Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LGs nya FullHD LCD-TVs Våren-07

914 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 augusti 2007 - 09:10

maresdyk
  • maresdyk
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Det är inte powermill somrparerar min TV utan ett företag som heter Elektronikservie i Göteborg
et återstår att se vad som händer
Johan

Postad 18 augusti 2007 - 15:30

kommu
  • kommu
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Sådär nu har jag beställt en 37" LF66 från Dustin!

Ska skriva vad jag tycker om den när jag får den :)

Postad 18 augusti 2007 - 18:43

Murdock
  • Murdock
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej köpt en 42LF65 i förra veckan. Var nöjd med tv tills i morse då den tvär dog helt. Har ju läst att vissa av er haft problem med tv. Bara att hoppas att de fixar den hyfsat snabbt.

Men mycket strul tycker jag det verkar vara med LF65 o LF66.

ja ja suck suck tråkigt är det i alla fall.

Postad 18 augusti 2007 - 19:04

Murdock
  • Murdock
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Just det jag glömde nämna att jag också hade de där pipet när tv stod i standby läge snacka om irriterande. Hördes ända fram till soffan ca 2,5m bort.

Antar att de är nätdelen som pajat på min med. Tv(42LF65) slog av och på några ggr sen dog den helt.

Verkar ju vara samma fel som uppstår på skärmarna. Hade en LG37LC2R tidigare den har funkat hur bra som helst.

Postad 18 augusti 2007 - 19:15

kommu
  • kommu
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Måttligt orolig jag blir nu då :)

Postad 18 augusti 2007 - 21:43

maresdyk
  • maresdyk
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Ska skriva vad jag tycker om den när jag får den  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hej köpt en 42LF65 i förra veckan. Var nöjd med tv tills i morse då den tvär dog helt. Har ju läst att vissa av er haft problem med tv. Bara att hoppas att de fixar den hyfsat snabbt.

<{POST_SNAPBACK}>

När var din TV tillverkad?
Min hade produktionsdatum Juni 2007 Kanske var från samma produktionsserie?
Min visade sig ha exakt samma defekter som du skrev
Johan

Postad 19 augusti 2007 - 08:00

Murdock
  • Murdock
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Ska skriva vad jag tycker om den när jag får den  :)

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

När var din TV tillverkad?
Min hade produktionsdatum Juni 2007 Kanske var från samma produktionsserie?
Min visade sig ha exakt samma defekter som du skrev
Johan

<{POST_SNAPBACK}>

Hej igen min är också tillverkad i Juni så det är samma serie.

Postad 22 augusti 2007 - 10:52

maresdyk
  • maresdyk
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Tja nu blev det som befarat. Nätdelen var restnoterad och Det kommer ta "några veckor extra" som det så fint heter.. Försöker få TVn DOAd på Exptert men det var itne det lättaste... är nu inne på Dag två vad det gäller det ärendet... Kundtjänst skulle återkommit till mig igår men gjorde tet inte... idag sa de att det kanske hör av sig idag... men Som sagt trägen vinner... Kommer antagligen ringa tills de ber mig sluta eller nått :-)
Johan

Postad 22 augusti 2007 - 11:03

Buckner
  • Buckner
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Det var ju Just utav Dustin. Min TV blir upphämtad av företaget som skulle reparera... kommerinte ihåg vad de hette.. Manen i telefon påstod attdet max skulle a en vecka... om det verkligen blir så får vi väl se. Om den inte är tillbak om en vecka, dvs lagom till VM kmmer jag att diskutera med expert om att den skall bedömmas som DOA och antingen få pengarna tilbaka eller en ny motsvarande produkt
fortsättning följer
Johan

<{POST_SNAPBACK}>

dom kom å hämta min me, nån skum gubbe i en rostig skåpbil, powermill sa typ 2-3 veckor.

hoppas det går fortare för din, det verkar som jag får tillbaks min imorn. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Powermill säger alltid 1-2 eller 2-3 vekor med det tar alltid 5-8 veckor.
Fruktansvärt dålig service på det stället är min erfarenhet efter att haft ett par samsung skärmar inne.

Postad 22 augusti 2007 - 12:10

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Powermill säger alltid 1-2 eller 2-3 vekor med det tar alltid 5-8 veckor.
Fruktansvärt dålig service på det stället är min erfarenhet efter att haft ett par samsung skärmar inne.

<{POST_SNAPBACK}>

mm

dom sa att dom hade skickat den till mig, sen när jag ringer och frågar vart tvn håller hus så säger dom att jag ska prata med återförsäljaren så får jag en ny, kunde dom inte sagt det på än gång så hade jag spart en vecka..

Postad 23 augusti 2007 - 19:16

Murdock
  • Murdock
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Beställde min tv från pixmania 42LF65. Blev riktigt orolig nu när den gick sönder efter 9 dagar. Men de var inga problem Tv hämtas upp i morgon av en frakt firma. Det blev Doa direkt utan snack.

Postad 23 augusti 2007 - 19:21

maresdyk
  • maresdyk
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Beställde min tv från pixmania 42LF65. Blev riktigt orolig nu när den gick sönder efter 9 dagar. Men de var inga problem Tv hämtas upp i morgon av en frakt firma. Det blev Doa direkt utan snack.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad var det för fel på din TV?
Johan

Postad 23 augusti 2007 - 22:04

Murdock
  • Murdock
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Johan

<{POST_SNAPBACK}>

Hade exakt samma fel som du beskrev att du hade på din tv.

Postad 23 augusti 2007 - 22:07

maresdyk
  • maresdyk
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Johan

<{POST_SNAPBACK}>

Hade exakt samma fel som du beskrev att du hade på din tv.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok alltid bra att vet vid eventuella argmnetationer med LG lr dylik....
Jag har förövrigt ff inte fååt något besked från varken Expert eller Reparatören!
Tröttsamt
Johan

Postad 24 augusti 2007 - 12:21

maresdyk
  • maresdyk
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Fick Precis reda på av Expert att de skall skicka en ny TV till mig Eftersom de inte kan ge mig något besked.. Avvaktar och ser om det Blir en ny LG eller någon annan
Johan

HAr nu även varit i kontakt med LG som berättade för mig att Expert kommer att få några nya 42LF65:or under nästa vecka...
Kommer att meddela dem detta är jag pratar med dem nästa gång

Redigerat av maresdyk, 24 augusti 2007 - 12:34.

Postad 24 augusti 2007 - 12:38

kommu
  • kommu
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Har nu endast hunnit testa med analog sändning och det var ganska grynigt, lite besviken faktiskt. Men har beställt en DVI-HDMI kabel så det blir testa pixelmappningen på måndag/tisdag.

Postad 24 augusti 2007 - 13:18

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Fick besked av dustinhome att dom får in nya på lager 10:e september, kul å vänta 2½ vecka till, ska kräva mer kompensation eller så köper jag den nån annanstans.

så 2 månader och 5 dagar utan tv, hade den hemma i 4 veckor iallafall

Redigerat av Unregistereda7124cf7, 24 augusti 2007 - 13:20.

Postad 26 augusti 2007 - 15:07

Benji_9
  • Benji_9
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
tjena

har en laptop med endast VGA utgång och ett ATI mobility Radeon X1300 512 Mb och det står ju på LG 42LY95 att den endast pixelmappar via HDMI och komponent.

Min fråga är om jag kör VGA kommer jag att få kvalitets förlust när jag ser på film? Mer suddigt osv.

Kan jag köra i full HD? Mitt grafikkort klarar upplösningen 1920*1200 (då borde det räcka eller?).
Vilken upplösning ska jag köra på Tv;n när jag spelar upp filmer (.mkv filer i 720p och kanske nån i 1080i/p).
Och det räcker med att köra med AVcodec eller va den heter och media player classic?

Vore tacksam om nån kunde ge lite mer info på detta..

Postad 26 augusti 2007 - 20:16

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

tjena

har en laptop med endast VGA utgång och ett ATI mobility Radeon X1300 512 Mb och det står ju på LG 42LY95 att den endast pixelmappar via HDMI och komponent.

Min fråga är om jag kör VGA kommer jag att få kvalitets förlust när jag ser på film? Mer suddigt osv.

Kan jag köra i full HD? Mitt grafikkort klarar upplösningen 1920*1200 (då borde det räcka eller?).
Vilken upplösning ska jag köra på Tv;n när jag spelar upp filmer (.mkv filer i 720p och kanske nån i 1080i/p).
Och det räcker med att köra med AVcodec eller va den heter och media player classic?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har en LF66 och kör min bärbara via VGA, och när man ser på film är det riktigt bra bild tycker jag, men ute i windows så ser det inte så bra ut på nära håll.

vet inte vad jag har för grafikkort i den men den e typ 3 år å klarar att köra 1920X1080 utan problem

Postad 26 augusti 2007 - 21:19

maresdyk
  • maresdyk
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Fick besked av dustinhome att dom får in nya på lager 10:e september, kul å vänta 2½ vecka till, ska kräva mer kompensation eller så köper jag den nån annanstans.

så 2 månader och 5 dagar utan tv, hade den hemma i 4 veckor iallafall

<{POST_SNAPBACK}>

tyvärr låter 10:e Sept rimligt. Pratade Med LG Här om dagen och de skulle åtminståne få sina 42LF65or under nästa Vecka dvs under vecka 35. Sen tar det väl någara dagar at distibuera ut skärmarna till butikerna som i sin tur tar lite tid på sig att få iväg den till dig... Sitter i samma sits skall få en av skärmarna från den leveransen av expert som skulle få ett fåtal ex enligt LG återstårväl dock att se vad som händer i verkligheten.
Johan

Postad 26 augusti 2007 - 21:27

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0
någon som valt LG 42LY95 istället för sony 46D3000? varför gjorde ni det isåfall?

Postad 26 augusti 2007 - 22:36

Benji_9
  • Benji_9
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]
Jag har en LF66 och kör min bärbara via VGA, och när man ser på film är det riktigt bra bild tycker jag, men ute i windows så ser det inte så bra ut på nära håll.

vet inte vad jag har för grafikkort i den men den e typ 3 år å klarar att köra 1920X1080 utan problem

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Okej det låter väldigt bra, har ända inte tänkt surfa på den i dagsläget.. Vet du om det finns nån tråd eller sida som kan guida en på upplösningar, frekvenser o andra inställningar i datorn o tvn för att spela upp HD material?

[quote name='Mahti' date='Aug 26 2007, 22:27 ']någon som valt LG 42LY95 istället för sony 46D3000? varför gjorde ni det isåfall?

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

hehe, har oxå kikat på den modellen o den såg väldigt intressant ut men den e väl ingen full HD, det jag hängde upp mig på.. Men det står att den o även andra modeller klarar 1080p insignaler, vad menas med det egentligen?

Postad 27 augusti 2007 - 07:23

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0
Det menas väl bara att tvn klarar av att skala ner bilden till 720p.

Jag hade beställt en 47LY95 men dom som skulle leverera fick bekymmer och kunde inte så jag fick pengarna tillbaka efter 1 månads väntan. Men efter att jag läst om alla som fått lämna tillbaka tvn på grund av bekymmer så vågar jag nog inte köpa den här modellen utan väntar på nästa eller Samsungs nya.

Men det är klart, nu när den är nere i 19 927kr från NetSuperstore så kanske man får tänka om. Men frågan är om man vågar handla från dom som har skulder hos fogden och allt.

Redigerat av Zulan, 27 augusti 2007 - 07:25.

Postad 27 augusti 2007 - 08:44

Benji_9
  • Benji_9
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Jag hade beställt en 47LY95 men dom som skulle leverera fick bekymmer och kunde inte så jag fick pengarna tillbaka efter 1 månads väntan. Men efter att jag läst om alla som fått lämna tillbaka tvn på grund av bekymmer så vågar jag nog inte köpa den här modellen utan väntar på nästa eller Samsungs nya.

Men det är klart, nu när den är nere i 19 927kr från NetSuperstore så kanske man får tänka om. Men frågan är om man vågar handla från dom som har skulder hos fogden och allt.

<{POST_SNAPBACK}>

Om man kan handla via postförskott så borde det väl gå bra, man har ju ändå garantin via LG så om dem kursar så spelar det ju ingen roll.. Men skulle nog passat mig för att förbetala..

Postad 27 augusti 2007 - 08:48

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

tyvärr låter 10:e Sept rimligt. Pratade Med LG Här om dagen och de skulle åtminståne få sina 42LF65or under nästa Vecka dvs under vecka 35. Sen tar det väl någara dagar at distibuera ut skärmarna till butikerna som i sin tur tar lite tid på sig att få iväg den till dig... Sitter i samma sits skall få en av skärmarna från den leveransen av expert som skulle få ett fåtal ex enligt LG återstårväl dock att se vad som händer i verkligheten.
Johan

<{POST_SNAPBACK}>

Såg mailet jag fick att LG skickar den direkt till mig, då går det iallafall lite fortare. :P

tack för det dustinhome

Redigerat av Unregistereda7124cf7, 27 augusti 2007 - 09:00.

Postad 28 augusti 2007 - 20:39

Unregistered67001bd4
  • Unregistered67001bd4
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
:D hur gammalt grafik kort får man ha? mitt är ca 2 år gammalt? Genom vga funkar bilden okej men när man använder supra hdmi/vga blir bilden lila? är inte så haj på de här men någon som har en lösning? ha en jäääääättttteee bra dag haaaj

Postad 28 augusti 2007 - 21:15

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det är just det, dom har bara faktura för företag. Postförskott har dom inte överhuvudtaget.

Postad 29 augusti 2007 - 07:30

Benji_9
  • Benji_9
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
då får du kolla så att du är försäkrad via ditt betalkort... annars skulle inte jag köpt iaf!

Postad 30 augusti 2007 - 22:23

maresdyk
  • maresdyk
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Johan

<{POST_SNAPBACK}>

Såg mailet jag fick att LG skickar den direkt till mig, då går det iallafall lite fortare. :)

tack för det dustinhome

<{POST_SNAPBACK}>

Sim Sala Bim och som på ett magiskt ögonblick så var den gamal reparerad och fungerar bra.... Den kommer dessutom hem till mig i morgon fredag... Är det inte fantastiskt. Elektroservice hade så sent som idag på morgonen fortfarande informattionen att reservdelen var restad. Helt plötsligt hade jag ett medelande den var klar ... samt ett mail från Expert att de kompenserar mig med en 1000lapp. Helt plötsligt blev jag förvånansvärt positivt överaskad.
Johan

Postad 30 augusti 2007 - 22:43

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
får min också imorn fredag, dustinhome trollade fram en till mig, vet inte hur, bara det inte är nått gammalt demoex eller nått.

Postad 31 augusti 2007 - 09:46

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Nu har jag fått hem min äntligen, tog bara 8 veckor.

Har inte hunnit paca upp den än, hoppas den e felfri :)

Postad 01 september 2007 - 13:29

maresdyk
  • maresdyk
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jaha Då var det dags igen. Nätdelen höll minst 4 timmar. Inte dåligt! (med en balanserad ton av ironi) Uppenbarligen är det något i TV som slår ut nätdelen. Efter som Experts Internetkundtjänst inte har öppet på helgen är det bara att tålmodigt vänta på att de öppnar klockan 8 måndag morgon. Jag är bedrövad kan man säga. Om de kan få iväg en ny producerad TV till mig inom rimlig tid ger jag den ett försök till. Men laga upp den jag har på väggen nu är inte aktuellt. Den får de göra vad de vill med. Ett Seriöst företag hade antagligen tagit tillbaka den och felsökt den för att lära sig något... är inte säker på att LG kommer att göra detta. Jag kan väl konstatera att så länge den funkar är jag nöjd med den bild den producerar men jag måste ju sätt ett stort frågetecken för byggkvalitén.

Till "Murdock" som verkar ha haft samma fel som jag.. Vill du Behålla TV-modellen bör du kräva en ny. Att laga den gamla är vad jag tror Lönlöst.

Själv hoppas jag att min bedömning av att jag sannolikt inte kommer få en TV med samma problem igen är rätt. Men just nu tryter hoppet om att LGs produktionskvalité håller måttet på just denna modell. Fast det är klart de skulle själva aldrig erkänna det. Synd att det inte finns någon representant från LG här på Forumet.

Må kraften vara med er goda TV vänner... min börja tryta

Johan

Postad 02 september 2007 - 13:27

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Min nya jag fick funkar kanon nu, inget fel hitils :)

Postad 03 september 2007 - 00:21

RoosterX
  • RoosterX
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hm, inte roligt, jusst nu är piper tv'et i standby, måste va rundt 16000Hz eller nåt då det är en jätte hög ton(knappast så man hörar det), det är en LG 42ly95, någon andra med denna som har haft det?

Postad 03 september 2007 - 20:56

maresdyk
  • maresdyk
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Läste någonsatns här på forumet att det var någon som fick svar från LG att Missljudet inte var något fel... det behöver ju inte betyda att din V kommer paja men irreterar det dig skall du ju defentivt få det åtgärdat
Johan

Postad 05 september 2007 - 18:53

Murdock
  • Murdock
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
[quote name='maresdyk' date='Sep 1 2007, 14:29 ']
Jaha Då var det dags igen. Nätdelen höll minst 4 timmar. Inte dåligt! (med en balanserad ton av ironi) Uppenbarligen är det något i TV som slår ut nätdelen. Efter som Experts Internetkundtjänst inte har öppet på helgen är det bara att tålmodigt vänta på att de öppnar klockan 8 måndag morgon. Jag är bedrövad kan man säga. Om de kan få iväg en ny producerad TV till mig inom rimlig tid ger jag den ett försök till. Men laga upp den jag har på väggen nu är inte aktuellt. Den får de göra vad de vill med. Ett Seriöst företag hade antagligen tagit tillbaka den och felsökt den för att lära sig något... är inte säker på att LG kommer att göra detta. Jag kan väl konstatera att så länge den funkar är jag nöjd med den bild den producerar men jag måste ju sätt ett stort frågetecken för byggkvalitén.

Till "Murdock" som verkar ha haft samma fel som jag.. Vill du Behålla TV-modellen bör du kräva en ny. Att laga den gamla är vad jag tror Lönlöst.

Själv hoppas jag att min bedömning av att jag sannolikt inte kommer få en TV med samma problem igen är rätt. Men just nu tryter hoppet om att LGs produktionskvalité håller måttet på just denna modell. Fast det är klart de skulle själva aldrig erkänna det. Synd att det inte finns någon representant från LG här på Forumet.

Må kraften vara med er goda TV vänner... min börja tryta

Ja de stämmer hade ju samma problem som dig, var nöjd annars med TV. Men jag beslutade mig för att köpa en helt annan tv istället med tanke på att de strulat för så många med denna.

Postad 06 september 2007 - 09:51

Unregistered1004f393
  • Unregistered1004f393
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Ang. missljudet, "pipet", i teven så säger LG att man för räkna med en viss ton från nätdelen eftersom vissa komponenter avger det ljudet. Dom kan skicka ut en tekniker som kommer dit och lyssnar och kollar på "felet". Anser teknikern att det inte är något direkt fel så bli man ersättningskyldig, altså måste man betala för teknikerns tid. (1000kr)...

Postad 06 september 2007 - 20:23

Unregistered2ce4734e
  • Unregistered2ce4734e
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
skickade iväg ett mail till lg, men fick som svar att jag kommit till deras bärbara dator avdelning :S
det stod inget om detta vid mail adressen, vart har ni hittat och genom vilken adress kommer ni i kontakt med dem?

Postad 06 september 2007 - 21:08

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

tjena

<{POST_SNAPBACK}>

Tjenare!

Jag själv kör DVI-HDMI och får perfekt bild med pixelmappat i 1080p ifrån datorn. Har inga som alls problem med kvalliten utan det ser riktigt skarpt och bra ut på nära håll. Enda problemet var att när jag ställde in 1080p ifrån början var jag tvungen att kallibrera om allt ifrån början, vetifan vad det berode på (färger osv).

Och när det kommer till VGA så klarar den inte av att köra 1080p (bara via HDMI och Component) Så det kan jag tyvär inte svara på. :wub:

Redigerat av Viz, 06 september 2007 - 21:10.

Postad 07 september 2007 - 10:20

maresdyk
  • maresdyk
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
då var man av med tv för andra gången. Hade en Tekniker hemma som hade fått en uppdaterad servicebuletin från LG som beskrev att man kunde "koppla" ur ett antal kondesatorer på moderkortet för att lösa prolemet med den strömlöshet som uppstått. Sakt och gjort... upp med TVn på operationsbordet tillika mitt vardagsrumsbord. Skruva isär och plocka utt moderkort... fram med lödkolv och ett antal minuter senare så...... Var den fortfarande tokdöd.... Så på med fot och iväg och så står man där i ovisshet om vad som skall hända.... Expert har i allafall ett intresse att hitta en lösning. Jag tror väl att det börjar bli jobbigt för dem att ha en kund som tar upp väldigt mycket tid...
Men men dett var bara en kort uppdatering..
Johan

Postad 08 september 2007 - 14:47

Sgt T West
  • Sgt T West
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

då var man av med tv för andra gången. Hade en Tekniker hemma som hade fått en uppdaterad servicebuletin från LG som beskrev att man kunde "koppla" ur ett antal kondesatorer på moderkortet för att lösa prolemet med den strömlöshet som uppstått. Sakt och gjort... upp med TVn på operationsbordet tillika mitt vardagsrumsbord. Skruva isär och plocka utt moderkort... fram med lödkolv och ett antal minuter senare så...... Var den fortfarande tokdöd.... Så på med fot och iväg och så står man där i ovisshet om vad som skall hända.... Expert har i allafall ett intresse att hitta en lösning. Jag tror väl att det börjar bli jobbigt för dem att ha en kund som tar upp väldigt mycket tid...
Johan

<{POST_SNAPBACK}>

Funderade ett tag på den här TVn, men efter era historier är jag nu tillbaka på ruta ett (Sharp LC-42XD1EA)

Fan vad svårt det var att bestämma sig :D

Postad 08 september 2007 - 21:53

maresdyk
  • maresdyk
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Johan

<{POST_SNAPBACK}>

Funderade ett tag på den här TVn, men efter era historier är jag nu tillbaka på ruta ett (Sharp LC-42XD1EA)

Fan vad svårt det var att bestämma sig :D

<{POST_SNAPBACK}>

som svar kan jag säga att.... hade jag inte varit så jäkla nöjd med TVn fram till den pajade hade jag aldrig fortsatt härja med den utan krävt pengarna tillbaka... det är därför jag ger denen chans till.... men sharpen är nog ett bra altrnativ... Kollade med reparatören vilket fabrikat de hade haft minst problem med och han svarade Philips.
Johan

Postad 10 september 2007 - 09:22

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Är det någon annan som har "dålig" bild vid uppspelning av 1080p filmer på teven? Både jag och mina två kompisar som har samma TV, LG42LF66 har väldigt grumlig bild när vi spelar 1080p material ifrån datorn ( DVI - HDMI ) Pixelmappat. När jag däremot sänker upplösningen och spelar en 720P film istället så blir det knivskarpt!

