![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
Postad 12 mars 2007 - 14:36
Postad 12 mars 2007 - 20:41
Alltid när min digitalmottagare är igång och jag tittat på dvd via HDMI och ska växla till TV eller tillbaka till AV1 (digitalmottagare) så hänger den sig i "input" väljaren!
Jag har faktiskt tröttnat lite på detta skitfel, för det rör sig fortfarande om en TV som kostade ganska mycket! Tänkte ringa och gnälla hos LG när jag har tid, ger säkert inget!
Är förövrigt också irriterad över bildinställningsfunktionen med brusreducering! Vad betyder de olika inställningarna med 3Dnr och mpeg? Ska man prova runt lite bara? 15mpeg-varianter per 3Dnr (3st), 45 olika kombinationer utan instruktion.....
ganska nöjd med bilden som tur var (fast inte helt....)
/Leif
Postad 22 mars 2007 - 12:00
Även Min Lp1:a 37 hänger sig ibland ...Känns som detta är ett standard fel ..
Annars är jag hel nöjd ....
Postad 29 april 2007 - 11:47
Men, min tv har aldrig hängt sig under tiden den är på, utan enbart när man startar den. Den startas då inte riktigt upp, utan kommer så att LG-lampan börjar lysa, men det blir ingen bild. Drar jag då ut sladden och sen sätter i den igen, så funkar den. Det händer inte varje gång, men har väl hänt en 3-5 gånger senaste månaden tror jag. Bör jag lämna in den på service ? Har ca 20 dagar kvar av garantin, så det kanske vore smartast, vore ju trist om den dog några dagar efter.
Postad 30 april 2007 - 07:41
Postad 05 maj 2007 - 10:09
Den har dock hängt sig en eller två gånger under ett år.
Det som irriterar mig mest är att jag inte kan få ut hela det dynamiska omfånget.
Det vill säga, att "svart" i bilden verkligen är så svart som TVn kan prestera, samtidigt som "vitt" i bilden är den maximala ljusstyrkan TVn kan ge, eller åtminstone tillräckligt ljust för att se på TVn i fullt dagsljus.
Har satt kontrasten till max. För att få rätt svartnivå måste jag ha ljusstyrkan satt till ca 38 om kontrasten är 100. Med dessa inställningar är svärtan bra, man bilden är ganska så mörk.
Höjer jag ljusstyrkan så sticker svartnivån också upp.
Någon som har en lösning på detta problem?
Postad 06 maj 2007 - 09:20
Jag har aldrig använt AV1 hittills. Men fick i dgarna tag på en RGB-SCART kabel till min gamecube.
Jag måste starta om TVn flera gånger innan den lyckas få bild från AV1. Dessutom slutar TVn att svara på de flesta kommandona från fjärrkontrollen när jag väljer AV1 och det inte blir någon bild.
Power on/off från fjärren funkar dock.
Känns som att LGs support kommer att få ett samtal på måndag..
Postad 06 maj 2007 - 09:37
Postad 06 maj 2007 - 12:03
TVn hänger sig inte, men det blir ingen bild.
Ljudet kommer fram, men bilden är bara svart.
Jag måste växla mellan olika ingångar flera gånger för att bilden ska komma fram. Ibland funkar det att slå över från AV1 till "TV" istället (!!)
Postad 30 september 2007 - 19:33
Är det någon som spelar Ps3 på denna tv ??
hur funkar det i så fall ??
Postad 31 oktober 2007 - 17:29
Postad 14 december 2008 - 11:56
Är det någon annan här som har problem med harmony kontrollerna och 42lp1. jag får inte min harmony 885 att byta till rätt input. tex när jag vill över till hdmi så vet man aldrig vilken input man hamnat i... grymt irreterande...
Jag har också problem med just harmony och hdmi. Jag kör därför via komponent...
Postad 14 december 2008 - 12:44
Tacksam för hjälp!
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar