Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 14 november 2010 - 13:12
Unregistereda4c12829
-
Unregistereda4c12829
-
Användare
-
-
171 inlägg
@que:
Nej det var en enkel programmerad inspelning och jag har två kablar till SAT + en till markantennen.
Jag har ju iofs HDMI handskakningsproblemet iom att den är kopplad till min HK som agerar bild o ljudväxel. Men jag
orkar inte fibbla med detta just nu. Jag får lära mig att leva med det tsv.
//HJ
EDIT: Kanske har att göra med att jag kör allt med en Harmony?! Skall prova med originalfjärren nästa gång det händer.
Redigerat av Unregistereda4c12829, 14 november 2010 - 13:13.
Postad 15 november 2010 - 08:56
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Full hårddisk !!! Hur har det gått till. Hade tidigare fyllt knappt halva disken och igår spelade jag in Dobidoo samt Skavlan i SD och nu är hårddisken full. En märklig sak är att några gamla program som har varit inspelade förut dykit upp. Eftersom disken är full så funkar inte att pausa program samt att spela in. VAD GÖRA ?
Fick samma problem förra veckan (full hårddisk, dock utan återkomst av raderade program), ringde supporten och fick besked om att det var ett känt problem och enda lösningen var att formatera disken, ev. kunde en fabriksåterställning hjälpa. Talade om för dem att jag inte vågade göra en återställning efterssom man inte litar på boxen och att jag var rädd för att bli av med allt inspelat. Provade istället att stänga av boxen och därefter göra den strömlös en liten stund och det hjälpte! Det mest irriterande med fenomenet var dock att det med någon minuts mellanrum kom upp en ruta på skärmen som meddelade att hårddisken var full, så man fick sitta med fjärren och trycka OK hela tiden. Det finns nog inga gränser för vad denna box kan hitta på...
Postad 15 november 2010 - 09:06
Stilleh
-
Stilleh
-
Rookie
-
4 inlägg
Hatar att ha en inspelningsbar box som man inte kan lita på. Skulle tippa att vid cirka 40% av gångerna avbryter boxen helt sonika inspelningen vid olika tidpunkter. Har missat en 6-7 hockeymatcher (säsongsbiljett) samt att flickvännen har spelat in dokusåpor som varar en timme men inspelningen avslutas efter 30minuter. Det spelar ingen roll om man startar inspelningen via EPGn eller direkt på kanalen. Inga serieinspelningar används.
Någon sm har någon fix förutom att skicka skiten och beställa Viasat?
Postad 15 november 2010 - 09:40
ABSiNSANE
-
ABSiNSANE
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Någon mer än jag som har problem med att TV6 försvinner ur den egna kanallistan???
Detta fenomen är inget nytt då problemet funnits i de programvarorna som boxen haft så länge jag varit kund hos CD, 2,5 år. Jag hade förhoppningar att det skulle vara löst i de två senaste versionerna men CD har svårt att positivt överraska en...
Postad 15 november 2010 - 09:59
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Någon som har någon fix förutom att skicka skiten och beställa Viasat?
Nu har jag inte alls haft dina problem. Visst får jag hålla lite koll på serieinspelningarna, se till att de verkligen hittar nästa tid att spela in, men den brukar då verkligen spela in det jag vill. Du kan testa att reklamera boxen. Sedan finns det än alternativ till CDs egna box, titta exempelvis i tråden för Vu+Duo boxen. Fabriksåterställning rör inte det inspelade på disken, det kan man utföra utan risk för att förlora material.
Postad 15 november 2010 - 10:31
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
Hade en konstig sak i helgen, vi hade spelat in Beck i 2 delar på TV4. Vi ha de börjat titta på första delen men orkade inte fortsätta. Bläddrar ner i listan och helt plötsligt hoppar den 4 rader upp igen, tänker inte mer på det.
