Bröderna Cohen levererar med sedvalig stil. Bra skådisar. Intressant och rolig. Bra bild.
8/10
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 12 November 2009 - 11:45
Burn After Reading, BD.
Bröderna Cohen levererar med sedvalig stil. Bra skådisar. Intressant och rolig. Bra bild. 8/10
Postad 12 November 2009 - 19:10
Highlander, BD
Bra film förutom en del missar. Framför allt är fightscenerna uselt koreograferade. Det ser inte ut som om de försöker fäktas på riktigt för fem öre. Bilden är ojämn men mestadels ganska svag. Typisk 80-talare kan man säga. Ganska mycket grain så det är nog inte en massa DNR i alla fall. Ljudet är riktigt dåligt faktiskt, men musiken är bra.
Postad 12 November 2009 - 19:31
Änglar och demoner BD
3/5 bild 3/5 ljud 3/5 filmen (nöjd att jag bara hyrde skräpet) Postad 12 November 2009 - 19:39
Kom igen, den är ett måste...
The Unborn har inte fått superbra kritik men jag såg den nu för tredje gången på BD. En modern Exorcisten Postad 13 November 2009 - 00:39
Slumdog Millionaire (Blu-ray): 4 / 4
För mig så är det här en perfekt film.. Bra skådespelare, as-snygg blid, as-snygga omgivningar, bra story och bra regi. Älskar Danny Boyle. Bör ses av alla.. Postad 13 November 2009 - 14:46
Indiana Jones; Jakten på den Försvunna Skatten/and the Raiders of the Lost Ark
Canal+HD De har visat en hel del Spielbergklassiker i HD på Canal+ det här året och det är en riktig nostalgitripp. Hajen, Tillbaka Till Framtiden-filmerna, Jurassic Park-filmerna mm. De här rullarna är oftast roliga men har inte åldrats med helt intakt värdighet. De känns gamla, men det får man ta. Bilden är ofta helt OK på dessa, så det bådar gott inför framtida BD-släpp.
Postad 13 November 2009 - 18:51
State of Play - 9/10
Riktigt bra korruptionsthriller. Spännande nästan hela tiden. Försökte slötitta men det kan man verkligen inte göra för den var svår att fatta helt. Postad 14 November 2009 - 11:42
The Boondock Saints (DVD)
Hade faktiskt missat den filmen, och efter ha läst mycket possitiva saker om den här blev jag suger och köpte den. Jag blev tyvärr inte imponerad, tyckte verkligen inte den var något mästerverk. Nu tror jag det beror på 2 saker, dels att jag fått höga förväntningar, samt att jag är en bra bit över 30 år. Hade jag sett denna när jag var kanske 17, så hade nog det varit ett annat läge.. Mitt betyg: 5/10 Postad 14 November 2009 - 18:44
"Min frus första älskare" Hittade den bland mina andra filmer och gav den en chans. Helt okej, men ingen film jag ser om tror jag.
Postad 14 November 2009 - 19:42
Såg Taking of pelham 123 på BD nyss,bra bild & ljud,själva filmen tycker jag blörjade lite sådär men vart spännande till slut.
8/10 /Mats Postad 15 November 2009 - 01:03
Var iväg och såg 2012 på bio tidigare under kvällen.
Den var okej underhållning, effekterna var bättre än handlingen - men det kan uppskattas det oxå. Förmodar att den kommer störa många grannar när den släpps i Mars. Postad 15 November 2009 - 01:14
The Island.
Ovanligt bra för att vara en Michael Bay film, även om den hämtar mycket av storyn från andra filmer. En del actionscener är rätt pantade/osannolika med. 4/5 Postad 15 November 2009 - 09:36
Hot Rod, HD DVD.
Riktigt rolig faktiskt. Jag och min åttaåring fick några skratt. Svag bild för att vara HD DVD. 7/10
Postad 15 November 2009 - 09:54
The Haunting in Connecticut... helt klart mycket bättre än jag hade förväntat mig och i mitt tycke ganska så kuslig oxå...
Postad 15 November 2009 - 10:03
Såg klart Funny People igår.
Den va en blandning av humor och känslor, så de gillade vi !! den får en 7,5/10 Måste även hylla serien Flashforward, faaaen så bra serie ! nästan i klass med Lost 9/10 Postad 15 November 2009 - 11:09
Drag me to Hell (Blu-ray) - Har nu äntligen sett den, och jag tyckte det var riktigt skön! Ljudet och bilden var verkligen i topp! Får en 4/5, mycket tack vara ljud och bild! =)
Postad 15 November 2009 - 11:14
Såg Upp (sv tal) med min 8-åriga dotter i går. Tycker den var riktigt bra, ger den 4,5/5. Bra balans mellan roligt, spännande och sorgligt. Ekorre någon?
