* Officiell tråd - Playstation 3*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 17 november 2010 - 09:19
Postad 17 november 2010 - 16:03
Postad 18 november 2010 - 08:37
Jag tror vi får videostore, vudu, svt-play, spotify, ny bättre webbläsare, lovefilm och x-game voicechat.
Eller hur?

Postad 18 november 2010 - 09:12
Och fem backar starköl hemlevererat, två strippor, en ford mustang samt ett halvkilo kokain så vi kan fira ordentligt!PSN nere för underhåll från eftermiddag till midnatt idag.
Jag tror vi får videostore, vudu, svt-play, spotify, ny bättre webbläsare, lovefilm och x-game voicechat.
Eller hur?
Postad 18 november 2010 - 12:48
Icke desto mindre tycker jag vi ska ha SVT-play!
EDIT2: Då tar jag och framför min åsikt till SVT och NF också såklart.
Det går att köra svt-play på ps3 slim:
Starta webbläsaren i PS3an.
Gå till "Verktyg", "Javascript" och sätt JavaScript på "av", så ska det fungera sen.
Ibland kan ljudet bli osynkat, uppdatera då webbläsaren ett par gånger så rättar det till sig.
Postad 18 november 2010 - 13:06
Det går att köra svt-play på ps3 slim:
Starta webbläsaren i PS3an.
Gå till "Verktyg", "Javascript" och sätt JavaScript på "av", så ska det fungera sen.
Ibland kan ljudet bli osynkat, uppdatera då webbläsaren ett par gånger så rättar det till sig.
Det där fungerar bara med visst material.
Postad 19 november 2010 - 16:01
Postad 21 november 2010 - 23:41
Postad 22 november 2010 - 20:59
hur påverkar man bruset på bluray film om man har ps3 som bildkälla?
Smidigast är om du låter din TV's inbyggda bildförstöring sköta den biten. Man kan smeta bort de mesta detaljerna med diverse brusreduceringsfilter.
Postad 13 december 2010 - 08:09
Hi XXX,
First of all—thanks. You're a huge part of the PlayStation® community and your posts and comments help make the forum an awesome place to hang out. That's why we want you to know that we're switching the PlayStation forum over to a new community platform in the next few weeks. Eventually, all PlayStation forums will move to this platform so everyone is under the same umbrella.
Don't panic. The current and archived feeds will still be available and you'll still be able to post and reply like always, but we do want to make things work better: it'll be easier for you to interact with other gamers, the system will scale to support the new people pouring in, and we'll give you more options for personalization, like custom avatars.
Our goal is always to promote interesting conversations and collaboration and we want to add extra functionality beyond posting and replying that gives you more ways to interact with your fellow gamers. To that end, here are some of the features we'd like to add to the community in the coming weeks: improved layout and design (nothing drastic, just trying to organize and clean things up), better community management with mods who will be part of the PlayStation® team, micro-blogging, and personalization of your own homepage.
We want to hear your feedback and will start a thread to initiate the discussion. Let us know what you like, what you don't like, and what you think would make the community even better. We'll incorporate as much of your feedback as possible into the new platform.
So stay tuned, you'll be hearing from us again in a few days with more updates. And thanks again for being such an active part of the forum.
Sincerely,
The PlayStation Community Team
Postad 13 december 2010 - 10:22
Har ett litet rätt smidigt apple-tangentbord som håller på sådär, funkar ju bra men ibland när man startar PS3:an så måste man göra den där proceduren, händer dock inte jämt när man startar om den. Är ju rätt störigt om man är inne i något spel eller så och ska skriva när man upptäcker att det inte funkar.
Postad 13 december 2010 - 15:40
A New Website Launches On PS3

From today, when you launch the Internet Browser from your PS3 system and check out the home page, you’ll notice a few changes…
eu.playstation.com has been revamped with a new interface to make the most of your HDTV. It is now easier to navigate and you can even use PlayStation Move.

In terms of content, we bring you there all the latest trailers from the world of PlayStation, news and features, as well as guides to help you get the most of your PS3.
Go check out the new site now at eu.playstation.com from the Internet Browser on your PS3.
In the New Year you can expect more to come to this new site, with the integration of the PlayStation.Blog and PSN community features.
I look forward to hearing your first impressions on the new site and, for those without immediate access to their PS3, here are a few screens.
Saxat från Playstation Blog EU
Postad 15 december 2010 - 11:22
http://www.facebook.com/?sk=ff#!/SonyPlayStationSverige
Min vana trogen så skrev jag naturligtvis ett trvligt meddelande

