Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - SwanSpeakers *

978 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Swans Diva 5.2F (Golvhögtalare) 1 7 (2) Inga priser
Swans Diva 2.1 (Surroundhögtalare) 1 6,5 (1) Inga priser
Swans Diva 6.2F (Golvhögtalare) 1 8,37 (7) Inga priser
Swans M20-5.1 (Högtalarpaket för hembio) 1 (0) Inga priser
Swans Diva 4.2F (Golvhögtalare) 2 8 (3) Inga priser
Swans D1080 (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Swans S200A (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Swans S600SE (Golvhögtalare) 1 7,67 (2) Inga priser
Swans M1 (Surroundhögtalare) 1 9 (10) Inga priser
Swans D3.1 (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Swans D3.2F (Golvhögtalare) 0 7,83 (5) Inga priser
Swans 2.3C (Centerhögtalare) 5 9 (5) Inga priser
Swans F2.2F (Golvhögtalare) 5 8,75 (3) Inga priser
Swans F5R (Surroundhögtalare) 2 7,5 (1) Inga priser
Swans F2.2R (Surroundhögtalare) 2 7,5 (1) Inga priser
Swans H5 (Datorhögtalare) 4 8,5 (3) Inga priser
Swans M808 (Golvhögtalare) 4 7,5 (1) Inga priser
Swans M806 (Golvhögtalare) 1 (0) Inga priser
Swans F2.2A (Golvhögtalare) 1 8,5 (3) Inga priser
Swans F1.1A (Golvhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
Swans M806B (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
Swans M100 (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Swans M100 MKII (Surroundhögtalare) 6 7,5 (1) Inga priser
Swans M10 (Datorhögtalare) 3 8,45 (10) Inga priser
11 relaterade trådar

Postad 16 december 2011 - 19:01

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0
Riktigt fina. Är det inte konstigt många märken har tillverkning i Kina men är inte ens i närheten av denna finnish som Swans har och för det priset so dom har. vad jag förstått så tillverkar dom även sina element själv. Med många märken får du ju inte ens äkta faner för priset av vad Swans har.

Postad 17 december 2011 - 16:07

MYC AUDIO
  • MYC AUDIO
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Va det var tråkiga nyheter :/

Har fört diskussion med Swans och det är möjligt med andra kulörer.
Dock så lär man beställa många av just den modellen.

Så det kanske blir lite andra färger längre fram =)

Postad 23 december 2011 - 22:43

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Är det plasma diskanter man använder tillsammans med banddiskanter i vissa modeller?

Postad 27 december 2011 - 03:28

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0
En liten rapport från sovrummet...
Mina Swans H5 är nu inspelade efter 100+ timmar och ja, det här är high-end i bokhylleformat.
Passar som sagt perfekt ihop med en Sonos ZP90 och är totalt sett billigt för det ljudet då man slipper köpa en extra förstärkare.
Dessutom har MYC HiFi mellandagsrea på H5 och kan just nu fås för 4395:- !

Postad 27 december 2011 - 22:01

Aidan-E
  • Aidan-E
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Är det plasma diskanter man använder tillsammans med banddiskanter i vissa modeller?

Har försökt forskat lite om det du skriver men jag hittar ingenting om det, vad har du hört det?

Redigerat av Aidan-E, 27 december 2011 - 22:01.

Postad 27 december 2011 - 22:06

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Edit: Fel av mig där. Tyckte att det var en sådan men nu ser jag att det inte ens är i närheten :D

Har försökt forskat lite om det du skriver men jag hittar ingenting om det, vad har du hört det?

Redigerat av Unregistered2141, 27 december 2011 - 22:11.

Postad 15 januari 2012 - 15:22

Unregistered7d520276
  • Unregistered7d520276
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0

En liten rapport från sovrummet...
Mina Swans H5 är nu inspelade efter 100+ timmar och ja, det här är high-end i bokhylleformat.
Passar som sagt perfekt ihop med en Sonos ZP90 och är totalt sett billigt för det ljudet då man slipper köpa en extra förstärkare.
Dessutom har MYC HiFi mellandagsrea på H5 och kan just nu fås för 4395:- !

Surt man missade det.. För 4395 hade jag beställt ett par omgående...

Jag är på marknaden nu efter högtalare i 10-15k klassen. Hade för ett par år sedan ett par 4.2HT golvare, men jag tyckte nog att även om de inte lät illa så var prestandan inte i nivå med utseendet. Vidare var finishen sådär. På håll såg de fantastiska ut men när man kom nära och kände på plasten som utgjorde topp-platta och diskantinfästning var man mindre imponerad..

Söker primärt stativare, och alla modellerna av stativare som MYC säljer ligger inom budget. Jag spenderar dock såklart helst så lite som möjligt, så är t.ex 6.0 lika bra som M3 så är den såklart intressantast. Har någon hört de olika modellerna och kan ge lite olika intryck/jämförelser? MYC kanske kan redogöra lite för vad han tycker?
Jag ska spela dem i ett 25 kvadrats rum, lyssningsavstånd 3.5m, högtalarväggen dämpad tak till golv med tungt tyg utspaceat 10cm med strategiskt utplacerade dämpskivor bakom, men gipsväggar suger lite bas. Tips på lämplig Swans-modell?

Undrar även jag lite över prissättningen.. I USA (theaudioinsider.com) kostar D2.1SE 300 dollar mindre än M1 och M1B men här skiljer bara en femhundring...

Redigerat av Unregistered7d520276, 15 januari 2012 - 15:27.

Postad 15 januari 2012 - 15:57

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Surt man missade det.. För 4395 hade jag beställt ett par omgående...

Fast du kan få ett par H5 för 4797:- då MYC fortsätter med invigningsrabatten på 20% fram till första mars.
Men om du nu ändå skall satsa så varför inte köpa ett par Swans M1B. Bättre stativhögtalare finns inte för den pengen. 8760:- med rabatten. Inte helt fel... :)
Kom bara ihåg att den kräver en riktigt bra stärkare för att helt kunna visa vad den duger till.

Redigerat av perri, 15 januari 2012 - 16:00.

Postad 15 januari 2012 - 16:10

Unregistered7d520276
  • Unregistered7d520276
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0

Fast du kan få ett par H5 för 4797:- då MYC fortsätter med invigningsrabatten på 20% fram till första mars.
Men om du nu ändå skall satsa så varför inte köpa ett par Swans M1B. Bättre stativhögtalare finns inte för den pengen. 8760:- med rabatten. Inte helt fel... :)
Kom bara ihåg att den kräver en riktigt bra stärkare för att helt kunna visa vad den duger till.

Vad är det för rabatt du pratar om? Hittar inget om den på hemsidan..

Postad 15 januari 2012 - 16:16

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Vad är det för rabatt du pratar om? Hittar inget om den på hemsidan..

Jodå, börja du bara med första sidan. (och scrolla lite) :)
http://www.mychifi.se/

Redigerat av perri, 15 januari 2012 - 16:19.

Postad 15 januari 2012 - 16:20

Unregistered7d520276
  • Unregistered7d520276
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
Shit.. Det skulle ge ett par M1B OCH stativen under 10k..och med fri frakt..
Låter som en bra deal..
Så M1B är bäst i din åsikt? Har inte hittat mycket om dem på nätet, men föregångaren M1 verkar ju omtyckt. Såg dock i specen att känsligheten ligger på 86db och effekttåligheten är 60w.. Är den effektåligheten den dynamiska är det ju inga partyhögtalare direkt.. Jag spelar knappast på disconivåer men ibland vill man ju höja upp lite, och helst utan att prylarna går sönder..

H5 då.. Hur står sig de som rena hifi-högtalare? För samma peng får man ju utan vidare ett par H5 och en sub..
Hur långa var förresten de medföljande RCA-kablarna?

Ytterligare en fråga.. Är RM300F samma högtalare som M3, fast som golvare och för MINDRE pengar..? Hur är tänket där?

Redigerat av Unregistered7d520276, 15 januari 2012 - 16:28.

Postad 15 januari 2012 - 16:59

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Shit.. Det skulle ge ett par M1B OCH stativen under 10k..och med fri frakt..
Låter som en bra deal..
Så M1B är bäst i din åsikt? Har inte hittat mycket om dem på nätet, men föregångaren M1 verkar ju omtyckt. Såg dock i specen att känsligheten ligger på 86db och effekttåligheten är 60w.. Är den effektåligheten den dynamiska är det ju inga partyhögtalare direkt.. Jag spelar knappast på disconivåer men ibland vill man ju höja upp lite, och helst utan att prylarna går sönder..

H5 då.. Hur står sig de som rena hifi-högtalare? För samma peng får man ju utan vidare ett par H5 och en sub..
Hur långa var förresten de medföljande RCA-kablarna?

Lyssnade på ett par M1 för en del år sen och blev djupt impad men den kräver som sagt en bättre förstärkare.
Visst det kan verka lite märkligt med 86db och 60 Watt men den gången jag lyssnade var det inga problem
med volymen. Fast discodunk handlar det ju inte om, utan HiFi i den högre skolan...

Så vilken skall man då välja? Ja vad jag förstår så är diskanten förbättrad på M1B och det låter ju lovande.
Vet du med dig själv att du har en bra förstärkare är det inget snack då ljudet blir bättre än H5.
Har du en "vanlig" förstärkare (med pre out) välj H5 då ljudet antagligen blir bättre.
För övrigt har de samma fantastiska finish med ebenholtz och läderfront.

Postad 15 januari 2012 - 17:22

Unregistered7d520276
  • Unregistered7d520276
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
Jodå, förstärkeriet räcker nog till men jag har köpare på slutsteget och bara det skulle betala högtalarna...så att kunna använda bara försteget vore ju inte fel. Presterar H5 som en kombination av högtalare och stärkare för samma pengar är det inte intressant, men låter de som en bra 5k-stativare OCH bra drivning är det ju inte fel..

Jag får fortfarande inte ihop M3 vs RM300F.. Det verkar vara exakt samma element och då betala (priser utan rabatt) 14500 för M3 plus 1500 för stativ = 16k när man får samma grej (i princip) under 13k (eller t.o.m 12k om man klarar sig med enklare finish) om man väljer RM300F... Då tar man ju golvaren alla gånger. Det normala är väl att golv-versionerna är dyrare? När man kollar bilder kan man kanske ana att lådan på M3 är mer påkostad.. Någon som vet vart skillnaden dem emellan egentligen ligger?

Postad 15 januari 2012 - 21:41

MYC AUDIO
  • MYC AUDIO
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Jodå, förstärkeriet räcker nog till men jag har köpare på slutsteget och bara det skulle betala högtalarna...så att kunna använda bara försteget vore ju inte fel. Presterar H5 som en kombination av högtalare och stärkare för samma pengar är det inte intressant, men låter de som en bra 5k-stativare OCH bra drivning är det ju inte fel..

Jag får fortfarande inte ihop M3 vs RM300F.. Det verkar vara exakt samma element och då betala (priser utan rabatt) 14500 för M3 plus 1500 för stativ = 16k när man får samma grej (i princip) under 13k (eller t.o.m 12k om man klarar sig med enklare finish) om man väljer RM300F... Då tar man ju golvaren alla gånger. Det normala är väl att golv-versionerna är dyrare? När man kollar bilder kan man kanske ana att lådan på M3 är mer påkostad.. Någon som vet vart skillnaden dem emellan egentligen ligger?

Hej Malte!

Swans M3, M1B och Diva 6.0 är alla bra återgivare men de skiljer sig något i presentationen.
M3 är den mest kompletta av de tre, vilket även priset påvisar. Det är ett gediget hantverk och en riktigt bra musikförmedlare.
Ljudet är öppet, inbjudande med massor av detaljer. Basen är väldigt kompetent och du kan spela högt med denna.
Diva 6.0 är inte lika detaljerad som M3 men har en del av kvaliteten av bas/mellanregister då den delar samma element, samma element gör ju inte att de låter lika i bas/mellanregister då M3 är mer optimerad och har bättre kabinett, M3 har ju även mellanregisterdomen som spelar ända ner till 1000hz.
Sen har vi M1B, detta är min personliga favorit! Ljudet är transparent, detaljerat, dynamiskt.. den har en förmåga att vara superdetaljerad utan att ljudet blir vasst, silkeslen återgivning. M1B är en otrolig återgivare men som du kanske förstår når de inte lika höga ljudtryck som de större stativarna. Det beror på vad man ska ha dem till, vill man ha högtalare för bio och nå referensljudnivå så väljer man självklart en annan högtalare men säg att du skulle dela denna aktivt mot ett par bra basar så har du en högtalare av världsklass.

