köpt på media markt.
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser |
Postad 17 December 2007 - 01:20
köpt på media markt.
Postad 17 December 2007 - 08:24
Lyckades lura iväg familjen till Coop Forum (ligger en expert stormarknad där på bottenvåningen muhahaha)

Kunde inte hålla mig.
Skall dra till Media Markt idag och köpa guitar hero.
Postad 17 December 2007 - 09:03
Postad 17 December 2007 - 09:18
Kan någon förklara för mig varför man köper sin PS3 på el-giganten istället för Expert som just i detta fall är de prissänkande och bör belönas för detta???
Det är väl inte så jättesvårt att förstå. Jag kan åtminstone komma på tre anledningar till det:
1. El-giganten ligger närmare eller är mer tillgängligt. Deras prisgaranti kan åberopas om Expert finns i samma stad. Om Expert inte finns i samma stad så är det ju inte ett alternativ av den anledningen.
2. Man kanske har goda erfarenheter av El-giganten sedan tidigare inköp (service, försäkring, etc).
3. Man kanske gillar det bundle-paket som diskuterats här i tråden. Det skapar ett mervärde som kanske känns mer värt än mellanskillnaden i priset. För egen del var det anledningen till att jag köpte min PS3:a på MediaMarkt (3 BD-filmer på köpet) trots att jag kunde få själva konsollen några hundralappar billigare på andra ställen.
Postad 17 December 2007 - 11:05
Kan någon förklara för mig varför man köper sin PS3 på el-giganten istället för Expert som just i detta fall är de prissänkande och bör belönas för detta???
Det är väl inte så jättesvårt att förstå. Jag kan åtminstone komma på tre anledningar till det:
1. El-giganten ligger närmare eller är mer tillgängligt. Deras prisgaranti kan åberopas om Expert finns i samma stad. Om Expert inte finns i samma stad så är det ju inte ett alternativ av den anledningen.
2. Man kanske har goda erfarenheter av El-giganten sedan tidigare inköp (service, försäkring, etc).
3. Man kanske gillar det bundle-paket som diskuterats här i tråden. Det skapar ett mervärde som kanske känns mer värt än mellanskillnaden i priset. För egen del var det anledningen till att jag köpte min PS3:a på MediaMarkt (3 BD-filmer på köpet) trots att jag kunde få själva konsollen några hundralappar billigare på andra ställen.
Kanske ett förtydligande är på sin plats, nu när EXPERT är den prissättande så hör man många i tråden som säger, bra då åker jag ner till EL-GIGANTEN för att köpa den och använder mig av prisgaranti, det jag undrar är då varför?
Då belönar man inte EXPERT för att sänka priset men belönar EL-GIGANTEN för att ha ett högre pris? Jag förstår inte logiken?
1. Dom måste ju ligga i samma stad för att det skall fungera.
2. Goda erfarenheter av EG, jo, kanske en och annan... Detta är ju förståss en anledning....
3. I tråden diskuteras ofta "rena" PS3:or och vem som är billigast på detta, bundle tillhör inte min frågeställning i detta fallet.
Så återigen varför belöna de som håller uppe priserna?
Postad 17 December 2007 - 11:27
Fast hade jag tänkt på att den fanns hos Expert hade jag köpt där då jag har bra erfarenheter därifrån.
Postad 17 December 2007 - 13:36
Köpte den på EG av en anledning. Jag har 12 mil enkel resa till närmaste Expert stormarkand. Detta hade inte EG koll på utan Expert är Expert för dem.
Postad 17 December 2007 - 16:53
Postad 17 December 2007 - 19:18
/Sam
Postad 17 December 2007 - 21:40
är i tagen o köpa ps 3 o tillbehör! så jag undrar om 6828:- (inkl frakt) är ett bra pris på följande:
basenhet 40gb
assasins creed
nfs pro street
Guitar hero 3 med gitarr
Blu-ray fjärr
en extra orginal sixaxxis sony trådlös handkontroll
detta inkl frakt för 6868:- kan de va nått?
Postad 17 December 2007 - 23:04
Det finns en väldigt enkel anledning för min del.Kan någon förklara för mig varför man köper sin PS3 på el-giganten istället för Expert som just i detta fall är de prissänkande och bör belönas för detta???
Kanske ett förtydligande är på sin plats, nu när EXPERT är den prissättande så hör man många i tråden som säger, bra då åker jag ner till EL-GIGANTEN för att köpa den och använder mig av prisgaranti, det jag undrar är då varför?
Då belönar man inte EXPERT för att sänka priset men belönar EL-GIGANTEN för att ha ett högre pris? Jag förstår inte logiken?
2. Goda erfarenheter av EG, jo, kanske en och annan... Detta är ju förståss en anledning....
3. I tråden diskuteras ofta "rena" PS3:or och vem som är billigast på detta, bundle tillhör inte min frågeställning i detta fallet.
Jag handlade ett PS3 för 4490 på expert för några veckor sedan som visade sig vara begagnat. När jag försökte lämna tillbaka det så ville de bara ge mig 4290 för att det skulle varit JAG som använt det.
Riktigt fult gjort - därför stödjer jag elgiganten, som dessutom hade 3990 förra veckan i GBG.
Hade problem med en bluray film som vägrade spela. Bytte den utan problem på EG trots att plomberingen var bruten - så ska det gå till.
Sådana saker är det som spelar roll för mig.
Postad 17 December 2007 - 23:14
Men sn'lla du?tjo!
är i tagen o köpa ps 3 o tillbehör! så jag undrar om 6828:- (inkl frakt) är ett bra pris på följande:
basenhet 40gb
assasins creed
nfs pro street
Guitar hero 3 med gitarr
Blu-ray fjärr
en extra orginal sixaxxis sony trådlös handkontroll
detta inkl frakt för 6868:- kan de va nått?
Blir så förvänad när folk fortfarande ställer sådanna frågor då en enkel sökning på google eller prisjakt ger alla svar
Då borde väl kunna räkna ut det där själv? Det är bara att plussa varorna i listan med varandra
basenhet: 3990
Assasin: 506
pro street: 529 (skitspel)
guitar hero: 799
fjärr: 278
sixaxiss: 448 (vänta på dual shock 3 eller importera från japan istället)
Summa: 6550 (inkl frakt)
Svar: NEJ, det är inte ett bra pris
Postad 18 December 2007 - 02:13
Det finns en väldigt enkel anledning för min del.Kan någon förklara för mig varför man köper sin PS3 på el-giganten istället för Expert som just i detta fall är de prissänkande och bör belönas för detta???
Jag handlade ett PS3 för 4490 på expert för några veckor sedan som visade sig vara begagnat. När jag försökte lämna tillbaka det så ville de bara ge mig 4290 för att det skulle varit JAG som använt det.
Riktigt fult gjort - därför stödjer jag elgiganten, som dessutom hade 3990 förra veckan i GBG.
Hade problem med en bluray film som vägrade spela. Bytte den utan problem på EG trots att plomberingen var bruten - så ska det gå till.
Sådana saker är det som spelar roll för mig.
Jo, dina expert erfarenheter har vi ju diskuterat innan i den förra tråden men jag har hört många som är klart missnöjda med el-gigantens kundservice också, kan bero på vem som basar lokalt över varuhuset. Min egentliga fråga kanske inte hade något svar men det har två gånger dykt upp PS3 för 3990 på Expert, båda gångerna har folk på forumet sagt att bra, då åker jag till EG eller On-off och använder mig av prisgarantin där. Tycker bara att det är expert som bör belönas för att det är dom som sänker priserna, den gången EG hade den billigt som öppningserbjudande tycker jag att dom bör premieras. Exemplet gäller ju givetvis om man har dom i samma stad och samma avstånd. Men detta var bara en nyfiken fråga från min sida så vi kan gärna gå ON-TOPIC igen!
Postad 18 December 2007 - 14:50
Postad 18 December 2007 - 15:49
Postad 18 December 2007 - 16:12
Postad 18 December 2007 - 16:17
curl: Jag försökte utnyttja prisgarantin på Elgiganten igår, innan jag visste vad det kostade på Mediamarkt. Jag tog med mig reklambladet från Expert, och allt gick bra innan säljaren skulle kolla lagerstatus på Expert. Det går alltså INTE att använda prisgarantin om Expert i detta fallet inte har det på lager.
Redigerat av Unregisteredaeedf1bf, 18 December 2007 - 16:19.
Postad 18 December 2007 - 16:18
Postad 18 December 2007 - 17:39
- Hedman
Postad 18 December 2007 - 17:59
Onoff skriver att produkten måste saluföras i ordinarie sortiment för att prisgarantin ska gälla, och det gör väl knappast Europris med sin PS3:a
Återkommer...
- Mvh Hedman
Postad 18 December 2007 - 18:59
Inga problem att prismatcha Europris på El-giganten :-) Det blev en konsoll samt Lego Star Wars för en krona mindre än vad konsollen ensamt kostar på giganten annars.. Europris har några kvar så den som bor i V-ås får skynda sig.
- Hedman
Postad 18 December 2007 - 19:52
Postad 20 December 2007 - 00:12
Såg en annons i tidningen om NetOnNet om man köpte BDP-S300 och registrerade den fick man:
"* Spider-man trilogin och Pirates of Caribbean Trilogin skickas till kund efter registrering av produkten hos Sony. "
Se länk här någon som reggat sin PS3 eller vet om erbjudandet gäller till PS3?
Redigerat av TheSwede86, 20 December 2007 - 00:13.
Postad 20 December 2007 - 06:45
Någon som vet om man kan få 6st Blu-Ray filmer om man köper PS3?
Såg en annons i tidningen om NetOnNet om man köpte BDP-S300 och registrerade den fick man:
"* Spider-man trilogin och Pirates of Caribbean Trilogin skickas till kund efter registrering av produkten hos Sony. "
Se länk här någon som reggat sin PS3 eller vet om erbjudandet gäller till PS3?
När jag köpte min (för ett par veckor sedan) hade jag sett att man fick Spiderman-trilogin om man registrerade sin S300-spelare så jag hoppades att detta även skulle gälla PS3:an. När jag registrerade PS3:an så fanns det dock ingen information om det erbjudandet och när man tittar närmare på information kring den där kampanjen så står det att den bara gäller utvalda modeller, dvs det är sannolikt bara S300 eller möjligen ytterligare någon stationär BD-spelare.
Postad 20 December 2007 - 11:40
Redigerat av TheSwede86, 20 December 2007 - 11:42.
Postad 20 December 2007 - 13:40
Dåligt, för tittar man på denna länk så får våra amerikanska och kanadensiska vänner 5st Blu-Ray filmer vid köp av en Blu-Ray spelare (där ingår PS3) likt den kampanjen XBOX 360 körde för sin HD-DVD spelare.
Men det där verkar inte vara något som Sony står för. Det verkar snarare vara något som filmbolagen står för eftersom det finns en massa andra spelare från andra märken som erbjudandet också gäller för. Troligen görs det för att boosta formatet. HD-DVD-filmerna man fick med när man köpte en XBox-tillsats verkade ju också komma fram genom ett avtal med filmbolagen. Köpte du en HD-DVD-spelare från Toshiba så fick du exakt samma erbjudande. Det var tom samma filmer att välja mellan så kom säkerligen från filmbolagen från början.
Erbjudandet som Sony gått ut med här i Sverige (Spider-Man- och Pirates-filmerna) verkar (än så länge) bara gälla Sony. Jag håller dock med om att det är dåligt. Jag skulle gärna ha fått båda trilogierna på köpet.
Redigerat av Unregisteredb1bc3531, 20 December 2007 - 13:40.
