Jag slog också till på deras erbjudande. Hoppas den kommer innan helgen. Såg att dom bara hade det erbjudandet i några dagar. Nu kostar den mer.
Vad är dina intryck så här långt och vad hade du för TV innan?
TV:n jag köpte och returnerade precis innan (Sony KDL-50W808C) hade den tydligaste clouding jag personligen sett på en TV jag fått hem, fanns framför allt tre fläckar inåt mitten någonstans som enkelt gick att se i riktigt mörka scener i film och tv-program. Så med detta i åtanke är jag väldigt tillfreds med belysningens jämnhet i min JU7505.
Jag får också känslan av att den hänger med aningen bättre i rörelser överlag också. Båda de här två sakerna bekräftas ju utifrån Rtings tester så det är förmodligen inte inbillning.
Däremot är jag inte hundra på att bilden faktiskt är bättre i övrigt. Har nyligen börjat kolla på serien The Wire på Blu-Ray nyligen, och hela första säsongen hann jag se på Sony-tv:n. Hade därför mycket färskt i minnet hur allt såg ut när jag fick Samsung eftersom jag på daglig basis sett 1-2 avsnitt, vilket var ett bra utgångsläge för att snabbt märka av skillnader.
Intrycket jag får är att Sonyn hade ett lite större djup och en mer filmisk känsla över bildkvalitén på något sätt. Inte helt lätt att sätta fingret på.
Jag blev överraskad av det oerhörda djupet i bilden när jag började se serien eftersom den trots allt är rätt gammal (2002, första säsongen).Allt kändes otroligt detaljerat, klart och naturligt trots att det knappt fanns nåt brus någonstans.
När jag fortsatte på JU7500 hacd jag i och för sig gått miste om två tum, men det är ju inte särskilt mycket egentligen. Intrycket direkt var att bilden inte är fullt så kristallklar och "djup" på något sätt, även om jag - om jag inte haft Sonyn precis innan - knappast hade haft nåt konkret att anmärka på. Det ser bra ut, inget snack om den saken, men inte riktigt så bra som på Sonyn i min mening.
Bilden kändes avsevärt brusigare också men jag insåg att detta också är för att jag i Sonyn haft en auto-brusreducering påslagen, vilket fungerade otroligt bra eftersom alla detaljer ändå var krispiga och klara.
Det känns som detta är en av orsakerna till att jag upplever bildkvalitén som mer ojämn på Samsungen, för med liknande brusreducering påslagen här är resultatet inte lika effektivt och jämnt. Det känns som man hinner se bruset under ett ögonblick innan effekten kickar in vid scenbyten, och det har till synes större påverkan på klarheten i bilden än på Sonyn.
Så helhetsintrycket är någonstans lite kluvet ändå. Även fast det i recensioner låtit som 1080p ser jättebra ut på denna så får jag ändå känslan av att skillnaden just kan bero på att Sonyn, som kanske bildmässigt är en av de sista vassare native 1080p-skärmarna, är anpassad till hundra procent för denna upplösning medan Ju7505 måste skala upp. Och att det, även om det ser bra ut för ett otränat öga, ser aningen sämre ut.
Jag undrade ett tag om storleksskillnad kanske kunnat haft påverkan och lurat mig lite också, men två tum kan ju inte göra SÅ stor skillnad - eller?
Redigerat av The Dead Echo, 03 April 2016 - 00:04.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
Skrota eller laga/köpa reservdel Samsung UE65JS9005QXXE
53 bilder
37 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?