Sen när vi skulle kolla vidare så såg vi bara en del i listan, vi fortsatte där vi slutade sen sa vi att det är ju ingen vits med att kolla vidare eftersom slutet inte fanns kvar. Vi trodde att vi tagit bort den av misstag.
Men när vi stängde av avsnittet och kollade listan igen så hade den kommit tillbaks.
Och det gick att se bägge delarna.
Postad 15 november 2010 - 14:50
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Hatar att ha en inspelningsbar box som man inte kan lita på. Skulle tippa att vid cirka 40% av gångerna avbryter boxen helt sonika inspelningen vid olika tidpunkter. Har missat en 6-7 hockeymatcher (säsongsbiljett) samt att flickvännen har spelat in dokusåpor som varar en timme men inspelningen avslutas efter 30minuter. Det spelar ingen roll om man startar inspelningen via EPGn eller direkt på kanalen. Inga serieinspelningar används.
Någon sm har någon fix förutom att skicka skiten och beställa Viasat?
Har inte haft några problem med serieinspelningar eller inspelningar med -15 varianten. En förutssättning för problemfritt är nog att man har två kablar, har man det så bör det fungera. Att man hoppar i MyTv-listan har jag också sett
Redigerat av Unregistered124686ac, 15 november 2010 - 14:50.
Postad 15 november 2010 - 16:58
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Har två kablar och inga problem med att få till serieinspelningar. Funktionen är så fantastiskt bra att tar man bort ett avsnitt dyker det upp igen nästa dag. Händer också att samma avsnitt spelas in fler gånger. Inte konstigt att folk får fulla hårddiskar.
Postad 15 november 2010 - 18:41
supergrl
-
supergrl
-
Rookie
-
6 inlägg
Förut kunde man Klippa och redigera inspelade program, ta bort början, ta bort slutet eller ta bort del i mitten. Då genom att använda "settings" knappen när inspelningen var pausad.
Efter senaste uppgraderingen hittar jag ingenstans hur jag kan klippa i mina inspelningar. Står heller inget i manualen på CDs hemsida.
Någon som lyckats hitta någon hemlig knapp?
Postad 15 november 2010 - 21:37
znitz
-
znitz
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag märkte en ytterligare märklig sak (kanske redan rapporterad). När vi var "trötta" och inte orkade se vidare på ett program så gick
jag in i EPG och tryckte "spela in" för att kunna se resten en annan dag. När jag kom hem från jobbet dagen efter så stod boxen fortfarande och spelade in...
Det var inte mycket kvar av utrymmet efter det  . Normalt har detta funkat jämt. Kanske var det en "glitch" i mjukvaran denna gång?
Postad 15 november 2010 - 23:22
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Med så mycket problem med hdboxen, rekommenderar ni en att ta ett 27 månaders abb med boxen för 999:-?
har iptv som gett upp. (väntar på att canal digital skall få ändan ur och erbjuda hdkanalerna i mitt stadsnät med inspelningsbar box)
Postad 16 november 2010 - 09:08
bitnever
-
bitnever
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Har en sagem hd pvr 102-ct är det bara min box man inte kan trycka ok i epg meny som då visar vald kanal?
har även testat lägga över till min harmony one fjärr funkar ej med den heller
Postad 16 november 2010 - 09:15
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Har en sagem hd pvr 102-ct är det bara min box man inte kan trycka ok i epg meny som då visar vald kanal? har även testat lägga över till min harmony one fjärr funkar ej med den heller
hd pvr 102-ct? Kabelboxen? den har en egen tråd. Normalt kan du på satellitboxen välja kanal i EPGn, den boxen har ju dock en uppdaterad EPG jämfört med kabelboxen så... ja, ta ditt ärende i rätt tråd.
Postad 16 november 2010 - 10:27
yellowmanX
-
yellowmanX
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Med så mycket problem med hdboxen, rekommenderar ni en att ta ett 27 månaders abb med boxen för 999:-? ...