Postad 15 November 2009 - 11:18
Jag å några polare såg igenom Zombie strippers, Lesbian vampire killers samt one eyed monster och kan säga att den ända som var något att se var lesbian vampire killers som faktiskt var riktigt rolig.. den får 4/5 och de två andra får 1,5/5
Postad 15 November 2009 - 17:05
Paranormal Activity
6/10. Filmen va helt okej tycker jag. Igentligen helt värd en 10a men ja har dragit av poäng för störning av publiken på bion som höll på med mobiltelefoner, pratade. Pratet hördes väldigt tydligt eftersom det är en film med inte så mycket prat i. Postad 15 November 2009 - 20:31
Dawn of the Dead (den nya) på HD DVD:
Den är riktigt bra faktiskt, även fast jag inte är så jätteförtjust i springande zombies... Bild och ljud var helt ok! Postad 15 November 2009 - 20:32
Sitter och kollar igenom Chuck Säsong 1 på Blu-ray. Helt underbar serie, fylld med humor, drama och action, var tvungen att köpa den på BR och se igenom den igen. Bra pris på Axelmusic också. Säsong 2 borde släppas snart.
10/10. Postad 15 November 2009 - 23:57
Änglar och demoner (Blu-ray) - ja här var det livat i denna film måste jag säga. Dom sprang igenom hela filmen, och ändå var den över 2 timmar lång.. Inte sett bioversionen, så jag vet inte vad som skiljde den och den extended som fanns på BD utgåvan. Filmen i sig var ok. Bilden var grym stundtals, likaså ljudet! 3/5
Postad 16 November 2009 - 00:00
Såg 2012 på bio igår.
Funderar fortfarande på om det var en parodi eller inte. Postad 16 November 2009 - 00:08
X-Men Origins: Wolverine (Blu-Ray)
Rätt ok Action-rulle, lite fjantig stundtals (och då gillar jag ändå serietidningsaction) men tog sig mot slutet... Filmen 3/5 Bilden 4/5 Ljudet 4/5 Postad 16 November 2009 - 00:16
District 9 (Blu-ray): 4 / 4
Helt perfekt.. Älskar dokumentär känslan, bra action, grymma effekter och en ganska originell film bland alla reboots & remakes.. Bra skådespelare också, en mycket stark debut av Sharlto Copley. Definitivt en av dom bästa filmerna jag sett i år och på ganska många år för den delen. Postad 16 November 2009 - 00:18
Kom precis hem efter ett biobesök, Inglorius Basterds. Jag var väldigt skeptisk till denna film då jag inte är något jättestort fan av tarantino. Men wow, den var helt fantastisk... Bästa filmen jag sett i år, utan tvekan.
8.5/10 ger jag den i betyg. Postad 16 November 2009 - 03:37
74629.jpg 72.14K
0 Antal nerladdningarVar lite skeptisk ett tag men denna filmen växte desto mer man såg. En film som väcker eftertanke helt klart men kanske samtidigt lite tandlös, kunde varit lite mer kompromisslös i sitt utförande enligt mig. Lite mesigt av Moodysson helt enkelt Bild/ljud ok. 3.5/5 Postad 16 November 2009 - 04:31
Såg faktiskt också District 9 i natt. Den överträffade mina förväntningar. Sci Fi blir inte mycket bättre än så här. Ett samhällskritiskt och filosofiskt budskap kombinerat med häftig action... Bästa Sci Fi jag sett på många år... Betyg: 5/5 Postad 16 November 2009 - 07:37
Brũno
Sämmre än vad jag trodde, kom inte upp i Borat standard, men visst fanns det saker som man flabbate åt. Hangover Helt ok film att ligga och slöa till Big trouble in litte china Fantastisk film How to lose friends and Alienate people Gillar Simon Pegg rullar och man blev inte besviken på denna heller, helt klart sjysst söndagsrulle med en hel del skratt Postad 16 November 2009 - 13:32
Såg Zombieland på bian igår och hade noll förväntningar men blev
glatt överraskad. Den var faktiskt bra. Gillar inte kombinationen Skräck/komedi det bli alltid så krystat antingen riktigt fjantigt eller riktigt uselt men denna var faktiskt bra. Denna var nästan i klass med shaun of the dead som är riktigt bra för sin genre. Den får 4/5 Postad 16 November 2009 - 13:46
The Hangover - Väldigt förutsägbar film vilket är ganska standard i komedigenren. Killen med skägget (kommer ej ihåg namnet) var en riktigt skön karaktär. Jag mäter komedier efter skrattmängden. Svag 8/10 får den.
Postad 16 November 2009 - 13:50
Några filmer på HDTV har det blivit på sistonde, bland annat denna:
Get smart Parodi på agenttemat med framförallt Steve Carell och Anne Hathaway Inte det bästa jag skådat, men kul för stunden och några skratt här och var. Steve är skön i sig själv, men tvingas vara lite för präktig i denna film (iallafall för min smak ;-). Betyg 3/5 (godkänt). Postad 16 November 2009 - 13:53
Bronson blev det igår.
en halvdan film tyckte jag, visst han va rätt cool, men ändå.. inge vidare ger den en 5/10, blir fan inge högre Postad 18 November 2009 - 07:21
In the Realm of the Senses, BD
Märklig film om överdriven erotisk passion gränsande till sinessjukdom. Utspelar sig i Japan 1936. Ca 90% av filmen är erotik. Något svårsmält och tröttsamt, men ändå ganska intressant. Ganska mycket är vad folk brukar kalla perverst. Tydligen filmad nästan utan omtag på bara en månad och med tanke på det gör skådisarna en fantastisk prestation. Med tanke på att det är en lågbudjetfilm från 1976 så är bildkvaliteten mycket bra. Ljudet är mono. 6/10 ![]()
Redigerat av hassesolo, 18 November 2009 - 17:52. Postad 18 November 2009 - 19:43
Första narnia filmen blev man tvingad att se idag av tjejen.
Helt ok men lite för mycket sockersött. Hon gillade den dock, so I am happy 3/5 Postad 18 November 2009 - 19:43
Den rackarn såg jag igår och kan bara hålla med... En av de bästa på länge, denna filmen bevisar verkligen att man inte skall lyssna för mycket på kritiker, utan se filmen o skapa sig en egen uppfattning, 5/5! Postad 18 November 2009 - 20:15
Såg nyss The Taking o Pelham 1 2 3 den va helt ok faktiskt,inte någon wow vad bra film.
Topp bild och ljud filmen får 6/10 Postad 18 November 2009 - 20:16 Samma här. Postad 19 November 2009 - 01:32
Angels & Demons (Blu-ray)
Är barnsligt förtjust i den här typen av äventyrs/action filmer, gillar verkligen den mystiska auran med religiösa symboler och liknande och den gjorde mig inte besviken... mycket bra film. Filmen 4/5 Bilden 4/5 Ljudet 5/5 Postad 19 November 2009 - 02:47
131649_large.jpg 16.59K
0 Antal nerladdningarHuvudrollsinnehavaren kommer tillbaka till sin hemstad från militärtjänstgöring och hämnas sin brors mobbare. Vackert på något sätt trots det allvarliga ämnet och lite rolig, finstämd! Bild och ljud ok. 3/5 Redigerat av genstruktur, 19 November 2009 - 03:12. Postad 19 November 2009 - 16:49
The Fifth Element
En helgalen och egendomlig film som Sci-Fi-fantaster lär uppskatta rejält. De flesta lär kunna hitta någonting de gillar bland filmens alla absurditeter. 7/10 Postad 20 November 2009 - 09:58
Såg Gone with the wind på BD i går,måste säga att man blir riktigt imponerad här kan man verkligen använda sig utav uttrycket har aldrig sett och låtit så bra ut förrut!
10/10 /Mats Postad 20 November 2009 - 10:52 Helt grym film! Gillar verkligen hans snygga lilla dans där mitt i också Postad 20 November 2009 - 11:52
Såg Batman-The Dark Knight senast, Lika bra film som första gången man såg den. Har inget negativt att säga om den. Perfekt bild och ljud på filmen.
Postad 20 November 2009 - 12:06
The Twilight Saga: New Moon
1/5 Det krävs verkligen en Twilght fantast att gilla fortsättningen på denna serie, och då är till och med frågan om ett fan ser den för filmen eller för att killen i filmen är snygg. Gillade man första filmen så tycker jag att man kan vänta in den på DVD/BD för bio film är den inte, plus att man slipper en massa 11åringar som sitter och säger "OH GUD va snygg han ä' ". Nej jag gillade verkligen inte fortsättningen och ändå var boken bra.
Redigerat av USiT2009, 20 November 2009 - 13:40. Postad 20 November 2009 - 12:28
Glory, BD.
Riktigt bra trots ett tjockt lager Hollywoodsmör. Denzel är riktigt bra i denna. Bilden är OK för 80-talet och ljudet är lite tunnt och burkigt som alltid på 80-talsfilmer. 7/10
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |