir det lite hack på bilden då och då, kan bero på fel frekvens vänster/höger signal.
Postad 03 februari 2005 - 15:00
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Kan man få Era kommentarer till vad projectorcentral.com skriver, är det
någon skillnad mellan HS50 och HS51 ?
1.The better but more costly alternative is to use the DVDO iScan HD+ video processor as a front end to the HS51. This unit will upscale all of your standard definition sources, including DVD, VCR, laserdisc, television signals, etc., from 480-line format to 720p and deliver them to the HS51 via DVI. It will also pass through all of your HDTV signals, including any that are HDCP flagged for copy protection. This eliminates both the scaling issue and the overscan loss, giving you 100% of the picture on the screen.
Och
2.Using analog component inputs side by side with the AE700, the HS51 appears to be noisy and digital, whereas the AE700 appears smoother, better integrated, and more film-like.
Och
3.Overall, fan noise is low in Cinema mode, but not as low as the 24 dB rating would lead one to believe. It is not distracting, but the other new LCD 1280x720 high contrast projectors, the Panasonic AE700 and Sanyo PLV-Z3, are quieter in their cinema modes.
Postad 03 februari 2005 - 15:07
ZoomAir
-
ZoomAir
-
Veteran
-
-
2 138 inlägg
blir inte HS50:n bättre med HDMI bigscreen tyckte komponent var att föredra
Postad 03 februari 2005 - 22:19
Unregistered31b0023d
-
Unregistered31b0023d
-
Forumräv
-
-
686 inlägg
Personligen så föredrar jag HDMI anslutningen, Då den i mina ögon ger tveklöst bäst bild. Inga jätte skillnader mot komponent men skillnad finns.
Vilket också andra testare har kommit fram till.
Men Men.................
Redigerat av Unregistered31b0023d, 03 februari 2005 - 22:28.
Postad 04 februari 2005 - 17:27
Unregistered27851
-
Unregistered27851
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Nu har även jag sett underverket. Den är dessvärre precis så bra som recensionen på bigscreen.se säger. Spelar i en division eller två högre än Z3:an. Någon som vill köpa en VW10?
Redigerat av Unregistered27851, 04 februari 2005 - 19:52.
Postad 04 februari 2005 - 19:16
Unregistered10f106ca
-
Unregistered10f106ca
-
Användare
-
-
242 inlägg
Nån som har lust att förklara vad detta med blankning och 720p vs. 1080i betyder. Jag antar att DVDn skalar om bilden till dessa upplösningar först? Men innebär 1080i att bilden inte längre blir progressiv eller vadå? Har inte hittat nån annan tråd där detta förklaras så jag frågar här! Tack!
Postad 04 februari 2005 - 20:46
micm
-
micm
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Postad 05 februari 2005 - 12:10
BWF
-
BWF
-
Användare
-
-
106 inlägg
Är i valet och kvalet om jag ska beställa mig en HS50 och undrar då, hur stor duk rekomenderas om man kommer att sitta mellan 2.5-3.5 m från duken ?
Funderar på en duk på ca 90".
Postad 05 februari 2005 - 12:17
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
85" räcker, risk för att du upptäcker/ser strukturen på pixlarna annars.
Postad 05 februari 2005 - 12:28
dannyboy
-
dannyboy
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag sitter 4.2m ifrån en duk på 104" vilket är nära den perfekta koefficienten på 1.85
Dela avståndet med duklängden och ju närmare 1.85 du kommer desto bättre
Postad 06 februari 2005 - 12:18
Unregistered59b6c723
-
Unregistered59b6c723
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Ni som har hs50
Jag förvånades lite över inställningarna i Bigscreen-testet.
kontrast 100
brightness 70
Det jag har läst om oftast är
kontrast 60-80
brightness 50
Hur har ni ställt in dessa parametrar?
En annan fråga, är det möjligt att sända progessiv komponent över hdmi?
Postad 06 februari 2005 - 15:05
Unregistered47efd78c
-
Unregistered47efd78c
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
Ohlson:
De värderna ser helt tokiga ut. Kör man upp kontrast till 100 får man en bild som inte håller vitan igenom de olika irislägena utan färgskiftar. Tycker även brightness verkar ställd för hög.
Kan inte uttala mig om progressive komponent då jag inte provat det.
Postad 06 februari 2005 - 16:31
Horrabin
-
Horrabin
-
Lärjunge
-
-
402 inlägg
Ohlson: Jag vet inte riktigt om jag förstått dig rätt, men när jag kör min Denon 3910 via HDMI till min HS50 så kan jag ställa in om jag vill köra RGB- eller komponentsignal, och om jag väljer komponentsignal så kan jag köra progressivt (480p/576p samt 720p). Är det detta du undrar över?
Redigerat av Horrabin, 06 februari 2005 - 16:32.
Postad 06 februari 2005 - 16:42
AAKEE
-
AAKEE
-
Veteran
-
-
1 754 inlägg
Jag sitter 4.2m ifrån en duk på 104" vilket är nära den perfekta koefficienten på 1.85
Dela avståndet med duklängden och ju närmare 1.85 du kommer desto bättre 
<{POST_SNAPBACK}>
Eller multiplicera dukbredden med 1.85 och ställ soffan där ?
Postad 06 februari 2005 - 17:23
Unregistered10f106ca
-
Unregistered10f106ca
-
Användare
-
-
242 inlägg
Lite OT kanske, men jag bara undrar. Om man kör i 1080i som många verkar göra med sina HS50, får man inte progressiv bild då längre?
Postad 06 februari 2005 - 17:40
Unregisteredf0c463fe
-
Unregisteredf0c463fe
-
Användare
-
-
151 inlägg
Har någon fått problem med damm på LCD panelerna ännu. Konstruktionen med separata luftkanaler borde göra att detta inte uppstår. Sanyo Z2 som jag har är ju klart känslig för damm.
Postad 06 februari 2005 - 22:22
nakos
-
nakos
-
Användare
-
-
180 inlägg
Tänkte att jag skulle ta och titta på denna projektor i morgon i Göteborg.
Kan någon säga vart jag skall gå?
Helst där ni har sett att den är bra kalibrerad, står i ett mörkt rum osv
Har iofs hört att den finns hos Ågrens. Är den bra kalibrerad där?
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|