Ang RM300, visst den delar samma element som M3, men likheterna stannar där.
Kabinett är enklare hos RM300 samtidigt är M3 som helhet mer optimerad. M3`s bas/mellanregister konstruerades just för M3.
Säg att du är en DIY'are av rang så kanske RM300 är ett riktigt bra köp, finns nog möjlighet att förfina denna då den är utrustad med riktigt fina element.

Swans H5 är ett mycket prisvärt alternativ men du når inte riktigt upp i samma liga som stativarna ovan, men priset på dem med bra elektronik blir något helt annat.
Swans H5 är oerhört prisvärda.

Vänligen,
//Rickard

Redigerat av MYC AUDIO, 28 januari 2012 - 12:55.

Postad 20 januari 2012 - 03:47

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0
Var just och kollade in MYC hifi:s hemsida och fann en del nya kommande Swans högtalare med hög dräggelfaktor och jättelik pryltarmsstimulans. Vill ha alltså! :wub:

Postad 03 februari 2012 - 17:34

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0
Beställde just en Swans H10 sub som komplement till mina Swans H5 aktiva högtalare.
Får visserligen vänta i fem månader för leverans men får å andra sidan 20% rabatt då jag gjorde beställningen före den första mars.
Har precis lika fin finish som H5:orna och ser ut så här:
Bifogad fil  h10_sub_t_noshade.jpg   7,92K   11 Antal nerladdningar
En riktig liten läckerbit. :)

Redigerat av perri, 03 februari 2012 - 23:16.

Postad 03 februari 2012 - 20:37

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0
snygg!

Va går den till?

Hittade, 6395:-

Letade pris för ett tag sedan men hittade inte på deras hemsida men nu var den upplagd.

Redigerat av tomasgbg, 03 februari 2012 - 20:39.

Postad 03 februari 2012 - 23:13

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

snygg!

Va går den till?

Hittade, 6395:-

Letade pris för ett tag sedan men hittade inte på deras hemsida men nu var den upplagd.

6395:- och 20% rabatt blir 5116:- före 1/3. Bara att slå till! :)

Postad 13 februari 2012 - 11:45

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1 838 inlägg
  • 0
5 månader, det var det jävligaste :)
Snygg var den däremot, men varför 5 månader?

Postad 13 februari 2012 - 15:08

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Tja säg det, fast å andra sidan så brukar ju själva resan vara det egentliga målet...
Eller för att öppna klichékranen ännu mer: Den som vänta på någe gött vänta aldri för länge!
Som di säge i Dumträsk. :)

Postad 13 februari 2012 - 20:16

MYC AUDIO
  • MYC AUDIO
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Jo, för att vi avvaktar med vår beställning av HT högtalare till april för att bättre avgöra
vilka modeller vi ska satsa mer på och modeller som är mer åtråvärda kommer i fler kulörer.
Sen tillverkas allt på beställning vilket tar sin tid och efter det blir det lite guppande på havet =)

**OFFTOPIC**

Grym förstärkare du har, inte mycket till finesser men i övrigt så är det en keeper ;-)

Redigerat av MYC AUDIO, 13 februari 2012 - 20:20.

Postad 14 februari 2012 - 01:51

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Grym förstärkare du har, inte mycket till finesser men i övrigt så är det en keeper ;-)

Nu var det visst någon som drog igång häftiga nostalgi-vibbar här... :)

Postad 14 februari 2012 - 14:20

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1 838 inlägg
  • 0

Jo, för att vi avvaktar med vår beställning av HT högtalare till april för att bättre avgöra
vilka modeller vi ska satsa mer på och modeller som är mer åtråvärda kommer i fler kulörer.
Sen tillverkas allt på beställning vilket tar sin tid och efter det blir det lite guppande på havet =)

Bara lite nyfiken då jag sitter med logistikansvaret här på jobbet. Kör du en full 20"/40" container eller kör du LCL, dvs köper plats i en container?
Vad som är riktigt viktigt är att kolla containerpriset varje gång en container ska skickas eftersom det kan skilja flera hundra dollar mellan varje containerleverans. Vi sänkte priset på våra från 1600USD till 900 (CIF Göteborg). Ska tillägga att då ingår dragningen från fabrikerna i Kina till hamnen också. :)

