* Officiell Tråd - Ino Audio piP, pi60 *
Ino Audio piP
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(48)
|
Inga priser | |
Ino Audio Ambiens 1
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(7)
|
Inga priser | |
Ino Audio Profundus X, basmodul
(Subwoofers)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Ino Audio piPcrt
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio cr8
(Övrigt)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio pi60 signatur
(Golvhögtalare)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Ino Audio pi60
(Golvhögtalare)
|
0
|
(23)
|
Inga priser | |
Ino Audio bs60
(Subwoofers)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Ino Audio Profundus P,basmodul
(Subwoofers)
|
0
|
(6)
|
Inga priser | |
Ino Audio Ambiens 2
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Ino Audio A2
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Ino Audio D1
(Centerhögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio i28
(Golvhögtalare)
|
0
|
(3)
|
Inga priser | |
Ino Audio piPs
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Ino Audio i14
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Ino Audio Aco akustikpanel
(Övrigt)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Ino Audio cr80s
(Studio Outboard & Signalförädlare)
|
0
|
(7)
|
Inga priser | |
Ino Audio D1s
(Centerhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio i 56, py-4, a3
(Högtalarpaket för hembio)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio profundus Y-2
(Subwoofers)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Ino Audio piM
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio infolink75signatur (il75s)
(Ljud- och videokablar)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio dialog 2
(Centerhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio cc-pc2 (st)
(Inbyggnadshögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio Dialog 1
(Centerhögtalare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio profundus Y-4
(Subwoofers)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio piX
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio i16s
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Ino Audio i32s
(Golvhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio pi60s-s
(Golvhögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio i6
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio InfraZ-6
(Subwoofers)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio Profundus X version 2012
(Subwoofers)
|
0
|
(1)
|
Inga priser |
Ino Audio basmoduler (338 inlägg)
|
8 mån sedan |
Köpråd - Högtalare för stereo från 30000 (105 inlägg)
|
3 år sedan |
Högtalare med rejält TRYCK! (244 inlägg)
|
16 år sedan |
Hjälp med val av Högtalare. (33 inlägg)
|
16 år sedan |
Gästbok för Molle M - nyheter i första inlägget (44 inlägg)
|
16 år sedan |
Lyssningsintryck: Golvare mellan 8000 och 200000 sek (130 inlägg)
|
16 år sedan |
Välja subwoofer kring 9000:- (19 inlägg)
|
16 år sedan |
Ny HI-FI anläggning (9 inlägg)
|
17 år sedan |
Min Ljudresa (121 inlägg)
|
17 år sedan |
Ny 2-kanals för 20-25 lakan - behöver tips! (37 inlägg)
|
17 år sedan |
Förstärkare till piP (28 inlägg)
|
18 år sedan |
Bästa ljud (56 inlägg)
|
19 år sedan |
Bästa frontarna för 20000,- (31 inlägg)
|
19 år sedan |
Bästa högtalare för hifi för max 50 000:- (84 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 18 January 2008 - 00:09
Nej jag skulle inte betala det för några högtalare, det är över min prisnivå.Mjo, men inte skulle du ha betalat 150 000 kr för dina pi60?
GURU QM40 som i stort sett är en pi60 för den kommersiella marknaden (I Usa) kostar 10.000$). Översatt till svenskt pris får man väl ta x 10 på ett ungefär, så säg runt 90.000:-

Men vill ni tjöta om Ino kan vi väl göra det i den * Officiella tråden för Ino piP/pi60 *
Redigerat av Martin, 18 January 2008 - 00:15.
Postad 18 January 2008 - 00:17
Sååå hur gick det? Eller är du för upptagen att lyssnaJahapp, igår fick jag ett angenämt samtal. Ingvar ringde och berättade att mina Pi60 i körsbärsfaner var klara för avhämtning
![]()
Nu kan jag äntligen pensionera mina gamla 352:- Sonab papplådor som ingick i det första surroundpaketet jag köpte för många år sedan. Allt annat har bytts i omgångar, men jag har sparat till högtalarna jag verkligen ville ha.
Under tiden har två av barnen begåvats med varsitt paket med en Denon 3x receiver och PiP som examenspresenter, utan att de egentligen har vetat hur fina de är förrän nu. Nu har de kommit och berättat att de låter väldigt bra och att de har förstått att de är väldigt fina.
Jag har en Denon 3805 som drivkälla, och jag kommer att komplettera med ett gäng A2:or vid tillfälle. På grund av en stor tavla på bakväggen kommer jag bara att få plats med fyra, två baktill och två på sidorna.
Postad 18 January 2008 - 00:29
Högtalare är en möbel också som ska passa bra in i rummet, tycker jag iaf.
Postad 18 January 2008 - 00:34

Håll utkik efter Veteran-hifi... eller så kommer du hem till mig och prövar
Postad 18 January 2008 - 00:51
Men du kan inte låta bli att göra lite reklam ändå MartinMen vill ni tjöta om Ino kan vi väl göra det i den * Officiella tråden för Ino piP/pi60 *
Intressant för övrigt att IÖ kommer att ta ca 90.000kr för GURU QM40 som då i stort är en pi60, inte så där vidare prisvärt när man jämför emot annat i dessa höga prisklasser.
Postad 18 January 2008 - 00:57
Nej det är svårt måste jag medge när jag har själv inte hört något bättreMen du kan inte låta bli att göra lite reklam ändå Martin
![]()
Postad 18 January 2008 - 08:27
Kul att du har hittat dina drömhögtalare, det är det vi alla vill göra någongångNej det är svårt måste jag medge när jag har själv inte hört något bättreMen du kan inte låta bli att göra lite reklam ändå Martin
![]()
Jag ska inte chata om pi60 och piP utan jag har sagt vad jag tycker om dom, att dom sedan är en annans favorti är ju bara intresant, det visar ju bara på hur olika smaker det finns
När det gäller drömhögtalare så är mina: QRS supernova som jag tycker är det bästa som jag hört ( oavsätt prisklass ) men dom e dyra, så det kommer att dröja ett par innan det blir ett par av dom
Men JBL Array 1400 kommer nog på andra platts, dom är ju helt sjuka
Postad 18 January 2008 - 09:05
Vad är det som gör ett element bra? utseendet? Hur har du kommit fram till att det inte sitter bra element i Ino högtalarna?
Jag tvekar inte en sekund på att det är riktigt bra högtalare, och är sugen som tusan på att få lyssna på ett par piP eller Pi60.
Vart i landet bor du?
Postad 18 January 2008 - 14:47
Ja dom är trevliga kan jag hålla med om, skulle jag kunna tänka mig istället för pi60 om jag var tvungen att spela utan basmodulerNär det gäller drömhögtalare så är mina: QRS supernova som jag tycker är det bästa som jag hört ( oavsätt prisklass ) men dom e dyra, så det kommer att dröja ett par innan det blir ett par av dom
Å andra sidan är pi60 utvecklade under 30 år, vore verkligen skoj att höra dom sida vid sida.
Postad 18 January 2008 - 22:54
Håll er till topic killar, och Martin du är ju mod, skäms
Postad 18 January 2008 - 23:04
Ja dom är trevliga kan jag hålla med om, skulle jag kunna tänka mig istället för pi60 om jag var tvungen att spela utan basmodulerNär det gäller drömhögtalare så är mina: QRS supernova som jag tycker är det bästa som jag hört ( oavsätt prisklass ) men dom e dyra, så det kommer att dröja ett par innan det blir ett par av dom
Dom dubbla basarna ger ju möjligheten att spela lite högre. Nackdelen är att dom inte går lika djupt i basen och kräver en mycket värre förstärkare.
Å andra sidan är pi60 utvecklade under 30 år, vore verkligen skoj att höra dom sida vid sida.
Tycker att QRS supernova går så pass djupt så att det räcker, men som sagt, vore kul att jämnföra dom under exakt samma omständigheter.
Släpp nu Ino, dom är jätte bra men inte fullt så intressanta att man orka läsa spaltvis i varje skapad tråd..
Håll er till topic killar, och Martin du är ju mod, skäms
Jo, vi får nog hålla oss till det som topic nu, Slut resume !
INO är högtalare som vissa gillar skarpt och andra inte tycker är specilet märkvärdiga och QRS är högtalare som som äger allt !!!
hehe, bara skoja
Nu ska i alla fall inte jag vara mer OT, inte i just nu i alla fall
Postad 20 January 2008 - 11:10
Men du kan inte låta bli att göra lite reklam ändå MartinMen vill ni tjöta om Ino kan vi väl göra det i den * Officiella tråden för Ino piP/pi60 *
![]()
Visst är pi60 bra, har själv ägt pi60. Men inte så bra att de slår allt oavsett prisklass som en del verkar påstå. Utan de slår mycket som kostar klart mer än dem, om man nu är ute efter så neutralt ljud som möjligt. Gillar man tex. lite varmare återgivning så är inte pi60 det första alternativet i lyssninglistan.
Intressant för övrigt att IÖ kommer att ta ca 90.000kr för GURU QM40 som då i stort är en pi60, inte så där vidare prisvärt när man jämför emot annat i dessa höga prisklasser.
Guru Audio QM-40 är INTE i stort sett ett par pi60 utan snarare ett par pi60 signatur...
pi60s går lös på över 46 kkr här i Sverige.
Guru är en komersiell produkt där det är tänkt att man ska få käna lite pengar.
Ino Audio säljs i princip till självkostnads priser mer som hobby verksamhet.
Förresten så har Stereophile sagt några väl valda ord om Guru Pro Audios minstingar QM-10 (som i princip bygger
på ett par piPs)... Går att hitta på Stereophiles hemsida
Postad 20 January 2008 - 21:54
Med risk för att detta ska bli en i raden av INO-trådar: Vad baseras detta på? Du kan inte på allvar påstå att byggkostnadspriset för tex ett par pi60s går på runt 45 000 kr....
Postad 21 January 2008 - 09:44
Lär väl bero lite på om du köper dem i delar, vilket faner/finish du väljer, om du vill ha montering, etc. Det varierar ju rätt friskt. Nu har jag inte infobladet tillgängligt, men s-modellerna har väl en minst sagt EXTREM nivå på mätningar för tolleranser, etc. Men den stora frågan är väl snarare som så, att varför skulle Ino ta mer för just p60s procentuellt kontra alla andra modeller där de flesta säljs mer eller mindre till "självkostnadspris". Kolla vad Guru QM-modellerna kostar så ser du bättre var den kommersiella prisnivån ligger på.
Och vad baserar du uppgifterna på att INO säljs till självkostnadspris? Skall du påstå det så vill jag se inköpsprisspecifikationerna, annars tror jag de är ungefär lika mycket självkostnadspris som vilka andra högtalare som helst. vad had har GURU QM med saken att göra?
Redigerat av greveriff, 21 January 2008 - 09:45.
Postad 21 January 2008 - 11:02
Att såga till en hyfsad enkel låda som pi60 i PDF är inte så dyrt, och VIFA elementen eller vad det är kostar nog inte så mycket.
Sedan har Ino Audio inte så höga marknadsföringskostnader, eller lokalkostnader.
Postad 21 January 2008 - 11:26
Det är ju i stort sett den kommersiella motsvarigheten till Ino.vad had har GURU QM med saken att göra?
Jag ber dig att se över din källa, inget du skriver stämmerJag tror en byggsats med pi60 går på 27-28.000 (?). Då tror jag materialkostnaden är 10-12.000 kanske, så det är nog inte välgörenhet.
Att såga till en hyfsad enkel låda som pi60 i PDF är inte så dyrt, och VIFA elementen eller vad det är kostar nog inte så mycket.
Sedan har Ino Audio inte så höga marknadsföringskostnader, eller lokalkostnader.
Kul förresten över det stora intresset för Ino
Postad 21 January 2008 - 20:11
Det är ju i stort sett den kommersiella motsvarigheten till Ino.
I stort sett är ett väldigt vitt begrepp. Och att inte påstå att INO är kommersiella är trams, fy på dig som är moderator och allt
Postad 21 January 2008 - 21:56
Men bortsett från allt det där, vi kan säga att Öhman tar 80% i vinst på varje högtalare om det känns bättreDet är ju i stort sett den kommersiella motsvarigheten till Ino.
I stort sett är ett väldigt vitt begrepp. Och att inte påstå att INO är kommersiella är trams, fy på dig som är moderator och allt. Kul att Öhman med andra ord fixar högtalare utan att ta någonting för det, inte illa. Frågar man audiovector eller B&W gör de nog samma sak
. Srry för ot, var mitt sista inlägg i det hela, men man blir lite trött på allt tjat om att INO görs för ren välgörenhets skull, sen tror jag säkert att Öhman har mindre avans än de flesta andra högtalartillverkare, men självkostnadspris anser jag vara bullshit tills jag blivit motbevisad, vilket jag iallafall inte varit i närheten av att bli än.
Hur tycker du att dom låter!
Är dom "hypade"
Det är det enda som spelar någon roll i den här tråden.
Postad 21 January 2008 - 22:16
Men bortsett från allt det där, vi kan säga att Öhman tar 80% i vinst på varje högtalare om det känns bättre smile.gif
Är dom "hypade"
Det är det enda som spelar någon roll i den här tråden.
Tja, fick mig en lyssning på Pip och vart inte sådär imponerad, lät ok tyckte jag, men med tanke på att jag tycker de ser ut som stryk så måste jag nog säga att för det priset med det utseendet, så är det alldeles för hypeade, speciellt med tanke på inoiternas ständiga lovsång. Har dock inte lyssnat på större modeller.
Postad 21 January 2008 - 22:24
Jag har inget emot Ino Audio eller Ingvar Öhman. Men rätta mig gärna om jag är helt ute och cycklar. Du vet säkert vad pi60 i rå MDF (inte PDFDet är ju i stort sett den kommersiella motsvarigheten till Ino.vad had har GURU QM med saken att göra?
Jag ber dig att se över din källa, inget du skriver stämmerJag tror en byggsats med pi60 går på 27-28.000 (?). Då tror jag materialkostnaden är 10-12.000 kanske, så det är nog inte välgörenhet.
Kul förresten över det stora intresset för InoBer er igen att fortsätta dessa frågor och funderingar i den Officiella tråden som finns.
Det är en helt normal högtalarlåda i MDF, och det kan man fråga en snickare eller ett bra Bauhaus vad det kostar att såga upp. MDF inte så dyrt. Filterkomponenter kostar inte s mycket på ELFA.
Sedan köper Ino Audio element från VIFA, SEAS osv (eller dem tillverkar åt Ino Audio, eller hur man vill säga det). Tittar jag på Hifi-Kit tex och ser vad deras finaste element kostar för mig som slutkund så gissar jag Ino Audio har bättre priser.
Så grejen är att jag tror materialkostnaden är 12.000 kanske? Men inget fel med det. Men jag tror inte man skall tro det är några procents marginal på Öhmans prylar....
Postad 21 January 2008 - 23:04
Jag har inget emot Ino Audio eller Ingvar Öhman. Men rätta mig gärna om jag är helt ute och cycklar. Du vet säkert vad pi60 i rå MDF (inte PDFDet är ju i stort sett den kommersiella motsvarigheten till Ino.vad had har GURU QM med saken att göra?
Kul förresten över det stora intresset för InoBer er igen att fortsätta dessa frågor och funderingar i den Officiella tråden som finns.
) kostar? Du har kanske hans "manifest"?
Det är en helt normal högtalarlåda i MDF, och det kan man fråga en snickare eller ett bra Bauhaus vad det kostar att såga upp. MDF inte så dyrt. Filterkomponenter kostar inte s mycket på ELFA.
Sedan köper Ino Audio element från VIFA, SEAS osv (eller dem tillverkar åt Ino Audio, eller hur man vill säga det). Tittar jag på Hifi-Kit tex och ser vad deras finaste element kostar för mig som slutkund så gissar jag Ino Audio har bättre priser.
Så grejen är att jag tror materialkostnaden är 12.000 kanske? Men inget fel med det. Men jag tror inte man skall tro det är några procents marginal på Öhmans prylar....
Det är inte lätt att släppa det här verkar det som
Delarna till ett par pi60 ligger inte på 12000 kr !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Postad 21 January 2008 - 23:18
Postad 22 January 2008 - 00:32
Det var väl svag bevisning!
Länk, källa?
Jag ville inte vara med OT i den här tråden, det va därför.
Jag har ingen länk till ett bevis, men det är bara att räkna ihopp vad allting till ett par kostar.
Dom där basarna kostar sa 800-1000 kr /st
Diskanterna är( om jag inte fått en hjärnblödning ) en kraftigt moddad variant av vifas : H26tg-05-06
som har fått en hel del nya/bättre lösningar. den kostar ca 1000 kr st
sedan så har vi filterkomponenterna som inte håller speciel kvalitet, ca 300-400 kr/filter
Lådorna vetej, men skulle gissa på att metarialet + sågning ligger på ca 1500 kr.
Så sammanlagt så skulle jag säga ca 6000 kr, eller nej säg 7500 kr för ett par, max !!!
och då gav jag en hel del marginal för eventuelt fel.
haha, ni är för goa... jag ska ta och flytta över lite inlägg och skapa en ny tråd om Hypade Ino lite senare i natt
Jo, visst e vi
Sorry för att det blev änu mer OT, men det är svårt att lite bli när man diskuterar
Men som sagt, INO kan diskutaras i den passande tråden, istället
Postad 22 January 2008 - 04:09
Postad 22 January 2008 - 13:21
Jag skall dock bjuda på några siffror. I byggsats (MDF) kostar pi60 21100kr. Vill man inte ha med själva lådan kostar de 17800kr. Om jag har räknat rätt är totala elementkostnaden 12800kr. Utöver det tillkommer kostnad för delningsfilter och lite annat... inte minst internkablaget
Även om inte Öhman gör någon större vinst på sin högtalarförsäljning antar jag att han ändå måste gå någon tusenlapp plus för varje högtalare han säljer (en gissning från min sida), för att kunna täcka upp om saker går sönder. Det finns subventionerade ersättningselement att köpa om olyckan har varit framme.
Redigerat av alpha, 22 January 2008 - 13:22.
Postad 22 January 2008 - 14:18
Jag sa att jag uppskattade material och MDF lådbygge till kanske 12.000 i kostnadspris för Öhman, och de säljs för 21.000. Inget fel med det, Dynaudio, BoW, MA osv har säkert mycket högre marginaler än så. Men jag gissar bara och ser vad element kostar på "lösvikt" från VIFA och SEAS osv och vad MDF + sågning kostar.
Men det är nog Öhmans affärshemligheter, och något som han har rätt att bara veta om det är så. Ingen fördömande från mig iaf.
En fråga; om man köper MDF lådan, kommer lådorna ihopsnickrade och klara då?
Nästa nivå, tror jag är industrilack, är de ihopsnickrade och lackade då med en standardfärg? Vad kostar ett sådant par?
Finns det någon center som är klangmatchad till pi60? sett en som heter A3 (tror jag), funkar en sådan?
MVH//
Postad 22 January 2008 - 14:27
Jag har en gammal prislista nu men där kostar det 3000:- till att få dom i industrilack, dvs riktigt proffslackerade, sen kan man få precis vilken finish man vill mot vissa tillägg.
Som center, kika på i14 (jag använder en sån). Exakt samma element och filter som pi60 men du ska dela den vid 80hz.
Sen ang elementen vilket många fortfarande inte förstår så tillverkas dom såklart på någon fabrik tex Vifa, men dom byggs efter Ingvars specifikationer. Och med små serier kommer högre priser. Inte direkt så att det tillverkas 100.000 basar i varje batch.
Postad 22 January 2008 - 14:39
Postad 22 January 2008 - 14:48
Fanér kan jag förstå tar tid, då det är mer hantverk för snickarna.
i14, då köper man en styckevis då? Räcker det att dela i ett försteg som "small" eller behövs externt delningsfilter?
Postad 22 January 2008 - 15:12
Jag tycker inte heller att piP låter speciellt bra och det törs jag säga trots att jag äger ett par
![]()
![]()
pi60 och uppåt, det är andra grejer det
Ha ha, ja bredvid ett par pi60 står de sig nog rätt slätt....
Men allvarligt, det är synd att det runt Ino bildas något slags "fanatism", och det menar jag åt båda hållen!
Vissa har bestämt sig för att Ino är skit pga "kulten" runt Ino, andra tycker att det inte finns några bättre högtalare oavsett prislapp av samma anledning. De som "dissar" Ino har antingen hört dem på en mässa där t.om. fansen medgett att det inte lät bra, eller så verkar de ha ett så uppdämt behov av att få spy galla över Ino att man tar till ord som "värdelösa", fastän det i mina ögon inte finns någon med normal hörsel som kan påstå att piP är värdelösa. Man behöver inte gilla ljudkaraktären, man kan tycka att de är fula, för billiga osv, men värdelösa kan man faktiskt inte säga.*
Sen finns det de som är tvärtom, det kan helt enkelt inte finnas högtalare som är bättre! Den inställningen har jag lättare att förstå, man blir ofta lyrisk över sina egna grejer, men ibland blir det också lite tröttsamt...
Har själv lyssnat på en del "finhögtalare", men aldrig imponerats speciellt, ofta tyvärr pga uppställningar i kassa butiker, så i ljuset av det är de 6500 jag gav för mina piPs + 4000 för en pioneer 1014 nästan gratis, folk betalar ju 100k för att få sämre ljud!
Jag är iallafall grymt nöjd med mina Ino, och hoppas på att kunna köpa ett par pi60 framöver, men jag har ju andra "hobbies" också
Jaja, de här striderna lär fortsätta, tyvärr... Men jag tycker det vore skönt om folk kunde försöka hålla sig till sansade beskrivningar, om man kan ge exempel på jämförbara högtalare som de tycker är bättre, så varsågod, jag är alltid öppen för alternativ
*Med reservation för om det varit en helt horribel uppställning, då låter ju inga högtalare bra, men även i mitt helt akustikobehandlade vardagsrum låter piPs, i mina öron, grymt bra.
Redigerat av Sir Anselm, 22 January 2008 - 15:20.
Postad 22 January 2008 - 15:19
Innan var jag stor ino-skeptiker vilket kan läsas om man letar lite inlägg ett par år bakåt i tiden.
Postad 22 January 2008 - 15:47
Det här med leveranstider, dom är väl mänskliga med rå MDF vad jag förstår? Och industrilack borde väl vara ok det med. 1, 2, 3 månader?
i14, då köper man en styckevis då? Räcker det att dela i ett försteg som "small" eller behövs externt delningsfilter?
Jag tror inte det längre spelar någon större roll om man köper lackade eller fanérade lådor.
Har man tur går det snabbt, har man otur tar det ett par år. Beror helt och hållet på vilka lådor som står i turordning
hos snickarna.
i14 bör gå jättebra att dela av genom att ställa centerkanalen som "small" i receivern.
Huruvida man använder dialog 3 eller i14 som center så fungerar båda säkert lika bra. Dialog 3 är ju avlång och
kanske funkar bättre möbleringsmässigt än en i14 som ju faktiskt är rätt så hög.
Fast i14 är kanske några snäpp vassare än dialog 3 ändå...
Själv vill jag ha en i16s som center... pga framtida (hoppas jag) uppgradering till i32s/i34es.
Eller varför inte 3 st i16s...
Postad 22 January 2008 - 16:20
Leveranstiden för ett par piP/piPs med rå MDF eller vanlig fanér som ek och körsbär är oftast obefintlig om man köper byggsats, eftersom Öhman brukar ha dessa på lager.Det här med leveranstider, dom är väl mänskliga med rå MDF vad jag förstår? Och industrilack borde väl vara ok det med. 1, 2, 3 månader?
Dessvärre är leveranstiden för pi60 mycket längre och mer oförutsägbar.
Postad 22 January 2008 - 23:08
Är dom "hypade"
Dom låter bra och är riktigt prisvärda dvs inte hypade, MEN dem är inte heller lösningen till alla där ute tycker jag då även om inte frågan var riktad till mig.
Skulle nog vilja påstså att pga denna fanatism som finns bland "en del" Ino ägare så blir det som det blir, lite mer ödmjukhet hade inte skadat. sb22ew och Martin tillhör inte fanatism gänget i mina ögon är väl bäst att tillägga så jag inte får på nöten av erMen allvarligt, det är synd att det runt Ino bildas något slags "fanatism", och det menar jag åt båda hållen!
Postad 23 January 2008 - 09:24
[/quote]
Det är ju frivilligt att vara med i denna diskussion. Man behöver inte göra inlägg om man är trött på Ino diskussioner.....
Postad 23 January 2008 - 13:33
sb22ew och Martin tillhör inte fanatism gänget i mina ögon är väl bäst att tillägga så jag inte får på nöten av er
![]()
Postad 23 January 2008 - 14:19
Nypriset låg i trakterna kring pi60 när dom såldes dvs mellan 20 och 25 tusen kronor.
Förmodligen är pi60 bättre men D870 är inte så väldans långt efter på någon punkt, inte ens i djupbasen enligt min egen subjektiva mening. Det skulle vara mycket intressant med en "head to head" jämförelse mot pi60, piP vore lite orättvist då dom inte har liknande förutsättningar med tanke på storlek även om piP säkerligen även den har kvaliteer som D870 saknar.
Nåväl, jag utmanar pi60 med Jamo D870!
Postad 23 January 2008 - 15:33
Jag kan ge ett exempel på en högtalare som kan ge Ino en liten match i alla fall, nämligen mina Jamo D870.
Nypriset låg i trakterna kring pi60 när dom såldes dvs mellan 20 och 25 tusen kronor.
Förmodligen är pi60 bättre men D870 är inte så väldans långt efter på någon punkt, inte ens i djupbasen enligt min egen subjektiva mening. Det skulle vara mycket intressant med en "head to head" jämförelse mot pi60, piP vore lite orättvist då dom inte har liknande förutsättningar med tanke på storlek även om piP säkerligen även den har kvaliteer som D870 saknar.
Jag har lyssnat en hel del på D870 eftersom min kusin äger ett par. Jag tycker att de låter bra, men framförallt är de mycket snygga
Postad 23 January 2008 - 17:27
Du bor ju i Örebro, jag bor i lundbyJag kan ge ett exempel på en högtalare som kan ge Ino en liten match i alla fall, nämligen mina Jamo D870.
Utmaningen är antagen
Postad 23 January 2008 - 18:56
Du bor ju i Örebro, jag bor i lundbyJag kan ge ett exempel på en högtalare som kan ge Ino en liten match i alla fall, nämligen mina Jamo D870.
Utmaningen är antagen
Dåså... du har pm
Postad 23 January 2008 - 19:15
Spännande,ser fram emot en redogörelse så småningom.Mvh.
Samma här, väldigt intressant!
Postad 24 January 2008 - 07:32
sb22ew och Martin tillhör inte fanatism gänget i mina ögon är väl bäst att tillägga så jag inte får på nöten av er
![]()
![]()
sb22ew som inte ägt mindre än 3 (4?) par Ino högtalare och 2 olika typer av basmoduler och ett par basstöd
jeje...
Bamsefar på faktiskt.se är väl iof en av de värre.
Kommer jag ihåg rätt har han ägt/äger iP, iPs, piP, piPs, pi60, pi60s, i28, i32s, i34es, i64s, a1 o säkert några fler
högtalarpar. Ja just det, ett Infra X-6 system har han haft o nu är det väl ett custom bygge med Y-element som är på
G.
Vad jag vet så äger han i dagsläget minst ett par piP, i32s, pi60s, i34es
Postad 24 January 2008 - 09:29
En avundsjuk Anders som har en fru till bromskloss......
Postad 24 January 2008 - 10:39
Postad 24 January 2008 - 11:08
Har nån träffat Bamsefar?! Jag tror det är Öhmans alter ego på faktiskt.se
Postad 24 January 2008 - 14:58
Viss skillnad på ren Ino och IÖ fanatism och att var ett stort fan av ett märket/IÖ OCH framförall hur man utrycker det.sb22ew som inte ägt mindre än 3 (4?) par Ino högtalare och 2 olika typer av basmoduler och ett par basstöd
jeje...
Redigerat av Unregistered840e5864, 24 January 2008 - 14:58.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Ino Audio basmoduler
12 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?