* Officiell tråd - Samsungs Q96 & Q97 *
2925 svar till detta ämne
Postad 20 July 2007 - 22:46
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Var inne på onoff i norrköping idag och lyssnade lite på en försäljare som skulle förklara skillnaden mellan C och Q för en man med sin tjej. Det enda han sa som var skillnad till dom var att det var en mycket bättre bildprocessor i Q modellen och var därför ett mycket bättre köp än C modellen ! hmm det är väl rent bullshit om jag inte minns helt fel nu va ! samma bildprocessor men bara det med ultra briht filter och 1st mindre hdmi och ingen MP. Tänkte gå fram och börja jiddra lite men orka inte 
Klart du skulle ha jiddrat! Finns inget roligare Skönt att se dig tillbaka i rätt tråd
Postad 20 July 2007 - 23:23
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2709 inlägg
Var inne på onoff i norrköping idag och lyssnade lite på en försäljare som skulle förklara skillnaden mellan C och Q för en man med sin tjej. Det enda han sa som var skillnad till dom var att det var en mycket bättre bildprocessor i Q modellen och var därför ett mycket bättre köp än C modellen ! hmm det är väl rent bullshit om jag inte minns helt fel nu va ! samma bildprocessor men bara det med ultra briht filter och 1st mindre hdmi och ingen MP. Tänkte gå fram och börja jiddra lite men orka inte  Klart du skulle ha jiddrat! Finns inget roligare
Skönt att se dig tillbaka i rätt tråd 
<{POST_SNAPBACK}>
haha ja det var ju ett tag sen man hängde i denna tråd  fast jag svek en q97:a så kan man ju läsa lite ändå Även Fast jag är nöjd med min px700
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 20 July 2007 - 23:25.
Postad 21 July 2007 - 00:28
KarlXII
-
KarlXII
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
En sak till har jag hittat som irriterar mig en smula. Varje gång jag kommer tillbaka till HDMI 2 efter att ha tittat på DTV så står den i läge "16:9" trots att jag alltid lämnat den i "Skanna".
Hur är det med bildinställningarna förresten (färg, kontrast osv.? Någon som kör som jag, eller hur gör ni?
<{POST_SNAPBACK}>
Äh, glöm det. Den kommer ihåg "Skanna"-läget varje gång nu. Måste ha gjort något fel. Har inget att klaga på för tillfället.  Hur var det med inställningarna, gänget? Eller kör ni på Dynamic hela bunten?
Postad 21 July 2007 - 02:05
hottuna
-
hottuna
-
Användare
-
-
125 inlägg
Liten seg fråga här men...
Är det någon skillnad på Q96a och 97an? Vad isåfall.. Bara så att man får det klart för sig.. för säljarna ger en olika info tyvärr.
Sitter på q97an just nu.
EDIT´O MY SELF, HITTADE MITT SVAR I TRÅDEN 
<{POST_SNAPBACK}>
Skriv gärna vad du hittade för skillnader. Det jag har hittat som inte har nämnts i tråden är ljudet. Q97 verkar ha andra ljudkretsar, nån sorts surround tydligen  En annan fråga: Är det 5V i antennuttaget?
Redigerat av hottuna, 21 July 2007 - 02:07.
Postad 21 July 2007 - 09:08
KarlXII
-
KarlXII
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
Upprepar: Det finns ingen skillnad. Det är bara en namnkonstruktion för att slippa prisgarantierna varuhuskedjorna emellan.
Postad 21 July 2007 - 14:02
Peter @ JAYS
-
Peter @ JAYS
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Upprepar: Det finns ingen skillnad.
Det är bara en namnkonstruktion för att slippa prisgarantierna varuhuskedjorna emellan.
<{POST_SNAPBACK}>
Att listen är i krom på Q97 och i svart på Q96 är väl enda skillnaden men en ganska viktig detalj för mig
Postad 21 July 2007 - 14:33
KarlXII
-
KarlXII
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
Det är bara en namnkonstruktion för att slippa prisgarantierna varuhuskedjorna emellan.
<{POST_SNAPBACK}> Att listen är i krom på Q97 och i svart på Q96 är väl enda skillnaden men en ganska viktig detalj för mig 
<{POST_SNAPBACK}>
Näe.  Det är samma där med. Svart. Det är C-modellen som har kromlist.
Postad 21 July 2007 - 15:00
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Att listen är i krom på Q97 och i svart på Q96 är väl enda skillnaden men en ganska viktig detalj för mig 
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Icke! Q97 har silver list ner till Q96 har svart list ner till C96 har en mindre hdmi port,inget ultra filter bright och ingen movie plus funktion! Är vi klara med detta nu
Postad 21 July 2007 - 15:49
Pompen
-
Pompen
-
Lärjunge
-
-
286 inlägg
-Nästan klara Damp, bara detta också Det är bara en namnkonstruktion för att slippa prisgarantierna varuhuskedjorna emellan.
<{POST_SNAPBACK}>
Prisgarantin fungerar utmärkt mellan modellerna. Har själv använt den. Det är bara de två första tecknen som är av intresse, (Samsung Q9-, M8-, R8-serien osv), då anses dom som samma TV. EDIT:Var på ONOFF idag och skulle använda prisgarantin igen. Då vart det stopp. M86 var inte samma som M87 och M88. Jag hänvisade till mina kvitton att jag redan använt prisgarantin två gånger, fick svaret att "Dom säljarna har gjort helt fel. Det är inte samma TV. Sådana är mina instruktioner." Nu vet jag inte om jag ska lämna tillbaka TV:n av principsjäl. Bara 500:- handlar det om, men ändå... @ Dunderdon:
Men vafanken är det för skitförsäljare Det är ju DU som ska köpa tv'n. Ville han inte ens visa bildförbättringarna på/av så hade jag bara gått där ifrån. Finns fler butiker liksom. Jag hade nog bara skrattat när jag lämnat butiken, högt också Vilka jäkla försäljare det finns egentligen.
<{POST_SNAPBACK}>
Dunderdon: Dom borde väl ha fler än en säljare i butiken, alla kan ju rimligtvis inte vara lika urblåsta. Idag är det ju lördag också så du slapp honom nog om du var där idag eller åker dit imorgon...
Redigerat av Pompen, 03 August 2007 - 17:20.
Postad 21 July 2007 - 18:18
yopi_boy
-
yopi_boy
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Någon som kör/kört playstation 3 eller xbox 360 till Q97/96 & hur fungerar det.. Inbränningar eller något annat illa?
Funderar på att slå till på en ps3 nämligen.
Postad 21 July 2007 - 18:56
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Jag kör med en moddad xbox + komponent sladdar. Körde ett spel i härliga 1080i och det blev jäklit bra. Det finns ju inte så många spel till xboxen som har åtminstone 720P tyvärr.
Men hursomhaver så funkar det kalas. Tv'n har ju ett så kallat "game mode" som gör att bilden optimeras för tv-spel. Skitläckert, mer än nöjd
Postad 21 July 2007 - 19:26
yopi_boy
-
yopi_boy
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag kör med en moddad xbox + komponent sladdar. Körde ett spel i härliga 1080i och det blev jäklit bra. Det finns ju inte så många spel till xboxen som har åtminstone 720P tyvärr. Men hursomhaver så funkar det kalas. Tv'n har ju ett så kallat "game mode" som gör att bilden optimeras för tv-spel. Skitläckert, mer än nöjd 
<{POST_SNAPBACK}>
Låter bra att du är nöjd  Men förutsätter att det är den äldre xboxen du kör på? Måste få lite svar om ps3 altn 360, då det skiljer sig lite. Men tack för feedbacken
Postad 21 July 2007 - 20:31
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Kanske var lite otydlig men det är den första xboxen jag har
Postad 21 July 2007 - 20:39
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Måste få lite svar om ps3 altn 360, då det skiljer sig lite.
Kör lite GH2 med polarna nu Efter några timmars spelande ser man på svart bild lite spår efter skennan där tangenterna kommer! Men zappar man runt och sen tillbaka på svart bild är dom borta Har kört både komponent och vga, gillar komponent bättre. bilden blir krisp Jag brukar inte använda Game mode! Jag har en krysslåda 360
Postad 21 July 2007 - 20:51
yopi_boy
-
yopi_boy
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Måste få lite svar om ps3 altn 360, då det skiljer sig lite. Kör lite GH2 med polarna nu Efter några timmars spelande ser man på svart bild lite spår efter skennan där tangenterna kommer! Men zappar man runt och sen tillbaka på svart bild är dom borta
Har kört både komponent och vga, gillar komponent bättre. bilden blir krisp Jag brukar inte använda Game mode!
Jag har en krysslåda 360 
<{POST_SNAPBACK}>
Underbart! Då är det bara att slå till på ps3 inom kort då! La märke till den lilla ghostingen som lämnades i ett par minuter igår natt när jag hade på det där "nattspelet" som går på 3an!? Deras loggo och spel-meny satte fan fast i runt 5min trots zappande.. Blev lite orolig där ett tag! Hoppas det ej sitter lika hårt från ps3 sen. Den här inbrännings-skydds mekanism som finns. Har den någon större inverkan?
Postad 21 July 2007 - 20:56
KarlXII
-
KarlXII
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Ja. Jag tyar icke mer. Dessutom har du rätt. (Har dubbelkollat)  Sorry, Peter. Tänkte på C-modellens svängda kromlist.
Redigerat av KarlXII, 21 July 2007 - 20:58.
Postad 21 July 2007 - 21:02
KarlXII
-
KarlXII
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
Äh, felpost.
Redigerat av KarlXII, 21 July 2007 - 21:04.
Postad 21 July 2007 - 22:17
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Den här inbrännings-skydds mekanism som finns. Har den någon större inverkan?
Något måste det göra annars skulle det inte finnas där Har min på 2 pixlar varje minut!
Postad 22 July 2007 - 03:44
yopi_boy
-
yopi_boy
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Den här inbrännings-skydds mekanism som finns. Har den någon större inverkan? Något måste det göra annars skulle det inte finnas där
Har min på 2 pixlar varje minut!
<{POST_SNAPBACK}>
Tänkte på mp funktiionen som inte jag (heller). använder för att den inte fyller sin sak ,) Om det var samma med i-bränningsskyddet  Hård natt - godnat .!
Redigerat av yopi_boy, 22 July 2007 - 03:48.
Postad 22 July 2007 - 12:53
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Vad är det för inställningar man ska köra till xbox360?
Har kört utan HD innan på min "vanliga tv" men nu när jag köpte min samsung så bytte till HD på kontakten och i menyn "Console-Settings - Display - HDTV Settings - Sen har jag valt 1080i". Hur är det med pixelmapping på denna tv:N.... jag upplever inte bilden så skarp som jag vill... Kollade polarens Anderson 42" LCD 1366x768... kändet skarpt!... nu är ju detta en plasma så upplösningen är lägre 1024 istället för 1366 osv..... är det några mer inställningar man ska göra på tv:n för att få den optimala bildkvalitèn? Läste nåt att köra med VGA kabeln?
Postad 22 July 2007 - 12:54
Stal
-
Stal
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Är de någon som vet koderna till Canal Digitals HDTV parabolbox? Vet att den är tillverkad av Sagem men de finns ju inte med i listan
Postad 22 July 2007 - 13:36
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Har kört utan HD innan på min "vanliga tv" men nu när jag köpte min samsung så bytte till HD på kontakten och i menyn "Console-Settings - Display - HDTV Settings - Sen har jag valt 1080i". Hur är det med pixelmapping på denna tv:N.... jag upplever inte bilden så skarp som jag vill... Kollade polarens Anderson 42" LCD 1366x768... kändet skarpt!... nu är ju detta en plasma så upplösningen är lägre 1024 istället för 1366 osv..... är det några mer inställningar man ska göra på tv:n för att få den optimala bildkvalitèn? Läste nåt att köra med VGA kabeln?
<{POST_SNAPBACK}>
Nu vet inte jag hur du kopplar men om inte bilden blir skarp har du kopplat fel Pixelmappning har inget med detta att göra, sedan om upplösningen har 1024 eller 1366 är egentligen sak samma bilden skalas ändå! DU ska ha bättre bild än din polares andersson Sedan kan du prova köra 720p istället för 1080i få som du märker någon skillnad. Prova köra med komponent sladden, antingen MS egna eller monster kabel. Jag tycker personligen att VGA blir lite suddigare än komponent, andra säger tvärtom!
Postad 22 July 2007 - 13:39
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Är de någon som vet koderna till Canal Digitals HDTV parabolbox? Vet att den är tillverkad av Sagem men de finns ju inte med i listan 
<{POST_SNAPBACK}>
Bra fråga, konstigt nog finns varken sagem eller humax med i listan Dessa två har ändå rätt många boxar ute på marknaden i Sverige! Man kanske kunde kontakta kundtjänt!
Postad 22 July 2007 - 15:35
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Nu vet inte jag hur du kopplar men om inte bilden blir skarp har du kopplat fel Pixelmappning har inget med detta att göra, sedan om upplösningen har 1024 eller 1366 är egentligen sak samma bilden skalas ändå! DU ska ha bättre bild än din polares andersson
Sedan kan du prova köra 720p istället för 1080i få som du märker någon skillnad. Prova köra med komponent sladden, antingen MS egna eller monster kabel. Jag tycker personligen att VGA blir lite suddigare än komponent, andra säger tvärtom!
<{POST_SNAPBACK}>
Bilden är ganska skarp, kanske bara jag som inbillar mig. Man blir rätt dum i huvudet när man suttit och analyserat bilden ett tag ... men faktum kvarstår ändå.... tycker kompisens tv visade lite snyggare.... och med tanke på kvalité skillnaden på anderson och samsung så känns det som om jag kanske missat nåt? komponent sladd? Vilken är det... har bara kopplat in den blåa, gröna och röda.... samt den vita och röda ljudsladden i förstärkaren. Testade 720 p men den var ungefär samma... var nog lite bättre med 1080i.
Postad 22 July 2007 - 16:05
freddek80
-
freddek80
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Jag har just köpt en Q97 42" och planen är att den ska upp på väggen..
frågan är ju dock: är det i dom 4 större skruvarna på baksodan som jag ska skruva fast väggfästet i?
jag vill ju inte att den ramlar ner direkt.
Har kikat och läst ganska mkt på den här sidan och jag har fått massor av hjälp av att läsa era inlägg så jag tänkte passa på att tacka er nu.
Postad 22 July 2007 - 17:14
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
tycker kompisens tv visade lite snyggare.... och med tanke på kvalité skillnaden på anderson och samsung så känns det som om jag kanske missat nåt?
komponent sladd? Vilken är det... har bara kopplat in den blåa, gröna och röda.... samt den vita och röda ljudsladden i förstärkaren. Testade 720 p men den var ungefär samma... var nog lite bättre med 1080i.
Du har använt komponent sladen! Har du slagit på movie plus? Använder du Game Mode?
Postad 22 July 2007 - 17:24
hottuna
-
hottuna
-
Användare
-
-
125 inlägg
Sitter med fingret på musknappen nu och funderar på att dra iväg en beställning på en Q96. 12000;- hem till dörren är rätt frestande
Postad 22 July 2007 - 18:39
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
tycker kompisens tv visade lite snyggare.... och med tanke på kvalité skillnaden på anderson och samsung så känns det som om jag kanske missat nåt?
komponent sladd? Vilken är det... har bara kopplat in den blåa, gröna och röda.... samt den vita och röda ljudsladden i förstärkaren. Testade 720 p men den var ungefär samma... var nog lite bättre med 1080i. Du har använt komponent sladen! Har du slagit på movie plus? Använder du Game Mode?
<{POST_SNAPBACK}>
Japp, använder denna! http://www.xbox.com/...mponenthdcable/Spelläge är på... film plus var av men satt på det nu!! ser helt okej ut, har nog bara överanalyserat bilden frågan är om man ska köra720p eller 1080i...
Postad 22 July 2007 - 21:56
superken
-
superken
-
Användare
-
-
130 inlägg
Sitter med fingret på musknappen nu och funderar på att dra iväg en beställning på en Q96. 12000;- hem till dörren är rätt frestande 
<{POST_SNAPBACK}>
Vart hittar du q96 för 12k hem till dörren???? Funderar skarpt på att inhandla en själv i veckan som kommer.
Postad 22 July 2007 - 22:02
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Vart hittar du q96 för 12k hem till dörren????
Funderar skarpt på att inhandla en själv i veckan som kommer.
<{POST_SNAPBACK}>
Priset ligger väl runt 12 k hos några ÅF! Frågar du innan köp kan du säkert få ca 300 :- rabatt vilket skulle vara lika med hemkörning och vips är du nere på 12k
Postad 22 July 2007 - 22:07
hottuna
-
hottuna
-
Användare
-
-
125 inlägg
Postad 22 July 2007 - 22:35
superken
-
superken
-
Användare
-
-
130 inlägg
Vet du om det är svenska apparater så dom innefattas av pixelgarantin??
Postad 22 July 2007 - 22:50
hottuna
-
hottuna
-
Användare
-
-
125 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Om du klickar på länken och läser texten så får du svar på din fråga "Vi köper endast från Samsung Sverige. Dvs Garanti + bruksanvisning på Svenska."
Postad 23 July 2007 - 08:47
KarlXII
-
KarlXII
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
Här har jag lagt upp en bild på en kalibrerad Pioneer XD428 bredvid min grovjusterade Q96:a. Pion har gått ca 40 timmar, Q96:an 30 minuter. Bilden är sunkig men visar ända att skillnaden inte är så stor när det är lite ljus i rummet. Blir det däremot kolmörkt briljerar Pioneer med djupare svärta.
Postad 23 July 2007 - 09:53
superken
-
superken
-
Användare
-
-
130 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Oups Skulle kasnke ha läst lite till.. tack Såg just att technistore.se sänkte sin till 12064:-, tänkte maila & kolla vad det blir med prisjaktsrabatt.
Postad 23 July 2007 - 09:53
Unregistered3f62ad5b
-
Unregistered3f62ad5b
-
Användare
-
-
177 inlägg
Här har jag lagt upp en bild på en kalibrerad Pioneer XD428 bredvid min grovjusterade Q96:a. Pion har gått ca 40 timmar, Q96:an 30 minuter. Bilden är sunkig men visar ända att skillnaden inte är så stor när det är lite ljus i rummet. Blir det däremot kolmörkt briljerar Pioneer med djupare svärta.
<{POST_SNAPBACK}>
Samsungen ser bättre ut enligt mina ögon. svårt att avgöra i ett foto iofs.
Postad 23 July 2007 - 10:16
hottuna
-
hottuna
-
Användare
-
-
125 inlägg
Såg just att technistore.se sänkte sin till 12064:-, tänkte maila & kolla vad det blir med prisjaktsrabatt.
<{POST_SNAPBACK}>
Skriv gärna vad det blir för pris hos dom, jag kan inte logga in på deras sida  *edit* Vart ser du det priset?
Redigerat av hottuna, 23 July 2007 - 13:37.
Postad 23 July 2007 - 13:42
superken
-
superken
-
Användare
-
-
130 inlägg
Såg just att technistore.se sänkte sin till 12064:-, tänkte maila & kolla vad det blir med prisjaktsrabatt.
<{POST_SNAPBACK}>
Skriv gärna vad det blir för pris hos dom, jag kan inte logga in på deras sida 
*edit* Vart ser du det priset?
<{POST_SNAPBACK}>
Hmmmmm Nu är priset plötsligt lite annorlunda 12495:-??? I morse låg det på 12064:-. Jag kan inte heller logga in på hemsidan.
Postad 23 July 2007 - 13:59
superken
-
superken
-
Användare
-
-
130 inlägg
Ringde i all min förvirring & pratade med Technistore.se i Högdalen Sthlm.
Vägrar absolut att kännas vid att priset låg på 12064:- för q96'an i morse?
Hur som helst - 12395 med prisjakts rabatt!? inte mycket att hänga i granen & inget vidare bemötande över telefonen heller så mina pengar ger jag hellre till nån annan.
Bra ljud & bild var trevliga som f*n, typiskt Sthlm - så j***a trött på säljare i den här stan...
(Ursäkta språket)
Postad 23 July 2007 - 14:21
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
På det fotot tycker jag med samsungen har lite bättre bild. Men, det stämmer säkert inte IRL. Däremot så skiljer det minst 10k mellan dessa apparater så Samsungen ger väldigt bra bild för pengarna.
Postad 23 July 2007 - 14:25
hottuna
-
hottuna
-
Användare
-
-
125 inlägg
Hur som helst - 12395 med prisjakts rabatt!? inte mycket att hänga i granen & inget vidare bemötande över telefonen heller så mina pengar ger jag hellre till nån annan.
Bra ljud & bild var trevliga som f*n, typiskt Sthlm - så j***a trött på säljare i den här stan...
(Ursäkta språket)
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för infon Jag ringde också till Bra ljud & bild och kollade att den fanns i lager. Har dragit iväg en beställning nu
Postad 23 July 2007 - 16:48
superken
-
superken
-
Användare
-
-
130 inlägg
(Ursäkta språket)
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för infon Jag ringde också till Bra ljud & bild och kollade att den fanns i lager. Har dragit iväg en beställning nu 
<{POST_SNAPBACK}>
Nice, grattis. Själv var jag med bilen för besiktning..... tvungen att fixa bromsrören & återbesiktning inom 1 mån annars avställd!!! Hepp Såg hur q96'an fick små små vingar & lyfte från asfalten Får helt enkelt flytta fram köpet ett tag - förhoppningsvis bara nån vecka eller två.
Postad 23 July 2007 - 17:01
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Jag ringde också till Bra ljud & bild och kollade att den fanns i lager. Har dragit iväg en beställning nu 
Dumt gjort. nu har du köpt en riktig skit tv Hoppas du blir nöjd, posta lite intryck när du får tvn!
Postad 23 July 2007 - 18:20
hottuna
-
hottuna
-
Användare
-
-
125 inlägg
Dumt gjort. nu har du köpt en riktig skit tv
Hoppas du blir nöjd, posta lite intryck när du får tvn!
<{POST_SNAPBACK}>
Finns väl igentligen lite sanning i den ironin. Att betala en ansenlig summa pengar för en teknik som utvecklas i rasande takt känns inget bra, men man kan ju inte vänta och vänta. Efter mycket tillbringad tid här på forumet och andra ställen har jag kommit fram till att Q96 är mycket TV för pengarna. Har tyvärr ingen kringutrustning för att testa TV'n riktigt. Detta är första ledet i en kommande hembioanläggning, kommer bara att kunna se marksänt än så länge (förutom DVD via en urgammal no name spelare), plus att dom första 200 timmarna kommar att kännas lååånga... Men lite intryck ska jag nog kunna ge
Postad 23 July 2007 - 18:40
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Finns väl igentligen lite sanning i den ironin. Att betala en ansenlig summa pengar för en teknik som utvecklas i rasande takt känns inget bra, men man kan ju inte vänta och vänta. Efter mycket tillbringad tid här på forumet och andra ställen har jag kommit fram till att Q96 är mycket TV för pengarna.
Du kommer säkert bli nöjd! Håller med dig helt. det var därför jag inte gick på en full hd plasma direkt Varför ligga längst fram i ledet, när man kan ligga och avvakta utvecklingen lite längre bak i ledet Min Q97 ser jag som ett steg på vägen, blir en ny tv om något år, då har nog tekniken hunnit en bra bit påväg mot fulländelse Som du säger Samsungen är grymt mycket tv för pengarna!
Postad 23 July 2007 - 19:56
KarlXII
-
KarlXII
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
Felpost...igen.
Redigerat av KarlXII, 23 July 2007 - 19:58.
Postad 23 July 2007 - 19:57
KarlXII
-
KarlXII
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
På det fotot tycker jag med samsungen har lite bättre bild. Men, det stämmer säkert inte IRL. Däremot så skiljer det minst 10k mellan dessa apparater så Samsungen ger väldigt bra bild för pengarna.
<{POST_SNAPBACK}>
Precis det jag ville visa. För halva pengen får man en bild som är minst lika bra i ett icke kolmörkt rum. I vissa situationer upplevde jag faktiskt Samsungen som lite skarpare och distinktare, speciellt på fotboll i HD där boll, gräs och publik ritades ut bättre på Sammyn. Däremot går det kanske inte att kalibrera upp den i brygga på samma sätt som Pion. Ett oslagbart köp vad gäller TV idag enligt mig.
Redigerat av KarlXII, 23 July 2007 - 19:58.
Postad 24 July 2007 - 13:07
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Hur lyckas du alltid får dubbelpost?
Pion är en bättre tvn punkt slut, men mycket dyrare 
Sedan vilken man väljer är en annan femma!
Jag tog sammyn
Redigerat av Damp, 24 July 2007 - 13:08.
Postad 24 July 2007 - 13:33
PM_1975
-
PM_1975
-
Användare
-
-
117 inlägg
Jepp, nya pion är den bästa platt-tvn jag sett. Blev själv mest imponerad av bildhanteringen, snabba panoreringar var inget problem, bilden hackade inte och suddade inte ut detaljer när objekt rörde sig snabbt i bilden.
Men som damp mycket riktigt påpekar så är den betydligt dyrare, ungefär dubbelt upp. Frågan man måste ställa sig är om det dubbla priset ger ett motsvarande extra värde i tittandet. Jag svara nekande och väljer sammyn, och då ska jag tillägga att jag varken är överdrivet snål eller barskrapad
Postad 24 July 2007 - 13:37
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Jag svara nekande och väljer sammyn, och då ska jag tillägga att jag varken är överdrivet snål eller barskrapad 
Bra sagt Men vill ha mycket valuta för sina pengar Någon som satt upp sin tv på väggen? I såna vilket fäste använde ni?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|