Någon annan som har märkt samma problem?

Postad 10 september 2007 - 10:07

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Är det någon annan som har "dålig" bild vid uppspelning av 1080p filmer på teven? Både jag och mina två kompisar som har samma TV, LG42LF66 har väldigt grumlig bild när vi spelar 1080p material ifrån datorn ( DVI - HDMI ) Pixelmappat. När jag däremot sänker upplösningen och spelar en 720P film istället så blir det knivskarpt!

<{POST_SNAPBACK}>

Har bara haft lite grumlig bild i nån enstaka bluray film, men jag antar att det ska va så i dom filmerna

Postad 10 september 2007 - 11:42

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har bara haft lite grumlig bild i nån enstaka bluray film, men jag antar att det ska va så i dom filmerna

<{POST_SNAPBACK}>

När du kör i 1080p eller? har du testat om du får samma problem i 720p?

Postad 10 september 2007 - 12:57

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
nej det har jag inte, kan göra det senare

Postad 10 september 2007 - 21:20

nyllet83
  • nyllet83
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Är det bara vid uppspelning av 1080p-filmer bilden är grumlig eller är den det även då man använder den som skärm (läser text och surfar)?

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 11 september 2007 - 08:19

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Är det bara vid uppspelning av 1080p-filmer bilden är grumlig eller är den det även då man använder den som skärm (läser text och surfar)?

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Det är bara när jag ser 1080p filmer som det blir grumligt. En annan sak jag har märkt är att färgerna blit helt annorlunda när jag kör 1080p jämfört med 720p. Helskumt =)

tex, om jag spelar ett spel i 1920x1080 så ser färgerna tama och platta ut, byter jag till lägre res så ser allt fin fint ut igen.

Postad 12 september 2007 - 10:50

klb
  • klb
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag har tänkt att köpa en 37'', antagligen LY95, FL66 eller LF65. Men efter att ha läst denna tråden blir man ju lite skeptisk. Det verkar vara många som har problem med dem. Och sen har ju inte 37'' samma prestada heller.

Jag kommer använda tv:n till 360 (elite), hd-dvd/blueray och till datorkärm till min macbook pro. Men jag kommer även att kolla på en hel del SD, både tv-kanaler och dvd. Och bilden får absolut inte vara jätterisig vid dvd-tittning. En sak att nämna är att jg har ett fösnter mitt-emot tv:n, så den får inte reflektera ljus. Jag vill inte sitta och se min egen spegelbild.

Min budget är på max 13k, tror ni att någon av LG modelerna passar mina behov? Jag känner mig helt klart skeptisk efter att ha läst denna tråden.

Tacksam för svar!

Postad 13 september 2007 - 11:26

Unregistered637ad9f0
  • Unregistered637ad9f0
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Hej!
Nu har jag läst igenom alla 29 sidorna i denna tråd men ej funnit någon info om pixelmappning i 50Hz via HDMI.
Kan någon bekräfta/dementera om detta funkar eller ej.
Någon var inne på att det kanske skulle funka i DTV mode med pixelmappning påslagen (dvs utan overscan).....
Det mesta snacket har ju gällt 24Hz eller 60Hz men om man har en HTPC och vill kolla på TV så är ju 50Hz minst lika viktigt.
Mvh Dixen

Edit: Det är 47LY95 som jag söker info om.

Redigerat av Unregistered637ad9f0, 13 september 2007 - 11:28.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.