Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

JVC DLA-X95R, DLA-X75R, DLA-X55R och DLA-X35

1051 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 July 2013 - 23:00

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
Vad har du själv för mätvärden och hur långt från projen mäter du...
Typ en meter under projen, eller en meter rakt bakom eller framför projen..
Så vi mäter på samma ställe...
Men min x55 är väldigt tyst i låga lampläget hörs den inte när jag sitter rakt under den ca metern över mig..

Postad 06 July 2013 - 23:27

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Vad har du själv för mätvärden och hur långt från projen mäter du...
Typ en meter under projen, eller en meter rakt bakom eller framför projen..
Så vi mäter på samma ställe...
Men min x55 är väldigt tyst i låga lampläget hörs den inte när jag sitter rakt under den ca metern över mig..

Jag mätte med vr mobile noise meter framför utblåset ca 1-2 dm för att få ett korrekt värde. Fick som medel 57 och som högst 65 decibel under ca 20 sekunder...Har min 80 cm ovanför där jag sitter och den hörs väl. Epsonen hörs knappt!

Postad 04 August 2013 - 16:40

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Skickat in min projje nu, få se om de får ordning på elektronik ljudet. Orka ha en som tjuter hela tiden när den matas med bluray, annars så sjukt bra bild synd..

Postad 06 August 2013 - 18:31

Unregistered9e8b3d79
  • Unregistered9e8b3d79
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Har också problem med ett högfrekvent ljud från den. Riktigt störande. Låter endast när jag matar den med en 24hz bild. Matar jag den med 60hz så är den helt knäpptyst.

Någon som har någon ide?

Är en x35 det gäller.

Postad 06 August 2013 - 18:46

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Har också problem med ett högfrekvent ljud från den. Riktigt störande. Låter endast när jag matar den med en 24hz bild. Matar jag den med 60hz så är den helt knäpptyst.

Någon som har någon ide?

Är en x35 det gäller.

Precis som du beskriver det. Har min nere vid assist i Lindköping nu inväntar svar, sjukt irriterade i alla fall. Har du gjort uppdateringen på den gällande 3D?

Postad 06 August 2013 - 19:39

Unregistered9e8b3d79
  • Unregistered9e8b3d79
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Har inte gjort någon uppdatering eller något annat. Fick hem den för ca 3 veckor sedan. Du får gärna svara här om dom löser ditt problem.

Postad 06 August 2013 - 19:45

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 1

Har inte gjort någon uppdatering eller något annat. Fick hem den för ca 3 veckor sedan. Du får gärna svara här om dom löser ditt problem.

Du har ju nyss köpt den, kontakta återförsäljaren om du inte är nöjd. Och det ska man inte vara med detta ljud. Ja fortsättning följer.. :ph34r:

Postad 06 August 2013 - 23:04

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Min Jvc X3 och x30 bodde på assist i Linköping därav aldrig Jvc igen usla när det gäller service tar en evig tid när det strular annars en underbar projektor..

Postad 07 August 2013 - 07:59

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

usla när det gäller service tar en evig tid när det strular annars en underbar projektor..

Ja jag känner till det. Just därför det tog emot att skicka iväg den, men hade helt enkelt inge val! Annars som du skriver en underbar projje..

Redigerat av mcmike, 07 August 2013 - 08:00.

Postad 07 August 2013 - 09:47

Sirmiax
  • Sirmiax
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Och därför körde jag 50 mil t/rt för att uppgradera 3D:n för att slippa allt strul. ;-)
Lämnade in den, åkte åkte och handla, ringde efter 1,5 h, hämtade den och åkte hem.
Värt all diesel. :-D
+En litetrevlig tripp till Linköping....

Postad 09 August 2013 - 10:33

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
HBB satt ner X35 till 24990kr..

http://www.hembiobut...p?pgrpnr=177430

Och därför körde jag 50 mil t/rt för att uppgradera 3D:n för att slippa allt strul. ;-)
Lämnade in den, åkte åkte och handla, ringde efter 1,5 h, hämtade den och åkte hem.
Värt all diesel. :-D
+En litetrevlig tripp till Linköping....

+1

Postad 10 August 2013 - 18:15

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Ny serie på ingång inom kort då, ingen som har mer info om de nya modellerna som kommer?

Postad 10 August 2013 - 18:47

Dave R
  • Dave R
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Skickat in min projje nu, få se om de får ordning på elektronik ljudet. Orka ha en som tjuter hela tiden när den matas med bluray, annars så sjukt bra bild synd..

Man ska inte sitta nära projektorn helt enkelt. Men intressant att höra vad de kommer fram till. Jag kan sträcka mig så långt att säga att jag känner igen att den ändrar ljudkaraktär beroende på vilken frekvens det är på bildsignalen, minns inte nu men har för mig att 4k-simuleringen påverkade ljudets karaktär också.

Redigerat av Dave R, 10 August 2013 - 18:47.

Postad 10 August 2013 - 18:57

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Man ska inte sitta nära projektorn helt enkelt. Men intressant att höra vad de kommer fram till. Jag kan sträcka mig så långt att säga att jag känner igen att den ändrar ljudkaraktär beroende på vilken frekvens det är på bildsignalen, minns inte nu men har för mig att 4k-simuleringen påverkade ljudets karaktär också.

Du har ju din x55 närmare än mig. Så du tycker det är okey att ha detta ljud, som hörs i hela vardagsrummet vid normal ljud nivå?

Postad 11 August 2013 - 12:11

Dave R
  • Dave R
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Du har ju din x55 närmare än mig. Så du tycker det är okey att ha detta ljud, som hörs i hela vardagsrummet vid normal ljud nivå?

Givetvis inte. Jag sa bara att jag känner igen att den ändrar ljudkaraktär beroende på bildsignal. Det jag upplever är inte högt eller störande så du har uppenbarligen något hårdvarufel.

Postad 11 August 2013 - 13:11

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3109 inlägg
  • 0
De låter alla lite grand, men användare är lite olika känsliga för ljudet(som är ganska högfrekvent). Hade en kund som upplevde det som otroligt störande på sin X35, medan hans kompis tyckte att man kunde inte höra det alls, hemma hos samma kund, och det var inte alls störande. Kunden tog med sig sin maskin till mig i butiken och vi konstaterade att den lät ungefär lika mycket som vårt demoex. X55 låter lite mer när man använder E-shift. MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Redigerat av Marcus_TheRock, 11 August 2013 - 13:11.

Postad 11 August 2013 - 13:30

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

De låter alla lite grand, men användare är lite olika känsliga för ljudet(som är ganska högfrekvent).

Ja jag och ca 15 personer till lär väl vara känsliga då. Kan ju vara fel på en produkt åxo..Att elektronik hörs vet jag, men det finns gränser..

Postad 11 August 2013 - 15:39

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3109 inlägg
  • 0
Absolut, jag vill bara ge lite input. Intressant hade varit att veta hur många av de 15 personerna som hörde ljudet innan du själv nämnde det för dem? /Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Postad 11 August 2013 - 15:58

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Absolut, jag vill bara ge lite input. Intressant hade varit att veta hur många av de 15 personerna som hörde ljudet innan du själv nämnde det för dem? /Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Behövdes inte eftersom ljudet hördes redan vid uppstart av projektorn. Har sett både x3, x75 och nuvarande gånger två varav ingen lät förutom lite fläktljud. Så att säga att man ska/kan höra elektronik ljud från normalt avstånd låter konstigt och inte bra reklam för Jvc i alla fall..

Redigerat av mcmike, 11 August 2013 - 15:59.

Postad 11 August 2013 - 16:15

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3109 inlägg
  • 0
Jag har aldrig haft igång en projektor, oavsett fabrikat, som jag inte kan höra någon form av ljud ifrån(bortsett från fläkten). Det enda som krävs är att man har ett knäpptyst rum och verkligen lyssnar. Sen hur det uppfattas är olika av olika personer och även beroende på rum och omgivning. Det låter på din beskrivning som om ditt exemplar verkar skilja sig rejält från de andra du har provat och om du har sett/lyssnat på dem i samma/liknande tyst omgivning så är det mest troligt att din maskin låter mer än normalt och då ska du så klart få det åtgärdat. /Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Postad 11 August 2013 - 16:53

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Jag har aldrig haft igång en projektor, oavsett fabrikat, som jag inte kan höra någon form av ljud ifrån(bortsett från fläkten). Det enda som krävs är att man har ett knäpptyst rum och verkligen lyssnar. Sen hur det uppfattas är olika av olika personer och även beroende på rum och omgivning. Det låter på din beskrivning som om ditt exemplar verkar skilja sig rejält från de andra du har provat och om du har sett/lyssnat på dem i samma/liknande tyst omgivning så är det mest troligt att din maskin låter mer än normalt och då ska du så klart få det åtgärdat. /Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Helt övertygad om att det löser sig, grym projektor annars :) Lite O.T men kan man lägga upp ljudfil på forumet?

Postad 13 August 2013 - 18:02

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Erbjudande X35 Eg testad och uppdaterad inkl 3d kit 22497kr 1st..

http://www.elgigante...P_PRISJAKT_EGAB

Projektorshop 22497kr

http://www.projektor...mpaign=prisjakt

Postad 18 August 2013 - 11:56

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Ni som har x55 och uppåt, hur upplever ni bild skillnaden vid användandet av e-shift tekniken(4K)med vanlig bluray källa? Är den stor eller lite märkbart från normalt tittavstånd?

Redigerat av mcmike, 18 August 2013 - 11:57.

Postad 22 August 2013 - 19:02

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Ni som har x55 och uppåt, hur upplever ni bild skillnaden vid användandet av e-shift tekniken(4K)med vanlig bluray källa? Är den stor eller lite märkbart från normalt tittavstånd?

Ingen?

Postad 24 August 2013 - 09:51

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Min Jvc X3 och x30 bodde på assist i Linköping därav aldrig Jvc igen usla när det gäller service tar en evig tid när det strular annars en underbar projektor..

Förstår nu vad du menar, 3 veckor ingen information tror inte ens de har kollat på den ännu. Riktigt uselt, byt bort dessa Jvc..

Postad 24 August 2013 - 10:12

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Du får ringa och prata med dem enda sättet . Jag fick förklarat för mig att det inte brukar vara några problem med Jvc därav den dåliga service när det väl blir problem med dem.

Postad 24 August 2013 - 10:47

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3109 inlägg
  • 0
Det handlar nog inte om att JVC håller bättre än andra fabrikat. Snarare om att det är ett ganska litet fabrikat i Sverige och att det är en kille som är ansvarig för all service av dem i Sverige. Om han har mycket att göra, är på utbildning, är sjuk, eller på annat sätt inte kan utföra service så blir det väntetider. Även väntetider på reservdelar kan vara ett problem i vissa fall.

Det är din handlares jobb att kolla status och meddela dig hur det går och när den kan vara förväntat färdig. När inte servicen hanteras på ett schysst sätt så bör du ta en diskussion med din handlare om hur ni kan skynda på det eller lösa det på annat sätt. Det är i såna här situationer det skiljer mellan olika handlare och som handlare försöker man välja sina leverantörer med omsorg för att kunna få till stånd bra lösningar i problematiska situationer.

Hoppas det löser sig för dig!

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Postad 24 August 2013 - 11:02

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Det handlar nog inte om att JVC håller bättre än andra fabrikat. Snarare om att det är ett ganska litet fabrikat i Sverige och att det är en kille som är ansvarig för all service av dem i Sverige. Om han har mycket att göra, är på utbildning, är sjuk, eller på annat sätt inte kan utföra service så blir det väntetider. Även väntetider på reservdelar kan vara ett problem i vissa fall.

Det är din handlares jobb att kolla status och meddela dig hur det går och när den kan vara förväntat färdig. När inte servicen hanteras på ett schysst sätt så bör du ta en diskussion med din handlare om hur ni kan skynda på det eller lösa det på annat sätt. Det är i såna här situationer det skiljer mellan olika handlare och som handlare försöker man välja sina leverantörer med omsorg för att kunna få till stånd bra lösningar i problematiska situationer.

Hoppas det löser sig för dig!

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Tänkte jag inte ens på, får kontakta dem på Måndag. Kanske därför man inte fått svar från assist..Tack för utförligt svar :)

Postad 24 August 2013 - 13:05

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Det är bara ringa assist annars, där brukar man kunna få en statusuppdatering om inte annat kan säkert han som lagar Jvc projektorer kontakta dig det gjorde han i mitt fall...

Postad 25 August 2013 - 12:06

Unregisteredc2edaed3
  • Unregisteredc2edaed3
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Jag har inget störande ljud. Enda gången projjen är vid 3D läge men stör mig inte på det heller. Inte suttit och försökt lyssna efter ljud. Gör jag det kan jag höra ljud från alla TV och projjar. Sedan stör man sig på det...

Har 3D uppdateringen och tycker 3D bilden vart markant bättre.

Skickade in min för 3D uppdateringen i Juli. Lite sen men inte haft möjlighet tidigare. Service tog tre veckor som utlovat. Killen som repar hade semester och hade en kö därav tre veckor. Helt ok och bra service.

Fråga: någon som vet om det finns andra 3D glasögon som fungerar till X35? Har ett par från JVC men de är mycket osköna och dyra. Har 5 st Samsung brillor som fungerar bra. Men sett att det dyker upp brillor från diverse företag och undrar om det finns erfarenheter från fler märken?

Postad 25 August 2013 - 13:42

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
Kan köpa en nu x55 för runt 20k, men vet inte om jag ska göra det. Jag har en HD 350 som jag är,väldigt nöjd med och egentligen borde man köra med den tills den ger upp...
är verkligen en x55 oerhört mycket bättre?

Postad 25 August 2013 - 13:54

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Kan köpa en nu x55 för runt 20k, men vet inte om jag ska göra det. Jag har en HD 350 som jag är,väldigt nöjd med och egentligen borde man köra med den tills den ger upp...

Köper inte du den kan du pm:a mig, så köper jag den direkt..

Postad 25 August 2013 - 19:34

Unregisterede497fc2e
  • Unregisterede497fc2e
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Köper inte du den kan du pm:a mig, så köper jag den direkt..

20k?! Jadu, finns nog många på forumet som gärna köper den för det :)

Postad 25 August 2013 - 20:11

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

20k?! Jadu, finns nog många på forumet som gärna köper den för det :)

Det var liksom min poäng, lät otroligt billigt ;)

Postad 25 August 2013 - 21:30

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
En av mina polare är en handlare och han skulle sälja den helt utan avans. Tyvärr då inte till någon på ett forum såklart.
Dock kvarstår frågan. Är den avsevärt bättre än min 350? 3D tycker både jag och sambon är fullständigt värdelöst.

Postad 25 August 2013 - 22:53

JonssonSWE
  • JonssonSWE
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Ehh ok är du säker på att det är 20k? Jag jobbar på giganten och vi köper då pip inte in den för några 20k, inte ens netto.

Hade vi haft dom avanserna hade jag bytt tv/proj/övrig maskinpark minst en gång per år ;)

Postad 25 August 2013 - 22:58

Unregisterede497fc2e
  • Unregisterede497fc2e
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

En av mina polare är en handlare och han skulle sälja den helt utan avans. Tyvärr då inte till någon på ett forum såklart.
Dock kvarstår frågan. Är den avsevärt bättre än min 350? 3D tycker både jag och sambon är fullständigt värdelöst.

Om han skulle kunna göra det så skulle vi kunna prata med honom, lägger han på 10% på priset och sedan kan erbjuda den för 22k till varje medlem på forumet så kan jag garantera att ALLA på forumet skulle beställa av honom. Då skulle han få en kvantitetsförsäljning som heter duga :) Känns väldigt konstigt att han skulle ha dom inköpspriserna

Postad 26 August 2013 - 07:06

Unregisteredc2edaed3
  • Unregisteredc2edaed3
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
50% marginal? Låter inte troligt...

Postad 26 August 2013 - 07:24

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Lite buffel och båg bakom kanske ;)

Postad 26 August 2013 - 09:59

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Om han skulle kunna göra det så skulle vi kunna prata med honom, lägger han på 10% på priset och sedan kan erbjuda den för 22k till varje medlem på forumet så kan jag garantera att ALLA på forumet skulle beställa av honom. Då skulle han få en kvantitetsförsäljning som heter duga :) Känns väldigt konstigt att han skulle ha dom inköpspriserna

Det är en stor kedja som jag tror köpte på sig för alldeles många enheter och därför kan de internt sälja för de pengarna, alternativt så har den blivit biillgare i inköp utan att det reflekterats av handlarna än (mindre troligt).

Kan vi lämna det där nu? Är det värt att kasta ut en 350HD?

Postad 26 August 2013 - 12:40

JonssonSWE
  • JonssonSWE
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Nu är det ju ingen skit proj du har idag men för 20k hade jag aldrig tvekat en sekund. Har aldrig kikat på 350hd men självklart kommer det bli skillnad.

Tror inte att du kommer uppleva att det blir en natt/dag skillnad men bara priset i sig gör ju bytet legitimt anser jag i alla fall.

Postad 29 August 2013 - 11:51

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3116 inlägg
  • 0
E-SHIFT 2 demonstration,och reviews av dom bättre modellerna: http://www.projector...monstration.php

Postad 31 August 2013 - 07:11

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

E-SHIFT 2 demonstration,och reviews av dom bättre modellerna: http://www.projector...monstration.php

Tack nu fick man lite svar på frågan :) Verkar göra en hel del, även om det inte är äkta 4k..

Postad 04 September 2013 - 20:42

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Hej på Er

Om man väljer mellan en X35 eller en HW50...vad skall man tänka på då ?

Finns det några odiskutabla skillnader som inte kan räknas som "tycke och smak" ?

Postad 06 September 2013 - 07:04

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

Hej på Er

Om man väljer mellan en X35 eller en HW50...vad skall man tänka på då ?

Finns det några odiskutabla skillnader som inte kan räknas som "tycke och smak" ?

hw-50 har inget linsminne tex samt är lite ljustarkare..

Postad 08 September 2013 - 18:17

Tanax
  • Tanax
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Var och kollade på en lägenhet idag och vardagsrummet har 3.5m från vägg till vägg (alltså typ 3m efter avdrag för utrymme för projektor och vägg samt duk och vägg). Räcker det för en X35a? Hur stor bild får jag då om jag är ute efter en 2.35:1 duk?

Postad 08 September 2013 - 18:28

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
http://www.ivojo.co....pid=JVC_DLA-X35

Redigerat av spuj, 08 September 2013 - 18:33.

Postad 08 September 2013 - 18:45

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Var och kollade på en lägenhet idag och vardagsrummet har 3.5m från vägg till vägg (alltså typ 3m efter avdrag för utrymme för projektor och vägg samt duk och vägg). Räcker det för en X35a? Hur stor bild får jag då om jag är ute efter en 2.35:1 duk?

Annars har du denna sida som är lätt att räkna och förstå..Du får ut max 92" (2:35:1) med 3 meter mellan lins/duk med max zooma in..Vilket motsvara 97" i 16:9 format..

http://www.projector...culator-pro.htm

Redigerat av mcmike, 08 September 2013 - 18:47.

Postad 08 September 2013 - 21:51

Tanax
  • Tanax
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

http://www.ivojo.co....pid=JVC_DLA-X35

Tittade på den förut men tyckte grafen var svår att förstå!

Annars har du denna sida som är lätt att räkna och förstå..Du får ut max 92" (2:35:1) med 3 meter mellan lins/duk med max zooma in..Vilket motsvara 97" i 16:9 format..

http://www.projector...culator-pro.htm

Tittade på den också förut men hade tydligen valt fel, valde JVC Europe och den tyckte att 4m var minsta avstånd. Tackar! :)

Postad 08 September 2013 - 22:05

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Tittade på den förut men tyckte grafen var svår att förstå!

Tittade på den också förut men hade tydligen valt fel, valde JVC Europe och den tyckte att 4m var minsta avstånd. Tackar! :)

Det ska vara lika oavsett vilken man väljer, kör själv 114" på 4 meter. Har du köpt en X35?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.