**OFFTOPIC**

Mjo, ont om finesser är det gott om på Seekern, och den har sina brister, tex. som om jag har min mediaspelare optisk in på "dvd-ingången"(finns optiskt in -cd också) och dvd'n analogt in på "5.1" och dvd'n startas får jag inget ljud på mediaspelaren sen...
Men det finns så mycket kraft i Seekern så den kommer nog kunna driva det mesta jag ger den att jobba med :)

Många redigeringar blir det. Såg att ni tagit bort hembiopaketen, är det något som ni kommer återkomma med?

Redigerat av InSane, 14 februari 2012 - 14:54.

Postad 14 februari 2012 - 21:22

d00m
  • d00m
  • Veteran

• 1 678 inlägg
  • 0
Väntar själv på att ett par Swans F1.1A ska guppa över havet så det kommer att bli en låååång vår... :)

Postad 14 februari 2012 - 23:00

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Väntar själv på att ett par Swans F1.1A ska guppa över havet så det kommer att bli en låååång vår... :)

Rånat en bank eller? :)

Postad 16 februari 2012 - 20:43

MYC AUDIO
  • MYC AUDIO
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Bara lite nyfiken då jag sitter med logistikansvaret här på jobbet. Kör du en full 20"/40" container eller kör du LCL, dvs köper plats i en container?
Vad som är riktigt viktigt är att kolla containerpriset varje gång en container ska skickas eftersom det kan skilja flera hundra dollar mellan varje containerleverans. Vi sänkte priset på våra från 1600USD till 900 (CIF Göteborg). Ska tillägga att då ingår dragningen från fabrikerna i Kina till hamnen också. :)

Det har blivit hela containrar hitills , landat kring 1200usd fob till Gävle för 20". Men det bästa är att Swans tar hand om det hela vilket är tacksamt.

Mjo, ont om finesser är det gott om på Seekern, och den har sina brister, tex. som om jag har min mediaspelare optisk in på "dvd-ingången"(finns optiskt in -cd också) och dvd'n analogt in på "5.1" och dvd'n startas får jag inget ljud på mediaspelaren sen...
Men det finns så mycket kraft i Seekern så den kommer nog kunna driva det mesta jag ger den att jobba med :)

Många redigeringar blir det. Såg att ni tagit bort hembiopaketen, är det något som ni kommer återkomma med?

Seekern har allafall kraft och välljud som kan matcha mycket dyra förstärkare, den är ju även mkt bra i 2-kanal.

Hembiopaketen är bara några dgr bort, så det kommer =)
Blir då lite lättare för den som inte är Swans invigd att se vad som hör ihop med vad och billigare
förstås, MEN fram till öppningserbjudande tar slut kommer priserna vara detsamma för att sedan justeras f.r.o.m. 1 Feb.

//Rickard

Postad 22 februari 2012 - 22:51

d00m
  • d00m
  • Veteran

• 1 678 inlägg
  • 0

Rånat en bank eller? :)

:) Ptja... banken har rånat mig i åratal, "stigande upplåningskostnader" kallas det visst, vilket betyder legitimt rån på ren svenska. Sen står de där och flinar i sina välpressade kostymer när kvartalsrapporten offentliggörs, jäkla as... :) Så nog fasen vore det inte mer än rätt med lite återbäring!

Tyvärr så får jag punga ut ur egen plånbok, så den enkla förklaringen är att jag inte lägger pengar på så mycket annat än mitt hifi-intresse och tjänar hyffsat, så håller man bara i pengarna tillräckligt länge så har man råd till slut. ;)

Postad 23 februari 2012 - 01:43

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Tyvärr så får jag punga ut ur egen plånbok, så den enkla förklaringen är att jag inte lägger pengar på så mycket annat än mitt hifi-intresse och tjänar hyffsat, så håller man bara i pengarna tillräckligt länge så har man råd till slut. ;)

Ungefär som jag då... Bortsett från att jag är svag för häftiga bilar också. Den nuvarande med havererad motor som bara kostar mer och mer att laga... <_< Men sen så skall det nog bli ett par Swans 2.2F efter ett antal månaders späkning eller så. Behöver ju faktiskt gå ner i vikt... :rolleyes:

Postad 23 februari 2012 - 18:30

d00m
  • d00m
  • Veteran

• 1 678 inlägg
  • 0

Ungefär som jag då... Bortsett från att jag är svag för häftiga bilar också. Den nuvarande med havererad motor som bara kostar mer och mer att laga... <_< Men sen så skall det nog bli ett par Swans 2.2F efter ett antal månaders späkning eller så. Behöver ju faktiskt gå ner i vikt... :rolleyes:

Vem behöver inte det. ;) Jag har faktiskt en Seat Leon Cupra R med 273 hk som jag ägt sen den var fabriksny, och den är hyffsat snabb. Men det är ganska många år sen jag köpte den nu och den används bara på sommaren, och något vassare än så kommer jag nog aldrig att äga, bilar är ett alldeles för dyrt nöje. ;)

Postad 23 februari 2012 - 19:01

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0
Potensfäktning... Hmm!
Gå OT... Hmm!
Men okey då: Mazda 6 MPS.
Slut OT. Nu över till Swans igen. :P

Postad 25 februari 2012 - 09:29

d00m
  • d00m
  • Veteran

• 1 678 inlägg
  • 0
Perri: :D Ett sista inlägg, jag trodde Mazdas grejer höll i evighet. ;) Nu nämner jag det inte mer. :)

Återgår till att vänta... :D

Postad 25 februari 2012 - 14:24

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0
Hmmm! Felkonstruktion!! Underdimensionerat oljetråg... :angry:
OT and out! :)

Alibi: Swans gör ju helt makalösa högtalare eller hur? :wub:

Redigerat av perri, 25 februari 2012 - 14:43.

Postad 28 februari 2012 - 21:40

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Om någon har missat det så har jag lagt upp mina intryck av H5'orna som en liten recension på första sidan.

Hittas HÄR

Postad 28 februari 2012 - 22:47

d00m
  • d00m
  • Veteran

• 1 678 inlägg
  • 0
Perri: :) Visst gör de, jag har imponerats hittills av vad jag hört (bl.a. 2.6F hos MYC och F2.2 hos en kompis till Rickard).

Postad 28 februari 2012 - 22:50

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Om någon har missat det så har jag lagt upp mina intryck av H5'orna som en liten recension på första sidan.

Hittas HÄR

Ser att du har kommit till ungefär samma slutsats om Swans H5 som jag. Mycket bra högtalare och helt fantastiska i förhållande till sin storlek. Skall bli intressant att få höra hur de låter tillsammans med H10 subben framåt sommaren.
Förresten så har jag fortfarande kvar Swans Diva 5.2 högtalarna jag köpte beggade av dig för nu ett antal år sen.
Still going strong men skall så småningom bytas ut till ett par Swans 2.2F då också äldsta grabben får ta över dem.
Han har redan börjat dräggla över utsikterna... :)

Postad 28 februari 2012 - 22:57

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0

Ser att du har kommit till ungefär samma slutsats om Swans H5 som jag. Mycket bra högtalare och helt fantastiska i förhållande till sin storlek. Skall bli intressant att få höra hur de låter tillsammans med H10 subben framåt sommaren.
Förresten så har jag fortfarande kvar Swans Diva 5.2 högtalarna jag köpte beggade av dig för nu ett antal år sen.
Still going strong men skall så småningom bytas ut till ett par Swans 2.2F då också äldsta grabben får ta över dem.
Han har redan börjat dräggla över utsikterna... :)

Ahh, jag tyckte väl att jag kände igen dig från någonstans :P
Ja, det var ett par trevliga högtalare 5.2'orna. Har kvar centern som jag aldrig fick sålt i den vevan samt ett par stativare Diva 2.1 heter de har jag för mig.
Men de är ju mycket större än vad H5'orna är samt ej aktiva.
Men kvalitén och utseendet är ju fortfarande top notch utan tvekan.

Postad 28 februari 2012 - 23:36

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Perri: :) Visst gör de, jag har imponerats hittills av vad jag hört (bl.a. 2.6F hos MYC och F2.2 hos en kompis till Rickard).

Vad fick du för intryck av 2.6F då?

Postad 29 februari 2012 - 20:29

d00m
  • d00m
  • Veteran

• 1 678 inlägg
  • 0

Vad fick du för intryck av 2.6F då?

Diskanten var otroligt upplöst och mellanregistret återgavs på ett väldigt naturligt vis. Nu hade Rickard aktiva subbar till dem också så basen är svårt att sia om (eftersom de fick hjälp), och sen var jag inte bekant med övriga elektroniken och rummet så det är egentligen svårt att vara mer detaljerad än så när man inte lyssnat på en anläggning man är van vid (sin egen i hemmamiljö). Men bra lät det!

Postad 02 mars 2012 - 21:51

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Ja, det var ett par trevliga högtalare 5.2'orna. Har kvar centern som jag aldrig fick sålt i den vevan samt ett par stativare Diva 2.1 heter de har jag för mig.

Möjligt att äldste sonen kommer att vara intresserad av att köpa din center i höst då han, om allt går som det skall, kommer att ta över mina 5.2:or. Behåller min C3 center tills vidare för att kolla om den funkar ihop med 2.2A utan alltför stor avvikelse i ljudet.

Postad 12 mars 2012 - 20:51

MYC AUDIO
  • MYC AUDIO
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Delar med mig en bild av de nya M806 / M808
Tagen av en återförsäljare i USA som precis fått hem ett parti.

Ain`t they beautiful :wub:
Postad bild

Postad 14 mars 2012 - 15:41

d00m
  • d00m
  • Veteran

• 1 678 inlägg
  • 0
Otroligt fina. :)

Postad 21 mars 2012 - 21:08

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Otroligt fina. :)

Håller helt med!
Som gjorda för ett mer avslappnat och tillbakalutat lyssnande. :)

Postad 10 april 2012 - 08:56

d00m
  • d00m
  • Veteran

• 1 678 inlägg
  • 0
Jajamen. :) Verkar som att mina F1.1A skeppas snart nu i alla fall, så det rör på sig. :) Håller på och labbar lite med akustiken i rummet så länge. Bilderna är inte riktigt uppdaterade, det sitter diffussorer i taket och på väggarna, och så har jag hörnabsorbenter och paneler på väggarna också. Men jag har fortfarande en del problem som ska åtgärdas, det lutar åt att det blir fler basabsorbenter bakom draperierna och eventuellt två stora (skjutbara) paneler i bakänden framför CD/film-hyllorna.

Postad 10 april 2012 - 20:10

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0
Vem är det som har klantat till det och tagit bort hälften av inläggen? Bl.a. min recension av Swans H10? :blink:

Postad 10 april 2012 - 20:34

d00m
  • d00m
  • Veteran

• 1 678 inlägg
  • 0

Vem är det som har klantat till det och tagit bort hälften av inläggen? Bl.a. min recension av Swans H10? :blink:

Bra fråga, nu när du skriver det så fick jag faktiskt en notifiering förut att någon (du?) postat i tråden men det fanns inget nytt att läsa...

Postad 10 april 2012 - 20:40

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4 905 inlägg
  • 0
Verkar konstigt, kan inte se någon recension av dig perri som är dold?

Postad 10 april 2012 - 21:56

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Bra fråga, nu när du skriver det så fick jag faktiskt en notifiering förut att någon (du?) postat i tråden men det fanns inget nytt att läsa...

Kan bara läsa inlägg med udda tal med min Firefox. Ser för övrigt ut likadant på andra trådar. Detta borde bli inlägg #797 då AlexanderE:s inte går att läsa. Misstänker att någon proggat lite fel vid +1 funktionen.

Redigerat av perri, 12 april 2012 - 23:52.

Postad 10 april 2012 - 22:11

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0
Helskumt! Kör jag med Mac och Safari kan jag inte logga in. Firefox och Mac hoppar över alla "jämna" inlägg. Från min PC och Firefox funkar det däremot utmärkt. :wacko:

Edit. Nu kan jag efter ett bra tag logga in med Safari...

Redigerat av perri, 13 april 2012 - 00:21.

Postad 10 april 2012 - 22:22

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0
Har gjort en anmälan till Mr Developer fehrlund.
Hoppas det löser sig.

Redigerat av perri, 12 april 2012 - 23:58.

Postad 14 april 2012 - 16:04

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0
Japp, Developer fehrlund fixade det!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.