Verkligen inte, såvida du inte gillar problem och är lite av en självplågare.
Postad 16 november 2010 - 10:43
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
Verkligen inte, såvida du inte gillar problem och är lite av en självplågare.
+1
Postad 16 november 2010 - 10:56
roake
-
roake
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Har en kollega som har köpt en och han är helnöjd, verkar som om nya boxar klarar det bättre. (eller också har han haft tur)
Jag är inte nöjd själv utan har de flesta problem som alla andra har, min box är en utbytes som jag fick i somras här hårddisken pajjade så jag vet inte hur gammal den är.
Postad 16 november 2010 - 17:40
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Med så mycket problem med hdboxen, rekommenderar ni en att ta ett 27 månaders abb med boxen för 999:-?
har iptv som gett upp. (väntar på att canal digital skall få ändan ur och erbjuda hdkanalerna i mitt stadsnät med inspelningsbar box)
Skulle nog förhandlla till mig möjligheten att upphäva köpet och man skulle få problem över det normala (dvs över sin stresströskel), min box funkar nu bra och går att använda i princip såsom det är tänkt. Men många har problem och det kan bero på kringutrustningen, testa med din TV/receiver så får du se
Postad 16 november 2010 - 18:06
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Väldans vad folk frågar om de vågar ge sig på Boxen.
Vänta tills Canal Digital får tummen ur och erbjuder en ny HD PVR från annan tillverkare är fortfarande mitt råd. Eller att de backar till den gamla hårdvarumjukvaran som till slut fungerade nästan bra.
Jag är nästan säker på att Canal Digital snart går i konkurs. De har ju verkligen gjort bort sig med denna box. Kan någon på rak arm säga något företag som efter några år får sin maskin att äntligen fungerar och då gör om den från helt så den blir nästan lika urusel som när den lanserades. Hur mycket än Norrbaggar och TV 4 pumpar in så håller nog de flesta här med om att bolaget har en ledning som gör katastrofala missbedömningar. Och eftersom boxen inte går köra utan abonnemang är det ett riskköp eftersom troligen verksamheten kommer läggas ner.
Canal Digital är inte ett sunt företag.
Postad 16 november 2010 - 18:37
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Jag är nästan säker på att Canal Digital snart går i konkurs. De har ju verkligen gjort bort sig med denna box. Kan någon på rak arm säga något företag som efter några år får sin maskin att äntligen fungerar och då gör om den från helt så den blir nästan lika urusel som när den lanserades. Hur mycket än Norrbaggar och TV 4 pumpar in så håller nog de flesta här med om att bolaget har en ledning som gör katastrofala missbedömningar. Och eftersom boxen inte går köra utan abonnemang är det ett riskköp eftersom troligen verksamheten kommer läggas ner.
Canal Digital är inte ett sunt företag.
Jag förstår din besvikelse, jag är själv jäkligt less på boxen, men har du något som helst belägg för det som du skriver ovan. Senaste uppgifterna jag hittade var att de gjorde vinst: C More Entertainment AB omsatte 2,3 miljarder kronor 2008 och gjorde en vinst på 33 miljoner kronor. Tror inte att man behöver vara orolig om man binder upp sig på 24 månader att C More Entertainment kommer att gå omkull och därför få en oanvändbar box inom den tiden. Däremot är det riskköp i form av att det inte är troligt att CD under abonnemangstiden kommer att fixa fram en fullt fungerande mjukvara...
Postad 16 november 2010 - 20:21
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Ett par tre gånger de senaste dagarna har min box helt slutat att reagera på fjärr kommando. Jag ser att lysdioden blinkar till men inget händer, kan inte stänga av den inte ens på fronten. Det blir strömsladden igen.
Postad 16 november 2010 - 21:06
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Ett par tre gånger de senaste dagarna har min box helt slutat att reagera på fjärr kommando. Jag ser att lysdioden blinkar till men inget händer, kan inte stänga av den inte ens på fronten. Det blir strömsladden igen.