PlayStation Sverige tänker nöta varvtider på Nordschleife i Gran Turismo 5 hela helgen
Sony Playstatation sverige borde ägna tiden åt att:
1. arbeta för att SVT-play blir tillgängligt på PS3.
2. Klargöra för användarna huruvida PSN videostore kommer att erbjudas oss i sverige.
3. Åka på studieresa till UK och se hur film och tv-...tjänsterna fullkomligt öser ner över PS3 användarna där.
Trevlig helg.
Postad 15 december 2010 - 12:13
Haha, +1!
Postad 15 december 2010 - 14:32
Vad jag undrar är om man kan sälja en PS3a med YLOD och i så fall vad ska man ta för det? Ett par hundralappar? Jag såg att det finns reparationskit att köpa och det finns massa företag som fixar YLOD för en avgift.
Postad 15 december 2010 - 16:00
Kanske dum fråga men min PS3:a 40 GB (ej slim) drabbades av vad jag tror är den ökända YLOD, blinkar rött och startar om hela blablabla.
Vad jag undrar är om man kan sälja en PS3a med YLOD och i så fall vad ska man ta för det? Ett par hundralappar? Jag såg att det finns reparationskit att köpa och det finns massa företag som fixar YLOD för en avgift.
Självklart kan du sälja den om du uppger tydligt att den är trasig. Men du får antagligen sätta ett väldigt lågt pris för att nån skall vilja köpa den.
Postad 15 december 2010 - 16:02
Självklart kan du sälja den om du uppger tydligt att den är trasig. Men du får antagligen sätta ett väldigt lågt pris för att nån skall vilja köpa den.
Jo, det är precis det jag hade tänkt mig, tex:
En PS3a som precis fått YLOD säljes för 250 kr.
Postad 15 december 2010 - 18:37
Haha klockrent. Men angående din första punkt; SVT play funkar klockrent för mig och har (nästan) alltid gjort det...
Postad 15 december 2010 - 19:30
Du e inte intresserad av att laga den själv då?
För sent, gick direkt till affären och köpte en ny.
Familjen insåg snabbt att vi inte kan leva utan ps3:an

Postad 17 december 2010 - 08:23

The Official PlayStation App, Coming Soon To iPhone And Android Handsets
I’m very happy to finally be able to announce on the PlayStation.Blog that we will launch the Official PlayStation App very soon.
The app will be available to download for iPhone and iPod Touch with OS 4 and above, and most Android compatible handsets with a minimum of OS 1.6.
The Official PlayStation App for the iPhone
The Official PlayStation App for the Android
In version 1.0 you’ll be able to:
* Check out your PlayStation Network trophies and keep up to date with your friends’ games and online status.
* Discover all the latest games, news and hardware for your PlayStation 3, PSP and PlayStation 2.
* Read all the announcements on the European PlayStation.Blog.
* Share your favourite products or news with your friends on Facebook, Twitter or via e-mail.
The first version (1.0) will be available in the following countries: UK, France, Germany, Spain, Italy, and The Netherlands.
We are already working on the next version that will support most SCEE countries and languages, and will also let you comment on PlayStation.Blog.
There are tons more features we are planning to bring to this app in the next few months so keep an eye on the PlayStation.Blog for further announcements early next year.
I’ll be back here to let you know once the app goes live.
Oh, and I almost forgot to say that the app will be free to download!
Postad 17 december 2010 - 08:39
Men är någon förvånad över att den inte kommer till Sverige i första vändan?

Postad 17 december 2010 - 09:31
Dröjner nog inte länge innan den kommer till Android Market och App Store. Borde inte vara så mycket jobb för att släppa den här, lite översättningar bara.Antar att man kommer kunna hitta appen på nätet å sen kunna ladda in i sin svenska andoid.
Men är någon förvånad över att den inte kommer till Sverige i första vändan?
Postad 29 december 2010 - 08:07
TOKYO -- Two more studios have signed on for Sony Computer Ent.'s movie service for gamers, according to a report in the Nikkei newspaper.
Starting in January, Fox and Universal will join Sony and Disney in supplying pics online to users of Sony PlayStation 3 and PlayStation Portable machines for either unlimited-time purchase or limited-time rental.
The aim is to boost use of Sony game gear with popular Hollywood titles. The exact number and titles of the pics has yet to be announced.
Nice!
Undrar bara om vi, här i Svergie, någonsin kommer få en BRA videostreaming-tjänst?!?

Postad 29 december 2010 - 10:14
En PS3 app till android är verkligen välkommen men ... jag kan för mitt liv inte förstå nyttan med att bara kunna kolla trofeer, nyheter och sådant. Helt ärligt är det väl det sista jag skulle vilja göra men en PS3 app. Att koppla ihop telefonen med PS3, fjärrkontrollera, föra musik och bilder emellan osv. är väl det som är intressant. Nä ä, jag måste missat något eller missförstått något?!
Postad 01 januari 2011 - 23:02
Detta angående blu-ray-uppspelningen, är man tvungen att ha inhandlat en fjärr för detta ändamål om man önskar uppspelning av detta?
Redigerat av komplement, 01 januari 2011 - 23:03.
Postad 01 januari 2011 - 23:13
nej, går aldeles utmärkt att bara använda handkontrollenHar bara en liten fråga (tillika dum förmodar jag, men hittar inget i dokumentationen eller via google), då jag går i tankarna i att kanske inhandla en PS3.
Detta angående blu-ray-uppspelningen, är man tvungen att ha inhandlat en fjärr för detta ändamål om man önskar uppspelning av detta?
Postad 01 januari 2011 - 23:23
nej, går aldeles utmärkt att bara använda handkontrollen
Ah, vad bra, tack så mycket för svaret!
Postad 07 januari 2011 - 00:55
Jag har laddat ner löjligt mycket demo-spel till ungarna från playstation store. Finns det någon möjlighet att sortera dessa spel i mappar eller något liknande? Har försökt trixa mig fram, men jag kan inte hitta hur man i så fall skulle göra. (T.ex Race/Plattform/Move)
Någon?
Tack!
/Johan
Postad 07 januari 2011 - 09:43
EDIT: Kikade nu. Tryck trekant på spelet. Välj information. Ändra albumnamn till valfri kategori. Då kommer alla som har samma albumnamn hamna i samma mapp. Möjligt att man också måste välja att den ska sortera efter album sen.
Redigerat av Unregistered883bce2a, 07 januari 2011 - 09:59.
Postad 21 januari 2011 - 23:01
Det står så i Offical Playstation magazine enligt vad Eurogamer rapporterar. Det är dock inte bekräftat att det stämmer ännu.
http://www.eurogamer...t-for-hd-revamp
Jag har inte spelat trean som många håller som den bästa så det låter bra tycker jag.
Redigerat av Zebra, 21 januari 2011 - 23:04.
Postad 27 januari 2011 - 07:37
Suite är ett cross-plattform verktyg som låter dig emulera psone spel på andoroid apparater.
Nya Playstation portable utannonserad med:
six axis controls
front and rear cameras
new game media
big screeen
it has touch pads on the front and the rear
Its is flash memory based
There is 3g and wifi
the graphics are PS3 quality
Lanseras till Jul?
Spel som utanonserats med den:
Hots shots golf
Gravity Daze
Killzone
hustle kings
Reality Fighters
Smart As
Little Big Planet
Uncharted
resistance
wipeout
Little Deviants
Broken
The display is 5 inches, bigger than the 3.5 inch common in smart phones
Skärmen är oled.
http://www.youtube.c...h?v=sXoVDJWP12I
*So Yoshida is using the buttons and the sticks, but then touches the panel and Drake moves*
*The gyrosensor can be used to make Drake jump, too*
*He slides his fringers on the touch pad on the back and drake moves down the vine*
*you can even touch places and Drake will jump there. You can draw lines and Drake will move ahead*
*It looks like its the first Uncharted, but with new controls*
Tyvärr måste jag iväg nu men någon annan kan säkert fylla på med information senare.
Redigerat av Pip, 27 januari 2011 - 07:46.
Postad 27 januari 2011 - 09:06
Handlade ju till 95% om "NGP" och resten var lite siffror. Men så var det ju i Japan också.

( NGP är arbetsnamnet på den nya Playstation Portable )
Postad 27 januari 2011 - 10:47
PlayStation Meeting 2011 my ass! NGP Meeting 2011 skulle jag vilja kalla det.
Handlade ju till 95% om "NGP" och resten var lite siffror. Men så var det ju i Japan också.
( NGP är arbetsnamnet på den nya Playstation Portable )
NGP = Neo Geo Pocket?

Postad 27 januari 2011 - 10:59
OLED-display + övrig prestanda = mumma
Ja, den ser verkligen ut som kul shit! Teknikporr!

Postad 27 januari 2011 - 11:22
Postad 17 februari 2011 - 10:48
Postad 17 februari 2011 - 11:46
Jag har första gen PS3 60GB och funderade på uppgradera till en Slim. Men då påstår en kille på jobbet att den gamla modellen jag har har bättre ljudchip än dagens nya PS3:or. Har även för mig att han bubblade om bättre BD läsare. Stämmer detta?
Nej
Postad 17 februari 2011 - 11:55
Den gamla modellen har stöd för SACD, så i den bemärkelsen är den bättre...Nej
Postad 17 februari 2011 - 12:00
Jag var iaf oerhört besviken på ljudnivån på min Slim, jag tyckte den lät mer än min 360 Jasper. Iaf ett betydligt mer irriterande dovt brummande.. Det kanske var måndagsex, men ljudnivån på de Slim jag har varit i kontakt med var betydligt högre än på polarnas 40 GB.
Postad 17 februari 2011 - 12:08
Postad 17 februari 2011 - 12:12
Tvärtom för mig. min är ljudlös i jämförelse mot den fete. Så det tror jag inte är någon större fara med.
Då har jag bara haft otur med andra ord, min tunnis lät som fasen medans alla tjockisar varit knäpptysta!
Postad 17 februari 2011 - 12:18

Postad 17 februari 2011 - 13:14
Sen vet jag inte om detta med budgetfläktarna i slim fortfarande är ett problem?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar