* Officiell tråd - Playstation 3*
Sony PlayStation 3 (PS3) 20GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(37)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010
(Spelkonsoler)
|
9
|
(140)
|
Inga priser |
Postad 23 December 2009 - 10:38
Postad 23 December 2009 - 14:22
Blu-ray går att spela
Edit: Har löst det
Redigerat av lindo, 23 December 2009 - 16:13.
Postad 23 December 2009 - 16:35
Funderar på att införskaffa en PS3, och funderar mest på om jag har nån nytta av en slim med den stora HDD'n? Jag har en popcorn som jag använder som mediacenter idag, så min PS3 kommer i stort sett bli en ren spelkonsoll.. Då borde det väl rimligtvis inte spela nån större roll vilken disk jag har i maskinen?
Nån som kan ge mig ett vettigt svar? Eller motivera varför jag ska lägga ut lite extra cash på den störra modellen!
Rätta mig om jag har fel, men 250 GB versionen ska tydligen vara tystare än 120 GB. F ö så fungerar PS3 + PS3 Media Server alldeles utmärkt, du kan sälja din Popcorn...
Postad 23 December 2009 - 18:06
Rätta mig om jag har fel, men 250 GB versionen ska tydligen vara tystare än 120 GB. F ö så fungerar PS3 + PS3 Media Server alldeles utmärkt, du kan sälja din Popcorn...
Visst är PMS bra, men det kräver en bra dator för att titta på 1080p med undertexter. Själv använder jag en TViX för film.
Postad 24 December 2009 - 01:13
Har precis köpt:
- Sony Playstation 3 Slim 250GB
- Sony Singstar 2st Trådlösa Mikrofoner
- SingStar: ABBA (PS3)
Går det att använda Singstar mikrofonerna utanför singstar?
(Så att döttrarna kan tjoa och tjimma bäst de vill utan singstar!)
Postad 24 December 2009 - 04:21
Hej!
Har precis köpt:
- Sony Playstation 3 Slim 250GB
- Sony Singstar 2st Trådlösa Mikrofoner
- SingStar: ABBA (PS3)
Går det att använda Singstar mikrofonerna utanför singstar?
(Så att döttrarna kan tjoa och tjimma bäst de vill utan singstar!)
De funkar till andra spel, om det är det du menar? Sing it, t ex.
Jag vet inte om det funkar att gorma i dem, när man lyssnar på musik eller kollar på Vidzone. Jag tror inte det. Testa!
Postad 25 December 2009 - 18:24
Finns inga belägg för att 250GB-modellen skulle vara tystare. Det finns många rapporter om att dessa väsnas precis som det finns folk som säger att deras 120GB är knäpptysta.
En PS3a + PSM ersätter knappast en Popcorn om du är ute efter bildkvalitét. Här på forumet sitter folk hela tiden och debatterar huruvida deras tv-apparater är bättre än nån annan, om plasma kickar rumpa på LED-belyst LCD och bla bla bla för att sen säga att "PS3 + PSM är jättebra", trots att får ett extra kompressionspass från h264 till mpeg2, som faktiskt förstör bilden en del del på vägen. Har man investerat en massa pengar i sin tv ska man såklart har en mediaspelare som INTE behöver realtidstranscoda material för att kunna visa det.
Som att köpa en skitbra stereo men konvertera alla sina CDs till MP3or innan man spelar upp musiken.
Postad 25 December 2009 - 20:00
Finns inga belägg för att 250GB-modellen skulle vara tystare. Det finns många rapporter om att dessa väsnas precis som det finns folk som säger att deras 120GB är knäpptysta.
En PS3a + PSM ersätter knappast en Popcorn om du är ute efter bildkvalitét. Här på forumet sitter folk hela tiden och debatterar huruvida deras tv-apparater är bättre än nån annan, om plasma kickar rumpa på LED-belyst LCD och bla bla bla för att sen säga att "PS3 + PSM är jättebra", trots att får ett extra kompressionspass från h264 till mpeg2, som faktiskt förstör bilden en del del på vägen. Har man investerat en massa pengar i sin tv ska man såklart har en mediaspelare som INTE behöver realtidstranscoda material för att kunna visa det.
Som att köpa en skitbra stereo men konvertera alla sina CDs till MP3or innan man spelar upp musiken.
Tack för klargörandet! Jag kommer inte göra mig av med min Popcorn oavsett vilket, jag är grymt nöjd med den och ska självfallet fortsätta köra den som mediaspelare som jag skrev. Men jag har iaf förstått att jag inte har någon som helst nytta av att köpa en PS3 med den större disken utan kan glatt nöja mig med den mindre och lägga mellanskillnaden på spel och tillbehör istället!
Postad 26 December 2009 - 00:32
Postad 27 December 2009 - 14:59
Postad 27 December 2009 - 23:49
Har gjort de för första gången, det hände 2 ggr ikväll.
Har provat bytt kabel...
Postad 28 December 2009 - 01:09
Postad 28 December 2009 - 14:12
Postad 29 December 2009 - 01:08
... to be continued!
Postad 01 January 2010 - 19:44
Postad 01 January 2010 - 23:00
Och det händer hittills bara med EyePet och med VidZone i fullskärmsläge - går bra spela BD-långfilmer och spela andra spel...
Postad 03 January 2010 - 20:03
Postad 03 January 2010 - 20:13
Postad 04 January 2010 - 12:43
Pioneer-plasman stänger av sig!
Och det händer hittills bara med EyePet och med VidZone i fullskärmsläge - går bra spela BD-långfilmer och spela andra spel...
Skall kolla med VidZone igen. Provade lite igår, men inte så länge i fullskärm. Blev mest irriterad på att det inte fanns någon avslut på VidZone mer än PS knapp och meny.
Postad 04 January 2010 - 16:02
Postad 04 January 2010 - 16:40
CDWOW, The Hut, Zavvi eller Mymemory. De ligger t.ex. alla runt 400:- för en Dual Shock 3.Var hittar man tillbehör billigast allt som oftast? t.ex. handkontroller och sånt?
Postad 04 January 2010 - 19:33
CDWOW, The Hut, Zavvi eller Mymemory. De ligger t.ex. alla runt 400:- för en Dual Shock 3.
Simplygames är billigt också.
Postad 07 January 2010 - 12:38
4:53 PM: Sony will first introduce the PSN video service to internet-enabled Bravia devices, Windows-enabled PCs, and Vaios starting next month. Consumers will be able to use their PSN account to use the service on any of new devices. Services on Windows systems and Bravias will start next month.
Intressant!
Dom här 3 sakerna har ju inget att göra med PS3:an direkt, men indirekt har dom det:
5:22 PM: The first 3D-enabled Bravias will ship this Summer and ship with two pairs of active shutter glasses.
5:23 PM: Transmitters and glasses will be sold separately for 3D-capable Bravias, meaning you don't have to pay the premium for the whole kit if you aren't ready to dive completely into 3D.
5:24 PM: Sony is also working on bringing 3D on OLED displays.
Källa: http://gear.ign.com/.../1058726p1.html
Postad 08 January 2010 - 11:30
Eller ska jag satsa på att köpa PS3 slim 250gb inklusive Uncharted 2 för 3599kr på fyndbörsen? Har hört att det spelet ska vara grymt! Känns som att det senare alternativet känns hetare eller vad tycker ni?
/Peter
Postad 08 January 2010 - 11:33
Ja, det känns onekligen som ett bättre alternativ.Känns som att det senare alternativet känns hetare eller vad tycker ni?
/Peter
Dubbelt så stor disk och Uncharted 2. Bara det spelet kostar väl runt 600:- så...
Postad 08 January 2010 - 11:39
Ja, det känns onekligen som ett bättre alternativ.
Dubbelt så stor disk och Uncharted 2. Bara det spelet kostar väl runt 600:- så...
Du tror inte att det blir för svårt för en 31 åring som knappast spelat TV spel förutom bilspel då? Visserligen så har jag inget emot utmaningar!
Postad 08 January 2010 - 11:43
Det går att träna gamla hundar att sitta ocksåDu tror inte att det blir för svårt för en 31 åring som knappast spelat TV spel förutom bilspel då? Visserligen så har jag inget emot utmaningar!
Tycker iaf att det är ett mer prisvärt paket.
Vill du inte ha spelet så säljer du det bara och vips fick du en PS3 250Gb för 3000:-
Postad 08 January 2010 - 13:02

Riktigt snygg tycker jag!
EDIT: Tävlingen gäller bara UK och Irland, dåligt!!
Redigerat av BrittBastard, 08 January 2010 - 13:05.
Postad 11 January 2010 - 23:07
Postad 11 January 2010 - 23:38
Du kan aktivera ditt konto på 5 olika ps3, men du kan inte vara inloggad på samma konto samtidigt på olika ps3or online. Men trophys syncas alltid mot dit konto så den delen är inga problem, och vill du köra online på dem båda samtidigt så skapar du bara ett till konto.En liten fundering. funderade på att skaffa en PS3 slim o kasta in tjockisen i sovrummet. kan man ha samma konto på båda ? dvs synca trophys mellan varandra.
Redigerat av bazookajoe_83, 11 January 2010 - 23:39.
Postad 12 January 2010 - 09:21
Ge oss, god damn it!
Jag vill minnas att jag läst någonstans om Q1 2010 men jag är skeptisk.
Nån som har hört/läst nåt?
Postad 12 January 2010 - 10:34
//Peter
Postad 17 January 2010 - 21:14
någon som vet om man kan lägga till nya vänner, genom att logga in på sin sida på playstation network?... via sonys hemsida alltså.
//Peter
Nej, man kan bara lägga till dem via ps3an.
Postad 18 January 2010 - 10:32
Postad 18 January 2010 - 10:38
Är i fjällen och ska koppla in mitt ps3 på en tv modell äldre, dvs endast scart finns. Har RCA-kabel och scart-adapter, men får ingen bild. Normalt sett kör jag naturligtvis via hdmi, men borde inte ps3an automatiskt skicka signalerna via den kabel man har ikopplad? Hur gör jag annars?
Nej, den skickar inte signalerna automatiskt om du har en RCA-kabel kopplad och du tidigare hade en HDMI.
HDMI-tekniken/kabeln är dock så pass intelligent att den förstår att det är en HDMI-kabel inkopplad, d v s allt sköts automatiskt.
Du måste hålla inne powerknappen, 3 sek (eller om det är 5sek) tills du hör konsolen pipa 3 gånger.
Sen ska du se att det fungerar!
Postad 18 January 2010 - 13:20
Nej, den skickar inte signalerna automatiskt om du har en RCA-kabel kopplad och du tidigare hade en HDMI.
HDMI-tekniken/kabeln är dock så pass intelligent att den förstår att det är en HDMI-kabel inkopplad, d v s allt sköts automatiskt.
Du måste hålla inne powerknappen, 3 sek (eller om det är 5sek) tills du hör konsolen pipa 3 gånger.
Sen ska du se att det fungerar!
okej, tack för hjälpen. Ska testa det efter dagens åkning :)
Postad 18 January 2010 - 22:03
Redigerat av andersos, 18 January 2010 - 22:04.
Postad 19 January 2010 - 19:59
Nån mer än jag som inte kommer online?
Samma här. Körde en test av connection och allt funkade förutom PSN...
Postad 21 January 2010 - 12:10
Slingbox is a technology that allows you stream and watch your home TV anywhere with an internet connection. Your own cable stations and content can be streamed on phones, laptops, and soon to the PS3.
This could be that solution for PS3 owners tired using their media hub and TVersity although these maybe already useful, a simple SlingBox media application could save some wires running throughout the house and for simple convenience.
SlingBox’s main goal is to bring their box and application to any hardware connected to the internet just like what Netflix is already trying to do. With Slingbox everything is free aside from the SlingBox and internet connection.
No word yet as to if Xbox 360 will be getting a SlingBox Media application.
Postad 21 January 2010 - 15:35
Detta får jag kika lite närmare på, helt klart.
Postad 22 January 2010 - 19:43
Går i allvarliga PS3-köpetankar...har en Panna PV60 och Logitech Z-5500.
Alla HDMI på tv är upptagna av tv-boxen och blu-ray spelaren och den optiska och koaxial ingången på Z-5500 är upptagna.
Går det att fixa med någon hdmi-switch eller va sjutton dom heter och sen en sådan här http://www.kjell.com...items/37416.jpg till ljudet via Z-5500?
Redigerat av Djingis Khan, 22 January 2010 - 19:49.
Postad 22 January 2010 - 19:53
Enkel och billig switch från www.kjell.comGod afton...
Går i allvarliga PS3-köpetankar...har en Panna PV60 och Logitech Z-5500.
Alla HDMI på tv är upptagna av tv-boxen och blu-ray spelaren och den optiska och koaxial ingången på Z-5500 är upptagna.
Går det att fixa med någon hdmi-switch eller va sjutton dom heter och sen en sådan här http://www.kjell.com...items/37416.jpg till ljudet via Z-5500?
Det är det enda du behöver. Eller så köper du en ny tv med fler HDMI-ingångar.
Angående ljudet; vad har du kopplat till z-5500n idag?
Redigerat av BrittBastard, 22 January 2010 - 19:56.
Postad 22 January 2010 - 20:05
Enkel och billig switch från www.kjell.com
Det är det enda du behöver. Eller så köper du en ny tv med fler HDMI-ingångar.![]()
Angående ljudet; vad har du kopplat till z-5500n idag?
Jag har framfört att en ny tv behövs men det föll inte i god jord här hemma...
Ska ligga lågt med den diskussionen tills Panasonic släpper sina 2010:or
Jag har kopplat blu-rayspelaren optiskt och tv-boxen med koaxial.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
1 bild
96 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?