Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Playstation Move - motion cont

1038 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation Move Motion (PS3/PS4) (Handkontroller) 3 9.166666 (17) Inga priser
Sports Champions (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8.846152 (12) 243:-
Start the Party (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 (0) 396:-
Sony PlayStation Move Navigation (PS3/PS4) (Handkontroller) 4 8.333332 (2) Inga priser
Sony PlayStation Move Starter Pack (PS3) (Handkontroller) 2 8.777776 (26) Inga priser
EyePet - Move Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7 (2) 157:-
Sony PlayStation Move Sharp Shooter (PS3) (Övriga spelkontroller) 1 (0) Inga priser
5 relaterade trådar

Postad 10 October 2010 - 11:53

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Likaså gäller MAG.

Här får man se hur man ställer in och hur det fungerar:

http://www.youtube.c...h?v=XFk0D5AxoHE

Postad 10 October 2010 - 15:54

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Finns inte endast kontrollen i en enda svensk butik?

VÄGRAR köpa en kamera till har nog med runt omkring grejer till mitt PS3 redan!! :-)

Postad 10 October 2010 - 17:00

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Såg 3st move motion i en Game Store butik för 480kr/st

Redigerat av defiant, 10 October 2010 - 17:01.

Postad 10 October 2010 - 20:18

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Finns inte endast kontrollen i en enda svensk butik?

VÄGRAR köpa en kamera till har nog med runt omkring grejer till mitt PS3 redan!! :-)

Sök i tråden. Flertal, inklusive jag, son fått beställa från england då enstaka kontroller inte finns att få tag i i sverige.
Dessutom blir det mycket billigare än 480. Jag betalade c:a 335 för min med frakt från england.

Postad 10 October 2010 - 21:11

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Sök i tråden. Flertal, inklusive jag, son fått beställa från england då enstaka kontroller inte finns att få tag i i sverige.
Dessutom blir det mycket billigare än 480. Jag betalade c:a 335 för min med frakt från england.

Ålrajt, då tackar jag för infon!

Postad 10 October 2010 - 21:21

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Jag hade gärna lagt några hundralppar till för en bättre kamera. Ritkigt dassig bild.

Postad 10 October 2010 - 22:19

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Det är inte kamerans fel i sig utan utvecklarnas.

kolla gärna in här för mer i förståelse:

http://www.youtube.c...u/2/22YoHk0Yi2I

Postad 11 October 2010 - 17:38

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Gjorde misstaget att köpa start the party från England, tyvärr var det på engelska. varför kan man inte välja språk i menyn? tidigare spel köpta i England har blivit på svenska när den förstod att jag var i Sverige (Little big planet till exempel) är spelet på svenska i Sverige? Demot var köpt i England och där pratade de svenska i start the party demot.

Postad 11 October 2010 - 21:08

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Gjorde misstaget att köpa start the party från England, tyvärr var det på engelska. varför kan man inte välja språk i menyn? tidigare spel köpta i England har blivit på svenska när den förstod att jag var i Sverige (Little big planet till exempel) är spelet på svenska i Sverige? Demot var köpt i England och där pratade de svenska i start the party demot.

Oj är det sant. Jag har varit på väg att köpa både start the party och sport champions från simplygames. Men jag har ju förutsagt att få svenskt tal på the party och svenska menyer i champions. ÄR du helt säker på att det är så här? surt...

Postad 12 October 2010 - 08:23

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
nån som kan bekräfta om Start the party är på svenska om manköper det i Sverige. förpackningarna ser exakt likadana ut vad jag kan se som den från England. förstår då inte varför jag inte får det på svenska. hade det i bakhuvudet att jag skulle beställa i Sverige, men glömde det och beställde rubbet från England.

Sports Champions, är det svenska menyer om spelet är köpt i Sverige? (lättare för femåringen att spela dessa 2 spel om det vore på svenska)(har inte hunnit stoppa i sports champions än för att se vilket språk det är på.

Postad 12 October 2010 - 13:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Mitt Start the Party var på svenska iaf.

Postad 12 October 2010 - 13:33

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Citera(evil_nike @ Sep 29 2010, 16:47 )
Hej. Kan någon svara på om avståndet är ett problem med Sport Champion. Läste ett test på Engadget och dom sa att man måste vara 2,5m ifrån kameran annars fungerade det inte. Och sen dessutom ha plats att hoppa bakåt frammåt plus åt sidan.
Jag har ca. 2m till min tv och är lite orolig att det inte fungerar tillfredställande.

Svara gärna ärligt och inte fanboy:it bara för att ni redan köpt Move och det "är det bästa som har hänt".

/Niklas
Det fungerar även vid 2m, men det är absolut inte optimalt. Jag märker ganska stor skillnad på att flytta soffan en halvmeter bakåt när jag ska spela Sports Champions.

EDIT: Jag menar att jag i vanliga fall har ca 2m till TVn, men när jag ska spela Sports Champions så flyttar jag bak soffan till väggen så att jag får ytterligare 0.5m att röra mig på.

Med andra ord kommer det att fungera dåligt hemma hos mig. Och att spela två spelare på pingisen är väl inte äns att tänka på eller?
Hur är det att spela pingis med en vän? Slår man varandra med movsen?

/Niklas

Postad 12 October 2010 - 13:36

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

nån som kan bekräfta om Start the party är på svenska om manköper det i Sverige. förpackningarna ser exakt likadana ut vad jag kan se som den från England. förstår då inte varför jag inte får det på svenska. hade det i bakhuvudet att jag skulle beställa i Sverige, men glömde det och beställde rubbet från England.

Sports Champions, är det svenska menyer om spelet är köpt i Sverige? (lättare för femåringen att spela dessa 2 spel om det vore på svenska)(har inte hunnit stoppa i sports champions än för att se vilket språk det är på.

Skäm inte bort han. Det gick ju bra för oss att ta oss igenom liren på Comondore 64. :-)

EDIT. Ok då, jag var nog lite äldre när jag började lira på 64:an om jag tänker efter.

/Niklas

Redigerat av evil_nike, 12 October 2010 - 13:39.

Postad 12 October 2010 - 14:28

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
ställer frågan här eftersom det inte finns någon start the party tråd. Varför kan man inte välja alla spel? tänker på pinata och att banka mullvadarna eller borsta krokodilens tänder? måste man spela singleplayer och låsa upp de spelen eller vad? står inte mycket i bruksanvisningen om det. grabben gillar nog mest banka mullvadar, men jag hittar bara det om man spelar party och kör slumpmässigt.

nån som vill köpa ett engelskt start the party? :)

Redigerat av Bulldog76, 12 October 2010 - 14:28.

Postad 12 October 2010 - 14:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Och att spela två spelare på pingisen är väl inte äns att tänka på eller?
Hur är det att spela pingis med en vän? Slår man varandra med movsen?

Beror på hur stort rum du spelar i =P.

måste man spela singleplayer och låsa upp de spelen eller vad? står inte mycket i bruksanvisningen om det. grabben gillar nog mest banka mullvadar, men jag hittar bara det om man spelar party och kör slumpmässigt.

Jag tror inte det går att välja det, bara slumpmässigt. Så var det för mig iaf. Sa ju att det inte var så bra =/.

Postad 12 October 2010 - 14:35

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Jag tror inte det går att välja det, bara slumpmässigt. Så var det för mig iaf. Sa ju att det inte var så bra =/.

läste det, men det kan väl roa en femåring tänkte jag i alla fall (får hoppas han inte tröttnar så fort.. :) (köpte ju Move till "honom" :P )..... får se om han får kläm på Sports
Champion, inte så lätt.. hoppas på fler spel framöver med Movestöd. till exempel vore det kul om de kunde konvertera Lego Harry Potter till Move eller liknande spel.

Postad 12 October 2010 - 19:47

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Mitt Start the Party var på svenska iaf.

Vart köpte du ditt da?
Finns det två olika versioner eller är det bara någon som inte förstår hur man får det på svenska? :)

Postad 12 October 2010 - 22:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Vart köpte du ditt da?
Finns det två olika versioner eller är det bara någon som inte förstår hur man får det på svenska? ;)

Jag fick ju det, Jag recenserar spel här på Minhembio.

Men det innebär ju att svenska versionen är svensk =/.

Postad 16 October 2010 - 16:04

daswede
  • daswede
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Var på toysrus i dag dom hade F1 2010 till ps3 för 338kr.Måste vara ett klipp

Postad 16 October 2010 - 16:17

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Var på toysrus i dag dom hade F1 2010 till ps3 för 338kr.Måste vara ett klipp

det är det säkert men lite fel tråd att skriva det i

Postad 16 October 2010 - 16:28

daswede
  • daswede
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Har du rätt i vart lite fel där :blink:

Postad 18 October 2010 - 07:29

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Jag köpte ett Move till brosan som fyllt år, tyckte det funkade bra och hans barn tyckte de va riktigt kul.
Jag måste därimot säga att kameran inte va någon höjdare, bilden var ju riktigt dålig.
Vi hade det tänt i rummet men de var väll kanske inte jätteljust (men de ska man inte ha hller med move) och dom spelen där man ser sig själv tex. party så var bilden extremet kornig, ljuskännsligheten på denna var inget att hurra för.

Får hoppas att dom kan komma med en ny kamera i framtiden.

Postad 18 October 2010 - 13:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag köpte ett Move till brosan som fyllt år, tyckte det funkade bra och hans barn tyckte de va riktigt kul.
Jag måste därimot säga att kameran inte va någon höjdare, bilden var ju riktigt dålig.
Vi hade det tänt i rummet men de var väll kanske inte jätteljust (men de ska man inte ha hller med move) och dom spelen där man ser sig själv tex. party så var bilden extremet kornig, ljuskännsligheten på denna var inget att hurra för.

Får hoppas att dom kan komma med en ny kamera i framtiden.

Har inte med kameran att göra, den är bra i EyePet. Läs tidigare i tråden :)

Postad 18 October 2010 - 13:28

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Har inte med kameran att göra, den är bra i EyePet. Läs tidigare i tråden :)

Nja, tycker det var rätt risigt i Eyepet oxå.

Postad 18 October 2010 - 13:48

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Dom har väl gjort det bästa dom kan med kameran i Eyepet men man kan väl inte säga att det är bra precis, ok som bäst :)

Postad 18 October 2010 - 13:57

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Tycker inte kameran är så dålig som du säger.
Har du konfigurerat den i eyepet när du spelar?

http://www.youtube.c...h?v=H7NzV4gb_HQ

Postad 18 October 2010 - 14:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Nja, tycker det var rätt risigt i Eyepet oxå.

Tycker du bilden är ungefär samma i EyePet som i Start the Party?

Postad 19 October 2010 - 10:36

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Tycker du bilden är ungefär samma i EyePet som i Start the Party?

Kanske inte samma, men jag skulle inte kalla det för "bra bild" (nu var inte hela rummet upplyst)

Tycker inte kameran är så dålig som du säger.
Har du konfigurerat den i eyepet när du spelar?

http://www.youtube.c...h?v=H7NzV4gb_HQ

Nej det gjorde vi inte, får ta och kolla på det.

Postad 19 October 2010 - 14:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Nej det gjorde vi inte, får ta och kolla på det.

Konstigt, det är ju det första man får göra (doktorn som tjötar säger till en innan man börjar).

Postad 19 October 2010 - 15:13

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Konstigt, det är ju det första man får göra (doktorn som tjötar säger till en innan man börjar).

Kan inte se youtube klippet då de e spärrat på jobbet, men om de e när han pratar om att man ska ha den nära golvet, och ta ljus m.m så gjorde vi det.
;en bror har bara en ganska liten taklampa och går inte få tog mycket ljusi rummet.

Det jag klagar mest på är hur kameran hanterar ljuset, blir väldigt korningt (som en digitalkamera som inte hanterar höga ISO-tal bra.

Postad 19 October 2010 - 15:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det jag klagar mest på är hur kameran hanterar ljuset, blir väldigt korningt (som en digitalkamera som inte hanterar höga ISO-tal bra.

Jo jag håller med dig i alla andra spel ser det för j-vligt ut, men i just EyePet så såg jag ingen kornighet. Så underar om du fått till inställningarna rätt.

Postad 19 October 2010 - 15:25

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Kan inte se youtube klippet då de e spärrat på jobbet

Ni måste få mycket gjort på jobbet om ni inte kan surfa på YouTube, Fejan, MSN etc :D

Shit det verkar ju som att vissa (kvinnliga) bekanta ägnar minst en halvtid åt att uppdatera sina Facebook-konton med vad de har för tröja på sig och vad de hade för pålägg på mackan i morse och vad de ska laga för mat åt svärmor i kväll.

OT jag vet, men behövde prata av mig

Postad 22 October 2010 - 14:31

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Någon som vet om det är något nytt partyspel på G? Är lite sugen på start the party till sena lördagskvällar med ett par bira i kroppen men det verkar ju bli lite tradigt. Är det värt 300 eller är det någon som vill sälja sitt billigt?

Postad 28 October 2010 - 22:32

Unregistered73199dd3
  • Unregistered73199dd3
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0
Läst att folk klagat på att de e e svårt att få kameran att stå på en platt tv, vet inte om länken postats innan men här är en hållare som ska komma nu under november
Clip PS-Eye [webhallen]

Postad 29 October 2010 - 13:05

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Fick det här meddelandet från axelmusic i tisdags. Move verkar ju vara ganska slutsålt om man ska tro det :)

Hi Jonas,

We believe its time for an update of your Playstation Move product order with us!

Sony has now been holding on to these products and NOT shipping anything apart from the initial batch that we originally got just before the street date. In all honesty; we did not anticipate the wait to be this long for a product of this magnitude.

We've tried sourcing it EVERYWHERE - even going to local competitors stores to pick some up to no avail :)

We're sure Sony will open the floodgates at some point in the near future but at the moment we do not know when. Could be tomorrow, could be in two weeks, could be in one month. At the moment we have hundreds of Move products on backorder and apart from the odd release, they are just impossible to source.

We completely understand if you choose to delete the order but we WILL continue to try our VERY best to source more Move products! At the moment we are solely at the mercy of Sony but with the many suppliers at our disposal we are confident that once more products will enter the market, we will be among the first ones to obtain them!

Once again, we sincerely apologize for the inconvenience caused.

Kind regards,
Rasmus Christiansen,
CEO
Team AxelMusic

Postad 29 October 2010 - 13:19

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Det här kan nog bli kul, och lite mer "vuxet" än många andra spel.
Top Darts

Postad 05 November 2010 - 15:11

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
ok, min lokala spelbutik sa att jag behövde "nya" ps eye till move eftersom den var uppdaterad .... :)
bull or fact?
köpte min ps eye innan moverelease.

Postad 05 November 2010 - 15:19

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Bullshit ifall han verkligen menade ps eye och inte eye toy (ps2).

Postad 05 November 2010 - 15:20

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
mmm min misstanke det också, men känden lite meeeh att argumentera i affären, så tänkte jag kollar upp och åker och köper någon annanstans sen istället :)

Postad 05 November 2010 - 15:30

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Någon som testat Time Crisis - Razing Storm? betygen det fått är ju inga höjdare. men kan fan inte bestämma mig ändå.

Postad 06 November 2010 - 13:36

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Jag fick det för någon dag sen och testa det nu imorse en snabbis.
Fick även med Time Crisis 4 samt något Pirates spel. Alla fungerade med Move.
Jag tyckte dom alla var bra. Testa dock varje spel 15min kanske.
Har ännu ingen handgun. Dock så vet jag inte hur det kommer fungera med en sådan.
För att gömma sig/ladda om så använder du move-knappen på ovansidan av kontrollern.
Kan ju vara lite segt att bahöva ha en hand på ovansidan för att trycka på den. (Man behöver trycka ofta)
Eller finns det någon handgun som har en funktion som även kan pressa ner den?

Postad 06 November 2010 - 13:49

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
Jag tyckte Time Crisis demot var rätt kul. Sen kan man väl inte riktigt räkna med att ett ljuspistol spel ska få 10 av 10 i betyg. Jag tycker level 7s recension var rätt bra LÄNK.

Postad 06 November 2010 - 21:01

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Någon som testat Time Crisis - Razing Storm? betygen det fått är ju inga höjdare. men kan fan inte bestämma mig ändå.

Ladda hem demot på PSN och testa själv.
Jag tycker själva spelet luktar lite simpelt 90-tals arkadspel. Det är inte direkt Resistance eller Kill zone, men är väl inte heller meningen. Styrningen är hyffsad och med gun-tillbehör så blir det nog riktigt bra.

Postad 07 November 2010 - 11:22

Unregistered75bcd13c
  • Unregistered75bcd13c
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Någon som köpt The Fight?
Själv har jag svårt att få in riktigt bra träffar.

Postad 07 November 2010 - 11:27

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Någon som köpt The Fight?
Själv har jag svårt att få in riktigt bra träffar.

The fight: lights out

Postad 07 November 2010 - 14:01

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
Vilken besvikelse med move.
Kameran och kalibreringen måste verkligen förbättras. När det fungerar finns inget att klaga på vad gäller precision, men att tappa kalibreringen helt, att vara så otroligt känslig för bakgrund och ljus, avståndsberoende, riktigt uselt. I alla dessa fall vinner wiimote-

sports championship var i bästa fall ok, Fäktningen är enormt random, pingisen hyfasd, frisbeen bra, boccian bra, volleball bedrövlig, pilbåge bra.
High velocity bowling var otroligt buggigt.

Det är mina erfarenheter än så länge. som det ser ut nu blir inte denna upplevelse långvarig i vårt hem.

Postad 07 November 2010 - 16:04

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Nån som vet vad man kan få för ett move-paket?

alltså båda kontrollerna, kamera etc.. aldrig använt!

köpte det i tron att jag skulle spela, men jag måste hålla med om att wii är roligare än så länge.. :)

Postad 07 November 2010 - 16:33

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Hur vet du det om du aldrig använt grejerna?

Postad 07 November 2010 - 17:08

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Se upp för Start the party

I mina ögon är det inte mycket till partyspel, men ett suveränt barnspel.

Borde nog heta "Start the Barnkalas".

//Pryzze

Postad 07 November 2010 - 18:17

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0

Borde nog heta "Start the Barnkalas".
//Pryzze

Fast start the barnkalas kanske skulle fungera här hemma om jag väljer att behålla skräpet. Var det barnlir för att det just var enkelt och lätt och vettigt eller bara för att det var tramsigt o kasst? (seriös fråga, barnen mina har högre krav än man kan tro :) )
Har laddat hem flight control, skall testas ikväll.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.