Postad 20 December 2007 - 15:23
Postad 22 December 2007 - 00:55
Postad 22 December 2007 - 01:31
Men ja, jag är nöjd. Får se när man vågar gräva fram den ur Garaget bara, blir inte så populärt att nämna att man "råkade" köpa ett PS3 åt sig själv i Julklapp!
Redigerat av artsibungeri, 22 December 2007 - 01:36.
Postad 22 December 2007 - 11:30
För det går väll inte att prismatcha om butikerna inte ligger i samma stad?
Postad 22 December 2007 - 14:52
Någon som vet vart jag kan köpa PS3 billigt i Karlstad?, alltså under 4000kr.
För det går väll inte att prismatcha om butikerna inte ligger i samma stad?
Komplett.se har det för 3 995kr exl. frakt så vet inte om du hittar det billigare i Karlstad, och nej prismatchningen gäller oftast inom 50km eller dylikt.
Redigerat av TheSwede86, 22 December 2007 - 14:54.
Postad 22 December 2007 - 15:00
Nappar dock inte själv på detta då jag nyss bytt mobil.
Postad 22 December 2007 - 15:49
Postad 23 December 2007 - 08:59
Då Expert var goda nog att sänka priset så blev det till att handla på Elgiganten till Big Hobbits förtret måhända. Prisgaranti och 30 dagar öppet köp 3999:- samt 5 månader ränte och avgiftsfritt med Köpkort (Master Card).
Postad 23 December 2007 - 11:31
Jag vart lite sugen, men var inte det på just de 2 spelen, så jag avvaktar nog.
Postad 23 December 2007 - 15:55
SIBA kommer ha ett paket verkar det som enligt annonsen som kom ut idag, extra handkontroll och NFS Carbon samt något basket spel för 4995.
Trodde först det var två valfria spel så jag blev eld och lågor innan jag läste noggrannare. Jag avaktar nog också lite mer men varken El Giganten eller Onoff verkar ha något mellandagserbjudande heller så man får väl ångra nu att man inte nappade på Experts
Postad 23 December 2007 - 16:20
Det lät dock som att det var 60GB versionen de hade detta erbjudande på. Det stod inte om HD storleken någonstans vad jag såg men däremot att den hade kort-läsare. Och det är väl endast 60Gb som har det, om jag inte misstar mig. Men å andra sidan kanske de skrivit fel, har ju hänt tidigiareSIBA kommer ha ett paket verkar det som enligt annonsen som kom ut idag, extra handkontroll och NFS Carbon samt något basket spel för 4995.
Postad 23 December 2007 - 19:00
SIBA kommer ha ett paket verkar det som enligt annonsen som kom ut idag, extra handkontroll och NFS Carbon samt något basket spel för 4995.
Trodde först det var två valfria spel så jag blev eld och lågor innan jag läste noggrannare. Jag avaktar nog också lite mer men varken El Giganten eller Onoff verkar ha något mellandagserbjudande heller så man får väl ångra nu att man inte nappade på ExpertsFast o andra sidan får det väl vara skitsamma med nån hundring då.
4 024kr ifall du hämtar den i hämtbutik (Komplett.se) som finns i Stockholm,Göteborg och Malmö (3 995kr + 29kr = 4 024kr)
34kr dyrare än Expert fast kanske blir mer ifall du behöver fraktkostnad
Redigerat av TheSwede86, 23 December 2007 - 19:02.
Postad 23 December 2007 - 19:05
Det lät dock som att det var 60GB versionen de hade detta erbjudande på. Det stod inte om HD storleken någonstans vad jag såg men däremot att den hade kort-läsare. Och det är väl endast 60Gb som har det, om jag inte misstar mig. Men å andra sidan kanske de skrivit fel, har ju hänt tidigiareSIBA kommer ha ett paket verkar det som enligt annonsen som kom ut idag, extra handkontroll och NFS Carbon samt något basket spel för 4995.
Stod på deras hemsida att det var 40 GB versionen, vilket innebär att det inte var det minsta bra erbjudande(enligt mig iallafall)
Postad 23 December 2007 - 19:10
Kanske blir att handla lite i mellandagarna då.
Postad 25 December 2007 - 16:05
Billigaste nu verkar Fyndbörsen vara med 4 199kr inkl. frakt.
Postad 25 December 2007 - 19:30
Postad 25 December 2007 - 19:47
Postad 25 December 2007 - 21:57
Konsolen 40GB
Assassin's Creed
300 på Blu-Ray
Blu-Ray DVD fjärren
Sony HDMI-kabel
Sett alla 3 Pirates och tycker de inte är så himla bra.
Visst Webhallen kör en grej med PS3 + Assassins Creed för 4 799kr
Billigaste PS3 = 4 199kr inkl. frakt på Fyndbörsen
Billigaste Assassin's Creed = 589kr (köper i butik) på Webhallen
= 4 788kr så känns direkt inte som något bra erbjudande med 4 799kr på Webhallen men 11kr mer för att köpa båda på samma ställe är väl helt okej.
Redigerat av TheSwede86, 25 December 2007 - 22:01.
Postad 27 December 2007 - 22:37
Men jag är även sugen på att importera från videogamesplus där den bara kostar ca 2700:- vilket är ett rätt så bra pris. Frågan jag tänkte ställa här är då vilka garantier som gäller. Är det någon som vet? Har läst någonstans att det bara är 90 dagars garanti på produkter från USA, dock är detta Kanada, men det skulle ju kunna vara lika där med.
Om det är någon som vet får ni gärna slänga in ett litet meddelande så jag vet hur jag ska göra.
/
Andreas
Postad 27 December 2007 - 23:04
Jag är i farten och ska köpa mig ett PS3. Får konsollen för 4250:- från elgiganten (känner en som jobbar där).
Men jag är även sugen på att importera från videogamesplus där den bara kostar ca 2700:- vilket är ett rätt så bra pris. Frågan jag tänkte ställa här är då vilka garantier som gäller. Är det någon som vet? Har läst någonstans att det bara är 90 dagars garanti på produkter från USA, dock är detta Kanada, men det skulle ju kunna vara lika där med.
Om det är någon som vet får ni gärna slänga in ett litet meddelande så jag vet hur jag ska göra.
/
Andreas
Lägg på $134.00 för frakt också. Sen som sagt så har sony inte global garanti vilket gör att du får skicka tillbaka den till VG+ om det skulle vara fel på den. Sök på forumet då de finns massvis med inlägg om just import från VG+.
Postad 28 December 2007 - 07:16
Efter att ha följt denna tråden slaviskt dygnen runt en månad lämnar jag den och ska nu försöka lära mig spelen
Postad 28 December 2007 - 08:36
Någon som vet om det finns något bra pris på den där nu? Min kompis har vägarna förbi den flygplatsen om några dagar och tänkte att det kanske vore värt och lägga en beställning.
Postad 28 December 2007 - 08:43
I denna tråd har det tidigare disskuterats att man kan köpa PS3 taxfree från heatthrow, flygplatsen utanför london.
Någon som vet om det finns något bra pris på den där nu? Min kompis har vägarna förbi den flygplatsen om några dagar och tänkte att det kanske vore värt och lägga en beställning.
Dubbelpost, fy dig! Du har ju redan lagt upp en tråd om frågan i fråga, om ingen svarar i den så kanske det är så att de flesta människor antingen inte reser så mycket eller är hemma under helgerna, jag ger dig ett svar i din tråd...
Postad 28 December 2007 - 12:10
Nej man kan inte köpa den Tax free eftersom man är inom EU, kan däremot gå om man mellanlandar i typ Schweiz på hemvägen...I denna tråd har det tidigare disskuterats att man kan köpa PS3 taxfree från heatthrow, flygplatsen utanför london.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Playstation Store
3 filmer
31 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?