Inte ens 3 sek tryck på fronten? Det har alltid fungerat för mig.
Postad 16 november 2010 - 21:28
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Jag förstår din besvikelse, jag är själv jäkligt less på boxen, men har du något som helst belägg för det som du skriver ovan. Senaste uppgifterna jag hittade var att de gjorde vinst: C More Entertainment AB omsatte 2,3 miljarder kronor 2008 och gjorde en vinst på 33 miljoner kronor. Tror inte att man behöver vara orolig om man binder upp sig på 24 månader att C More Entertainment kommer att gå omkull och därför få en oanvändbar box inom den tiden. Däremot är det riskköp i form av att det inte är troligt att CD under abonnemangstiden kommer att fixa fram en fullt fungerande mjukvara...
Nu äger ju Norska Telenor Canal Digital Telenor omsatte 2009 106 miljader norska kronor
Postad 16 november 2010 - 22:56
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Den svenska delen drivs av C More Entertainment och Telenor äger 35% av C More Entertainment har jag fattat det som? Skitsamma, det här blev väldigt off topic, det jag ville få fram var att jag inte ser det så troligt att bolaget kommer kursa pga denna undermåliga box.
Postad 17 november 2010 - 08:11
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Den svenska delen drivs av C More Entertainment och Telenor äger 35% av C More Entertainment har jag fattat det som? Skitsamma, det här blev väldigt off topic, det jag ville få fram var att jag inte ser det så troligt att bolaget kommer kursa pga denna undermåliga box. 
Eftersom rätt ska vara rätt http://sv.wikipedia....ntertainment_ABDe äger varumärket Canal+ och kanalerna kring detta. Canal+ är INTE samma sak som Canal Digital. Cmore ägs av Tv4-gruppen. Canal Digital är en distributör av kanaler. De ägs av Telenor. Till 100% Slut om detta nu, tillbaka till ämnet.
Redigerat av Monshi, 17 november 2010 - 08:12.
Postad 17 november 2010 - 08:59
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Detta hände mig 2 gånger i går kväll. Löste det med att hålla in av/på knappen på boxen i 3 sek och låta boxen stänga av ordentligt innan jag satte på den igen. Trycker man bara en gång/snabbt som man normalt gör stänger min box av sig direkt, men när man startar är det samma fel kvar. Nä, Canal Digital Sverige Aktiebolag - Org 556039-8306 kommer inte att göra KK, det som stör mig är att dom vid bokslutet 2009 hadde 1 408 858 000 Skr i omsättningstillgångar och inte kan lösa detta problem trots att dom idag haft 70 dagar på sig, eller 50 arbetsdagar. Detta är ju inget källarbolag, dom är över 100 antällda och pengar har dom, men iget händer. Av dom över 100 st anställda är det nog 1 idiot som jobbar med vårt problem. Om dom påstår att dom gör var dom kan för att lösa detta ljuger dom eller så är dom totalt inkompetenta. Troligen lägger dom 100 gånger mer pengar på reklam just nu än på att lösa vårt problem som är så långt ner i prioritet att det troligen inte syns på deras aggenda. Högst upp på den står det nog att dom ska lura in fler kunder. Motbevisa mig gärna i mina påstående, ge mig ett litet bevis på att dom gör nått själv. Dom skyller ju bara på alla andra utan att ta nått ansvar själva. Jag blir så förbannad varje gång jag tänker på hur dom sköter detta.
Redigerat av B BUS, 17 november 2010 - 09:05.
Postad 17 november 2010 - 20:24
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Gör inte detta ägande saken rörigare om man funderar på att köpa denna box. Olika kanal-information på två olika hemsidor. Canal Digitals och Canal+. Och sedan detta med support på boxen. Var i kontakt med tillverkarna Sagem som inte ville ta i boxen med tång. De hänvisade till Canal+ (eller var det Digital).
Nej och åter nej, jag är inte bitter. Jag är glad att Canal+ (eller var det Digital) startade detta med HDTV i Norden. Utan dem hade vi haft skitbild på våra platt TV. PPV tycker jag också är helt underbart. Sedan att Boxen först var skräp och sedan bra och till slut skräp igen för att canal+ (eller var det Digital) måste få in pengar med att slicka SF Anytime i rovsjursöglan bör ju ge någon sparken. Helt ärligt tror jag inte Canal+ (eller var det Digital) gör konken. Kundförakt och är hållbart i längden.
Fråga om boxen:
Någon som kan köra VOID med mobilt bredband. Jag har Telenor 10 MB, (egentligen 7 Mb, förmiddag och 0,8 Mb kväll) och det stoppar ideligen även när jag har bra fart. Jag har bara tittat på Trailers. Är ljudet lika dåligt på filmerna. När kommer nya sevärda filmer som kanske gör tjänsten värd att ha? Struntar i tjänsten men är nyfiken.
Inget trovärdigt rykte ännu om att de lyssanr på sina kunder med att lägga ner VODIIVOD och kör ut den gamla mjukvaran till boxarn igen = att den ansvariga verkligen får sparken?Hm, får ta tillbaka ovanstående redan  Hörde just ryktet på komradion att det snart kommer ny uppdatering som kommer lösa alla problem. Blir även, samma år,SVT Play och TV 4 Play i boxen och inspelningar kommer kunna sparas på 3,5 tums usb disk - med egen strömförsörjning. Dock formaterad med eget filsystem av hela disken vilket gör att disken inte går att använda i datorn. Ruva har nu spårat ur helt och fullständigt pga feber.
Redigerat av ruva, 17 november 2010 - 20:40.
Postad 18 november 2010 - 07:34
handbrake
-
handbrake
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Jag kommer betrakta ovanstående inlägg som ironi och förbannad lögn tills CD bevisar motsatsen...
Krya på dej Ruva...
Postad 18 november 2010 - 08:19
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Ironi, men är det jättesvårt att fixa eftersom de som har hand om boxen (vilka det nu är av SC,C+.CD) inte velat eller orkat? Dum fråga kanske men febern är borta så det är högst troligt att jag chansar på att de inte Pairar på 3 år och åker till Götet och Almsat för att köpa en VU+ Duo idag. Orkar ärligt talat inte med denna box mer.
Postad 18 november 2010 - 08:46
handbrake
-
handbrake
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Postad 18 november 2010 - 09:18
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
.....Troligen lägger dom 100 gånger mer pengar på reklam just nu än på att lösa vårt problem som är så långt ner i prioritet att det troligen inte syns på deras aggenda. Högst upp på den står det nog att dom ska lura in fler kunder. .......
Någon på Canal digital har tänkt fel här. Den bästa reklamen man kan få är av nöjda kunder som sprider ut att företaget har bra produkter.
Postad 18 november 2010 - 11:10
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Någon på Canal digital har tänkt fel här. Den bästa reklamen man kan få är av nöjda kunder som sprider ut att företaget har bra produkter.
Ett standardsvar från Canal Digital är "vi håller er uppdaterade på vår hemsida". På den händer det ingenting, så då antar jag att det inte händer nått? Eftersom dom hela tiden hänvisar till deras hemsida skulle åtminstonde jag uppskatta om dom någon gång komenterade typ: "Vi har nu testat en ny programvara men tyvärr har vi lärt oss av våra misstag och är vi mer försiktiga nu och väljer att utveckla den lite till innan vi kan släppa den till Er. Vi räknar med att testa den på nytt igen nästa vecka." Både VIA -sat (Linus-via satt sup...)och Boxer-Robert är aktiva här på forumet och det gör att tongången blir bättre och man ser att kritiken når fram som här tex: https://www.minhembi...howtopic=272358Från CD får man i bästa fall ett "Tack Vi ser all form av feedback från våra kunder som extremt viktig för oss i vårt fortsatta arbete med att leverera premium-tv i världsklass, vi håller ER uppdaterade på vår hemsida ". Sen skiter dom i en, eller?
Postad 18 november 2010 - 11:20
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Uppgraderingar och nya programvaror är väl inte helt riskfritt?
Förr eller senare händer det oundvikliga att någon operatör skickar ut en mjukvara och boxarna låser sig fullständigt. Enda lösningen blir att skicka in dem för åtgärd.
Hur löser de ett sådant scenario om de helt plötsligt står där med 100000 defekta boxar? Bara portokostnaden t.o.r. till kunerna blir astronomiska.
Postad 18 november 2010 - 13:34
Unregistered797ff2d4
-
Unregistered797ff2d4
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Om man vill ha CD vilken box rekomenderar ni då?
Postad 18 november 2010 - 15:27
ulfis
-
ulfis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Ironi, men är det jättesvårt att fixa eftersom de som har hand om boxen (vilka det nu är av SC,C+.CD) inte velat eller orkat? Dum fråga kanske men febern är borta så det är högst troligt att jag chansar på att de inte Pairar på 3 år och åker till Götet och Almsat för att köpa en VU+ Duo idag. Orkar ärligt talat inte med denna box mer.
Ursäkta en kanske dum fråga men.... Om CD skulle paira och man har ett annat fabrikat sin box, vad innebär det? Att man kan köra vidare med en Conax-modul man köper av CD, eller får man anse boxen vara värdelös?
Postad 18 november 2010 - 15:35
ulfis
-
ulfis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Nya sensationer.  Timeshiftbuggen går igen. (det visste vi väl redan) Men att man sedan inte kan välja någon annan kanal än den som går på timerinspelning är nytt för mig. Får upp ett meddelande om "Ingen signal". Ungefär som om man bara skulle ha en en kabel från parabolen. Men det har jag inte. Dessutom visar boxen c:a 60+ % på båda ingångarna.
När ska detta elände ta slut?
(retorisk fråga, jag förväntar mig inget svar...)
Postad 18 november 2010 - 20:04
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Uppgraderingar och nya programvaror är väl inte helt riskfritt? Hur löser de ett sådant scenario om de helt plötsligt står där med 100000 defekta boxar? Bara portokostnaden t.o.r. till kunerna blir astronomiska.
Då höjer man priset på abbonemanget med 20 kr/månaden igen.
Postad 18 november 2010 - 21:52
tgrahnen
-
tgrahnen
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Ett standardsvar från Canal Digital är "vi håller er uppdaterade på vår hemsida". På den händer det ingenting, så då antar jag att det inte händer nått? Eftersom dom hela tiden hänvisar till deras hemsida skulle åtminstonde jag uppskatta om dom någon gång komenterade typ: "Vi har nu testat en ny programvara men tyvärr har vi lärt oss av våra misstag och är vi mer försiktiga nu och väljer att utveckla den lite till innan vi kan släppa den till Er. Vi räknar med att testa den på nytt igen nästa vecka."
Både VIA -sat (Linus-via satt sup...)och Boxer-Robert är aktiva här på forumet och det gör att tongången blir bättre och man ser att kritiken når fram som här tex: https://www.minhembi...howtopic=272358
Från CD får man i bästa fall ett "Tack Vi ser all form av feedback från våra kunder som extremt viktig för oss i vårt fortsatta arbete med att leverera premium-tv i världsklass, vi håller ER uppdaterade på vår hemsida ". Sen skiter dom i en, eller?
Ja
Postad 19 november 2010 - 07:55
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Om man vill ha CD vilken box rekomenderar ni då?
Jag håller just på att prova med Vu+ Duo och det gick bra. men man får ladda ner en fil (Image) till ett usb minne för att få igång kortet. Filen lägger in helt ny mjukvara. Sedan laddar man ner en mjukvarukortavläsare (softcam). Har inte ännu stoppat in hårddisk i den. Men det fungerarde bra med Pli:s Image men jag vill kunna koppla in DVB-T sticka och provar nu en annan Image som heter Black Hole. Fattar dock inte hur man får Softcam att hoppa igång som då ska läsa av mitt CD-kort och förhoppningsvis ett Boxerkort. Men detta är tidskrävande. Nöjer man sig med den andra Imagen (Pli) och koda av endast CD rekommenderar jag boxen. Annar verkar den svår men kommer jag på ska jag skriva en riktig "tummen i handen" Guide. Bilden blir avsevärt bättre på Vu+ Duo och ljudet synkar perfekt. Men är inte så förtjust i att kunna få in alla kanaler eftersom det blir rörigt i kanallistan med 300 st. Får jag inte igång DVB-T fortsätter jag med Sagems skitbox och köper mig en DVB-T box för marksänd betal -TV.
Postad 19 november 2010 - 08:19
Hooch
-
Hooch
-
Forumräv
-
-
991 inlägg
Förbereder inför en flytt, men vet inte om mitt CD paket får följa med....har någon koll på ett skäligt begagnat pris? Antingen sätter jag ut en annons eller säljer den till de kommande ägarna till vårt hus vi ska sälja.
Så...hur ser begagnat marknaden ut med priser?
Postad 19 november 2010 - 08:30
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Fortfarande ingen ny programvara som fixar nåt viktigt problem? Känns som att det bara är att ge upp den här ###### skitboxen, tappar inspelningar var och varannan dag nu för mig är ju jävligt irriterande när det är de boxen är till för. Är detta lösningen? http://www.canaldigi...xklusivt-avtal/ kanske ska kräva en sån box gratis som kompensation för skitboxen?
Postad 19 november 2010 - 08:40
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Skrev i alla fall till CD å krävde att de ska ta bort månadsavgiften för ytterligare en månad eftersom att boxen fortfarande inte fungerar som den gjorde innan 8:e sept. Tänker inte betala dem nåt för abbonemanget på den boxen så länge den inte fungerar som utgett.
Postad 19 november 2010 - 08:49
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Antar att detta kommer innebära en ny box på sikt: Canal Digital skriver avtal med amerikanska pvr-tjänsten Tivo.
– Canal Digital vill tillhandahålla det bästa tv-innehållet och erbjuda de bästa tittarupplevelserna. Tivo har satt en standard för branschen vad gäller användarvänliga gränssnitt och kommer med sina innovativa lösningar att göra det möjligt för våra parabolkunder att få tillgång till tv-marknadens mest avancerade boxarhttp://www.dagensmed...icle2510634.ece
Postad 19 november 2010 - 09:11
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Hehe, kan bli intressant och se om de kan få in TiVo-liknande funktioner i denna box.
Får nog slänga iväg ett mail...
Postad 19 november 2010 - 09:33
Yaris
-
Yaris
-
Rookie
-
3 inlägg
Länken till Tivo där både samarbetet med CD och produktbeskrivning av nya PVR boxen beskrivs. Det framgår idag också på CD hemsida angående pressmeddelandet. http://pr.tivo.com/e...ejsp=custom_150
Postad 19 november 2010 - 10:50
supergrl
-
supergrl
-
Rookie
-
6 inlägg
Igår hände något "nytt". När jag slog på boxen så var volymen på max. Kan väl sammanfatta det med att det var rätt högt.
Postad 19 november 2010 - 11:24
Douglas89
-
Douglas89
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej alla specialister, jag har en fundering gällande Canal Digitals HD-box. Mina föräldrar har en sådan här teve idag, och som ni kan se så har den inte någon HDMI-ingång. Däremot har den en komponentingång. Kan man utnyttja Canal Digitals HD-sändningar med den här boxen? Själva teven har ingen HD Ready-märkning, men enligt faktan på sajten som jag länkade till så ska den vara det. På deras gamla box finns en utgång för digitalt ljud, vilket inte verkar finnas på de nya HD-boxarna... Har de tänkt att man enbart ska gå via HDMI-utgången? Jag tänkte först starta en ny tråd, men såg sedan att den nog passar in ganska bra i den här tråden.  Vänlig hälsning, Douglas
Postad 19 november 2010 - 11:44
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Hej alla specialister,
jag har en fundering gällande Canal Digitals HD-box.
Mina föräldrar har en sådan här teve idag, och som ni kan se så har den inte någon HDMI-ingång. Däremot har den en komponentingång.
Kan man utnyttja Canal Digitals HD-sändningar med den här boxen? Själva teven har ingen HD Ready-märkning, men enligt faktan på sajten som jag länkade till så ska den vara det.
På deras gamla box finns en utgång för digitalt ljud, vilket inte verkar finnas på de nya HD-boxarna... Har de tänkt att man enbart ska gå via HDMI-utgången?
Jag tänkte först starta en ny tråd, men såg sedan att den nog passar in ganska bra i den här tråden. 
Vänlig hälsning, Douglas
Hej Douglas. När du skriver utgång för digitalt ljud tänker du nog på en optisk kabel eller toslink. Men du får även ut digitalt ljud via RCA kabel från boxen, det funkar faktiskt bra det också, behöver inte ens vara en dyr kabel. Jag kör med en billig noname kabel! Här ser du exempel på kablarna jag nämner. http://www.netonnet....5m/103846.3174/http://www.netonnet....5m/103852.3175/Och om boxen och TVn funkar som dom ska så kan du se HD kanalerna via komponent kablar med denna box om nu TVn är HD-ready och det ser den ut att vara (720 p). Lycka till!
Redigerat av B BUS, 19 november 2010 - 12:03.
Postad 19 november 2010 - 12:33
nilsa
-
nilsa
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Hehe, kan bli intressant och se om de kan få in TiVo-liknande funktioner i denna box.
Får nog slänga iväg ett mail...
Kanske har de ändå insett att boxen är rökt. Att satsa på nya TiVo-boxar låter ju betydligt bättre än att fortsätta försöka knöka in moderna funktioner i en osedvanligt grinig gammal relik. Återstår att se när boxarna kommer och om/hur CD ska hålla oss med gamla boxen någorlunda nöjda... både fram tills dess den nya kommer och inte minst när den väl dyker upp. Ser verkligen fram emot en modern fungerande box, men med tanke på att det var vad man förväntade sig av det gamla aset så skulle man onekligen känna sig rätt lurad om man skulle behöva betala fullt pris en gång till. Min högst ovetenskapliga framtidsvision och farhåga: Ny TiVo utan abbonemang 7000kr (gäller även de stackare som har tid kvar på tidigare abb) Ny TiVo med 24mån abb 3500kr
Redigerat av nilsa, 19 november 2010 - 14:47.
Postad 19 november 2010 - 13:45
Grön49
-
Grön49
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jag fick ett samtal från CD där jag blev erbjuden en till box så att att jag kan få utbudet från CD till en annan TV.
Jag talade om för killen vad jag tyckte om deras skitbox. Svaret som jag fick var att jag skulle ju slippa problemen eftersom det här var ju en box utan hårdisk (dvs den 1:a HD boxen)...
Postad 19 november 2010 - 13:53
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
De ska fan inte tro att de kan komma o ta fullt betalt för ev en ny box när deras gamla inte uppfyller ens basic-kraven på en fungerande pryl. De har fan begått avtalsbrott med denna skiten.
Har precis skrivit till dem och krävt åtminstone 2 mån avdrag eftersom man knappt kan använda boxen utan att få hjärtsvikt, andnöd och raseriutbrott.
Redigerat av Melmac, 19 november 2010 - 13:54.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|